abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54268716
Het oude deel: Zwangerschap en geboorte deel 328

De aanstaande papa's en mama's :

09 november 2007: amaranta en mex
17 november 2007: gr8w8 (papa)
19 november 2007: Lewis.de.boxer (meisje)
30 november 2007: glossy
01 december 2007: Droeke en Droekestijger
02 december 2007: DeLiedje
08 december 2007: Faja-Lobi (jongetje)
10 december 2007: klein_spookje en S-A-I-N-T (meisje)
12 december 2007: S_oepstengel (meisje)
13 december 2007: nanalune
14 december 2007:_Lotje_ (jongetje)
*** 21 december 2007: Brighteyes en stinkie*** (jongetje)

**2008**

07 januari 2008: Tan
07 januari 2008: Tearsong
09 januari 2008: wenneke1
17 januari 2008: vamperotica (jongetje)
17 januari 2008: Mirage en Oversight
21 januari 2008: Renda (jongetje)
31 januari 2008: Pruk
06 februari 2008: Ticootje (meisje)
07 februari 2008 hestria en grim reaper (jongetje)
07 februari 2008: Randa_V en Magneet (meisje)
07 februari 2008: Tup
14 februari 2008: Suerte (jongetje)
20 februari 2008: Webkim
25 februari 2008: Maneki.Neko
28 februari 2008: Icicle
05 maart 2008: donnahvh (meisje)
15 maart 2008: vrouwtje-theelepel
17 maart 2008: k_i_m (meisje)
24 maart 2008: Hello_Dolly
27 maart 2008 Popples en Prowl
*** 02 april 2008: ET en Swets ***
*** 15 april 2008: Sjak en Schanulleke****
26 april 2008: FoN
27 april 2008: flowerbox
30 april 2008: pinkelmeisje
25 mei 2008: Grijs
27 mei 2008: Mammietje
14 juni 2008: Multipass
18 juni 2008: PussinBoots
18 juni 2008: Tuc
19 juni 2008: KD-fotografie
27 juni 2008: Bla_Bla_Bla

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lois op 03-11-2007 21:12:09 ]
Saartje
pi_54268849
maneki wat leuk 4d bekijken wel stom dat ze toch zei wat het was.
mama van 3 kids!
pi_54268890
Het was wel heel mooi om te zien ja Naja, ze heeft ook een paar keer iets anders gezegd, misschien omdat ze het doorhad of om me op een dwaalspoor te brengen..ik weet het niet maar koop toch nog maar gewoon neutrale spullen
Saartje
  Jubileum moderator dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:46:11 #4
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54268997
Nummertje aangepast, geweldige tvp gelijk
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:52:08 #5
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_54269110
Maneki, dat je het nu nog niet wil weten! Ik was allang doodgegaan van nieuwsgierigheid, al helemaal als iemand zich zou verspreken .

Mijn wederhelft is nu de box aan het ophalen . Ik ben zo nieuwsgierig!
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_54269170
Ik heb nou eenmaal in m`n kop gehaald dat ik verrast wil worden, en dan wil ik dat verdorie ook ja!
Ik ben alleen vergeten te vragen of er inderdaad zo`n volle bos haar op zat
Saartje
pi_54269219
zo maneki dat hou je goed vol dan. wij willen het gewoon weten , veel te nieuwsgierig.

Be ik ga je even mailen. krijg het niet voor elkaar
mama van 3 kids!
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:01:39 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54269292
Ik gooi mijn mailprogramma gelijk even aan.
Brighteyes apestaartje fok.nl
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:02:33 #9
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_54269310
wat is t verschil tussen zo'n 3 en 4D echo?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_54269350
4D is bewegend 3D. De term op zich bestaat eigenlijk niet, maar wordt er wel voor gebruikt
Saartje
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:05:48 #11
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54269358
4D is toch bewegend 3D?

Leuk Maneki! Wat stom dat dat mens zich versprak zeg
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:06:18 #12
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_54269378
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 20:05 schreef Maneki.Neko het volgende:
4D is bewegend 3D. De term op zich bestaat eigenlijk niet, maar wordt er wel voor gebruikt
cool zie je dat hummeltje dan echt zwaaien, zwemmen etc
Today is life -

Dale Carnegie
pi_54269421
Ja! Er werd druk met een armpje gewapperd en iedereen kon live meegenieten dat ik een schop kreeg haha
Saartje
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:10:27 #14
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_54269467
Cool
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:15:28 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54269559
Popples, je hebt mail terug.
pi_54269617
mag ik jullie voorstellen aan onze frutsel

dank je be
mama van 3 kids!
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:25:36 #17
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54269742
Wat een mooie frutsel!

(En wat lijkt het lang geleden dat ik naar zo'n echo heb gestaard... )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:39:58 #18
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_54270030
Mooi Popples!

CyberBull, gefeliciteerd met jullie dochter!

Eveliene, gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Droeke, wat spannend en onzeker zeg. Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Ik hoop dat jullie vlug duidelijkheid krijgen en goed nieuws.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:41:39 #19
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_54270063
Leuk frutseltje Popples
Over versprekingen gesproken:
het is niet echt een verspreking, maar vorige week logeerde ik een week bij mijn schoonmoeder, en heb in die week veel kleertjes gekocht voor de kleine.Die was ik aan het inpakken in mijn koffer, gaat ineens de telefoon in die kamer.Ik vlieg ernaar toe, in de hoop dat mijn schoonmoeder zou horen dat ik opnam.
Maar helaas, ze kwam de kamer al in, en ik had mijn koffer niet dichtgedaan
Ik ging de kamer uit (privacy tijdens bellen he ), en nadat ze opgehangen had, bleef ze wel heel lang in die kamer
Ze weet dus nu dat we een knul krijgen, maar ze verzekerde mij 'dat ze niets zou doorvertellen'.
Ik geloof er geen snars van
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
pi_54270165
Popples leuk zo'n frutseltje zien!

Maneki, navelstreng als een ketting om het nekje had onze kleine ook, ik gok op een klein dametje voor jullie
Fake it till you make it...
pi_54270350
Joepie, nog 2 weken en 5 dagen en dan is het zover.

Wij hebben het erg druk gehad, dus weinig tijd gehad om hier alles bij te houden.
Er rest ons nog 1 ding, de bevalling!!

pi_54270439
Effe snel updeetje voor het eten.

Ik heb een paar krukken als hulpje. Ben vanmorgen naar de ehbo geweest, want ergens anders kon ik niet terecht. Kon ook bijna geen verloskundige bereiken. Erg frustie moet ik zeggen. Maar goed moet dus donderdag voor een afspraak om te kijken hoever het is met de pijn en bekken/schaambeen en of ze eventueel de bevalling vervroegd zouden moeten beginnen.

Daar ga ik eigenlijk niet vanuit!

Droeke, jeetje wat naar als je dat te horen krijgt en je moet dan nog 2 weken wachten

Eveline, jij gefeliciteerd met de zwangerschap
pi_54270722
Thanks!

En een eerste schatting: 7 juli 2008
Mama van Floris, Leonore en ?
pi_54271026
Gefeliciteerd Evelien.

Bah, hier net boven de wasbak gehangen om te kotsen. Was misselijk, dacht van de sisi die had gedronken maar eigenlijk denk ik meer van het restje appelvlaai vanmiddag dat nog over was van het weekend. Wat eten betreft ik proef de laatste tijd overal vreemde smaakjes aan of als ik het eet merk ik het meteen aan mijn maag of darmen. Jeeh wat reageer ik toch vlug op het moment zeg. Toch maar voorzichtig zijn met eten, het gaat iets te vaak fout de laatste tijd. Raar hoor.

Droeke sterkte met afwachten.

[ Bericht 4% gewijzigd door Randa_v op 30-10-2007 21:33:41 ]
pi_54271547
He bah Randa, dat klinkt inderdaad niet lekker!

Droeke, heel veel sterkte!

Eveliene, juli alweer! Wat gaat de tijd eigenlijk snel. Ik "mag" over drie maanden al ontploffen
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:03:37 #26
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_54271891
Wat leuk zeg die echo. Ik zou ook graag nog willen maar vind het vreselijk duur een pretecho maar weet iemand wat je moet betalen als je gewoon bij een echoburo (die met de vk samen werkt) een echo laat maken.
Zou zo graag nog een echo willen met het geslacht. Ben een beetje nerveus aan het worden. ZO een meiden kamertje en dan straks een knul pffff.

Nieuwe zwangere gefeliciteerd.

Randa vervelend zeg dat je zo beroerd was.

Droeke heel veel succes meid vervelend zeg ik hoop dat het allemaal meevalt.

Pruk hoe is het verder bij jou nu?

Hier is het kamertje klaar nou ja ik kan geen verfkwast of verflucht meer zien en ruiken. Ik heb op mijn knieen gezeten en op mijn buik gelegen op een trap gestaan, gerekt en gestrekt en pfff daarna was ik gesloopt. Het wiegje is zooo schattig zo lief en zo mooi en zo helemaal zelf gemaakt door Thijs. Hij staat nu helemaal in de verf en was helaas nog niet droog vanavond anders hadden we nu foto's gehad.

Morgen dus Mara als nog naar de psz brengen en dan ga ik verder. Dan mijn nestel drang sussen door lekker wat te soppen en schoon te maken.

Ik merk wel dat ik erg veel last heb van alle drukte en stress, wennen op de basisschool, naar de psz, uitdelen op de psz, donderdag opdraven bij mijn schoonouders omdat er familie over is uit new zeeland bah geen zin in, feestje zaterdag met een man of 20 als het er niet meer zijn, maandag eerste echte dag basisschool.

Dan dan is er rust voor mama dan gaat ze een maand lang rustig aan wennen daar in iedergeval iedere ochtend dat betekend dat ik iedere ochtend voor mezelf heb. Een geboorte bord maken,soppen, opruimen, uitrusten enz.

oja ik heb buik foto's gemaak snik en die zijn allemaal mislukt was te donker en had mijn eigen camera niet bij me. Dus morgen nog een paar proberen.
pi_54273200
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 16:58 schreef amaranta het volgende:
lotje, wat vond je vriend van de vorderingen??
ja die vond t mooi! en was erg blij dat t af was

k zit er intussen lichtelijk doorheen door dat de katten maar niet netjes op de bak willen gaan, en steeds weer ruzie maken. eerst was t alleen n plekje bij de voordeur, maar vandaag dus 1 keer in de woonkamer (omdat n poes bij de bak opgewacht werd en er voor koos het dus erbuiten te doen) en 1 keer in de slaapkamer (paar laarzen verpest, en een nog in verpakking zittend nieuw gordijn heeft ook wat meegekregen.. verpakking was stuk) en dan heb je ook nog de hele tijd vreemde mensen over de vloer. ze werken hard, maar t zijn vreemden in mn huis, met nog de twijfel of de boel wel optijd afkomt... en dan ook nog gaan zorgen dat k mn uitkering netjes ga krijgen.. komen ze er nu mee dat k dus n (wat iedereen vast al weet) zwangerschapsverklaring moet opsturen... niemand die me dat eerder verteld heeft... en k begin pijn te krijgen onderin... naja... niets onhoudbaars, maar toch...
ff n grondige huilbui en we gaan weer verder, want ja.. wat kun je anders he...

die 3 en 4D echo's zijn gaaf ja zeker als je optijd bent dan heeft de kleine nog ruimte, en niet alle handen en voeten voor t snoetje

de echo van Popples is ook mooi duidelijk trouwens!! gaaf
pi_54273536
klein spookje dit is geen pretecho. er zijn meerdere dames van hier geweest in eindhoven daar zoeken ze zwangere vrouwen waar ze op mogen oefenen. vandaar deze foto en ik mag nog 2 keer daar komen voor een echo een pretecho kan verschillen met wat je wilt en waar je woont. misschien even googlen.

wat betreft het kamertje, ik ken iemand waar ze dachten en de echoscopiste bevestigde dat ze een meid kregen. ze hadden het kamertje helemaal roze en echt een meiden kamer gemaakt en bleek bij de geboorte wel een jongetje te zijn.
mama van 3 kids!
pi_54273929
Pfff... wat schrijven jullie hier allemaal fanatiek zeg... teveel om op te reageren...
Maar even 2 dingen eruit pikken:

Gefeliciteerd en welkom Evelien

Lotje, klinkt heftig allemaal. En ik wil je niet ontmoedigen, maar het kattenprobleem ken ik en daar kom je niet meer vanaf. Ik had 3 katten die niet met elkaar door de bocht konden en het probleem werd van kwaad tot erger. Op steeds meer plekken pisten ze, zelfs als vloerbedekking en behang vervangen was, bleven ze dezelfde plekken opzoeken en het stonk ronduit in huis. Het hele huis dus, omdat ik ze uit elkaar moest houden zodat ze elkaar niet aanvielen, zaten ze door het hele huis heen. Toen het echt de spuigaten uitliep, heb ik 1 kat weggedaan naar een vriend. Vervolgens stierf er nog een kat en bleef er nog maar 1 over. Maar het probleem 'pissen' blijft af en toe (eens per maand) nog steeds de kop opsteken en kennelijk zonder aanleiding. Alles geprobeerd, aluminiumfolie op de beruchte plekken, peper erover en met de kop er doorheen halen, speciale DURE sprays (werkte wel, maar alleen daar waar je intensief sprayt, helaas zochten ze dan weer andere plekken!), noem maar op. En je moet er toch niet aan denken dat de kleine er straks doorheen kruipt. Heb ronduit een hekel gekregen aan katten, terwijl het echt lievelingetjes van me waren (voor de kinders er waren dus!). De laatste kat is 'van' mijn man en heb (wil) ik niet teveel over te zeggen, maar wat mij betreft kan die morgen weg (naar mijn schoonouders waar ze nog een hoop meer aandacht zal krijgen ook). Helaas wil mijn man dat niet, maar nieuwe katten komen er bij mij niet meer in.
Om toch iets bemoedigends te zeggen: de werklui donderen waarschijnlijk wel weer op, op den duur!
  woensdag 31 oktober 2007 @ 00:07:02 #30
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_54274746
Als eerste de nieuwe zwangere gefeliciteerd!!

Popples, mooie frutsel, leuke naam ook, zo wordt Demi al vanaf de zwagerschap genoemd door haar opa.

Randa, ken het gevoel helaas, hier lijkt minimaal de helft van alles wat eetbaar is bedorven, is het natuurlijk niet maar zo ruikt en smaakt het wel voor mij.

popples, ik heb 4 katten waarvan er 3 uit de opvang zijn, 1tje was daar oa ook omdat ze onzindelijk was, na al het mediche en overduidelijke uitgesloten te hebben zijn we opnieuw begonnen met kattenbaktrainen, dit is alleen wel heel lastig.
Ik neem aan dat de katten geholpen zijn?

maar als je interesse hebt wil ik je wel info geven over deze methode, je moet alleen wel heel veel wilskracht hebben, simpel gezegd is het de kat in een kleine ruimte zetten met alleen een kattenbak, eten en slaapplek, bv een klein kamertje of een bench en zo echt helemaal opnieuw beginnen.

Ze zijn hier nu alle 4 gewoon heel goed zindelijk.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 00:22:56 #31
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_54275086
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 20:18 schreef Popples het volgende:
mag ik jullie voorstellen aan onze frutsel
[ afbeelding ]

dank je be
Bij ons was de werktitel: "Onno"
(en we hebben twee meiden )
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_54277448
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 22:03 schreef klein_spookje het volgende:
Wat leuk zeg die echo. Ik zou ook graag nog willen maar vind het vreselijk duur een pretecho maar weet iemand wat je moet betalen als je gewoon bij een echoburo (die met de vk samen werkt) een echo laat maken.
Ik kwam bij sommige pretechobureaus wel een aparte prijs tegen voor een korte echo voor de geslachtsbepaling. Bijvoorbeeld bij deze kun je voor 35 euro 15 minuten koekeloeren en krijg je er 1 fotootje bij. Nog steeds niet supergoedkoop natuurlijk, maar als je het heel graag zeker wil weten kun je nog op zoek gaan naar zoiets misschien
  woensdag 31 oktober 2007 @ 08:14:57 #33
82727 klein_spookje
pi_54277679
goede morgen allemaal,

Lotje, dat plassen van de katten is idd heel vervelend. Die van ons hebben het een periode gedaan toen ik net zwanger was, net verhuisd, voor het eerst naar buiten en ander katten in de buurt. Dat was goed voor een plas in de kinderwagen en de autostoel. Alles gesopt en gewassen op 90graden een paar keer en toen was de geur weg. Nu doen ze het gelukkig niet meer.

popples als ik mijn buik nou ff aan je uitleen kan je dan voor mij een echo laten maken. Want helaas is eindhoven een beetje te ver weg voor ons. Wonen in rijswijk zh. En mijn bekken vind zo een lange rit niet fijn meer ben ik bang.
Ben maandag jarig dus en krijg vast van iemand wel wat centen dus misschien dat ik het dan toch nog laat doen. Want ik wil het wel heel graag weten alhoewel het nooit zeker is. En alles in het kamertje makkelijk te vervangen is. Het enige echte roze is de verwarming en die kan best in een andere kleur. De rest is zo verwijderd maar toch blijft het spannend ookal hebben 2 echoscopiste gezegt dat eht een meisje is.
pi_54277681
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 00:07 schreef KD-fotografie het volgende:
maar als je interesse hebt wil ik je wel info geven over deze methode, je moet alleen wel heel veel wilskracht hebben, simpel gezegd is het de kat in een kleine ruimte zetten met alleen een kattenbak, eten en slaapplek, bv een klein kamertje of een bench en zo echt helemaal opnieuw beginnen.

Ze zijn hier nu alle 4 gewoon heel goed zindelijk.
hoe lang zet je ze erin.. als in.. 24 uur per dag? of de hele nacht? of...?
want k ga dit idd wel moeten doen met iig 1 poes, poes 2 doet t alleen maar na. soort vlaggetjes zetten zeg maar.
k ga dr dan in de badkamer zetten. enige rotte is dat die nu aan de beurt is om te verbouwen

(ff op marktplaats zoeken naar n bench )
  woensdag 31 oktober 2007 @ 08:36:10 #35
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54277853
Katten-plas-perikelen? Meldt! Onze rooie kater sproeit nog steeds af en toe. Ook nu de blaasontsteking over is. Het heeft zeer wrsch te maken met vreemde katten in de tuin. Hij wordt ook regelmatig naar binnen gemept, de arme ziel, maar ja... ik kan die katten niet uit de tuin houden.
*knock on wood... Het is nu al 3 dagen niet gebeurd.

Ik kan trouwens ook voorspellen dat het een zeer natte kerst gaat worden.
Net een heel klein stukje ‘last christmas’ op de radio en ik schoot al weer vol! Ik vind het normaal al een heerlijke tijd, maar ik vrees dat het deze keer echt dweilen wordt.

Oh, en ik las hier altijd over pijnlijke steken in je muts, nou... die heb ik ook ervaren net. Ik kon bijna niet meer doorlopen. Wat zijn die vals zeg!
pi_54277932
k heb t net naast mn muts.. zeg maar tussen muts en been, geen steken maar n zeurende pijn die idd t lopen soms erg lastig maakt... alsof t vast zit ofzo. zou dat met t indalen te maken kunnen hebben??
  woensdag 31 oktober 2007 @ 09:00:24 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54278155
Het zal iig te maken hebben met het feit dat je kindje wat zwaarder wordt en idd meer die kant op gaat duwen.
Sinds gisteren voelt mijn schaambotje echt een soort van beurs bij het lopen, maar die steken zijn echt net of er iemand even met een haaknaald diep van binnen een rukje geeft!

We gaan denk ik trouwens vanavond ook maar het bed op de kratten gooien. Het bed is zo laag dat ik mijn benen wijd moet zetten om mijn bed uit te komen en nu met dat beurse schaambeen is dat niet echt prettig meer.
Ik heb gisteren 4 mooie blauwe spa-kratten gehaald en die ga ik verpakken in rood inpak-papier, blijft het nog een beetje op kleur ook.
pi_54278352
zo BE, jij maakt er gewoon een stylisch (hoe schrijf je dat??) verantwoord kraambed van!
Ik gooi er gewoon een matras bovenop en dat is ook goed
  woensdag 31 oktober 2007 @ 09:18:34 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54278378
Ja, afgekeken van Sugar hoor! Die plakte ooit delfts blauwe stickers op de kratjes volgens mij en dat vond ik eigenlijk wel een slimme.
Ik heb natuurlijk niet voor niets nieuwe beddegoed aangeschaft om dan vervolgens met van die rare dingen onder het bed te gaan liggen.
pi_54278425
achja, ik ben vorige week door ons bed gezakt... ben blij dat hij niet op klossen stond anders had ik die val niet overleefd...
Ik ga (op eigen verzoek overigens) in het zkh bevallen en dan hoeft het bed niet op klossen. Een matrasje erboven op voor de onderzoeken is ook voldoende.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 09:27:14 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54278525
Dat scheelt weer dan!

Door je bed gezakt! Heb je je niet bezeerd?
pi_54278566
Mwah nee, ik voelde hem al aankomen.... ik hoorde iets kraken... en ik dacht.... ownee, als ik maar niet...
en ik draai me om om met de interne lijn even naar boven te bellen..en krak..... ik lag op de grond....
Ik kon er wel om lachen.
Ons bed staat niet zo heel hoog dus de schade viel reuze mee.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 09:33:49 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54278624
Het gebeurde stinkie vorige week ook. Midden in de nacht. We schrokken ons kapot!
Onze lattenbodems zijn net even iets te smal. Kan wel, maar dan moeten ze goed in positie zijn. We hebben er nu maar blokjes hout tussen gestop, kan het niet meer gebeuren. Wel zo fijn voor de nachtrust. En idd... als dat bed omhoog staat wil je dat echt niet.

Wanneer moet jij weer op controle trouwens? Wekelijks nu neem ik aan?
pi_54278688
ik vraag me toch af hoe je dat dan doet met die kratten BE, word dat niet onzettend wankel?

ons bed kan denk ik ook niet op klossen (malm bed van Ikea) dus ik zal er tegen die tijd ook iets anders op moeten verzinnen
naja gelukkig heb ik nog heeeeel lang

Geukkig heb je je geen pijn gedaan amaranta
pi_54278729
Ik moet vanmiddag weer. En in principe volgende week woensdag weer.
Ik moet elke week op controle ja.
pi_54278806
Plassende katten, oh hemel hou op!! Ik ken het probleem, het is vreselijk! Mijn kat heeft pilletjes om zich happy te voelen en sindsdien geen plasje meer te vinden. Katten plassen nooit zomaar in huis, dus als het echt een probleem is ga dan even langs de dierenarts. Zij/Hij kan je vertellen wat er aan het handje is, misschien is het stress, misschien de blaas, enz. Ik ben heel blij dat het bij ons nu zo goed als weg is. Eergister was ik er niet zeker van dat het pilletje naar binnen was gegaan, maar ik had het maar even zo gelaten. Gister kwam ik pas laaaaaat thuis, en toen lag er een plasje bij de voordeur. Maar ik weet nu niet of mijn "plaspoes" dat heeft gedaan, of 1 van de katers die de vreselijke gewoonte heeft om op VOORdeurmatten te gaan zitten. (De mat heeft een jaar bij 1 van de achterdeuren gelegen, maar sinds een week ligt die dus bij de voordeur, en daar had ik mijn man al voor gewaarschuwd, en blijkbaar dus niet onterecht)

De baby is gelukkig weer lekker actief. Waarschijnlijk had ze gewoon wat slaap nodig de afgelopen dagen. Gister heb ik bij onze sportvereniging achter de bar gestaan, en toen begon ze toch weer lekker te schoppen. Misschien dat als ik iets meer doe dan alleen slapen dat zij dat dan dus ook doet.

Oh en over rare dromen: Ik heb vannacht over Thomas Berger gedroomd..... Ik werd echt wakker van WTF?!?!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 09:49:02 #47
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54278864
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 09:37 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ik vraag me toch af hoe je dat dan doet met die kratten BE, word dat niet onzettend wankel?

ons bed kan denk ik ook niet op klossen (malm bed van Ikea) dus ik zal er tegen die tijd ook iets anders op moeten verzinnen
naja gelukkig heb ik nog heeeeel lang

Geukkig heb je je geen pijn gedaan amaranta
Hier ook een Malm. Gewoon onder elke hoek een krat. Lijkt mij zelfs steviger dan die pootjes die je kan huren.
Volgens de kraammevrouw moet er nog een plank op de kratten omdat die anders stuk gaan, maar ik denk niet dat wij dat doen. Onze 'poten' zijn, zoals je weet, eigenlijk al planken/balken van zichzelf dus volgens mij moet dat wel goed gaan.
pi_54279166
bij de dierenarts zijn we idd ook geweest, en die zei meteen opsluiten in de badkamer. maar wederhelft sputtert dan tegen, das zielig.. onhygiënisch... noem maar op. nu denk ik.. vanavond zit poes in de badkamer. kan wederhelft nog meer vertellen midden in de nacht op moeten staan omdat er weer geruzie is, en vervolgens een plasje bij de voordeur... dan weet ik pcies waar t aanligt. .. t was voorheen puur poes die t deed toen er nog geen andere katten bij waren, maar tegenwoordig is t n wisselwerking. wil ze wel op de bak, maar wordt ze dus opgewacht...
naja... zwangserschapsverklaring is binnen iig.
en lopen wordt met de dag rotter!
grmbl
maar eens zien of k nog aan t verven van de wc toekom
pi_54279325
Wij hadden hier antislipmatjes onder de kratten zitten, dat vond ik een veiliger. Dan een krat met een plank erop en onder de poten van het bed ook antislipmatje. Het stond echt superstevig!
pi_54279359
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 09:49 schreef Brighteyes het volgende:
Hier ook een Malm. Gewoon onder elke hoek een krat. Lijkt mij zelfs steviger dan die pootjes die je kan huren.
Volgens de kraammevrouw moet er nog een plank op de kratten omdat die anders stuk gaan, maar ik denk niet dat wij dat doen. Onze 'poten' zijn, zoals je weet, eigenlijk al planken/balken van zichzelf dus volgens mij moet dat wel goed gaan.
ah oke duidelijk
nou daar hoe ik dus ook niet meer over na te gaan denken
pi_54279424
Ik gooi er alleen een matras onder, ons bed is al 60 cm hoog.
pi_54279536
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 09:44 schreef Ticootje het volgende:
Oh en over rare dromen: Ik heb vannacht over Thomas Berger gedroomd..... Ik werd echt wakker van WTF?!?!
Pfieuw, ik kom hem gelukkig alleen maar overdag af en toe tegen
pi_54279564
Ons bed is normaal al 60 centimeter hoog, dus frisdrankkratten gaan het hier niet worden. Ik wil zelf graag Grolschkratjes
pi_54279595
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 08:43 schreef _lotje_ het volgende:
k heb t net naast mn muts.. zeg maar tussen muts en been, geen steken maar n zeurende pijn die idd t lopen soms erg lastig maakt... alsof t vast zit ofzo. zou dat met t indalen te maken kunnen hebben??
Ik hoop dat dat indalen is Lotje, want ik heb het ook precies zoals je zegt, meer 'tusen muts en been' aan beide kanten... Mijn schaambot-klachten zijn meteen ook helemaal weg sindsdien... (wat dan helaas weer niet betekend dat ik ook pijn vrij de nachten inga... Omdraaien in bed doet nu misschien nog wel meer pijn als eerst )
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 09:49 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

BE..... vast overbodig om te melden dat wij ook een malm bed hebben he?
En aangezien ik een paar weken geleden begon te klagen dat het uitstappen niet zo handig meer ging, staat ie sinds een weekje ofzo op kratjes... Omdat onze slaapkamer nogal klein is, en de ruimte om om het bed heen te lopen erg beperkt is, heeft vriendlief ze nu als expiriment onder de zijkanten gezet...

En ik heb 13 novemeber pas intake van de kraamzorg, dus dan hoor ik pas of het goed is of niet (beval toch in het ziekenhuis, maar hier moet voor daarna het bed ook omhoog).

Verder loop ik een beetje achter met het wie wat waar hierzo, maar ik wil Droeke iig even sterkte wensen
pi_54279659
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 10:25 schreef Pruk het volgende:
Ons bed is normaal al 60 centimeter hoog, dus frisdrankkratten gaan het hier niet worden. Ik wil zelf graag Grolschkratjes
die zijn meteen beschaafd van kleur ook!
pi_54279703
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 22:03 schreef klein_spookje het volgende:
Zou zo graag nog een echo willen met het geslacht. Ben een beetje nerveus aan het worden. ZO een meiden kamertje en dan straks een knul pffff.
En als je dat aangeeft bij de controle, zouden ze dan misschien heel even voor je willen loeren? Niet geschoten
quote:
Pruk hoe is het verder bij jou nu?
Nouja, ik probeer zo min mogelijk dingen op dezelfde dag te plannen. Dus gisteren had ik een afspraak, dan is dat ook echt het enige wat ik hoef te doen, dan kan ik de rest van de tijd uitrusten. Ik lig voornamelijk in bed en op de bank en ik bel dolblij met ons leenlaptopje Ik moet nog meer dingen dan eerst laten liggen, maarja, het is niet anders. Purk gaat voor hoor
Ik ben nu bezig met een soort bevallingsplan opstellen waarin specifieke dingen staan die te maken hebben met mijn operatie en mijn autistische stoornis zodat dat straks allemaal goed duidelijk is bij de bevalling en ik het nog ruim van tevoren kan bespreken met de gynacoloog.

Ach, we komen er wel, ik ben allang blij dat ik geen pijn ofzo heb zoals sommige anderen hier, dat lijkt me veel erger. Ik krijg enkel pijn als ik teveel gedaan heb
pi_54279724
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 10:29 schreef DeLiedje het volgende:

[..]

die zijn meteen beschaafd van kleur ook!
Ik ben zelf vroeger op Grolschkratjes geboren en het is dat ik ze niet in het ziekenhuis onder het bed kan zetten

Ik moet alleen nog uitvogelen hoe dat precies gaat, want we hebben een auping auronde bed, dus dat is niet zo heel handig met klossen en kratten denk ik
  woensdag 31 oktober 2007 @ 10:37:18 #58
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54279785
DeLiedje... ik ben niet verbaasd!
Ben trouwens wel blij te horen dat jij de boel ook al omhoog gezet heb. Ik vind het ergens zo vroeg, maar die bedden zijn echt zo laag.
Er ligt al wel een tijdje een balkje onder om iig al een paar cm te winnen, maar ik kom er nu niet best meer uit nee.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 10:41:38 #59
82727 klein_spookje
pi_54279869
Hebben jullie ook zo een last van die **** hormonen. Ik word er zo langezamerhand helemaal gek van. En spreek me niet over katten. De mijne ligt nu bij de dierenarts onder een roesje omdat er waarschijnlij iets in zijn keel zit wat er niet uit wil. Wat moet je daar nou mee he.
Eerst pas om 12 uu afspraak dat red hij wel Maar ik vertrouwde het toch niet (ookal is dat kreng een mietje en stelt zich vaak aan) zo met die hormonen ben ik een wandelend wrak.
Het kon ook een keelontsteking zijn maar daar moet hij koorts bij hebben en dat had hij niet. En hij had er volgens de da behoorlijk lat van wat het ook was.

De hormonen gieren op het moment op de meest ongustigste momenten door mijn lijf. Zaterdag mocht ik bij de kwantum niet meer naar binnen. Nou ik had de neiging om de dame in kwestie zo over deregeling bij de krodil in het bassin te smijten. Wat was ik kwaad zeg.
En zo is het al dagen.
Nog steeds gezeik met het uwv en de bedrijfsarts pff word je toch ook niet goed van wat willen die mensen nou toch over 5 wk en een paar dagen ben ik uitgerekend al dat gezeur zit j toch niet meer op te wachten.

Deliedje hier komt 12 november de kraamzorg ben benieuwd. 9 nov moet ik naar de vk voor mijn ijzer en dan meteen overleggen of het zh of thuis bevallen word.

Door het bed heen zakken is hier ook al een paar keer gebeurd net als bij jou BE door te smalle lattenbodems brrr erg onhandig nu gaat het prima met de nieuwe slaapt een stuk beter.

Nou ga maar het wiegje in elkaar zetten.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 10:45:50 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54279942
Spookje, het is bij mij ook al een paar dagen raak hoor. Zen is hier een beetje zoek.
Ik erger me aan van alles en hier op mijn werk ben ik echt aan het ying-yangen dat ik nog maar een paar dagen hoef soms! Hoewel ik er overigens over denk om toch nog een paar daagjes langer door te gaan om nog iets af te maken, maar dat moet ik volgende week even bekijken.
pi_54280108
Wel aan jezelf denken hoor BE... stoppen = stoppen

En dat van dat balkje klinkt als een goed plan... Wij hadden eerst de bovenste schroefgaatjes in gebruik om het bed in elkaar te zetten, maar die begaven het na 3 jaar ... Nu zit alles dus in de onderste gaatjes vastgeschroefd en is het zo laag, dat mijn matras maar nét boven de zijrand uitkomt... En dat doet nu het bed omhoog staat, dus zeer aan bijn benen bij het uitstappen... (snappie ?)
pi_54280173
En nu ga ik mijn spullen pakken, en lekker naar mijn ouders t/m zondag .
Ze zijn voorlopig even terug uit frankrijk, en ik heb ze gemist! Even lekker bijtanken daar.

(is meteen de laatste keer dat lief en ik met z'n 2tjes op en neer gaan... na dit weekend gaan we pas weer daarheen als de kleine er is, gek idee hoor! Het is toch zo'n 200km rijden )
  woensdag 31 oktober 2007 @ 11:00:41 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54280234
I
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 10:54 schreef DeLiedje het volgende:
Wel aan jezelf denken hoor BE... stoppen = stoppen

En dat van dat balkje klinkt als een goed plan... Wij hadden eerst de bovenste schroefgaatjes in gebruik om het bed in elkaar te zetten, maar die begaven het na 3 jaar ... Nu zit alles dus in de onderste gaatjes vastgeschroefd en is het zo laag, dat mijn matras maar nét boven de zijrand uitkomt... En dat doet nu het bed omhoog staat, dus zeer aan bijn benen bij het uitstappen... (snappie ?)
Ik snap.
Ga ik dus gelijk maar even tegen stinkie zeggen dat we die dingen weer om moeten zetten.
Wij hadden ze ook hoog, maar kregen toen een dik matras dus doen moesten ze zakken. Nu weer een dun matras en ik had laatst al bedacht dat het wel weer iets omhoog mocht. Mooie gelegenheid nu dus.

Veel plezier bij je ouders! Apart idee idd, dat het de laatste keer zo met z'n 2-tjes is.
pi_54280288
deliejde, ik beval ook in het ziekenhuis en met een xtra matras voor de controles was het genoeg zei ze...
pi_54280319
maar daar is elk kraambureau anders is....
bij het ene bureau MOET je 2 thermometer, en die van mij zei, ow 1 was ook voldoende geweest...
pi_54280501
Mijn hartslag is trouwens idioot hoog, ook in rust. Daar is maandag eigenlijk helemaal niets over gezegd. Het lijkt me toch niet echt normaal dat in rust je hartslag boven de 100 ligt? Dat was zelfs niet zo toen mijn hart het altijd al zwaarder had door mijn overgewicht

Meestal zit ik rond de 70, dus het is echt veel hoger dan de 10 slagen die ze op de meeste sites en boeken aangeven
pi_54280610
Kan je niet even bellen??

Klinkt niet zo goed namelijk, en jij maakt je er nu druk om, dus is het aan hun om er even naar te kijken.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 11:40:48 #68
14746 k_i_m
pi_54280979
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 11:14 schreef Pruk het volgende:
Mijn hartslag is trouwens idioot hoog, ook in rust. Daar is maandag eigenlijk helemaal niets over gezegd. Het lijkt me toch niet echt normaal dat in rust je hartslag boven de 100 ligt? Dat was zelfs niet zo toen mijn hart het altijd al zwaarder had door mijn overgewicht

Meestal zit ik rond de 70, dus het is echt veel hoger dan de 10 slagen die ze op de meeste sites en boeken aangeven
Heeft dat niet te maken met het meer bloed moeten rondpompen dan normaal??
In my life
Why do I smile
pi_54280992
Nou, ik heb gebeld

Ik moet iemand anders vragen om mijn pols op te nemen, op een rustig tijdstip, want mijn adrenaline schijnt nu ook hoog te zijn (dat is dan al een paar dagen zo, maar ja). Dus ik vraag vanavond wel en als het dan nog zo hoog is moet ik bellen. De kleine schopt gewoon goed dus die lijkt er geen last van te hebben, maar ik heb zelf gewoon mijnt wijfels bij zo'n hoge hartslag in rust
  woensdag 31 oktober 2007 @ 11:42:46 #70
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_54281017
DoctorB is 14 oktober papa geworden van een mooi mannetje.

inhakend op de kratjes, bij DoctorB stond en staat het bed op jupiler kratjes. De helft geel, de andere helft groen. MevrouwB zat nl. stevig aan de Jupiler alcoholvrij. Oh ja, hiero ook een Malm bed. kratjes stonden eerst op de korte kant voor extra hoogte. Maar na de bevalling was dat niet handig voor het in en uit bed komen van MevrouwDoctorB. Dus in overleg met de kraamjuffrouw de kratje 'normaal' ondersteboven gezet. Geen plank of zo ertussen.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_54281128
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 11:42 schreef DoctorB het volgende:

inhakend op de kratjes, bij DoctorB stond en staat het bed op jupiler kratjes. De helft geel, de andere helft groen. MevrouwB zat nl. stevig aan de Jupiler alcoholvrij. Oh ja, hiero ook een Malm bed. kratjes stonden eerst op de korte kant voor extra hoogte. Maar na de bevalling was dat niet handig voor het in en uit bed komen van MevrouwDoctorB. Dus in overleg met de kraamjuffrouw de kratje 'normaal' ondersteboven gezet. Geen plank of zo ertussen.
Gefeliciteerd met de kleine..

Foto's
  woensdag 31 oktober 2007 @ 11:49:48 #72
14746 k_i_m
pi_54281147
Gefeliciteerd DoctorB!

Pruk, ik kan mijn hartslag nu ook veel beter (en door mijn hele lijf) voelen dan voordat ik zwanger was. Ik heb zelfs een periode gehad waarin het voelde alsof mijn hart zo snel moest pompen dat het gewoon oversloeg, zelfs als ik niks deed. En mijn bloeddruk is verder prima in orde .
In my life
Why do I smile
pi_54281224
deleidje veel plezier

kleinspookje ik zou het je gunnen hoor die echo, ze zoeken altijd mensen
die hormonen zijn echt ***, ik had van de week last dat hubbie mij echt niet mocht aanraken want ik had pijn word nog leuk de komende 22 weken
kwaad dat ik werd als hij het wel deed.

buzzer wat geinig
wij hebben eigenlijk niet echt een naam we noemen hem/haar echt vanalles.

ik gooi hier gewoon een matras extra boven op. dat heb ik in december ook gedaan.

amaranta gelukkig heb je niks. je bent niet de enige hoor ik ging er in het kraambed nog doorheen
onze lattebodems stonden ook op 2 pootjes en die konden allekanten opschuiven.
gelukkig hebben we snel wat anders gemaakt.
mama van 3 kids!
pi_54281318
DoctorB gefeliciteerd
hoe heet je zoon???
mama van 3 kids!
pi_54281379
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 11:49 schreef k_i_m het volgende:
Gefeliciteerd DoctorB!

Pruk, ik kan mijn hartslag nu ook veel beter (en door mijn hele lijf) voelen dan voordat ik zwanger was. Ik heb zelfs een periode gehad waarin het voelde alsof mijn hart zo snel moest pompen dat het gewoon oversloeg, zelfs als ik niks deed. En mijn bloeddruk is verder prima in orde .
Ja, het is ook wel normaal, maar het is wel veel hoger dan normaal zeg maar. Ik heb nu mijn tante gebeld (verloskundige) en haar het verhaal voorgelegd en ik moest me niet echt zorgen maken, zolang het niet echt hartkloppingen waren en het stabiel bleef onder de 130 was er niet veel aan de hand, zeker niet omdat de kleine het goed doet. Ik kan voor de zekerheid de huisarts om een ECG vragen, maar dat vind ik dan niet echt nodig. Mijn bloeddruk is namelijk prima in orde en ook als ik hoofdpijn heb mooi laag, ondanks dat mijn hartslag dan wel hoog is, dus het zal voor mij wel gewoon een normale hoogte zijn ook al is het misschien heel erg hoog Gewoon wat in de gaten houden en als ik me er echt niet fijn door ga voelen kan ik dan alsnog zo'n ECG laten doen.
pi_54281389
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 11:42 schreef DoctorB het volgende:

Gefeliciteerd!
pi_54281483
Hier ook een Malm bed - 4 kratjes 'normaal' ondersteboven gezet, werkte prima voor de kraamzorg en ons, hebben er zeker nog 3/4 weken na de bevalling onder gezeten, voelde me echt de koningin in bed (niet thuis bevallen trouwens, dus daar geen ervaring mee )
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  woensdag 31 oktober 2007 @ 12:17:09 #78
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_54281620
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 11:59 schreef Popples het volgende:
DoctorB gefeliciteerd
hoe heet je zoon???
Justus
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_54281736
Het Malm bed is nogal populair zo te lezen

Gefeliciteerd DoctorB
pi_54282320
DoctorB gefeliciteerd! Justus, leuke naam!
pi_54282469
DoctorB van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Geniet er van!

Hier verder alles OK. Soms nog wat vlagen van misselijkheid maar gelukkkig nog nooit echt overgegeven.
Wel weinig zin in warm eten en brood eten. Fruit en crackers gaan er wel in gelukkig....
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_54283180
Van harte DoctorB!!
Red de zeehond!
  woensdag 31 oktober 2007 @ 14:13:20 #83
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54283451
Gefeliciteerd DoctorB!

Onze buren hebben de kratjes nog steeds onder hun bed staan. En hun zoon is toch al een jaar of 4!
pi_54283744
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 14:13 schreef Brighteyes het volgende:
Gefeliciteerd DoctorB!

Onze buren hebben de kratjes nog steeds onder hun bed staan. En hun zoon is toch al een jaar of 4!
Misschien vinden ze een hoog bed wel handig.

Al lijkt het mij wel erg hoog hoor 80 cm, dat betekend dat ik niet meer met mn voeten op de grond kom als ik wil uitstappen.
pi_54284098
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 14:13 schreef Brighteyes het volgende:
Gefeliciteerd DoctorB!

Hmm, overdrijven is ook een vak...
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_54284105
DoctorB gefeliciteerd met Justus
Saartje
  woensdag 31 oktober 2007 @ 16:08:02 #87
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_54285538
Dank jullie voor jullie lieve woorden Doet met wel erg goed! Net telefoon gehad van VK; ze heeft een afspraak in het ZH kunnen maken voor a.s. dinsdag 12.00 uur. Gelukkig geen 2 weken wachten maar toch duurt het me te lang natuurlijk. Maak me toch wel ongerust... Maar ach we zullen wel zien...
A cat is a lion in a jungle of small bushes
pi_54285736
doctor B van harte.

Hier ben ik helemaal APK oké.
Alles was goed. Volgende week woensdag weer terug.
Geschat gewicht baby is 3300 gram.
pi_54285930
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 16:21 schreef amaranta het volgende:
doctor B van harte.

Ik denk dat jij een meisje krijgt.
pi_54286041
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 16:21 schreef amaranta het volgende:
doctor B van harte.

Ja, maar dat is inclusief oorbelletjes als het een meisje is
pi_54286625
Ja hele zware gouden oorbellen
pi_54286651
Ow maar het is helemaal geen geheim hoor. Ik krijg inderdaad een meisje.
pi_54286723
Nouja zeg, zit ik al de hele maand uit te kijken naar mijn Kruidvatdoos, zijn ze niet op voorraad en duurt het wel even voordat ze weer geleverd worden. Stuur me dan die ophaalbon nog niet
pi_54286833
een hamburgertje

een baby

no picture please

en de hele reportage voor wie het leuk vind
http://picasaweb.google.com/schouten/Baby
  woensdag 31 oktober 2007 @ 18:20:32 #95
189138 Tuc
Baby on board!
pi_54287394
Hoi!

Gisteren zijn we voor het eerst naar de verloskundige geweest, maakt het toch wel erg echt!
Bloeddruk was netjes, 120/80. Hb gemeten en was 7,7. Schijnt ook goed te zijn
Verwijzing voor echo mee tussen 11e en 13e week en verwijzing voor bloedprikken.
Allemaal info gehad, koffertje, knuffeltje en heel veel boekjes.
Over 6 weken mogen we weer

Ook nog info gehad voor de combinatietest maar daar twijfelen we nog over. Ik denk niet dat we die laten doen

Verder gaat het hier allemaal goed, wel heel moe, heb echt het idee dat ik de klok wel rond kan slapen
Misselijkheid is gelukkig alleen 's ochtends en ook niet elke ochtend, dat scheelt wel weer!
Probeer nu 's avonds ook nog wat te eten, joghurt of een cracker en dat hielp vanmorgen in ieder geval, proberen we vanavond maar weer dus!

DeLiedje, geniet lekker bij je ouders! Gek idee dat het de laatste keer is met z'n 2-tjes!
Droeke, sterkte met afwachten! Hopelijk is alles goed of valt het mee.
And when the night is cloudy
There is still a light that shines on me
Shine on until tomorrow
Let it be, let it be
  woensdag 31 oktober 2007 @ 19:44:05 #96
82727 klein_spookje
pi_54288854
He zo een hamburgertje hadden wij ook amaranta!

Deliedje veel plezier bij je ouders.

Tuc ik ben jaloers op je hb bij mij is het 5.7 snik en als dat niet omhoog gaat mag ik niet thuis bevallen wil je wat ijzer delen?
Spannend allemaal he en zoo echt.

Hier alles rustig kind in bed, man even weg, kat weer redelijk bijgetrokken uit narcose, en een buik die helemaal bol en hard is van de spanningen van vandaag.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 20:52:10 #97
3011 E.T.
pi_54289861
leuk hamburgertje Ik heb het zelf nooit zo duidelijk kunnen zien, dus wel leuk om eens goed te zien zo

Droeke, wat fijn dat je eerder terecht kunt! Dinsdag is evengoed nog best lang wachten, maar minder lang dan twee weken. Sterkte tijdens het wachten!

Tuc, wat leuk dat het 'echter' voelt als je bij de vk geweest bent

Hier begint de baby zich steeds duidelijker te laten voelen Ik voelde al een tijdje licht gekriebel en plopjes.. maar nu zijn het echte 'schopjes' en veel duidelijker gekriebel. Vooral als ik na een tijdje bezig zijn op de bank ga zitten. Dan wordt de baby wakker (denk ik) en laat zich voelen Behalve als ik m'n hand op m'n buik leg natuurijk... dan is het acuut stil
Wel begint m'n bekken weer op te spelen, paar tandjes terug dus.. wil nog wel zo lang mogelijk blijven lopen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_54290689
ET steeds als ik jou hier zie posten blijf ik me verbazen dat jullie gewoon nog een kleintje gaan krijgen. Ik vind het echt heel bijzonder omdat het jullie zo gegund is.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_54291084
@ PRUK, wij kregen speciale klossen voor onze auronde (5 stuks, een extra voor onder de middenpoot)
Het kan dus wel!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_54291402
Hebben jullide de Auronde 1000 dan Jelief? Wij hebben namelijk al standaard de 2000, dus het seniorenbed
pi_54291788
oooh ik ben misselijk... ik heb nooit last gehad van morning sickness, altijd 's avonds...

(maar stiekem is het niet zo erg, allemaal voor een goed doel...!)
Morgen een afspraak maken met de GP om het te bevestigen
pi_54291790
Ja wij hebben de 1000, is je 2000 dan nog niet hoog genoeg? Ik moet wel zeggen dat ons bed van zichzelf al wat hoger is door dikkere matrassen. Wellicht is het bij jou zelfs wel voldoende om simpele blokjes onder de poten te leggen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 22:40:25 #103
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_54291795
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 21:43 schreef MeNicole het volgende:
ET steeds als ik jou hier zie posten blijf ik me verbazen dat jullie gewoon nog een kleintje gaan krijgen. Ik vind het echt heel bijzonder omdat het jullie zo gegund is.
Ik heb iets gemist zie ik

Jeroen en Sas heeeeeel erg gefeliciteerd
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  woensdag 31 oktober 2007 @ 22:41:36 #104
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_54291813
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 22:22 schreef Pruk het volgende:
Hebben jullide de Auronde 1000 dan Jelief? Wij hebben namelijk al standaard de 2000, dus het seniorenbed
Hoi beeb, gaat alles goed met je?

pi_54291814
Het kan ook wel met Halloween-snoepjes te maken hebben denk ik
pi_54292110
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 22:40 schreef Jelief het volgende:
Ja wij hebben de 1000, is je 2000 dan nog niet hoog genoeg? Ik moet wel zeggen dat ons bed van zichzelf al wat hoger is door dikkere matrassen. Wellicht is het bij jou zelfs wel voldoende om simpele blokjes onder de poten te leggen.
Nee, bovenkant van de matras is "slechts" 60 centimeter

Ik zal wel eens overleggen met over wat en hoe (alhoewel ik eigenlijk gewoon Grolschkratten wil )
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 22:41 schreef buzzer het volgende:

[..]

Hoi beeb, gaat alles goed met je?

He buzzer
Nouja, ik houd mijn rust en meer kan ik niet doen (uitleg staat hier
Gelukkig is de kleine wel lekker actief
pi_54292431
Hmmm... bed op kratjes... plassende poezen... door bed heen zakken... ik zie oplossingen voor problemen...

Voor alle dames die het nodig hebben; jullie mogen een stukkie positieve energie van mij!
Ik heb namelijk te over op het moment, ben helemaal euforisch!
Vandaag naar de vlos geweest... en termijnecho gehad... En ik KRIJG me toch een LEUKE baby!
Eerst gewone echo gedaan, en zag meteen iets bruut spartelen; de vlos maakte er ook meteen een opmerking over; zo van "die heeft er zin in!" (Owjee... nog zo'n ADHDer erbij! ) Maar om Guppie 3 mooi op te kunnen meten wilde ze toch een inwendige echo. Moest alleen eerst naar de wc van haar, want mijn blaas zat erg vol! (Moet je niet nodig dan? Eh... nee? Hoewel... nou je het over een volle blaas hebt... )
Jemig... wat is de techniek in 2 jaar verbeterd zeg! Deze echo was veel duidelijker dan die van Tinka! Duidelijk 2 armpies en beentjes, kloppend hartje (dat liet zich raden met dat gespartel! ) en je kon zelfs de aanleg van de hersentjes in beide hersenhelften zien en de botvorming in het aangezicht. Uitgerekende datum bleef 27 mei, wat ik zelf ook al uitgerekend had. En... ook niet onbelangrijk... het is er maar 1! Ze zei ook nog dat de kans op een miskraam nu eigenlijk wel te verwaarlozen was, dus kan Goddank met permissie zwangerschapsbroeken gaan dragen! Liet mijn broeken al openhangen tegenwoordig, af en toe omhoog sjorrend! Heb meteen bloed laten prikken voor de combinatietest en krijg 15 mei de echo voor de nekplooimeting.
Sta versteld van mezelf... ben na de echo zo extreem vrolijk! Alsof alle problemen verdwenen zijn, wil er gewoon niet aan denken en gewoon van genieten dat er een baby in mijn buik zit. EEN BABY! Joechee!
  woensdag 31 oktober 2007 @ 23:07:53 #108
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_54292457
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 22:54 schreef Pruk het volgende:

[..]

Nee, bovenkant van de matras is "slechts" 60 centimeter

Ik zal wel eens overleggen met over wat en hoe (alhoewel ik eigenlijk gewoon Grolschkratten wil )
[..]

He buzzer
Nouja, ik houd mijn rust en meer kan ik niet doen (uitleg staat hier
Gelukkig is de kleine wel lekker actief
Doe het maar heeel rustig aan, en geloof me, het is het echt allemaal waard
Ik leef met je mee

Ik ga alvast een felicitatiekaartje borduren welkomst haiku schrijven
  donderdag 1 november 2007 @ 07:18:39 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54295567
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 22:40 schreef buzzer het volgende:

[..]

Ik heb iets gemist zie ik

Jeroen en Sas heeeeeel erg gefeliciteerd
Saskia, is hun oudste dochter, Jeroen en E...
  donderdag 1 november 2007 @ 09:51:02 #110
14746 k_i_m
pi_54297194
k_i_m; Hee, heb jij mijn vest gezien? Ik kan het nergens vinden?!
Wederhelft; Op de kapstok toch?
k_i_m; Dat dacht ik ook, daar heb ik net nog gekeken, maar daar hangt ie niet .

-wederhelft loopt naar kapstok en haalt daar het vest vandaan-

Wederhelft; Zohee, heb je nou ook al last van zwangerschapsblindheid?? .

nôôôôh .
In my life
Why do I smile
pi_54297294
quote:
Op donderdag 1 november 2007 09:51 schreef k_i_m het volgende:
k_i_m; Hee, heb jij mijn vest gezien? Ik kan het nergens vinden?!
Wederhelft; Op de kapstok toch?
k_i_m; Dat dacht ik ook, daar heb ik net nog gekeken, maar daar hangt ie niet .

-wederhelft loopt naar kapstok en haalt daar het vest vandaan-

Wederhelft; Zohee, heb je nou ook al last van zwangerschapsblindheid?? .

nôôôôh .
Nee, dat is om hem terug te pakken met zijn telefoon toch
  donderdag 1 november 2007 @ 10:11:32 #112
14746 k_i_m
pi_54297505
Was het maar zo, ik kan echt helemaal niet meer nadenken .
In my life
Why do I smile
pi_54297596
K_i_m, fantastisch verhaal.

Deze doet zeker niet onder bij het evrhaal dat iemand hier zijn huis probeerde te openen met de afstandsbediening van de auto.
pi_54299802
Mijn kraampakket is net gebracht
pi_54299945
quote:
Op donderdag 1 november 2007 13:20 schreef Pruk het volgende:
Mijn kraampakket is net gebracht
En daar wordt jij van???
Dat kan 2 dingen betekenen...
1) Het is het eerste kindje en je hebt de inhoud nog niet bekeken
2) Je hebt wel heeeeeele erge last van je hormonen!
pi_54300137
quote:
Op donderdag 1 november 2007 13:37 schreef Mammietje het volgende:

[..]

En daar wordt jij van???
Dat kan 2 dingen betekenen...
1) Het is het eerste kindje
2) Je hebt wel heeeeeele erge last van je hormonen!
Ter compensatie van die gemiste Kruidvatdoos van gisteren vind ik elke andere doos prima

En er zaten zes flessen douchegel en badschuim enzo en een spuuglapknuffel in de vorm van een Koala ofzo

Het maakt het gewoon weer een stukje echter (en ik heb toch niets anders te doen dat een beetje in bed te liggen )
pi_54300199
Wauw... dat was vast niet het Unive-kraampakket dat ik in mijn hoofd had! Klinkt erg goed! En je hebt gelijk, het maakt het een stuk echter.
Ik heb iets gemist geloof ik... Waarom moet jij bedrust houden? Vervelend trouwens. Wel thuis hoop ik voor je?
pi_54300212
Volgens mij heb ik schade in te halen... Ben sinds 2 dagen niet zo misselijk meer... Heb anderhalf uur geleden nog brood gegeten... sindsdien een halve doos zeebanket leeggehapt en ben nu zuurkool met worst aan het opwarmen!
pi_54300276
quote:
Op donderdag 1 november 2007 14:13 schreef Mammietje het volgende:
Wauw... dat was vast niet het Unive-kraampakket dat ik in mijn hoofd had! Klinkt erg goed! En je hebt gelijk, het maakt het een stuk echter.
Ik heb iets gemist geloof ik... Waarom moet jij bedrust houden? Vervelend trouwens. Wel thuis hoop ik voor je?
Nouja, bedrust gelukkig nog niet, maar ik moet rustig aan doen en in bed houd ik mezelf verreweg het rustigst. De rest van de tijd lig ik op de bank, of in bad of probeer ik rustig boodschappen te doen of ergens thee te drinken enzo

Groeiachterstand (linkje met uitleg staat een paar posts hierboven op een reactie van mij naar buzzer )
pi_54300286
Alleen het flesje alcohol sloot dus niet goed af, dus alles stinkt nu naar die alcohol, maar gelukkig zijn de kraamverbanden nog droog
pi_54300506
Pfff... dan is het nog een lang eind naar 31 januari zeg... Maar rust moet de groeiachterstand kunnen oplossen? Wat is de theorie daarachter; dat je te weinig voedingstoffen voor de baby overhoudt als je gewoon je gang gaat? En ik begrijp dat het met 14 weken ook al zo was... betekent dat dat je over een paar weken weer groen licht zou kunnen krijgen om weer gewoon je gang te kunnen gaan? Wel heftig...

Alles onder de alcohol... dus jij hebt wel een steriel kraampakketje gekregen?!
pi_54300615
Nee, ik krijg hoe dan ook te weinig binnen voor de baby, maar door zoveel mogelijk rust te houden maak ik het niet erger dan het al is Ik moet al rustig aan doen sinds ik uit het ziekenhuis kwam en dat was inderdaad met 14 weken geloof ik, nu moet ik proberen nog iets rustiger te doen Echte bedrust gelukkig nog niet en dat wil ik ook liever voorkomen, daarom doe ik dus niet zo heel veel meer
Ach, nog drie maanden, dat moet toch lukken
pi_54301013
Volgens mij heb ik aambeien

bah, wat moet ik nou doen? (Nee ze hangen er niet uit...)
pi_54301183
Tja, zorgen dat je voldoende vezels eet, op tijd naar het toilet gaan, niet teveel persen.

Op www.babyopkomst.nl kan je nog meer tips vinden.
pi_54301406
quote:
Op donderdag 1 november 2007 16:04 schreef Pruk het volgende:
Tja, zorgen dat je voldoende vezels eet, op tijd naar het toilet gaan, niet teveel persen.

Op www.babyopkomst.nl kan je nog meer tips vinden.
Bekende verhaal dus....

Tja, waarom blijft mij dit niet gewoon bespaart?!?!
Nou ja, zo maar even langs de AH, dan haal ik wel even vochtig toiletpapier. Dat veegt denk ik al een stukje beter.
pi_54301581
Tja, ik heb door mijn operatie al meer kans en ik had vorige week een keer dat ik het me echt gewoon pijn deed, maar toen had ik ook een paar flinke keutels liggen (ter informatie: ik heb al sinds 2005 geen keutels meer gehad). Dus dat dat pijn deed, nee, dat vind ik niet gek. Gelukkig was het de dag daarna gewoon over en nu heb ik nergens meer last van. *klopt af*
pi_54301689
quote:
Op donderdag 1 november 2007 16:44 schreef Pruk het volgende:
Tja, ik heb door mijn operatie al meer kans en ik had vorige week een keer dat ik het me echt gewoon pijn deed, maar toen had ik ook een paar flinke keutels liggen (ter informatie: ik heb al sinds 2005 geen keutels meer gehad). Dus dat dat pijn deed, nee, dat vind ik niet gek. Gelukkig was het de dag daarna gewoon over en nu heb ik nergens meer last van. *klopt af*
Ik heb een spastische darm. Dus het is altijd maar de vraag hoe en of het eruit komt. Soms kan ik dagen niet, andere dagen is de toilet mijn beste vriend. Ik moet echt rekening houden met wat ik eet en welke combinaties ik eet. Zo kan ik na een maaltijd binnen 5 minuten al ziek worden.

Ik heb toch nog nooit last gehad van aambeien. Het doet ook geen pijn, maar bloeden doet het dus wel.

Nu moet ik dus kijken hoe ik de ontlasting normaal krijg. (Wat dus al heel moeilijk is) Ik heb wel gemerkt dat als ik dagelijks een yakult drink dat het dan iets beter gaat. Nog niet fantastisch, maar in ieder geval geen plotselinge aanvallen.

Nou ik ga dat dan ook maar weer drinken (ik vind het ook best lekker, maar gewoon wel duur). Anders zal ik het wel even aan de VK vragen, maar ik denk niet dat zij iets doet als het geen pijn doet en het er niet uit hangt.
pi_54302028
Ticootje, veel drinken en pruimen(sap) wil nog wel eens werken.
Eventueel kun je bij de apotheek Lactulose kopen. Is gewoon zonder recept verkrijgbaar, dus je moet het wel zelf betalen. Maar het hielp hier wel
  donderdag 1 november 2007 @ 18:37:46 #129
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54303078
Zei ik van de week nog dat ik het nog nooit mee had gemaakt dat hij de hik heeft, nu dus wel.
Wat een raar gevoel zeg.
pi_54303126
Lactulose moet je wel tegenkunnen! Ik kreeg er (ook spastische darm) een heel opgeblazen gevoel en enorme kramp van. Movicolon (wel op recept) werkt bij mij veel beter
BE grappig he? Saartje heeft elke dag wel een paar keer de hik, dat is iets minder grappig
Saartje
  donderdag 1 november 2007 @ 18:42:32 #131
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54303149
Ja, ik kan me voorstellen dat het wel vermoeiend kan zijn.
Kindlief is hier toch voornamelijk van het grote draaien en uitrekken, en dan het liefst met een vuistje in mijn blaas of zo. Jeumig wat is dat vals zeg! Klein krengetje.
pi_54306136
http://www.jongegezinnen.(...)rieven/flair_bon.pdf

een bon voor 2 euro korting voor de jonge gezinnen beurs
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 1 november 2007 @ 21:45:25 #133
82727 klein_spookje
pi_54306255
ticootje, aambeien komt regelmatig voor bij zwangere ik was er als de dood voor brrrr. Maar bij deze zwangerschap heb ik er kennis mee mogen maken.

Ik ben er nu 2x voor bij de huisarts geweest. eerst kreeg ik idd lactulose en daarna nog een zalfje. Dat kan je een paar keer per dag smeren en dat verdoofd wat.

Gelukkig heb ik er nu al een paar weekjes geen last meer van.

Succes
pi_54307247
Mag ik even twee woorden kwijt over de Jonge Gezinnenbeurs:
Nooit! Meer!

Pfff.....
Hardloper.
IG @webkim
pi_54307387
Nou bij mij is er geen houden aan met die aambeien. Maar ik doe alleen een zalfje en verders terugstoppen met douchen. We zien wel wat de schade is na de zwangerschap. Echt heel veel last heb ik niet en dat is omdat ik die zalf gebruik.

Ben vanmiddag naar het ziekenhuis geweest voor check up en kijken hoe erg de pijn is op het schaambeen en bekken. De krukken helpen prima en verders heb ik genoeg hulp, dus ik kan het rustig aan doen op die manier. Baby doet het prima en ik loop met krukken ook een stuk gemakkelijker. De grote druk is weg op die manier, en dat is wel zo fijn. 15-11 moet ik terug komen en dan gaan ze een datum prikken om in te lijden. Ik gok dat ik niet al te lang hiermee hoef door te lopen. Maar goed we zien het wel. Vanaf maandag mag ik thuis bevallen. Als de baby nou precies op de uitgerekende datum komt, dan benne wij helemaal blij

Hier krijg je zo'n kraampakket na de bevalling als je in het ziekenhuis terecht komt. Zitten van die kleine proefdingetjes in en verders veel te veel foldertjes met reclame. Zit ik niet echt op te wachten eigenlijk.

Maneki, ik gok dat je een meisje krijgt

Oh ja en BE, dat kleurtje van je luiertas is wel erg funcky. Leuke tas trouwens. Dat vergat ik nou elke keer te zeggen. Hormonen he

ET, dat begin gespartel is zo gaaf. Daar heb ik dit keer ook echt van genoten.
  vrijdag 2 november 2007 @ 07:11:33 #136
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54308141
quote:
Op donderdag 1 november 2007 22:40 schreef Webkim het volgende:
Nooit! Meer!

Pfff.....
Vertel! Was het druk?

Lewis... hopelijk hoef je idd niet te lang meer door zo, maar wel fijn dat het nu met de krukken weer een beetje te doen is iig.
pi_54308286
Nee joh Lewis, volgens mij kan ik alleen maar piemels breien Oudste knul had ook zo vaak de hik in de buik, was na de geboorte ook echt een vreetmonster wat zich steeds zo overat dat hij alles weer uitspuugde
Was het niet leuk webkim?
Saartje
pi_54308341
so zeg lewis, dat is nogal wat... k wens je heel veel sterkte en dat t allemaal maar vooral niet lastiger gaat worden! k kan me steeds beter voorstellen dat mensen hópen op die bevalling!
hier (nog) geen last van aambeien, net wat tricootje ook had.. k ben er als de dood voor. maar dat ben k voor wel meer dingen
verder gaat t hier rustig steeds n stap verder. krijg wat last van onder omdat de kleine indaalt, heb hele dikke voeten :| nesteldrang begint ook flink los te komen, maarja.. met die bouwvakkers is dat nog niet zo makkelijk. en mn bloeddruk blijft behoorlijk laag.
dan te bedenken dat k nu alweer n uur op ben voor de volgende kudde bouwvakkers... vandaag de ergste dag. en dan poetsen!!!
  vrijdag 2 november 2007 @ 08:32:23 #139
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_54308671
Lewis, ik sta er versteld van dat je al zover bent joh! Spannende tijden worden dit! Heel veel succes met die laatste loodjes!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_54309661
Goedemorgen allemaal. Ik zag dat ik DoctorB nog niet gefeliciteerd had. Bij deze, gefeliciteerd met Justus

Maneki, probeer je ons nou op een dwaalspoor te brengen of is het echt zo

Spataderen zijn ook krengen zeg. Nooit last van gehad, maar vannacht toen ik draaide om op mijn andere zij te gaan liggen deed het wel zeer.
  vrijdag 2 november 2007 @ 09:36:40 #141
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_54309683
quote:
Op donderdag 1 november 2007 22:40 schreef Webkim het volgende:
Nooit! Meer!

Pfff.....
Wat was er, Webkim? Ik twijfel nog of ik manlief dit weekend ga meetrekken... maar na jouw reactie... ben ik toch niet meer zo zeker
pi_54310027
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 09:36 schreef Droeke het volgende:

[..]

Wat was er, Webkim? Ik twijfel nog of ik manlief dit weekend ga meetrekken... maar na jouw reactie... ben ik toch niet meer zo zeker
Het begon er al mee dat alle parkeerplaatsen vol waren, want er is ook KreaDoe t/m 4 nov. We zijn dus bij het Beatrixtheater gaan staan en vanaf daar is het nog een best eind lopen voor mij nu.

Binnen was het heel verschrikkelijk druk en bloed- en bloedjeheet. Het valt niet mee om je met een zwangerbuik een weg te banen door honderden buggy's. Nou, en voor de leuke shoppertas moest je zeker een half uur in de rij (mooi niet dus!), de styliste die babykameradvies gaf was wel heel erg lang weg ('Ben even lunchen, zo terug'). De 3d echo's die je kon laten maken kostten 75 Euro. Dringen voor gratis sokjes, Bobo's en rompers zit niet zo in me en pffffffffff....

Nee. Eigenlijk betaal je gewoon 13,50 om te mogen winkelen in een veeeeel te volle winkel. Doeknooitmeer, een beurs. In elk geval niet onder invloed van zwangerschapshormonen.
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 2 november 2007 @ 10:03:19 #143
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_54310218
hmm, ik heb het tegewoordig zowiezo niet zo op drukte, dus het lijkt me een strak plan om het maar gewoon aan me voorbij te laten gaan. Ben ook niet zo van het 'voor een gratis frutsel 3 uur in de rij staan'. Ik koop wel gewoon wat ik graag wil hebben...

Dit wilde ik wel effe kwijt: vandaag mijn laatste werkdag voor mijn verlof Jippie!!!

en eigenlijk heb ik mijn werkzaamheden al af, dus kan vandaag ook lekker rustig aan doen
  vrijdag 2 november 2007 @ 10:06:26 #144
14746 k_i_m
pi_54310296
Mijn wederhelft en ik hebben gisteren na wéér een thuiskomst met volle tassen eens geteld hoeveel we nou al gekocht hebben aan kleren, en welke maten we hebben. Hebben we opgeteld al 43 rompers, 23 truitjes, 11 broeken, 5 jasjes, 19 paar sokken en 8 paar schoenen . . Oja, en 23 knuffelbeesten . .

En ik ben pas op de helft .
In my life
Why do I smile
pi_54310537
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 10:06 schreef k_i_m het volgende:
Mijn wederhelft en ik hebben gisteren na wéér een thuiskomst met volle tassen eens geteld hoeveel we nou al gekocht hebben aan kleren, en welke maten we hebben. Hebben we opgeteld al 43 rompers, 23 truitjes, 11 broeken, 5 jasjes, 19 paar sokken en 8 paar schoenen . . Oja, en 23 knuffelbeesten . .

En ik ben pas op de helft .

Toch niet alles in 50/56 mag ik hopen?
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 2 november 2007 @ 10:17:17 #146
14746 k_i_m
pi_54310551
Nee, het meeste in maat 62, maar ook groter .
In my life
Why do I smile
  vrijdag 2 november 2007 @ 10:28:05 #147
3011 E.T.
pi_54310791
k_i_m Jouw kind 2x met hetzelfde setje kleren zien wordt bijna onmogelijk

Webkim, al jaren ben ik blij dat mijn verstand het wint van m'n gevoel van 'zal ik toch, lijkt me toch wel leuk'.. Als ik dan weer achteraf zulke verhalen hoor, ben ik toch zooo blij dat ik idd niet gegaan ben (ik loop al weg als ik de rij bij de kassa van H&m te lang vind)

Lewis, sterkte deze laatste weekjes. hoop dat ze nog een beetje door te komen zijn met die twee ondeugden van je. (het kraampakket is hier heel wat anders: onderleggers voor in bed, celstofmatjes, kraamverbanden in alle soorten en maten, flesje alcohol, navelklem etc.. en meestal zit er ook nog wel iets leuks bij: een of andere afzichtelijke knuffel ofzo )
pi_54311237
Bijna weekend!!!

Even lekker bijkomen. Wat een drukke week zeg. Man lief is 2 avonden weggeweest (sporten is gezond zeggen ze). Dinsdag was erg laat. Woensdag laat, gister laat. Ik ga morgen dus gewoon lekker uitslapen! Ik vind dat ik dat heb verdient.

Ik denk ook dat ik een uurtje eerder wegga vandaag. Dan kan ik alvast lekker wat boodschapjes doen, lekker op mn gemak.

Ik heb al dagen het gevoel dat ik vreselijk trek heb in iets. Maar ik weet gewoon niet in wat.
  vrijdag 2 november 2007 @ 10:48:05 #149
14746 k_i_m
pi_54311333
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 10:44 schreef Ticootje het volgende:

Ik heb al dagen het gevoel dat ik vreselijk trek heb in iets. Maar ik weet gewoon niet in wat.
Bananenschuimpjes.
In my life
Why do I smile
pi_54311448
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 10:48 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Bananenschuimpjes.
Nee, het is denk ik iets van toetjes. Ik heb denk ik trek in toetjes, heel veel toetjes. Kwark!!! en Appelmoes.
  vrijdag 2 november 2007 @ 11:15:38 #151
82727 klein_spookje
pi_54312044
ok nog een poging.

k_i_m hier ook een keer naar de beurs geweest wat een drama zeg, rijen en rijen vol met hormoonbommen voor gratis spullen. Pff aan mij niet besteed hoor.

De kleding die je opnoemt is hier ook zo vreselijk veel. Pfff soms trek ik die kast open en vraag me af hoe ik dat allemaal aan moet krijgen. Mara groeide niet zo snel die had met 1 jaar nog maat 68. Als deze wel snel groeit ja dan heb ik snel kleding te koop. Alles is ook zo leuk!

E.T wist je al dat je ook online bij de h&m kan kopen.

Zo eindelijk is het kamertje hier klaar jaja echt waar nog ff stofzuigen en dweilen en dan klaar!!
Morgen nog 1 vreselijke drukke dag Mara haar verjaardag vieren en man lief moet daarvoor ook nog naar de kvk pffff maar goed dat redden we ook nog wel denk ik. Daarna is de rust voor mij. Man werken, kind naar de basisschool en mama lekker in huis rommelen.

Lewis ik hoop dat je snel van je klachten af bent weet je hoe je bekken straks uit de strijd komt. Is het na het bevallen meteen over of meot je daarna nog rustig aan doen.

liefs joyce
  vrijdag 2 november 2007 @ 11:36:27 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54312526
k_i_m!
8 paar schoenen! Ik heb niet eens schoentjes gekocht nog!

Webkim, het klinkt idd als het drama wat ik me altijd erbij voorstel. Ik ben idd ook niet het type om dan in de rij te gaan staan voor gratis spul... Bedankt voor je beschrijving. Weet ik gelijk weer dat ik niks gemist heb!

Droeke bijna met verlof! Heerlijk he! Ik hoef nog maar 4 daagjes (en nu dus op mijn vrije dag een paar uurtjes )
pi_54312533
Van de beurs kan ik me goed herinneren dat het idd erg druk was. (2005)
Maar wel leuk.

Movicolon hielp (en helpt) bij mij goed met de stoelgang. Op recept bij de huisarts.
pi_54312564
BE, ik heb weer over jou gedroomd. Je wilde graag in Kims bed (ledikant) bevallen.
  vrijdag 2 november 2007 @ 11:41:50 #155
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_54312668
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 07:52 schreef _lotje_ het volgende:
-knip-
net wat tricootje ook had..
-knip-
hier moest ik erg om lachen

Het is heerlijk hier bij mijn pap en mam... Ik geniet er echt van en heb nog met een hoop mensen even afgesproken... kunnen ze mijn buik nog even bewonderen .

Aambeien, daar heb ik gelukkig geen last van.... (afkloppen!!)
Maagzuur wel.... (leve de rennies )
  vrijdag 2 november 2007 @ 11:43:16 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54312695
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 11:37 schreef _Ingrid_ het volgende:
BE, ik heb weer over jou gedroomd. Je wilde graag in Kims bed (ledikant) bevallen.

Ik hou het wel bij mijn eigen verhoogde bedje.
pi_54312784
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 11:43 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik hou het wel bij mijn eigen verhoogde bedje.
Was wel grappig, jij maar volhouden dat het best wel paste.
  vrijdag 2 november 2007 @ 11:56:58 #158
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_54313001
Deliedje, fijn dat je het zo heerlijk hebt! Groetjes aan je pap en mam en tante Fif!
(En ik mis je wel hoor...! Lena heeft haar zusje shirtje aan, het past supergoed nu. Dus heb ook geen bang voor je enorme kledingcollectie voor Punk! En Maud, de bezoekbaby van gisteren, had ook nog kleertjes in 56 aan soms. Dus Punk, bofkont, je zult er elke dag praaaachtig uitzien.)
pi_54313283
Oh jeetje zeg wat is de kleine actief vandaag. Vanmorgen werd ik er gewoon een beetje misselijk van ze druk was ze. Even rustig een kopje thee gedronken, toen ging het wel weer. Maar nu is ze weer zo bezig...pff... Ze ligt vandaag ook niet echt lekker. Het lijkt wel alsof ze zich probeert te strekken in de breedte.

Maar ja beter dit dan dat ze zich heel stil houdt, dat vind ik ook maar niets.
  vrijdag 2 november 2007 @ 13:02:11 #160
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_54314494
Wij zijn gisteren naar de verloskundige geweest voor intake en echo. Er zit echt een levend kindje in m'n buik! Ik vond het toch wel erg ontroerend om dat te zien en heb vanaf toen pas het idee dat we echt nog een kindje krijgen.
Er is een hoop bloed afgenomen (3 buisjes), ik weet niet meer waarvoor allemaal en we kregen een hoop informatie. Het meeste was al wel bekend ('t is niet voor het eerst), maar de informatie over prenatale onderzoeken heb ik nog niet eerder zo uitgebreid gehad. De combinatietest doen we niet, vinden we nergens voor nodig. Over de 20-weken echo (ook nieuw voor ons) gaan we nog (verder) nadenken.
Al met al zijn we een uur bij de verloskundige geweest en over 5 weken mag ik weer.
De door mij geschatte datum (25 mei) blijkt aardig te kloppen met de echo, dus die wordt ook aangehouden door de verloskundige.

We hebben de kinderen nu ook ingelicht. Daan reageerde weinig verrast: "Ik dacht wel dat we nog een kindje zouden krijgen". Op mijn vraag waarom hij dat dan dacht, antwoordde hij: "Twee kinderen is wel een beetje weinig". Ik hoop dat hij 3 wel genoeg vindt... En anders zorgt hij later zelf maar voor meer .
Judith vindt het ook wel leuk, maar bij haar dringt het nog niet zo door, volgens mij. Maar daar is nog tijd genoeg voor.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  vrijdag 2 november 2007 @ 14:18:37 #161
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_54316343
Grijs, "twee is wel weinig"!

DoctorB, nog proficiat met Justus, wat een mooie naam!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_54318254
Ik heb net maar even een afspraak gemaakt voor een echo. Even gluren hoe het daarbinnen gaat.

29 november, dus dat is nog wel even. En de foto's kan ik dan voor sinterklaas geven aan mn ouders.

Ik twijfel toch wel een beetje of ik nou 2d of 3d zal doen. 3d vind ik maar enge plaatjes, maar ik ben dan ook al 30 weken zwanger en misschien dat er dan echt een leuk gezichtje uitkomt. Ik weet niet hoeveel je ziet bij 2d, waarschijnlijk ligt de kleine dan al behoorlijk krapjes....
  vrijdag 2 november 2007 @ 15:45:20 #163
82727 klein_spookje
pi_54318366
Wij hebben 2d laten doen, 3d vinden we minder mooi ziet er idd wat enger uit volgens de laatste bezoekje was 2d tot en met 30 wk goed te zien daarna was 3d mooier inverband met meer vet bij de baby.

Mag ik vragen wat het kost zo een echo tussendoor bij jullie.

groetjes
  vrijdag 2 november 2007 @ 15:47:15 #164
82727 klein_spookje
pi_54318404
oja is er hier nog iemand op zoek naar knuffels onder andere van pooh knorretje en ioor en nog veel meer andere.

Groetjes joyce
pi_54318459
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 15:45 schreef klein_spookje het volgende:
Wij hebben 2d laten doen, 3d vinden we minder mooi ziet er idd wat enger uit volgens de laatste bezoekje was 2d tot en met 30 wk goed te zien daarna was 3d mooier inverband met meer vet bij de baby.

Mag ik vragen wat het kost zo een echo tussendoor bij jullie.

groetjes
2D Baby View

2D Echo met minimaal 4 zwart/wit foto's ¤ 55,-
2D Echo op DVD met minimaal 4 zwart/wit foto's ¤ 70,-

4D Baby View

2-3-4D Echo met 2 kleurenfoto's en minimaal 4 zwart/wit foto's ¤ 85,-
2-3-4D Echo op DVD met 2 kleurenfoto's en minimaal 4 zwart/wit foto's ¤ 100,-

Baby View Pakketten

2D/4D Pakket

1e echo: 2D echo op DVD met minimaal 4 zwart/wit foto's
2e echo: 2-3-4D echo op DVD met 2 kleuren foto's en minimaal 4 zwart/wit foto's ¤ 140,-

4D Pakket

2 echo's: 2-3-4D op DVD met 2 kleuren foto's en minimaal 4 zwart/wit foto's ¤ 160,-

Extra 3D kleurenfoto bij 4D Echo ¤ 2,-
Extra videoband bij een echo op DVD ¤ 5,-
CD-rom met alle 3D kleuren foto's ¤
7,-
Avond-weekendtoeslag ¤ 7,-

Ik heb dan nog een pasje voor 10% korting.
  vrijdag 2 november 2007 @ 15:57:18 #166
82727 klein_spookje
pi_54318638
en weet je al welk pakketje je gaat nemen?
pi_54318658
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 15:57 schreef klein_spookje het volgende:
en weet je al welk pakketje je gaat nemen?
Nee, ik twijfel nog tussen de 2d en 3d. Ik hoef geen dvd. Die heb ik al (van de 20 weken) en ik kijk er nooit naar...
pi_54318840
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 15:41 schreef Ticootje het volgende:

Ik twijfel toch wel een beetje of ik nou 2d of 3d zal doen. 3d vind ik maar enge plaatjes, maar ik ben dan ook al 30 weken zwanger en misschien dat er dan echt een leuk gezichtje uitkomt. Ik weet niet hoeveel je ziet bij 2d, waarschijnlijk ligt de kleine dan al behoorlijk krapjes....
Ah ik ga morgen, dan ben ik ook 30 weken. Wil toch wel even spieken naar de 3D beelden denk ik..inderdaad ook met de hoop dat het er met 30 weken allemaal minder ´mager´ uitziet. En inderdaad...het is al te laat voor een beetje een duidelijk totaaloverzicht want dat past niet meer
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  vrijdag 2 november 2007 @ 16:24:49 #169
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_54319203
Krijgt DeLiedje een mooi meisjebaby

Over de aambeien neusspray dames daar slinken ze van en natuurlijk wel gewoon neusspray op een doekkie he
pi_54319331
babyvieuw.. ja daar ben k ook geweest idd, met 30 weken, maar mijn kleine zat eigenlijk al wat te laag en te krap om t gezichtje mooi duidelijk in beeld te krijgen.
we gingen voor t hele pakket met 4D, hebben ook n dvdtje meegekregen, maar betaald voor 2d omdat t dus maar niet lukte (ook niet na 3 keer, dat doen ze dan weer wel heel makkelijk trouwens.. je terug laten komen alst niet goed lukt)
en die 3D is echt wel heel erg leuk om te zien niks engs aan!
we waren (uiteraard) samen met mn zusje gegaan, en haar kleintje zagen we lagen en gapen enzo
  vrijdag 2 november 2007 @ 16:35:28 #171
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54319440
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 16:24 schreef Rottdog het volgende:
Krijgt DeLiedje een mooi meisjebaby

Over de aambeien neusspray dames daar slinken ze van en natuurlijk wel gewoon neusspray op een doekkie he
Wat lees jij dat ik niet zie?

Net bij de vk geweest, 33+0 vandaag.
Alles was in orde, bloeddruk gewoon prima, gewicht ok (te veel vind ik zelf, maar goed... als je honger hebt, heb je honger), en een mooi kloppend hartje. Kindje lag mooi met zijn koppie naar beneden en volgens haar is het geen extra groot kindje of zo.
Ze zei 'als je jou binnen ziet komen verwacht je heel wat, maar dat valt enorm mee'.

Alleen... ik moest toch maar een bed in de woonkamer zetten als ik thuis wilde bevallen.
'Ambulance-medewerkers zijn al niet blij als ze iemand van 65 kilo naar beneden moeten tillen, maar bij jou beginnen ze er echt niet aan'.
En dan zou er getakeld en weetikveel moeten worden, dus beter maar gewoon beneden doen.

Dus nu moeten we op zoek naar een eenpersoonsbed. Geen van onze ouders dan wel zussen hebben 1-pers bedden over, dus we moeten even andere bronnen aan gaan boren.

Wel jammer, althans, thuis blijft natuurlijk thuis, maar er is wel een kansje dat ik dan nog een nachtje in de woonkamer zou moeten slapen of zo. Nou ja goed, eigen schuld, dikke bult.

En als kadootje kon ik net mijn Wrapper op gaan halen! Wat voelt dat ding lekker aan zeg!
pi_54319721
Ik ben afgelopen week voor een 3D/4D echo geweest en dat zag er ,ondanks de weinige spekken) absoluut niet eng uit Heel mooi juist, ik zal binnenkort even een foto plaatsen

We hebben vanmorgen even snel een babykamertje gekocht Meteen ingeladen en meegenomen dus we kunnen dit weekend aan de slag
Was wel grappig, in de winkel stond diezelfde babykamer voor 1299, wij hebben hem voor 400 mee kunnen nemen
Saartje
  vrijdag 2 november 2007 @ 16:51:31 #173
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_54319848
Hey BE, dat is mij ook gezegd (en heb er hier nog flink over lopen schelden ), maar ik heb me er niets van aangetrokken met de gedachte van: als ik nu een hartaanval krijg dan moeten ze me ook naar beneden zien te krijgen en het risico dat ik zomaar uit het niets tijdens de bevalling spoedeisende hulp nodig heb is minimaal (ik was verder prima gezond).. ik vertikte het dan ook om in m'n eentje beneden te gaan liggen, alsof ik opeens tot een aangespoelde walvis was verworden. Ik ben dus lekker boven gebleven en niemand heeft daar iets over gezegd, ook de vk die het me aanraadde niet. (en verder ook 0 problemen gehad trouwens)

Als je je gewoon gezond en mobiel genoeg voelt om boven te blijven dan moet je dat imo ook gewoon doen.. (Tenzij je het beneden wel prima vindt, maar ik zou het echt vreselijk gevonden hebben in ieder geval)
Red de zeehond!
  vrijdag 2 november 2007 @ 16:57:41 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54319967
Nee, het lijkt me dus helemaal niets. Ik heb zelfs zoiets van 'dan liever het ziekenhuis'. Waarom weet ik niet, dat is namelijk het andere uiterste, maar het hele idee van thuis bevallen is juist dat knusse in mijn eigen bedje na afloop. En niet ikke hier in de woonkamer en stinkie boven of zo. (Hoewel ik die dus in gedachten al wel op de bank gelegd had. )

Maar als ik jouw fobo bekijk denk ik dat er nog wel een beheurlijk verschil zit tussen jou en mij.
  vrijdag 2 november 2007 @ 16:59:08 #175
82727 klein_spookje
pi_54320003
Be, ik moet ook beneden bevallen simpelweg omdat ze helemaal niet willen dat ze een trap moeten doen met een zwangere maar een draai in de trap doen ze helemaal niet en laat ik nu 2 draaien in de trap hebben.
Buiten dat is bij mij de kans behoorlijk dat ik als nog naar het zh moet ivm ijzer en bloedverlies dus misschien niet eens wat te kiezen en gewoon medische indicatie en zh.

Je kan bij de thuiszorg een 1 persoonsbed huren die dacht ik ook nog in hoogte verstelbaar is.

Jellyrose ik heb het eigelijk niet zo gevoeld zoals jij het beschrijft misschien de manier waar op het gebracht word.
Door de eerste bevalling die 40 uur duurde weet ik dat je naar het zh kan moeten. Ondanks dat ik nu nog zelf kon "lopen' wil ik niet het risico lopen om uit huis getakeld te moeten worden. Hou van sensatie maar niet mijn eigen sensatie hoor.
  vrijdag 2 november 2007 @ 17:00:07 #176
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54320021
Wat ik me dan afvraag, he, wij wonen in een appartement, tweede verdieping, geen lift. Als jij (BE) in mijn huis had gewoond, had je dan in het voorportaal moeten bevallen, just in case?
(Niet heel aanvallend bedoeld, maar tijdens de bevalling gaat het om de kraamvrouw, niet om de evt. ambulancemedewerkers, toch?)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 2 november 2007 @ 17:00:35 #177
82727 klein_spookje
pi_54320032
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 16:57 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, het lijkt me dus helemaal niets. Ik heb zelfs zoiets van 'dan liever het ziekenhuis'. Waarom weet ik niet, dat is namelijk het andere uiterste, maar het hele idee van thuis bevallen is juist dat knusse in mijn eigen bedje na afloop. En niet ikke hier in de woonkamer en stinkie boven of zo. (Hoewel ik die dus in gedachten al wel op de bank gelegd had. )
Maar je bent alleen maar voor het echte werk benede hoor daarna ga je gewoon meteen weer je eigen bedje in. Dus niet je kraam week daar door brengen. Mij leek het wel wat zo een bed in de achterkamer kan ik ook nog lekker beneden zijn af en toe.
pi_54320162
Ik moest vorige keer ook in e woonkamer bevallen omdat ik bedrust moest houden en de badkamer/wc beneden waren. Een bed lenen van thuiszorg was 20 gulden ofzo per dag, echt belachelijk duur iig.
Voor dat geld koop je een eenpersoonsmandje bij de Ikea!
Vriendlief sliep toen wel op de bank, omdat hij toch die kleine moest pakken `s nachts als hij huilde.
Na 2 weken was ik blij dat ik weer in m`n eigen bedje kon
Saartje
pi_54320212
Hmmm...dan moet ik nog even gordijnen aanschaffen in de woonkamer voor het geval ik ook beneden moet gaan liggen (hele steile trap met een rottige draai). En de dingen die we nu voor de ramen hebben hangen daar kijk je een beetje doorheen als het binnen licht is en buiten donker. Straks kan het hele dorp meegenieten van de bevalling...
It's all up to you
  vrijdag 2 november 2007 @ 17:14:36 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54320296
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 17:00 schreef DaviniaHR het volgende:
Wat ik me dan afvraag, he, wij wonen in een appartement, tweede verdieping, geen lift. Als jij (BE) in mijn huis had gewoond, had je dan in het voorportaal moeten bevallen, just in case?
(Niet heel aanvallend bedoeld, maar tijdens de bevalling gaat het om de kraamvrouw, niet om de evt. ambulancemedewerkers, toch?)
Ja, maar dat heeft dus te maken met alweer die arbo-wet. Vuilnismannen mogen geen zware zakken meer tillen, computerwerkers moeten een goede stoel hebben, en ambulance-mederwerkers hoeven geen (veel te) zware mensen te tillen.

Het zou dan dus via het raam idd met een takel-spektakel moeten en daar deed ik vorige week nog een beetje lollig over, maar via het raam moeten omdat je trap niet goed is, is toch iets anders dan 'omdat je te zwaar bent'.

Dus ik denk dat ik het risico toch maar niet ga nemen... Maar dan ga ik er wel alles aan doen om gewoon 's nachts in mijn eigen bedje te mogen slapen.
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 17:00 schreef klein_spookje het volgende:

[..]

Maar je bent alleen maar voor het echte werk benede hoor daarna ga je gewoon meteen weer je eigen bedje in. Dus niet je kraam week daar door brengen. Mij leek het wel wat zo een bed in de achterkamer kan ik ook nog lekker beneden zijn af en toe.
Ze zei tegen mij dat ze vaak voor/tegen/bij het vloeien dan vaak nog 1 nachtje beneden blijven, ook weer voor het geval dat, maar goed, die discussie ga ik dan wel aan.
  vrijdag 2 november 2007 @ 17:17:56 #181
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54320362
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 17:10 schreef TearSong het volgende:
Hmmm...dan moet ik nog even gordijnen aanschaffen in de woonkamer voor het geval ik ook beneden moet gaan liggen (hele steile trap met een rottige draai). En de dingen die we nu voor de ramen hebben hangen daar kijk je een beetje doorheen als het binnen licht is en buiten donker. Straks kan het hele dorp meegenieten van de bevalling...

Dat ozu ik idd dan maar even doen.
Maar sowieso lijkt het me wel lekker dat als je in de ontsluitingsfase zit om dan de boel lekker dicht te kunnen gooien.
pi_54320394
nee BE, de boel moet dan juist óóópen
Saartje
  vrijdag 2 november 2007 @ 17:21:34 #183
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_54320434
BE, echt.. tenzij je je moeilijk beweegt en nu al niet meer door het trapgat past (uit het raam takelen doen ze echt alleen maar als de trap zou instorten..) zou ik het echt niet doen - ik voelde me zwaar ongelukkig met het vooruitzicht als een soort aangeschoten vogeltje tussen de eettafel en de tv te moeten gaan bevallen, dan idd nog liever in het ziekenhuis (wat overigens ook bij mij gebeurde, maar dat terzijde.. ik kon prima naar beneden komen met m'n 103kg schoon aan de haak )

De redenatie dat je na de bevalling lekker in je eigen bed boven kan is natuurlijk een beetje raar, want waarom zou je dan sowieso niet gewoon lekker in je eigen bedje blijven? Voor het hoogstonwaarschijnlijke geval dat er iets ernstigs gebeurt en je met de ambulance gehaald moet worden.. tja, dat het risico dan is dat een paar mensen ff aan me moeten sjorren om me beneden te krijgen nam ik echt wel voor lief (overigens werd me later door de vk verteld dat het in ruim 30 jaar nog nooit was voorgekomen dat ze iemand niet uit een huis hebben gekregen)
Red de zeehond!
  vrijdag 2 november 2007 @ 17:23:21 #184
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54320467
Jellyrose, ik ben wel heel blij met je reacties! Dacht dat het aan mij lag dat ik het vervelend vond.
Ik ga er nog eens heel goed over na denken...
pi_54320490
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 17:19 schreef Maneki.Neko het volgende:
Juist ja, mond open...gordijnen open...dan gaat het vanzelf beneden ook ooopen
It's all up to you
  vrijdag 2 november 2007 @ 17:24:43 #186
3011 E.T.
pi_54320495
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 17:19 schreef Maneki.Neko het volgende:
... naar ooonderen..

vrijdag 2 november 2007 @ 17:29:29 #187
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_54320569
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 17:23 schreef Brighteyes het volgende:
Jellyrose, ik ben wel heel blij met je reacties! Dacht dat het aan mij lag dat ik het vervelend vond.
Ik ga er nog eens heel goed over na denken...
van alles wat ik van je lees mbt je zwangerschap lijkt het mij echt zware onzin om jezelf het plezier en recht op een bevalling zoals jezelf graag zou willen te ontzeggen.
Red de zeehond!
  vrijdag 2 november 2007 @ 17:29:41 #188
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54320573

Ik doe het wel met de gordijnen dicht. Dat contrast tussen open dicht gaat vast beter!

Hebben jullie trouwens ook geleerd dat je dom moet kijken bij het persen?
Kin op de borst, mond open, ogen open...
Dit om ervoor te zorgen dat je te veel druk op je tanden zet.
pi_54321775
Ik heb vandaag echt genoten op die jonge gezinnenbeurs
Veel leuker dan de Kreadoe, daar was dit jaar geen reet aan. Ik heb zelfs een slabbetje zitten knutselen
pi_54321864
Ben weer terug van vakantie
pi_54322208
Ik moet hier niet meer lezen hoor, ik zag mezelf al van het balkon getakeld worden (ik woon drie hoog, zonder lift, maar wel achter het ziekenhuis). Ik ben geeneens zwanger tegen de tijd dat ik dat ooit wel ben woon ik hier vast niet meer ik weeg "maar" 61 kilo (nog wel )

Ik ga de boodschappen maar eens inruimen en m'n pilstrip nakijken
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_54322885
zo hehe.. ben weer bijgelezen!

Cyberbull, gefeliciteerd met je dochter!

En alle neiuwe zwangeren ook gefeliciteerd
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 2 november 2007 @ 19:26:51 #193
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_54322993
Ik heb het frambozenbladthee gekocht....schijnt te helpen ....
ga nu een kopje nuttigen..
  vrijdag 2 november 2007 @ 19:34:14 #194
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_54323165
ff een update :
afgelopen dinsdag bij de vk geweest, alles was weer goed.
verder gaat het met mij iets minder, heb al bijna 2 weken last van een aangezichts verlamming aan de rechter zijde van me gezicht, het begint ietsjes beter te worden,hopelijk is het voor de bevalling een stuk beter.
heb nog 30 dagen te gaan voor de uitgerekende datum.
ben wel erg benieuwd wie die drukte schopper is in me buik.
me man heeft net een ooievaar besteld die tegen het raam is aangeknalt leuk voor straks als de beeb er is, had zelf al een raam slinger gemaakt met de naam (heb er 2 want weet niet wat het word)
verder hier geen bijzonder heden.
groetjesss
pi_54323187
Was wel even lekker er een weekje tussen uit. Afgelopen maandag waren we in de loop van de middag op de plaats van bestemming, toen even uitgepakt en naar het centrum geweest om nog wat te shoppen. Na dat shoppen zijn we uit eten geweest en daarna lekker naar het huisje al waar ik ongeveer omviel van moeheid. Geen openhaard die dag en ook geen warm bad. Op dinsdag zijn we naar het openlucht museum geweest, Morgaine vind dat helemaal super. Daarna in het huisje pannekoeken gebakken, openhaard aan gehad en tijdens de 2e film viel manlief bijna in slaap. Op woensdag zijn we eerst het centrum in geweest, nog wat geshopt (moest cadeautje hebben voor vriendin), daarna naar de film geweest (Kabouter Plop en de Pinguin) en na de film zijn we bij vrienden wezen eten. Op donderdag hebben we bijzonder weinig gedaan, en 's avonds besloten om al naar huis te gaan zodat we niet met een over volle auto naar de jonge gezinnen beurs hoefde te gaan. En vandaag dus lekker naar de jonge gezinnen beurs geweest. We hebben er 2 uur rond gelopen, verschillende dingen gekregen, een mooie kinderbijbel gekocht nog, nog wat andere dingen aangeschaft en na 2 uur waren we het zat. Morgaine vond het 3 x niks al die mensen om haar heen en wou alleen maar door papa worden gedragen en ik had toch behoorlijk wat harde buiken.

Morgen al weer 35 weken zwanger. De box moet nog van zolder worden gehaald en de laatste kledingstukken nog gewassen. Maandag gelijk de klossen bestellen voor ik het vergeet.
  vrijdag 2 november 2007 @ 19:37:43 #196
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54323248
Klinkt goed Faja! Althans... alles behalve de jonge gezinnenbeurs.

Glossy, hoe kom je aan die verlamming dan? Klinkt namelijk echt niet fijn...
  vrijdag 2 november 2007 @ 19:41:48 #197
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_54323341
heerlijk faja!
  vrijdag 2 november 2007 @ 19:42:16 #198
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_54323352
inderdaad glossy, dat klinkt minder fijn....hopelijk is het tegen de bevalling helemaal over
pi_54326506
Glossy dat klinkt niet fijn. Ik hoop dat je er inderdaad snel van af bent!

Jeetje BE, wat vervelend dat ze je in de woonkamer willen laten bevallen zeg. Ik snap er echt niks van hoor dat er zo veel verschil in gemaakt wordt van praktijk tot praktijk. Of zou dat regiogebonden zijn of zo?
Ik schat in ieder geval in dat ik toch wel een tikje zwaarder ben dan jij en bij mij is daar helemaal niks over gezegd Ook niet over extra prikken voor suiker of doorverwijzen naar een gyn trouwens.
Nou ja, succes met bedenken hoe je hier mee om gaat

Faja, fijn dat je een lekkere vakantie hebt gehad

En amaranta hoe is het met jou? Al enig teken van een aankomende bevalling? Ben je het nog steeds zo zat of gaat het nu wel even wat beter?

Hier is alles nog rustig. Gisteren had ik een beetje een baaldag en geen zin meer, maar vandaag gaat het gelukkig een stuk beter. Heb gewoon lekker wat afleiding gezocht en dat werkt
  vrijdag 2 november 2007 @ 22:11:44 #200
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_54327087
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 16:35 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Wat lees jij dat ik niet zie?
Lees Lishe verhaal als in allemaal leuke meisjeskleding straks voor Punkie.
  vrijdag 2 november 2007 @ 22:37:24 #201
14746 k_i_m
pi_54327759
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 22:11 schreef Rottdog het volgende:

[..]

Gaat dat niet meer om kleren in een klein maatje? .
In my life
Why do I smile
  zaterdag 3 november 2007 @ 09:04:14 #202
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54333709
Ah, nu zie ik het idd ook Rottdog, maar idd, wat k_i_m zegt, ik heb van mijn zus ook heel veel t-shirtjes gekregen en dergelijke. Blauw en oranje etc. kan natuurlijk voor allebei.

We hebben het bedden gebeuren hier even besproken en toch besloten om voor een bed in de woonkamer te gaan. Het idee dat ik dan, mocht dat echt nodig zijn, met weeen en al via het balkon en de tuin mijn huis uit getakeld moet worden lijkt me echt zo verschrikkelijk en vernederend dat ik toch maar eieren voor mijn geld kies.
We hebben al een heel simpel bed gevonden, en mocht ik nou een nachtje beneden moeten slapen, slaapt stinkie gewoon op de bank. (Die overigens echt heel goed ligt, voor iedereen medelijden met hem krijgt.) Ik hoefde het niet eens voor te stellen. Hij kwam er zelf mee.

Goh zeg... het schiet nu wel heel vaak door me heen dat het nu echt zo onwijs op begint te schieten. 33 weken al!
Het einde komt echt in zicht en ik ben echt zo nieuwsgierig naar dat kleine ventje dat nu nog in mijn buik zit.
Heel gek, ik kan af en toe met dagdromen wel een heel lief klein babietje zien hier in huis, hij heeft donkere haartjes, maar ik zie geen gezichtje. Dat wil ik zo graag invullen.
Overigens wel leuk, want volgens stinkie heeft hij licht haar. Ik ga uit van donker omdat we allebei heel donker bruin haar hebben, maar stinkie zelf was blond bij zijn geboorte en dus denk hij dat de baby ook blond zal zijn.

*zucht* Is het al zo ver? Ik ben zo nieuwsgierig!
  zaterdag 3 november 2007 @ 09:42:32 #203
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_54333873
tja hoe kom je aan zo een aangezichts verlamming dat is en goeie.
weet alleen dat er een zenuw in je hoofd loopt die dan ontstoken is en die loopt langs je oor richting je mond en die legt dan de boel lam.
het moet nu van zelf over gaan, normaal geven ze een hoge dosis prednison maar ja zwanger en prednison is niet zo een goede combinatie.
de dokter zei van je moet het zien als een koortslip alleen dit zit in het hoofd.
het kan 4 tot 6 weken duren tot dat het over is , als ik geluk heb.
hopelijk is het voor de bevalling over.
pi_54333998
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 09:42 schreef glossy het volgende:
tja hoe kom je aan zo een aangezichts verlamming dat is en goeie.
weet alleen dat er een zenuw in je hoofd loopt die dan ontstoken is en die loopt langs je oor richting je mond en die legt dan de boel lam.
het moet nu van zelf over gaan, normaal geven ze een hoge dosis prednison maar ja zwanger en prednison is niet zo een goede combinatie.
de dokter zei van je moet het zien als een koortslip alleen dit zit in het hoofd.
het kan 4 tot 6 weken duren tot dat het over is , als ik geluk heb.
hopelijk is het voor de bevalling over.
Ik heb het 5 jaar terug ook gehad. Was 's nachts heel ziek, hoge koorts. Mijn ma kwam ff kijken hoe het ging en die schrok zich rot. Die dacht dat ik beroerte ofzo had. De rechterhelft van mijn gezicht hing helemaal naar beneden. Maar het was pas na 3 maand weer helemaal normaal. Was na 2 maand wel weer dat ik alles kon bewegen maar pas na 3 maand had ik ook weer gevoel in die kant van het gezicht.
Liefde
pi_54334001
jeetje glossy...lijkt me doodeng als je gezicht ineens half verlamd is Ik duim voor je dat het snel weer over is!
Saartje
  zaterdag 3 november 2007 @ 10:04:53 #206
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54334017
Jeetje Glossy, ik had er nog nooit van gehoord, maar het lijkt mij idd ook heel eng. En ook gewoon knap vervelend...
  zaterdag 3 november 2007 @ 10:10:40 #207
14746 k_i_m
pi_54334054
Vanmiddag de 20 weken echo. Ik hou het niet meer!! . Ik heb nu al buikpijn van de spanning .
In my life
Why do I smile
  zaterdag 3 november 2007 @ 10:12:29 #208
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54334062
Op zaterdag? Wat apart!
En trouwens... 20 weken al weer! In mijn gedachten ben jij nog steeds maar net zwanger!
pi_54334064
k_i_m succes met afwachten
Saartje
  zaterdag 3 november 2007 @ 10:14:00 #210
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_54334076
eng is het niet, werk in de zorg dus had al zo van dit is geen beroerte dan had er meer verlamt moeten zijn.
tis alleen erg vervelend , je word er erg moe van want praten gaat wel aardig maar na een tijdje praten word het toch beroerder, kan nu gelukkig weer wat normaal eten en drinken zonder te kwijlen.
mensen kijken je wel raar aan, of ze dan denken die is vast niet goed bij dr hoofd.
ben blij dat met de beeb niks is , want dat had ik wel gelijk dat ik dacht van als het daar maar goed mee gaat.
  zaterdag 3 november 2007 @ 10:14:37 #211
14746 k_i_m
pi_54334080
Dank!

Ja, erg he? Ik verwacht straks ook gewoon een plaatje van een tuinboon met stokkies eraan. Dus dat zal wel een grote schok worden .
In my life
Why do I smile
  zaterdag 3 november 2007 @ 10:17:40 #212
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54334110
Fijn dat het idd geen invloed op je kindje heeft dan Glossy. En ik ga heel hard hopen dat het snel over gaat voor je.

k_i_m... geen tuinboon, het is echt zo mooi!
Gaan jullie ook nog vragen wat het wordt?
  zaterdag 3 november 2007 @ 10:18:51 #213
14746 k_i_m
pi_54334121
JAAAAAAAAA!!!!

Sorry, ik liet me even gaan .
In my life
Why do I smile
  zaterdag 3 november 2007 @ 10:19:14 #214
14746 k_i_m
pi_54334129
Ik zit al 3 weken af te tellen .
In my life
Why do I smile
  zaterdag 3 november 2007 @ 10:21:59 #215
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54334150
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 10:18 schreef k_i_m het volgende:
JAAAAAAAAA!!!!

Sorry, ik liet me even gaan .

En mogen wij dan meegenieten?
  zaterdag 3 november 2007 @ 10:23:29 #216
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_54334160
succes kim met de 20 weken echo.
wij gaan straks richting ziekenhuis, er is opendag op de kraam/verlos afdeling, je kan er dan ook een echo laten maken, hopelijk is het niet druk anders wacht ik wel tot vrijdag als het me te druk is want dan hebben we de 36 weken echo.
wij weten niet wat het word maar word nu wel nieuwsgierig, maar ja nog ff wachten dan weten we het, als het mee zit nog 29 dagen te gaan.
  zaterdag 3 november 2007 @ 10:35:03 #217
14746 k_i_m
pi_54334312
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 10:21 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

En mogen wij dan meegenieten?
Natuurlijk. Ik zal zelfs een foto van mijn buik plaatsen om het feest compleet te maken (er is nu eindelijk wat te zien . )
In my life
Why do I smile
  zaterdag 3 november 2007 @ 10:42:57 #218
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54334383

Dat wordt een middagje F5-en.

Glossy, ik hoop voor je dat het niet al te druk is dan! Zou wel leuk zijn, nog even kijken.
  zaterdag 3 november 2007 @ 10:57:51 #219
14746 k_i_m
pi_54334567
Ik zou beginnen vanaf een uur of 3 .
In my life
Why do I smile
  zaterdag 3 november 2007 @ 11:19:47 #220
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54334883
Klik ik toevallig weer eens op Z&G, krijgen we dit:
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 10:35 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Natuurlijk. Ik zal zelfs een foto van mijn buik plaatsen om het feest compleet te maken (er is nu eindelijk wat te zien . )
Jeeeeuuuuhhhh!
K_i_m, het is zoooo bijzonder, die 20wekenecho! Er zit een echt kindje in je buik, met een gezichtje, handjes, hartje, hersentjes.... alles, alles zit erop en eraan. Oooh, je ligt echt te huilen hoor vanmiddag!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_54334898
Spannend K_i_m en t is echt geen tuinboon met stokkies meer hoor. Een echt beebje!

Glossy, ik duim met je mee dat het neit te druk is en dat je nog even kan gluren!
pi_54335180
Kim veel plezier bij de 20 weken echo. Het is echt al een compleet kindje hoor met 20 weken.

Glossy, heel irritant die aangezichtsverlamming. Ik heb er op 16 jarige leeftijd (als ik me niet vergis) ook last van gehad. De dokter zei mij toen dat het kwam door stress, ben ook door gestuurd naar een neuroloog toen maar die kon geen oorzaak vinden en het ging ook vanzelf weer over. Bij mij kon je gewoon in mijn oog prikken zonder dat ik wat voelde bijvoorbeeld.
pi_54335284
Vandaag personeelsfeestje, weten alleen nog niet precies wat we gaan doen. Jammer genoeg had ik gisteren na een halve dag werken al zo een pijn van het zitten en toen moest ik nog een halve dag. Mijn schaambeen en heupen doen vooral pijn. Ben dan ook wel een beetje bang voor vandaag, hoeveel pijn ga ik vandaag hebben. Gelukkig gaat het nu nog wel, hele kleine pasjes lopen. We zien wel, vanavond lekker uit eten met de hele bups van mijn werk. Jippie!! Heb er wel zin an. Morgen lekker rustig dagje bed maken ofzo.

Binnenkort ga ik voor mijn rust een eenpersoonsbed beneden zetten. Klinkt misschien raar maar het ligt lekkerder dan de bank en is makkelijker dan boven met een dreumes die ook gewoon wil spelen en tv kijken. Boven gaat dit haast niet. Zo hoop ik ook wat meer rust te kunnen pakken. Wil het bed toch voor het thuisbevallen tegen die tijd weer beneden hebben staan omdat daar de ruimte gewoon wat groter is en ik me meer op me gemak voel dan boven. Vorige keer ben ik na thuiskomst uit het ziekenhuis weer in mijn eigen bedje gaan slapen, geen klachten gehad want deze was niet verhoogd.
pi_54335958
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 22:11 schreef Rottdog het volgende:

[..]

Lishe doelt op de enorme collectie (valt heus best mee hoor ) kleertjes in maat 56 die ik zélf heb gekocht voor ons Punkie... Ik maakte me laatst zorgen over het feit of hij/zij daar niet al na een paar weken uit is gegroeid... Meeste is van GMK en Hema (I love rompertjes!)...
Nu stelde ze me dus gerust dat haar (lieve, mooie, knuffelige ) Lena nú haar tshirtje van GMK maatje 50/56 wat ze van mij gekregen heeft mooi aankan (en Lena is nu bijna 8 weken)...
Ons Punkie kan dus heus wel lang genieten van al die mooie kleertjes!!

(En of ik wel of niet kleertjes van Lena kan lenen als zij eruit gegroeid is, dat hou ik nog even lekker geheim )
pi_54336016
Ik heb toen ik een jaar of 17 was ook zo'n aangezichtsverlamming gehad door een ontsteking in mijn nek ja...
Ik vond het echt heel eng (gaat dat nog ooit over?! dacht ik...) en vond het niet zo fijn mensen op straat en op mn bijbaantje onder ogen te komen...

Gelukkig was het na een week of 2,3 over!

Succes ermee glossy ik hoop echt voor je dat het gauw (iig voor je bevalling en dus eerste babyfotos enzo) over is!
  zaterdag 3 november 2007 @ 12:59:14 #226
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_54336148
Helaas, ik kan me niet verspreken.
Punk heeft inderdaad een mega-collectie van hem of haar zelf. Strontverwend door moeders al!
  zaterdag 3 november 2007 @ 13:38:56 #227
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_54336575
pff wat een gekkenhuis in het ziekenhuis, geen echo laten maken want dan zat ik nu nog te wachten denk, en wij hadden zo van vrijdag krijgen we toch weer een echo bij de vk.
heb wel een hart filmpje laten maken ,met een mooie uitdraai voor in het plakboek.
  zaterdag 3 november 2007 @ 15:09:49 #228
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54338334
Balen dat het zo druk was glossy!

*F5't...
pi_54338455
Ja al 18 minuten over 3
Liefde
pi_54339067
kijk, dit kamertje hebben we gisteren gekocht

Vriendlief is nu bezig gipsplaten aan te brengen zodat het geschilderd/behangen kan worden en de meubels in de kamer

k_i_m schiet es op!
Saartje
  zaterdag 3 november 2007 @ 16:39:16 #231
189138 Tuc
Baby on board!
pi_54339579
Wat een mooi kamertje Maneki!
Waar heb je hem gekocht?

Ik heb net een positiebroek gekocht , gewoon voor thuis, een soort van joggingachtige broek
Maar ik moet zeggen, hij zit gewoon echt veel lekkerder dan m'n strakkere spijkerbroek
Vind het wel erg vroeg, maar goed, zit dus gewoon lekkerder
Op m'n werk hou ik het voorlopig nog wel even vol, maar 's avonds zit het toch niet zo lekker meer
Begint ook al een soort van bolling in buikje te komen, binnenkort maar eens een foto maken
And when the night is cloudy
There is still a light that shines on me
Shine on until tomorrow
Let it be, let it be
  zaterdag 3 november 2007 @ 16:47:40 #232
14746 k_i_m
pi_54339713
.
In my life
Why do I smile
pi_54339730
Ja je bent terug, vertel vertel!!!
  zaterdag 3 november 2007 @ 16:55:50 #234
14746 k_i_m
pi_54339860
Alles was keurig in orde, goed gewicht, geen enge afwijkingen en bij het eerste shot was het geslacht al pontificaal in beeld . . . .

Maar je moet eerst raden .
In my life
Why do I smile
pi_54339896
Dat wordt vast een meisje dan Die staan er om bekend dat het zo overduidelijk in beeld komt toch

Heerlijk dat alles in orde was
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 3 november 2007 @ 16:57:44 #236
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_54339900
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 16:55 schreef k_i_m het volgende:
Alles was keurig in orde, goed gewicht, geen enge afwijkingen en bij het eerste shot was het geslacht al pontificaal in beeld . . . .

Maar je moet eerst raden .
een heel lief meisje
Today is life -

Dale Carnegie
  zaterdag 3 november 2007 @ 17:08:05 #237
14746 k_i_m
pi_54340045
Ik moest op de terugweg van het ziekenhuis natuurlijk gelijk weer kleren kopen .

. . .
In my life
Why do I smile
pi_54340098
Huh
Ik dacht echt dat je bedoelde dat er pontificaal een piemeltje te zien was Die zijn meestal wel het duidelijkst. Maar je hebt dus gewoon een kleine britney bij je

Schattig setje
pi_54340111
dubbel is niet nodig
  zaterdag 3 november 2007 @ 17:13:00 #240
14746 k_i_m
pi_54340143
Je bent helemaal van slag! .
In my life
Why do I smile
pi_54340151
Leuk een maillotje Gefeliciteerd dat alles oke was kim!

Tuc ik heb het kamertje bij Burgerhout vandaan tijdens een magazijnverkoop. 60 % korting en meteen meenemen
Saartje
pi_54340173
Ja, inderdaad. En dat is jouw schuld Durf je wel bij een hoogzwangere
  zaterdag 3 november 2007 @ 17:16:19 #243
14746 k_i_m
pi_54340217
Oh, wat een leuk kamertje! (ik scroll nu pas terug naar boven . ) En met zoveel korting . Goed zeg!
In my life
Why do I smile
  zaterdag 3 november 2007 @ 17:16:56 #244
14746 k_i_m
pi_54340231
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 17:14 schreef piglet het volgende:
Ja, inderdaad. En dat is jouw schuld Durf je wel bij een hoogzwangere
Je wilde toch vandaag bevallen? Ik laat je gewoon je kind eruit schrikken! .
In my life
Why do I smile
pi_54340253
Vraag ik me af he..kun je bij een meisje als eerste pakje ook een maillotje aandoen? Lijkt me eigenlijk zo zielig
Saartje
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 3 november 2007 @ 17:18:54 #246
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_54340265
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 17:18 schreef Maneki.Neko het volgende:
Vraag ik me af he..kun je bij een meisje als eerste pakje ook een maillotje aandoen? Lijkt me eigenlijk zo zielig
waarom lijkt je dat zielig
Today is life -

Dale Carnegie
  zaterdag 3 november 2007 @ 17:23:19 #247
14746 k_i_m
pi_54340350
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 17:18 schreef Maneki.Neko het volgende:
Dat zei ik ook al in de winkel. Maar die mevrouw zei dat het veels te koud was om zonder te doen, en dat het echt wel nodig was. Of je moet er een broek onder aantrekken . Het is in ieder geval geen jeuk maillot, daar heb ik extra goed op gelet .
In my life
Why do I smile
pi_54340401
het lijkt me zielig omdat je het helemaal uit moet trekken bij het verschonen van de luier, en een broekje toch wat losser zit. Maar ik denk inderdaad als je zo`n fijne maillot aandoet met een soepele buikband, het best gaat
Saartje
  zaterdag 3 november 2007 @ 17:29:53 #249
14746 k_i_m
pi_54340463
Neetoch? Je kan toch gewoon de boel naar beneden trekken tot kniehoogte en dan de luier ertussen proppen? .
In my life
Why do I smile
pi_54340667
Wat leuk Kim een meid. Had je zelf al zo een voorgevoel??

Hier staat de box al in de woonkamer geparkeerd.
  zaterdag 3 november 2007 @ 17:51:12 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54340937
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 17:08 schreef k_i_m het volgende:
Ik moest op de terugweg van het ziekenhuis natuurlijk gelijk weer kleren kopen .

[ afbeelding ]

. . .
*zwijmel*
En meid, wat leuk!

Maneki, wat een leuk kamertje!
pi_54340949
Kim, ook een meid!! Ik heb ook mallootjes hoor. Dat zielig zal wel meevallen.

Goed dat alles goed was.

Mooie buiken trouwens in het buikentopic. Ik had toevallig ook vanmorgen een foto gemaakt. Alleen als ik kim dus zie met 20 weken wordt ik toch wel een beetje jaloers...
pi_54341037
Nou, dan liever maillotjes hoor, mallootjes gaan me te ver
Nja, je kunt ze wel half naar beneden sjorren maar weet je wat er gebeurd met een kind die poep van de navel tot de nek heeft zitten en dan net op het moment dat jij die luier opent wild met de beentjes gaat spartelen?
Saartje
  zaterdag 3 november 2007 @ 18:01:33 #254
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54341208
Maar dat heb je toch ook met een broekje wat je helemaal uit moet doen.
Volgens mij krijg je vanzelf handigheid met die maillotjes.
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 17:51 schreef Ticootje het volgende:
Kim, ook een meid!! Ik heb ook mallootjes hoor. Dat zielig zal wel meevallen.

Goed dat alles goed was.

Mooie buiken trouwens in het buikentopic. Ik had toevallig ook vanmorgen een foto gemaakt. Alleen als ik kim dus zie met 20 weken wordt ik toch wel een beetje jaloers...
Hoezo jaloers dan? Is de jouwe te groot? Of niet groot genoeg?
Ach... je hebt een gezond kindje in je buik zitten, daar gaat het toch om?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 3 november 2007 @ 18:08:49 #255
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_54341410
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 17:55 schreef Maneki.Neko het volgende:
Nja, je kunt ze wel half naar beneden sjorren maar weet je wat er gebeurd met een kind die poep van de navel tot de nek heeft zitten en dan net op het moment dat jij die luier opent wild met de beentjes gaat spartelen?
gewoon uit die maillot als de poep toch al in de nek zit
Today is life -

Dale Carnegie
  zaterdag 3 november 2007 @ 18:09:11 #256
14746 k_i_m
pi_54341415
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 17:55 schreef Maneki.Neko het volgende:
Dan zitten ze in ieder geval aan elkaar vast, dat zou het spartelen moeten beperken . En over poep wil ik nog even niet nadenken, al helemaal niet tot in de nek .
In my life
Why do I smile
  zaterdag 3 november 2007 @ 19:55:36 #257
3011 E.T.
pi_54343602
Ik had bij Saskia een maillotje maat 50 mee naar het zkh als eerste pakje ..
Was maar goed dat ik ook nog wat anders bij me had De lengte van het maillotje was 2x zo lang als haar beentjes

Wel gaaf jurkje trouwens Kim! En wat fijn dat alles goed was
  zaterdag 3 november 2007 @ 19:59:25 #258
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_54343714
kim een meisje, hoera!
Hier ligt ook een maillotje klaar om gelijk aan te trekken...
  zaterdag 3 november 2007 @ 20:00:31 #259
56471 pinquit
oh my lama!
pi_54343748
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 17:25 schreef Maneki.Neko het volgende:
het lijkt me zielig omdat je het helemaal uit moet trekken bij het verschonen van de luier, en een broekje toch wat losser zit. Maar ik denk inderdaad als je zo`n fijne maillot aandoet met een soepele buikband, het best gaat
een maillotje, hoe klein ook, is nog veul en veuls te groot voor een pasgeboren mèske dus echt strak zal ie niet zitten
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Jubileum moderator zaterdag 3 november 2007 @ 20:05:06 #260
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54343898
Kim wat leuk een meisje Ik vind dat jurkje heel erg schattig en dat maillootje

Maneki wat een prachtig strak kamertje!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 3 november 2007 @ 20:33:26 #261
14746 k_i_m
pi_54344751
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 17:40 schreef Faja-Lobi het volgende:
Wat leuk Kim een meid. Had je zelf al zo een voorgevoel??

Hier staat de box al in de woonkamer geparkeerd.
Nee, eigenlijk helemaal niet. Het was tot op het laatste moment echt een grote gok wat het zou worden. De verloskundige vroeg het ook nog of ik er een gevoel bij had en toen had ik helemaal zoiets van aaaaaaaaarggghhh .

Het was maar goed dat ik op een stoel lag, anders was ik eraf gevallen van de schrik toen ze het zei . En nu maar wennen om niet meer "het" en andere onzijdige woorden te gebruiken .
In my life
Why do I smile
  zaterdag 3 november 2007 @ 20:34:59 #262
14746 k_i_m
pi_54344796
Oja, nog bedankt voor de felicitaties allen .
In my life
Why do I smile
pi_54345131
Wat leuk dat je een meisje krijgt k_i_m
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_54345279
Wat een vreselijk schattig pakje KIM. Leuk een meisje En doordat je zei dat het zo overduidelijk te zien was dacht ik ook meteen aan een jongetje hoor

Eigenlijk is het hier ook helemaal geen geheim. Wij krijgen ook nog een meisje Dus de jongens en meisjes beginnen wel weer aardig in balans te komen op de FOK lijst.

Ik heb vanmiddag ook eindelijk (zegge meer dan 2 weken onderweg) mijn wrapper binnen. En van de week ook een shelter. Dus nu nog een matras en dan zijn we er helemaal klaar voor.
Het slapen is nu toch wel helemaal niet leuk meer. Ik kan nog maar op 1 zij liggen en lekker slapen. Als ik op mijn andere zij lig dan doet het heel erg pijn.

En ik zal toch echt naar fysio moeten ala ik bevallen ben, want mijn bekken en rug gaven voordien al problemen. Vooral de rug eigenlijk. Dus ik zal het wel rustig aan moeten doen na bevalling.
pi_54345722
wat leuk k_i_m & lewis, dochters!!!!
pi_54346443
Lewis en Kim, dochters leuk hoor!

Waar ben je wezen shoppen Kim, erg leuk setje!
Mirte heeft nog geen maillotjes aangehad, ik heb straks als ze in maat 62/68 past wel een jurkje met schattig maillotje. Maar dat probeer ik tegen die tijd wel.
Maillotje zou ik gewoon uitdoen met verschonen (net als sokjes)... ze zijn toch heel snel met die pootjes in de luier. Over je eigen voeten plassen... offe... net als mama of papa de luier weghaalt en de nieuwe pakt gaan plassen met het gevolg dat je romper nat is en ze je weer kunnen omkleden . Haha, gelukkig geen spuitpoep hier (dus dat scheelt), al zou het wel ietsje soepeler mogen ze moet er nu wel veel moeite voor doen.

LLM, nog eventjes volhouden, hopelijk gauw weer een paar verse beebjes hier!
pi_54346678
Fijn dat alles goed was Kim!

Hier hebben we vanochtend een pretecho gehad. Was wel weer erg leuk om even te mogen 'spieken' in m'n buik. Mevrouw lag alleen al met haar hoofd naar beneden, met haar gezicht lekker tegen mijn placenta aan (die dus weer aan de achterkant ligt...) Volgens mij de nachtmerrie van elke echoscopiste
Verder zag alles er nog steeds goed uit. Ze heeft de lengte van het bovenbeen opgemeten en dat kwam overeen met 33 weken, terwijl ik nu 30 weken en 5 dagen ben. Een lang kindje dus. En na flink wat porren (en springen!) draaide ze haar gezicht zowaar nog even wat beter zodat we toch nog wat hebben kunnen zien. En dat was ook wel weer erg leuk. Geen alien..maar gewoon lekkere bolle wangen en een prachtig neusje En oogjes die open en dicht gaan enzo..
It's all up to you
pi_54346745
Hier heb ik overigens ook geen maillotjes in huis. Wel heerlijke zachte broekjes en velours truitjes en dat soort dingen, dat vind ik zo lekker voor die eerste periode. En lekker warm, voor de winter
It's all up to you
pi_54346752
tearsong ook al een meisje, wat leuk! 3d-echo dus? en kon je zien of ze op tomas lijkt?
pi_54346816
Ik herkende er wel dingen in ja...de mond en de kin vooral. Het neusje ook wel maar eerlijk gezegd vind ik alle babyneusjes op elkaar lijken
It's all up to you
pi_54346820
maillootjes vind ik voor die hele kleine babietjes nog niet zo, ik zou ook meer voor de zachte broekjes gaan. liefst met de sokken eraan vast.
pi_54346850
ah, hij heeft wel een karakteristieke kin inderdaad. grappig! en neusjes, er kan toch heus verschil in zitten hoor!
  zaterdag 3 november 2007 @ 22:02:11 #273
14746 k_i_m
pi_54347149
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 21:33 schreef Nijna het volgende:
Lewis en Kim, dochters leuk hoor!

Waar ben je wezen shoppen Kim, erg leuk setje!
Mirte heeft nog geen maillotjes aangehad, ik heb straks als ze in maat 62/68 past wel een jurkje met schattig maillotje. Maar dat probeer ik tegen die tijd wel.
Maillotje zou ik gewoon uitdoen met verschonen (net als sokjes)... ze zijn toch heel snel met die pootjes in de luier. Over je eigen voeten plassen... offe... net als mama of papa de luier weghaalt en de nieuwe pakt gaan plassen met het gevolg dat je romper nat is en ze je weer kunnen omkleden . Haha, gelukkig geen spuitpoep hier (dus dat scheelt), al zou het wel ietsje soepeler mogen ze moet er nu wel veel moeite voor doen.

LLM, nog eventjes volhouden, hopelijk gauw weer een paar verse beebjes hier!
http://www.winkelsinhetgooi.nl/2006/611007.html

Heel leuk klein winkeltje (als je in de buurt woont dan he) met hele vriendelijke dames om te helpen en schattige kleertjes . Ik zit zelf ook erg te twijfelen over het maillootje, dus ik ga er nog niet meer kopen denk ik. Eerst straks maar eens kijken of het een beetje handig is .
In my life
Why do I smile
pi_54347319
Meisjes Leuk Lewis en kim!

Vandaag mijn ouders en mijn schoonouders op bezoek gehad en morgen wordt ons buurjongetje gedoopt, dus ik heb snel teruggelezen. Ik zal ongetwijfeld dingen overslaan of in andere volgende reageren

Ticootje, het gaat niet om je buik, het gaat om wat er straks uitkomt

Maneki, wat een heerlijk kamertje, (en vooral wat een heerlijke prijs!!!!)

Tja, en maillotjes weet ik niet, ik vind het wel schattig staan, maar ik vind ze zelfs voor mezelf een crime om aan te doen
pi_54347431
Wat een schat-tiggg oranje pakje, Kim.... Waarrrrrrrr heb je dat gekocht?!

Ik sta er trouwens versteld van hoeveel mensen hier het willen weten of ze een jongetje of een meisje krijgen. Ik heb me beide keren laten verrassen en ook deze keer zou ik niet anders willen. Weet ik tenminste waarvoor ik pers! Wat (1e) kleertjes betreft, moet ik nog een stuk of wat dozen met kleertjes uitzoeken. Heb van mijn kinders (knul en meid) alles in dozen gepropt wat niet meer paste en moet nog kijken wat ik nog wil gebruiken en wat niet. Gelukkig heb ik nog tijd zat! Ach... en misschien koop ik ook nog wel iets neutraals, een lekker boxpakje ofzo vind ik altijd wel schattig voor zo'n pasgeboren proppie!

Vandaag eindelijk weer over de drempel heengestapt en mezelf in een positiebroek gehezen. Tot mijn grote schrik past hij nog maar net! Tot nu toe had ik mijn broeken compleet open hangen en dat zat niet echt lekker. Maar realiseer me ook vanaf vandaag pas hoe dik ik eigenlijk al ben met mijn 10 weken en 4 dagen!!!
Ik liep in de supermarkt en kwam een bekende tegen die op mijn dikke winterjas wijst en bruutweg vraagt: "Zit daar soms een 3e in?" Eh... ja! Ik trots mijn buikje laten zien want ben me er wel van bewust dat je het al goed kan zien... "Hoelang?" "10,5 weken" "Ow... januari uitgerekend?" "Eh... nee, niet NOG 10 weken, ik BEN nu 10 weken" Ze viel nog net niet achterover en ben thuis toch maar eens op een stoel gaan staan om in de spiegel te kunnen kijken of het nou echt zo erg is... enneh... het is best wel erg al ja! Voor mij weer geen bescheiden buikje vrees ik...
pi_54347555
Ik wilde het graag weten omdat ik dan iets heb om naar toe te leven. Bovendien is het voor mij straks al spannend genoeg hoe het gaat met de bevalling en dit geeft mij dus wat extra zekerheid Of nouja, wat minder verrassingen
pi_54347738
Nou ik weet wel waarvoor ik pers hoor, en jongen of meisje..ik zou er net zo hard voor persen

Ik vind het vooral erg praktisch om te weten wat het wordt. Gerichter kleding kopen ipv. al die neutrale kleding, kinderkamer inrichten...en tja, ze hebben de techniek tegenwoordig dus voor mij hoeft die verrrassing niet zo. En dan hoef ik het ook niet 'geheim' te houden voor anderen. Ik verlul mezelf toch wel dus dat probeer ik niet eens Maar goed, eigenlijk was beide keren de echo niet meer dan een bevestiging van een gevoel dat ik toch al had. Heb zowel bij Tomas als bij de 2e een hele duidelijke droom gehad over het geslacht en eigenlijk wist ik het vanaf toen al zeker.
It's all up to you
pi_54348014
m`n buik zei net "knak" vááág
Saartje
pi_54348091
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 22:34 schreef Maneki.Neko het volgende:
m`n buik zei net "knak" vááág
Knak? Wat voor knak? Wat was je aan het doen?
pi_54348147
Ik deed niks! Saartje schopte en toen hoorde ik een soort knakje
Zo wat je gewricht kan doen als er een luchtbelletje in zit ofzo
Saartje
pi_54348676
Hmm... maar ik begrijp dat je nergens pijn hebt of andere ongemakken? Vreemd. Misschien een luchtbel in je darmen die ineens verschiet? Of... Saartje zit ff stoer te doen met haar knokkels?
pi_54348940
Ja ik had ook een soort knak vorige week. Maar meer dat ik ook het vruchtwater hoorde golven daarna En ze bewoog daarna nog goed, dus dat stelde wel gerust.

En voor mij ook meer om de praktische reden. Ik wil me een beetje kunnen voorbereiden op wat we gaan krijgen. Ik wist het met allemaal. Maar ik zie dan ook de reden weer niet in waarom je je zou willen laten verrassen.

Maillotjes vooral in het begin zijn volgens mij een crime om aan te trekken. Dus veloursbroekjes geven hier ook de voorkeur. Maar het is wel super schattig. Ik weet niet of ik zo'n pakje aan mij voorbij zou laten gaan
pi_54349161
haar knokkels? dat weet ik nog nie
Golven heb ik hier nog niet gehoord, lijkt me ook erg apart
Saartje
  zaterdag 3 november 2007 @ 23:22:25 #284
3011 E.T.
pi_54349190
knak??? hmz..
hoe gaat het eigenlijk met jouw bekken? (daar moest ik als eerste aan denken toen ik knak las, eigenlijk)
pi_54349201
wij hebben ons dus wel laten verrassen en dat was beide keren toch wel heel speciaal hoor!
ieuw lieuw! vruchtwater horen golven? toch niet naar buiten nog hoop ik he!
pi_54350605
Gisteren een gaaf personeelsfeest gehad. Lekker de hele middag in Dafjes 33 rondgereden. Had zelf wel meteen aangegeven bij dat ik niet wilde rijden. Bij het remmen moest je heel hard trappen. Krijg ik de opmerking "Je bent toch zwanger, je bent toch niet ziek." Godsamme, meteen maar geroepen dat ik bekkenklachten heb en zal zeker niet op die manier het zou gaan forceren. Akelig vind ik die opmerking en ik krijg hem steeds vaker. Als je zwanger ben, kun je er niets bij krijgen. Leuk hoor.

's Avonds lekker uit weze eten en een collega was een beetje jaloers op mijn broek. Zijn broek zat namelijk al vrij vlot strak en er moest een knoop open. Ach, zei, ik al, die van mij groeit gewoon mee. Wel makkelijk zo een zwangerschapsbroek.

Hier liggen ook al maillot in een heel klein maatje 50/56. Maar niet als eerste pakje.
  zondag 4 november 2007 @ 09:31:56 #287
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54350978
Knakjes ken ik niet, lijkt me heel apart...

Mammietje, volgens mij zijn het ook van die golven hoor, dat mensen het wel willen weten, want ik vind het er nu hier ook heel erg veel.
Bij mij op de pufclub ben ik trouwens de enige van de 7.

Kent iemand het dat na het liggen/slapen de maag echt heel zeer doet? Niet brandend maagzuur, maar echt alsof hij helemaal beurs en blauwe plekkerig is?
Vannacht kwam ik nauwelijks mijn bed uit om te plassen omdat het strekken dus echt heel zeer deed bij mijn maag. En de baby ligt er wel tegenaan, maar nog steeds voel ik alleen schopjes in het midden van mijn buik, dus het is volgens mij ook niet zo dat hij hem beurs schopt.
Ik heb maar een kussen onder mijn buik gelegd en dat lijkt wel te helpen, alsof hij anders wegzakt of zo.
pi_54351123
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 22:02 schreef k_i_m het volgende:

[..]

http://www.winkelsinhetgooi.nl/2006/611007.html

Heel leuk klein winkeltje (als je in de buurt woont dan he) met hele vriendelijke dames om te helpen en schattige kleertjes . Ik zit zelf ook erg te twijfelen over het maillootje, dus ik ga er nog niet meer kopen denk ik. Eerst straks maar eens kijken of het een beetje handig is .
Helaas niet in de buurt . Misschien ook maar beter voor de portemonee
pi_54352445
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 23:22 schreef E.T. het volgende:
knak??? hmz..
hoe gaat het eigenlijk met jouw bekken? (daar moest ik als eerste aan denken toen ik knak las, eigenlijk)
Ik heb er tegenwoordig minder last mee dan voor de zwangerschap als ik ongesteld was. Heel erg vreemd en eigenlijk ook eng..je gaat toch wachten op het moment dat het wel fout gaat.
Ik zorg iig dat ik écht, écht, écht voldoende rust neem en niets forceer. Lig echt de halve dag op de bank of bed als het moet maar als ik daarmee pijnvrij tot de eindstreep kom heb ik dat er graag voor over

Randa wat een vreselijke opmerking! Tis al rot dat ej er zo`n last van hebt maar als je je ook nog continue moet verdedigen maakt dat er niet beter op. Probeer je er niet te veel vana an te trekken hoor!
Saartje
  zondag 4 november 2007 @ 12:05:38 #290
3011 E.T.
pi_54352590
Wat heerlijk Maneki
Als je het idd op deze manier pijnvrij tot de streep redt... gewoon op die bank blijven liggen hoor
pi_54353667
Randa_v, wat een rotopmerking!!
Ik kan daar echt niet bij, dat mensen zo ignorant kunnen zijn.
pi_54354041
Het is ook niet de eerste keer dat ik hem krijg. Eigenlijk al de tweede keer in ongeveer 3 weken. Vorige keer was ook al een collega. Maar dat is een vrouw zonder kinderen en nu was het wel een vader, maar volgens mij had zijn vrouw een "makkelijke" zwangerschap. Ben op het moment eigenlijk alllang blij dat het nog niet zo heel veel op speelt maar schijnbaar wel allemaal steeds erger wordt. Gisteren heb ik het vooral gemerkt bij het eten, lang zitten en bij het opstaan en lopen zo brak zijn als ik weet niet wat. Weet nog niet hoe serieus ik de pijn in mijn heupen en schaambeen moet nemen dus doe het wel rustig aan.

Wat worden er veel meisjes geboren volgens het lijstje .
  zondag 4 november 2007 @ 14:43:56 #293
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_54355777
Vruchtwater hoor ik deze zwangerschap voor het eerst 'klotsen/golven', dacht dat het kwam doordat ik zo weinig had, maar ben dus niet de enige

Voor alle vrouwen met bekkenpijn, ik heb het bij drie van de vijf zwangerschappen heel erg gehad, verschillende therapieën geprobeerd, niets hielp echt. Had wel wat baat bij het boek van Cécile Röst, maar dat was niet zaligmakend.
Dit jaar werd de pijn zo erg dat ik via Mensendieck ben doorverwezen naar een manueel arts. Daar bleek mijn bekken scheef te staan, met alle gevolgen van dien. Dat is gecorrigeerd, in vier fases. Daarna nog versterkende oefeningen bij Mensendieck op een balansbal. Sindsdien heb ik zoveel minder pijn, eigenlijk verwaarloosbaar. Ik voel mijn bekken nog wel eens, vooral bij het schaambot, bij bepaalde bewegingen, maar vergeleken bij eerst is dit echt een zegen.

Misschien helpt het bij jullie niet, maar ik heb echt baat gehad bij die Mensendieck-oefeningen in combi met de manueel arts. Heb nu thuis ook zo'n bal waar ik om de dag op oefen.

@BE, ja ik ken dat maagpijngevoel wel! Vooral bij de eerste had ik het zo erg dat ik 's nachts naar adem snakkend onder de douche zat met een hete douchestraal (bij gebrek aan kruikje ). Heb het nu niet meer zo heel vaak, maar er is ook meer ruimte. Wel pijnlijke ribben
pi_54356207
Hebben de moeders met al reeds een ouder kind en een baby de oudste nog een cadeautje gegeven toen het broertje of zusje werd geboren?
Iets om de oudste ook te laten weten nog altijd net zo speciaal te zijn??
  zondag 4 november 2007 @ 15:25:35 #295
56471 pinquit
oh my lama!
pi_54356880
wij doen hier wel bij mensen die een 2e kindje krijgen, naast het kraamkado ook iets voor het oudere broertje/zusje
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_54356892
Wij hebben hier een kadootje klaar liggen voor straks. Het is gewoon een kleinigheidje wat hij krijgt omdat het feest is ivm de geboorte van de baby. En omdat de baby ongetwijfeld ook aardig wat kadootjes zal krijgen
  zondag 4 november 2007 @ 15:31:46 #297
3011 E.T.
pi_54357044
Saskia kreeg een pop van Tijn

Weet nog niet of ik het nu weer doe.. Saskia snapt nu heel goed hoe en wat er gebeurt en wat voor invloed dat heeft en Tijn heeft er nog geen benul van.. Voor Saskia zal het grootste kado de baby zelf zijn
pi_54357303
Ik doe het niet. De jongens snappen prima wat er aan de hand is en de baby op zich zal leuker zijn dan welk kado dan ook. Ik ga er eigenlijk van uit dat een gedeelte van de visite ook wel iets voor de oudste jongens mee zal nemen Verwend worden ze toch wel
Saartje
pi_54361267
Voor Merlijn staat er wel een cadeau in de planning als de baby komt. Hebben we voor ons neefje en nichtje ook gedaan toen ze een broertje erbij kregen. Denk wel dat Merlijn ook zelf en iets voor de baby mag uitzoeken om hem er ook op die manier bij te betrekken. Helemaal zal hij niet snappen maar hij zit net op zo een leeftijd dat hij het gaat begrijpen.
  zondag 4 november 2007 @ 19:04:50 #300
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_54362240
Faja, hier kreeg Luuke een poppenhuis van Duplo van Lena. En van al het bezoek krijgt ze eigenlijk ook wel wat. Een kleurboek, bal... hele fijne lieve dingen. Zo is ze niet jaloers en inderdaad het gevoel van dat zij er ook nog is enzo.
  zondag 4 november 2007 @ 20:01:19 #301
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_54363506
Cadeautjes als de baby er is voor broertjes of zusjes vind ik wel leuk..
Hoe doen jullie dat met verjaardagen..

Onze buren doen dat met hun kinderen..
Als de 1 jarig is, krijgt de ander ook wat, omdat het voor de ander 'zo zielig' is dat die niets krijgt..
Wat denken jullie daarvan?!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')