Dat bioskoopbezoek ik natuurlijk relatief als dat zo is. Er gaan echt niet minder Nederlanders per jaar naar de bios dan Luxemburgers, in absolute aantallen. Die landen zijn allemaal een stuk kleiner dan Nederland. Griekenland en Portugal 10 à 11 miljoen inwoners, Oostenrijk en Zweden rond de 8 miljoen, Noorwegen en Estland minder dan 5 miljoen. Griekenland en Portugal zouden nog een kansje kunnen hebben, maar verder...?quote:Op woensdag 23 januari 2008 15:53 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ja, dat is wel raar. Overigens, is onze markt wel echt groter dan al die landen? Ik meen dat het biosbezoek in Nederland het laagste van Europa is.
quote:All joking aside, it’s fascinating to note that No Country and There Will Be Blood share physical as well as psychic space. Big chunks of the movies were shot against the same flat, parched backdrop, the real Roadrunner-and-Coyote, West Texas landscape outside the town of Marfa.
"We ran into Paul [Thomas Anderson] once while we were shooting," says Ethan Coen. "When we were shooting a scene with Josh Brolin tracking a blood trail, we had one very wide shot of Josh in the frame. He was just walking in this most remote place in the United States, and then behind Josh [arose] this big plume of black smoke over the ridge. We thought, Son of a bitch, the scene is ruined. We sent a grip over to see what was happening. It turned out it was Paul, testing an oil-well fire. We had to wait for the smoke to dissipate."
Wat erg.quote:Op woensdag 23 januari 2008 06:36 schreef Marble het volgende:
Een historisch moment in de Top 250.
[ afbeelding ]
Als broertjes naast elkaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder topfilm![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En zoals iemand op imdb vraagtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PS. Zijn die spoiler-tags nou nog nodig? Als je de film nog wilt zien moet je imo gewoon niet dit topic lezen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Over de laatste zin, ik denk dat ie het bedoelde als in: ik ben klaar met eten.
waarschijnlijk welquote:Op vrijdag 29 februari 2008 02:06 schreef SunChaser het volgende:
Was ik de enige die wel dacht dat Mary en Daniel iets zouden krijgen?
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 01:57 schreef Palomar het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vond het een sfeervolle film, hoewel er wel wat verhaal bij had gekund. De rol van DDL vond ik geweldig, alleen z'n manier van praten al. Prachtige intonatie legt-ie in z'n stem.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laat die dubbel dvd maar komenquote:Vanmiddag eindelijk gezien:
There Will Be Blood
1 woord is genoeg om dit stuk kunst te beschrijven: WOW!
Echt alles klopt. Het acteerwerk van Daniel Day-Lewis is natuurlijk briljant. Hij speelt niet, hij is Daniel Plainview. Iedere seconde dat ie in beeld is trekt ie naar zich toe en is ie geweldig om naar te kijken. De transformatie die hij tijdens de film doormaakt is ongeevenaard. Ook de andere rollen, met Paul Dano voorop, zijn fantastisch.
Het camerawerk en de cinematografie zijn adembenemend te noemen. Een aantal scenes zijn nu al klassiek en zijn een ware lust voor het oog.
Daar komt nog eens bij dat de soundtrack redelijk verassend is maar desondanks wel juist goed werkt. De briljante combinatie van beelden en klassieke muziek zorgen ervoor dat het op momenten geen film meer lijkt maar meer op een opera. Fantastisch
Ook vond ik `m helemaal niet te lang, zoals ik al vaker heb gelezen. Heb me geen seconde verveeld. De 2,5 uur waren om voordat ik er erg in had.
Zoals gezegd: dit is geen film meer. Dit is pure poezie, dit is kunst.
Je kunt `m zonder problemen vaker dan 1 keer kijken. Hij zal bij meerdere kijkbeurten waarschijnlijk alleen maar beter worden.
Met There Will Be Blood schaart Anderson zich zonder twijfel tussen de groten der aarde.
Dit is ongetwijfeld de beste film van het jaar
Nu al een klassieker.
9,5/10
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |