zullen we 'm de tijd geven tot deel 200?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:35 schreef Jarno het volgende:
Is dit dan het deel waarin Tijn... ohwfuckit..
Mijn plaatje in het vorige deel was dan ook heel stout.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:36 schreef Mr.Noodle het volgende:
*We mogen vanavond legaal plaatjes posten-post!
Het wordt volgende week. Dat betekent dat als er niet meer dan 42 posts per dag worden gezet in dit topic, ik in *dit deel* nog een iMac ga kopenquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:35 schreef Jarno het volgende:
Is dit dan het deel waarin Tijn... ohwfuckit..
Volgens Walter wel jaquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:28 schreef De_Hertog het volgende:
Is er al nieuws over Leopard in combinatie met een 1.0.2 iPhone? Gaat dat gewoon?
Ja, dat gaat gewoon.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:28 schreef De_Hertog het volgende:
Is er al nieuws over Leopard in combinatie met een 1.0.2 iPhone? Gaat dat gewoon?
Spotlight is aan het indexeren. Dat was bij mij ook zo toen ik vannacht Leopard aan het installeren was... (ja, ik kon niet in slaap vallen, maar niet vanwege Leopardquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:40 schreef DaFrenk het volgende:
Hmm.. Leopard geinstalleerd.. ben nu bij het blauwe scherm voor het inlogscherm maar er gebeurd niet veel.. koeling begint wel te loeien.. oh-ohw...
Komt er ook nog een strandbal bij![]()
Waarom hebben die krengen geen HDD activiteit indicator.. hoe moet ik nu weten wat hij aan het doen is![]()
Dat hoop ik toch van wel, anders ben ik echt genaaid..quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:04 schreef Anthraxx het volgende:
Hoe werkt dat met ADC? Als ik nu ADC aanvraag krijg ik Leopard dan thuis?
Update of clean install? Bij mijn update over Tiger op de MPB bleef ie ook heel lang hangen. Ik ben ongeduldig en heb dat ding uitgezet en een clean install gedaan.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:40 schreef DaFrenk het volgende:
Hmm.. Leopard geinstalleerd.. ben nu bij het blauwe scherm voor het inlogscherm maar er gebeurd niet veel.. koeling begint wel te loeien.. oh-ohw...
Komt er ook nog een strandbal bij![]()
Waarom hebben die krengen geen HDD activiteit indicator.. hoe moet ik nu weten wat hij aan het doen is![]()
Wat moet ik nu doen? Laten draaien of resetten..![]()
Ja, upgrade dus. Dus jij had het ook! Hmm..quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 12:02 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Update of clean install? Bij mijn update over Tiger op de MPB bleef ie ook heel lang hangen. Ik ben ongeduldig en heb dat ding uitgezet en een clean install gedaan.
Dus jij had ook dat hij voor het inlogscherm bleef hangen? Je kon dus niks doen dan wachten?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 12:12 schreef Sjoewe het volgende:
Het duurt inderdaad lang op de mbp, maar gewoon laten draaien, komt vanzelf op een gegeven moment gaat hij heel snel.
Ja, maar ik krijg die niet aan de praat naar de UvA toe, hoewel de instellingen m.i. allemaal kloppenquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 12:16 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik gebruik gewoon de normale VPN client van Apple zelf, die werkt dan wel weer..
Ik blijf het raar vinden, volgens mij is de infrastructuur bij alle Uni's gelijk ingericht in NL qua VPN. Behalve qua serveradressen..quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 12:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ja, maar ik krijg die niet aan de praat naar de UvA toe, hoewel de instellingen m.i. allemaal kloppen![]()
Ik selecteer dan in "Netwerk" VPN-Interface met VPN-type L2TP via IPSec. Mijn accountnaam en wachtwoord, alsmede groepsnaam. Computercontrole 'gedeeld geheim' moet ik invullen, want ander komt de foutmelding dat het 'Gedeelde IPSec-geheim' ontbreekt. Vul ik daar echter ook ipsec in, dan krijg ik nog steeds geen verbinding.quote:Host= vpn.uva.nl
GroupName = ipsec
GroupPwd = ipsec
UserName= [UvAnetID]
UserPassword = [UvAnetID password]
Ah, ik zie het verschil al. Hier werken ze met PPTP, scheelt wat authenticatie stappen. Maar dat sucked idd, voor 802.1x hadden ze voor Windows clients ook een aparte tool genaamd SecureW2.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 12:35 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Wel, ik krijg de volgende instellingen mee van ICT
[..]
Ik selecteer dan in "Netwerk" VPN-Interface met VPN-type L2TP via IPSec. Mijn accountnaam en wachtwoord, alsmede groepsnaam. Computercontrole 'gedeeld geheim' moet ik invullen, want ander komt de foutmelding dat het 'Gedeelde IPSec-geheim' ontbreekt. Vul ik daar echter ook ipsec in, dan krijg ik nog steeds geen verbinding.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het lijkt er dus op dat het 'gedeelde geheim' het probleem is. ICT ondersteund ook de ingebouwde VPN van XP en W2K niet, dus het zou me verbazen als ze dat bij OSX wel deden.
Mag ik jouw wallpaper?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 12:35 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Wel, ik krijg de volgende instellingen mee van ICT
[..]
Ik selecteer dan in "Netwerk" VPN-Interface met VPN-type L2TP via IPSec. Mijn accountnaam en wachtwoord, alsmede groepsnaam. Computercontrole 'gedeeld geheim' moet ik invullen, want ander komt de foutmelding dat het 'Gedeelde IPSec-geheim' ontbreekt. Vul ik daar echter ook ipsec in, dan krijg ik nog steeds geen verbinding.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het lijkt er dus op dat het 'gedeelde geheim' het probleem is. ICT ondersteund ook de ingebouwde VPN van XP en W2K niet, dus het zou me verbazen als ze dat bij OSX wel deden.
Uit de Comments:quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 13:07 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Als ik mijn setup post, krijg ik altijd de vraag over mijn wallpaper ipv mijn mooie mac-collectie: het is hier al niet anders![]()
http://interfacelift.com/wallpaper/details.php?id=1341
quote:Posted by: AlexStross Tue August 7th, 2007 at 12:02:56 AM
This is a great panorama. I just tried the layer alignment and blending features on CS3 with 3 of my images and it says I don't have enough memory (3.2gb). What kind of hardware are you running on?
Posted by: VersonPhoto Tue August 7th, 2007 at 11:44:39 PM
Really? That's unusual. I'm running on an iMac with 2GB. Try doing File-->Automate-->Photomerge.
Posted by: AlexStross Wed August 8th, 2007 at 02:00:09 AM
Vista is unfortunatly a fat bloated monster. 1.2gb of vista only leaves 2gb for work. I don't want to go x64 because of potential problems. But 8gb sure would be nice.
Ja, door dit soort foto's wil ik ook!quote:
Doe je dalijk nog even Build nummertje posten?quote:
Ik heb hem al geinstalleerdquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 13:32 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Doe je dalijk nog even Build nummertje posten?![]()
Post jij dan even het build nummertje? Mijn gedownloade GM draait prima, zie geen reden om nog eens te installerenquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 13:36 schreef DaFrenk het volgende:
Woei!
Kwam net iemand een pakettje brengen! Geen UPS maar een ander koeriersbedrijf.. en wat brachttie? Jawel.. Leopard
Net nu ik een nieuwe installatie ben begonnen met de externe HDD. Maar dat zal toch wel weer misgaan. Maar goedNu ben ik iig volledig legaal bezig
Ben hem dus nu van die gedownloade GM aan het installeren. Maar ik zie aan het installatielog dat er veel fouten zijn. Dus ik vermoed dat ik straks een schone installatie moet doen. Die zal ik dan wel met het originele schijfje doenquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 13:37 schreef Lunar het volgende:
[..]
Post jij dan even het build nummertje? Mijn gedownloade GM draait prima, zie geen reden om nog eens te installeren
Die ben je dus gewoon kwijt volgens mijquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 13:54 schreef DaFrenk het volgende:
Ik heb een backup van Mail, maar hoe zit het nu straks in Leopard als ik zo moet kiezen voor een schone installatie? Kan ik die dan gewoon importeren? En hoe zit het dan met alle instellingen van de accounts, m'n regels enz.?
Het viel me op dat het versienummer van de installatie precies gelijk is aan die DMG. Dus dat klopt alquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 13:37 schreef Lunar het volgende:
[..]
Post jij dan even het build nummertje? Mijn gedownloade GM draait prima, zie geen reden om nog eens te installeren
Je moet vooral de mbox-bestanden hebben. Bij mij waren het imapmbox.bestanden dus ik kon alles opnieuwe dl-en.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:04 schreef DaFrenk het volgende:
Nou, ik heb met iBackup dus een complete kopie van de instellingen van Mail.app, incl. alle mailboxen, instellingen enz.
Maar ja, die zal ik dus wel niet zo terug kunnen gooien zonder conflicten te veroorzaken met Leopard's mail..
Ben nu bezig vanaf de originele installatie DVD (duurt wat langer met laden vanaf de FireWire HDD, maar oké). Ik ga nu een Archive & Install doen. De laatste hoop.. anders wordt het dus een schone installatie. Er wordt vermoed dat het komt door 3rd party startup items die ik heb![]()
Dat is een mooie schijf, ik heb de 250GB variant. Vooral die leds in de vorm van die cirkels zijn nicequote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:08 schreef Mr.Noodle het volgende:
De postbode kwam me net even m'n Tijdmachine bezorgen..
[ afbeelding ]
Jouw Mac collectie kennen we al, dat wallpaper was nieuw.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 13:07 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Als ik mijn setup post, krijg ik altijd de vraag over mijn wallpaper ipv mijn mooie mac-collectie: het is hier al niet anders![]()
Tof , waar heb je die aangeschaft ? Wil namelijk ook wel eens FW800 uitproberen .quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:08 schreef Mr.Noodle het volgende:
De postbode kwam me net even m'n Tijdmachine bezorgen..
[ afbeelding ]
Dit is de My Book Pro variant met USB/Firewire 400/800 aansluiting, gewoon de aluminium uitvoering. Past mooi bij Pro hardware. Ik ben em net een beetje aan het uitpakken en er zitten 2 firewire 400 kabels, ipv van een 1 FW400 kabel en een FW800 kabel..quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:12 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Dat is een mooie schijf, ik heb de 250GB variant. Vooral die leds in de vorm van die cirkels zijn nice
De nieuwe serie is ook erg mooi! De Studio sere is dat geloof ik.
Komplett.nlquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:22 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Tof , waar heb je die aangeschaft ? Wil namelijk ook wel eens FW800 uitproberen .![]()
Jep, die heb ik ook. My Book Pro. Bij mij zat er wel een FW800 kabel bij! Dat zal dan wel fout zijn gegaan in de fabriek.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:25 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Dit is de My Book Pro variant met USB/Firewire 400/800 aansluiting, gewoon de aluminium uitvoering. Past mooi bij Pro hardware. Ik ben em net een beetje aan het uitpakken en er zitten 2 firewire 400 kabels, ipv van een 1 FW400 kabel en een FW800 kabel..![]()
Het is gewoon Retail verpakking..
[..]
Komplett.nl
Het zijn toch wel 2 verschillende kabels toch? FW400 en FW800? Hmm, nou ja ik kan wel even voorruit met FW400, maar toch..quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:29 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Jep, die heb ik ook. My Book Pro. Bij mij zat er wel een FW800 kabel bij! Dat zal dan wel fout zijn gegaan in de fabriek.
--
Wordt je niet vrolijk van die log van de installatie. Al 3 fouten en hij moet nog beginnen met installeren.
"Folder Manager is being asked to create a folder (cach) while running as uid 0"![]()
Ik denk dat jij dikke pech hebt. Hier gaat alles als een zonnetje.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:29 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Jep, die heb ik ook. My Book Pro. Bij mij zat er wel een FW800 kabel bij! Dat zal dan wel fout zijn gegaan in de fabriek.
--
Wordt je niet vrolijk van die log van de installatie. Al 3 fouten en hij moet nog beginnen met installeren.
"Folder Manager is being asked to create a folder (cach) while running as uid 0"![]()
Ja.. wanneer heb ik geen pech met Apple spul. 4 iPod Nano's gehad, ook al problemen met MacBook gehad toen ik hem een jaar geleden kocht. En nu dit weer.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:35 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ik denk dat jij dikke pech hebt. Hier gaat alles als een zonnetje.
Die error had ik ook 400.000 keerquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:29 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
--
Kut met peren, die gebruik ik ook.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 12:14 schreef Walter_Sobchak het volgende:
VPN-gebruikers aanwezig hier? De VPN-client was Cisco werkt (verrassend!) niet onder Leopard met de welbekende error 51...
Hmm oké!quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:38 schreef Lunar het volgende:
[..]
Die error had ik ook 400.000 keer
Niks om je zorgen over te maken.
Een error is niet per definitie slecht.
Inderdaad, maar weet niet of je in KDE ook leuk met je venster kan slepen als je een overzicht hebt (als er uberhaupt al zo'n overzicht is)quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Zeg dat spaces is eigenlijk net zoiets als de 4 bruobladen in KDE he
Hmmm, ja dus.. Die laatste mis ik dus..quote:
Ik gebruik nu de Windows XP-client onder VMWare: probleem verholpen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:41 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Kut met peren, die gebruik ik ook.
Hm.
Ik wist trouwens niet dat Apple ook een eigen client had. Die maar eens proberen als het niet blijkt te werken allemaal.
En met VMWare hoef je niet opnieuw in XP te booten toch? Dan zou het wel ok zijn. Want ik heb geen zin om elke keer als ik even mijn werkmail wil checken mijn mac opnieuw op te starten..quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 15:09 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ik gebruik nu de Windows XP-client onder VMWare: probleem verholpen.
Nee, ik heb dus een Archive & Install gedaan. Ik wilde graag nog even kunnen inloggen om toch nog wat dingen te backuppen (zoals de CS3 installatie ivm patch). Maar dat is met de Mail dus niet goed gegaan.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 15:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Heb je die mail-map gewoon in je library gedonderd? Met importeren gaat het prima; mijn prive-mail was zo gevonden, aangepast en running.
Je hebt je oude Mail library (uit je user folder) van Tiger gewoon in de nieuwe Library van Leopard gezet? En dat werkt?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 15:26 schreef JoMo0 het volgende:
Ik heb ook die mappen in de Library gedumpt . Het werkt gewoon zoals vanouds . Wachtwoord invoeren en lopen.![]()
Zou kunnen, want toen ik hem via de originele DVD installeerde werkte het dus wel (zei het met bovenstaande fouten).quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 15:29 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Frenkie wordt gestraft omdat ie Leopard heeft gedownload![]()
* DutchErrorist Schrijft een e-mailtje terug...quote:Beste DutchErrorist,
Bedankt voor het contacteren van AntiVirusScherm Inc. klantenondersteuningscentrum.
Ik ben Kimberly en ik beantwoord uw laatste e-mail.
Wij bieden u onze excuses voor het proleem die u ondervindt.
In overeenkomst met de informatie die wij van u ontvangen hebben, blijkt het dat u last hebt van de popups.
Ik raad u aan om alle cookies en tijdelijke bestanden te verwijderen. Zie onderaan:
1. Ga naar "Start" -> "Programs" -> "Internet Explorer"
2. Klik op "Tools" -a> "Internet Options"
3. Klik op "Delete Cookies", vervolgens op "Ok"
4. Klik op "Delete Files", vervolgens op then "Ok".
5. Sluit "Internet Explorer"
6. Ga naar: "Start" -> "Programs" -> "Accessories" -> "Windows Explorer"
7. Vul dan %temp% in het adresbalk en klik dan op "Enter"
Kies alle bestanden en mappen en verwijder ze
Aarzel niet om ons voor verdere assistentie en informatie betreffende om het even welke problemen te contacteren.
Kimberly,
AntiVirusScherm Inc. klantenondersteuningsdienst
Zo erg was het bij mij niet eens..quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 15:18 schreef DaFrenk het volgende:
Nou zeg.. Mail.app crasht elke keer als ik hem opstart, iPhoto is opeens in een andere architectuur. Loopt perfect![]()
Oh. Dat is een showstopper, want ik heb die client echt nodig..quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 12:14 schreef Walter_Sobchak het volgende:
VPN-gebruikers aanwezig hier? De VPN-client was Cisco werkt (verrassend!) niet onder Leopard met de welbekende error 51...
Kijk! Dat wist ik niet. Als ik dat had geweten had ik dat zeker gedaan!quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 15:47 schreef Mr.Noodle het volgende:
Waarom deed je dan ook niet eerst een full system backup zoals ik. Je kan gewoon booten van die Leopard install disk en Disk Uitility starten vervolgens gewoon alles wegschrijven naar een Backup DMG file. Kun je later gewoon weer openen en dingen uit kopieren..
Gewoon clean install gedaan overigens..
Ik zie wel waar het mis ging..quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 15:33 schreef DutchErrorist het volgende:
Wat haat ik sommige bedrijven toch
Ik kreeg dus soms van die popups (met van die windows XP vensters waarin stond dat ik 87 virussen had, enzo) van de obscure website antivirusscherm.com, dus ik schrijf daar een e-mail heen dat ik geen apple heb en dat ze moeten oprotten met die pop-ups... krijg ik dit mailtje terug...
[..]
Mjah, dat is nog blijven hangen sinds m'n Windows tijdperk. Nooit maar dan ook NOOIT willen upgraden van een oud OS. Altijd eerst Ghost image van de oude maken en dan clean installen. Heb ik iig nog iets van Windows geleerd..quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 15:51 schreef Jarno het volgende:
Ja, sorry, maar ik vind dat sommige mensen - niet alleen hier - redelijk naief zo'n update instappen. Eerste stap bij een OS upgrade, zeker bij major releases, is backup, backup, backup.
Hier was hij in een 20 minuutjes klaar. Vanaf een FireWire HD. Vanaf de DVD wil hij eerst nog de DVD op fouten controleren, dat duurt ongeveer een half uur. Maar dat kan je overslaan, als je dat zou willen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 15:56 schreef Lunar het volgende:
Hoe lang duurt een upgrade eigenlijk?
Hèhè, kloptquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 15:50 schreef Mr.Noodle het volgende:
Nah ja, dit had je zelf op zich ook wel kunnen bedenken..
Yups, HFS+ Journaled.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 16:06 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Maar goed, als ik straks ervoor kies om m'n schijf te legen, voor welke indeling moet ik dan kiezen? De standaard? HFS Journaled geloof ik is dat?
...maar het is wel een leuk stukje....quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 16:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Geen geintjes over Mac Krea.
Ik draai nu 0050: ik zal die 0080-build 's proberen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 16:06 schreef Breuls het volgende:
Walter_Sobchak: volgens dit topic moet deze versie wel werken.
Was je die toevallig al tegengekomen en werkt-ie onder Leopard?
Die laatste vpn build 0080 werkt perfect onder Leopard: thx for the heads-upquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 17:23 schreef Breuls het volgende:
De meeste winkels zijn in dit uur dicht als voorbereiding op de release zometeen.
Ik ben benieuwd of het straks druk is; hoeveel geeks willen Leopard meteen om zes uur hebben?
(Rdam Centrum, iFactors)
Omg, Ik rij wel gewoon even naar de MacMe heen en weer zo.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 17:31 schreef DutchErrorist het volgende:
lol er is een apple launch party in de puddingfabriek in grunn om half 7
Nee, dat Spotlight sneller is, is ook één van de features van Leopard.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 17:27 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Spotligh loopt nu lekker soepel(of zou het komen doordat mijn harde schijf nog zo goed als leeg is?)
Hij word trouwens mede-georganiseerd door de MacMequote:Op vrijdag 26 oktober 2007 17:36 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Omg, Ik rij wel gewoon even naar de MacMe heen en weer zo.
Oh.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 17:38 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Hij word trouwens mede-georganiseerd door de MacMe
Ik heb idd problemen gehad, en nog wel meer mensen. Dus het advies is ook eigenlijk om een schone installatie te doen. Of een Archive & Install, dat kan ook nog wel goed werken.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 17:36 schreef Evil_Koekje het volgende:
Upgrade loopt niet lekker btw?
Backuppenquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 17:50 schreef Q. het volgende:
Zijn er nog manieren om een schone install te doen zonder al je data te verliezen? Ik weet het allemaal niet, nog nooit OS X geinstalleerd.![]()
Nee, die zitten standaard bij een nieuwe Mac. Dan heb je aangepaste installatie schijfjes die Leopard combineren met iLife '08 en de iWork '08 trialquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:26 schreef -Menn0- het volgende:
umh, iLife '08 en iWorks '08 zitten toch standaard in Leopard?
Zo'n t-shirt vind ik om een of andere reden wel heel stoerquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:46 schreef Geqxon het volgende:
Zo, die A-Mac raveparty was wel ruig! Booze, free shirts, Leopads en cheesy discoverlichting. O en een constant herhalend Leopard deuntje.
Ze hadden zelfs een excuses neger!
quote:Current Delivery Status Out for Delivery
Moet ik nu wel de accountinformatie zelf weer invullen? Hij importeerd alleen de mail die behoort bij het account wat er al staat.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 15:33 schreef JoMo0 het volgende:
Deze mappen heb ik gekopieerd naar mn Externe HD en weer teruggezet.
• Macintosh HD > Bibliotheek > Mail
• Thuismap > Bibliotheek > Mail
• Thuismap > Bibliotheek > Mail Downloads
• Thuismap > Bibliotheek > Preferences > com.apple.mail.plist
En dat werkt.
quote:Aperture 1.5.6 addresses issues related to performance, improves overall stability, and supports compatibility with Mac OS X v10.5. This update is recommended for all Aperture users.
hahaha, ik was alleen maar een dagje in Rotterdam, meteen de helft van t nieuwe topic al vol!quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:27 schreef DaFrenk het volgende:
En dat terwijl het nu zo rustig is.. iedereen druk leopard aan het installeren zeker?
Zelfs met Shift ingedruktquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:39 schreef Geqxon het volgende:
En echt te tof dat je binnen spaces kan exposé-en!
Ik blijk die build gewoon allang te hebben.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 17:07 schreef Walter_Sobchak het volgende:
En hop: die 0080-build werkt. In ieder geval bij een van mijn verbindingen. Nu even die andere opzetten.
Bij de MacMe?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:50 schreef Evil_Koekje het volgende:
Zo Leopard binnen. Geen Nano gewonnen. Wel een beker gekregen. "Leopard, even stronger than my coffee".
Werkt het anders als de multiple desktops onder KDE (of was het nu Gnome?)quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:02 schreef Breuls het volgende:
Oh, Spaces werkt gaaf.
Het stelt echt geen ruk voor, maar het is wel weer erg smooth.
Nee. Het is precies hetzelfde. Alleen, je kunt leuk schuiven tussen de desktops.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Werkt het anders als de multiple desktops onder KDE (of was het nu Gnome?)
Ongeveer hetzelfde. Alleen kun je tussen de spacers onderling met venstertjes slepen. En je kunt, terwijl je het space overzicht hebt, expose activeren. En als je dan een venster naar een andere space sleept past expose zichzelf weer heel mooi aan.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Werkt het anders als de multiple desktops onder KDE (of was het nu Gnome?)
Ja er moet echt nog veel strak getrokken worden. Hier hapert het ook af en toe, maar ja.. heb dan ook slechts een MacBookquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:09 schreef NiteSpeed het volgende:
Wazig. Nadat ik Leopard had geinstalleerd gisteren deed mijn Boot Camp partitie het niet meer omdat Parallels hem verziekte. Nu start ik hem vandaag op en in Parallels werkt het in ieder geval weer. Zo maar eens kijken of native boot camp ook nog werkt.
Verder nog mensen die het opvalt hoe traag leopard's grafische effecten op een MBP SR zijn? Leopard zelf is gewoon snel en smooth, maar de grafische Quarts shizzle gaat gewoon haperiger dan in Tiger.
I have my moments.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Breuls vat gewoon in 1 zin #194 topics Apple SC samen ...
Spatiebalk indrukkenquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:47 schreef Breuls het volgende:
Ik zou Quick Look wel willen gebruiken, maar ik kan het niet vinden.
En dat is echt tofquote:
quicksilver my friendquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:27 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Tof, en idd breuls.
Waar is Bootcamp trouwens? Kan het niet vinden
Quicksilver staat trouwens ineens in mijn Dock. Dawilliknie.quote:
Dat stond hij altijd al hier ?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:33 schreef Breuls het volgende:
[..]
Quicksilver staat trouwens ineens in mijn Dock. Dawilliknie.
dat stondie toch altijd alquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:33 schreef Breuls het volgende:
[..]
eennalaatse...quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:33 schreef broer het volgende:
Redelijk goeie berichten hier. Nu durf ik morgen ook wel als laatste Leopard te installeren.
Heb ik ook, schijnbaar niets aan te doen. Het is wachten op een updatequote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:33 schreef Breuls het volgende:
[..]
Hier zie ik als hij mail binnenhaalt een voortgang en snelheid..quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 22:05 schreef Breuls het volgende:
Mail heeft een venstertje onderin de zijbalk: Mail-activiteit. Weet iemand wat dat is? Ik kan geen instellingen vinden die er iets mee doen, en tijdens activiteit (mail ophalen bijvoorbeeld) verschijnt er niks...
Was er champagne?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 22:04 schreef JoMo0 het volgende:
Zo wat een Launchparty in Rotterdam zeg niet normaal. Er waren 2 mensen in de zaak . Er was champagne in kleine plastic bekers en er waren dorito's. Niet normaal wat een party het was . iFactors was ook spectaculair. Anyway ik heb nu het doosje . Wel erg mooi doosje trouwens.
Ik zie niks. Wel in het activiteitenvenster, maar dat is een los venstertje.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 22:07 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Hier zie ik als hij mail binnenhaalt een voortgang en snelheid..
QuickSilverquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 22:15 schreef DaFrenk het volgende:
Ik denk trouwens dat ik een apart mapje ga maken met wat aliassen naar de meest gebruikte applicaties i.p.v. de programma map in het dock te zetten. Past niet eens allemaal op m'n scherm.![]()
Bangelijk! scheelt ook weer in't indrukken van command!quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 22:43 schreef Geqxon het volgende:
Ook mooi dat SpotLight nu het eerst gevonden resultaat gelijk automatisch selecteert.
Gaat voorlopig de eerste paar jaren nog niet gebeuren...quote:
Psst: http://www.techtree.com/I(...)t/551-84088-643.htmlquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 23:04 schreef Geqxon het volgende:
Nu met de vernieuwde nog duidelijkere mail wil ik maar 2 dingen:
-IMAP op Gmail geactiveerd.
Klopt, maar niet iedereen heeft dat. Ze zijn het nu langzaam aan aan het invoeren. Zelf heb ik het tabje "IMAP" nog niet.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 23:07 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Psst: http://www.techtree.com/I(...)t/551-84088-643.html
Ze zijn anders goed innovatief bezig hoor. Laatst is de mailbox grootte van 20 naar 30 megabyte gegaan.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 23:07 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Gaat voorlopig de eerste paar jaren nog niet gebeuren...
Idd.. daar heb ik ze ook al vaak over gemaild. Ook had ik erg veel problemen als ik bepaalde e-mails stuurde dat die dan met een verneukte opmaak met de volledige header informatie bij de ontvanger aan kwam.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 23:09 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ze zijn anders goed innovatief bezig hoor. Laatst is de mailbox grootte van 20 naar 30 megabyte gegaan.
Bij mij wel.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 23:03 schreef Mr.Noodle het volgende:
Weet trouwens iemand of Adium X nog functioneert onder Leopard?
Oke tof, want dat had ik namelijk nog niet geïnstalleerd, kon nergens bij de version history vinden of het Leopard compatibel was..quote:
Ik gebruikte het. Maar het werd me iets te irritant nadat hij telkens om dingen vroeg terwijl ik op sommige sites inlogte. Ik gebruik nu gewoon keychain om m'n wachtwoorden te bewaren. Safari onthoudt de meeste toch wel...quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 00:06 schreef Mr.Noodle het volgende:
Gebruikt er iemand 1Password?
Hier te downloaden:
http://agilewebsolutions.com/promo/macgems
http://1password.com/home/show_movie
Bestanden op raster zetten enzo .. dus echt opruimenquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 00:13 schreef DaFrenk het volgende:
Hehe, ik vroeg me af wat dat "Ruim Op" is in de contextuele menu's, dus ik tik dat in in Help. Gaat hij me laten zien waar dat staat.. echt te gekMet een enorme dikke blauwe pijl zweeft hij dan bij die 'knop'.
Weet alleen nog steeds niet wat 'Ruim op' nu eigenlijk doet...
Ik kreeg ook al een aangeboden omdat OiNK dood is.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 00:34 schreef DutchErrorist het volgende:
Yay eindelijk een invite voor demonoid
Hahaquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 00:37 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Ik kreeg ook al een aangeboden omdat OiNK dood is.
Ja maar ik haat transmissionquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 00:41 schreef Evil_Koekje het volgende:
Azureus geeft trouwens Kernel Panics? Dan ga ik Transmission eens proberen denk ik.
Andere aanraders?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 00:43 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ja maar ik haat transmission![]()
http://tweakers.net/nieuws/49978/torrentsite-demonoid-uit-de-lucht-gehaald.htmlquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 00:34 schreef DutchErrorist het volgende:
Yay eindelijk een invite voor demonoid
dus?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 00:57 schreef Geqxon het volgende:
[..]
http://tweakers.net/nieuws/49978/torrentsite-demonoid-uit-de-lucht-gehaald.html
Pwn.
Ik heb juist het idee dat het sneller isquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 00:53 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Nee![]()
Ik heb het idee bij transmission dat het niet zo snel gaat als azureus....
Dan ga ik het toch maar binnekort eens gebruikenquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 01:24 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
Ik heb juist het idee dat het sneller is
Ziet er wel heel handig uitquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 00:06 schreef Mr.Noodle het volgende:
Gebruikt er iemand 1Password?
Hier te downloaden:
http://agilewebsolutions.com/promo/macgems
Filmpje:
http://1password.com/home/show_movie
Het schijnt dat je Leopard op de torrentsites kunt vinden.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 00:40 schreef DutchErrorist het volgende:
maar ja nu moet ik een goede grote torrent vinden om mijn ratio gelijk even goed omhoog te helpen...
Ik ben echt heel benieuwd. Vroeger dacht ik alles met Appeltje-tab af te kunnen, tegenwoordig kan ik niet zonder Exposé (wat je vooral merkt als je per ongeluk op een Windows-bak moet werken). Van Spaces verwacht ik niet veel meerwaarde, maar misschien gaat het wel net zo als met Exposé...quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 01:53 schreef Mr.Noodle het volgende:
Jeetje, ik merk nu al dat Spaces de Workflow toch echt wel bevorderd, alles gewoon gestructureerd op blad, net waar je maar mee bezig bent, wisselen tussen verschillende workflows met <CTRL> <pijltoets>. Werkt lekker..
Ik verstuur ze altijd gewoon via bluetooth.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 01:37 schreef HenkBenzinetank het volgende:
oh noes bestanden versturen vanaf mijn telefoon naar mijn macbook lukt niet meer
Ik heb vanmiddag Leopard gekocht bij de iFactors. Ben bpas nu thuis en ga morgen ofzo pas installeren!quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 02:07 schreef Mr.Noodle het volgende:
Tot hoe laat blijven jullie met Leopard spelen trouwens?
Het kan nog wel, voor 5 uur...quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 09:50 schreef Jarno het volgende:
Hm, ik hoef er vandaag zeker niet op te rekenen dat UPS Leopard komt bezorgen he.
Mja, hij staat als sinds gisteren op 'out for delivery'. Maar bezorgd UPS ook op zaterdag dan?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 09:52 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Het kan nog wel, voor 5 uur...
Je hebt toch een tracking code van Apple gekregen?
No shit sherlockquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 02:00 schreef broer het volgende:
[..]
Het schijnt dat je Leopard op de torrentsites kunt vinden.
Absoluutquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 01:53 schreef Mr.Noodle het volgende:
Jeetje, ik merk nu al dat Spaces de Workflow toch echt wel bevorderd, alles gewoon gestructureerd op blad, net waar je maar mee bezig bent, wisselen tussen verschillende workflows met <CTRL> <pijltoets>. Werkt lekker..
volgens mij wel..quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 10:05 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mja, hij staat als sinds gisteren op 'out for delivery'. Maar bezorgd UPS ook op zaterdag dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |