abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54412539
Chaca ja Maud is nog een paar daagjes baby en dan komt ze gezellig Kaith achterna hihihi...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_54415229
goh wat lief dat jullie allemaal zo meedenken zeg
Meike slaapt in een slaapzak, de onderkant ervan stoppen we achter bij het matras in, de dekentjes stop ik superstrak in. En toch draait ze... Ze draaide gister zelfs nog op dr zij toen ze vast lag!
Ze is echt sterk.
Ik ben nog terug gebeld door het cb, en jullie gaan het niet geloven, maar ik mag Meike dus vastleggen zoals ik nu heb gedaan, moest goed opletten dat de slaapzak niet te groot is, zodat ze er niet uit kan komen.
en de kofferriem vastmaken onder het matras en de bedbodem.
Zo kort mogelijk proberen te doen, en ook niet bij alle slaapjes. Het is alleen snachts dat ze dit doet dus dat komt mooi uit.
Maar ik leg haar ook niet meteen vast, doe het alleen als ze vannacht weer begint. Ze is nu om acht uur lekker gaan slapen, zonder toestanden, hopelijk gaat ze gewoon rustig de nacht doorkomen en zijn we dat vastleggen helemaal niet nodig. Officieel mocht het niet trouwens, dat vastleggen, maar zij zagen ook geen andere oplossing.
Meike heeft een aantal keer terug gedraaid, per ongeluk, verder doet ze dat nooit, ze heeft het veel te druk met andere dingen (zoals nu dus kruipen, ze gaat als een speer)

Kaith alvast gefeli! En Maud alweer bijna een jaar......
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_54415507
Maar wat ik nou niet begrijp is waarom je dan toestemming van het Cb wil hebben voor het vastleggen van je kind. Je moet het toch alleen doen omdat je zelf het veilig of niet veilig vindt?
Ik hoop dat het zonder vastbinden ook lukt
ik vind het trouwens echt heel link, wat als ze moet overgeven?
pi_54416028
Hoezo, ze kan haar hoofdje wel opzij doen???

En ik wou graag van het cb advies hierin, en alternatieven.
En veilig of niet veilig, ik heb het liever niet natuurlijk. Maar dan moet je kinderen ook niet op de buik leggen te slapen, dat is ook niet veilig.

Ik hoop ook dat het vastleggen niet nodig is, ik hoop het zooooooooo......
maar als je al 3 weken lang maar een paar uur slaap krijgt per nacht dan wil je heel graag een oplossing.....
(mijn moeder zei al dat we Meike wel een nachtje mochten brengen zodat we eens een keer weer rustig konden slapen....mijn vriend wil dit niet....maar die slaapt dan ook overal doorheen en heeft er veel minder last van, ik zat gister te knikkebollen op het werk)
  dinsdag 6 november 2007 @ 22:11:10 #180
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_54416203
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 22:05 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Maar dan moet je kinderen ook niet op de buik leggen te slapen, dat is ook niet veilig.
Als ik kon kiezen, zou ik toch voor buikslapen gaan, hoor! En niet voor vastleggen.
Iemand hier had ook eens verteld dat zijn of haar kindje helemaal opgevouwen in bed lag, omdat ze vast lag. Ze had geprobeerd te draaien, maar dat was dus niet goed gegaan
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_54416298
Ik ga dan ook wel een aantal keer kijken hoe ze erbij ligt (en buikslapen doet ze trouwens ook niet, het was maar ff een voorbeeld van iets wat ook niet altijd even veilig is)

Weetje, ik ga even positief denken; het is niet nodig vannacht

Iemand op mijn werk vroeg me trouwens of ze bij een stopcontact lag? (ja dus)
Daar kon ze last van hebben, iets met aardstralen? Ik moest haar bedje verzetten, dan zou het over zijn!
(Altijd iets om te proberen natuurlijk)

Ik ga slapen!!! (kom net van de vergadering)
pi_54418204
Karin ik hoop dat ze gewoon lekker blijft slapen vanacht!
Daarnaast vind ik dat je gewoon moet doen waar je je zelf het prettigst bij voelt.

Bah Damian wil ook helemaal niks meer.
Hij wil niet eten, hij wil niet slapen en mopperen doet hij het liefst op dit moment.
Sinds hij ziek is geweest wil hij geen flesjes meer. Hij neemt een paar slokken en dan heeft hij genoeg. Probeer je het later nog eens dan protesteert hij, neemt uiteindelijk toch een paar slokken en dan is het weer klaar. Meneer wil alleen maar pap!
We hebben al eens eerder zoiets gehad, toen lag het aan de speen. Morgen maar eens een nieuwe speen halen en anders blijft hij maar lekker aan de pap. Het zal dan wel weer een fase zijn.
pi_54422428
Karin hoe is het gegaan vannacht?

Appelsappie het zal inderdaad wel een fase zijn...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_54422756

Meike heeft doorgeslapen zonder toestanden!!!!!!!!!!!!!!!

pi_54423006

Alles is een fase appelsap.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 7 november 2007 @ 09:40:53 #186
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_54423081
Karin, wat goed dat Meike heeft doorgeslapen!
Het was een goede nacht voor baby's, Devin heeft namelijk ook doorgeslapen tot 6:30!
Jammer alleen dat zijn mama al om 2 uur wakker was geworden en niet meer heeft kunnen slapen...
.... met gevoel voor drama....
pi_54423104
Fijn, hoera voor Karin en Meike!
pi_54423685
Goed gedaan hoor Meike!

Ik zie net dat Damian helemaal onder de vlekken zit. Varierend van een cm tot echt grote vlekken van een paar cm. En er zitten ook bultjes bij.
Ik dacht zelf aan de 6e ziekte, omdat hij ook net 3 dagen koorts gehad heeft. Maar ik twijfel, hebben ze dan zulke grote vlekken en ook bultjes?
Waterpokken misschien? Al lijkt het daar tot nu toe ook nog niet helemaal op.
Komt het iemand bekend voor? Zou ik hiervoor de huisarts moeten bellen? Hij lijkt verder namelijk helemaal nergens last van te hebben!
pi_54424880
Meike goedzo!

Appelsap, misschien vindt Damian zichzelf te groot voor een fles . Gelukkig wil hij wel pap!
Vlekken... ik heb geen idee. Ook niet of je de huisarts "moet" bellen voor zulke dingen...
Fake it till you make it...
pi_54425096
Hier ook een doorslapertje
Het was vanochtend half 7.. Maar Chris is wel veel wakker.. Gisteren heeft hij overdag maar 4 x driekwartier geslapen. En tussen 6 uur gisteravond en half 7 vanochtend dus bijna continu (alleen 1 voeding om half 11, om 2 uur een speen, en om half 3 een schone luier).
Vanochtend heeft hij ook maar driekwartier geslapen tussen zijn eerste 2 voedingen. Zonet was hij wel aan het muppelen na driekwartier, maar is weer in slaap gevallen. Die driekwartier lijkt echt typisch te zijn.. Kan er de klok op zetten. Dat is wel weer handig als je even iets wil doen, waar je even geen oog op de kleine kunt houden.
pi_54425521
Hebben jullie doorslapertjes aan mijn dochter verteld dat je ook best 2 keer kan brullen om een fles 's nachts? .
Nou goed, de 2e keer dat ze wakker werd was omdat ze zo snotterde dat mama vond dat ze er wat aan moest doen en toen was ze zo wakker dat ze dan ook gelijk maar wilde eten (althans, ze bleef brullen en de fles ging er met gemak in) .

Hoe doen/deden jullie dat trouwens in het begin, wakker maken overdag voor voeding of wachten tot ze zelf komen? Gister had Mirte er overdag 2 keer 5 uur tussen zitten, maar vannacht kwam ze dus met kortere tijd ertussen. Ik zat even te denken dat ze haar dag en nacht om aan het draaien was, kan dat? En kan je daar iets tegen doen?
pi_54425539
Deepfreeze, die 3 kwartier is de natuurlijke slaapcyclus van een baby.
Daarom slapen ze vaak maar 3 kwartier, of 1,5 uur.
pi_54425843
Die driekwartier had hij zelfs al in mijn buik.. Dus dat is ook helemaal niet zo vreemd. Hij al alleen opeens veel meer wakker. Eerst 3 uur slaap, op 4 uur tussen voeding, of 2.15 met 3 uur tussenpose. Nu is het dus maar 45 minuten tussen voedingen. Maar met deze nieuwe voeding is hij wel happy wakker..

Nijna daar kan ik je niet echt bij helpen. Chris had dat vrij snel zelf door.. Standaard tips zijn: overdag licht in de slaapkamer en 's nachts donker. Overdag gezellig de fles geven, 's nachts zo weinig mogelijk gezelligheid.
Eerder wakker maken is misschien ook wel een idee, want wat ze overdag minder krijgt haalt ze vast 's nachts in. Als het mij te lang duurde ben ik wel eens op de babykamer gaan rommelen, zodat Chris langszaam wakker werd. En dan had hij ook wel honger.
  woensdag 7 november 2007 @ 12:04:21 #194
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_54425976
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 19:52 schreef chacama het volgende:
Afgeplat achterhoofd tegengaan door op de buik te laten slapen vind ik erg vreemd. Mag het evt. niet op de zij met steun in de rug. Buikliggen moet je kunnen ook als baby. Ik vind het verschrikkelijk slapen en zou het ook niet kunnen hopelijk een betere oplossing voor jullie.
Oh, dat mag wel hoor en we wisselen buik / zij af met behulp van het ez sleep kussen wat Mibos aanraadde, maar 's nachts heb ik liever dat hij volledig op z'n buik slaapt (hij kan zelf omrollen, dus als hij het echt niet ziet zitten rolt hij terug) dan op z'n zij met die steun, want daar kan hij veel moeilijker in bewegen en als hij aan het worstelen gaat ben ik bang dat z'n hoofd aan de verkeerde kant in dat kussen gedrukt wordt en hij dan dus klem ligt (misschien niet een realistische angst, maar toch)

Volgens het CB kan het melkkwijlen van Ethan geen kwaad, want hij is verder gezond/groeit goed etc., en we moeten ons alleen zorgen maken als hij echt 'spuugt', het is nu meer een soort lekken. Mja. Ach ja, de krampjes zijn uiteindelijk over gegaan, nu nog dat maagklepje in orde krijgen.. tot die tijd zitten we gewoon met 2 extra wassen per week
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_54426009
Slaapkamertje is inderdaad licht overdag, gordijnen gewoon open enzo. En overdag is de fles geven gezelliger en gaat ze daarna ook nog eventjes in de box tot ze begint te gapen. 's nachts gaat ze na de voeding lekker haar bed weer in. Misschien was vannacht ook gewoon even een wat minder nachtje... en moet ik wat geduld hebben, zodat Mirte ook de tijd krijgt om in de gaten te krijgen hoe het werkt.
pi_54426574
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 13:50 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Als Meike op de buik zou gaan slapen is het nog een ander verhaal, maar ze draait op de buik en gaat NIET slapen. Terugdraaien vindt ze moeilijk ofzo, ze doet het in ieder geval niet zomaar. En haar hoofdje houdt ze wel opzij hoor, dat is het probleem niet. Maar ze gaat gewoon niet slapen als ze op de buik ligt, en ik snap dus ook niet waarom ze zich toch steeds op de buik draait.
Elise scheelt maar 3 dagen met Meike, en het is zo'n Deja Vu gevoel wat we lezen over Meike.
Elise is enorm sterk (al van voor de geboorte), en wilde altijd al heel graag op haar buik, dan zie je alles immers veel beter. Sinds ze zelf op haar buik kan draaien gebeurt dat dan ook erg veel. Ook in het ledikant, en ook met slaapzak (geen dekens in gebruik hier, die trok ze al los toen ze een paar weken oud was, ondanks heeeeeeel stevig instoppen rondom het matras). Sterker nog: de eerste keer zelf rollen was in bed, met slaapzak.

Waar Elise ook last van had is dat ze haar hoofd niet neer kon / wilde leggen als ze op haar buik lag en moe was. Ze hield het hoofd omhoog tot ze echt niet meer kon, en dan was het enorm brullen. Dat gebeurde overdag in de box, of op de vloer, maar ook in bed. We hebben (helaas al heel veel) avonden gehad dat Elise niet wilde slapen in de avond (maar wel moe zijn... maf kind), en op haar buik rolde om vervolgens te gaan brullen dat ze te moe werd. Slapen op haar buik was dus ook niet denkbaar. We moesten haar soms wel 5 keer op haar rug neerleggen waarna ze soms (helaas, niet altijd) op haar rug in slaap viel.
Dit veranderde ongeveer 1 week geleden. (en toevallig of niet, slaapt ze sinds 2 weken, 's-nachts niet meer in de wieg). Sinds een week slaapt ze spontaan ineens op haar buik. En dat draaien doet ze vaak in haar slaap. Ze gaat na de late voeding (en soms na de avond voeding als we geluk hebben) al slapend van BV over naar haar ledikant waar we haar op haar rug neerleggen. Kijk je een uurtje later, dan ligt ze heerlijk op haar buik. De eerste paar keren hebben we haar terug gedraaid, maar sinds dat 1 of 2 keer mis ging (mevrouw wakker en niet meer willen slapen) doen we dat eigenlijk niet meer. Ook overdag doet ze dit vaak, maar wat minder.

Moraal van het verhaal... Bij ons was het een "fase", hopelijk bij Meike ook. Die avonden zijn bij ons overigens nog steeds beroerd (even afkloppen, gisteren een heerlijke avond gehad )

Overigens loopt Elise qua kruipen weer achter bij Meike, dat kan ze nu sinds 3 dagen. Superleuk om dat onzekere gewaggel te zien (het kleine meisje is langzaam groot aan het worden)

(vastbinden komt hier overigens niet in het woordenboek voor, en ik verbaas me dat een CB dat ook adviseert)
pi_54426634
Nijna volgens mij is overdag 5 uur tussen de flessen teveel
Snachts mag dat wel, of meer.
Maar overdag mag er zover ik weet max 4 uur tussen de flessen zitten
pi_54426698
quote:
Op woensdag 7 november 2007 12:39 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Nijna volgens mij is overdag 5 uur tussen de flessen teveel
Snachts mag dat wel, of meer.
Maar overdag mag er zover ik weet max 4 uur tussen de flessen zitten
Dat dacht ik dus ook... ik vraag het morgen ook wel even als we op het CB zijn
pi_54426705
Watje, het is voor mij wel goed om te lezen dat het er bij een ander net zo aan toegaat
En dat het over gaat is helemaal geweldig om te lezen

Wat je beschrijft is hier dus net zo, ze houdt haar hoofdje gewoon rechtop, en maar brullen!!

Maar goed, we hebben gister een prima avond en nacht gehad, heerlijk!!!!!

Je geeft nog een late voeding???
Meike krijgt rond half 8 de laatste fles, en dan niet eerder weer als de volgende ochtend.
pi_54427445
quote:
Op woensdag 7 november 2007 12:42 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Je geeft nog een late voeding???
Meike krijgt rond half 8 de laatste fles, en dan niet eerder weer als de volgende ochtend.
We hebben geprobeerd om geen late voeding te geven als ze niet zelf wakker werd, maar helaas wordt ze dan om een uur of 2 wakker en is ze niet te troosten. En als er iets wel rot is, is het rond een uur of 2 wakker worden gemaakt, want dan zit ik net in m'n diepe slaap (een uur of 4 is geen probleem). Vaak slaapt ze dan door tot 8 uur a half 9 's ochtends. De afgelopen tijd hebben we veel onderbroken nachten gehad, maar het lijkt weer ietsie beter te gaan gelukkig.
(Daarbij geef ik nog borstvoeding en het lijkt me helemaal niet lekker om van 8 tot 8 geen voeding te geven! Ik sta nu al vaak 's ochtends op knappen....)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')