zullen we 'm de tijd geven tot deel 200?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:35 schreef Jarno het volgende:
Is dit dan het deel waarin Tijn... ohwfuckit..
Mijn plaatje in het vorige deel was dan ook heel stout.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:36 schreef Mr.Noodle het volgende:
*We mogen vanavond legaal plaatjes posten-post!
Het wordt volgende week. Dat betekent dat als er niet meer dan 42 posts per dag worden gezet in dit topic, ik in *dit deel* nog een iMac ga kopenquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:35 schreef Jarno het volgende:
Is dit dan het deel waarin Tijn... ohwfuckit..
Volgens Walter wel jaquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:28 schreef De_Hertog het volgende:
Is er al nieuws over Leopard in combinatie met een 1.0.2 iPhone? Gaat dat gewoon?
Ja, dat gaat gewoon.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:28 schreef De_Hertog het volgende:
Is er al nieuws over Leopard in combinatie met een 1.0.2 iPhone? Gaat dat gewoon?
Spotlight is aan het indexeren. Dat was bij mij ook zo toen ik vannacht Leopard aan het installeren was... (ja, ik kon niet in slaap vallen, maar niet vanwege Leopardquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:40 schreef DaFrenk het volgende:
Hmm.. Leopard geinstalleerd.. ben nu bij het blauwe scherm voor het inlogscherm maar er gebeurd niet veel.. koeling begint wel te loeien.. oh-ohw...
Komt er ook nog een strandbal bij![]()
Waarom hebben die krengen geen HDD activiteit indicator.. hoe moet ik nu weten wat hij aan het doen is![]()
Dat hoop ik toch van wel, anders ben ik echt genaaid..quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:04 schreef Anthraxx het volgende:
Hoe werkt dat met ADC? Als ik nu ADC aanvraag krijg ik Leopard dan thuis?
Update of clean install? Bij mijn update over Tiger op de MPB bleef ie ook heel lang hangen. Ik ben ongeduldig en heb dat ding uitgezet en een clean install gedaan.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:40 schreef DaFrenk het volgende:
Hmm.. Leopard geinstalleerd.. ben nu bij het blauwe scherm voor het inlogscherm maar er gebeurd niet veel.. koeling begint wel te loeien.. oh-ohw...
Komt er ook nog een strandbal bij![]()
Waarom hebben die krengen geen HDD activiteit indicator.. hoe moet ik nu weten wat hij aan het doen is![]()
Wat moet ik nu doen? Laten draaien of resetten..![]()
Ja, upgrade dus. Dus jij had het ook! Hmm..quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 12:02 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Update of clean install? Bij mijn update over Tiger op de MPB bleef ie ook heel lang hangen. Ik ben ongeduldig en heb dat ding uitgezet en een clean install gedaan.
Dus jij had ook dat hij voor het inlogscherm bleef hangen? Je kon dus niks doen dan wachten?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 12:12 schreef Sjoewe het volgende:
Het duurt inderdaad lang op de mbp, maar gewoon laten draaien, komt vanzelf op een gegeven moment gaat hij heel snel.
Ja, maar ik krijg die niet aan de praat naar de UvA toe, hoewel de instellingen m.i. allemaal kloppenquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 12:16 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik gebruik gewoon de normale VPN client van Apple zelf, die werkt dan wel weer..
Ik blijf het raar vinden, volgens mij is de infrastructuur bij alle Uni's gelijk ingericht in NL qua VPN. Behalve qua serveradressen..quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 12:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ja, maar ik krijg die niet aan de praat naar de UvA toe, hoewel de instellingen m.i. allemaal kloppen![]()
Ik selecteer dan in "Netwerk" VPN-Interface met VPN-type L2TP via IPSec. Mijn accountnaam en wachtwoord, alsmede groepsnaam. Computercontrole 'gedeeld geheim' moet ik invullen, want ander komt de foutmelding dat het 'Gedeelde IPSec-geheim' ontbreekt. Vul ik daar echter ook ipsec in, dan krijg ik nog steeds geen verbinding.quote:Host= vpn.uva.nl
GroupName = ipsec
GroupPwd = ipsec
UserName= [UvAnetID]
UserPassword = [UvAnetID password]
Ah, ik zie het verschil al. Hier werken ze met PPTP, scheelt wat authenticatie stappen. Maar dat sucked idd, voor 802.1x hadden ze voor Windows clients ook een aparte tool genaamd SecureW2.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 12:35 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Wel, ik krijg de volgende instellingen mee van ICT
[..]
Ik selecteer dan in "Netwerk" VPN-Interface met VPN-type L2TP via IPSec. Mijn accountnaam en wachtwoord, alsmede groepsnaam. Computercontrole 'gedeeld geheim' moet ik invullen, want ander komt de foutmelding dat het 'Gedeelde IPSec-geheim' ontbreekt. Vul ik daar echter ook ipsec in, dan krijg ik nog steeds geen verbinding.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het lijkt er dus op dat het 'gedeelde geheim' het probleem is. ICT ondersteund ook de ingebouwde VPN van XP en W2K niet, dus het zou me verbazen als ze dat bij OSX wel deden.
Mag ik jouw wallpaper?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 12:35 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Wel, ik krijg de volgende instellingen mee van ICT
[..]
Ik selecteer dan in "Netwerk" VPN-Interface met VPN-type L2TP via IPSec. Mijn accountnaam en wachtwoord, alsmede groepsnaam. Computercontrole 'gedeeld geheim' moet ik invullen, want ander komt de foutmelding dat het 'Gedeelde IPSec-geheim' ontbreekt. Vul ik daar echter ook ipsec in, dan krijg ik nog steeds geen verbinding.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het lijkt er dus op dat het 'gedeelde geheim' het probleem is. ICT ondersteund ook de ingebouwde VPN van XP en W2K niet, dus het zou me verbazen als ze dat bij OSX wel deden.
Uit de Comments:quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 13:07 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Als ik mijn setup post, krijg ik altijd de vraag over mijn wallpaper ipv mijn mooie mac-collectie: het is hier al niet anders![]()
http://interfacelift.com/wallpaper/details.php?id=1341
quote:Posted by: AlexStross Tue August 7th, 2007 at 12:02:56 AM
This is a great panorama. I just tried the layer alignment and blending features on CS3 with 3 of my images and it says I don't have enough memory (3.2gb). What kind of hardware are you running on?
Posted by: VersonPhoto Tue August 7th, 2007 at 11:44:39 PM
Really? That's unusual. I'm running on an iMac with 2GB. Try doing File-->Automate-->Photomerge.
Posted by: AlexStross Wed August 8th, 2007 at 02:00:09 AM
Vista is unfortunatly a fat bloated monster. 1.2gb of vista only leaves 2gb for work. I don't want to go x64 because of potential problems. But 8gb sure would be nice.
Ja, door dit soort foto's wil ik ook!quote:
Doe je dalijk nog even Build nummertje posten?quote:
Ik heb hem al geinstalleerdquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 13:32 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Doe je dalijk nog even Build nummertje posten?![]()
Post jij dan even het build nummertje? Mijn gedownloade GM draait prima, zie geen reden om nog eens te installerenquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 13:36 schreef DaFrenk het volgende:
Woei!
Kwam net iemand een pakettje brengen! Geen UPS maar een ander koeriersbedrijf.. en wat brachttie? Jawel.. Leopard
Net nu ik een nieuwe installatie ben begonnen met de externe HDD. Maar dat zal toch wel weer misgaan. Maar goedNu ben ik iig volledig legaal bezig
Ben hem dus nu van die gedownloade GM aan het installeren. Maar ik zie aan het installatielog dat er veel fouten zijn. Dus ik vermoed dat ik straks een schone installatie moet doen. Die zal ik dan wel met het originele schijfje doenquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 13:37 schreef Lunar het volgende:
[..]
Post jij dan even het build nummertje? Mijn gedownloade GM draait prima, zie geen reden om nog eens te installeren
Die ben je dus gewoon kwijt volgens mijquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 13:54 schreef DaFrenk het volgende:
Ik heb een backup van Mail, maar hoe zit het nu straks in Leopard als ik zo moet kiezen voor een schone installatie? Kan ik die dan gewoon importeren? En hoe zit het dan met alle instellingen van de accounts, m'n regels enz.?
Het viel me op dat het versienummer van de installatie precies gelijk is aan die DMG. Dus dat klopt alquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 13:37 schreef Lunar het volgende:
[..]
Post jij dan even het build nummertje? Mijn gedownloade GM draait prima, zie geen reden om nog eens te installeren
Je moet vooral de mbox-bestanden hebben. Bij mij waren het imapmbox.bestanden dus ik kon alles opnieuwe dl-en.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:04 schreef DaFrenk het volgende:
Nou, ik heb met iBackup dus een complete kopie van de instellingen van Mail.app, incl. alle mailboxen, instellingen enz.
Maar ja, die zal ik dus wel niet zo terug kunnen gooien zonder conflicten te veroorzaken met Leopard's mail..
Ben nu bezig vanaf de originele installatie DVD (duurt wat langer met laden vanaf de FireWire HDD, maar oké). Ik ga nu een Archive & Install doen. De laatste hoop.. anders wordt het dus een schone installatie. Er wordt vermoed dat het komt door 3rd party startup items die ik heb![]()
Dat is een mooie schijf, ik heb de 250GB variant. Vooral die leds in de vorm van die cirkels zijn nicequote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:08 schreef Mr.Noodle het volgende:
De postbode kwam me net even m'n Tijdmachine bezorgen..
[ afbeelding ]
Jouw Mac collectie kennen we al, dat wallpaper was nieuw.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 13:07 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Als ik mijn setup post, krijg ik altijd de vraag over mijn wallpaper ipv mijn mooie mac-collectie: het is hier al niet anders![]()
Tof , waar heb je die aangeschaft ? Wil namelijk ook wel eens FW800 uitproberen .quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:08 schreef Mr.Noodle het volgende:
De postbode kwam me net even m'n Tijdmachine bezorgen..
[ afbeelding ]
Dit is de My Book Pro variant met USB/Firewire 400/800 aansluiting, gewoon de aluminium uitvoering. Past mooi bij Pro hardware. Ik ben em net een beetje aan het uitpakken en er zitten 2 firewire 400 kabels, ipv van een 1 FW400 kabel en een FW800 kabel..quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:12 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Dat is een mooie schijf, ik heb de 250GB variant. Vooral die leds in de vorm van die cirkels zijn nice
De nieuwe serie is ook erg mooi! De Studio sere is dat geloof ik.
Komplett.nlquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:22 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Tof , waar heb je die aangeschaft ? Wil namelijk ook wel eens FW800 uitproberen .![]()
Jep, die heb ik ook. My Book Pro. Bij mij zat er wel een FW800 kabel bij! Dat zal dan wel fout zijn gegaan in de fabriek.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:25 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Dit is de My Book Pro variant met USB/Firewire 400/800 aansluiting, gewoon de aluminium uitvoering. Past mooi bij Pro hardware. Ik ben em net een beetje aan het uitpakken en er zitten 2 firewire 400 kabels, ipv van een 1 FW400 kabel en een FW800 kabel..![]()
Het is gewoon Retail verpakking..
[..]
Komplett.nl
Het zijn toch wel 2 verschillende kabels toch? FW400 en FW800? Hmm, nou ja ik kan wel even voorruit met FW400, maar toch..quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:29 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Jep, die heb ik ook. My Book Pro. Bij mij zat er wel een FW800 kabel bij! Dat zal dan wel fout zijn gegaan in de fabriek.
--
Wordt je niet vrolijk van die log van de installatie. Al 3 fouten en hij moet nog beginnen met installeren.
"Folder Manager is being asked to create a folder (cach) while running as uid 0"![]()
Ik denk dat jij dikke pech hebt. Hier gaat alles als een zonnetje.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:29 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Jep, die heb ik ook. My Book Pro. Bij mij zat er wel een FW800 kabel bij! Dat zal dan wel fout zijn gegaan in de fabriek.
--
Wordt je niet vrolijk van die log van de installatie. Al 3 fouten en hij moet nog beginnen met installeren.
"Folder Manager is being asked to create a folder (cach) while running as uid 0"![]()
Ja.. wanneer heb ik geen pech met Apple spul. 4 iPod Nano's gehad, ook al problemen met MacBook gehad toen ik hem een jaar geleden kocht. En nu dit weer.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:35 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ik denk dat jij dikke pech hebt. Hier gaat alles als een zonnetje.
Die error had ik ook 400.000 keerquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:29 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
--
Kut met peren, die gebruik ik ook.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 12:14 schreef Walter_Sobchak het volgende:
VPN-gebruikers aanwezig hier? De VPN-client was Cisco werkt (verrassend!) niet onder Leopard met de welbekende error 51...
Hmm oké!quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:38 schreef Lunar het volgende:
[..]
Die error had ik ook 400.000 keer
Niks om je zorgen over te maken.
Een error is niet per definitie slecht.
Inderdaad, maar weet niet of je in KDE ook leuk met je venster kan slepen als je een overzicht hebt (als er uberhaupt al zo'n overzicht is)quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Zeg dat spaces is eigenlijk net zoiets als de 4 bruobladen in KDE he
Hmmm, ja dus.. Die laatste mis ik dus..quote:
Ik gebruik nu de Windows XP-client onder VMWare: probleem verholpen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:41 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Kut met peren, die gebruik ik ook.
Hm.
Ik wist trouwens niet dat Apple ook een eigen client had. Die maar eens proberen als het niet blijkt te werken allemaal.
En met VMWare hoef je niet opnieuw in XP te booten toch? Dan zou het wel ok zijn. Want ik heb geen zin om elke keer als ik even mijn werkmail wil checken mijn mac opnieuw op te starten..quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 15:09 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ik gebruik nu de Windows XP-client onder VMWare: probleem verholpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |