Ik wil het liefst binnen een week een volledig werkende PC hebben staan, dus nog langer wachten heb ik geen zin in.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 22:48 schreef FortyOne het volgende:
Komende maandag is de launch. Ik zou nog wel even een paar weken wachten op de RV670 van AMD (Ati). Die gaat ook een mooie prijs/performance verhouding krijgen, maar het is nog onduidelijk welke beter wordt. Volgens mij komt de RV670 halverwege November uit. Maar hoe dan ook, een van deze twee kaarten moet je hebben
Volgens mij is de AA performance van de nieuwe ATI verbeterd, het is niet alleen een die-shrink maar er zitten ook wat kleine veranderingen op de nieuwe chip. Hopelijk zijn tegen de tijd dat de 8800GT echt goed leverbaar is de benchmarks van de RV670 bekend. Maar hoe dan ook, voor weinig geld veel performancequote:Op donderdag 25 oktober 2007 22:54 schreef Petertjuhh het volgende:
Mwah die ATI zal wel weer brak werken met AA aan.
Azerty heeft ook de 8800gt al als pre-order. Is dus nog niet verkrijgbaar, volgende week launch. Dan nog een tijdje voordat hij echt leverbaar is. Kan niet wachten![]()
Alsof elke ATI kaart slecht met AA was. 9x00 serie was erg goed hoor!quote:Op donderdag 25 oktober 2007 22:54 schreef Petertjuhh het volgende:
Mwah die ATI zal wel weer brak werken met AA aan.
Azerty heeft ook de 8800gt al als pre-order. Is dus nog niet verkrijgbaar, volgende week launch. Dan nog een tijdje voordat hij echt leverbaar is. Kan niet wachten![]()
Tuurlijk niet, de X1800 en X1900 kunnen prima overweg met AA en dat heeft bij deze 2 kaarten veel minder invloed op de performance dan destijds de vergelijkbare kaarten van NVidia!quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:35 schreef Feitosa het volgende:
[..]
Alsof elke ATI kaart slecht met AA was. 9x00 serie was erg goed hoor!
ruilen tegen mijn 6600gt, want daar wil IK vanafquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:41 schreef Flaccid het volgende:
TVP.
Heb een 8600GT maar wil er eigenlijk vanaf!
Hoeveel krijg ik erbijquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 12:09 schreef Markster het volgende:
[..]
ruilen tegen mijn 6600gt, want daar wil IK vanaf
Daar is denk ik ook geen pijl op te trekken.quote:Op maandag 29 oktober 2007 20:16 schreef dikkedorus het volgende:
Ik zit nu ook met het probleem van levering. Ik wil een PC bestellen met GT, maar ik kan niet echt zien in hoeverre het overal leverbaar is. Informatique heeft het volgens mij "beperkt voorraadig", salland heeft een levertijd van 1 tot 10 dagen.
Is ie al gelaunched?quote:Op maandag 29 oktober 2007 20:47 schreef Petertjuhh het volgende:
[..]
Daar is denk ik ook geen pijl op te trekken.
Q1 of Q2 volgendjaar volgensmij.quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:25 schreef voskat het volgende:
Wanneer komt dan de 9800-serie? Die zou toch ook over niet al te lang uit komen?
Er komt altijd wat nieuws. Eind 2009 een nieuwe windowsquote:Op maandag 29 oktober 2007 22:25 schreef voskat het volgende:
Wanneer komt dan de 9800-serie? Die zou toch ook over niet al te lang uit komen?
quote:Op maandag 29 oktober 2007 23:31 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Er komt altijd wat nieuws. Eind 2009 een nieuwe windows![]()
Bedoel je dat die gts of gtx goedkoper is, of bedoel je met goedkopre gts de 8800gt?quote:Op maandag 29 oktober 2007 23:22 schreef Sapstengel het volgende:
Lijkt me een goed moment om een stuk goedkopere GTS of GTX aan te schaffen.
Ik las dat nVidia de GTS een update gaat geven. Dus de huidige GTS zal wel snel End Of Life worden verklaard. Het is naar mijn idee alleen nog een kwestie van voorraden dumpen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 14:59 schreef dikkedorus het volgende:
Waarom een GTS kopen als je met een GT voor dezelfde prijs een veel betere kaart in huis haalt. Ik denk dat de GTS nu heel snel gaat verdwijnen, zonder echt een budgetkaart te worden.
Heb je helemaal gelijk in. Als je al zo'n kaart hebt is het geldverspilling om een 8800GT te halen. Vooral omdat er over een half jaar weer DX10.1 kaarten zijn. Sterker nog, de binnenkort te verschijnen Radeon HD3800 is al een DX10.1 kaart.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 15:05 schreef Saekerhett het volgende:
Ik kan alleen maar aanraden voor mensen met een 8800 GTS/GTX/Ulra: laat die 8800 GT (SLI) voor wat die is. Tuurlijk is het een prima kaart voor een nog betere prijs, maar hij zit tussen de GTS en de GTX in. Bovendien kan je nu elk spel spelen op maximaal (behalve Crysis dan, maar dat lukt met een 8800 GT ook niet). Ik zou zeggen: wacht een half jaartje en haal er een uit de 9800-serie.
Wat ik probeer te zeggen is: het maakt niet uit of je 60 of 75 fps haalt, het is beide ok (spel van een jaar oud ofzo). En het maakt ook niet uit of je 15 of 25 fps haalt, dat is beide gewoon kut (Crysis).
Prop er een rukkaart in (7600GT of iets anders van 60,-) en koop over een paar weken de 8800GT. Het is echt geld weggooien als je nu een GTS aan gaat schaffenquote:Op woensdag 31 oktober 2007 15:10 schreef dikkedorus het volgende:
Ik moet NU een kaart hebben, want ik heb NU een PC nodig, want ik begin volgende week waarschijnlijk al met m'n nieuwe baan, en daar heb ik een high/mid-end game PC voor nodig.
Ja, er komt ook een 256 MB variant. Met betrekking tot de 512 MB variant moet je niet raar opkijken als er tot januari 2008 een tekort is aan die dingen. En met een beetje mazzel zakt de prijs van 512 MB variant als er eenmaal weer voldoende beschikbaar zijn. Dus ik betwijfel of de 256 MB versie echt interessant is.quote:Op vrijdag 2 november 2007 13:19 schreef Ulreazj het volgende:
Bij tweakers staat het nu in de pricewatch EN met redelijk wat shops. Alleen er is een ware run op die dingen.
Komt er eigenlijk ook een 256MB versie uit ?
Heeft alleen asus gelaunched? Of ook msi? Of wanneer launched die? Die lijkt me iets beter namelijk...quote:Op vrijdag 2 november 2007 14:08 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ja, er komt ook een 256 MB variant. Met betrekking tot de 512 MB variant moet je niet raar opkijken als er tot januari 2008 een tekort is aan die dingen. En met een beetje mazzel zakt de prijs van 512 MB variant als er eenmaal weer voldoende beschikbaar zijn. Dus ik betwijfel of de 256 MB versie echt interessant is.
Voor zover ik weet kan je de 8800GT onder meer van de volgende merken kopen:quote:Op vrijdag 2 november 2007 14:19 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Heeft alleen asus gelaunched? Of ook msi? Of wanneer launched die? Die lijkt me iets beter namelijk...
Ik begon met Nvidia bij Geforce 4, 6600GT 128mb, 7600GT 256mb. Is voor mij voldoende en wat goedkoper.quote:Op vrijdag 2 november 2007 14:08 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ja, er komt ook een 256 MB variant. Met betrekking tot de 512 MB variant moet je niet raar opkijken als er tot januari 2008 een tekort is aan die dingen. En met een beetje mazzel zakt de prijs van 512 MB variant als er eenmaal weer voldoende beschikbaar zijn. Dus ik betwijfel of de 256 MB versie echt interessant is.
Zo groot schijnt de winstmarge niet te zijn op deze kaart. Dus ik betwijfel of het heel veel gaat schelen. Ik zou dan toch eerst het moment afwachten tot de 512 MB voldoende beschikbaar is en de nieuwste Radeon. Dat kan toch weer wat in prijs schelen.quote:Op vrijdag 2 november 2007 14:40 schreef Ulreazj het volgende:
[..]
Ik begon met Nvidia bij Geforce 4, 6600GT 128mb, 7600GT 256mb. Is voor mij voldoende en wat goedkoper.
Ik wil hem graag zo snel mogelijk hebbenquote:Op vrijdag 2 november 2007 14:56 schreef Ulreazj het volgende:
Ja, ik wacht ook even af.
Ik heb hem in bestelling staan bij een distributeur (van pc onderdelen) en daar gaat het nog even duren. Ik verwacht niet dat hij ergens op dit moment zomaar leverbaar isquote:Op maandag 5 november 2007 12:40 schreef qmaxor het volgende:
Weet iemand waar de GT8800 te koop is/ op voorraad is?
Hm, is niet verkeerd dan. Kon bij mij wel eens langer gaan duren ben ik bang. Zal die gasten eens contacten begin volgende week.quote:Op dinsdag 6 november 2007 01:15 schreef dikkedorus het volgende:
Die van mij komt pas de 13e binnen via SallandAutom. dus ik moet nog even wachten :/
Het is te hopen. Op zich is een GT goed zat qua performance voor mij. Ik hoef niet te wachten totdat er beter kaarten komen met dezelfde chipset. Heb ook simpelweg geen 300+ euro voor een videokaartje over.quote:Op woensdag 7 november 2007 11:12 schreef FortyOne het volgende:
Begin december komt er overigens ook een nieuwe GTS die gebaseerd op dezelfde chip als de GT, maar dan met meer streamprocessors (128 t.o.v. 112 voor de GT) en waarschijnlijk ook hogere clocks. Misschien dat dat de vraag naar de GT wat zal drukken en dat ze dan beter beschikbaar komen.
Tetrisquote:Op woensdag 7 november 2007 16:11 schreef Tennessee het volgende:
mijn huidige kaart is een agp fx5200, heerlijk, bijna alle spelletjes die ik er op kan spelen kosten minder dan een tientje
lol, nee, GTA3, Rome Total War, Hitman 2, Sim City 4, Morrowind, Serious Sam 2, Age of Empires 2, heb er laatst weer een paar gehaald die ik nog moet uitproberen, brothers in arms geloof ik en nog wat...quote:
Dat werk trek ik met oude systeem ook wel. In mijn nieuwe zit nu tijdelijk een 6600GT dus dat kan ook nog wel iets aanquote:Op woensdag 7 november 2007 16:32 schreef Tennessee het volgende:
[..]
lol, nee, GTA3, Rome Total War, Hitman 2, Sim City 4, Morrowind, Serious Sam 2, Age of Empires 2, heb er laatst weer een paar gehaald die ik nog moet uitproberen, brothers in arms geloof ik en nog wat...
Total War draait inderdaad lekker, ook op oudere kaarten.quote:Op woensdag 7 november 2007 16:32 schreef Tennessee het volgende:
[..]
lol, nee, GTA3, Rome Total War, Hitman 2, Sim City 4, Morrowind, Serious Sam 2, Age of Empires 2, heb er laatst weer een paar gehaald die ik nog moet uitproberen, brothers in arms geloof ik en nog wat...
quote:Op woensdag 7 november 2007 11:49 schreef NED het volgende:
Ik wacht nog eventjes. De performancewinst die ik nu boek met een 8800 t.o.v. mijn huidige kaart vind ik niet groot genoeg voor het geld wat er neergelegd moet worden.
Ik wacht wel tot het verschil vergelijkbaar is als met mijn vorige upgrade van een 9800pro naar een X1900XTX met 512MB
Die nieuwe pc staat al dik te wezen op mijn kamer zonder fatsoenlijke videokaart helaasquote:Op donderdag 8 november 2007 09:15 schreef appelsientje het volgende:
Maar ik ben al aan het sparen voor een nieuwe pc
Met de 8800gt?quote:Op donderdag 8 november 2007 09:12 schreef heus het volgende:
Gister aan COD4 begonnen met alle settings op High incl AA en de hele rambam op 1680x1050
hetzelfde verhaal hierquote:Op donderdag 8 november 2007 09:17 schreef jackson het volgende:
[..]
Die nieuwe pc staat al dik te wezen op mijn kamer zonder fatsoenlijke videokaart helaas![]()
BIG TIP: Koop 2 van deze GT's en zet ze in SLI, je bent goedkoper uit als een GTX + je zal meer rekenkracht als een GTX hebbenquote:Op donderdag 25 oktober 2007 22:29 schreef dikkedorus het volgende:
Ik zit te denken om op korte termijn toch maar eindelijk mijn PC aan te schaffen ivm mijn werk, en dat moet wel de nieuwste games aankunnen.
Nu fluisterde een engeltje mij toe dat de 8800GT er aan zit te komen/er is, met een performance zo tussen de GTX en de GTS in, voor een leuk prijsje.
Weet iemand daar meer van, en heeft iemand daar een Nederlandse online shop waar je het ding kan kopen. (Hij staat afaik in SallandAutomatisering.nl, maar met een levertijd van rond 10 dagen)
Hier staan wat specs en benchmarks, hoewel er nogal wordt geroddeld dat ze evt. nep zijn.
Ik zie idd dat hij daar op voorraad is, ben benieuwd of je hem ook binnen een paar dagen ontvangt. Ik heb maar tijdelijk een budget kaart van 100e gekocht voor mijn nieuwe pc. Daar kan ik de komende maanden nog wel ff mee vooruit. Ik koop wel een nieuwe in jan/febr. Hoor dat er namelijk nog een lading van nieuwe kaarten komt de komende tijd.quote:Op vrijdag 9 november 2007 18:20 schreef Petertjuhh het volgende:
bij 4launch een asus 8800gt besteld, eindelijk eens een winkel die m voor een fatsoenlijke prijs op voorrad had.![]()
MSI of Asus scheelt elkaar erg weinig hoor. Ik zelf heb wat meer met Asus. Vroeger heb ik ook dingen van MSI gehad die prima werkte. Wellicht heeft Asus een klein streepje voor op Moederbord gebied maar qua grafische kaarten maakt het elkaar niks (is mijn mening).quote:Op zaterdag 10 november 2007 17:39 schreef Flaccid het volgende:
Ik zit te twijfelen tussen die van MSI en die van ASUS. Die van msi is volgens mij iets overclocked, maar levertijd is onbekend. (ik koop m bij 4launch). Merk je dat verschil? Ik heb geen ervaring met MSI, heb een ASUS gehad en die was goed. Kan iemand mij mischien verder helpen?
Heb de asus besteld!quote:Op zaterdag 10 november 2007 20:10 schreef jackson het volgende:
[..]
MSI of Asus scheelt elkaar erg weinig hoor. Ik zelf heb wat meer met Asus. Vroeger heb ik ook dingen van MSI gehad die prima werkte. Wellicht heeft Asus een klein streepje voor op Moederbord gebied maar qua grafische kaarten maakt het elkaar niks (is mijn mening).
4launchquote:Op vrijdag 2 november 2007 12:59 schreef Flaccid het volgende:
Ik kan nergens dat ding vinden hier in de buurt (eindhoven). Ik verstuur liever niet namelijk. Tweakers nog niet up to date genoeg, of waar moet ik kijken?
Dat beweren ze ook niet..quote:Op zondag 11 november 2007 21:36 schreef Petertjuhh het volgende:
4launch houdt de boel voor de gek. Ze hebben helemaal geen voorraad. Slechte zaak.
Toen ik mijn kaart bestelde was hij 'op voorraad'.quote:Op zondag 11 november 2007 21:38 schreef charon het volgende:
[..]
Dat beweren ze ook niet..
maar goed, moet iedereen zelf weten. Is in Eindhoven in ieder geval.
Als hij groen of oranje is, betekent dat, dat de levertijd 1-5 respectievelijk 6-10 dagen is.quote:Op zondag 11 november 2007 23:29 schreef Petertjuhh het volgende:
[..]
Toen ik mijn kaart bestelde was hij 'op voorraad'.
Beter dan: "Ja, da ken nog wel een maandje duren want je staat nr 300 in de back-order rij"quote:Op maandag 12 november 2007 08:16 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Als hij groen of oranje is, betekent dat, dat de levertijd 1-5 respectievelijk 6-10 dagen is.
Ik zie wel...quote:Op maandag 12 november 2007 09:03 schreef jackson het volgende:
[..]
Beter dan: "Ja, da ken nog wel een maandje duren want je staat nr 300 in de back-order rij"![]()
Zo'n standaard overklokte scheelt je wellicht 2/3 frames per seconde bij een spel dus ik zou altijd de kaart nemen die het snelst leverbaar is. Die 2/3 frames helpen je echt niet als je kaart over een tijd verouderd isquote:
Wat is de restquote:Op maandag 12 november 2007 16:05 schreef dikkedorus het volgende:
Morgen komt ie binnen, en woensdag op m'n deurmat. EVGA 8800GT, oh en de rest van de PC :p
De rest is een E6850, 2Gig, een EVGA high-endish SLI mobo, twee Samsung spinpoins, een Antec P180 behuizing en NeoHE voeding. Een nieuwe game-muis, een Vista licentie, een Scythe Infinity cooler en een NEC SATA DVD-drive.quote:Op maandag 12 november 2007 16:08 schreef jackson het volgende:
[..]
Wat is de rest?
Ik verwacht mijn GT voorlopig nog niet. Denk halverwege volgende maand
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |