Uitgebreide synopsis:quote:[There will be blood] is a period piece taking place in the turn-of-the-century where a tycoon (Daniel Day-Lewis) strikes it rich after gaining oil rights to a family's ranch, turning the small town into a boomtown where a charismatic young preacher (Paul Dano) captivates churchgoers. The studio describes it as "a story about family, greed, religion, and oil, centered around a turn-of-the-century Texas prospector in the early days of the business."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Paul Dano zal bij de meesten vooral bekend zijn als de depressieve tienerzoon die niet meer wilde praten uit Little Miss Sunshine, en ook hij krijgt al erg positieve kritieken voor zijn aandeel hier.
De trailer is ronduit briljant en echt een van de beste die ik ooit gezien heb, misschien wel DE beste.. Ik heb hem al tig keer gekeken en kan er geen genoeg van krijgen. "Why don't I own this? WHY DON'T I OWN THIS?!" "I broke you, and I BEAT you." Damn, hij gaat echt zo veel gequote worden in het dagelijks taalgebruik
.
Samenvatting:There will be blood
wordt gewoon ongelooflijk VET!
[ Bericht 0% gewijzigd door Marble op 31-10-2007 09:27:13 ]My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
28 februari pasquote:Op donderdag 1 november 2007 18:32 schreef Timo20 het volgende:
De films van Anderson zijn tot nu toe fantastisch en ik hoop dan ook dat deze het niveau van z`n vorige werk gaat evenaren. Bring it on
Wanneer is de release?
Lol, dat dacht ik ook: "Saw 4 een oscar? Grapjas!"quote:Op donderdag 1 november 2007 18:32 schreef Timo20 het volgende:
Klinkt erg goed, al moet ik bekennen dat de titel me in eerste instantie deed denken aan een spin-off van Saw
Ik kijk veel meer uit naar de daadwerkelijke score die gemaakt is door Johnny Greenwood.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 09:58 schreef DrDurden het volgende:
En waarom doet Jon Brion (vaste componist van Anderson) niet mee? Vind ik wel ontzettend jammer.
Ik word ook nogal moe van die hypes die mensen oproepen bij een film. Doordat iedereen het dan zó geweldig vind en dat ze dan zeggen dat ie wel zóveel Oscars gaat winnen, valt het bij mij vaak nogal tegen.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 10:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
Enige minpuntje is dat ik krampen krijg van hypes, ik hoop dat ze dat hier tot een minimum kunnen beperken zonder al te veel te vervallen in "het is de nieuwe Citizen Kane"-retoriek.
Ben erg benieuwd.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 09:10 schreef Marble het volgende:
Samenvatting:There will be blood
wordt gewoon ongelooflijk VET!
quote:Op woensdag 23 januari 2008 13:32 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Mij lijkt die ook geweldig.
Maar in dit verdomde land moeten we natuurlijk weer maanden wachten, voordat zo'n grote oscar favoriet uitkomt.
Maar Nederland een week later dan landen als Griekenland en Portugal en nog meer dan landen als Estland, Noorwegen, Oostenrijk en Zweden. Onze markt is toch écht groter dan al die landen. Waarom als allerlaatst? Bij No Country is het nog iets erger zelfs.quote:Op woensdag 23 januari 2008 14:50 schreef NoCigar het volgende:
Ach, 20 feb. in België 28 in NL. 14 februari in Duitsland is eigelijk de eerst datum in West Europa.
Ja, dat is wel raar. Overigens, is onze markt wel echt groter dan al die landen? Ik meen dat het biosbezoek in Nederland het laagste van Europa is.quote:Op woensdag 23 januari 2008 15:13 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Maar Nederland een week later dan landen als Griekenland en Portugal en nog meer dan landen als Estland, Noorwegen, Oostenrijk en Zweden. Onze markt is toch écht groter dan al die landen. Waarom als allerlaatst? Bij No Country is het nog iets erger zelfs.
Dat bioskoopbezoek ik natuurlijk relatief als dat zo is. Er gaan echt niet minder Nederlanders per jaar naar de bios dan Luxemburgers, in absolute aantallen. Die landen zijn allemaal een stuk kleiner dan Nederland. Griekenland en Portugal 10 à 11 miljoen inwoners, Oostenrijk en Zweden rond de 8 miljoen, Noorwegen en Estland minder dan 5 miljoen. Griekenland en Portugal zouden nog een kansje kunnen hebben, maar verder...?quote:Op woensdag 23 januari 2008 15:53 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ja, dat is wel raar. Overigens, is onze markt wel echt groter dan al die landen? Ik meen dat het biosbezoek in Nederland het laagste van Europa is.
quote:All joking aside, it’s fascinating to note that No Country and There Will Be Blood share physical as well as psychic space. Big chunks of the movies were shot against the same flat, parched backdrop, the real Roadrunner-and-Coyote, West Texas landscape outside the town of Marfa.
"We ran into Paul [Thomas Anderson] once while we were shooting," says Ethan Coen. "When we were shooting a scene with Josh Brolin tracking a blood trail, we had one very wide shot of Josh in the frame. He was just walking in this most remote place in the United States, and then behind Josh [arose] this big plume of black smoke over the ridge. We thought, Son of a bitch, the scene is ruined. We sent a grip over to see what was happening. It turned out it was Paul, testing an oil-well fire. We had to wait for the smoke to dissipate."
Wat erg.quote:Op woensdag 23 januari 2008 06:36 schreef Marble het volgende:
Een historisch moment in de Top 250.
[ afbeelding ]
Als broertjes naast elkaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder topfilm![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En zoals iemand op imdb vraagtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PS. Zijn die spoiler-tags nou nog nodig? Als je de film nog wilt zien moet je imo gewoon niet dit topic lezen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Over de laatste zin, ik denk dat ie het bedoelde als in: ik ben klaar met eten.
waarschijnlijk welquote:Op vrijdag 29 februari 2008 02:06 schreef SunChaser het volgende:
Was ik de enige die wel dacht dat Mary en Daniel iets zouden krijgen?
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 01:57 schreef Palomar het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vond het een sfeervolle film, hoewel er wel wat verhaal bij had gekund. De rol van DDL vond ik geweldig, alleen z'n manier van praten al. Prachtige intonatie legt-ie in z'n stem.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laat die dubbel dvd maar komenquote:Vanmiddag eindelijk gezien:
There Will Be Blood
1 woord is genoeg om dit stuk kunst te beschrijven: WOW!
Echt alles klopt. Het acteerwerk van Daniel Day-Lewis is natuurlijk briljant. Hij speelt niet, hij is Daniel Plainview. Iedere seconde dat ie in beeld is trekt ie naar zich toe en is ie geweldig om naar te kijken. De transformatie die hij tijdens de film doormaakt is ongeevenaard. Ook de andere rollen, met Paul Dano voorop, zijn fantastisch.
Het camerawerk en de cinematografie zijn adembenemend te noemen. Een aantal scenes zijn nu al klassiek en zijn een ware lust voor het oog.
Daar komt nog eens bij dat de soundtrack redelijk verassend is maar desondanks wel juist goed werkt. De briljante combinatie van beelden en klassieke muziek zorgen ervoor dat het op momenten geen film meer lijkt maar meer op een opera. Fantastisch
Ook vond ik `m helemaal niet te lang, zoals ik al vaker heb gelezen. Heb me geen seconde verveeld. De 2,5 uur waren om voordat ik er erg in had.
Zoals gezegd: dit is geen film meer. Dit is pure poezie, dit is kunst.
Je kunt `m zonder problemen vaker dan 1 keer kijken. Hij zal bij meerdere kijkbeurten waarschijnlijk alleen maar beter worden.
Met There Will Be Blood schaart Anderson zich zonder twijfel tussen de groten der aarde.
Dit is ongetwijfeld de beste film van het jaar
Nu al een klassieker.
9,5/10
Ik vond m niet veel anders dan Bill the Butcher.quote:Op zondag 2 maart 2008 23:17 schreef Lonewolf2003 het volgende:
wat nu al één van de grootste zielloze filmschurken ooit is.
Ik vond 't een boeiende film, maar had ook wel iets meer verhaal willen zien. Daarnaast is wat een film met me doet de enige graadmeter voor mijn mening erover.quote:Op zondag 2 maart 2008 23:17 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Om de discussie niet te veel in het gezien topic te voeren een crosspost:
Ik vind het een beetje vreemd om TWBB af te rekenen op het verhaal. Het verhaal, in de zin van een plot van gebeurtenissen, is inderdaad een beetje dun. Er gebeurt weinig concreets idd. Het is imo een pure karakterstudie van wat nu al één van de grootste zielloze filmschurken ooit is.
quote:Op zondag 2 maart 2008 14:35 schreef SunChaser het volgende:
Maar hoe kon Paul dan zo snel thuis zijn als Daniel met de auto ging. Ik denk datIk denk ook niet dat Paul en Eli dezelfde persoon zijn. Mede omdat Eli op een gegeven moment tegen zn vader zegt dat zoon Paul dom is geweest, wat suggereert dat Paul ook een 'bestaande' zoon is. En aangezien Paul ook niet vermist is (anders waren ze wel naar hem op zoek gegaan) is ie ws. gepland voor langere tijd weg gegaan van huis. Of ie dan direct door Daniel vermoord is of niet weet je niet en doet imo ook niet zo terzake voor het plot. Alleen op het eind zegt Daniel weer dat Paul olievelden heeft, wat suggereert dat ie nog gewoon leeft (als Daniel de waarheid spreekt). Valt niet met zekerheid te controleren dus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daniel kon toen nog niet weten dat Paul ook eigen olieveldjes ging exploiteren.quote:Op zondag 2 maart 2008 23:41 schreef SunChaser het volgende:
Nou Daniel duldt geen concurenten dus lijkt me niet dat Paul een eigen olieveldje heeft.
Waarom vond je dat dan?quote:Op zondag 2 maart 2008 23:01 schreef cwk het volgende:Het verhaal was niet het sterkste punt, vooral de laatste scene voelde niet goed. Alle motieven van Daniel zijn te herleiden op zijn laatste actie na.
Kan er wel even in meegaan. Hij pwnde Eli al met zn valse profeet biecht en het drainage/milkshakeverhaal. Waaromquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lovewrecked al gezien?quote:Op maandag 3 maart 2008 11:38 schreef MikeyMo het volgende:
terwijl soms films van 80 minuten met niet eens mijn aandacht kunnen vasthouden
nope van het weekend wel de nieuwe Seagal film, geregisseerd door Nederlansch toptalent Roel Reiné...quote:
quote:Op maandag 3 maart 2008 10:13 schreef SunChaser het volgende:
Over de laatste zinDat weet niemand. Daarom heet het een open einde.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zelf ga voor de tweede verklaring.
In mijn ogen een ijzersterk einde, juist vanwege deze vraag. Het is de bedoeling (dat "denk" ik tenminste) dat we ons deze vraag stellen, volgens mij bedoelt ie het eerste (niet letterlijk klaar met eten natuurlijk). Maar de dubbelzinnigheid is natuurlijk niet toevallig.quote:Op maandag 3 maart 2008 13:08 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Dat weet niemand. Daarom heet het een open einde.Ik zelf ga voor de tweede verklaring.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Why do they call themselves the human race?
Do they think someone's going to win?
quote:Op zondag 2 maart 2008 14:02 schreef Arcee het volgende:
[..]Mijn mening over het Paul =? Eli verhaalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vond het een sfeervolle film, hoewel er wel wat verhaal bij had gekund. De rol van DDL vond ik geweldig, alleen z'n manier van praten al. Prachtige intonatie legt-ie in z'n stem.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Why do they call themselves the human race?
Do they think someone's going to win?
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 17:09 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Mooie parodie van SNL:
http://slashfilm.com/2008/02/24/i-drink-your-milkshake-on-snl/
Voor mij niet, ik vond hem tegenvallen. Langdradig op sommige momenten, moralistisch, te veel te harde muziek, irritante karakters.. snap de ophef niet zo.quote:Op woensdag 12 maart 2008 10:49 schreef GoodfelIas het volgende:
Hoe is de film? Voldoet hij aan de hoge verwachtingen?
Hij voldoet zeker aan de verwachtingen. En meer dan datquote:Op woensdag 12 maart 2008 10:49 schreef GoodfelIas het volgende:
Hoe is de film? Voldoet hij aan de hoge verwachtingen?
Moralistisch??quote:Op woensdag 12 maart 2008 15:07 schreef eentwee het volgende:
[..]
Voor mij niet, ik vond hem tegenvallen. Langdradig op sommige momenten, moralistisch, te veel te harde muziek, irritante karakters.. snap de ophef niet zo.
Of zoals-ie "Instead of your little dog, woof woof woof woof woof woof woof!" zegt tegen de doventolk van z'n zoon.quote:Op donderdag 13 maart 2008 18:27 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik had bij deze film ook een paar keer dat Day-Lewis m'n aandacht zo trok dat ik niet eens meer afgeleid werd door de (overigens erg storende) ondertiteling. Wat een berg van een prestatie zeg. Vooral in die laatste scene, met z'n bewilderde blik tegenover Dano.
quote:Op vrijdag 14 maart 2008 20:12 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Hij voldoet zeker aan de verwachtingen. En meer dan dat
[..]
Moralistisch??
quote:Op maandag 17 maart 2008 17:35 schreef eentwee het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig
quote:Op maandag 17 maart 2008 17:35 schreef eentwee het volgende:
[..]Wat een onzin. Vanaf de eerste minuut van de film is dit waar het deze ene persoon om gaat. Je ziet hem nergens veranderen in eenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.want dat was ie al, dus vanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.kan geen sprake zijn. En dat het voorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zou gelden slaat ook nergens op, dat kun je uit deze hele film niet halen.
Ik vond hem zelf alleraardigst, een mooie karakterstudie van een interessant figuur. Al ben ik over het algemeen meer een liefhebber van de wat sterkere en dynamischere verhaallijnen. Niettemin een erg goeie film, hoor, zeker de moeite waard. De 2,5 uur zijn voorbij voor je erg in hebt, dat is meestal een goed teken.Why do they call themselves the human race?
Do they think someone's going to win?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb hem zojuist gezien, en vond het een prima film. Het enige nadeel vind ik dat het meer een podium biedt voor DDL om zijn acteerkunsten te tonen, dan dat het daadwerkelijk een film is in de zin van dan acteurs het verhaal ondersteunen. Ik prefeer het laatste, en daarom ben ik niet echt overdonderd door deze film. Echter, mensen die over de lengte zeuren kan ik ook totaal niet begrijpen, ik zou geen scène kunnen bedenken die er wel tussenuit had gemogen. Sowieso krijg ik jeuk als mensen een film te lang vinden eigenlijk, dat is hier niet anders.
Ik snapte alleen de laatste scène niet. Daniel is een redelijk onberekenbaar persoon, maar toch...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook vraag ik me af hoe zijn band met H.W. nou echt was. Is Daniel Plainview nou echt zo emotieloos of is had hij toch een oprechte band met H.W.? Lastig in te schatten vind ik.Ten percent faster with a sturdier frame![]()
Ik vond hem iig niet alleen slecht. Bij die brand bijvoorbeeld brengt hij toch echt eerst dat ventje in veiligheid.anonieme razernist![]()
Dat is waar idd.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 07:28 schreef NoCigar het volgende:
Ik vond hem iig niet alleen slecht. Bij die brand bijvoorbeeld brengt hij toch echt eerst dat ventje in veiligheid.Ten percent faster with a sturdier frame![]()
Wel een goede film, maar die zeurende violen de helft van de tijd op de achtergrond vond ik toch wel irritant. Werkte op de zenuwen.
Ook vond ik de film af en toe te traag.
Wat ik wel goed vond waren de acteurs, Daniel Day Lewis en die predikant Eli. Geweldig acteerwerk.
Ook zat de film vol mooie beelden dat je je een goeie voorstelling kan maken van die tijd.
Wat ik ook goed vond is dat je bij de hoofdpersoon in het begin het idee had dat ie wel een aardige gast is, maar hoe verder de film vordert steeds gemener en gekker wordt.![]()
Maar eerder in de film heeft hij al gezegd dat z'n zoontje handig is, omdat het een beeld geeft van een familiebedrijf, wat vertrouwen wekt bij de dorpsbewoners die hij bezoekt. Uiteindelijk maakt hij gebruik van H.W., maar lijkt er toch een zekere band te ontstaan. Als hij doof wordt, lijkt het echter dat de rol van H.W. wat Plainview betreft uitgespeeld is door hem weg te sturen. Maar hij is dan wel weer oprecht blij om hem te zien als hij terugkomt (wat overigens in een schitterend longshot is opgenomenquote:Op zaterdag 28 juni 2008 07:28 schreef NoCigar het volgende:
Ik vond hem iig niet alleen slecht. Bij die brand bijvoorbeeld brengt hij toch echt eerst dat ventje in veiligheid.), maar veracht hem op het einde toch weer. Heerlijk onberekenbaar dus.
Ik heb de film een paar weken geleden gezien en vond 'm wel wat lang, maar de acteerprestaties maakten een hoop goed. En elke film die de quote "I'm your brother from another mother" in het script krijgt is al geweldig![]()
![]()
Er ontstaat misschien een band, maar het gaat Daniel in de eerste plaats om het beeld van een familiebedrijf. Wanneer H.W. doof wordt, en Daniel's broer op het toneel verschijnt stuurt hij de jongen weg omdat hij nu toch een familiebedrijf kan simuleren. Wanneer die een oplichter blijkt te zijn, brengt hij de jongen weer terug. Niet zozeer uit liefde, maar weer het 'familiebedrijf'. Dat H.W. uiteindelijk ging trouwen en zijn eigen weg ging zal er ongetwijfeld mee te maken hebben dat Daniel hem verstootte.quote:Op maandag 11 mei 2009 20:51 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Maar eerder in de film heeft hij al gezegd dat z'n zoontje handig is, omdat het een beeld geeft van een familiebedrijf, wat vertrouwen wekt bij de dorpsbewoners die hij bezoekt. Uiteindelijk maakt hij gebruik van H.W., maar lijkt er toch een zekere band te ontstaan. Als hij doof wordt, lijkt het echter dat de rol van H.W. wat Plainview betreft uitgespeeld is door hem weg te sturen. Maar hij is dan wel weer oprecht blij om hem te zien als hij terugkomt (wat overigens in een schitterend longshot is opgenomen), maar veracht hem op het einde toch weer. Heerlijk onberekenbaar dus.
Ik heb de film een paar weken geleden gezien en vond 'm wel wat lang, maar de acteerprestaties maakten een hoop goed. En elke film die de quote "I'm your brother from another mother" in het script krijgt is al geweldig
De film was geen minuut te lang, vond ik. Hij word elke keer weer beter. Muziek en cinematografie zijn ook prachtig, en uiteraard het acteerwerk van voornamelijk Daniel Day Lewis en Paul Dano.
Topfilm, evenals de andere films van Paul Thomas Anderson.The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: