quote:Op donderdag 25 oktober 2007 14:45 schreef Beaker het volgende:
Ik zo eerst bijlezen,maar jullie zijn echt niet bij te houden![]()
Vandaag voor de tweede test naar het zkh geweest. Het ging erg goed, KA had haar nog even gezien en er was niks aan de handzitten we in de auto om weg te rijden, spugen .....
Vooralsnog weten we natuurlijk niet wat ze heeft gehad, maar het wijst erop dat ze nu een voeding met koemelk-eiwit heeft gehad
![]()
Ze is ( nog ) niet zo ziek als in het begin, maar we houden ze goed in de gaten!
1 november voor de uitslag! Ben heel benieuwd!!
En zojuist heeft ze alles er uitgegooidik heb een flashback
, maar gelukkig is ons Jetje erg vrolijk en ligt vrolijk te lachen! deze mama is meer dan trots
![]()
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 20:48 schreef p_iglet het volgende:
Ow jeetje Beaker, hopelijk heeft Jet er niet veel last van.
Pepijn is vanavond voor het eerst met zijn papa wezen babyzwemmen.
Hihihi hij had er mega veel plezier in.
Kwam zelfs na het onderwaterzwemmen schaterlachend boven
De proefles is dus goed bevallenEn vanaf nu mag Pepijn iedere week babyzwemmen
Van baby naar beer...quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 09:53 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Brent alweer bijna 1 jaar....
quote:Op zondag 28 oktober 2007 13:09 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Zo ! Das vlug !
* Kp vreest het ergste met 2 kruipende babies *
Ik ga eerst maar eens kijken of de regelmaat hier voldoende is, mocht het niet helpen kunnen we altijd nog inbakeren overwegen.quote:Op zondag 4 november 2007 17:10 schreef Stiemie het volgende:
Nijna wij hebben het boek "regelmaat en inbakeren" ook gelezen. Staan inderdaad erg veel goede tips in! Soms slaat Ria alleen wel een beetje te ver door vind ik, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Wij hebben Linde de eerste 3 maanden ingebakerd en dat heeft erg goed geholpen. Inmiddels slaapt ze i.v.m. de kinderopvang gewoon in een slaapzakje end at gaat gelukkig ook erg goed.
Dat dus!quote:Op maandag 5 november 2007 09:54 schreef Nijna het volgende:
Maar misschien is dat ook omdat ik nu weer wat meer handvaten heb en weet waarom ik haar even laat huilen als ze in bed ligt...
Ik heb 't al eerder gezegd en ik snap werkelijk waar je weerzin tegen het draaien niet.. Meike is niet meer dat kleine hulpeloze babietje van 3 maanden, maar een meid die al best veel kan en zeker terug kan draaien en d'r hoofd opzij houden als ze op d'r buik ligtquote:Op dinsdag 6 november 2007 10:14 schreef bixister het volgende:
karin, ik zou meike lekker laten draaien, dat is minder gevaarlijk dan vastbinden.
He Jelly, dat heb ik inderdaad vorige week ook geprobeerd. Dan zag het ritme er grofweg zo uit: flesje erin, half uurtje spelen, driekwartier slapen, drie kwartier spelen (samen en in box). En daarna huilt hij echt heel erg (hongerhuiltje, vervelingshuiltje klinkt veel liever). En tijdens het volgende flesje valt hij halverwege in slaap. Dus dan gelijk na het flesje naar bed, om na driekwartier weer wakker te worden.quote:Op dinsdag 6 november 2007 10:57 schreef jellyrose het volgende:
Hmm.. maar Deepfreeze, wil Chris niet gewoon wat aandacht van je / spelen op de momenten dat jij wil dat hij slaapt? Het klinkt namelijk een beetje alsof je hem gedurende de dag op min of meer precieze tijden wil laten slapen terwijl hij dat mss zelf niet ziet zitten?
Mibos, Devin van kersjes is bijna 5 maanden oud. En dus wat oud om nog in te bakeren. En ik vrees ook wat te oud, groot en sterk voor je zithouding trucje. Ik snap wel wat je bedoeld.quote:Op dinsdag 6 november 2007 12:38 schreef Mibos het volgende:
Kersjes misschien helpt inbakeren iets? Hier heeft hij goed gewerkt. Kaith mepte zichzelf wakker met haar maaiende handjes. Als hij echt last heeft van krampjes hebben wij van een trucje geleerd van de kraamverzorgster maar ik weet niet hoe ik het echt heel duidelijk moet uitleggen. Je zet zijn billetje in je elleboog in de zithouding en je doet zijn beentjes hoger via je hand dan zijn billetjes dus zeg maar zijn voetjes op navelhoogte en dan gewoon rechtop zitten zeg maar. Misschien kent Piglet dit wel en het daarom beter uitleggen of iemand anders. Bij kaith leverde het heel veel windjes op en dus verlichting en het wapperen en overstrekken was over in combi met een bakerzak.
Hier het laatste dagje in het babietjestopic snif snif snif
Die mogen niet meer gemaakt worden omdat er kindjes zo draaiden dat ze vastzaten in het matras, of met matras en al draaiden waardoor ze dus wel stiktenquote:Op dinsdag 6 november 2007 13:57 schreef Mibos het volgende: Vroeger was er een soort van slaapzakje die je met een soort van lintje vastmaakt aan de spijltjes bij het lijfje en zodoende kunnen beebs niet draaien. Hier heb ik op het punt gestaan om er zo eentje zelf te maken (omdat Kaith zat te slapen op een gegeven moment) omdat ze niet meer gemaakt worden en dit was in overleg met het CB omdat Kaith niet uitgeslapen en relaxt wakker werd. Ze hoorde het waarschijnlijk dat ze anders klem kwam te liggen en toen was het meteen over![]()
Heel goedquote:Op dinsdag 6 november 2007 17:32 schreef Nijna het volgende:Ik moet haar gewoon even laten en niet luisteren naar mn visite...
Hihi dank je. Ik vind het dan alleen jammer van mezelf dat ik me in eerste instantie wel door hen laat "verleiden" om iets te doen wat ik niet wil. Maar goed, misschien moet ik ook maar niet te streng zijn voor mezelf en me voornemen om het een volgende keer anders te doen.quote:
Als ik kon kiezen, zou ik toch voor buikslapen gaan, hoor! En niet voor vastleggen.quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:05 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Maar dan moet je kinderen ook niet op de buik leggen te slapen, dat is ook niet veilig.
Oh, dat mag wel hoor en we wisselen buik / zij af met behulp van het ez sleep kussen wat Mibos aanraadde, maar 's nachts heb ik liever dat hij volledig op z'n buik slaapt (hij kan zelf omrollen, dus als hij het echt niet ziet zitten rolt hij terug) dan op z'n zij met die steun, want daar kan hij veel moeilijker in bewegen en als hij aan het worstelen gaat ben ik bang dat z'n hoofd aan de verkeerde kant in dat kussen gedrukt wordt en hij dan dus klem ligt (misschien niet een realistische angst, maar toch)quote:Op dinsdag 6 november 2007 19:52 schreef chacama het volgende:
Afgeplat achterhoofd tegengaan door op de buik te laten slapen vind ik erg vreemd. Mag het evt. niet op de zij met steun in de rug. Buikliggen moet je kunnen ook als baby. Ik vind het verschrikkelijk slapen en zou het ook niet kunnen hopelijk een betere oplossing voor jullie.
Elise scheelt maar 3 dagen met Meike, en het is zo'n Deja Vu gevoel wat we lezen over Meike.quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:50 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Als Meike op de buik zou gaan slapen is het nog een ander verhaal, maar ze draait op de buik en gaat NIET slapen. Terugdraaien vindt ze moeilijk ofzo, ze doet het in ieder geval niet zomaar. En haar hoofdje houdt ze wel opzij hoor, dat is het probleem niet. Maar ze gaat gewoon niet slapen als ze op de buik ligt, en ik snap dus ook niet waarom ze zich toch steeds op de buik draait.
Dat dacht ik dus ook... ik vraag het morgen ook wel even als we op het CB zijnquote:Op woensdag 7 november 2007 12:39 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Nijna volgens mij is overdag 5 uur tussen de flessen teveel
Snachts mag dat wel, of meer.
Maar overdag mag er zover ik weet max 4 uur tussen de flessen zitten
We hebben geprobeerd om geen late voeding te geven als ze niet zelf wakker werd, maar helaas wordt ze dan om een uur of 2 wakker en is ze niet te troosten. En als er iets wel rot is, is het rond een uur of 2 wakker worden gemaakt, want dan zit ik net in m'n diepe slaap (een uur of 4 is geen probleem). Vaak slaapt ze dan door tot 8 uur a half 9 's ochtends. De afgelopen tijd hebben we veel onderbroken nachten gehad, maar het lijkt weer ietsie beter te gaan gelukkig.quote:Op woensdag 7 november 2007 12:42 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Je geeft nog een late voeding???
Meike krijgt rond half 8 de laatste fles, en dan niet eerder weer als de volgende ochtend.
Hij was toen een maand of 4. Nu al 15 maand dus denk dat ie wel weer tevreden isquote:Op donderdag 8 november 2007 10:06 schreef Nijna het volgende:
MeNicole, wel goed om te lezen dat er meer mama's zijn die zich verrekenen of verkijken op de tijd. Is Mikael nu wel weer tevreden?
Hihi, gelukkig maar, anders had hij wel heel lang op zn happies moeten wachtenquote:Op donderdag 8 november 2007 10:08 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Hij was toen een maand of 4. Nu al 15 maand dus denk dat ie wel weer tevreden is![]()
De foto's volgen ! Leuk dat je er was. Floor ligt uitgeteld in bed...Pien is volledig over de zeik. Ja...dat krijg je met zo'n knappe vent.quote:Op donderdag 8 november 2007 17:54 schreef p_iglet het volgende:
Pepijn heeft net kennis gemaakt met Pien en Floor.
Hij vond het erg gezellig.
Echt super leuk dat die kleintjes dan hoe klein ze ook zijn toch onderling contact hebben.
Damian steekt de zijkant van zijn speentje telkens in zijn mond, dus dan zit hij er voor de helft met schildje in. Ik vind het toch wat gevaarlijk worden dan!quote:Op vrijdag 9 november 2007 09:42 schreef XXXKarinXXX het volgende:
jee ik hoop voor je dat het goed gaat dan!
Meike heeft ook nog steeds zo'n klein speentje, ze wil ook geen grotere.
Maar het gaat nog wel goed hier.....
(en na al dat gespook ben ik allang blij dat ze nu weer rustig slaapt snachts! ik geloof dat ze het virus heeft verslagen!)
De meiden hebben 12 uur geslapen en liggen er nu alweer een uur in....die Pepijn.....quote:Op vrijdag 9 november 2007 10:37 schreef DaviniaHR het volgende:
DF, dat gaat goed! Eli heeft het precies andersom, op het kdv wilde hij de afgelopen twee keer maar 2 keer drinken, steeds vier uur ertussen, en thuis dan een half uur aan de tiet hangen... (6.30 - 10.30 - 14.15 - 18.30 - 21.45) En ook weer na 3 uur komenMaar hij slaapt wel prima door
in principe...
Eli is verkouden, dus gister om half zes en vanochtend om half vier wordt hij wakker, helemaal vol met slijm, dat taaie, zeg maar. Dus een speentje helpt niet, je moet hem echt ff verticaal houden. Lekker om half vier s nachts... Vanavond doen we flanellen luiers (gebruiken we die ook eens) onder de hoeslaken waar zijn hoofdje en romp ligt, zodat het slijm weg kan zakken. kijken of dat helpt.
Appelsap, succes met het " ontspenen" (hoe heet dat??) van Damian
Karin, is Meike weer helemaal de oude?
K_P, wat ik me afvroeg, hoe bepaalde je welke van de twee floor ging heten en welke pien? gewoon nieuwsgierig.
Nijna, daar zaten wij ook een beetje mee. Wat ik zelf deed was de eerste fles na een lange slaap (zo rond 4 uur) een 200 fles maken. En dan daarna kijken wat het ritme van de dag werd. Kwam Chris na 3 uur (dus 7 uur), dan 165 aanbieden, en na 4 uur 200... Vaak hadden we dan om en om 6*165 en 5*200 dagen..quote:Op vrijdag 9 november 2007 10:20 schreef Nijna het volgende:
Dus maar een beetje uitvinden hoe we dat het beste kunnen doen met de voeding zodat ze niet teveel krijgt.
Hmmm dan waren jou meiden meer onder de indruk van Pepijn als omgekeerdquote:Op vrijdag 9 november 2007 11:06 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
[..]
De meiden hebben 12 uur geslapen en liggen er nu alweer een uur in....die Pepijn.....
De eerste die zou komen die zou Floor heten. En zo is het gekomen....![]()
Oei, ik hoop dat het goed gaat, dat gaat hier een drama worden vrees ikquote:Op vrijdag 9 november 2007 09:15 schreef appelsap het volgende:
Damian gaat dit weekend van zijn speentje af. Hij heeft er nog steeds een vanaf 0 maanden en wil absoluut niet op een grotere over. De 0-maanden speen begint echt te klein te worden, dus vandaag de eerste speenloze dag en nacht. Ben benieuwd hoe het gaat!
Volgens de vragenlijn van het CB konden we wel naar 135ml voeding per keer, maar als ze dan 6 keer wil krijgt ze gewoon echt teveel zei gister ook de arts. Ik heb nu zitten denken dat als ze 6 keer komt we misschien 4 keer 100 en 2 keer 135 kunnen geven, komt ze net iets onder de 700 ml uit.quote:Op vrijdag 9 november 2007 11:29 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Nijna, daar zaten wij ook een beetje mee. Wat ik zelf deed was de eerste fles na een lange slaap (zo rond 4 uur) een 200 fles maken. En dan daarna kijken wat het ritme van de dag werd. Kwam Chris na 3 uur (dus 7 uur), dan 165 aanbieden, en na 4 uur 200... Vaak hadden we dan om en om 6*165 en 5*200 dagen..
Hier zaten we ook echt op de grens qua voeding, tot zijn 12 weken sprong. Daarna kwam er veel meer honger en was die 200 op 4 uur of 165 op 3 uur niet genoeg. En lijkt de forte voeding de oplossing. Maar dat hoeft bij jou niet te gebeuren..
quote:Op vrijdag 9 november 2007 13:41 schreef appelsap het volgende:
Memmel, waarom maak je haar wakker dan?
...
Ik heb super lang met de spenen van de ETOS gedaan. Van 0-3 maanden, die deden het tot 1 maand geleden echt prima. Good luck !quote:Op zaterdag 10 november 2007 08:52 schreef Nijna het volgende:
Huiltje van gisteren omcijfert: verdorie mams, ik zuig als een gek aan die fles, maar er komt haast niks uit.
Dan is het ook niet zo verwonderlijk dat ze het na 60 ml opgeeft, maar wel blijft brullen in bed...
Ik ga dus zo even op zoek naar een speen die wel werkt, de speen die ik gister heb gehaald daar komt teveel uit, dus op zoek naar een tussenweg.
En Floor die van haar rug naar buik draaitquote:Op zondag 11 november 2007 14:58 schreef Deepfreeze het volgende:
Wat een nieuwtjes weer
Een anna met tanden![]()
Een damian zonder speen![]()
Een meike die staat![]()
een mirthe die rolt![]()
Ik denk dat "we"dat alleen kunnen beoordelen aan de hand van een fotoquote:Op maandag 12 november 2007 10:06 schreef appelsap het volgende:
Damian schuift sinds gister echt op zijn knieën over de grond. Nog wel zijn armen op de grond. Het ziet er niet uit, kont heel ver omhoog.Zou hij dan toch nog gaan kruipen?
Zal kijken of ik er een foto van kan maken, maar beloof niks.quote:Op maandag 12 november 2007 10:24 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
[..]
Ik denk dat "we"dat alleen kunnen beoordelen aan de hand van een foto![]()
![]()
Zekerquote:Op maandag 12 november 2007 10:51 schreef Maneki.Neko het volgende:
Yay een update! Fijn dat Lucas het zo goed doet!
Hmz, wel een erg negatieve post, ook maar even vermelden dan dat mijn mannetje al mooi meeloopt aan 1 handjequote:Op maandag 12 november 2007 11:41 schreef Vivi het volgende:
Is er ook een 9,5 maanden sprong? Dean is de laatste dagen alleen maar aan het mekkeren, dreinen en misthoorn-imitaties aan het geven. Ook 's nachts, yay! * Vivi mompelt "fase, faaaase, FÁÁÁÁÁSE"
Pien krijgt nu ook "rol naar mijn zij, maar ga eerst op mijn achterhoofd staan" neigingen. Floor pakt dingen ook veel gerichter dan Pien, maar ja Pien kan weer veel beter boos kijkenquote:Op maandag 12 november 2007 11:08 schreef Deepfreeze het volgende:
En floor ook aan de rol... Probeerd Pien het ook al? of doen ze het echt beide op hun eigen gangetje?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |