tief een eind op als je geen zinnige bijdrage kan leveren.quote:
Ik moet wel zeggen dat je OP heel tof isquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:00 schreef WEST het volgende:
[..]
tief een eind op als je geen zinnige bijdrage kan leveren.![]()
Zeer spannend inderdaad. Raad eens wie dit mag gaan missen?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:03 schreef Darklight het volgende:
spannend, hoorde bij de aankondiging dat het voor het eerst sinds 21jaar weer 3 coureurs kans hebben op de titel tijdens de laatste race
start/finish ligt in soort kuilquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:10 schreef voyeur het volgende:
De openingspost blijven erg fraai, hoewel ik de hoeveelheid images jammer blijf vinden. Kunnen er niet gewoon google Earth kmz files gepost worden? Dat scheelt mij weer geld en tijd met mijn slome en dure verbinding
Even een vraag en een opmerking over dit deel:
"Interlagos is een van de weinige circuits waarop tegen de klok in wordt gereden, wat een extra belasting voor de nekspieren van de coureurs betekent. Daarbij is het asfalt erg hobbelig en ongelijk en kronkelt de baan zich door een aantal hoogteverschillen. De start is lastig: de complete grid bevindt zich op een hellend vlak."
Tegen de klok in rijden is niet per sé zwaarder, behalve dat de coureurs het niet gewend zijn, Ze trainen in principe hun nekspieren in beide richtingen.
Als de grid op een hellend vlak is, gaat dan naar boven of naar beneden?
quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:13 schreef WEST het volgende:
[..]
start/finish ligt in soort kuil
ik kom op het eind van het seizoen met een topic met een evaluatie over de OP topics![]()
ik probeer sowiezo altijd de image's zo laag mogelijk te houden in kbquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:55 schreef voyeur het volgende:
Dank West. Sowieso voor al je inspanningen!
ben je waarschijnlijk niet de enigequote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:09 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Zeer spannend inderdaad. Raad eens wie dit mag gaan missen?
OMG! Heb jij daar zelf gereden?!quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 23:34 schreef Atreidez het volgende:
Net topicOntzettend leuke baan om zelf te rijden overigens.
Een achterband stuk rijden op de voorvleugel van iemand anders?quote:rijdt Schumacher een achterband stuk op de voorvleugel van Fisichella
ik vermoed in de Qantas Vodafone Racing wagenquote:Op woensdag 17 oktober 2007 01:27 schreef NED het volgende:
[..]
OMG! Heb jij daar zelf gereden?!
HOMO!!!
quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 23:27 schreef WEST het volgende:
Alle OP's voor komend seizoen worden in de wintermaanden gemaakt zodat het sneller online gezet kan worden.
Ik zou om het aantal kb's omlaag te brengen de standen voor coureurs/constructeurs in PNG-formaat doen. In huidige vorm kan je het met een beetje mazzel onder de 50kb per plaatje houden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 23:27 schreef WEST het volgende:
[..]
ik probeer sowiezo altijd de image's zo laag mogelijk te houden in kb
Alle OP's voor komend seizoen worden in de wintermaanden gemaakt zodat het sneller online gezet kan worden.
Tjonge jonge... iets rustiger met dat gaspedaal (en dus de toeren) en je bespaart een hoop kostbare brandstof en daarbij dus óók kostbare tijd!!!quote:
Dat is waar vrouwen op lettenquote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:48 schreef Sally het volgende:
[..]
Tjonge jonge... iets rustiger met dat gaspedaal (en dus de toeren) en je bespaart een hoop kostbare brandstof en daarbij dus óók kostbare tijd!!!
Dat rondje is toch echt een goed coureur niet waardig...![]()
♪ Moderne tied'n, tiet veur't neie ried'n! ♪
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:05 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat is waar vrouwen op letten
Ik zag voornamelijk wat onbalans in de auto.
klopt, maar dat zien we in de winter wel.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 10:09 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik zou om het aantal kb's omlaag te brengen de standen voor coureurs/constructeurs in PNG-formaat doen. In huidige vorm kan je het met een beetje mazzel onder de 50kb per plaatje houden.
Lijkt me beide een goede optiequote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:11 schreef sasquatsch het volgende:
Mijn favoriete uitslag:
2. Raikkonen
4. Alonso
8. Hamilton
En alleen maar om 3 rijders met een gelijk aantal punten te zien eindigen (een unicum).
En mocht dit niet lukken, doe dan maar Hamilton kampioen (ook een unicum).
En wie is dan kampioen?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:11 schreef sasquatsch het volgende:
Mijn favoriete uitslag:
2. Raikkonen
4. Alonso
8. Hamilton
En alleen maar om 3 rijders met een gelijk aantal punten te zien eindigen (een unicum).
En mocht dit niet lukken, doe dan maar Hamilton kampioen (ook een unicum).
Raikkonen. Hij zou dan kampioen worden op basis van het aantal zeges. Momenteel heeft hij er 5 en Alonso en Hamilton 4.quote:
Iemand?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 01:29 schreef NED het volgende:
[..]
Een achterband stuk rijden op de voorvleugel van iemand anders?
Ik kan me het moment zo 123 even niet meer voor de geest halen, maar je zou toch zeggen dat iemand zn voorvleugel stuk rijd op de achterband van iemand of hoe moet ik dat zien?
Schumacher haalde Fisichella in langs de buitenkant (volgens mij was ie er op start-finish al voorbij) en Fisico remde bij de eerste boch te laat, waardoor zijn rechtervoorvleugel de linkerachterband van Schumacher raakte: filmpjequote:
Tis de alcoholquote:Op donderdag 18 oktober 2007 04:48 schreef Xebber het volgende:
Op dat fllmpje is nou niet écht tezien dat Fisichella Schumacher raakt. Het lijkt er meer op dat Schumacher met veelvuldig laatremmen en blokkeringen zijn banden had versleten.
Het kan natuurlijk ook aan de alcohol liggen die ik vanavond op heb![]()
Kimi moet gewoon winnen!!!quote:Weetjes over de titelkandidaten
Feiten & weetjes over de titelkandidaten. Wat moet je voorafgaand aan de Braziliaanse Grand Prix weten over Lewis Hamilton, Fernando Alonso en Kimi Raikkonen?
Lewis Hamilton - 107 puntenAls Lewis Hamilton de wereldtitel wint in Brazilië, is hij de eerste ‘rookie’-wereldkampioen uit de geschiedenis van de Formule 1. Als Hamilton de titel wint, is hij met 22 jaar en 287 dagen de jongste wereldkampioen ooit. Het record is nu in handen van Fernando Alonso. Hij was 24 jaar en 58 dagen toen in 2005 de titel won. Hamilton heeft nog nooit gereden op Interlagos. Toch zal dat waarschijnlijk geen probleem zijn, want drie van zijn vier overwinningen dit seizoen heeft hij behaald op circuits waar hij nog nooit heeft gereden (Montreal, Indianapolis en Fuji). In twee (Canada, Hongarije) van de drie races die werden gereden met de Super Soft en Soft-compound kwam Hamilton als winnaar over de finish. In derde race (Monaco) werd hij tweede. De opgave van Hamilton was zijn eerste in 33 races. De laatste keer was tijdens de GP2-hoofdrace op Imola in 2006. Hamilton en Alonso zitten dit seizoen wat betreft kwalificatieposities het dichtst bij elkaar. Na 16 kwalificaties is het verschil slechts twee plaatsen. Theoretisch gezien kunnen er maximaal 336 (16 x 22) plaatsen zitten tussen twee teamgenoten.
Fernando Alonso - 104 puntenFernando Alonso kan in Brazilië zijn derde wereldtitel op rij scoren. Alonso behaalde zijn beide titels op Interlagos. De enige twee coureurs die drie wereldtitels achter elkaar wonnen, zijn Michael Schumacher (2000-04) en Juan-Manuel Fangio (1954-57). Na Fangio kan Alonso de tweede coureur worden die drie wereldtitels op rij behaald met verschillende merken. Alonso is de enige van de drie titelkandidaten die geen nieuwe motor heeft voor de Grand Prix van Brazilië. Na zijn crash in de Grand Prix van Japan koos de Spanjaard ervoor om voor de Grand Prix van China zijn motor zonder straf te laten vervangen. Door zijn tweede plaats in China ging Alonso op de all-time WK-puntenlijst Nigel Mansell voorbij. Alonso scoorde 484 in zeven seizoenen. Mansell 482 punten in vijftien seizoenen. Alonso heeft in de laatste 18 van de 19 races punten gescoord. Sinds de Grand Prix van Italië op Monza heeft Alonso geen ronde meer aan de leiding gereden.
Kimi Raikkonen - 100 puntenKimi Raikkonen vierde op de woensdag voor de Grand Prix van Brazilië zijn 28ste verjaardag. Hij is de oudste van de drie titelkandidaten. De laatste vier jaar is Raikkonen drie keer tweede geworden op Interlagos. Raikkonen kan na Keke Rosberg (1982) en Mika Hakkinen (1998-1999) de derde Finse wereldkampioen worden. De Fin kan de eerste coureur na Michaeel Schumacher worden die de titel voor Ferrari wint sinds Jody Scheckter (1979). Met veertien overwinningen is Raikkonen na Fernando Alonso de meest succesvolle actieve coureur. Raikkonen heeft nog twee overwinningen nodig om het record van Stirling Moss te evenaren van coureurs met de meeste zeges zonder wereldtitel. Raikkonen heeft meer zeges dan dertien coureurs die wel een wereldtitel hebben. Raikkonen zal waarschijnlijk erg snel zijn op het rechte stuk. Vijf keer dit seizoen stond hij bovenaan in de speedtraps. Dat is vaker dan welke coureur ook.
bron: www.rtl.nl
Waar gaat dat nou weer overquote:Alonso 'spying on Hamilton'
by David Maher, 18 October 2007
Fernando Alonso has reportedly appointed a 'spy' to ensure his teammate and championship rival Lewis Hamilton does not get preferential treatment from McLaren at the Brazilian Grand Prix this weekend.
Alonso's physiotherapist Fabrizio Borra has been given the job of keeping an eye on the Hamilton side of the garage, according to German newspaper Bild. Borra's tasks will include monitoring Hamilton's set-up choices, and fuel and tyre strategies.
The sports governing body, the FIA, has already appointed an observer, to much criticism, to ensure the two title rivals are given equal backing by McLaren at the season-ending event in Brazil.
Hamilton goes into the Sao Paolo showdown with a four-point advantage over current champion Alonso, who is in turn three points ahead of Ferrari's Kimi Raikkonen.
Ik had al een keer gevraagd/aangeboden of ik niet Alonso's fysiotherapeut mocht zijn... Ik weet wel een heule boel van nekpijn enzo afquote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:35 schreef Googolplexian het volgende:
Alonso mag gewoon niet winnen =_=
[..]
Waar gaat dat nou weer overAlonso haalt echt elke truuk uit de kast. Lullig voor 'm dat Hamilton toch redelijk stabiel van geest is.
Ik vraag me af of dit wel zin heeft. Het zijn beide coureurs uit een team en een nummer 1 en nummer 2 status binnen een team zijn toegestaan. Je mag alleen geen teamorders uitdelen en niet bewust de andere saboteren. Maar de een minder aandacht geven ten opzichte van de ander is gewoon mogelijk.quote:The sports governing body, the FIA, has already appointed an observer, to much criticism, to ensure the two title rivals are given equal backing by McLaren at the season-ending event in Brazil.
Het heeft ook totaal geen zin maar het is een mooie manier voor de FIA om achteraf met de uitslag te kloten.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 15:47 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dit wel zin heeft. Het zijn beide coureurs uit een team en een nummer 1 en nummer 2 status binnen een team zijn toegestaan. Je mag alleen geen teamorders uitdelen en niet bewust de andere saboteren. Maar de een minder aandacht geven ten opzichte van de ander is gewoon mogelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |