abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54218530

Een topic voor ouders door ouders.
Een \"gevoelig\" onderwerp, een onderwerp wat je geen enkele andere ouder toewenst.
Een topic waarin je misschien wel steun vindt met elkaar, door je verhalen, herinneringen en gedachten neer te zetten.

Mooie linkjes:
http://lichtwerker.web-log.nl/
http://www.angelsymbols.nl/
http://www.regenboogboom.nl/

Engeltjes:

Max: 7 augustus 1995- 9 juni 1997 (zoon van pepper_961)
Mink: 10 augustus 2002- 11 augustus 2002 (zoon van moussy en BlackCrow)
Pepijn: 23 februari 2004 - 5 maart 2005 (zoon van mama_van_pepijn)
Stan: 28 oktober 2005 - 20 december 2005 (zoon van irule25)
Esmée: 1 mei 2003 - 20 februari 2006 (dochter van humpeltje)
Danyel: 11 september 2004 - 21 maart 2006 (zoon van Phluphy)
Thijs: 6 september 2004 - 9 juni 2006 (zoon van _Bar_ & SoaringCondor)
Estee: 4 april 2006 - 6 april 2006 (dochter van dayves)
Ayden: 08 januari 2008- 08 januari 2008(zoon van Tan)

Ouders van Prachtige Engeltjes...
Ouders van Prachtige Engeltjes (2)
Ouders van Prachtige Engeltjes (3)
Ouders van Prachtige Engeltjes (4)
Ouders van Prachtige Engeltjes (5)
Ouders van Prachtige Engeltjes (6)
Ouders van Prachtige Engeltjes (7)
Ouders van Prachtige Engeltjes (8)
Ouders van Prachtige Engeltjes (9)

[ Bericht 2% gewijzigd door Lois op 19-01-2008 12:53:46 ]
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_54218558
k verhuis even naar hier, vind het speeltuin bankje niet echt de ideale plek om daar nog meer omtrend het grafje van Thijs te melden aangezien er hier een speciaal topic voor is

Over een Tijdje komt het monumentje, het zal ook glas worden, we hadden er in preciepe al 1 echt op hoog en al bijna in bestelling, tot we eens gingen praten over het plekje en wat we nu eigenlijk echt willen voor Thijs, dus we stellen de bestelling nog even uit, omdat het waarschijnlijk nog veranderd gaat worden, 1 ding is wel zeker het word glas, maar met de teksten en de omlijsting daar zijn we nog over in overleg, het is namelijk voor altijd en dan moet het naar onze ogen gewoon "perfect"zijn en helemaal naar onze zin, en naar hoe Thijs is...
We hebben ook al geinformeerd naar wat onze mogelijkeheden zijn tot het aanleggen van een pas en het stukje ernaast en die mogen we dus gewoon gebruiken, dus opzich mogelijkheden genoeg

[ Bericht 5% gewijzigd door _Bar_ op 28-10-2007 11:54:54 ]
pi_54218597
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 10:55 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Ohja, daar had ik niet aan gedacht. Mag ik ook een tegeltje maken? En hoe ga je die vastmaken? Of worden die er los op gelegd?
Als jij je daar geroepen toe voelt, mag je van mij/ons wel een tegeltjes maken hoor, leuk en lief zelfs
De tegels ik denk dat ze er gewoon los opgelegd gaan worden, tis een zand/klei grond dus dat moet goed te doen zijn.
  zondag 28 oktober 2007 @ 11:08:06 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54218661
Het zou wel fijn zijn als jullie het stukje ernaast ook zouden mogen gebruiken.
pi_54218663
Dat grafje naast Thijs, is dat nou zo kaal of lijkt dat maar zo?
  zondag 28 oktober 2007 @ 11:13:13 #6
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_54218747
Ik ben even zo vrij Bluezz vraag te beantwoorden:
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 10:35 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Als je de fotos zo ziet, is het idd de achterste rij, achter de heg, staan de muren waar men de mensen neerzet die gecremeerd zijn, naast Thijs vanaf de foto gezien heeft hij alleen aan de linker kant nog niemand naast zich liggend, en de andere kant is nog helemaal vrij en zouden we als we willen bij het plekje van Thijs mogen betrekken.
Tenzij er weer een kindje komt te overlijden, dan is de kanst aanwezig dat die rechts van Thijs komt te liggen.
Precies voor Thijs liggen alleen maar graven van kindjes, alleen tussen zeg maar het Voeteind van Thijs en het volgende grafje, daar ligt nog niks tussen dan een zandpad en daar gaan we dan ook een aantal tegeltjes neerleggen
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_54218761
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 11:08 schreef Bluezz het volgende:
Dat grafje naast Thijs, is dat nou zo kaal of lijkt dat maar zo?
Nee dat is helaas zo kaal, we hebben gesproken met de man die daar het onderhoud doet en dier vertelde ons dat daar al jaren nooit meer iemand komt...
Zitten er ook aan te denken, om bij dat jongetje ook afentoe maar iets van een bloemetjes neer te zetten, vinden dat zo erg
  zondag 28 oktober 2007 @ 11:27:50 #8
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_54219018
Bar, misschien is het handig om hier ook even de foto van Thijs' grafje te plaatsen. Dan is de rest van de tekst wat duidelijker.

Ik vind het heel verstandig dat jullie wachten totdat het monument voor Thijs helemaal naar je zin is. Eerlijkheidshalve moet ik erbij zeggen dat ik wel erg nieuwsgierig geworden ben.
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 28 oktober 2007 @ 11:29:18 #9
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_54219047
Ik zie in de OP dat vandaag de geboortedag is van Stan, zoon van irule25.

Daar wil ik toch even bij stilstaan, ik straks een extra kaarsje branden!
irule, sterkte op deze ongetwijfeld moeilijk dag.
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 28 oktober 2007 @ 11:55:47 #10
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_54219523
Irule sterkte vandaag, op het werk brand ik zometeen een extra kaarsje voor Stan
pi_54221040
Irule, sterkte vandaag!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Jubileum moderator zondag 28 oktober 2007 @ 18:43:45 #12
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54228385
Irule ik steek een kaarsje voor Stan aan, heel veel sterkte vandaag
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 28 oktober 2007 @ 19:38:37 #13
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_54229406
Hier branden ook de kaarsjes...
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 28 oktober 2007 @ 20:05:49 #14
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_54230012
_Bar_: kom je wel eens iemand tegen bij het bezoeken van het grafje van Thijs? Een ouder die ook een kindje is verloren? 't Lijkt me dan dat je je op een gekke manier met elkaar verbonden voelt. Of is dat niet
zo?

Oh en irule
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zondag 28 oktober 2007 @ 21:44:54 #15
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
  zondag 28 oktober 2007 @ 23:16:22 #16
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_54234260
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 20:05 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
_Bar_: kom je wel eens iemand tegen bij het bezoeken van het grafje van Thijs? Een ouder die ook een kindje is verloren? 't Lijkt me dan dat je je op een gekke manier met elkaar verbonden voelt. Of is dat niet
zo?
Uhmm nee niet echt, meestal ben ik er alleen of met marco, of met vrienden of de buren
Wel heb ik het een keertje meegemaakt dat ik in de bus zat en met een vrouwtje in gesprek belande en die ook haar kindje al vrij jong verloren had, maar dat is dan ook het enige.

Heb een tijdje gemaild of lieve engeltjes maar kon daar niet zo mijn ei kwijt, en de vele mailtjes die je dan per dag ontvangt kon ik maar amper bijhouden, dus ook maar mee gestopt
pi_54234721
Sterkte nog Irule.

Dat lijkt me moeilijk Bar, iets te verzinnen voor altijd. Je kan niet over twee jaar bedenken dat je toch iets anders wilt. Kunnen ze niet een soort van proef steen maken. Een soort van plastic iets. Dat je er een paar mee kunt nemen om te proberen wat mooi staat zeg maar. Of zeg ik nu iets heel stoms?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 28 oktober 2007 @ 23:36:03 #18
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_54234849
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 23:31 schreef YPPY het volgende:
Sterkte nog Irule.

Dat lijkt me moeilijk Bar, iets te verzinnen voor altijd. Je kan niet over twee jaar bedenken dat je toch iets anders wilt. Kunnen ze niet een soort van proef steen maken. Een soort van plastic iets. Dat je er een paar mee kunt nemen om te proberen wat mooi staat zeg maar. Of zeg ik nu iets heel stoms?
Hihi zou wel gemakkelijk wezen he, een proefsteen
pi_54234977
Dat je een beetje kunt kijken hoe het eruit ziet. Met die heg erachter is groen misschien wel niet leuk. Of wordt rood meteen zo kerstboom.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 28 oktober 2007 @ 23:43:53 #20
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_54235049
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 23:40 schreef YPPY het volgende:
Dat je een beetje kunt kijken hoe het eruit ziet. Met die heg erachter is groen misschien wel niet leuk. Of wordt rood meteen zo kerstboom.
We hebben ideeen genoeg, het komt goed hoor, en het word ook erg mooi daar zijn we al over uit
tegen die tijd dat het monumentje er staat maak ik zoiezo weer fotos
Maar het kan nog wel even een tijdje duren
  maandag 29 oktober 2007 @ 08:04:13 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54237698
Bij vrienden van mij heeft het uiteindelijk 5 jaar geduurd. Steeds was het het net niet. Totdat ze tegen het juiste monumentje voor hun kindje aanliepen. Toen wisten ze ook gelijk waarom het al die tijd niet gelukt was nog.

Jullie speciale monumentje voor Thijs komt ook echt wel goed!
pi_54237852
Op dezelfde dag dat Mikael geboren was was er ook een ander kindje geboren die mijn ouders kennen. Mijn vader en de opa van dat kindje hadden steeds tegen elkaar de grootste verhalen en opschepperij over hun kleinzonen. Nu is voor 3 maand terug dat jongentje ploseling overleden. Lag dood in zijn bed
Mijn vader had het daar eigenlijk nooit over, wilde ie niet.
Gisteren was ik bij mijn ouders aan het klagen dat ik het soms zo moeilijk vind om Mikael alleen op te voeden en dat ik soms bang ben dat ik dat allemaal niet aan kan. Toen keek me vader me aan en zei: Jij moet dolgelukkg zijn met die kleine, dolgelukkig dat je hem op kan voeden, dolgelukkig dat ie soms zo vervelend is, dolgelukkig dat je mama bent. Sommige mensen kunnen dat niet meer.
Stond ik Hij heeft zo gelijk. Ik moest meteen aan jullie hier denken. Dat jullie dat allemaal moeten missen en dat ik daar dan soms zo over loop te klagen.
Daarom voor iedereen.

Misschien beetje nuteloze post maar wilde het ff kwijt
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  maandag 29 oktober 2007 @ 13:29:15 #23
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_54243191
Niet nutteloos.
Ik kan het juist erg waarderen dat je het deelt. Als het jou door de wat zwaardere momenten heen helpt, is dat toch alleen maar mooi? Hoe triest het natuurlijk ook is, allemaal...
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 29 oktober 2007 @ 13:40:37 #24
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_54243405
Menicole, elke ouder klaagt wel eens hoor,dat het soms zo zwaar en moeilijk en of lastig kan zijn, het is normaal, elk kindje heeft zijn nukken, en dat is dan ook zwaar/lastig moeilijk.
Ik weet nog wel de tijden dat marco niet veel thuis was, en ik alleen voor de opvoeding van Thijs stond... dat was ook niet alle dagen rooskleurig.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 29 oktober 2007 @ 14:38:39 #25
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_54244593
Bar, misschien een gekke vraag, maar ik hield me er op de een of andere manier mee bezig. Mochten jullie het plekje van Thijs zelf uitzoeken? Ik vind t zo dat hij bij dat hegje ligt, rust achterzich, gewoon mooi.

Pluphy, zou jij nog eens een foto willen posten van Danyel's grafje? Ook dat is een heel mooi plekje wat ik me kan herinneren.

Ik denk dat het helemaal niet makkelijk is om de beslissing te nemen van wat je op een grafje plaatst. Tis toch idd voor heel lang, en veranderen gebeurt niet zo snel. Wat doen jullie eigenlijk om er echt een plekje van jezelf en van de kindjes van te maken? Het lijkt me wel lastig dat het maar een heel klein plekje is. In vergelijking tot een volwassenengraf dan.

Ik besefte me van de week dat we weer richting December opaan gaan, tijden waar ik zelf op dit moment niet veel behoefte aan heb, kan me goed voorstellen dat jullie niet echt uitkijken naar de feestdagen. Iig een van deze kant. Jullie zijn toppers! En die kleintjes daarboven zullen echt met trots op jullie neerkijken.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')