Ze ziitten al dichterbij elkaar dan vorig jaarquote:Op donderdag 25 oktober 2007 00:51 schreef JelleS het volgende:
[..]
Weer een mooie lijst, maar wanneer ga je nou eindelijk eens inzien dat Turn On... duizend maal beter is dan Antics?![]()
[..]
Mud Stories heeft t bij mij net niet gehaald...quote:2 jaar geleden was ik helemaal gek op dat album, maar tijdens een computercrash is dat verloren gegaan. Mooi moment nu bij het zien van jouw lijst om er weer achter aan te gaan.
Dat was mij ook opgevallenquote:Op donderdag 25 oktober 2007 16:16 schreef methodmich het volgende:
Grappig, met Peaceman best veel dubbele artiesten, maar toch slechts 17 dubbele albums.
We zullen het erop houden dat Echo & the bunnymen underrated is door muziekliefhebbers in het algemeen.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 19:57 schreef HAL9000S het volgende:
The teardrop explodes is underrated door Echo and the bunnyman liefhebbers
En dan heeft nog niemand het over Pete Wylie met of zonder Wah!.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:50 schreef KillingMoon het volgende:
[The teardrop explodes is underrated door Echo and the bunnyman liefhebbers ]
We zullen het erop houden dat Echo & the bunnymen underrated is door muziekliefhebbers in het algemeen.![]()
Net als the Soft Boys en the Feelies, schandalig ondershat!quote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:26 schreef kamagurka het volgende:
Evenals The Sound trouwens, schandalig underrated waarop eigenlijk straf zou moeten staan![]()
Deze is van dit jaar.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:50 schreef Artanis1 het volgende:
48. Porcupine Tree - Fear of a Blank Planet
World of sleepers op 1, en Hydroponic Garden staat niet eens in je top10?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 14:29 schreef star_gazer het volgende:
Om maar eens wat ambient in de mix te gooien:
1. Carbon-based lifeforms - World of sleepers
2. Biosphere - Substrata
3. Aphex twin - Selected ambient works II
4. H.U.V.A network - Distances
5. V.A. - Albedo
6. Sync24 - Source
7. Global Communications - Pentamerous metamorphosis
8. Solar fields - Extended
9. Asura - Lost Eden
10. Aes Dana - Memory shell
afgezien van welke van de 2 de beste is, er mag maar 1 van de 2 in een top 10 aangezien het van dezelfde band isquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 09:00 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
World of sleepers op 1, en Hydroponic Garden staat niet eens in je top10?
Bij twijfelgevallen kijk ik altijd naar de datum/jaar op Rate Your Music. Daar staat-ie op 2006 (november zelfs) dus geen probleem.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 10:46 schreef Relayer het volgende:
1 Mostly Autumn - Heart full of sky (de limited edition kwam al uit in december 2006!)
Die eerste komt volgens RYM nog net uit 2006. De 2e niet, dus die graag vervangen.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 01:18 schreef DrazTic het volgende:
31. Steve Rachmad - Neo Classica (2007)
76. Wax Tailor - Hope & Sorrow (2007)
Ik had hem oorspronkelijk op 2, maar je mag maar 1 album van 1 artiest in je top 10 hebben. Aangezien ik WOS beter vind, staat WOS dus op 1 en komt HG niet voorquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 09:00 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
World of sleepers op 1, en Hydroponic Garden staat niet eens in je top10?
Mag ik -indien ik daar tijd voor heb- van mijn top 10 nog een top 25 of misschien zelfs een top 50 van maken?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:18 schreef ranja het volgende:
Pudy ook graag je lijst aanpassen aangezien er teveel van dezelfde bands instaan.
AstroStart je mag je lijst nog aanpassen aangezien je dacht dat er geen albums uit 2006 in mochten.
Ja, tot de inzending verstreken is mag je nog aanpassen. Als je even meldt dat je oude lijst niet meer van toepassing isquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 12:20 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Mag ik -indien ik daar tijd voor heb- van mijn top 10 nog een top 25 of misschien zelfs een top 50 van maken?
Ik vind een top 10 eigenlijk niet in verhouding staat met het aantal cd's dat ik heb, maar momenteel ben ik aan het afstuderen en heb ik dus weinig tijd om mijn collectie eens grondig door te spitten...
Hoop dat het lukt!quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 13:56 schreef ranja het volgende:
[..]
Ja, tot de inzending verstreken is mag je nog aanpassen. Als je even meldt dat je oude lijst niet meer van toepassing is
Goeie nummer 1.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 14:10 schreef ralfseltje het volgende:
1. Jeff Buckley - Grace
[ afbeelding ]
Ik ben er wel 100 vergeten.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:15 schreef cafca het volgende:
Leuke lijst, Frollo! staat er toch ook weer eentje in die ik vergeten ben...
Hmm ik ken zijn albums wel ja, maar geen live opnames....PM?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 23:18 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Goeie nummer 1.
Heb je z'n vader al eens geluisterd? Op plaat was ie nog wel eens wat minder, maar ik heb een live opname van hem, echt. Die gast was zooo goed, met een minstens zo mooie stem als Jeff.
Effloresce.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 17:45 schreef brother52 het volgende:
009 (024) Oceansize - Efflorence
Er zijn er meer die die erin hebbenquote:
oeps...quote:
Oh jee.... ik heb m ook verkeerd gespeld volgens mij....quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 18:21 schreef Ascaroth het volgende:
[..]
Ja maar dan moet-ie wel goed gespeld zijn, anders zien we hem niet terug in de eindlijst.
Ik lees allesquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 18:59 schreef peaceman het volgende:
[..]
Oh jee.... ik heb m ook verkeerd gespeld volgens mij....
Ranja, lees je dit? Ff aanpassen in je totaallijst graag
Klopt. Des te leuker is het om die platen in de andere lijstjes terug te zien komen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 11:30 schreef methodmich het volgende:
Ik vond het schrappen erg. Paar keer door de max. 5 regel, maar ook gewoon de platen die zeg maar 101 tot 150 vormen.... Staat nog zoveel moois bij.
Enerzijds wel, anderzijds geeft het ook het gevoel van 'als ik die er wel had in gezet was die hoger gekomen in de eindlijst'. Maar ja. Dat hou je toch.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:15 schreef cafca het volgende:
Klopt. Des te leuker is het om die platen in de andere lijstjes terug te zien komen.
Een regel waar zo op het eerste oog de volgende mensen zich niet aan gehouden hebben:quote:Op donderdag 25 oktober 2007 14:07 schreef Nepthys het volgende:
[..]
In een top 10 mag je maar 1 album per artiest
Ik plaats een top 100, dus maximaal 5 albums per artiest. Waar ze dan staan maakt niet uit volgens mij.quote:Op zondag 28 oktober 2007 01:53 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Een regel waar zo op het eerste oog de volgende mensen zich niet aan gehouden hebben:
Methodmich, JelleS, NasdaqBastardo, Djaser, HetGrobbekuiken, Kamagurka, DraZtic, KillingMoon, Sack_Blabbath, Pudy, Artanis1, Intxaurraga, Zwareshag, Brother52, Trebemmit
![]()
P.S. Het kan zijn dat deze lijstjes later correct gerepost zijn, daar heb ik niet op gelet
edit: ik moet beter lezen.quote:Op zondag 28 oktober 2007 02:07 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik plaats een top 100, dus maximaal 5 albums per artiest. Waar ze dan staan maakt niet uit volgens mij.
De vraag is natuurlijk of je volgend jaar nog steeds zoveel 2007 albums in je top 25/50 wilt zetten of dat dat dan voor 2008 albums geldtquote:Op zondag 28 oktober 2007 01:57 schreef Syb-rund. het volgende:
Hij zou heel wat langer en gevarieerder zijn als albums van dit jaar ook meegeteld mochten worden, maarja dat komt volgend jaar wel
Ook een prestatie.... ik ken er niks vanquote:Op zondag 28 oktober 2007 01:57 schreef Syb-rund. het volgende:
Hij zou heel wat langer en gevarieerder zijn als albums van dit jaar ook meegeteld mochten worden, maarja dat komt volgend jaar wel
Toch een nette top 25:
lijst
quote:Op zondag 28 oktober 2007 09:49 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ook een prestatie.... ik ken er niks van![]()
Klopt dus.quote:Op zondag 28 oktober 2007 10:30 schreef Brahimov het volgende:
OP verkeerd geïnterpreteerd dus.![]()
Daar wordt het samenstellen makkelijker van
Maar ook wel jammer als ze helemaal nergens langs komen. Maar goed, dat hou je toch natuurlijk.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 21:15 schreef cafca het volgende:
[..]
Klopt. Des te leuker is het om die platen in de andere lijstjes terug te zien komen.
Jaaa, Ultimaequote:Op donderdag 25 oktober 2007 14:29 schreef star_gazer het volgende:
Om maar eens wat ambient in de mix te gooien:
1. Carbon-based lifeforms - World of sleepers
2. Biosphere - Substrata
3. Aphex twin - Selected ambient works II
4. H.U.V.A network - Distances
5. V.A. - Albedo
6. Sync24 - Source
7. Global Communications - Pentamerous metamorphosis
8. Solar fields - Extended
9. Asura - Lost Eden
10. Aes Dana - Memory shell
quote:Op zondag 28 oktober 2007 20:02 schreef Detroit het volgende:
09 Shuttle 358 - Frame
Hoe bedoel je dat? Hij staat hier wel als normale release.quote:Op zondag 28 oktober 2007 20:56 schreef zwareshag het volgende:
Sowieso een mooie lijst, BoC Maxima is alleen geen officiele release, weet niet of het wat uitmaakt though.
Hm, ja.. Had in ieder geval in m'n hoofd dat het een demo CD was die ze hadden verstuurd naar Skam en Warp waar later MHTRTC uit is geboren. Discogs zegt:quote:Op zondag 28 oktober 2007 21:24 schreef ranja het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Hij staat hier wel als normale release.
Dus ja.. misschien dat hij dan toch als officiele release kan worden gezien.quote:Limited to 50 copies world wide and handed out to friends and family. Boc Maxima is actually a continuous mix of the track listed below, and includes serveral exclusive tracks and mixes that can't be found anywhere else.
Het zou zonde zijn als die punten per ongeluk op de verkeerde plaats terecht zouden komen.quote:Op zondag 28 oktober 2007 11:16 schreef Kolkus het volgende:
011 The Sound - Into From the Lion's Mouth
Mijnheer Abrams maakt idd goede muziek. Vind het album dat hij onder de naam Fenton heeft uitgebracht trouwens ook wreed, maar die maakte het net niet tot de top 25 voor mijn gevoel.quote:Op zondag 28 oktober 2007 20:56 schreef zwareshag het volgende:
[..]
Heb hem nog niet zo vaak geluisterd maar wat ik ervan gehoord heb is steengoed inderdaad. Wie weet staat hij volgend jaar wel in m'n lijst.
Top100 van gemaakt:quote:
quote:Op zondag 28 oktober 2007 11:16 schreef Kolkus het volgende:
-Mooi lijstje-
Ik heb van (snel afgeraffelde) top 25 een definitieve top 100 gemaakt.quote:
Sorry, niet gezien, zal het aanpassenquote:Op donderdag 1 november 2007 11:49 schreef ranja het volgende:
[..]
dat is 1 teveel voor een top 10 (zie openingspost)
Het is ook disintegration van The Cure, met een iquote:Op donderdag 1 november 2007 18:47 schreef tarzan1 het volgende:
[..]
Sorry, niet gezien, zal het aanpassen
Ik was anders wel benieuwd naar je lijst.quote:Op zaterdag 3 november 2007 14:49 schreef De-oneven-2 het volgende:
Er zijn wel 40 platen die ik op nummer 1 wil zetten.
Dus ik doe het gewoon niet. Nooit meer! Nooit! Hoor je me!? Nooit meer!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |