abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54355080
Ik had donderdag niet meer de kans om te reageren, want we moesten 2 nachtjes naar mijn ouders te logeren. Vrijdag is mijn kleine zusje getrouwd. Dus we moesten weer alles in de auto laden..

Met Chris gaat het wel beter nu. Donderdag was het nog steeds prut. Ook omdat hij 's avonds in de auto niet echt lekker kon slapen. Hij heeft wel tot half 7 geslapen vrijdag en dat was ook het tijdstip dat mijn zusje en moeder op moesten. Dus dat was wel gezellig. Vrijdag ochtend was het heel erg druk. En hij moest nog op de foto met het bruidspaar en 2 andere kindjes. Op het moment dat Chris wakker was lag een van hen te slapen. En toen Chris moe werd werd die wakker. Dus hij heeft die ochtend echt iets teveel drukte gehad. Dus veel gehuild en kleine beetjes gedronken. En toen moest hij ook nog naar mijn tante voor het oppassen.
Ik had haar al gewaarschuwd dat hij door alle drukte nog wel eens extra huilerig kon zijn, bovenop zijn onrustigheid van die week. Maar dat viel gelukkig mee. Mijn tante is direct met hem gaan wandelen en hij is gelijk in slaap gevallen. Ik had gezegd dat hij om de ongeveer 3 uur kon komen. Maar het werd half 3 (thuis laatste fles om half 12). En rond 7 uur belde ze, of ze Chris moest wakker maken voor een flesje Ze heeft hem uiteindelijk maar om half 9 wakker gemaakt. Hij heeft daar dus de hele tijd geslapen, midden in de woonkamer in de kinderwagen, voor de tv. Terwijl er allemaal mensen rondliepen en de tv aanstond. En na dat flesje nog even gezellig gebabbeld met mijn oom en tante. Een ideaal oppaskindje dus
Het plan was om de kinderwagenbak boven op een bed te zetten, maar hij sliep ook lekker in de woonkamer

Van vrijdag op zaterdag ook weer doorgeslapen tot half 8. En ook heel netjes geslapen en gedronken. 5 flesjes tot 9 uur en nog een halve om 11 uur.
Vannacht was hij om kwart voor 6 wakker. Maar het gaat nu ook wel weer netjes.
Ik heb inmiddels door dat als hij huilt in bed, gerust nog even een half uurtje beneden kan spelen, voordat hij echt gaat honger-huilen. En na het flesje is hij dan vaak ook moe genoeg dat hij makkelijk weer in slaap valt. Terwijl dat eerst andersom was (wakker van de honger, en daarna nog even spelen, en dan dus nog onrustig als hij weer naar bed moest). Hij krijgt nu ook weer gewoon 5 a 6 flesje van 165 ml met een nr 2 speen(avent).

En nu maar eens kijken wat de rest van de dag/week ons brengt, want het waren toch chaotische dagen.
Maar bedankt voor alle sugesties..
  zondag 4 november 2007 @ 17:10:01 #102
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_54359509
He wat vervelend zeg al die zieke kindjes hier. Linde is gelukkig aan de beterende hand, maar nu ben ik zelf weer ziek. Twee weken geleden al griep gehad en nu weer boven de 39 graden koorts... Gelukkig is het weekend en kan Linde's papa ook prima voor haar zorgen en kan ik dus lekker uitzieken.

Fijn dat het met Meike beter gaat. Lijkt me ook niks om je kleintje medicijnen te moeten geven, maar ja soms is het nou eenmaal wel echt nodig.

Nijna wij hebben het boek "regelmaat en inbakeren" ook gelezen. Staan inderdaad erg veel goede tips in! Soms slaat Ria alleen wel een beetje te ver door vind ik, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Wij hebben Linde de eerste 3 maanden ingebakerd en dat heeft erg goed geholpen. Inmiddels slaapt ze i.v.m. de kinderopvang gewoon in een slaapzakje end at gaat gelukkig ook erg goed.

Deepfreeze dat klinkt inderdaad als een ideaal oppaskindje! Lekker hoor als ze zo door alles heenslapen. Bij Linde is het vaak ook zo dat ze juist gaat slapen als het ergens heel druk is. En natuurlijk nog gefeliciteerd met je zus(je)!

Linde is de laatste paar dagen niet helemaal zichzelf. Ze slaapt heel veel. Met voedingstijd erbij ongeveer een uu/ anderhalf uur op en dan valt ze alweer in slaap en dan slaapt ze zo 4 uur door tot de volgende voeding. Gisterenavond is ze om 11 uur naar bed gegaan en ze werd vanmorgen om half 8 pas weer wakker. Nu is al dat slapen natuurlijk erg lekker voor ons, maar het zit me toch niet helemaal lekker. Kan het komen doordat ze deze week woendag van half 10 tot half 4 en vrijdag de hele dag naar de kinderopvang is geweest? Daar waren ze ook al verbaasd over hoeveel ze sliep. We hebben al gekeken of ze verhoging had, maar dat was niet het geval. Wel een ontstoken oogje. Zo zielig om te zien.

Verder heeft ze last van eczeem op haar knietjes, knieholtes en gezichtje. Het cb adviseerde ons om haar steeds goed in te smeren emt een vettige creme. Maar dit werk niet echt. In haar gezicht een klein beetje, maar haar knietjes blijven echt heel ruw aanvoelen. Heeft iemand hier ervaring mee/ een oplossing voor?
pi_54359666
stiemie, welke vettige creme gebruik je? hier hielp/helpt 'cetomacrogol vaseline' goed. die kun je alleen bij de apotheek kopen, maar het kan wel zonder recept (wij hadden 'm overigens wel op advies van de huisarts). het is een wittige creme. houdt de huid goed vet, maar het trekt er wel meteen in, dus 't voelt niet vettig aan. wij gebruiken 'm vooral preventief. als die creme ook helemaal niet helpt moet je op den duur mogelijk toch aan een hormoonzalfje. dat hoeft niet per se vreselijk te zijn, (een heel klein beetje is vaak al genoeg om de klachten te verhelpen) maar toch, dat wil je met zo'n kleintje liever nog niet he.
  zondag 4 november 2007 @ 17:20:44 #104
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_54359742
Bixister wij gebruiken hier nu nog gewone vaseline. Vooral omdat het cb er eigenlijk heel luchtig over deed van 'hou het maar een beetje vet'. Morgen dus maar eens de huisarts bellen en vragen naar die zalf waar jij het over hebt. Liefst ga ik inderdaad ook niet meteen hormoonzalf smeren. Dat klinkt ook meteen zo eng...
pi_54359967
gewone vaseline sluit de huid ook wat af, is mijn ervaring. deze variant is echt veel prettiger. en een paar keer per week goed insmeren voorkomt hier dat het erger wordt. heel handig! volgens mij is het volstrekt onschadelijk, maar je kunt het inderdaad best voor de zekerheid even navragen bij de huisarts, of zo'n jonge baby dat al mag. voor de momenten dat er toch nog echte eczeem-plekjes ontstaan hebben wij nu wel van die hormoonzalf.
  zondag 4 november 2007 @ 21:13:06 #106
144006 chacama
Ondernemend!
pi_54365487
En wat ik ook doe is van balneum voor de ruwe huid in het babybadje. Dat is ook erg lekker voor het huidje. Verder hier ook de hormooncreme en die ceto-dinges vaseline.

Nog maar 12 dagen...... nee, hoor ik tel niet af......
pi_54365591
quote:
Op zondag 4 november 2007 17:10 schreef Stiemie het volgende:
Nijna wij hebben het boek "regelmaat en inbakeren" ook gelezen. Staan inderdaad erg veel goede tips in! Soms slaat Ria alleen wel een beetje te ver door vind ik, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Wij hebben Linde de eerste 3 maanden ingebakerd en dat heeft erg goed geholpen. Inmiddels slaapt ze i.v.m. de kinderopvang gewoon in een slaapzakje end at gaat gelukkig ook erg goed.
Ik ga eerst maar eens kijken of de regelmaat hier voldoende is, mocht het niet helpen kunnen we altijd nog inbakeren overwegen.
Had ik haar na de voeding van half 5 netjes wakker in haar bedje gelegd en Mirte was nog een beetje aan het piepen. Ik naar beneden, even mn moeder gebeld en er kwamen al grotere pauzes tussen de piepjes... Zit ik op de bank, komt lief naar beneden met haar op de arm, ja ze huilde en ik dacht: goh volgens mij is het tijd voor een voeding . Had ik dus net gedaan en ook tegen hem gezegd, maar hij zat achter zn pc WOW te spelen (mannen kunnen echt geen 2 dingen tegelijk). Zaten we met een weer wakker (maar moe) dametje op de bank . In de box, huilen (moeheid denk ik). Manlief zou even knijn van zn zusje eten gaan geven dus hij weg, ik huilend kind weer in bedje...
Maar ze bleef huilen met af en toe een pauze en een uur geleden nieuw flesje gemaakt en het opnieuw geprobeerd. Nu ligt ze in de wieg en ik denk dat ze bijna (of al helemaal) slaapt .

Mannen... wat moet je ermee... Maar hij mag straks tegen 12-en de late voeding doen . Ik ga mn mandje in.

Hebben jullie ook je kindje bij je op de kamer laten slapen in het begin en hoe lang hebben jullie dat gedaan? Gewoon nieuwsgierig. Mirte slaapt nu nog bij ons op de kamer, maar ik denk dat we haar binnenkort naar haar eigen kamertje gaan verhuizen (heeft ze vandaag overdag ook geslapen en dat ging prima). Ik denk eigenlijk dat ik er wat meer moeite mee heb dan zij... Zo'n klein meiske in zo'n grote kamer... En dan vraag ik me af of ik haar wel zal horen als er wat is enzo. En tegelijkertijd lijkt het me ook wel fijn als je niet meer van elk zuchtje wakker wordt, beetje dubbel dus.
Fake it till you make it...
pi_54365895
Meike heeft 7 weken op onze kamer geslapen, en nu slaapt ze in de kamer naast ons, en wij hebben de babyfoon naast ons staan (tot groot afgrijzen van mijn collega's trouwens, iedereen vindt het belachelijk)
Ze heeft deze week nog een nachtje bij ons in bed doorgebracht, doordat ze ziek was/is, maar nu weet ik weer waarom het zo fijn is dat ze een eigen bedje heeft....

Ik heb heel veel aan het boek van Ria Blom gehad!!! Regelmaat is echt het halve werk voor een rustig slapend kindje.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_54365932
Hier werkte vaseline ook niet. De zwitsalcreme voor de droge huid werkte hier stukken beter!

Ik was vandaag jarig maar een leuke dag was het niet. Damian is nog steeds ziek dus die heeft de hele dag in mijn armen liggen slapen en huilen. Tegen de avond was het echt niet meer te houden. Hij bleef hartverscheurend huilen, hoge koorts, en hij had op de hele dag nog geen 150 cc binnen en wilde niet drinken. De huisarts waar we vrijdagavond waren had gezegd als het na 2 dagen niet over is moet je terug. Wij dus maar weer naar de huisartsenpost.. maar nog steeds geen tekenen van een ontsteking oid, gelukkig maar. Als de koorts niet weg is dan moeten we weer naar de huisarts, een plasje brengen en gaan ze verder zoeken. Toen we daarma thuis waren van de huisartsenpost was Damian ineens heel erg vrolijk, hij speelde zelfs en de koorts was van 39,5 naar 38 gezakt! Maargoed hij had ook weer een zetpil gehad dus misschien kwam het daar wel van. De koorts is nu weer aan het oplopen naar de 39 en hij is niet zo vrolijk meer. Hoop toch echt dat hij morgenochtend beter is, dan sta ik er weer alleen voor en ben op dit moment echt gebroken van de laatste dagen en nachten!

Damian heeft tot de 8 maanden bij ons geslapen. Kon niet anders omdat ik nog bij mijn ouders inwoonde!
Als het had gekund had hij denk ik met een maand of 6 naar zijn eigen kamertje gegaan.
pi_54366218
Jeetje Appelsap hou hem maar in de gaten dan, heeft hij wel natte luiers dan?
Ik zou denk ik morgen naar je eigen huisarts gaan.
Het duurt nu toch al een aantal dagen.....
  zondag 4 november 2007 @ 21:45:10 #111
144006 chacama
Ondernemend!
pi_54366477
Appelsap, wat een zorgen meis. En ook zo helemaal alleen. Probeer maar zoveel mogelijk vocht bij hem binnen te krijgen en al is het maar sabelen op een nat washandje alle kleine beetjes helpen. En ik sluit me aan bij Karin. Morgen naar je eigen HA (die heb je toch wel al???)

Maud heeft bij ons gelegen in de wieg naast me (als ze niet op me lag te slapen) tot ze te groot werd voor de wieg. Toen is ze naar d'r ledikantje op d'r eigen kamer verhuisd. Dat hebben we overgewend door ze overdag met de wieg in het ledikant te laten slapen.
  zondag 4 november 2007 @ 21:50:28 #112
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_54366626
Pff nou we zijn hier ook net terug van de huisartsenpost. Linde was al 2 dagen een beetje hangerig en lusteloos en nu wilde ze vandaag ook steeds minder drinken. Toen we om half 6 bij het verschonen haar temperatuur opnamen zagen we dat ze 38,1 had en besloten we toch maar even de huisartsenlijn te bellen. Die vonden het verstandiger als we toch even langskwamen. Gelukkig is er niks ernstigs aan de hand en heeft ons dametje waarschijnlijk gewoon de griep.

Jeetje Appelsap. Ik zou inderdaad morgen maar even bij de huisarts langsgaan. Zielig hoor zo'n klein, ziek mannetje...

Zwitsal durf ik hier niet te gebruiken aangezien ik daar zelf ook een klein beetje allergisch op reageer. We hadden laatst wel iets van etos eigen merk gekocht voor op het wangetje, maar daar kreeg ze ook knalrode wangen van dus dat gebruiken we nu ook niet meer. Wel gebruiken we ook de Balneum extra vettende badschuim. We doen haar nu bijna elke dag in bad en smeren haar daarna helemaal in met olie en vaseline, maar we gaan nu toch maar minderen met het gebadder, misschien scheelt het toch iets.

Linde is hier na twee weken overdag op haar eigen kamertje gaan slapen. Gewoon omdat dat handiger is want de computer staat ook op onze slaapkamer, dus aankleden en computeren ging overdag niet als Linde in de wieg lag. Sinds ze zo'n 2,5 maanden oud is slaapt ze ook 's nachts op haar kamer. Ook met de babyfoon dan aan ook al slaapt ze in de kamer naast ons. Vinden we gewoon toch een fijner idee.
pi_54366635
Hij heeft gelukkig net nog een beetje gedronken, helemaal vergeten te zeggen in mijn vorige post. In totaal 250 op een dag.. maar als je ziet wat hij zweet dan is dat eigenlijk ook erg weinig. De arts zei dat een dagje weinig tot niet drinken niet erg was maar ik vind het toch wat eng dus ik hou hem zeker goed in de gaten. Maar hij heeft vandaag maar 1 natte luier gehad, al was dat maar een heeel klein beetje. Het duurt nu 2,5 dagen en volgens de arts zou het na 2 dagen toch wel over moeten zijn of in ieder geval een heel stuk minder maar het leek juist alleen maar erger te worden.
Vind het echt zielig zo'n ziek mannetje. De tranen stonden vanmiddag in mijn ogen hoe hulpeloos en ziek hij in mijn armen lag helemaal zwetend en nog te slap om zijn armpjes op te tillen.

Maar over de huisarts. We zijn net verhuisd en hebben hier nog geen eigen huisarts. Er zitten er hier in onze straat alleen al een stuk of 5 dus lastig kiezen. Maar de huisarts waar we vrijdag waren die had nog plek en is ons erg goed bevallen dus als Damian morgen nog zo ziek is dan bel ik daar gewoon naartoe en laat ik me daar ook meteen inschrijven. We waren daar in ieder geval wel welkom dus dat is fijn.
  zondag 4 november 2007 @ 21:59:11 #114
144006 chacama
Ondernemend!
pi_54366865
Dat is heel fijn om te horen Appelsap. Als je wilt zou ik eventueel morgen ook even met mijn HA kunnen bellen om te vragen of hij een collega aanraad in Vlissingen....
In elk geval heel erg veel beterschap met je kleine ventje en neem hem maar lekker bij je. Als je het niet vertrouwd kun je ook een campingbedje bij je op de kamer zetten (of wat ik deed een matras naast het ledikant leggen).

En (dit is niet om je bang te maken) bel met een HAP als je twijfelt. Beter een overbezorgde moeder dan een moeder die zich schaamt om als een zeur over te komen......jouw gevoel als moeder is sterker dan wat elke arts kan zeggen.........en dat zijn de wijze woorden van mijn eigen HA.
  zondag 4 november 2007 @ 22:00:45 #115
62233 Jelief
ikke lief!
pi_54366911
Appelsap wil je hem alsjeblieft heel goed in de gaten houden? Sinds Emma met uitdrogingsverschijnselen in het ziekenhuis heeft gelegen krijg ik altijd de kriebels van kindjes die niet goed drinken en koorts hebben. Nou is Damian wel ouder en kan hij waarschijnlijk wat meer hebben. Trek aan de bel als je het niet vertouwd hoor!

[ Bericht 0% gewijzigd door Jelief op 04-11-2007 22:09:02 ]
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_54366994
Aah Linde ook beterschap!
Misschien beter badolie gebruiken, dat is net wat vettiger toch?
En inderdaad misschien even om de dag in bad.

Ik gebruik geen babyfoon, maar ik laat wel altijd de slaapkamerdeur open staan dat vind ik een fijner idee.

Chacama, nat washandje heb ik al geprobeerd maar dat wil hij ook niet, helaas. Hij wil niks. Bij de fles moet ik ook zijn handjes vasthouden, fles in de mond en dan zijn kinnetje vasthouden zodat hij gaat drinken. Als hij dan eenmaal wat drinkt gaat het even goed maar toch laat hij elke keer de fles weer los en duwt hem weg met al zijn kracht. Dwingen is misschien ook een niet al te slimme manier, maar ik weet echt niet hoe ik het anders moet doen. Het enige wat hij wel eet zijn danoontjes, die gaan er altijd wel in. Maar die wil ik liever ook niet al teveel geven want dan weet ik nog niet hoeveel hij binnenkrijgt en misschien gaat hij daardoor ook minder drinken. (geen trek meer)
pi_54367092
Ik ga zeker bellen als ik het niet vertrouw! Dat hebben ze bij de huisartsenpost ook gezegd dat ik dat zeker moet doen als het slechter gaat of ik het idee heb dat er iets niet goed is.
Ik heb mijn zusje zien uitdrogen toen ze jong was, dat was echt vreselijk. Dus ik let daar nu heel erg goed op.
Ga zo nog even kijken hoe het is, en als hij nog zo'n hoge koorts heeft leg ik hem vanacht inderdaad bij ons op de kamer.
  zondag 4 november 2007 @ 22:10:24 #118
62233 Jelief
ikke lief!
pi_54367186
Sterkte voor jullie en beterschap voor Damian.
  Milf zondag 4 november 2007 @ 22:10:33 #119
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_54367191
In Danoontje zit ook veel vocht. Mischien prober4en aan te lengen met wat opvolgmelk/moedermelk. ( Weet niet wat je normaal geeft ). Sterkte met je kleintje meid.

Iedereen sterkte met de kleine Frumsels

Wat gaan ze hard he... Dana gaat zelf zitten, kruipen, staan, lopen langs de tafel. En ze had al twee tandjes onder en nu komen er vier tegelijk door boven.
Ze brabbelt aan 1 stuk door. Mwawawapawamamawawa .
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_54374201
Karin, waarom vinden je collega's het belachelijk dat je een babyfoon gebruikt? Omdat ze in de kamer naast jullie slaapt? Ik kan me er wel wat bij voorstellen eigenlijk.
Het boek leest in elk geval lekker en ik heb nu al het idee dat het werkt. Maar misschien is dat ook omdat ik nu weer wat meer handvaten heb en weet waarom ik haar even laat huilen als ze in bed ligt...

Appelsap, wat naar dat Damian zich zo ellendig voelt dat hij zo weinig drinkt. Hopelijk knapt hij gauw op, beterschap! Zijn jullie goed de nacht doorgekomen en hoe is het nu met Damian?
Ik had ook al zitten denken om de slaapkamerdeur open te houden om haar beter te kunnen horen. Wij hebben hier wel een babyfoon, gekregen, zo'n FM ding, waar iedereen in principe op kan meeluisteren. Vind ik toch ook niet zo'n fijn idee...

Chaca, we hebben een vrij grote (lange) wieg, ik denk dat ze daar nog best lang in kan . Ledikantje staat nog op zolder, moet nog een keer gelakt worden .

Stiemie, een zieke Linde, beterschap!

Nikky, dat brabbelen lijkt me erg leuk/lief
  maandag 5 november 2007 @ 10:03:31 #121
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_54374337
Hoe is het nu met Damian, Appelsap?

Hier ook het Ria Blom boek, alhoewel de inhoud eigenlijk achteraf te simpel/logisch voor woorden is heb ik er zeker in de eerste paar weken echt wel wat aan gehad - als een soort steuntje in de rug in die toch wel onzekere eerste tijd.

Sinds vorige week de klok is teruggegaan slaapt Ethan trouwens opeens na z'n laatste fles (rond 12 uur) maar tot ongeveer 07.30 ipv 08.30.. heel mal hopelijk draait het weer terug, anders moeten pa & ma toch echt geloven aan een 'normale' wektijd!
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  maandag 5 november 2007 @ 10:11:03 #122
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_54374443
quote:
Op maandag 5 november 2007 09:54 schreef Nijna het volgende:
Maar misschien is dat ook omdat ik nu weer wat meer handvaten heb en weet waarom ik haar even laat huilen als ze in bed ligt...
Dat dus!

Onze babyfoon staat beneden, 's nachts slaapt Ethan in z'n eigen kamertje - in het begin hoefde hij maar een kik te geven en ik was al klaarwakker. Juist daarom hebben we 'm ook vrij snel (na 3 weken ofzo?) naar z'n eigen kamer verhuisd (eerst een paar daagjes met reiswieg in ledikant), met de deur dicht, zonder babyfoon dus En dat gaat prima, ik hoor hem als hij wakker is en babbelt of huilt, maar hoor gelukkig niet al zijn snurkjes/zuchtjes en dergelijken en slaap dus zelf ook een stuk beter zo.
Red de zeehond!
pi_54374799
We hebben Chris rond de 4 weken naar zijn ledikantje verhuisd. Als Chris honger heeft 's nachts, dan gaan we er om de beurt uit. En als hij dan in zijn eigen kamertje ligt, dan kan de ander doorslapen.
En ook omdat we met 6 weken naar mijn ouders gingen, en het was dan makkelijker als hij aan een ledikantje gewent was..
In het begin stonden beide deuren (slaapkamer+babykamer) wijd open. Maar inmiddels is dat nog maar een kiertje...
Ik wordt ook wakker van elke kreun, terwijl ik van hardere buiten geluiden niet wakker wordt. Alsof je hersens precies weten wanneer ze in actie moeten komen

Hier zit Chris weer in zijn oude gewoonte.. om half 10 werd hij wakker, terwijl hij om 8 uur een flesje had, en om kwart voor 9 sliep... Heb wat dingen geprobeerd (laten huilen, op de arm rondlopen, troostflesje) Maar heb geen zin in hetzefde drama als vorige week. Dus hij zit nu gezellig bij mij op schoot, en lijkt redelijk happy. Alleen krijgt hij zo niet zoveel slaap.
Dus ik ga vanmiddag het CB alsnog bellen. Een weekje zo'n fase is geen punt, maar een 2e week trek ik niet..
pi_54375382
De koorts is weg! Hij werd vanochtend wakker met een lach en 36,5.
Alleen het drinken gaat nog niet helemaal goed.
Gisteravond en vanacht heeft hij nog wat gedronken bij elkaar 100 en vanochtend ook maar 80. Dus nu bieden we steeds kleine beetjes aan en even kijken hoe dat gaat. Hij drinkt gelukkig wel weer vrijwillig, dat is al een hele verbetering!
  maandag 5 november 2007 @ 11:04:51 #125
144006 chacama
Ondernemend!
pi_54375467
Hou vol deepfreeze, Maud gaat ook d'r tweede "ik kan echt niet zonder je" -week in.
Maar - en ik klop af - het lijkt er op dat ze het eerste deel van de sprong heeft gemaakt. De late fles is eraf. Dus nu slaapt ze van 20.00 - 06.30.

Ach, Nijna....dat weet jij dat weet ik, maar dat weet de rest niet. Dus als jij gewoon het fijn vind, dan kun je lekker zeggen dat ze tot ze te groot voor de wieg is nog bij jullie slaapt. Het is wat PM al zei. Ze moeten straks nog zoveeeeeel. Als zij lekker slaapt en jij ook, dan zou ik me er nog geen zorgen over maken.
pi_54376034
Fijn Appelsap, zo te horen gaat het de goede kant op!
  maandag 5 november 2007 @ 12:18:29 #127
62233 Jelief
ikke lief!
pi_54377192
voor Damian.
  maandag 5 november 2007 @ 12:36:37 #128
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54377585
Appelsap, wat fijn voor je!!! En voor Damian, uiteraard Wat een opluchting. Nou, Damian, niet meer doen hoor Je mama was erg bezorgd

Eli heeft het afgelopen weekend eerst van half elf tot half 9 (!!) doorgeslapen en zaterdagnacht ook weer 8 uur! Dit was in mijn oude kamer, waar het echt superdonker is s nachts. (was bij mijn vader logeren waar mijn zus als verrassing ook was voor een weekend, ze werkt nu een jaar in toronto, nog 2 maanden en dan komt ze helemaal terug) nu vannacht bij ons op de kamer de gordijnen afgeplakt zo ongeveer, en wederom laatste voeding om 12 uur en vanochtend pas weer om 8 uur! ik was wel om 6 uur wakker, dus ben beetje kapot (Ik had hem om 8 uur bij het kdv willen dumpen, maar dat ging dus niet door ) Vanavond na de voeding van 10 uur (of mss wel 9 uur, hangt af hoe laat hij okmt) gooien we hem de wieg in, kijken of hij het weer trekt tot 6 uur morgenochtend. Als het zo blijft gaan, gaat hij deze week nog naar zijn eigen kamer... Vind het wel spannend...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_54378226
Davinia wat goed zeg! Ik hoop dat het zo door blijft gaan, dat zou wel fijn zijn!

Damian heeft net een papje op met 200 melk erin! Het gaat dus allemaal weer goed.
pi_54378853
Appelsap, fijn dat het weer goed gaat met Damian!

Davinia, wat fijn dat Eli doorslaapt! Ik ga hier vanavond de rolluiken ook eens naar beneden doen. Misschien trapt Chris er ook wel in.
pi_54379014
Zo, net even met het CB gebeld..
Ze dacht zelf eerst ook even aan rijstebloem, naar dat was toch wel iets te vroeg. Dus zij vond de nutrilon forte wel een goed idee om te proberen..

Meneer is nu ook al weer aan het huilen.. Ga weer een kunstje tijdrekken doen
pi_54379308
Appelsap wat fijn!!!

Deepfreeze succes!
pi_54382268
Net de vragenlijn van het CB gebeld, omdat ik het idee heb dat Mirte wel meer voeding wil, ze meldt zich eerder en ligt nog wat na te smakken als de fles leeg is. Dus dat gaan we bij de volgende fles proberen. Kijken of ze dan ook weer wat langer wil slapen.
pi_54385047
Wat fijn zeg appelsap dat het beter gaat! En wat fijn zeg al die lekker slapende kindjes!

Hier goed en minder goed nieuws. Linde is vandaag weer koortsvrij. Ze is weer helemaal haar oude zelf, dus gelukkig ook weer wat langer wakker na de voeding en dus weer tijd om samen te spelen en te brabbelen. Het vreemde is alleen dat ze nog steeds niet de gewone hoeveelheid wil drinken (4 a 5 x 200 cc). Ze drinkt steeds maar 140 - 160 ml en bij de laatste voeding om half 6 zelfs maar 80 cc. Op een gegeven moment duwt ze de fles gewoon naar haar mondhoek en vervolgens helemaal weg. Ik heb al in haar mondje gevoeld omdat we dachten dat ze misschien tandjes aan het krijgen is (kwijlen, koorts, alles in haar mondje stoppen en wat dunnere poep) maar ik voelde niks. Iemand misschien een idee wat dit zou kunnen zijn? Als ze vanavond en morgenochtend nog steeds te weinig blijft drinken, gaat mijn vriend sowieso morgen even met haar naar de huisarts.

Helaas zijn we vandaag nog niet naar de huisarts geweest voor haar eczeem omdat ik zelf nog steeds koorts/griep heb
  maandag 5 november 2007 @ 19:58:16 #135
144006 chacama
Ondernemend!
pi_54387673
Appelsap wat heerlijk dat Damian is opgeknapt.

Stiemie ik ken het niet. Hopelijk gaat ze snel weer beter drinken.
pi_54387767
Stiemie, fijn dat Linde weer beter is . Hopelijk gaat ze ook weer meer drinken!
Voor jezelf beterschap!
  maandag 5 november 2007 @ 20:46:43 #137
56471 pinquit
oh my lama!
pi_54388830
ah wat een opluchting appelsap!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 6 november 2007 @ 09:28:40 #138
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_54398426
Ohhh de laatste dag hier, wat gaat een jaar toch hard!

Lotte heeft idd ook een sprongetje gehad, ze is nu weer een stuk vrolijker en eet weer wat beter.
Je kan haar nu echt neerzetten, en dan blijft ze (meestal) staan. Vervolgens loopt ze een klein stukje en laat zich vallen op haar knietjes/billen.

Stiemie, Lotte is ook niet zon grote drinkster geweest. Eigenlijk dronk ze bijna nooit een fles leeg.
pi_54398506
oh gelukkig Appelsap!!!!

Meike heeft weer wat hoor, ze is nu wel weer opgeknapt van haar oortjes en verkoudheid gelukkig, maar ze ligt me toch te spoken snachts! Toen ze ziek was gingen we haar natuurlijk troosten als ze snachts wakker werd, en dat vond ze blijkbaar wel gezellig.
Nu heeft ze eergister van 3 tot 5 gehuild (uiteindelijk is mijn vriend eruit gegaan en heeft haar op de arm in slaap gekregen) afgelopen nacht begon ze om 00.00 uur te huilen, ik erheen, papa en mama zijn er nog wel, ga maar lekker slapen..... nee hoor, ze blijft keihard brullen. En steeds draait ze zich op de buik.....ze kan op de buik niet slapen (gelukkig, want ik hou er niet van) maar na 3 keer terugdraaien binnen 5 min was ik het zo zat, heb haar slaapzak met een kofferriem vastgemaakt onder het matras door. Zo kon ze niet meer draaien...
Ze heeft toen nog een half uur gehuild, en toen was het stil. Na 10 min ben ik stilletjes gaan kijken, ligt ze toch op de zij (ze is echt sterk) na te snikken..... oef dat breekt je hart hoor. Maar ze ging in ieder geval weer slapen.
We gaan dit volhouden tot ze het begrijpt!
pi_54398838
Succes Karin!

Hebben we hier gisteren Mirte meer voeding gegeven, slaapt ze niet langer... nee begint ze al eerder weer te piepen... ben ik nou gek of... .
Vannacht lag ze wat te spoken. Na de voeding steeds even in slaap en dan weer wakker en liggen woelen. Dan weer in slaap vallen en 3 kwartier later hetzelfde weer. Mama heeft ook niet zo lekker geslapen vannacht .
Overigens ligt ze nu (eindelijk) lekker te slapen. Krijg straks visite, maar als ze zo lekker blijft slapen blijft ze lekker in haar bedje liggen. 2 van de 3 hebben haar toch al gezien en anders gluren ze maar heel stilletjes even in de wieg boven.
pi_54398862
Lekker laten liggen inderdaad Nijna. Ze zien haar vaak genoeg als ze ouder is. Slapen is zo fijn voor ze.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_54399040
o ja, voor ik iedereen over me heen krijg;

ga straks even met Meike langs het inloopspreekuur van het bureau om te vragen of en hoe we haar kunnen vastleggen in bed..... want ik heb ook wel gelezen dat het gevaarlijk kan zijn.
pi_54399155
Anna slaapt nu in een winterslaapzak die we aan de onderkant instoppen. Daar kan ze zich niet in omdraaien. Misschien ook iets voor Meike? Wel verstandig dat je naar het cb gaat. Zoiets kan inderdaad gevaarlijk zijn. En zo'n safety sleeper?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_54399181
He Nijna, ik zou ze ook om het hoekje laten gluren. Misschien wordt Mirte alsnog wakker als het bezoek er is. Zeker na zo'n nacht zou ik haar niet wakker maken..

Hier vanochtend hetzelfde verhaal als gisteren.. om kwart voor 9 in bed gelegd, voor 9 uur in slaap gevallen en 3 kwartier later weer wakker.. Hij heeft nog steeds rode oogjes en wrijft er ook in. En ze vallen ook af en toe dicht als ik de speen geef. Maar slapen, dat lukt dan weer niet.. Dus hij ligt nu al een half uur te miepen.. Nog 3 kwartier tot voedseltijd..
We gaan de nutrilon forte elke dag een schepje meer doen(en dus minder standaard) en dan zit hij eind deze week helemaal op forte. En hopelijk ook weer in een normaler ritme. Want elke keer huilen is ook geen pretje voor Chris (of mij)
pi_54399241
daar is ze denk ik wat te groot voor al. zodra ze kunnen rollen kunnen ze ook op de buik gaan slapen, en dat is dan ook langzamerhand niet meer zo gevaarlijk hoor.
(vanaf ongeveer een half jaar wordt inbakeren trouwens afgeraden omdat ze ingebakerd wat dieper slapen en als ze dan op de buik liggen is er wel wat meer risico dat ze niet uit zichzelf hun hoofd bijdraaien als ze te weinig lucht krijgen. bovendien hebben ze dan de handen niet vrij om zich ietwat op te drukken om 't hoofd te draaien bijvoorbeeld. en terugdraaien is ingebakerd ook wat moeilijker. maar goed, dat is hier niet aan de orde.)
karin, ik zou meike lekker laten draaien, dat is minder gevaarlijk dan vastbinden.
pi_54399760
Ok, een voorzichtig juichje.. Chris is weer in slaap gevallen. Wat vorige week niet lukte gaat vandaag wel..
onbewerkt hout zoekt...
  dinsdag 6 november 2007 @ 10:41:43 #147
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54399779
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 10:14 schreef bixister het volgende:
karin, ik zou meike lekker laten draaien, dat is minder gevaarlijk dan vastbinden.
Ik heb 't al eerder gezegd en ik snap werkelijk waar je weerzin tegen het draaien niet.. Meike is niet meer dat kleine hulpeloze babietje van 3 maanden, maar een meid die al best veel kan en zeker terug kan draaien en d'r hoofd opzij houden als ze op d'r buik ligt
Elke maatregel om het draaien tegen te gaan is gevaarlijker dat het draaien zelf..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_54399865
Ach wat zielig voor Chris! Ik hoop dat de nutrilon forte gaat werken! En jullie sterkte, zo'n klein huilend mannetje is niet leuk.

Karin, hier precies hetzelfde met Damian! Het probleem is ook dat hij niet slaapt als hij niet vastligt onder een dekentje. Heeft Meike dat ook?
Ik zit er ook al sterk aan te denken om het slaapzakje in te stoppen maar vind dat toch wat te gevaarlijk. Ik leg nu het dekentje zo strak mogelijk zodat hij nog maar heeel moeilijk kan draaien. Af en toe weet hij zich dan toch los te wurmen.
  dinsdag 6 november 2007 @ 10:57:17 #149
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_54400049
Hmm.. maar Deepfreeze, wil Chris niet gewoon wat aandacht van je / spelen op de momenten dat jij wil dat hij slaapt? Het klinkt namelijk een beetje alsof je hem gedurende de dag op min of meer precieze tijden wil laten slapen terwijl hij dat mss zelf niet ziet zitten? Ethan slaapt nu overdag een stuk minder dan in het begin en ik merk dat hij zelf echt een soort dag/nacht ritme heeft ontwikkeld en dat kan elke dag verschillend zijn (soms wil hij na z'n ochtendfles spelen en daarna slapen en de volgende dag slaapt hij na die ochtenfles en wil daarna spelen), maar globaal gezien slaapt hij wel ongeveer evenveel per dag en als hij aangeeft moe te zijn valt hij verder ook zonder morren in slaap. Maar misschien heeft Chris idd ook wel problemen met zijn voedingen, succes ermee in ieder geval, kan me voorstellen dat het op deze manier nogal vermoeiend is

Meh.. ff klagen hoor.. sinds Ethan verplicht op z'n buik moet liggen (z'n hoofd is te plat... ) kwijlt en 'lekt' hij veel en veel meer dan eerst.. wat resulteert in een ontzettend ranzige melklucht in z'n kamertje We vervangen de hydrofiele luier/spuuglap al na elk slaapje (want die is dan al bijna doorweekt van het kwijl/melk) en luchten de boel continue, maar dan nog. Ik wil m'n naar schone baby ruikende huis terug!!
Red de zeehond!
  dinsdag 6 november 2007 @ 11:00:34 #150
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54400115
Voor de onrustig slapende babies, is de bakerzak wellicht iets voor jullie? Is een soort slaapzak waar ook de armpjes in zitten, hoef je ze niet in te stoppen, maar kunnen ze ook geen kant meer op... Het heet geloof ik anders tegenwoordig, maar www.bakerzak.nl doet het nog wel.

Ethan (Krijgt hij mss tandjes? daar schijnen ze ook van te gaan kwijlen... nah, mss beetje vroeg. hij is toch 2 wk ouder dan eli? ben te lui om in de op te kijken, sorrie)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')