abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54480822
Memmel, waarom maak je haar wakker dan?
Ik geniet er ook van hoor, dat Damian zolang door slaapt.
's Avonds om half 8 ligt hij in bed. Soms al wat vroeger. En 's ochtends rond half 9 is hij pas weer wakker. Toen hij ziek was en daardoor een aantal keer per nacht wakker werd, wist ik weer hoe blij ik daar mee moet zijn.
pi_54485123
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 11:29 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Nijna, daar zaten wij ook een beetje mee. Wat ik zelf deed was de eerste fles na een lange slaap (zo rond 4 uur) een 200 fles maken. En dan daarna kijken wat het ritme van de dag werd. Kwam Chris na 3 uur (dus 7 uur), dan 165 aanbieden, en na 4 uur 200... Vaak hadden we dan om en om 6*165 en 5*200 dagen..
Hier zaten we ook echt op de grens qua voeding, tot zijn 12 weken sprong. Daarna kwam er veel meer honger en was die 200 op 4 uur of 165 op 3 uur niet genoeg. En lijkt de forte voeding de oplossing. Maar dat hoeft bij jou niet te gebeuren..
Volgens de vragenlijn van het CB konden we wel naar 135ml voeding per keer, maar als ze dan 6 keer wil krijgt ze gewoon echt teveel zei gister ook de arts. Ik heb nu zitten denken dat als ze 6 keer komt we misschien 4 keer 100 en 2 keer 135 kunnen geven, komt ze net iets onder de 700 ml uit.
Ze ligt nu te huilen in bed, net een fles gehad 110ml, waarvan ze 40ml heeft laten staan, gewoon te moe. Na de vorige voeding wilde ik naar het dorp wandelen, net kind in de wagen begon het te hozen, dus toen heb ik haar maar in bed gelegd. Brullen, brullen. Toen werd het beter weer, Mirte weer in de wagen en naar het dorp. Is ze de hele weg wakker geweest en ook toen we thuis kwamen nog steeds wakker. Toch maar weer in bed, maar ze bleef huilen tot ik om 4 uur dan maar besloot om een fles te maken in de hoop dat ze zich daarna wel aan de slaap kon overgeven. Nu ligt ze dus te brullen, zal wel van vermoeidheid zijn en wellicht van het geen reet meer snappen van wat mama nou eigenlijk wil... Ik heb geloof ik mn eigen glazen even ingegooid mbt de regelmaat .
En dan te bedenken dat ik gisteravond op manlief liep te mopperen omdat hij het "niet goed" deed .
Ik geloof dat ik op oorlogspad ben, als iemand me in de weg staat ga ik heel hard schoppen (en mn schoonouders komen dit weekend... ).

Of zou ze ook last kunnen hebben van dat sprongetje bij 5 weken (4w2d)?

Blegh voel me een beetje naar dat ik haar zo laat huilen, maar haar steeds oppakken helpt ook niet echt. Want uiteindelijk moet ze er volgens mij toch doorheen (of misschien moet ik er nog wel meer doorheen...) .

[ Bericht 4% gewijzigd door Nijna op 09-11-2007 16:45:03 ]
Fake it till you make it...
pi_54485312
Tuurlijk Nijna, was even vergeten dat het 150-180 ml per kilo lichaamsgewicht is.. Chris zit over de 6 kilo, dan is het 800-1000 ml per dag..
Als je dan de grootste fles voor de nacht kunt doen, heb je kans dat ze wat langer slaapt..

En zo moe dat ze niet meer kunnen slapen.. Dat is zo zielig. Maar meestal kun je niet veel meer doen dan laten huilen, en wachten tot alle "drukte" weggehuild is. Of soms helpt het (voor je eigen hart) om ze lekker warm in te pakken, en lekker op schoot te nemen, evt met speen/pink. Maar niet teveel meer slepen iig. Als ze eenmaal de slaap te pakken heeft is het vast ook wel weer oke daarna..
  vrijdag 9 november 2007 @ 17:17:31 #254
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54485755
Wat ik meestal doe als Eli ligt te brullen dat hij moe is, wel neerleggen (in doomooseat, daar slaapt hij overdag in) en ernaast zitten, liedje zingen en verder speen terugstoppen en aaien. Op een gegeven moment valt hij dan wel in slaap. Duurt max. 10 minuten normaliter (uitzonderingen daargelaten). Dan laat ik hem wel huilen, maar is hij niet helemaal alleen...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_54485971
Ze slaapt inmiddels , zonder dat ik haar uit bed heb gehaald.
Ik had de afgelopen dagen het idee dat het huilen voor ze in slaap viel korter werd, maar vandaag dus even niet...
  vrijdag 9 november 2007 @ 20:09:29 #256
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_54490049
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 13:41 schreef appelsap het volgende:
Memmel, waarom maak je haar wakker dan?
...

Appelsap, door de weeks moet ik haar wel wakker maken, want ik moet gewoon naar mijn werk. Als ik haar om half acht, kwart voor acht wakker maak dan is ze rond kwart voor negen op de creche. En ik rond kwart over negen op kantoor.
Zal zo weer eens een foto in het kinderfototopic plaatsen van die frummel/
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  vrijdag 9 november 2007 @ 23:20:15 #257
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_54494694
Haha, ik vroeg me hetzelfde als Appelsap af, maar het is natuurlijk zo normaal/logisch als wat
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_54499756
Huiltje van gisteren omcijfert: verdorie mams, ik zuig als een gek aan die fles, maar er komt haast niks uit .
Dan is het ook niet zo verwonderlijk dat ze het na 60 ml opgeeft, maar wel blijft brullen in bed...
Ik ga dus zo even op zoek naar een speen die wel werkt, de speen die ik gister heb gehaald daar komt teveel uit, dus op zoek naar een tussenweg.
pi_54500087
Hihi Nijna klinkt bekend.
Wij hebben ons ook afgevraagd waarom Pepijn ineens maar 60-80cc dronk terwijl hij ook makkelijk150-200 opkan. Meneer blijkt gewoon maar 5 minuten over de fles te willen doen. BV gaat hier ook hard en is hij ook in 5 minuten ofzo klaar. Bij ons was een speen met groter gat dus de truc. Pepijn heeft nu speen voor vanaf 6 maanden en nu gaat er meestal weer minimaal 130cc naar binnen.

Succes met je spenen zoektocht!!!
pi_54500415
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 08:52 schreef Nijna het volgende:
Huiltje van gisteren omcijfert: verdorie mams, ik zuig als een gek aan die fles, maar er komt haast niks uit .
Dan is het ook niet zo verwonderlijk dat ze het na 60 ml opgeeft, maar wel blijft brullen in bed...
Ik ga dus zo even op zoek naar een speen die wel werkt, de speen die ik gister heb gehaald daar komt teveel uit, dus op zoek naar een tussenweg.
Ik heb super lang met de spenen van de ETOS gedaan. Van 0-3 maanden, die deden het tot 1 maand geleden echt prima. Good luck !
pi_54500587
We hebben avent flessen, maar die hebben wel meer gaatjes, alleen zijn ze (volgens mij) even groot. En aangezien we Mirte gedeeltelijk voeding geven voor kindjes met krampjes/verstopping/spugen en dat wat dikker is krijgt ze dat er niet uit. Gisteren een 3 standen speen (vanaf 3 mnd) van avent gehaald, maar die gaat dus veel en veel te hard.
Heb nu een 3 standenspeen (vanaf 0 mnd) van difrax, daar lijkt een minder groot gat in te zitten, had hier ook nog een gewoon flesje waar dat ding op past dus dat gaan we met de volgende voeding proberen...
Ik heb haar vanmorgen nog met dat avent ding gevoed, want anders komt er niks. Maar steeds na een paar slokken die fles ook weer uit dat bekkie getrokken, want ze ging veeeeel te hard. Gulzig meisje.
En dan loopt ook nog een gedeelte langs haar kin haar nek in.

Ben benieuwd met die speen zometeen... enige nadeel van die andere flessen is dat ze een kleinere opening hebben dan die van avent en dat mikt makkelijker met dat poeder (vooral 's nachts ).
pi_54501746
Deze speen lijkt een stuk beter . Ze drinkt lekker door, maar het gaat niet in zo'n tempo dat het uit haar mond loopt
pi_54502277
Agossie Mirte toch, hopelijk gaat het beter met de nieuwe speen op de fles.
Heb met Meike eerder ook wel eens gehad dat ik haar te lang heb opgehouden, tis toch het beste om bij het eerste teken van vermoeidheid de slaapkamer op te zoeken. Anders zijn ze er doorheen.

Appelsap, hoe ging het met speenloze Damian vannacht?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_54503232
Nijna, fijn dat Mirte blij is met de nieuwe speen ( en jij dus ook )

p_iglet, ik heb ook gedacht aan wat jij beschrijft, over dat de BV zo snel uit de borst komt en minder snel uit de fles. Devin doet namelijk ook behoorlijk lang over zijn flesjes hoor ik. Maar bij mijn moeder drinkt hij meestal veel sneller zijn fles leeg dan bij papa of mijn schoonoeder. Zou dat dan misschien te maken kunnen hebben met voedingstechniek? Houding van de fles, of hoe de baby wordt vastgehouden: maakt dat nog verschil?
Of is het gewoon toeval?

Donderdag zijn we naar de osteopaat geweest omdat Devin steeds zo huilerig was, niet wilde slapen overdag en weer krampjes had. Zijn buikje bleek weer boordevol met lucht te zitten, maar voor de rest was er niks vreemds te ontdekken. Al pratend kwamen we erachter dat het door mijn antibiotica-gebruik van een paar weekjes terug moest komen! Inderdaad is hij rond die periode weer zo onrustig geworden, zijn toch al verzwakte darmflora is weer helemaal van slag geraakt.
We gaan dus weer probiotica gebruiken (hij en ik) om de boel te herstellen en we moeten hem weer op de speciale manier gaan vasthouden waardoor hij makkelijker al die luchtbellen kwijt kan. Hij werd een kleine 3 kwartier behandeld en heeft daarna, net als de vorige 2 keer, heerlijk lang geslapen! 's nachts helaas niet, veel krampjes en vanaf 3 uur heeft hij maar bij ons in bed geslapen. Ik werd gek van het heen en weer lopen, veel te koud, en om 12 uur was ik jarig geworden en gunde mezelf een klein warm schatje tegen me aan.
.... met gevoel voor drama....
pi_54503404
Met Damian ging het super vanacht! Ik heb niks gehoord nadat ik hem in bed gelegd had. En hij heeft ook gewoon de hele nacht doorgeslapen.
Vanochtend hebben we hem ook niet gehoord en hij ligt nu net in bed. 2 minuten gemopperd en hij slaapt nu al.
Het lijkt juist sneller in slaap te vallen dan met speen.
pi_54505611
Appelsap, wat goed van Damian!
  zaterdag 10 november 2007 @ 15:36:41 #267
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_54505682
Dat is goed om te horen Appelsap!

Hier nog een beetje (door)brekend nieuws: Anna d'r eerste tandje is door!! Gaf haar net haar hapje, hoorde je echt zo: 'tik' met het lepeltje. Ik kijken: jawel hoor!

Mijn kleine meid wordt groot..
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_54510833
O memmel!! Anna's eerste tandje!

(Meike gaat nog steeds tandenloos door het leven)

Meike kan weer wat nieuws, het houdt niet op met haar.
Ze ging vandaag ineens optrekken tot staan!
Ik was de vuilniszak aan het dichtknopen, komt ze eraan gekropen, trekt zich op aan de vuilniszak en staat!
Nog wel wiebelig maar dat geeft niet. Even later deed ze het bij de wipstoel.... kleintjes worden zo wel heel snel groot hoor
  zaterdag 10 november 2007 @ 20:13:00 #269
144006 chacama
Ondernemend!
pi_54511565
oh, dat verhaal over die speen. Zo herkenbaar. Ik heb Maud een week lang uitgehongerd bij de oppas (gelukkig tankte ze bij mij dan weer bij), maar na van 1 naar 3 te zijn gegaan was dat over.

Anna, je eerste tandje....wat goehoed.
Meike al staan meisje....rustig aan zeg.
pi_54512190
Kersjes, hoe is het nu met Devin?

Appelsap, wat goed van Damian! Fijn dat het ook zonder speen zo goed gaat.

Anna een eerste tandje, wat ga je hard meis!

En Meike die gaat staan, snelle!

Zit ik net die kleine de fles te geven, heb ik het idee dat er niks uitkomt. Manlief mopperen, doe dat ding dan op stand 3 ipv 1 (maar goed met dezelfde speen ging het vanmorgen in stand 1 wel goed). Dit was dezelfde speen, de tweede uit het pakje. Maar daar was het spleetje niet goed van open, ontdekte lief later. Toch maar weer een bewijs dat ik niet achterlijk ben. Ik had de speen van vanmorgen er alweer bij gepakt, toen was de fles zo weer leeg.
  zaterdag 10 november 2007 @ 23:08:26 #271
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_54515564
Meike! Nog even en ja gaat aan de wandel! Goed hoor!

Nijna....mannen.....af en toe....
pi_54521411
Haha, ach ja... mannen... .

Vannacht heeft Mirte toch maar niet doorgeslapen, maar ze doet dan wel weer wat anders... Als ik haar op haar buik in de box leg dan rolt ze naar haar rug . En dat dus al tot 3 keer toe... is dat toeval of...
Normaalgesproken doen ze dat toch nog niet met een maand... .
  zondag 11 november 2007 @ 11:03:43 #273
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54521623
Nijna, rollen met een maand! Das knap! Eli doet dat nog niet. Als hij in een goede bui is, dan blijft hij rustig liggen op zijn buik, als hij er geen zin in heeft, dan is het bullen en trappelen, maar rollen, ho maar! Ach, hij ramt wel al tegen dingen en kijkt soms ook waar hij naar slaat, dus dat rollen komt later wel.

Vraagje: Eli heeft al een aantal dagen groene poep. normaal heeft hij gewone bv-poep. Komt dat door:
a. dat ik ongesteld ben
b. dat Eli verkouden is
c. een combinatie van bovenstaande
d. none of the above, te weten ...

Verder is eli "lekker" aan het mopperen en rochelen (alleen s nachts/s ochtends vanaf 5/6 uur). of zou het een "sprongetje" zijn dat hij zijn handjes aan het ontdekken is? Duurt al een paar weken, nl. (Eli is nu 10w5d)

En we zijn maar niet met boeken onder de wieg aan de slag gegaan, want het ding heeft wieltjes, en zelfs met de rem erop schuift het lekker over ons laminaat, dus we zijn een beetje bang dat de wieg er met eli vandoor zou gaan...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_54521664
Davinia, had Meike ook een keer terwijl de ontlasting altijd geel was.
Het is niks ergs, betekent dat de ontlasting wat langer in het lichaam heeft gezeten.
Hoe langer het in het lijf zit hoe donkerder de kleur. Zo werd mij verteld bij het cb
pi_54526682
Wat een nieuwtjes weer
Een anna met tanden
Een damian zonder speen
Een meike die staat
een mirthe die rolt

Chris heeft weer een nieuwe gewoonte: hij gaat steeds vroeger "nacht slapen". Overdag is hij tussen de voedingen vrij veel wakker, en als hij slaapt is hij makkelijk wakker te krijgen. Maar in de loop van de middag gaat hij al vaster en langer slapen. Dat was eerst vanaf een uur of 6. Dan maakten we hem om 11 uur wakker, en kwam hij om 7 uur weer zelf.
Maar nu doet hij het ook vanaf 3 uur. Gisteren hebben we hem om 7 uur en 11 uur wakker moeten maken voor zijn flesjes. En komt hij tussen 6 en 7 zelf weer. Tussen 7 en 3 zitten de flesjes dan om de 3 uur. Ach ja, ieder kind zal zijn eigen ritme wel krijgen. En die van Chris wisselt ook nog per halve week. .
pi_54530180
Wat een slaapkopje, die Chris .

Mirte is een beetje huilerig vandaag. Ze heeft in elk geval wel genoeg gegeten, dat is het niet. Maar wat het dan wel is... geen idee nog.

Vanmiddag gelachen, ik ging haar verschonen en ze heeft wel vaker dat ze dan gaat plassen, maar vanmiddag zette ze er volgens mij wat druk achter, want ze haalde het eind van de commode .
pi_54536776
Mocht ze geen Sint Maarten lopen, Nijna?

Juliette is wel meegeweest in de buggy. Met eigen lampion, vond ze helemaal geweldig. Als ik 'm pakte om 't lampje weer aan te doen of 'm weer in elkaar te zetten werd ze erg kwaad
pi_54543422
Poemojn, zou het dat geweest zijn... dat ze ook Sint Maarten had willen lopen... . Nou ja volgend jaar dan maar... . Ze ligt nu trouwens als een roosje te slapen, ga haar zo wakker maken voor een badje en daarna de fles .

Stoer dat Juliette is meegeweest. Ik had hier af en toe ook van die ukkies voor de deur staan, zo lieeeeef!
pi_54544561
quote:
Op zondag 11 november 2007 14:58 schreef Deepfreeze het volgende:
Wat een nieuwtjes weer
Een anna met tanden
Een damian zonder speen
Een meike die staat
een mirthe die rolt
En Floor die van haar rug naar buik draait en Pien die trots naar zus kijkt
pi_54544656
he het is d'r gelukt
Ze was zo druk bezig van de week.
Leuk
pi_54544665
Anna een tandje!

Meike wat ga je hard de laatste tijd. Zomaar gaan staan, goed hoor!

Mirte omrollen, zo snel al!

En Floor ook al, wat goed hoor!

Damian schuift sinds gister echt op zijn knieën over de grond. Nog wel zijn armen op de grond. Het ziet er niet uit, kont heel ver omhoog. Zou hij dan toch nog gaan kruipen?
pi_54545029
quote:
Op maandag 12 november 2007 10:06 schreef appelsap het volgende:

Damian schuift sinds gister echt op zijn knieën over de grond. Nog wel zijn armen op de grond. Het ziet er niet uit, kont heel ver omhoog. Zou hij dan toch nog gaan kruipen?
Ik denk dat "we"dat alleen kunnen beoordelen aan de hand van een foto
pi_54545063
quote:
Op maandag 12 november 2007 10:24 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

[..]

Ik denk dat "we"dat alleen kunnen beoordelen aan de hand van een foto
Zal kijken of ik er een foto van kan maken, maar beloof niks.
  maandag 12 november 2007 @ 10:44:34 #284
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_54545497
Op verzoek een kleine update over onze beer

Het gaat met Lucas eigenlijk boven verwachting goed. Sinds afgelopen woensdag is hij uit de couveuse gepromoveerd naar een wiegje in de warmtekamer. Zijn temperatuur is uitermate goed, eerder te hoog dan te laag. En dat terwijl de warmtekamer kouder is dan de couveusekamer.

Het wachten is nu op het eten/drinken. Zodra hij zijn 7 flesjes of borstvoedingen in zijn geheel tot zich weet te nemen mag hij mee naar huis. Vooralsnog doet hij per voeding ca. 30-35 ml uit de fles/borst en gaat de resterende 20-15 ml door de sonde. Per dag mag hij dan ook nog in totaal de hoeveelheid van 1 voeding missen.

Groeien gaat hem ook goed af. Gemiddeld behoort een baby 120 gram per week te groeien volgens de kinderarts. Lucas doet hier 3 dagen over, met een gemiddelde van ongeveer 40 gram per dag. Gisteren woog hij alweer 2110 gram. In 2 weken en 3 dagen alweer 534 gram boven geboortegewicht.

Geduld is een schone zaak, maar daar waren we inmiddels al aan gewend

Ook verbazend hoe snel je er aan went dat hij zo klein is. Eerste keer luier verschonen was ik bang hem pijn te doen, maar tegenwoordig gaat het als vanzelf
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_54545658
Yay een update! Fijn dat Lucas het zo goed doet!
Saartje
  maandag 12 november 2007 @ 10:56:30 #286
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_54545800
quote:
Op maandag 12 november 2007 10:51 schreef Maneki.Neko het volgende:
Yay een update! Fijn dat Lucas het zo goed doet!
Zeker
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_54545834
Wat fijn dat het zo goed gaat met hem! Ik hoop dat jullie hem snel mee naar huis mogen nemen.
pi_54546067
Wat fijn dat Lucas het zo goed doet!! Hopelijk mag hij lekker snel mee naar huis..

En floor ook aan de rol... Probeerd Pien het ook al? of doen ze het echt beide op hun eigen gangetje?
pi_54546080
Floor, goed zo! Leuk dat Pien zo trots is op haar zus .

Appelsap, ik sluit me aan bij KP, foto .

Sanger, wat goed dat Lucas naar een wiegje in de warmtekamer is gepromoveerd en zo te lezen groeit hij goed! Hopelijk mag hij snel mee naar huis!
  maandag 12 november 2007 @ 11:41:19 #290
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_54546958
Rollende Mirte en Floor, wat goed!
Mirte is inderdaad wel erg snel, Devin, bijna 5 maanden, is wat dat betreft liever lui dan moe.
Hij draait zichzelf in de vreemdste bochten en kronkels om dingen te kunnen zien of pakken, maar echt draaien is hem, op een paar per ongelukjes na, te veel.

Davinia, groene poep hebben wij hier af en toe ook.
Het CB zei dat het niet erg was, zolang er maar geen slijm bij zit.

Meike met een tandje...
Heeft ze er last van (gehad)?
  maandag 12 november 2007 @ 11:41:57 #291
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54546971
Is er ook een 9,5 maanden sprong? Dean is de laatste dagen alleen maar aan het mekkeren, dreinen en misthoorn-imitaties aan het geven. Ook 's nachts, yay! * Vivi mompelt "fase, faaaase, FÁÁÁÁÁSE"
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_54552846
pff, hier een baaldagje geloof ik..
Chris is steeds na zo'n 2 uur na een flesje brullend wakker. En niet meer rustig te krijgen.. Als ik dan een klein flesje geef is het wel goed.. En dan op de gewone etenstijd de rest van het flesje maar.. Maar dat schiet natuurlijk ook niet op.. Hij ligt nu ook te brullen, terwijl hij om half 2 en half 3 een flesje heeft gehad..
Hier nog ideeen? Of is het gewoon pech vandaag...

edit:
Chris is toch huilend in slaap gevallen... Zou hij een nachtmerrie gehad kunnen hebben? Zelfs bij hongerhuilen begint het met wat gemurmel..

[ Bericht 16% gewijzigd door Deepfreeze op 12-11-2007 16:00:56 ]
pi_54553300
Deepfreeze, Ik zou op de gewone etenstijd een hele fles geven. Want dan is hij op dat moment tenminste goed gevuld en zou hij eigenlijk geen honger moeten hebben tot de volgende etenstijd. Maar als je hem van te voren al een klein flesje geeft en met etenstijd de rest, dan heeft hij natuurlijk ook weer eerder honger omdat hij geen hele fles gehad heeft.
Of heeft hij dan teveel op een dag?
pi_54555626
He Appelsap, dat is inderdaad het probleem. Zelfs met die forte zit hij net op 5 x 200 per dag..
Uiteindelijk is hij alweer om kwart over 4 wakker geworden, en heb ik hem een volle fles gegeven. En dat is in ieder geval al beter qua timing dan de laatste paar dagen, want dan was hij rond 3 uur al de diepere nachtslaap gevallen. Nu was het 5 uur voordat hij naar bed ging..
Maar hij slaapt gelukkig wel redelijk door. Nog wel 2 keer eruit voor speentjes, maar vanochtend hoefde ik er "pas" om half 7 uit voor een flesje..
  maandag 12 november 2007 @ 19:19:07 #295
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54556129
quote:
Op maandag 12 november 2007 11:41 schreef Vivi het volgende:
Is er ook een 9,5 maanden sprong? Dean is de laatste dagen alleen maar aan het mekkeren, dreinen en misthoorn-imitaties aan het geven. Ook 's nachts, yay! * Vivi mompelt "fase, faaaase, FÁÁÁÁÁSE"
Hmz, wel een erg negatieve post, ook maar even vermelden dan dat mijn mannetje al mooi meeloopt aan 1 handje

En soms een paar seconden los staat...totdat ie doorheeft dat ik hem niet vasthoud
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 12 november 2007 @ 20:49:26 #296
144006 chacama
Ondernemend!
pi_54558526
Fijn he Vivi. Dat je nu weet wat de oorzaak was. Die fases zijn verschrikkelijk als je er middenin zit, maar als ze er eenmaal uitkomen en ook laten zien waarom ze zo waren, dan maakt dat je dag best wel snel weer goed.

Hier is Maud ook helemaal door d'r fase heen. Ze begint de eerste woordjes te maken en begrijpt ons ook al een beetje. De bal zoekt ze regelmatig en 'zuhu' wordt erg bewust tegen Fleur gezegd...haar grote ZUS.

De stappen die ze zet worden er steeds meer en draaien in de loop lukt ook al behoorlijk goed. Wanneer ze snelheid wil, kiest ze nog wel voor kruipen, maar het echte begin is er dus wel. En dat ze echt wil stappen, wordt duidelijk als ik d'r neerzet. Voorheen zakte ze dan op haar knietjes en ging dan verder kruipen, maar nu zet ik ze neer en blijft ze staan, zoekt d'r evenwicht en doel uit en gaat dan op pad. Soms haalt ze het en soms gaat ze het laatste stukje kruipend.
pi_54558742
quote:
Op maandag 12 november 2007 11:08 schreef Deepfreeze het volgende:

En floor ook aan de rol... Probeerd Pien het ook al? of doen ze het echt beide op hun eigen gangetje?
Pien krijgt nu ook "rol naar mijn zij, maar ga eerst op mijn achterhoofd staan" neigingen. Floor pakt dingen ook veel gerichter dan Pien, maar ja Pien kan weer veel beter boos kijken
  maandag 12 november 2007 @ 21:02:04 #298
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54558869
Jeutje!
Maud en Dean lopen al!!!
Kom maar gauw naar het dreumestopic jullie!
Dat valt dan vast niet op bij dean...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_54559118
Sanger, wat goed! Fijn dat hij uit de couveuse is, en wat een groeimonster! Heerlijk dat hij het zo goed doet! Hoe vaak zijn jullie bij hem?

Knappe Maud al aan de babbel, gezellig Chacama!

Ik heb een hoestend meisje. Vandaag slaapt ze heel erg veel en er zit steeds 4 uur tussen haar voedingen. Vanavond heeft ze heel veel voeding uitgespuugd door het hoesten. Ik vond het doodeng, ze kreeg het er niet uit. Ik heb haar op mijn arm gelegd en toen kon ze eindelijk weer normaal ademen. Daarna nog een keer aangelegd om haar toch nog een beetje te laten drinken. Ik vind het zo eng. Ik weet dat het vast een gewone verkoudheid is, haar temperatuur is niet heel hoog (37.6) dus eigenlijk is het gewoon een kindje wat niet lekker is. Maar bah. Eng.

Als ze vannacht weer spuugt wil ik eigenlijk wat water geven. Voor haar keel, en tegen de slijm. Mag dat? Weet iemand dat?
en we bakeren Lena in, mag dat ook gewoon als ze verkouden is? Haar hoofdeind hebben we ietsjes opgehoogd met handdoeken.

(Ik voel me vreselijk, een enorme overbezorgde moeder. bah.)
Avatar by VG Cats | Mijn dochters heten Luuke en Lena.
  maandag 12 november 2007 @ 21:20:39 #300
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_54559388
Een beetje water geven mag, ik zou het wel eerst koken en laten afkoelen, maar wie weet weten de bv moeders dat beter dan ik .

Ik heb bij ziekte niet ingebakerd, werd ook afgeraden ivm met warmtestuwing, Lena lijkt me net zo'n grensgeval qua temp.
Omdat ze ook moet spugen soms zou ik het persoonlijk niet doen.

Sterkte joh! En nee, je bent geen overbezorgde moeder. Als je baby zo snel na de geboorte al in het ziekenhuis ligt zit die schrik nog wel een poosje in je benen, niet meer dan logisch.

En als je het nou niet vertrouwd, de HAP bellen hè? Niet onnodig stoer gaan doen, die mensen zijn ervoor, OOK om je gerust te stellen!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')