abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 januari 2008 @ 20:44:06 #26
862 Arcee
Look closer
pi_56347837
Performance by an Actor in a Leading Role
Achievement in Art Direction
Achievement in Cinematography
Achievement in Directing
Achievement in Film Editing
Best Motion Picture of the Year
Achievement in Sound Editing
Adapted Screenplay

8 Oscar-nominaties iig.

Precies zo veel als No Country For Old Men, trouwens.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 02:11:30 #27
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_56376916
De Screen Actors Guild award is ook binnen .

My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 10:34:36 #28
67174 Dos37
Come on Twente
pi_56380009
Deze moet ik nog zien itt no counry for old men. Ben wel benieuwd zeg
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_56380947
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 15:53 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Ja, dat is wel raar. Overigens, is onze markt wel echt groter dan al die landen? Ik meen dat het biosbezoek in Nederland het laagste van Europa is.
Dat bioskoopbezoek ik natuurlijk relatief als dat zo is. Er gaan echt niet minder Nederlanders per jaar naar de bios dan Luxemburgers, in absolute aantallen. Die landen zijn allemaal een stuk kleiner dan Nederland. Griekenland en Portugal 10 à 11 miljoen inwoners, Oostenrijk en Zweden rond de 8 miljoen, Noorwegen en Estland minder dan 5 miljoen. Griekenland en Portugal zouden nog een kansje kunnen hebben, maar verder...?
What's it going to be then, eh?
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:37:45 #30
105807 Haiduc
Dat wel natuurlijk!
pi_56382988
tvp, lijkt me leuk
FC Twente
  vrijdag 22 februari 2008 @ 08:36:33 #31
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_56899573
Ik vond hem beter dan No Country for Old Men, maar dat verandert weinig aan het feit dat die film toch de grote prijzen gaat winnen. Al lijkt TWBB wel het type film waarvan men zich in 2040 afvraagt hoe die eigenlijk heeft kunnen verliezen.

Degenen die zich bij NCFOM al stoorden aan een ongewoon einde vol sympboliek, mogen dat bij deze film waarschijnlijk nog eens doen (al had ik met geen van beiden problemen).

De film heeft een pak imponerende elementen, maar het meest opvallende vond ik toch de muziek, echt schandalig dat ze Greenwood zijn oscar hebben afgepakt door een paar technische regeltjes, anders had hij 'm probleemloos gewonnen.

Grappig verhaaltje in de rand:
quote:
All joking aside, it’s fascinating to note that No Country and There Will Be Blood share physical as well as psychic space. Big chunks of the movies were shot against the same flat, parched backdrop, the real Roadrunner-and-Coyote, West Texas landscape outside the town of Marfa.

"We ran into Paul [Thomas Anderson] once while we were shooting," says Ethan Coen. "When we were shooting a scene with Josh Brolin tracking a blood trail, we had one very wide shot of Josh in the frame. He was just walking in this most remote place in the United States, and then behind Josh [arose] this big plume of black smoke over the ridge. We thought, Son of a bitch, the scene is ruined. We sent a grip over to see what was happening. It turned out it was Paul, testing an oil-well fire. We had to wait for the smoke to dissipate."
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 09:27:53 #32
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_56900281
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 06:36 schreef Marble het volgende:
Een historisch moment in de Top 250 .

[ afbeelding ]

Als broertjes naast elkaar .
Wat erg.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  vrijdag 22 februari 2008 @ 19:47:23 #33
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_56912598
Ik reed hier vorige week langs en kon het toch niet laten om even een fotootje te maken . Zoals een echte fanboy betaamt .

En nu maar duimen dat ie deze ook verzilvert overmorgen .
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_56918547
Hij is erg goed hoor

Daniel Day Lewis
  zondag 24 februari 2008 @ 23:00:42 #35
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_56958173
Gatver, dit zal er om spannen met Atonement om "Saaiste drol van het jaar." Wat een duffe draak van een film ook weer. Zulke mooie settings, zulke mooie beelden, zo'n interessant plot, zo'n gigantisch potentie in karakters en er geen drol mee doen. Ook een kunst.
Ik ga naar huis.
  maandag 25 februari 2008 @ 01:13:03 #36
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_56960416
Prachtige rol van zowel Daniel Day-Lewis als Paul Dano.
Mooi gefilmd en hoewel wat langdradig soms, toch absoluut 1 van de betere films van de laatste tijd.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_56961651
Oscar voor Daniel Day-Lewis: ja
Oscra voor beste film: nee. helaas.
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
  maandag 25 februari 2008 @ 05:56:27 #38
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_56961656
Ach ja, het was lood om oud ijzer. No Country heeft hem ook verdiend.

Wijzig dat Picture in de TT dan maar even in Actor of Cinematography.

.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 00:09:25 #39
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_56977178
Gezien en dit vond ik ervan:
Prachtig portret van een familieman, olieman, maar vooral keihard zakenman en ondernemer, die alles over heeft om succes te behalen. En daarin alles wat echt van waarde is steeds verder van zich af duwt. Eerst als zijn zoontje doof wordt en hem weg stuurt. Uiteindelijk ook op het einde als Daniel Plainview totaal is veranderd in een bittere ijsharde alcoholist. De confrontatie met Eli Sunday (Paul Dano), die zich zelf ziet als een door God gekozen profeet en genezer. past perfect in dit thema van materialisme vs. anti-materialisme.
De cinematografie is schitterend. Ook de score van Radiohead's Jonny Greenwood is geweldig.
Daniel Day-Lewis zet een prestatie neer waar je U tegen zegt. Paul Dano biedt zeer goed tegen gas.
cijfer: 9
pi_56983894
Donderdagmiddag is het dan eindelijk zo ver, dan ga ik There Will Be Blood in de bioscoop aanschouwen. Ik kijk er naar uit en ben erg benieuwd.
What's it going to be then, eh?
pi_56984421
Ik heb hem ook gezien. Sluit me aan bij Lonewolf2003. Alleen een paar details die wat mij betreft iets beter uitgewerkt hadden gemogen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder topfilm
  Redactie Frontpage vrijdag 29 februari 2008 @ 01:45:32 #42
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_57052026
Net gezien, stuk beter dan NCFOM, al is het zoals altijd weer te lang als t om een Andersonfilm gaat. Einde was weer abrupt maar beter verteerbaar dan No Country. vroeg me wel af over t einde
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En zoals iemand op imdb vraagt
SPOILER
pi_57052131
Beide zullen we nooit weten, omdat dat in de film niet wordt uitgelegd
SPOILER
PS. Zijn die spoiler-tags nou nog nodig? Als je de film nog wilt zien moet je imo gewoon niet dit topic lezen...
  Redactie Frontpage vrijdag 29 februari 2008 @ 02:05:13 #44
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_57052201
SPOILER
Over de laatste zin, ik denk dat ie het bedoelde als in: ik ben klaar met eten.
  Redactie Frontpage vrijdag 29 februari 2008 @ 02:06:08 #45
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_57052205
Was ik de enige die wel dacht dat Mary en Daniel iets zouden krijgen?
pi_57064304
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 02:06 schreef SunChaser het volgende:
Was ik de enige die wel dacht dat Mary en Daniel iets zouden krijgen?
waarschijnlijk wel

Al was dat ook niet echt essentieel voor het plot. Behalve dat Eli en Daniel nu familie waren.. maar dat was niet de reden dat Eli Daniel weer zag op het eind.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 maart 2008 @ 14:02:28 #47
862 Arcee
Look closer
pi_57103531
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 01:57 schreef Palomar het volgende:
SPOILER
SPOILER
Ik vond het een sfeervolle film, hoewel er wel wat verhaal bij had gekund. De rol van DDL vond ik geweldig, alleen z'n manier van praten al. Prachtige intonatie legt-ie in z'n stem.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Redactie Frontpage zondag 2 maart 2008 @ 14:35:24 #48
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_57104232
Maar hoe kon Paul dan zo snel thuis zijn als Daniel met de auto ging. Ik denk dat
SPOILER
  zondag 2 maart 2008 @ 22:49:39 #49
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_57115474
Héhé, vanmiddag eindelijk gezien. Dit schreef ik er zojuist over in het "gezien" topic:
quote:
Vanmiddag eindelijk gezien:

There Will Be Blood
1 woord is genoeg om dit stuk kunst te beschrijven: WOW!

Echt alles klopt. Het acteerwerk van Daniel Day-Lewis is natuurlijk briljant. Hij speelt niet, hij is Daniel Plainview. Iedere seconde dat ie in beeld is trekt ie naar zich toe en is ie geweldig om naar te kijken. De transformatie die hij tijdens de film doormaakt is ongeevenaard. Ook de andere rollen, met Paul Dano voorop, zijn fantastisch.
Het camerawerk en de cinematografie zijn adembenemend te noemen. Een aantal scenes zijn nu al klassiek en zijn een ware lust voor het oog.
Daar komt nog eens bij dat de soundtrack redelijk verassend is maar desondanks wel juist goed werkt. De briljante combinatie van beelden en klassieke muziek zorgen ervoor dat het op momenten geen film meer lijkt maar meer op een opera. Fantastisch

Ook vond ik `m helemaal niet te lang, zoals ik al vaker heb gelezen. Heb me geen seconde verveeld. De 2,5 uur waren om voordat ik er erg in had.

Zoals gezegd: dit is geen film meer. Dit is pure poezie, dit is kunst.
Je kunt `m zonder problemen vaker dan 1 keer kijken. Hij zal bij meerdere kijkbeurten waarschijnlijk alleen maar beter worden.
Met There Will Be Blood schaart Anderson zich zonder twijfel tussen de groten der aarde.
Dit is ongetwijfeld de beste film van het jaar
Nu al een klassieker.

9,5/10
Laat die dubbel dvd maar komen
  zondag 2 maart 2008 @ 23:17:33 #50
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_57116207
Om de discussie niet te veel in het gezien topic te voeren een crosspost:
Ik vind het een beetje vreemd om TWBB af te rekenen op het verhaal. Het verhaal, in de zin van een plot van gebeurtenissen, is inderdaad een beetje dun. Er gebeurt weinig concreets idd. Het is imo een pure karakterstudie van wat nu al één van de grootste zielloze filmschurken ooit is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')