tief een eind op als je geen zinnige bijdrage kan leveren.quote:
Ik moet wel zeggen dat je OP heel tof isquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:00 schreef WEST het volgende:
[..]
tief een eind op als je geen zinnige bijdrage kan leveren.![]()
Zeer spannend inderdaad. Raad eens wie dit mag gaan missen?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:03 schreef Darklight het volgende:
spannend, hoorde bij de aankondiging dat het voor het eerst sinds 21jaar weer 3 coureurs kans hebben op de titel tijdens de laatste race
start/finish ligt in soort kuilquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:10 schreef voyeur het volgende:
De openingspost blijven erg fraai, hoewel ik de hoeveelheid images jammer blijf vinden. Kunnen er niet gewoon google Earth kmz files gepost worden? Dat scheelt mij weer geld en tijd met mijn slome en dure verbinding
Even een vraag en een opmerking over dit deel:
"Interlagos is een van de weinige circuits waarop tegen de klok in wordt gereden, wat een extra belasting voor de nekspieren van de coureurs betekent. Daarbij is het asfalt erg hobbelig en ongelijk en kronkelt de baan zich door een aantal hoogteverschillen. De start is lastig: de complete grid bevindt zich op een hellend vlak."
Tegen de klok in rijden is niet per sé zwaarder, behalve dat de coureurs het niet gewend zijn, Ze trainen in principe hun nekspieren in beide richtingen.
Als de grid op een hellend vlak is, gaat dan naar boven of naar beneden?
quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:13 schreef WEST het volgende:
[..]
start/finish ligt in soort kuil
ik kom op het eind van het seizoen met een topic met een evaluatie over de OP topics![]()
ik probeer sowiezo altijd de image's zo laag mogelijk te houden in kbquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:55 schreef voyeur het volgende:
Dank West. Sowieso voor al je inspanningen!
ben je waarschijnlijk niet de enigequote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:09 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Zeer spannend inderdaad. Raad eens wie dit mag gaan missen?
OMG! Heb jij daar zelf gereden?!quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 23:34 schreef Atreidez het volgende:
Net topicOntzettend leuke baan om zelf te rijden overigens.
Een achterband stuk rijden op de voorvleugel van iemand anders?quote:rijdt Schumacher een achterband stuk op de voorvleugel van Fisichella
ik vermoed in de Qantas Vodafone Racing wagenquote:Op woensdag 17 oktober 2007 01:27 schreef NED het volgende:
[..]
OMG! Heb jij daar zelf gereden?!
HOMO!!!
quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 23:27 schreef WEST het volgende:
Alle OP's voor komend seizoen worden in de wintermaanden gemaakt zodat het sneller online gezet kan worden.
Ik zou om het aantal kb's omlaag te brengen de standen voor coureurs/constructeurs in PNG-formaat doen. In huidige vorm kan je het met een beetje mazzel onder de 50kb per plaatje houden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 23:27 schreef WEST het volgende:
[..]
ik probeer sowiezo altijd de image's zo laag mogelijk te houden in kb
Alle OP's voor komend seizoen worden in de wintermaanden gemaakt zodat het sneller online gezet kan worden.
Tjonge jonge... iets rustiger met dat gaspedaal (en dus de toeren) en je bespaart een hoop kostbare brandstof en daarbij dus óók kostbare tijd!!!quote:
Dat is waar vrouwen op lettenquote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:48 schreef Sally het volgende:
[..]
Tjonge jonge... iets rustiger met dat gaspedaal (en dus de toeren) en je bespaart een hoop kostbare brandstof en daarbij dus óók kostbare tijd!!!
Dat rondje is toch echt een goed coureur niet waardig...![]()
♪ Moderne tied'n, tiet veur't neie ried'n! ♪
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:05 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat is waar vrouwen op letten
Ik zag voornamelijk wat onbalans in de auto.
klopt, maar dat zien we in de winter wel.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 10:09 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik zou om het aantal kb's omlaag te brengen de standen voor coureurs/constructeurs in PNG-formaat doen. In huidige vorm kan je het met een beetje mazzel onder de 50kb per plaatje houden.
Lijkt me beide een goede optiequote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:11 schreef sasquatsch het volgende:
Mijn favoriete uitslag:
2. Raikkonen
4. Alonso
8. Hamilton
En alleen maar om 3 rijders met een gelijk aantal punten te zien eindigen (een unicum).
En mocht dit niet lukken, doe dan maar Hamilton kampioen (ook een unicum).
En wie is dan kampioen?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:11 schreef sasquatsch het volgende:
Mijn favoriete uitslag:
2. Raikkonen
4. Alonso
8. Hamilton
En alleen maar om 3 rijders met een gelijk aantal punten te zien eindigen (een unicum).
En mocht dit niet lukken, doe dan maar Hamilton kampioen (ook een unicum).
Raikkonen. Hij zou dan kampioen worden op basis van het aantal zeges. Momenteel heeft hij er 5 en Alonso en Hamilton 4.quote:
Iemand?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 01:29 schreef NED het volgende:
[..]
Een achterband stuk rijden op de voorvleugel van iemand anders?
Ik kan me het moment zo 123 even niet meer voor de geest halen, maar je zou toch zeggen dat iemand zn voorvleugel stuk rijd op de achterband van iemand of hoe moet ik dat zien?
Schumacher haalde Fisichella in langs de buitenkant (volgens mij was ie er op start-finish al voorbij) en Fisico remde bij de eerste boch te laat, waardoor zijn rechtervoorvleugel de linkerachterband van Schumacher raakte: filmpjequote:
Tis de alcoholquote:Op donderdag 18 oktober 2007 04:48 schreef Xebber het volgende:
Op dat fllmpje is nou niet écht tezien dat Fisichella Schumacher raakt. Het lijkt er meer op dat Schumacher met veelvuldig laatremmen en blokkeringen zijn banden had versleten.
Het kan natuurlijk ook aan de alcohol liggen die ik vanavond op heb![]()
Kimi moet gewoon winnen!!!quote:Weetjes over de titelkandidaten
Feiten & weetjes over de titelkandidaten. Wat moet je voorafgaand aan de Braziliaanse Grand Prix weten over Lewis Hamilton, Fernando Alonso en Kimi Raikkonen?
Lewis Hamilton - 107 puntenAls Lewis Hamilton de wereldtitel wint in Brazilië, is hij de eerste ‘rookie’-wereldkampioen uit de geschiedenis van de Formule 1. Als Hamilton de titel wint, is hij met 22 jaar en 287 dagen de jongste wereldkampioen ooit. Het record is nu in handen van Fernando Alonso. Hij was 24 jaar en 58 dagen toen in 2005 de titel won. Hamilton heeft nog nooit gereden op Interlagos. Toch zal dat waarschijnlijk geen probleem zijn, want drie van zijn vier overwinningen dit seizoen heeft hij behaald op circuits waar hij nog nooit heeft gereden (Montreal, Indianapolis en Fuji). In twee (Canada, Hongarije) van de drie races die werden gereden met de Super Soft en Soft-compound kwam Hamilton als winnaar over de finish. In derde race (Monaco) werd hij tweede. De opgave van Hamilton was zijn eerste in 33 races. De laatste keer was tijdens de GP2-hoofdrace op Imola in 2006. Hamilton en Alonso zitten dit seizoen wat betreft kwalificatieposities het dichtst bij elkaar. Na 16 kwalificaties is het verschil slechts twee plaatsen. Theoretisch gezien kunnen er maximaal 336 (16 x 22) plaatsen zitten tussen twee teamgenoten.
Fernando Alonso - 104 puntenFernando Alonso kan in Brazilië zijn derde wereldtitel op rij scoren. Alonso behaalde zijn beide titels op Interlagos. De enige twee coureurs die drie wereldtitels achter elkaar wonnen, zijn Michael Schumacher (2000-04) en Juan-Manuel Fangio (1954-57). Na Fangio kan Alonso de tweede coureur worden die drie wereldtitels op rij behaald met verschillende merken. Alonso is de enige van de drie titelkandidaten die geen nieuwe motor heeft voor de Grand Prix van Brazilië. Na zijn crash in de Grand Prix van Japan koos de Spanjaard ervoor om voor de Grand Prix van China zijn motor zonder straf te laten vervangen. Door zijn tweede plaats in China ging Alonso op de all-time WK-puntenlijst Nigel Mansell voorbij. Alonso scoorde 484 in zeven seizoenen. Mansell 482 punten in vijftien seizoenen. Alonso heeft in de laatste 18 van de 19 races punten gescoord. Sinds de Grand Prix van Italië op Monza heeft Alonso geen ronde meer aan de leiding gereden.
Kimi Raikkonen - 100 puntenKimi Raikkonen vierde op de woensdag voor de Grand Prix van Brazilië zijn 28ste verjaardag. Hij is de oudste van de drie titelkandidaten. De laatste vier jaar is Raikkonen drie keer tweede geworden op Interlagos. Raikkonen kan na Keke Rosberg (1982) en Mika Hakkinen (1998-1999) de derde Finse wereldkampioen worden. De Fin kan de eerste coureur na Michaeel Schumacher worden die de titel voor Ferrari wint sinds Jody Scheckter (1979). Met veertien overwinningen is Raikkonen na Fernando Alonso de meest succesvolle actieve coureur. Raikkonen heeft nog twee overwinningen nodig om het record van Stirling Moss te evenaren van coureurs met de meeste zeges zonder wereldtitel. Raikkonen heeft meer zeges dan dertien coureurs die wel een wereldtitel hebben. Raikkonen zal waarschijnlijk erg snel zijn op het rechte stuk. Vijf keer dit seizoen stond hij bovenaan in de speedtraps. Dat is vaker dan welke coureur ook.
bron: www.rtl.nl
Waar gaat dat nou weer overquote:Alonso 'spying on Hamilton'
by David Maher, 18 October 2007
Fernando Alonso has reportedly appointed a 'spy' to ensure his teammate and championship rival Lewis Hamilton does not get preferential treatment from McLaren at the Brazilian Grand Prix this weekend.
Alonso's physiotherapist Fabrizio Borra has been given the job of keeping an eye on the Hamilton side of the garage, according to German newspaper Bild. Borra's tasks will include monitoring Hamilton's set-up choices, and fuel and tyre strategies.
The sports governing body, the FIA, has already appointed an observer, to much criticism, to ensure the two title rivals are given equal backing by McLaren at the season-ending event in Brazil.
Hamilton goes into the Sao Paolo showdown with a four-point advantage over current champion Alonso, who is in turn three points ahead of Ferrari's Kimi Raikkonen.
Ik had al een keer gevraagd/aangeboden of ik niet Alonso's fysiotherapeut mocht zijn... Ik weet wel een heule boel van nekpijn enzo afquote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:35 schreef Googolplexian het volgende:
Alonso mag gewoon niet winnen =_=
[..]
Waar gaat dat nou weer overAlonso haalt echt elke truuk uit de kast. Lullig voor 'm dat Hamilton toch redelijk stabiel van geest is.
Ik vraag me af of dit wel zin heeft. Het zijn beide coureurs uit een team en een nummer 1 en nummer 2 status binnen een team zijn toegestaan. Je mag alleen geen teamorders uitdelen en niet bewust de andere saboteren. Maar de een minder aandacht geven ten opzichte van de ander is gewoon mogelijk.quote:The sports governing body, the FIA, has already appointed an observer, to much criticism, to ensure the two title rivals are given equal backing by McLaren at the season-ending event in Brazil.
Het heeft ook totaal geen zin maar het is een mooie manier voor de FIA om achteraf met de uitslag te kloten.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 15:47 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dit wel zin heeft. Het zijn beide coureurs uit een team en een nummer 1 en nummer 2 status binnen een team zijn toegestaan. Je mag alleen geen teamorders uitdelen en niet bewust de andere saboteren. Maar de een minder aandacht geven ten opzichte van de ander is gewoon mogelijk.
quote:Alonso is playing mind games, says Piquet
By Michele Lostia and Jonathan Noble Wednesday, October 17th 2007, 18:10 GMT
Fernando Alonso is wrong to believe that McLaren have done anything to try and hinder his title challenge this year, claims three times world champion Nelson Piquet.
Alonso has hinted at recent races that he may not have had complete equality of treatment with teammate Lewis Hamilton this year.
Piquet thinks such claims are misplaced, although he believes that Alonso's outspoken remarks may be aimed more at destabilising Hamilton than pleading for more help from his team.
"I don't think the suspicions of sabotage claimed by Alonso are real," Piquet told Italian magazine Autosprint. "But race after race the situation has degenerated.
"Up to the Belgian Grand Prix it was under control, but in Japan and China a verbal fight has started between Hamilton, Alonso and Ron Dennis that has no precedent in Formula One."
He added: "I don't think there is a conspiracy against Alonso. He's bitter, but with nothing to lose he's understood that the more confusion and nervousness there is on the track and in the garage, the more this situation can play into his hands.
"His objective was to psychologically destabilise Hamilton, as I used to do with (Nigel) Mansell by saying his wife was ugly and he was dumb...
"But he doesn't seem to have managed to do that with Hamilton, while with Dennis their relationship seems irremediably compromised to me.
"At the beginning of the season Hamilton had nothing to lose, and behaved that way. But maybe even he didn't think the team would have put him in the same position as Alonso."
Piquet has doubts that Alonso departing McLaren is actually in the team's best interests, and said he was surprised Hamilton has said he wants the Spaniard out of the team.
"Are we sure Ron Dennis wants Alonso to leave?" asked Piquet. "Maybe it's better to still have him in McLaren and carry on arguing with him, rather than having him against you on another car.
"Why would they want to let him go? Just because he doesn't get on with Hamilton? It seems too simplistic to me."
When asked whether it was normal that Hamilton should say he wants Alonso to leave the team, Piquet said: "No, it's not. No driver should behave that way with his teammate, much less when it's a rookie against a world champion."
ok spionage..., zet alonso en raikkonen maar uit het kampioenschapquote:
Ja, Kimi van begin tot eind aan de leiding...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 22:15 schreef kepler het volgende:
ik heb er zin in
zal je zien dat het een onwijs saaie race wordt...
met hamilton op P2 daar teken ik voorquote:Op donderdag 18 oktober 2007 22:35 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ja, Kimi van begin tot eind aan de leiding...
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 22:59 schreef WEST het volgende:
[..]
met hamilton op P2 daar teken ik voor![]()
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 23:03 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Hamilton vind ik de grootste verrassing dit jaar, die mag van mij ook winnen, gun het hem van harte.
Een waardig Schumacher Senna, Prost, Mansel opvolger voor zover mogelijk.![]()
Putschurft...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 23:29 schreef Mikkie het volgende:
Krijg nou de putschurft. Ik moet zondag werken tot 19.15, en het is een half uur naar huis rijden. Ga ik natuurlijk weer net de seizoensfinale missen
ik zou ruilen, of me ziek meldenquote:Op donderdag 18 oktober 2007 23:29 schreef Mikkie het volgende:
Krijg nou de putschurft. Ik moet zondag werken tot 19.15, en het is een half uur naar huis rijden. Ga ik natuurlijk weer net de seizoensfinale missen
quote:“I know Ayrton would approve of Lewis very much, both his character and driving. If he were here today, he would tell Lewis, ‘Be yourself because you are a champion — whether it is this time or the next time’.
“Lewis reminds me of Ayrton in many ways. Ayrton never wanted to be a great man and he didn’t care about money or fame.
“He just wanted to win and be the best, the same as Lewis.
quote:Peace breaks out in McLaren Mercedes in Brazil
By h.b. - Oct 19, 2007 - 8:11 AM
Lewis Hamilton (left) and Fernando Alonso at Interlagos yesterday - Photo EFE
Fernando Alonso has said that an FIA observer to check on equality in the McLaren team is not necessary
All of a sudden an atmosphere of goodwill appears to have broken out in the McLaren Mercedes camp, during the build up to this weekend’s final Brazilian Grand Prix.
Fernando Alonso has said that his relationship with Lewis Hamilton off the track has always been a good one. Alonso said he did not see the need for an FIA observer to ensure that he and Hamilton are given the same conditions this weekend, adding that he trusted his team.
During a press conference yesterday, Alonso was joking and laughing with the British driver.
Alonso recognised that he had to take risks on Sunday if he wanted to retain the world title, but he said the Interlagos track brought him luck.
There was interest in the words of the Renault chief, Flavio Briatore. Speaking in the paddock at Interlagos yesterday he said that Alonso should move to a new ‘well-known’ team, but the first thing he has to do on Sunday is win the championship’.
Voor een F moet toch geen n?quote:Fernando Alonso has said that an FIA observer to check on equality in the McLaren team is not necessary
Ehm Mikkie? Ik wil niet heul vervelend zijn, maar de race begint zondag om 18:00 uur.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 00:26 schreef Mikkie het volgende:
Ik ga me geen dag ziek melden voor een half uur F1
En ruilen is ook geen optie... iedereen heeft dezelfde dienst.
Ik dacht dat het altijd om zeven uur begon en tot half negen duurde. Dan had ik halverwege een half uur gemist, dat was minder erg geweest
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 23:03 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Hamilton vind ik de grootste verrassing dit jaar, die mag van mij ook winnen, gun het hem van harte.
Alleen vind ik de vergelijking met Schumacher I dan weer lullig: die 'Meister' mag ik niet.quote:Een waardig Schumacher opvolger voor zover mogelijk.![]()
Ik heb hem er ook voor deze race weer ingezet...........Hoop dat Honda/Jens minimaal 3 punten pakken dan laten ze STR achter zich!!quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:50 schreef Automatic_Rock het volgende:
Voor m´n manager heb ik uit liefdeJenson Button maar in m´n team opgenomen
quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 07:14 schreef Googolplexian het volgende:
Ayrton Senna's Zus over Lewis Hamilton (volledige artikel)
Mocht ze willenquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 10:23 schreef Atreidez het volgende:
[..]Ik zat aan romantiek te denken ofzo
quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 11:29 schreef SlaggY het volgende:
Shit, ben bang dat ik de kwalificatie ga missen.
De race niet, gelukkig. Ook fijn dat deze race wat later op de zondag is dit keer. Dan is je kater toch al wat minder en kun je je beter concentreren op alle spanning.weer opnieuw beginnen met zuipen
VT1 is over 3 kwartier pas natuurlijk.. Je zou Sopcast kunnen proberen, of TVUplayer. Vaak wisselend succes echterquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 13:04 schreef Bernard0s het volgende:
Mensen.. Wie heeft er een livestream videoconnectie voor VT1 en VT2 van vandaag gevonden?
Met 100% CPU-gebruik durf ik nu geen TVU-player te gebruiken (hell: ik moet 'm nog installerenquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 13:18 schreef Atreidez het volgende:
[..]
VT1 is over 3 kwartier pas natuurlijk.. Je zou Sopcast kunnen proberen, of TVUplayer. Vaak wisselend succes echter
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd!Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
Nope:quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 14:09 schreef Bernard0s het volgende:
Werkt die bij jou wel dan Sally?
Niet getreurd, want Atreidezzz zit vast met beeld voor zich te kijkenquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 14:14 schreef Bernard0s het volgende:
Bij mij is dat timing beeld gewoon helemaal zwart. Fijn is dit. De belangrijkste GP / trainingen van het jaar, doet dat ding het niet..
Me 2quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 14:19 schreef Bernard0s het volgende:
Ik kan hier zo niet tegen
Ik was eeeerdurrrrrquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 14:23 schreef Sally het volgende:
Zooooooooo, even zoeken met Yahoo! leverde dus deze op: http://uk.eurosport.yahoo.com/formula-1/index.html
Live Timing ->
http://uk.eurosport.yahoo.com/formula1/livematch/172629.html
Die doet het al goedquote:Four successive fastest laps for Nakajima. He still sits on top in 1:26.6, quicker than Trulli.
26' - ADRIAN SUTIL GOES TOP OF THE TIMESHEETS!!! TWO TENTHS UP ON NAKAJIMA!!!quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 14:28 schreef Bernard0s het volgende:
Sutil op 1.
Wordt achter de schermen heeeel hard gewerkt aan oplossingen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 14:30 schreef Bernard0s het volgende:
Het FOK!forum is inderdaadl wel uberlangzaam vandaag, gek wordt je er van. Eigenlijk sinds die nieuwe layout dat ik dat probleem heb.
In de nieuwe layout? Dat kun je aanpassen in je 'opties' ( http://forum.fok.nl/fok/edit_prefs )quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 14:35 schreef Bernard0s het volgende:
Ik vind vooral al die reclamezooi er doorheen zeer irriterend.
Er gaat een wereld voor me open!quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 14:38 schreef Sally het volgende:
[..]
In de nieuwe layout? Dat kun je aanpassen in je 'opties' ( http://forum.fok.nl/fok/edit_prefs )
Dar kun je nog veeeeeeeeel meer aanpassen en nieuwe features vinden dan in de oude foksilver-layout.
Mogelijk foute ASCII-code gebruikt door het c/p'en van de tekst van een website. En anders interpretatie van de browser (gebruik je Firefox, Internet Exploder of nog anders?)quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 14:58 schreef Bernard0s het volgende:
Nog 1 vraag;
De topictitel van dit topic klopt niet.. Ik zie allerlei vage tekens na de '1'.. Verklaring?
Nog een klein half uurtjequote:BARRICHELLO GOES FASTEST BY TWO TENTHS!!! Still the McLarens and Ferraris are yet to venture out.
Ik gebruik Internet Explorer.. Deze fout heb ik ook altijd op hyves trouwens. In blogs o.i.d. kan bv. de ë niet normaal tevoorschijn komen.. Raar.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 15:00 schreef Sally het volgende:
[..]
Mogelijk foute ASCII-code gebruikt door het c/p'en van de tekst van een website. En anders interpretatie van de browser (gebruik je Firefox, Internet Exploder of nog anders?)
Nouja, ik hou (autistisch als ik benquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 15:03 schreef Sally het volgende:
Overigens is de nieuwe baggerlayout (what's in a name?!) één van de problemen van de 'overload' aan dataverkeer: er zijn meer opties mogelijk en dus drukt die layout zwaarder op de capaciteit.
Dus massaal terug naar de oude layout kan ook een oplossing zijn
Whahaha, wat een onderbroekenlolquote:SCHUMACHER GOES BACK TO THE TOP!!! NINE TENTHS FASTER THAN BARRICHELLO!!! It's like watching his brother... well, let's not get too carried away now...
Wilde 't net al posten, kwam er niet doorheen...quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 15:10 schreef Bernard0s het volgende:
Lewis naar buiten.
quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 14:41 schreef Sally het volgende:
[14:40:03] <Xebber> ja, maar livetiming doet 't hier al
[14:40:12] <Xebber> Barri staat bovenaan met 1.24.137
[14:40:32] <Sally|F1-VT1> oe, dan ga ik naar de livetiming van formula1.com!
Alonso is liever lui dan moequote:Op vrijdag 19 oktober 2007 15:27 schreef NED het volgende:
Kimi P2. Als Slonso nog iets wil doen zallie nu toch zo onderhand naar buiten moeten
So what???quote:
En wil dat zeggen dat ik niet blij mag zijn dat Kimi de snelste tijd neerzet?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 15:32 schreef Sally het volgende:
[..]
So what???
Een 1e vrije training zegt eigenlijk nog niet veel. Helemaal omdat er in het begin natte omstandigheden waren.
Overigens zet Heikki zich ook nog even boven Rosberg neerLichte wagens aan het eind, opdrogende baan enz. enz. enz. Allemaal mogelijke verklaringen voor de uiteindelijke uitslag
Tuurlijk welquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 15:36 schreef NED het volgende:
[..]
En wil dat zeggen dat ik niet blij mag zijn dat Kimi de snelste tijd neerzet?![]()
Maar ik mag toch wel tegen de rooie rakkers zijn?quote:Tuurlijk zijn die rooie rakkers licht. Zoals ik al zei is dit gewoon eventjes McLaren bang maken.
Niet meer en niet minder.
Ze kunnen niet bang genoeg gemaakt worden wmb!! Kimi ftw!!!!![]()
Jij draait je contrast maar wat hoger Atreidezquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 15:39 schreef Atreidez het volgende:
Als je die screenies nou in gif saved lijken je kleuren niet zo verlept vosssVolgens mij is ie nog kleiner ook dan.
Maak er dan ook een PNG van. Is kleiner dan 25kb en de kleuren zien er beter uit.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 15:54 schreef NED het volgende:
[..]
Jij draait je contrast maar wat hoger Atreidez
En een gif is 25kb, deze is 45kb.
Dat gaat geen ruk verschil uitmaken in de traagheid van Fok en tegenwoordig heb 99% breedband aan de voordeur liggen. Die ene % heeft dikke pech
Geduld, NED... geduld.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 15:54 schreef NED het volgende:
[..]
Jij draait je contrast maar wat hoger Atreidez
En een gif is 25kb, deze is 45kb.
Dat gaat geen ruk verschil uitmaken in de traagheid van Fok en tegenwoordig heb 99% breedband aan de voordeur liggen. Die ene % heeft dikke pech
MAAK DAT FORUM NOU EENS WAT SNELLER DAMMIT!!!![]()
![]()
!!
Da's een gezellige zondagmiddag dunkt me zoquote:12:15 - 12:45 Dutch Supercar Challenge RTL 7
12:45 - 15:30 RTL GP: MotoGP - Maleisië RTL 7
14:00 - 16:05 SBS Raceworld: Champ Car SBS 6
15:30 - 16:00 RTL GP: Red Bull X - Fighters RTL 7
16:00 - 16:45 RTL GP: WTCC - Italië RTL 7
16:45 - 20:30 RTL GP: Formule 1 - Brazilië RTL 7
Bronquote:Hamilton investigated for tyre rule breach
World championship leader Lewis Hamilton is one of three drivers under investigation by the race stewards at the Brazilian Grand Prix for breaching the wet weather tyre rules.
McLaren's Hamilton, Honda's Jenson Button, and Super Aguri's Takuma Sato were deemed to have used two sets of wet weather tyres during the first free practice session at Interlagos, in breach of the Sporting Regulations.
Article 25.3 of the F1 Sporting Regulations states: "No driver may use more than one set of wet and one set of extreme weather tyres during P1 and P2."
The matter was brought to the race stewards' attention by FIA technical delegate Jo Bauer, and it is not clear at this stage whether or not the drivers involved will face any sanction.
The stewards will likely look into the matter after the conclusion of today's second free practice session.
Yep, dat plus voetbal en een paar uurtjes werken maakt mn weekend wel vol.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 16:33 schreef NED het volgende:
Anyway, we hebben iig een leuk weekendje voor de boeg
[..]
Da's een gezellige zondagmiddag dunkt me zo
Stel Hamilton kwalificeert zich als 3e en krijgt de straf, dan wordt het P13. Stel Alonso staat op pole.. Dan zie ik het nie goedkomen voor Hamilton met ook nog Ferrari's en BMW's in de strijd.quote:
Je zou het haast wel zeggen ja..quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 19:17 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ja geen wonder dat Alonso ineens zo relaxed is op de persconferentie enzo... hij heeft gewoon een saboteur in het team!
Ja jawel man! Alonso heeft toch een oude motor! Die laten ze gewoon wat meer toeren draaien zodat ie halverwege stuk gaatquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 19:18 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Stel Hamilton kwalificeert zich als 3e en krijgt de straf, dan wordt het P13. Stel Alonso staat op pole.. Dan zie ik het nie goedkomen voor Hamilton met ook nog Ferrari's en BMW's in de strijd.
En Dennis sluit toch wel komisch af:quote:"It was 100 percent the team's mistake," Dennis said. "Lewis did an installation lap on one set of wet tyres, and we just put on another set. It was 100 percent our fault.
"He only did an in-and-out lap, so there was no advantage, but it was clearly a breach of the rules. Two other people made the same mistake, and it is up to the stewards to decide on the penalty.
Denk (hoop!) dat het afloopt met een sisser..quote:Dennis, whose team has been excluded last month from the 2007 constructors' championship, was also humorous about the situation, adding: "I just hope the stewards don't take the constructors' championship points away - oh, wait, they've already done that!"
http://www.autosport.com/news/report.php/id/63427
Zeker weten niet de neef van Nigel Stepney die waspoeder slaapmiddel in de tanks thee heeft gedaan van de bandenmeneer van McLaren?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 19:17 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ja geen wonder dat Alonso ineens zo relaxed is op de persconferentie enzo... hij heeft gewoon een saboteur in het team!
Walter, je hebt helemaal gelijk gekregen want McLaren heeft een boete van 15000 euro gekregen en Hamilton zal niet worden bestraft (geldt ook voor Button en Sato).quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 22:40 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Gezien het feit dat er m.i. ook geen voordeel uitgehaald is, maar wel een overtreding is begaan, lijkt een geldboete voor de hand liggend.
Dank je!!quote:
Ow, voor Hans: Kimi in de regen
Dankjewel Walter Schobbejak voor de mooie beelden!!!!quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 22:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ach, vooruit: nog een paar
Onboard Kovalainen
Hamilton en Kimi near collision
Het jankende mietje
Hamilton vs. Raikkonen
Had je nou een reden om hem niet te mogen dan kon ik er nog inkomen maar je verkiest twee klootzakken op basis van "weet 't niet".quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 02:20 schreef Stereotomy het volgende:
Ik hoop dat Alonso Hamilton van de baan rost.
Op de een of andere manier mag ik Hamilton echt niet, en hoewel die Alonso een klootzak is gun ik hem wel een wereldtitel.
Of Kimi natuurlijk.
100% FIA controlled. Ik vraag me af waar dat nu weer voor is ... geen zout in de wonden van Ferrari?quote:Hamilton told to keep podium joy in check
Posted at 6:10pm on 20 Oct 2007
Formula One driver Lewis Hamilton has been told to keep a lid on his podium celebrations should he win the title in Monday morning's Brazilian season-ender, according to McLaren team boss Ron Dennis.
Hamilton, the 22-year-old British rookie has led the overall standings since April and is poised to become the youngest ever world champion.
He is four points ahead of team mate and double champion Fernando Alonso and seven clear of Ferrari's Kimi Raikkonen.
"There are regulations that govern the post-race procedures," Dennis said. "We are in a heightened atmosphere of compliance, and we were told to please make sure we strictly adhered to the regulations."
"I suppose their thoughts were (related to) the youthful behaviour Lewis may have (shown) if he would have been in the fortunate position of winning the world championship."
However an FIA spokesman cast doubt on Dennis's assertion.
"There are very clear podium procedures which all the teams must respect but the rumours that any special instructions were imparted to McLaren are, I'm afraid, more than a little far-fetched," he said.
Dennis, whose team were fined $100 million and stripped of all their constructors' points after a spying controversy with Ferrari earlier this year, said the reminder was issued to McLaren's team manager.
Ik hoop 't wel (wat een belachelijk verhaal dat Ron Dennis gewaarschuwd is om z'npupil 'in toom' te houden...quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 09:46 schreef NED het volgende:
En denk je nou echt dat als Hamilton hem wint dattie heel rustig op dat podium staat?
Die gast wordt gek dunkt me
Kom op, lees er doorheen. Dit is gewoon 'spin' van McLaren. Die hele podium procedure is al lang geleden vastgelegd. Het staat Lewis vrij alle champagne op te drinken, te juichen of te springen. De Fia heeft ze gewoon herinnerd aan het feit dat Ron Dennis niet op het podium mag staan (deel van de straf, maar ook logisch omdat ze als constructeur niet winnen).quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 09:39 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
100% FIA controlled. Ik vraag me af waar dat nu weer voor is ... geen zout in de wonden van Ferrari?
Dat zal het zijn jaquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 11:11 schreef voyeur het volgende:
[..]
Kom op, lees er doorheen. Dit is gewoon 'spin' van McLaren. Die hele podium procedure is al lang geleden vastgelegd. Het staat Lewis vrij alle champagne op te drinken, te juichen of te springen. De Fia heeft ze gewoon herinnerd aan het feit dat Ron Dennis niet op het podium mag staan (deel van de straf, maar ook logisch omdat ze als constructeur niet winnen).
quote:Hamilton: Alonso teaching me victory
Byron Young reports from Interlagos 20/10/2007
Lewis Hamilton has found a secret tutor for his crucial showdown with bitter rival Fernando Alonso - the Spaniard himself.
The canny 22-year-old has ordered a stack of videos of how his McLaren-Mercedes team-mate wrapped up the last two world titles here at the Brazilian Grand Prix.
And he has also studied the way Alonso's legendary predecessor Michael Schumacher grabbed a record five successive world titles.
Hamilton is treading virgin ground as he attempts to become the first rookie champion in the sport's 57-year history and achieve a feat that would make him greater than both of them.
Although he has won over a dozen titles in his rocketship ascent to Formula 1, who better to teach him how to handle the crushing pressure of grabbing the sport's biggest prize?
"I've looked at what Fernando has done for the last few years here and what Michael did in previous years and tried to learn something from their strengths or weaknesses," said Hamilton.
In the same baking crucible where Alonso wrenched the crown from Schumacher, he is trying to do the same to the Spaniard.
Even with the world watching he could afford a little joke at his own expense over his China visit to the sand-trap two weeks ago and said he had already done another bit of valuable research.
"I've checked and there is no gravel in the pit lane entry here," he joked. "I am going to do the same job as always but try to stay on the track this time!"
How do you begin to describe this boyman who, less than 26 racing hours after his Grand Prix arrival, could be crowned champion.
Sitting feet away from the humble Hamilton yesterday, it was difficult not to be impressed as he shoulders the hopes of a nation in his first season. At this level being competitive is tough enough for most rookies, winning is beyond all but the elite. Beating a champion even once is a rare event, leading one for most of the season was unheard of until now. And if he beats him to the title? All in his very first year? Amazing.
Many believe Hamilton has already earned the right to wear a Superman outfit. And yesterday he said he's love to do just that - and copy the exploits of MotoGP legend Valentino Rossi who meets his fans on his celebration lap, grabs his national flag and dons wacky Batman or Superman outfits for the podium celebrations.
"Look at the way the fans hug him on the bike after a race. I'm not saying I want everyone to hug me but it would be cool to do the things he does. It does so much for the sport," he added.
The unique individual that he is, Hamilton said he is willing to risk the wrath of FIA officials and his own team if he finally manages to grasp his own dream and win.
"If someone passes me a Union Jack on the slowing down lap it'd be cool to fly it. My hero Ayrton Senna used to do it here. Massa did it last year. That'd be cool."
And he also promised to break another taboo if he triumphs and hurl his £2million race machine in a tyre-screaming, engine-wrecking circle known as a donut before getting out of the car.
"If I win I'll definitely do it," added Hamilton. "When a race finishes it's dull. You never see drivers doing donuts. It would be cool to finish a race and do a donut.
"The teams don't like it because you could break something but if it breaks I'll pay for it. I doubt they'd be happy but I'd do it anyway."
Behind a calm that is eery for one so young there is a glint that the enormity of what he could achieve is finally beginning to sink in.
"To be honest I try not to think about it," he added. "It blows my mind."
When he walked the track on Thursday to study every bump of this notorious track, he was asked if there was any growing sense of how it would feel when the empty grandstands are groaning under the weight of passionate Brazilian fans, the klaxons sound and the deafening samba drums strike up?
He added: "No, not really. Actually I love the track. It's a real racers' circuit." The perfect place for his coronation then.
al geweestquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 13:35 schreef NED het volgende:
offtopic..... is vandaag niet ook qualify voor de champcar? En zoja, hoelaat?
't Werd net gezegd op rtl 7 net aan eind verslag MotoGP, nu zo na reclame Rally Report.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 14:57 schreef NED het volgende:
En de TV zend de qualify van de F1 niet live uit of hoe zie ik dat?
Dat kwam waarschijnlijk omdat 't in het schema in de F1-manager ook fout stond dat de race om 19:00 uur zou starten.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 15:09 schreef NED het volgende:
In de OP bij TV gids staat: 18:30 - 20:10 kwalificatie
Dan is dat verkeerd
En Sato in 2:30 en nu is de livetiming "please wait"quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 15:20 schreef Googolplexian het volgende:
wow ... vettel een rondje in 0.018
Gave beeldenquote:
quote:43' - Kubica's BMW Sauber has stopped in the twisty section around Bico de Pato. Looks like a technical problem.
quote:46' - Potentially a huge blunder by the Brazilian though!!! He looks to have passed a car under waved yellow flags out for the removal of Kubica's car.
quote:47' - Under the rules, he should have that lap struck from the record and be penalised two seconds in each part of qualifying. That's what happened to Alonso and Michael Schumacher in Hungary last year.
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 11:24 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dat zal het zijn ja
"Niet vergeten he ... jullie zijn $100M lichter en kunnen geen constructeurs-kampioen worden dus niet op het podium"
Sommige dingen moet je twee keer zeggen voor degenen die het vergeten waren
ik kan niet kijken.., ik zit in duitsland maar geen TV hier.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 18:18 schreef NED het volgende:
De belangrijkste qualify van het jaar en er is niemand die kijkt?![]()
* Sally kijkt ook, alleen kletst in #f1quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 18:18 schreef NED het volgende:
De belangrijkste qualify van het jaar en er is niemand die kijkt?![]()
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 18:34 schreef WEST het volgende:
live timing doet raar en geen TV
maar vanuit duitsland met een brakke internet verbinding groet ik u![]()
Hier loopt ie lichtelijk achter, en gooit soms tijden door elkaar....quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 18:52 schreef Sally het volgende:
Wat nou Live Timing sucks?? Hier doetie 't prima
Achja, met huidige kwalificatie setup zijn toch alleen de laatste 4/5 minuten waard om te kijken.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 18:26 schreef Barbaaf het volgende:
WTF... ik schakel in en ze zijn begonnen.. de gids zegt 18:30 - 20:10, dan verwacht je toch dat ze 19:00 beginnen![]()
![]()
kijkcijfersquote:FIA modifies red-flag procedure for Brazil
By Jonathan Noble Saturday, October 20th 2007, 20:39 GMT
Formula One race director Charlie Whiting has moved to minimize possible delays in Sunday's title deciding Brazilian Grand Prix by changing the procedure in the event of a race being stopped.
The difficulty teams face in getting personnel to and from the grid at the Interlagos circuit means there could be lengthy delays if the race has to be stopped and the cars form up on the grid as is usually required.
With the event taking place at prime time Sunday evening for the European audience, it is not in the interests of the sport for there to be such long periods with no action.
So Whiting has told the teams that if the race is stopped, the cars will instead form up in the pitlane prior to any restart - allowing teams to works on the cars as quickly as possible.
A statement issued by the FIA said: "Due to the difficulty of clearing personnel and equipment from the grid [in Brazil], in the event of the race being suspended all cars will be required to enter the pitlane and pull up in a line in the fast lane at the red flag line approximately ten metres before the pit exit lights.
"If the race is suspended whilst the cars are behind the safety car it will be directed into the pit lane where it will stop in the fast lane at the red flag line at the pit exit, all cars again being required to stop in a line behind it."
Any cars between the leader and the red flag line, as well as lapped cars, will be told to leave the pits one minute before the resumption time of the race.
Should any car be moved from the pitlane then that will be deemed the equivalent of pushing a car from the grid - and a drive-through penalty will be imposed.
Furthermore, the FIA said that in the event of a wet race, if it does not deem it safe enough for lapped cars to overtake those on the lead lap when behind the safety car, then this will not be allowed.
Niet te vroeg juichen want Massa heeft misschien een probleemquote:
quote:Felipe Massa can expect to be penalised ahead of qualifying for his home Grand Prix after an incident during free practice on Saturday.
The Ferrari driver, who won at Interlagos a year ago and posted the fastest lap of the one hour practice session, is alleged to have overtaken a car while yellow flags were being waved for Robert Kubica's stricken BMW Sauber.
Nog een bron erbij, TDJ?quote:Op zondag 21 oktober 2007 09:38 schreef TJDoornbos het volgende:
Massa op P11 ole ole
Ik reageerde op voorhand vast, maarf hij is bij mijn weten niet op P11 gezet!!quote:Op zondag 21 oktober 2007 10:13 schreef Sally het volgende:
[..]
Nog een bron erbij, TDJ?
Of was dit weer 1 van je vele mindgames die je in je hoofd haalt?!
jupquote:Op zondag 21 oktober 2007 16:10 schreef Jnk18 het volgende:
Hoelaat begint de race? 18:00?
dat begint om 16:45quote:Op zondag 21 oktober 2007 16:17 schreef Jnk18 het volgende:
ok bedankt, hoef dat voorgerommel niet te zien..
http://sport.fok.nl/f1/nieuws/43324quote:Op zondag 21 oktober 2007 17:04 schreef kepler het volgende:
heeft iemand een simpel overzichtje van alle mogelijkheden qua uitslagen?
Zo dan? Simpel genoeg?quote:Hamilton wordt kampioen:
- met een eerste of tweede plaats
- met een derde, vierde of vijfde plaats, mits Alonso tweede of slechter finisht
- met een zesde of zevende plaats, mits Alonso derde of slechter finisht én Räikkönen niet wint
- met een achtste plaats, mits Alonso vierde of slechter finisht én Räikkönen derde of slechter finisht
- buiten de punten, mits Alonso vijfde of slechter finisht én Räikkönen derde of slechter finisht
Alonso wordt kampioen:
- met een eerste plaats, mits Hamilton derde of slechter finisht
- met een tweede plaats, mits Hamilton zesde of slechter finisht
- met een derde plaats, mits Hamilton achtste of slechter finisht én Räikkönen niet wint
- met een vierde plaats, mits Hamilton negende of slechter finisht én Räikkönen derde of slechter finisht
Räikkönen wordt kampioen:
- met een eerste plaats, mits Alonso derde of slechter finisht én Hamilton zesde of slechter finisht
- met een tweede plaats, mits Alonso vierde of slechter finisht én Hamilton achtste of slechter finisht
(met dank aan bellerophon81)
Als t een bandenrace is is Ferrari duidelijk in het voordeel, met de jarenlange ervaring bij Bridgestone. Go Hamiltonquote:Op zondag 21 oktober 2007 17:41 schreef -Hans- het volgende:
Alonso bevestigd net op de Duitse RTL dat ze bij McLaren last hebben van korrelvorming op de banden.. Geldt ook voor de Red Bull's.
Absoluut een voordeel idd voor Ferrari en ik hoop maar dat het goed gaat met de McLarens. Come on Hamilton !quote:Op zondag 21 oktober 2007 17:48 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Als t een bandenrace is is Ferrari duidelijk in het voordeel, met de jarenlange ervaring bij Bridgestone. Go Hamilton
idem ditoquote:
* Bruce117 hoopt mee, maar heeft absoluut vrede ermee als Hamilton wint.quote:
i like itquote:Op zondag 21 oktober 2007 18:09 schreef Asskicker14 het volgende:
Hamilton kan de druk logischerwijs nog niet aan. Op de momenten waar het er echt op aankomt, maakt hij cruciale fouten.
hij moet ook wel flink iets raars doen wil ie dat niet wordenquote:Op zondag 21 oktober 2007 18:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Op het moment is Hamilton dus wel nog altijd gewoon wereldkampioen ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |