Ik wil het liefst binnen een week een volledig werkende PC hebben staan, dus nog langer wachten heb ik geen zin in.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 22:48 schreef FortyOne het volgende:
Komende maandag is de launch. Ik zou nog wel even een paar weken wachten op de RV670 van AMD (Ati). Die gaat ook een mooie prijs/performance verhouding krijgen, maar het is nog onduidelijk welke beter wordt. Volgens mij komt de RV670 halverwege November uit. Maar hoe dan ook, een van deze twee kaarten moet je hebben
Volgens mij is de AA performance van de nieuwe ATI verbeterd, het is niet alleen een die-shrink maar er zitten ook wat kleine veranderingen op de nieuwe chip. Hopelijk zijn tegen de tijd dat de 8800GT echt goed leverbaar is de benchmarks van de RV670 bekend. Maar hoe dan ook, voor weinig geld veel performancequote:Op donderdag 25 oktober 2007 22:54 schreef Petertjuhh het volgende:
Mwah die ATI zal wel weer brak werken met AA aan.
Azerty heeft ook de 8800gt al als pre-order. Is dus nog niet verkrijgbaar, volgende week launch. Dan nog een tijdje voordat hij echt leverbaar is. Kan niet wachten![]()
Alsof elke ATI kaart slecht met AA was. 9x00 serie was erg goed hoor!quote:Op donderdag 25 oktober 2007 22:54 schreef Petertjuhh het volgende:
Mwah die ATI zal wel weer brak werken met AA aan.
Azerty heeft ook de 8800gt al als pre-order. Is dus nog niet verkrijgbaar, volgende week launch. Dan nog een tijdje voordat hij echt leverbaar is. Kan niet wachten![]()
Tuurlijk niet, de X1800 en X1900 kunnen prima overweg met AA en dat heeft bij deze 2 kaarten veel minder invloed op de performance dan destijds de vergelijkbare kaarten van NVidia!quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:35 schreef Feitosa het volgende:
[..]
Alsof elke ATI kaart slecht met AA was. 9x00 serie was erg goed hoor!
ruilen tegen mijn 6600gt, want daar wil IK vanafquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:41 schreef Flaccid het volgende:
TVP.
Heb een 8600GT maar wil er eigenlijk vanaf!
Hoeveel krijg ik erbijquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 12:09 schreef Markster het volgende:
[..]
ruilen tegen mijn 6600gt, want daar wil IK vanaf
Daar is denk ik ook geen pijl op te trekken.quote:Op maandag 29 oktober 2007 20:16 schreef dikkedorus het volgende:
Ik zit nu ook met het probleem van levering. Ik wil een PC bestellen met GT, maar ik kan niet echt zien in hoeverre het overal leverbaar is. Informatique heeft het volgens mij "beperkt voorraadig", salland heeft een levertijd van 1 tot 10 dagen.
Is ie al gelaunched?quote:Op maandag 29 oktober 2007 20:47 schreef Petertjuhh het volgende:
[..]
Daar is denk ik ook geen pijl op te trekken.
Q1 of Q2 volgendjaar volgensmij.quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:25 schreef voskat het volgende:
Wanneer komt dan de 9800-serie? Die zou toch ook over niet al te lang uit komen?
Er komt altijd wat nieuws. Eind 2009 een nieuwe windowsquote:Op maandag 29 oktober 2007 22:25 schreef voskat het volgende:
Wanneer komt dan de 9800-serie? Die zou toch ook over niet al te lang uit komen?
quote:Op maandag 29 oktober 2007 23:31 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Er komt altijd wat nieuws. Eind 2009 een nieuwe windows![]()
Bedoel je dat die gts of gtx goedkoper is, of bedoel je met goedkopre gts de 8800gt?quote:Op maandag 29 oktober 2007 23:22 schreef Sapstengel het volgende:
Lijkt me een goed moment om een stuk goedkopere GTS of GTX aan te schaffen.
Ik las dat nVidia de GTS een update gaat geven. Dus de huidige GTS zal wel snel End Of Life worden verklaard. Het is naar mijn idee alleen nog een kwestie van voorraden dumpen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 14:59 schreef dikkedorus het volgende:
Waarom een GTS kopen als je met een GT voor dezelfde prijs een veel betere kaart in huis haalt. Ik denk dat de GTS nu heel snel gaat verdwijnen, zonder echt een budgetkaart te worden.
Heb je helemaal gelijk in. Als je al zo'n kaart hebt is het geldverspilling om een 8800GT te halen. Vooral omdat er over een half jaar weer DX10.1 kaarten zijn. Sterker nog, de binnenkort te verschijnen Radeon HD3800 is al een DX10.1 kaart.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 15:05 schreef Saekerhett het volgende:
Ik kan alleen maar aanraden voor mensen met een 8800 GTS/GTX/Ulra: laat die 8800 GT (SLI) voor wat die is. Tuurlijk is het een prima kaart voor een nog betere prijs, maar hij zit tussen de GTS en de GTX in. Bovendien kan je nu elk spel spelen op maximaal (behalve Crysis dan, maar dat lukt met een 8800 GT ook niet). Ik zou zeggen: wacht een half jaartje en haal er een uit de 9800-serie.
Wat ik probeer te zeggen is: het maakt niet uit of je 60 of 75 fps haalt, het is beide ok (spel van een jaar oud ofzo). En het maakt ook niet uit of je 15 of 25 fps haalt, dat is beide gewoon kut (Crysis).
Prop er een rukkaart in (7600GT of iets anders van 60,-) en koop over een paar weken de 8800GT. Het is echt geld weggooien als je nu een GTS aan gaat schaffenquote:Op woensdag 31 oktober 2007 15:10 schreef dikkedorus het volgende:
Ik moet NU een kaart hebben, want ik heb NU een PC nodig, want ik begin volgende week waarschijnlijk al met m'n nieuwe baan, en daar heb ik een high/mid-end game PC voor nodig.
Ja, er komt ook een 256 MB variant. Met betrekking tot de 512 MB variant moet je niet raar opkijken als er tot januari 2008 een tekort is aan die dingen. En met een beetje mazzel zakt de prijs van 512 MB variant als er eenmaal weer voldoende beschikbaar zijn. Dus ik betwijfel of de 256 MB versie echt interessant is.quote:Op vrijdag 2 november 2007 13:19 schreef Ulreazj het volgende:
Bij tweakers staat het nu in de pricewatch EN met redelijk wat shops. Alleen er is een ware run op die dingen.
Komt er eigenlijk ook een 256MB versie uit ?
Heeft alleen asus gelaunched? Of ook msi? Of wanneer launched die? Die lijkt me iets beter namelijk...quote:Op vrijdag 2 november 2007 14:08 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ja, er komt ook een 256 MB variant. Met betrekking tot de 512 MB variant moet je niet raar opkijken als er tot januari 2008 een tekort is aan die dingen. En met een beetje mazzel zakt de prijs van 512 MB variant als er eenmaal weer voldoende beschikbaar zijn. Dus ik betwijfel of de 256 MB versie echt interessant is.
Voor zover ik weet kan je de 8800GT onder meer van de volgende merken kopen:quote:Op vrijdag 2 november 2007 14:19 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Heeft alleen asus gelaunched? Of ook msi? Of wanneer launched die? Die lijkt me iets beter namelijk...
Ik begon met Nvidia bij Geforce 4, 6600GT 128mb, 7600GT 256mb. Is voor mij voldoende en wat goedkoper.quote:Op vrijdag 2 november 2007 14:08 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ja, er komt ook een 256 MB variant. Met betrekking tot de 512 MB variant moet je niet raar opkijken als er tot januari 2008 een tekort is aan die dingen. En met een beetje mazzel zakt de prijs van 512 MB variant als er eenmaal weer voldoende beschikbaar zijn. Dus ik betwijfel of de 256 MB versie echt interessant is.
Zo groot schijnt de winstmarge niet te zijn op deze kaart. Dus ik betwijfel of het heel veel gaat schelen. Ik zou dan toch eerst het moment afwachten tot de 512 MB voldoende beschikbaar is en de nieuwste Radeon. Dat kan toch weer wat in prijs schelen.quote:Op vrijdag 2 november 2007 14:40 schreef Ulreazj het volgende:
[..]
Ik begon met Nvidia bij Geforce 4, 6600GT 128mb, 7600GT 256mb. Is voor mij voldoende en wat goedkoper.
Ik wil hem graag zo snel mogelijk hebbenquote:Op vrijdag 2 november 2007 14:56 schreef Ulreazj het volgende:
Ja, ik wacht ook even af.
Ik heb hem in bestelling staan bij een distributeur (van pc onderdelen) en daar gaat het nog even duren. Ik verwacht niet dat hij ergens op dit moment zomaar leverbaar isquote:Op maandag 5 november 2007 12:40 schreef qmaxor het volgende:
Weet iemand waar de GT8800 te koop is/ op voorraad is?
Hm, is niet verkeerd dan. Kon bij mij wel eens langer gaan duren ben ik bang. Zal die gasten eens contacten begin volgende week.quote:Op dinsdag 6 november 2007 01:15 schreef dikkedorus het volgende:
Die van mij komt pas de 13e binnen via SallandAutom. dus ik moet nog even wachten :/
Het is te hopen. Op zich is een GT goed zat qua performance voor mij. Ik hoef niet te wachten totdat er beter kaarten komen met dezelfde chipset. Heb ook simpelweg geen 300+ euro voor een videokaartje over.quote:Op woensdag 7 november 2007 11:12 schreef FortyOne het volgende:
Begin december komt er overigens ook een nieuwe GTS die gebaseerd op dezelfde chip als de GT, maar dan met meer streamprocessors (128 t.o.v. 112 voor de GT) en waarschijnlijk ook hogere clocks. Misschien dat dat de vraag naar de GT wat zal drukken en dat ze dan beter beschikbaar komen.
Tetrisquote:Op woensdag 7 november 2007 16:11 schreef Tennessee het volgende:
mijn huidige kaart is een agp fx5200, heerlijk, bijna alle spelletjes die ik er op kan spelen kosten minder dan een tientje
lol, nee, GTA3, Rome Total War, Hitman 2, Sim City 4, Morrowind, Serious Sam 2, Age of Empires 2, heb er laatst weer een paar gehaald die ik nog moet uitproberen, brothers in arms geloof ik en nog wat...quote:
Dat werk trek ik met oude systeem ook wel. In mijn nieuwe zit nu tijdelijk een 6600GT dus dat kan ook nog wel iets aanquote:Op woensdag 7 november 2007 16:32 schreef Tennessee het volgende:
[..]
lol, nee, GTA3, Rome Total War, Hitman 2, Sim City 4, Morrowind, Serious Sam 2, Age of Empires 2, heb er laatst weer een paar gehaald die ik nog moet uitproberen, brothers in arms geloof ik en nog wat...
Total War draait inderdaad lekker, ook op oudere kaarten.quote:Op woensdag 7 november 2007 16:32 schreef Tennessee het volgende:
[..]
lol, nee, GTA3, Rome Total War, Hitman 2, Sim City 4, Morrowind, Serious Sam 2, Age of Empires 2, heb er laatst weer een paar gehaald die ik nog moet uitproberen, brothers in arms geloof ik en nog wat...
quote:Op woensdag 7 november 2007 11:49 schreef NED het volgende:
Ik wacht nog eventjes. De performancewinst die ik nu boek met een 8800 t.o.v. mijn huidige kaart vind ik niet groot genoeg voor het geld wat er neergelegd moet worden.
Ik wacht wel tot het verschil vergelijkbaar is als met mijn vorige upgrade van een 9800pro naar een X1900XTX met 512MB
Die nieuwe pc staat al dik te wezen op mijn kamer zonder fatsoenlijke videokaart helaasquote:Op donderdag 8 november 2007 09:15 schreef appelsientje het volgende:
Maar ik ben al aan het sparen voor een nieuwe pc
Met de 8800gt?quote:Op donderdag 8 november 2007 09:12 schreef heus het volgende:
Gister aan COD4 begonnen met alle settings op High incl AA en de hele rambam op 1680x1050
hetzelfde verhaal hierquote:Op donderdag 8 november 2007 09:17 schreef jackson het volgende:
[..]
Die nieuwe pc staat al dik te wezen op mijn kamer zonder fatsoenlijke videokaart helaas![]()
BIG TIP: Koop 2 van deze GT's en zet ze in SLI, je bent goedkoper uit als een GTX + je zal meer rekenkracht als een GTX hebbenquote:Op donderdag 25 oktober 2007 22:29 schreef dikkedorus het volgende:
Ik zit te denken om op korte termijn toch maar eindelijk mijn PC aan te schaffen ivm mijn werk, en dat moet wel de nieuwste games aankunnen.
Nu fluisterde een engeltje mij toe dat de 8800GT er aan zit te komen/er is, met een performance zo tussen de GTX en de GTS in, voor een leuk prijsje.
Weet iemand daar meer van, en heeft iemand daar een Nederlandse online shop waar je het ding kan kopen. (Hij staat afaik in SallandAutomatisering.nl, maar met een levertijd van rond 10 dagen)
Hier staan wat specs en benchmarks, hoewel er nogal wordt geroddeld dat ze evt. nep zijn.
Ik zie idd dat hij daar op voorraad is, ben benieuwd of je hem ook binnen een paar dagen ontvangt. Ik heb maar tijdelijk een budget kaart van 100e gekocht voor mijn nieuwe pc. Daar kan ik de komende maanden nog wel ff mee vooruit. Ik koop wel een nieuwe in jan/febr. Hoor dat er namelijk nog een lading van nieuwe kaarten komt de komende tijd.quote:Op vrijdag 9 november 2007 18:20 schreef Petertjuhh het volgende:
bij 4launch een asus 8800gt besteld, eindelijk eens een winkel die m voor een fatsoenlijke prijs op voorrad had.![]()
MSI of Asus scheelt elkaar erg weinig hoor. Ik zelf heb wat meer met Asus. Vroeger heb ik ook dingen van MSI gehad die prima werkte. Wellicht heeft Asus een klein streepje voor op Moederbord gebied maar qua grafische kaarten maakt het elkaar niks (is mijn mening).quote:Op zaterdag 10 november 2007 17:39 schreef Flaccid het volgende:
Ik zit te twijfelen tussen die van MSI en die van ASUS. Die van msi is volgens mij iets overclocked, maar levertijd is onbekend. (ik koop m bij 4launch). Merk je dat verschil? Ik heb geen ervaring met MSI, heb een ASUS gehad en die was goed. Kan iemand mij mischien verder helpen?
Heb de asus besteld!quote:Op zaterdag 10 november 2007 20:10 schreef jackson het volgende:
[..]
MSI of Asus scheelt elkaar erg weinig hoor. Ik zelf heb wat meer met Asus. Vroeger heb ik ook dingen van MSI gehad die prima werkte. Wellicht heeft Asus een klein streepje voor op Moederbord gebied maar qua grafische kaarten maakt het elkaar niks (is mijn mening).
4launchquote:Op vrijdag 2 november 2007 12:59 schreef Flaccid het volgende:
Ik kan nergens dat ding vinden hier in de buurt (eindhoven). Ik verstuur liever niet namelijk. Tweakers nog niet up to date genoeg, of waar moet ik kijken?
Dat beweren ze ook niet..quote:Op zondag 11 november 2007 21:36 schreef Petertjuhh het volgende:
4launch houdt de boel voor de gek. Ze hebben helemaal geen voorraad. Slechte zaak.
Toen ik mijn kaart bestelde was hij 'op voorraad'.quote:Op zondag 11 november 2007 21:38 schreef charon het volgende:
[..]
Dat beweren ze ook niet..
maar goed, moet iedereen zelf weten. Is in Eindhoven in ieder geval.
Als hij groen of oranje is, betekent dat, dat de levertijd 1-5 respectievelijk 6-10 dagen is.quote:Op zondag 11 november 2007 23:29 schreef Petertjuhh het volgende:
[..]
Toen ik mijn kaart bestelde was hij 'op voorraad'.
Beter dan: "Ja, da ken nog wel een maandje duren want je staat nr 300 in de back-order rij"quote:Op maandag 12 november 2007 08:16 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Als hij groen of oranje is, betekent dat, dat de levertijd 1-5 respectievelijk 6-10 dagen is.
Ik zie wel...quote:Op maandag 12 november 2007 09:03 schreef jackson het volgende:
[..]
Beter dan: "Ja, da ken nog wel een maandje duren want je staat nr 300 in de back-order rij"![]()
Zo'n standaard overklokte scheelt je wellicht 2/3 frames per seconde bij een spel dus ik zou altijd de kaart nemen die het snelst leverbaar is. Die 2/3 frames helpen je echt niet als je kaart over een tijd verouderd isquote:
Wat is de restquote:Op maandag 12 november 2007 16:05 schreef dikkedorus het volgende:
Morgen komt ie binnen, en woensdag op m'n deurmat. EVGA 8800GT, oh en de rest van de PC :p
De rest is een E6850, 2Gig, een EVGA high-endish SLI mobo, twee Samsung spinpoins, een Antec P180 behuizing en NeoHE voeding. Een nieuwe game-muis, een Vista licentie, een Scythe Infinity cooler en een NEC SATA DVD-drive.quote:Op maandag 12 november 2007 16:08 schreef jackson het volgende:
[..]
Wat is de rest?
Ik verwacht mijn GT voorlopig nog niet. Denk halverwege volgende maand
Was bij dollarshops. Nu is hij alleen niet meer op voorraad.quote:Op maandag 12 november 2007 16:35 schreef charon het volgende:
Apart gelegd klinkt als op voorraad.. nou nou nou? Waar?!
![]()
Dik! Op de 2GB na dan... Daar had ik 4 van gemaakt met die lage prijzen van nuquote:Op maandag 12 november 2007 19:07 schreef dikkedorus het volgende:
[..]
De rest is een E6850, 2Gig, een EVGA high-endish SLI mobo, twee Samsung spinpoins, een Antec P180 behuizing en NeoHE voeding. Een nieuwe game-muis, een Vista licentie, een Scythe Infinity cooler en een NEC SATA DVD-drive.
Dat zal vast als er weer snellere modellen uitkomen. Maarja, of je dan tegen die tijd nog een tragere 8800GT wil kopen is maar de vraag natuurlijkquote:Op maandag 12 november 2007 20:04 schreef RedFever007 het volgende:
Ik moet m'n oude Ati Radeon X800GTO vervangen. 8800GT is dan de meest voor de hand liggende keus atm maar levertijden van die krengen is wel wat lang nu. Wacht nog maar even dus, misschien zakken ze ook nog iets in prijs
Ik wil mn kaart nu. Maar heb dus mail gehad dat het nog lang gaat duren...quote:Op maandag 12 november 2007 21:57 schreef jackson het volgende:
[..]
Dat zal vast als er weer snellere modellen uitkomen. Maarja, of je dan tegen die tijd nog een tragere 8800GT wil kopen is maar de vraag natuurlijk
Join the club... ik zit ook te wachten en al veel te lang ookquote:
Extra kaart, extra geheugen. Er kan nog genoeg bij :pquote:Op maandag 12 november 2007 21:56 schreef jackson het volgende:
[..]
Dik! Op de 2GB na dan... Daar had ik 4 van gemaakt met die lage prijzen van nu![]()
Ook weer waar ja. Ben zelf maar meteen voor de 4GB gegaan. Wel even zorgen dat je de 64bit versie hebt zodra je naar 4GB geheugen gaatquote:Op maandag 12 november 2007 22:22 schreef dikkedorus het volgende:
[..]
Extra kaart, extra geheugen. Er kan nog genoeg bij :p
KLB? is dat een shop?quote:Op woensdag 14 november 2007 10:29 schreef charon het volgende:
->KLB
Shop die 8800GT opeens 1-5 werkdagen heeft en bevestigt, en dan de volgende dag staat er 5 -10 werkdagen bij je bestelling.
![]()
![]()
![]()
Zeker niet rond eindhovenquote:Op woensdag 14 november 2007 10:41 schreef charon het volgende:
4'Sure
Klaagbaak...quote:
Tegen mij zeggen ze gewoon dat het nog een maand duurt. Heb er wel vertrouwen in dan ze hem redelijk snel leveren. Heb ook weinig trek om elke dag alle shops te bekijken, hem ergens te bestellen en dan nog weet ik hoelang wachten. Komt bij dat ik hem nu voor inkoop excl btw krijgquote:Op woensdag 14 november 2007 11:14 schreef dikkedorus het volgende:
Die van mij zou volgens de site al binnen moeten zijn
Ik wil het niet wetenquote:
Voorspelbaar?quote:Op woensdag 14 november 2007 23:08 schreef dikkedorus het volgende:
Mijn leverdatum is aangepast van "gisteren" naar "onbekend".
Word ik daar blij van?
Nee daar word ik niet blij van.
Daar wordt je inderdaad niet vrolijk vanquote:Op woensdag 14 november 2007 23:08 schreef dikkedorus het volgende:
Mijn leverdatum is aangepast van "gisteren" naar "onbekend".
Word ik daar blij van?
Nee daar word ik niet blij van.
En... ?quote:
Hij is binnengekomen, op een ander adres alleen wel. Morgen ga ik m daar even ophalen.quote:Op donderdag 15 november 2007 09:31 schreef jackson het volgende:
[..]
En... ?
Laat even weten of hij binnen is gekomen vanavond of zo![]()
Dat is een zure bef. Ik heb nog niks verder gehoord van mijn GT. Misschien even tijdelijk een budget kaartje kopen? 8600 gt oid? Bij 4launch vertelde ze mij dat ze ze maar met weinig tegelijk binnen kregen bij de leverancier. Dus dat is niet veel soepsquote:Op donderdag 15 november 2007 15:26 schreef dikkedorus het volgende:
Ok mensen, ik ben net keihard ende grondig genaaid door Sallandautomatisering.nl
Ik zou heb dinsdag binnen hebben, maar de levertijd werd gisteren veranderd naar "onbekend". (Zie een paar posts terug)
Toen kreeg ik net een telefoontje dat ze hem stiekem toch totaal niet kunnen leveren en dat ik hem dus rond nieuwjaar mag verwachten...misschien.
Ik ben het daar uiteraard niet mee eens, maar na meerdere telefoontjes weigeren ze ook maar iets aan tegemoedkoming te doen. Het enige dat ze me aanbieden is gratis verzendkosten van m'n VGA-loze kast. Van die zeven euro wordt ik ook niet blij; alleen m'n geheugen is al 30 euro in prijs gedaald tijdens het wachten.
Ook andere merken GT willen ze me niet geven, want die zijn al aan andere klanten beloofd.
Iemand een advies voor deze VGA-loze DIGger?
Heb hem besteld bij 4launch. Zie post hierboven over hoe het zit met leveringquote:Op donderdag 15 november 2007 17:08 schreef kikoooooo het volgende:
Heeft iemand van jullie al een Asus 8800GT? (ivm levertijden)
Ja dat is een oplossing. Ik kan nog wel ff wachten...quote:Op donderdag 15 november 2007 18:17 schreef dikkedorus het volgende:
Bij Salland kwamen er alleen wat XFX kaartjes binnen, helaas zijn die ook super-populair dus uiteindelijk loopt het allemaal redelijk klote.
Ik ga denk ik gewoon voor de GTS, ik ben het zat. Misschien dat ik die dan later nog kan overzetten naar m'n oudere PC, dan heb ik er nog wat aan ook.
Tijdelijke budgetkaart is niet echt een optie, dan kan ik net zo goed met m'n oude PC doorgamen. Ik heb een nieuwe game-PC nodig voor m'n baan.quote:Op donderdag 15 november 2007 16:37 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Dat is een zure bef. Ik heb nog niks verder gehoord van mijn GT. Misschien even tijdelijk een budget kaartje kopen? 8600 gt oid? Bij 4launch vertelde ze mij dat ze ze maar met weinig tegelijk binnen kregen bij de leverancier. Dus dat is niet veel soeps
Ik vraag me nogsteeds af wat voor baan je hebtquote:Op donderdag 15 november 2007 18:31 schreef dikkedorus het volgende:
[..]
Tijdelijke budgetkaart is niet echt een optie, dan kan ik net zo goed met m'n oude PC doorgamen. Ik heb een nieuwe game-PC nodig voor m'n baan.
Gaaf zeg, game developer! (Als je maar niet van die EO games gaat maken of neukveilig games oidquote:Op donderdag 15 november 2007 18:42 schreef dikkedorus het volgende:
Game Developer. En natuurlijk redacteur voor FOK!games.
Een prachtig meiske vertelde mij dat ik het beste een MSI 8800 GTS kan nemen. Dus dat heb ik dan maar gedaan. Volgend jaar een nieuwe monitor met dual GT ofzo. Nu eerst weer sparen
Ik verwacht hem halverwege volgende maandquote:Op donderdag 15 november 2007 17:08 schreef kikoooooo het volgende:
Heeft iemand van jullie al een Asus 8800GT? (ivm levertijden)
Bang for the buck?quote:Op donderdag 15 november 2007 20:12 schreef Tackleberry het volgende:
Als deze kaart geen typisch voorbeeld van 'bang for the buck' is...
Goede prijs/kwaliteit verhoudingquote:Op donderdag 15 november 2007 20:26 schreef Flaccid het volgende:
Bang for the buck?
"Getting a lot of of bang for your buck" betekent zoiets als "Waar voor je geld krijgen".quote:
Zeker jammer. En zon GTS als alternatief is eigenlijk zonde van het geld, is het niet?quote:Op donderdag 15 november 2007 20:37 schreef dikkedorus het volgende:
[..]
"Getting a lot of of bang for your buck" betekent zoiets als "Waar voor je geld krijgen".
Dit is echt een enorm populaire kaart. Afgezien van het feit dat het ding niet aan te slepen is, is dit imho een van de beste prijs/kwaliteitskaarten in het mid-high segment van de afgelopen jaren.
Jammer dat ik er niet op tijd aan kan komen
Inderdaadquote:Op donderdag 15 november 2007 21:18 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Zeker jammer. En zon GTS als alternatief is eigenlijk zonde van het geld, is het niet?
Maar er zit denk ik niks anders op.
Een GTS scoor je voor weinig 2e hands.quote:Op donderdag 15 november 2007 21:18 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Zeker jammer. En zon GTS als alternatief is eigenlijk zonde van het geld, is het niet?
Misschien voor weinig maar gezien de euro's die je bespaard ten opzichte van wat je een nieuwe GT kost zou ik het niet doenquote:Op donderdag 15 november 2007 22:34 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Een GTS scoor je voor weinig 2e hands.![]()
Die 22watt idle in XP en 15watt stressed zullen niet echt heel erg merkbaar zijn verwacht ik.Daar hoef je vast niet ineens een nieuwe voeding voor. Ook zal het de stroomrekening zeer minimaal beïnvloeden denk.quote:Op vrijdag 16 november 2007 09:18 schreef charon het volgende:
idd, die GTS zuipt me teveel stroom.
quote:Op vrijdag 16 november 2007 13:16 schreef jackson het volgende:
Ik heb zojuist begrepen dat ik mijn GT in 2008 kan verwachten![]()
En dat klopt voor jou helaas dus precies met wat ik ergens had gelezen.quote:Op vrijdag 16 november 2007 13:16 schreef jackson het volgende:
Ik heb zojuist begrepen dat ik mijn GT in 2008 kan verwachten![]()
Ze hebben m zeker wel binnengekregen vandaag.quote:Op donderdag 15 november 2007 14:40 schreef kodama het volgende:
dat is een verkooptaktiek van dollarshop... niet intuinen... voorraad komt pas morgen binnen en is niet zeker en ze hebben al heel wat orders binnen gekregen daarvoor. Kwalijke zaak.
Maargoed ik hoef em ook al niet meer, ga echt geen moeite doen voor een nvidia kaartdas wel dubbel triest
Klopt, maar dat ging er wel snel doorheen. Voor ik bestelde waren er nog 5+, toen ik klaar was met ideal waren het er 0quote:Op vrijdag 16 november 2007 17:44 schreef Petertjuhh het volgende:
[..]
Ze hebben m zeker wel binnengekregen vandaag.![]()
Krijg ik gvd net een UPS track&trace waarin staat dat ze de kaart pas maandag gaan leverenquote:Wanneer u snel besteld en via Ideal betaald kunnen we hem vandaag nog versturen via TNT en zou u de kaart morgen in huis moeten hebben.
Nieuwe GTS? Hoe duur wordt die dan ? 250? Ahh men ik wil niet wachtenquote:Op vrijdag 16 november 2007 16:53 schreef ElmarO het volgende:
[..]
En dat klopt voor jou helaas dus precies met wat ik ergens had gelezen.De verkrijgbaarheid is echt een drama. Misschien dat de nieuwe GTS die er aan komt nog leuk geprijsd is. Met een beetje mazzel zou die de huidige GTX voorbij gaan.
De prijs zou tussen de $299-$349 moeten gaan liggen. Al kan je in dit geval het $-teken voor het ¤-teken vervangen.quote:Op vrijdag 16 november 2007 19:43 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Nieuwe GTS? Hoe duur wordt die dan ? 250? Ahh men ik wil niet wachten
En ter vergelijking de specs van de huidige 8800 Ultra:quote:GeForce 8800GTS 512MB
* G92 core chip
* 128 Stream (Shader) Processors
* Core clock 650 MHz, the SP clock 1625 MHz
* 256 bit memory interface
* GDDR3 memory clock 970 MHz (effective clock 1940 MHz)
* The new version of a black double-slot fan (non-fans of the original GTS)
Kortom, zou een leuk kaartje moeten worden.quote:GeForce 8800 Ultra
Stream (Shader) Processors: 128
Core Clock (MHz): 612
Shader Clock (MHz): 1500
Memory Clock (MHz) x2: 1080
Memory amount: 768 MB
Memory Interface: 384-bit
Maandag is toch nog te overzien? UPS is als bedrijf wel betrouwbaarder dan TNT volgensmij. Weet je iig dat je kaart heel aankomt.quote:Op vrijdag 16 november 2007 19:38 schreef -tK- het volgende:
[..]
Klopt, maar dat ging er wel snel doorheen. Voor ik bestelde waren er nog 5+, toen ik klaar was met ideal waren het er 0![]()
Ook zijn ze niet bepaald eerlijk tegen de klant. Ik mailde of ze daadwerkelijk de kaart nog op voorraad hadden en ik die morgen dan nog in ontvangst kon nemen. Krijg ik de volgende reactie terug:
[..]
Krijg ik gvd net een UPS track&trace waarin staat dat ze de kaart pas maandag gaan leveren![]()
ik ben blij dat ik m wel aangeschaft heb, wat een fantastische kaartquote:Op zaterdag 17 november 2007 19:32 schreef qmaxor het volgende:
Wat ben ik blij dat ik die GT toch maar niet besteld heb, nu eerst ff 3 maandjes op mn budget kaartje ( http://azerty.nl/producte(...)radeon-x1950-gt.html ) gamen en als alle ellende voorbij is kopen we in Febr wel een "normale" vga kaart.
waarom heb jij m wel dan:O?quote:Op zaterdag 17 november 2007 21:24 schreef Petertjuhh het volgende:
[..]
ik ben blij dat ik m wel aangeschaft heb, wat een fantastische kaart![]()
Naja "zat". Alternate bv 10 stuks en dan ook nog eens voor 279e!!! Vast wel nog een paar andere winkels, maar het komt er kort op neer dat er rond de 100 kaarten zijn gekomen en 2000 man er een willen hebben ........quote:Op zondag 18 november 2007 00:24 schreef Petertjuhh het volgende:
[..]
Er zijn zat winkels die m al binnen hebben gehad.
Ik ben iig blij dat ik deze topictitel verkeerd had gelezen. Ik las 8600GT, de kaart die ik had (maar defect was). Anders was ik nooit op de 8800GT gekomen!quote:Op zondag 18 november 2007 12:18 schreef dikkedorus het volgende:
Ja., ik zit nu met m'n te dure GTS kaartje, helaas pindakaas. Nu weer sparen en dan hopelijk begin volgend jaar een echt goede kaart kopen, misschien uit de 9 serie
Ik zag op tweakers dat dat ding soms op vista wat raar doet. Daar zat ook een interessanten vergelijking bij met de rv670quote:Op maandag 19 november 2007 16:54 schreef jackson het volgende:
Zijn er mensen die vista draaien met deze kaart zonder problemen ?
Mijn huidige 6600GT wil totaal niks met vista te maken hebben. Alles werkt prima totdat je een willekeurig spel opstart. Klapt er binnen 5min uit... echt te bizar. Ik lees overal op internet dat mensen dezelfde melding hebben als ik. Mocht dit zo zijn met mijn nieuwe kaart dan hoef ik hem dus niet.quote:Op maandag 19 november 2007 19:05 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Ik zag op tweakers dat dat ding soms op vista wat raar doet. Daar zat ook een interessanten vergelijking bij met de rv670
Ik heb het gewoon niet zo met vista...XP is primaquote:Op maandag 19 november 2007 19:45 schreef jackson het volgende:
[..]
Mijn huidige 6600GT wil totaal niks met vista te maken hebben. Alles werkt prima totdat je een willekeurig spel opstart. Klapt er binnen 5min uit... echt te bizar. Ik lees overal op internet dat mensen dezelfde melding hebben als ik. Mocht dit zo zijn met mijn nieuwe kaart dan hoef ik hem dus niet.
(Op dit moment ben ik vista opnieuw aan het installeren... heb het gevoel dat het met updates te maken heeft die ik gedraaid heb.)
Onder XP draait die van mij in ieder geval als een trein. Vandaag Crysis aangeschaft. Mooi spel, speelbaar op high zonder schokken.quote:Op maandag 19 november 2007 20:54 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Ik heb het gewoon niet zo met vista...XP is prima
Waar kom je er aan?quote:Op maandag 19 november 2007 22:22 schreef Petertjuhh het volgende:
[..]
Onder XP draait die van mij in ieder geval als een trein. Vandaag Crysis aangeschaft. Mooi spel, speelbaar op high zonder schokken.Ik ben er blij mee.
![]()
Kheb de sparkle 8800gt trouwens.![]()
Draai zelf de 64bit van Vista zonder problemen op het spelen van spellen na. Ben zelf niet echt een gamer maar het is soms toch best aardig om eens een spel te spelen. Ik hoop maar dat de 8800GT wel wil werken met mijn hardware en vista. Tot die tijd slinger ik XP er maar weer op... hopen dat het dan allemaal weer werkt.quote:Op maandag 19 november 2007 20:54 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Ik heb het gewoon niet zo met vista...XP is prima
Informatique is wel een goeie tent vind ik. Heb ook nog contact met ze gehad over die kaart maar het prijsverschil was me wat te hoog met huidige leverancier. Sowieso is de 8800GT van de baan voor mij nu, maargoed.quote:Op donderdag 22 november 2007 11:57 schreef Jodelaar het volgende:
Was ook op zoek naar 8800gt
Ik heb Dinsdag Informatique gebeld, die vertelde mij dat hij Woensdag binnen kwamNu kreeg ik gister keurig een email dat hij een dag vertraging had opgelopen. Misschien krijg ik vanmiddag hetzelfde emailtje weer, maar dat zien we dan wel.
Begin volgend jaar een X2 van de GT of GTS. Of wellicht beide. Da's afwachten en kijken wat ATi doet en afwachten wat nVidia daar tegenover gaat zetten.quote:65nm G92 core. 650/2000 standaard. 128 shaders
Jup maar je wil een keer je systeem compleet hebben hehquote:Op vrijdag 23 november 2007 02:27 schreef Biogarde het volgende:
Jullie weten dat de nieuwe GTS ook onderweg is?![]()
Persoonlijk denk ik rond Maart (eind Q1) en dan is de beschikbaarheid waarschijnlijk een stuk beter dan met de 8800GT. Ze zullen vast wel iets geleerd hebben van dit drama denk ik zo.quote:Op vrijdag 23 november 2007 08:54 schreef Jodelaar het volgende:
Wanneer komt de nieuwe GTS?
December.quote:Op vrijdag 23 november 2007 08:57 schreef jackson het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik rond Maart (eind Q1) en dan is de beschikbaarheid waarschijnlijk een stuk beter dan met de 8800GT. Ze zullen vast wel iets geleerd hebben van dit drama denk ik zo.
Ah, nice! Dan is dat ook weer vervroegd blijkbaar. De laatste berichten die ik las waren eind Q1quote:
Nog steeds?quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:20 schreef Edwinuss het volgende:
IK HEB EEN GT!!!
Eindelijk, ik was vandaag naar de Gameplay en hij was daar gewoon te koop! Het gaat om het model van ASUS.
Ben echt blij.
Ja en hoe?quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:31 schreef Gutz het volgende:
Heb 'm ook vandaag binnen gekregen...
God wat een heerlijke kaart!
Laat me raden, bij Azerty gekocht?quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:46 schreef dikkedorus het volgende:
Ik zit nu al twee dagen met een gigantisch mooie PC waar de helft van de onderdelen van kapot zijn. RNA yay
Geloof me; Bas heeft hem voorlopig nog niet. Ze zouden er deze week 50 krijgen, maar die waren allemaal al gereserveerd voor het personeel en/of andere vendors.quote:Op vrijdag 16 november 2007 13:57 schreef jackson het volgende:
[..]
BasComputers. Kunnen verder geen particulieren bestellen.
http://www.bascomputers.nl/
Ik weet het ja... erg zuur dus maar ergens anders halen of een totaal andere kaartquote:Op zaterdag 24 november 2007 01:13 schreef Eliminator20 het volgende:
[..]
Geloof me; Bas heeft hem voorlopig nog niet. Ze zouden er deze week 50 krijgen, maar die waren allemaal al gereserveerd voor het personeel en/of andere vendors.
De volgende lading staat gepland voor ongeveer een maand later!
Hoe ik dit weet? Bas is mijn main supplier![]()
Je kan geluk hebben door ergens nog een xfx te vinden maar die zijn volgens mij niet beter leverbaarquote:Op zondag 25 november 2007 13:46 schreef Flaccid het volgende:
Ahh. Ik wil dat ding nu. Ik heb een asus besteld. Zijn andere kaarten beter leverbaar?
Gewoon wachten tot ze ze weer hebben, dan zakt ie wel weer.quote:Op zondag 25 november 2007 15:35 schreef Biogarde het volgende:
Die bij Dollarshops zijn ook weer duurder geworden. Inmiddels van 230 naar 250.
Op voorraad bij alle Ned. leveranciers ja. Anders zie ik het nut niet om als webwinkel een kaart duurder te maken die je niet leveren kanquote:Op zondag 25 november 2007 15:57 schreef Petertjuhh het volgende:
[..]
Gewoon wachten tot ze ze weer hebben, dan zakt ie wel weer.
Waarom maken ze er gewoon niet meer :quote:Op zondag 25 november 2007 16:11 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Op voorraad bij alle Ned. leveranciers ja. Anders zie ik het nut niet om als webwinkel een kaart duurder te maken die je niet leveren kan
In nederland wonen namelijk maar 150 mensen...quote:Op zondag 25 november 2007 16:19 schreef Gutz het volgende:
misschien omdat ze niet alleen voor NL produceren maar voor de gehele wereld en dat er maar een bep. aantal naar NL wordt vervoerd
Ik las dat ze bij nVidia genoeg cores hebben liggen maar de PCB-fabrikanten het niet kunnen bijbenen.quote:Op zondag 25 november 2007 16:18 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Waarom maken ze er gewoon niet meer :
Wat slecht...quote:Op zondag 25 november 2007 16:22 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik las dat ze bij nVidia genoeg cores hebben liggen maar de PCB-fabrikanten het niet kunnen bijbenen.
hoe duur waren die GT's daar? 200 tot 230? mag ik hopen?quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:20 schreef Edwinuss het volgende:
IK HEB EEN GT!!!
Eindelijk, ik was vandaag naar de Gameplay en hij was daar gewoon te koop! Het gaat om het model van ASUS.
Ben echt blij.
Ik dacht dat ze daar ongeveer 210/220 waren, weet het niet zeker meer... maar wel rond die prijsklasse jaquote:Op zondag 25 november 2007 19:12 schreef hoerezooi het volgende:
[..]
hoe duur waren die GT's daar? 200 tot 230? mag ik hopen?
En dat is waar?quote:Op zondag 25 november 2007 21:20 schreef RedFever007 het volgende:
Anders bestel ik ASAP een 8800 waar hij het snelst leverbaar is en relatief goedkoop is
219quote:Op zondag 25 november 2007 19:12 schreef hoerezooi het volgende:
[..]
hoe duur waren die GT's daar? 200 tot 230? mag ik hopen?
Verschilt niet erg veel. Ik draai mijne op 738Mhz (OC) en merk het verschil nauwelijks.quote:Op zondag 25 november 2007 21:20 schreef RedFever007 het volgende:
Is die overklokte MSI veel beter adn de standaard GT's ?
De standaard 8800GT;s draaien op 600ghz, de MSI op 660
Dat is het enigste verschil toch? Overklokbaar zijn de GT's iig wel dus wat dat betreft is er geen verschil.
Anders bestel ik ASAP een 8800 waar hij het snelst leverbaar is en relatief goedkoop is
De gewone versies zijn over het algemeen net zo ver te clocken als de OC versies.quote:Op zondag 25 november 2007 21:20 schreef RedFever007 het volgende:
Is die overklokte MSI veel beter adn de standaard GT's ?
De standaard 8800GT;s draaien op 600ghz, de MSI op 660
Dat is het enigste verschil toch? Overklokbaar zijn de GT's iig wel dus wat dat betreft is er geen verschil.
Vind het vreemd dat zij ze wel snel kunnen krijgen.quote:Op maandag 26 november 2007 13:28 schreef Jodelaar het volgende:
Whehe,
8800gt besteld bij Komplett waren er 15 vanochtend zijn nu al uitverkocht!
Krijg hem morgen of overmorgen binnen.
Kon het helaas niet melden toen er nog waren want er waren er nog 2 op dat moment, geen risico lopen en gelijk kopen!
Waarschijnlijk een uitlevering van eerdere order.quote:Op maandag 26 november 2007 15:38 schreef Flaccid het volgende:
Vind het vreemd dat zij ze wel snel kunnen krijgen.
En ik wacht en ik wacht ....quote:Op maandag 26 november 2007 15:45 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een uitlevering van eerdere order.
Ja, dat was ik dus goed zatquote:
Ik hoop dat ik m nog voor de kerst krijg...quote:Op maandag 26 november 2007 16:05 schreef jackson het volgende:
[..]
Ja, dat was ik dus goed zat. Ik kijk halverwege volgend jaar wel weer wat er dan op de markt is. Voor hier wens ik iedereen veel succes met de zoektoch / wachttocht
ASUS?quote:Op maandag 26 november 2007 16:08 schreef RedFever007 het volgende:
vanmorgen ook maar 1 besteld bij 4lauch
Was die berichten een beetje zat, keer op keer zaten ze er weer naast. Heb nu een kaartje van 120 euro en daar kan ik even mee vooruit. Ben toch geen hardcore gamer dus eerst maar eens kijken of ik überhaupt veel ga spelen op die pc. Zo ja, zie ik over een tijd wel weer waar we dan staan. Heb nu weinig keusquote:Op maandag 26 november 2007 16:08 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik m nog voor de kerst krijg...
ik heb mn bestelling toch geannuuleerd. Over iets meer dan 3 weken ben ik weer 2 weken weg, en dan zal het weer anders klinken. Ik wacht dus nog ff.quote:Op maandag 26 november 2007 16:46 schreef jackson het volgende:
[..]
Was die berichten een beetje zat, keer op keer zaten ze er weer naast. Heb nu een kaartje van 120 euro en daar kan ik even mee vooruit. Ben toch geen hardcore gamer dus eerst maar eens kijken of ik überhaupt veel ga spelen op die pc. Zo ja, zie ik over een tijd wel weer waar we dan staan. Heb nu weinig keus
Die "mid-range" kaarten beginnen een behoorlijke rage te worden voor zover dat al niet zo was. Ik ga er vanuit dat ze zoveel mogelijk van dit soort kaarten willen verkopen, ook in de toekomst. Keuze zat eind Q1 van 2008, kan niet missenquote:Op maandag 26 november 2007 16:47 schreef Flaccid het volgende:
[..]
ik heb mn bestelling toch geannuuleerd. Over iets meer dan 3 weken ben ik weer 2 weken weg, en dan zal het weer anders klinken. Ik wacht dus nog ff.
Tsjah. Ik denk dat de 8800gt dan wel gedaald is.quote:Op maandag 26 november 2007 16:49 schreef jackson het volgende:
[..]
Die "mid-range" kaarten beginnen een behoorlijke rage te worden voor zover dat al niet zo was. Ik ga er vanuit dat ze zoveel mogelijk van dit soort kaarten willen verkopen, ook in de toekomst. Keuze zat eind Q1 van 2008, kan niet missen.
Point of View was hetquote:Op maandag 26 november 2007 15:38 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Vind het vreemd dat zij ze wel snel kunnen krijgen.
Nee de Club3Dquote:Op maandag 26 november 2007 16:21 schreef Flaccid het volgende:
[..]
ASUS?
kreeg net een mailtje dat het wel een maand kan duren. Ik dan dat ik maar een sparkle ga halen bij dollarshops.
Net mail van dollarshop, ze krijgen volgende week weer binnen. Heb besteld.
en de levertijd?quote:Op maandag 26 november 2007 20:33 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Nee de Club3D
Die is toch wat goedkoper dan de Asus en onderhuids is het toch 1 pot nat
Misschien dat je processor nog wat uitmaakt, weet niet precies of crysis dualcore doet, ik denk het haast wel.quote:Op maandag 26 november 2007 21:52 schreef nigel2 het volgende:
Ik zou de 8800GT graag voor me kerst willen maar dan moet mijn pc wel crysis trekken.
Crysis loopt bagger op dit moment op mijn pentium D 2.8GHZ 2GB 7600GTxxx.
En dit zit toch wel op de minimale eisen maar ik krijg amper beeld bij crysis.
Kan het zo zijn dat als ik er een 8800GT bij stop crysis gewoon lekker kan lopen?
Ik weet dat de processor ook belangrijk is maar de 8800GT is toch wel zo krachtig dat ie crysis redelijk makkelijk draait? Of zit ik er totaal naast?
Ja, en dan wordt je processor de bottleneck denk ik.quote:Op maandag 26 november 2007 22:02 schreef nigel2 het volgende:
Crysis doet ook aan dual core.(duo)
Maar de minimale systeemeisen zijn 2.8GHz 1gb en 6800 of hoger.
Dus opzich zit ik toch niet slecht met mijn pc.(denk ik)
Maar draait ie lekker met zo'n GT erin?...
dollarshop wel. Volgende week komen daar wat sparkles binnen.quote:Op maandag 26 november 2007 22:28 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[ afbeelding ]
Dat wordt 'm.
Alleen die verdomde 8800GT (SSC) is helemaal nergens leverbaar.
Donderdag zelfs al. Vrijdag komen de andere (ben even merk kwijt) dus 2 dagen achter elkaar is het feest bij Dollarshopsquote:Op maandag 26 november 2007 22:31 schreef Flaccid het volgende:
[..]
dollarshop wel. Volgende week komen daar wat sparkles binnen.
XFX of EVGAquote:Op maandag 26 november 2007 23:21 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Donderdag zelfs al. Vrijdag komen de andere (ben even merk kwijt) dus 2 dagen achter elkaar is het feest bij Dollarshops
ikke een sparkle!quote:Op dinsdag 27 november 2007 00:41 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Jetway, ze hebben alleen jetway of sparkle
quote:Op maandag 26 november 2007 23:21 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Donderdag zelfs al. Vrijdag komen de andere (ben even merk kwijt) dus 2 dagen achter elkaar is het feest bij Dollarshops
hoezo haal je van alles 2x en van de kast 1 keer?quote:Op dinsdag 27 november 2007 11:05 schreef kikoooooo het volgende:
[ afbeelding ]Vanavond ophalen
mét 8800GT, die er eerst niet zou zijn (zou 3 weken duren), maar gister lagen ze er al voor ons
Ik hou mn eigen kast, mn broertje heeft een nieuwe besteld.quote:Op dinsdag 27 november 2007 11:24 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
hoezo haal je van alles 2x en van de kast 1 keer?
Nice... heb dezelfde processor, erg snel. Heb alleen 500GB schijfie gedaan en 4GB geheugen voor een stuk minder maar heb dan ook geen last van BTW. Helaas heb ik geen GT erin zittenquote:Op dinsdag 27 november 2007 11:05 schreef kikoooooo het volgende:
[ afbeelding ]Vanavond ophalen
mét 8800GT, die er eerst niet zou zijn (zou 3 weken duren), maar gister lagen ze er al voor ons
4gb heb ik niets aan, want ik blijf toch XP draaien. Deze config is idd vrij duur, maargoed... via mn ma dr werk afbetalen in 3 jaar zonder rentequote:Op dinsdag 27 november 2007 14:04 schreef jackson het volgende:
[..]
Nice... heb dezelfde processor, erg snel. Heb alleen 500GB schijfie gedaan en 4GB geheugen voor een stuk minder maar heb dan ook geen last van BTW. Helaas heb ik geen GT erin zitten. Zojuist mijn ATI-kaartje binnen gekregen, vanavond maar eens testen
Hmjah, met XP pakt hij 3GB + de resources voor het opstarten van het hele verhaal. 3.3GB was dat bij mij geloof ik. Niks mis met die pc zo te zien. Die processor moet ook wel 3 jaar meekunnenquote:Op dinsdag 27 november 2007 14:26 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
4gb heb ik niets aan, want ik blijf toch XP draaien. Deze config is idd vrij duur, maargoed... via mn ma dr werk afbetalen in 3 jaar zonder renteIk had even geen 1100eu om zo op tafel te gooien
Die van mij totaal niet. Nauwelijks boven de 40 graden te krijgen... Na een 45min 100% load wil hij met veel moeite 44 graden worden en na uren draaien een keer 45/46.quote:Op dinsdag 27 november 2007 15:54 schreef Biogarde het volgende:
Waarom niet een ander CPU-koelertje gelijk? Die stock dingen worden zo verschrikkelijk warm!
Zonder overclock. Stel dat je gaat overclocken..quote:Op dinsdag 27 november 2007 15:59 schreef jackson het volgende:
[..]
Die van mij totaal niet. Nauwelijks boven de 40 graden te krijgen... Na een 45min 100% load wil hij met veel moeite 44 graden worden en na uren draaien een keer 45/46.
Ja, dat ga ik niet doen verder dus dat is niet aan de ordequote:Op dinsdag 27 november 2007 16:13 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Zonder overclock. Stel dat je gaat overclocken..
quote:Op dinsdag 27 november 2007 16:20 schreef kikoooooo het volgende:
Ik ga niet overclocken want dat is voor tweakers
Moet je voor de grap eens in dat 8800 GT-topic van hun kijken, wat een sukkel is dit:quote:Op dinsdag 27 november 2007 16:20 schreef kikoooooo het volgende:
Ik ga niet overclocken want dat is voor tweakers, en ik haat tweakers
Vieze NSB'er zegquote:Op dinsdag 27 november 2007 16:34 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Moet je voor de grap eens in dat 8800 GT-topic van hun kijken, wat een sukkel is dit:
http://gathering.tweakers(...)ge/29161787#29161787
Ik heb veel oorlogfilms over nazi's gezien, maar mijn god...
Je hoort hem bijna 'gegen die Mauer' roepen als iemand ook maar iets post wat juist op dit moment interessant is (levertijd, voorraad en snelheid van dat ding).
Maar nee, daar mag je alleen maar over de temperatuur, lawaai en welk fucking plaatje er op die koeler zit hebben
quote:Op dinsdag 27 november 2007 18:28 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Vieze NSB'er zegGadverdamme wat een verpest schijtforum
had me bedacht en heb toch mn 8800gt besteld. Verwacht hem volgende week.quote:Op dinsdag 27 november 2007 19:32 schreef jackson het volgende:
[..]
Lekker belangrijk wat ze daar doen
Krijg je geen spijt vanquote:Op dinsdag 27 november 2007 20:17 schreef Flaccid het volgende:
[..]
had me bedacht en heb toch mn 8800gt besteld. Verwacht hem volgende week.
Ga je ze zelf schrijven?quote:Op dinsdag 27 november 2007 21:13 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Ff een lijstje gaan verzinnen van vette games !
Ja, je mag niet vertellen waar je je kaart weg hebt of waar hij op vooraad is.quote:Op dinsdag 27 november 2007 19:32 schreef jackson het volgende:
[..]
Lekker belangrijk wat ze daar doen
Overclocken is niet een tweaker kenmerk hoor.quote:Op dinsdag 27 november 2007 16:20 schreef kikoooooo het volgende:
Ik ga niet overclocken want dat is voor tweakers, en ik haat tweakers
Zeiken op alles welquote:Op dinsdag 27 november 2007 22:20 schreef Ulreazj het volgende:
[..]
Overclocken is niet een tweaker kenmerk hoor.
Dollarshops ?quote:Op dinsdag 27 november 2007 20:17 schreef Flaccid het volgende:
[..]
had me bedacht en heb toch mn 8800gt besteld. Verwacht hem volgende week.
Er is een fan bug. Je moet even temp profiles maken met rivatuner. De fan draait altijd op 29% standaard.quote:Op dinsdag 27 november 2007 23:18 schreef kikoooooo het volgende:
Godverdomme wa teen geile kaartMn systeem draait echt HEERLIJK ! En is natuurlijk een beste vervanger voor mn Athlon 1800+ met een Ati 6250
Alleen is de temp van de 8800 aardig hoog lees ik in rivatuner, 57 graden idle... Dat lijkt me aardig aan de hoge kant toch?
11023 3d marks, mn broertje draait er 11020![]()
Vandaar dat ik naar dollarshops ging!quote:Op dinsdag 27 november 2007 23:28 schreef RedFever007 het volgende:
Kreeg net een mail van 4launch dat ze de Club3D pas derde week van December verwachten
Dat is met alle goedkope versies zo, de duurdere zijn wel leverbaar.quote:Op dinsdag 27 november 2007 23:28 schreef RedFever007 het volgende:
Kreeg net een mail van 4launch dat ze de Club3D pas derde week van December verwachten
Ik ben maar een arme studentquote:Op dinsdag 27 november 2007 23:29 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat is met alle goedkope versies zo, de duurdere zijn wel leverbaar.
Dan raad ik je aan om een snelle DX9 kaart 2e hands te kopen van die nerds die zonodig het nieuwste kaartje in hun PC willen hebben.quote:
Ik snap ook niet waar zulke lui het geld vandaan halen. Of zijn het stiekem mannen van 30+?quote:Op dinsdag 27 november 2007 23:41 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dan raad ik je aan om een snelle DX9 kaart 2e hands te kopen van die nerds die zonodig het nieuwste kaartje in hun PC willen hebben.
Een student op de fiets zonder auto met bijbaan.quote:Op dinsdag 27 november 2007 23:46 schreef Dibble het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waar zulke lui het geld vandaan halen. Of zijn het stiekem mannen van 30+?
Hard werken in de zomervakantie, een buffer voor het hele jaar.quote:Op dinsdag 27 november 2007 23:46 schreef Dibble het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waar zulke lui het geld vandaan halen. Of zijn het stiekem mannen van 30+?
207 euro terug gekregen voor mijn oude videokaart, als je high end wil blijvenquote:Op dinsdag 27 november 2007 23:46 schreef Dibble het volgende:
[..]
115 euro voor de 2900xt je bedoeld zeker 1900xt of 1950xt de 2900 is + 389 euriquote:Op woensdag 28 november 2007 08:49 schreef jackson het volgende:
Nou, deze meneer heeft eindelijk zijn systeem überhaupt werkend. Gister nieuwe kaart binnen gekregen, een simpele 2900XT van ATI. Prima kaartje voor die 115 euro die ik moet betalen. Zal halverwege volgend jaar wel eens kijken naar een dikke monster kaart.
Wel heel vet zo'n GT als ik dat allemaal lees hier, was ook wel te verwachten dat het dik zou zijn natuurlijk
Maak anders fan-profielen aan in Rivatuner. Kaarten worden erg warm en overlijden momenteel dagelijks kaarten omdat die dingen te warm worden.quote:Op woensdag 28 november 2007 10:21 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
207 euro terug gekregen voor mijn oude videokaart, als je high end wil blijvenhoef dus maar 46 euro bij te betalen.
Hij draaid super goed. hijs erg stil en wordt niet erg warm, gister eerst wel maar dat was een vage bug. Uiteindelijk laade me pc een grub loader (terwijl ik geen 2 os heb) heb de bootsector weer goed gezet en na 5 x os instaleren werkte het. Vanavond kijken hoe hij met games is.
quote:Op dinsdag 27 november 2007 23:25 schreef Petertjuhh het volgende:
[..]
Er is een fan bug. Je moet even temp profiles maken met rivatuner. De fan draait altijd op 29% standaard.
Hier lees je hoe het moet (weliswaar voor 8800gts maar werkt ook voor 8800gt)
http://www.vaguesoft.com/users/dwood/blog/tutorials/rivatuner/
Ho, inderdaad... ik bedoel de 2900GTquote:Op woensdag 28 november 2007 10:23 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
115 euro voor de 2900xt je bedoeld zeker 1900xt of 1950xt de 2900 is + 389 euri
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |