He Jelly, dat heb ik inderdaad vorige week ook geprobeerd. Dan zag het ritme er grofweg zo uit: flesje erin, half uurtje spelen, driekwartier slapen, drie kwartier spelen (samen en in box). En daarna huilt hij echt heel erg (hongerhuiltje, vervelingshuiltje klinkt veel liever). En tijdens het volgende flesje valt hij halverwege in slaap. Dus dan gelijk na het flesje naar bed, om na driekwartier weer wakker te worden.quote:Op dinsdag 6 november 2007 10:57 schreef jellyrose het volgende:
Hmm.. maar Deepfreeze, wil Chris niet gewoon wat aandacht van je / spelen op de momenten dat jij wil dat hij slaapt? Het klinkt namelijk een beetje alsof je hem gedurende de dag op min of meer precieze tijden wil laten slapen terwijl hij dat mss zelf niet ziet zitten?
Mibos, Devin van kersjes is bijna 5 maanden oud. En dus wat oud om nog in te bakeren. En ik vrees ook wat te oud, groot en sterk voor je zithouding trucje. Ik snap wel wat je bedoeld.quote:Op dinsdag 6 november 2007 12:38 schreef Mibos het volgende:
Kersjes misschien helpt inbakeren iets? Hier heeft hij goed gewerkt. Kaith mepte zichzelf wakker met haar maaiende handjes. Als hij echt last heeft van krampjes hebben wij van een trucje geleerd van de kraamverzorgster maar ik weet niet hoe ik het echt heel duidelijk moet uitleggen. Je zet zijn billetje in je elleboog in de zithouding en je doet zijn beentjes hoger via je hand dan zijn billetjes dus zeg maar zijn voetjes op navelhoogte en dan gewoon rechtop zitten zeg maar. Misschien kent Piglet dit wel en het daarom beter uitleggen of iemand anders. Bij kaith leverde het heel veel windjes op en dus verlichting en het wapperen en overstrekken was over in combi met een bakerzak.
Hier het laatste dagje in het babietjestopic snif snif snif
Die mogen niet meer gemaakt worden omdat er kindjes zo draaiden dat ze vastzaten in het matras, of met matras en al draaiden waardoor ze dus wel stiktenquote:Op dinsdag 6 november 2007 13:57 schreef Mibos het volgende: Vroeger was er een soort van slaapzakje die je met een soort van lintje vastmaakt aan de spijltjes bij het lijfje en zodoende kunnen beebs niet draaien. Hier heb ik op het punt gestaan om er zo eentje zelf te maken (omdat Kaith zat te slapen op een gegeven moment) omdat ze niet meer gemaakt worden en dit was in overleg met het CB omdat Kaith niet uitgeslapen en relaxt wakker werd. Ze hoorde het waarschijnlijk dat ze anders klem kwam te liggen en toen was het meteen over![]()
Heel goedquote:Op dinsdag 6 november 2007 17:32 schreef Nijna het volgende:Ik moet haar gewoon even laten en niet luisteren naar mn visite...
Hihi dank je. Ik vind het dan alleen jammer van mezelf dat ik me in eerste instantie wel door hen laat "verleiden" om iets te doen wat ik niet wil. Maar goed, misschien moet ik ook maar niet te streng zijn voor mezelf en me voornemen om het een volgende keer anders te doen.quote:
Als ik kon kiezen, zou ik toch voor buikslapen gaan, hoor! En niet voor vastleggen.quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:05 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Maar dan moet je kinderen ook niet op de buik leggen te slapen, dat is ook niet veilig.
Oh, dat mag wel hoor en we wisselen buik / zij af met behulp van het ez sleep kussen wat Mibos aanraadde, maar 's nachts heb ik liever dat hij volledig op z'n buik slaapt (hij kan zelf omrollen, dus als hij het echt niet ziet zitten rolt hij terug) dan op z'n zij met die steun, want daar kan hij veel moeilijker in bewegen en als hij aan het worstelen gaat ben ik bang dat z'n hoofd aan de verkeerde kant in dat kussen gedrukt wordt en hij dan dus klem ligt (misschien niet een realistische angst, maar toch)quote:Op dinsdag 6 november 2007 19:52 schreef chacama het volgende:
Afgeplat achterhoofd tegengaan door op de buik te laten slapen vind ik erg vreemd. Mag het evt. niet op de zij met steun in de rug. Buikliggen moet je kunnen ook als baby. Ik vind het verschrikkelijk slapen en zou het ook niet kunnen hopelijk een betere oplossing voor jullie.
Elise scheelt maar 3 dagen met Meike, en het is zo'n Deja Vu gevoel wat we lezen over Meike.quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:50 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Als Meike op de buik zou gaan slapen is het nog een ander verhaal, maar ze draait op de buik en gaat NIET slapen. Terugdraaien vindt ze moeilijk ofzo, ze doet het in ieder geval niet zomaar. En haar hoofdje houdt ze wel opzij hoor, dat is het probleem niet. Maar ze gaat gewoon niet slapen als ze op de buik ligt, en ik snap dus ook niet waarom ze zich toch steeds op de buik draait.
Dat dacht ik dus ook... ik vraag het morgen ook wel even als we op het CB zijnquote:Op woensdag 7 november 2007 12:39 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Nijna volgens mij is overdag 5 uur tussen de flessen teveel
Snachts mag dat wel, of meer.
Maar overdag mag er zover ik weet max 4 uur tussen de flessen zitten
We hebben geprobeerd om geen late voeding te geven als ze niet zelf wakker werd, maar helaas wordt ze dan om een uur of 2 wakker en is ze niet te troosten. En als er iets wel rot is, is het rond een uur of 2 wakker worden gemaakt, want dan zit ik net in m'n diepe slaap (een uur of 4 is geen probleem). Vaak slaapt ze dan door tot 8 uur a half 9 's ochtends. De afgelopen tijd hebben we veel onderbroken nachten gehad, maar het lijkt weer ietsie beter te gaan gelukkig.quote:Op woensdag 7 november 2007 12:42 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Je geeft nog een late voeding???
Meike krijgt rond half 8 de laatste fles, en dan niet eerder weer als de volgende ochtend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |