abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53985512
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 11:16 schreef DR878 het volgende:

[..]

Weet eerst waar je over praat achterlijke bosjosti. Van blowen krijg je geen longkanker , mits je het niet met tabak rookt. IN blowen zit geen teer, nitrosaminen en nicotine. Roken krijg je meer koolstofmonooxiden binnen, de affiniteit van zuurstof aan het hemoglobine wordt hierdoor verlaagd. Er is dus minder Hb ter beschikking voor zuurstoftransport. Minder zuurstof is slechtere conditie.
Lol, nee natuurlijk, want omdat er geen teer en nicotine in zit, zitten er natuurlijk niet nog 200 stoffen in die ook niet goed zijn voor je. Of was je dat vergeten? Je kunt wel heel schijnheilig lullen dat het niet slecht is voor je longen, dat is het wel.
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_53986246
Hey, dat rookverbod he, geldt dat ook voor sigaren?
Kinderbijslag op door de coffeeshop nigga.
pi_53986376
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 11:58 schreef Rutgerr het volgende:
Juist bij sigaren.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 12:06:27 #104
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53986429
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 11:58 schreef Rutgerr het volgende:
Nee, alleen voor sigarenrokers.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_53986886

Niet dus.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 12:35:43 #106
125545 DR878
I dont give a shit.
pi_53987055
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 11:27 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Lol, nee natuurlijk, want omdat er geen teer en nicotine in zit, zitten er natuurlijk niet nog 200 stoffen in die ook niet goed zijn voor je. Of was je dat vergeten? Je kunt wel heel schijnheilig lullen dat het niet slecht is voor je longen, dat is het wel.
Er mogen misschien wel carcinogene stoffen zitten in roken en in wiet. In roken zit die concentratie veel hoger.
Alles wat verbrand heeft carcinogene stoffen, alleen roken heeft het veel meer.

http://www.sciam.com/arti(...)473-B55F83414B7F0000
http://www.forbes.com/hea(...)17/hscout603764.html
http://norml.org/index.cfm?Group_ID=6912
Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%
  woensdag 17 oktober 2007 @ 12:46:30 #107
102856 michiel5
Loves Miranda
pi_53987264
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 10:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het blijkt wel weer dat rokers veel intelligenter, socialer en toleranter zijn dan niet-rokers.
Dat is niet de indruk die ik krijg bij dit topic anders....

Intelligent? Als ze dat waren waren ze nooit begonnen, naast dat het ongezond is kost het ook nog eens klauwen met geld.
Socialer? Waar roken ze dan als er ook niet-rokers bij zijn?
Tolranter? Ja vooral naar niet rokers toe zeker? Als je zo'n paf paal vraagt of ie even wil wachten met roken tot jij klaar bent met eten wordt je recht in je gezicht uitgelachen.

Rokers.... triest volk
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
  woensdag 17 oktober 2007 @ 12:48:14 #108
102856 michiel5
Loves Miranda
pi_53987308
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 10:09 schreef Keltie het volgende:

[..]

Als de mogelijkheid bestond, had ik een aanvraag ingediend om je stemrecht af te nemen
Waarom dat dan? Omdat ik het niet met je eens bent? Rook-fundamentalist....
pi_53987361
Sigaretten zijn voor paupers, dat staat buiten kijf overigens.
pi_53987495
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:46 schreef michiel5 het volgende:

[..]

Intelligent? Als ze dat waren waren ze nooit begonnen, naast dat het ongezond is kost het ook nog eens klauwen met geld.
Tolranter? Ja vooral naar niet rokers toe zeker? Als je zo'n paf paal vraagt of ie even wil wachten met roken tot jij klaar bent met eten wordt je recht in je gezicht uitgelachen.

Rokers.... triest volk
Het eerste punt klopt wel een beetje, ik was nog een beetje jong en onbezonnen toen ik begon.
Klauwen met geld! Ik vind 70 euro per maand niet echt veel.
Socialer! Er zijn overal niet-rokers en wel-rokers dus daar is geen rekening mee te houden.
Als je het aan mij vraagt maak IK er geen probleem van, ik wacht met roken of ga ff ergens anders heen.

Je bent er goed in om iedereen over een kam te scheren.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 13:04:50 #111
102856 michiel5
Loves Miranda
pi_53987612
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:57 schreef LekkerWijf het volgende:

[..]

Het eerste punt klopt wel een beetje, ik was nog een beetje jong en onbezonnen toen ik begon.
Klauwen met geld! Ik vind 70 euro per maand niet echt veel.
Socialer! Er zijn overal niet-rokers en wel-rokers dus daar is geen rekening mee te houden.
Als je het aan mij vraagt maak IK er geen probleem van, ik wacht met roken of ga ff ergens anders heen.

Je bent er goed in om iedereen over een kam te scheren.
Over 1 kam scheren is het kenmerk van een goede discussie toch?

Wat ik met het niet sociaal zijn van rokers bedoel is dat zij totaal geen rekening houden met niet-rokers, niet-rokers hebben met niemand rekening te houden want zij veroorzaken geen overlast.

En 70 euro per maand vind ik best een hoop geld, tuurlijk als je niet rookt geef je het wel weer aan wat anders uit, maar zo kan je altijd wel bezig blijven natuurlijk.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 13:10:02 #112
pi_53987706
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:46 schreef michiel5 het volgende:

[..]

Rokers.... triest volk
Het zijn niet-rokers die als slaafjes achter de rokers aanlopen. Pauze op het werk, ze weigeren naar niet-rook horeca te gaan, kijk naar verjaardagen (waar alleen buiten of in de bijkeuken gerookt mag worden. Waar staat iedereen? Bij de rokers. Wie is er dan dom? En maar klagen over de rook, wie is er dan asociaal?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 17 oktober 2007 @ 13:20:20 #113
pi_53987871
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 13:04 schreef michiel5 het volgende:

[..]

Wat ik met het niet sociaal zijn van rokers bedoel is dat zij totaal geen rekening houden met niet-rokers, niet-rokers hebben met niemand rekening te houden want zij veroorzaken geen overlast.
Ze veroorzaken wel overlast. Ze zoeken de hele tijd rokers op om erover te klagen dat ze roken, en nu willen ze het zelfs verbieden! Je kan toch lekker in een niet rook-omgeving blijven? Iedere keer als er een niet-rook tent failliet gaat bewijzen de niet-rokers dat ze eigenwijze ruziezoekers zijn.
pi_53988309
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 13:04 schreef michiel5 het volgende:
En 70 euro per maand vind ik best een hoop geld, tuurlijk als je niet rookt geef je het wel weer aan wat anders uit, maar zo kan je altijd wel bezig blijven natuurlijk.
Met het grote verschil dat een deel van die 70 euro die ze eraan uit geeft indirect bij jou terechtkomt. Die 70 euro diie jij uitgeeft niet. Wie is hier nou de egoist?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 13:52:17 #115
102856 michiel5
Loves Miranda
pi_53988414
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 13:46 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Met het grote verschil dat een deel van die 70 euro die ze eraan uit geeft indirect bij jou terechtkomt. Die 70 euro diie jij uitgeeft niet. Wie is hier nou de egoist?
Hoezo indirect? via de accijnzen bedoel je? Ik maar denken dat dat was om de hogere ziektenkosten van rokers te compenseren, of om hun peuken van de stoep te laten vegen.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 13:56:39 #116
102856 michiel5
Loves Miranda
pi_53988485
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 13:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ze veroorzaken wel overlast. Ze zoeken de hele tijd rokers op om erover te klagen dat ze roken, en nu willen ze het zelfs verbieden! Je kan toch lekker in een niet rook-omgeving blijven? Iedere keer als er een niet-rook tent failliet gaat bewijzen de niet-rokers dat ze eigenwijze ruziezoekers zijn.
Ja, want de missie in het leven van de niet roker is om de roker het leven zuur te maken Als er niet gerookt wordt valt er ook niets meer te zeuren, voor de niet roker dan natuurlijk.
En ik heb daar waar ik normaal uitga (Rotterdam centrum) nog nooit een niet-rook kroeg gezien hoor....
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 13:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het zijn niet-rokers die als slaafjes achter de rokers aanlopen. Pauze op het werk, ze weigeren naar niet-rook horeca te gaan, kijk naar verjaardagen (waar alleen buiten of in de bijkeuken gerookt mag worden. Waar staat iedereen? Bij de rokers. Wie is er dan dom? En maar klagen over de rook, wie is er dan asociaal?
Dit soort verjaardagen ken ik niet, maar dan nog, buiten roken is iets anders dan binnen, en kan met niet voorstellen dat je bij de rokers gaat staan en er dan over gaat klagen, dan ben je echt een josti natuurlijk dat ben ik met je eens.
pi_53988516
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 13:52 schreef michiel5 het volgende:

[..]

Hoezo indirect? via de accijnzen bedoel je? Ik maar denken dat dat was om de hogere ziektenkosten van rokers te compenseren, of om hun peuken van de stoep te laten vegen.
Hogere ziektekosten?

Ga toch weg man, die dikke mensen hebben veel vaker iets.
Ik rook als 17 jaar en ben zins dien nooit bij de doktor geweest.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 13:59:00 #118
pi_53988545
quote:

[..]

Ziektenkosten e.d. meegerekend zijn rokers netto betalers.
pi_53988665
quote:

[..]

Gemiddeld worden de rokers niet oud, en hoe ouder je wordt hoe meer zorgkosten je hebt. Ouderdomskwalen zijn de grootste kostenpost. Verder krijgen rokers minder AOW. ze houden dus geld over aan ons
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 14:17:35 #120
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_53988839
quote:

[..]

Jah en zo word de hondenbelasting ook gebruikt om hondenstront op te laten ruimen
En boetes voor het niet dragen van een gordel gaan ook voor een deel naar de zorgverzekeraar als er weer een kasplantje bij is die z'n gordel niet om had
  woensdag 17 oktober 2007 @ 14:19:07 #121
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_53988871
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 14:06 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Gemiddeld worden de rokers niet oud, en hoe ouder je wordt hoe meer zorgkosten je hebt. Ouderdomskwalen zijn de grootste kostenpost. Verder krijgen rokers minder AOW. ze houden dus geld over aan ons
Dan vind ik dat rokers minder pensioen af moeten dragen! Ze gebruiken het toch niet maximaal!

pi_53989076
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 13:57 schreef LekkerWijf het volgende:

Ik rook als 17 jaar
En dan zo'n nickname hebben. Mens, je gezichtshuid zal wel al bijna op je verlepte tieten hangen. Lekker? Als hapje voor maden, ja.
pi_53989187
Ze zal ook wel een zwoele stem hebben MUHAHAHAHAH :D:D:D:D:D
pi_53989198
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 14:52 schreef karr-1 het volgende:
Mijn vriend is een roker, heeft een IQ van 120, geen petje en geen gouden ketting. Nou jij weer.

Ik heb jarenlang gerookt maar ben er 4 jaar geleden mee gestopt en nooit meer aan begonnen. mijn vriend rookt nog steeds, ook in huis en in de auto. Ik heb er geen last van.

Kortom, je bent een huilie.
Nee maar waarschijnlijk stink jij wel ontiegelijk omdat er een kanker ranzige lucht in je huis en kleren hangt ( van die stinkwijfen die naar rook ruiken in de vroege ochtend). Smerige pauper, beetje de ziektekosten omhoog gooien. Verslaafde junks
pi_53989560
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 14:30 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

En dan zo'n nickname hebben. Mens, je gezichtshuid zal wel al bijna op je verlepte tieten hangen. Lekker? Als hapje voor maden, ja.
Jij zal er ook verdomt goed uitzien als ongezonde vegetarier.....
pi_53989590
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 14:36 schreef netnord het volgende:
Smerige pauper, beetje de ziektekosten omhoog gooien. Verslaafde junks
Die gaan niet omhoog door het roken.

Daar hebben we de VVD voor.
pi_53989602
Vegetariers zien er doorgaans supergoed uit ja. Vergelijk Marianne Thieme eens met de gemiddelde VVD-papzak

@Lekkerwijf, je hebt net zoveel verstand van de consequenties van je achterlijke gedrag als van politiek
Maargoed, mijn vraag is beantwoord, dus verder veel plezier met de eeuwige discussie tussen rokers en niet-rokers.
pi_53989669
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 14:58 schreef Rutgerr het volgende:
Vegetariers zien er doorgaans supergoed uit ja. Vergelijk Marianne Thieme eens met de gemiddelde VVD-papzak

@Lekkerwijf, je hebt net zoveel verstand van de consequenties van je achterlijke gedrag als van politiek
Maargoed, mijn vraag is beantwoord, dus verder veel plezier met de eeuwige discussie tussen rokers en niet-rokers.
Idd, zo'n mooi gebleekt huidje omdat ze div. voedings stoffen missen.
pi_53989721
quote:

Wie heeft er voor het nieuwe zorgstelsel gezorgd.
Als je eerder dood gaat door het roken heb je geen ouderdoms kwaaltjes.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 15:09:15 #130
pi_53989815
quote:

Marianne zit als politica dik onder dierproefonvriendelijke make-up.
pi_53989856
Vegetariërs zien er altijd uit alsof ze dood en doodziek zijn! Ontzettend wit alsof er geen leven in zit.
Geef mij dan maar een lekker sigaretje en mensen die last van mijn rook hebben, blijven maar gewoon lekker weg!
pi_53989867
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:35 schreef DR878 het volgende:

[..]

Er mogen misschien wel carcinogene stoffen zitten in roken en in wiet. In roken zit die concentratie veel hoger.
Alles wat verbrand heeft carcinogene stoffen, alleen roken heeft het veel meer.

http://www.sciam.com/arti(...)473-B55F83414B7F0000
http://www.forbes.com/hea(...)17/hscout603764.html
http://norml.org/index.cfm?Group_ID=6912
Het is dus de concentratie die belangrijk is voor je. Dan ga je toch ook gewoon een meter verder zitten van iemand die een sigaret rookt, dan is de rook ook minder geconcentreerd.
pi_53990165
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 14:36 schreef netnord het volgende:

[..]

Nee maar waarschijnlijk stink jij wel ontiegelijk omdat er een kanker ranzige lucht in je huis en kleren hangt ( van die stinkwijfen die naar rook ruiken in de vroege ochtend). Smerige pauper, beetje de ziektekosten omhoog gooien. Verslaafde junks
Beetje schelden op een forum, maar in het echte leven trek je je bek niet open. Dan heb je de overheid nodig om je zin te krijgen. Ga je moeder pesten.
En je weet niet eens waar je over praat. Zorg kosten stijgen niet significant door rokers. Kosten voor de zorg stijgen significant doordat mensen gewoon steeds ouder worden en dus meer ouderdomskwaaltjes. En laat dat nou net die gezondheidfreaks zijn. Sukkel, een beetje de zorgpremie opdrijven voor de rest van de mensen.
pi_53990201
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 15:13 schreef -moppie- het volgende:
Vegetariërs zien er altijd uit alsof ze dood en doodziek zijn! Ontzettend wit alsof er geen leven in zit.
Geef mij dan maar een lekker sigaretje en mensen die last van mijn rook hebben, blijven maar gewoon lekker weg!
Eensch. Maar een goede vegetarier neemt ter compensatie dan ook een zonnebankje op z'n tijd
pi_53990260
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 15:32 schreef Rutgerr het volgende:

[..]

Eensch. Maar een goede vegetarier neemt ter compensatie dan ook een zonnebankje op z'n tijd
En daar krijgen ze weer kanker van....
pi_53990368
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 15:36 schreef LekkerWijf het volgende:

[..]

En daar krijgen ze weer kanker van....
je kunt beter in een plastic bol gaan leven, tegenwoordig krijg je overal iets van.
pi_53990399
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 15:44 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

je kunt beter in een plastic bol gaan leven, tegenwoordig krijg je overal iets van.
Met Michael Jackson gaat het anders ook niet zo goed...
pi_53990449
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 15:46 schreef LekkerWijf het volgende:

[..]

Met Michael Jackson gaat het anders ook niet zo goed...
dat is dan ook een malloot geen normaal mens
pi_53990487
Roken Lucky Strike
pi_53990494
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 14:56 schreef Remzz het volgende:
Alle rokers zijn ooit meelopers geweest.
Haha, wat een meeloper ben jij zeg. Je reactie is echt te gay voor woorden.
Roken is lekker
pi_53990942
Sigaretten: West
Shag: Javaanse Jongens

Roken is lekker
pi_53991160
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 15:29 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Beetje schelden op een forum, maar in het echte leven trek je je bek niet open. Dan heb je de overheid nodig om je zin te krijgen. Ga je moeder pesten.
En je weet niet eens waar je over praat. Zorg kosten stijgen niet significant door rokers. Kosten voor de zorg stijgen significant doordat mensen gewoon steeds ouder worden en dus meer ouderdomskwaaltjes. En laat dat nou net die gezondheidfreaks zijn. Sukkel, een beetje de zorgpremie opdrijven voor de rest van de mensen.
Kerel, je kent me geen eens dus houd je kaak gewoon. Rokers kosten de maatschappij klauwen vol geld, en dit zeg ik dan ook gerust in je face. Muil houwe, vieze stinkende pauper
pi_53991244
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 16:39 schreef netnord het volgende:

[..]

Kerel, je kent me geen eens dus houd je kaak gewoon. Rokers kosten de maatschappij klauwen vol geld, en dit zeg ik dan ook gerust in je face. Muil houwe, vieze stinkende pauper
Dat is NIET waar sulletje.

[ Bericht 1% gewijzigd door LekkerWijf op 17-10-2007 17:30:17 ]
pi_53991356
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 15:13 schreef -moppie- het volgende:
Vegetariërs zien er altijd uit alsof ze dood en doodziek zijn!
Ik vroeg me al af hoe lang het ging duren.

Dat vegetarisme voor een wit/bleek uiterlijk zou zorgen is onzin. Bouwstenen voor pigment haal je nl. niet uit dierlijke voedingsmiddelen, en om bloedarmoede te krijgen die zo erg is dat je er bleek van wordt is er een stuk meer nodig dan alleen geen dierlijke voedingsmiddelen eten.

Overigens zou ik nog steeds liever bleek zijn dan dat mijn huid zijn elasticiteit verliest. Als er een groep mensen is die gebaat is bij antirimpelcrèmes zijn het rokers wel.
pi_53991665
LinkseFrieseVegetarier, waarom doe je nog zo je bent om intellectuele paupers van je gelijk (want dat heb je namelijk overduidelijk) te overtuigen?
pi_53991924
De discussie hier bewijst maar weer dat rokers minder stress hebben dan niet rokers
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_53991982
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 16:39 schreef netnord het volgende:

[..]

Jammer, u gaat niet door voor de keuken
*publiek* Aaaaaaaawwww

Het CBS en de Algemene Rekenkamer hebben dat allaaaaaaang uitgerekend.
Rokers leveren de staat meer geld op dan dat het kost.
Als het meer gaat kosten dan oplevert is er binnen no-time een compleet verbod op roken
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_53992702
Rokers
Rook
Roken
  woensdag 17 oktober 2007 @ 18:33:57 #149
184568 elilim
videre nec videri
pi_53993300
Rokers zijn kneuzen dat is de waarheid.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 18:34:56 #150
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53993324
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 17:29 schreef BasOne het volgende:

[..]

Jammer, u gaat niet door voor de keuken
*publiek* Aaaaaaaawwww

Het CBS en de Algemene Rekenkamer hebben dat allaaaaaaang uitgerekend.
Rokers leveren de staat meer geld op dan dat het kost.
Als het meer gaat kosten dan oplevert is er binnen no-time een compleet verbod op roken
Yep, zoals iemand in een ander topic postte, de schatting is uitgaven 2 miljard, inkomsten 3 miljard.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 18:35:25 #151
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53993333
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 18:33 schreef elilim het volgende:
Mensen die vooroordelen zijn grotere kneuzen. Dat is pas een waarheid.
pi_53993457
En mensen met een pistool in hun avatar ook.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 18:45:17 #153
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_53993563
Roken . Wacht maar tot het rookverbod erdoor is in de horeca. Dan stinkt het overal naar zweet . Roken .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_53995869
Al'qaeda kan nog wat leren over fanatisme van de anti rokers.

Je zou je kapot lachen als het niet zo triest zou zijn.

Santa Cruz County Bans Tobacco, including Smokeless

SANTA CRUZ COUNTY (KRON) - There are many places these days where you're not allowed to smoke. Soon, you may not be able to even have tobacco in your possession if you visit a park in Santa Cruz County.

"No one's going to be searched," says Parks Director Barry Samuel. "No one's going to have their pockets gone through but sheriff's deputies will be enforcing the law and that applies to smokeless tobacco as well...we don't want anyone spitting on the sidewalk. It's unhealthy."

In a unanimous vote Tuesday, County supervisors took an aggressive stance against smoking by banning the use and possession of tobacco products in all county parks.

Samuel says, "Second-hand smoke is a known carcinogen. We believe our children deserve a clean, safe place to play."

KRON 4's Rob Fladeboe spoke to visitors at Anna Jean Cummings Park in Soquel who say the ban is a good idea.

"It's harmful to the kids," Juli McDermitt tells Rob. "We want to bring them up in a safe environment."

"And they learn by seeing," adds Shaena Strubing. "If they see someone smoking where they play every day, they're going to say ‘hey, why can't I do that?'"

The smoking ban applies to everyone and any type of tobacco, even smokeless. Officials say the idea is to keep the county's 30 parks free of second-hand smoke.

Samuel expects the ban to reduce the number of park fires caused by smokers. People caught smoking or in possession of tobacco could be assessed a $92 fine.

http://www.kron.com/Global/story.asp?S=6165875

Loop je met een pakje peuken in je zak krijg je een boete van $92
Stelletje extremisten.
Laboro te salutante
pi_53996236
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 18:33 schreef elilim het volgende:
Ik wil het liefst dat ding in ja ava tegen je harses zetten.
Kortzichtige homo.
Roken is lekker
  donderdag 18 oktober 2007 @ 00:32:31 #156
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_54001629
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 14:06 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Gemiddeld worden de rokers niet oud, en hoe ouder je wordt hoe meer zorgkosten je hebt. Ouderdomskwalen zijn de grootste kostenpost.
Dit is een fabeltje. Ziektekosten lopen in de laatste levensjaren op, of dit nu vroeg is bij een ongezonde roker of later bij een gezonde oudere. De ziektekosten zijn voor beide groepen dus nagenoeg gelijk.

Dit wordt hier bevestigd.
Life is what you make it.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 00:38:11 #157
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_54001758
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 18:45 schreef fathank het volgende:
Roken . Wacht maar tot het rookverbod erdoor is in de horeca. Dan stinkt het overal naar zweet . Roken .
Precies, was laatst een special over het rookverbod in openbare gelegenheden in Engeland. De meeste clubs, kroegjes etc. stonken en 80% van de mensen waren op het terras of op het balkon gezellig te roken en te drinken.
And all the things you do with it
  donderdag 18 oktober 2007 @ 00:40:10 #158
pi_54001806
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:32 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Dit is een fabeltje. Ziektekosten lopen in de laatste levensjaren op, of dit nu vroeg is bij een ongezonde roker of later bij een gezonde oudere. De ziektekosten zijn voor beide groepen dus nagenoeg gelijk.

Ik ben het niet eens met je conclusie. Lees het artikel nog maar eens.
pi_54001830
Fabels over roken zijn feiten voor de anti's
Ze laten zich leiden door stichtingen als STIVORO en CAN, hun woord is wet, sterker nog, hun woord is heiliger dan de bijbel.
Dat er de afgelopen decennia 1000'den raporten van anti-rookbewegingen de vullisbak in zijn gegooid vanwege ondeugelijk onderzoek willen ze niets van weten.

Het leukste, en meest schandalige is mischien wel het Helena Mirakel.
Her Dorpje Helena in de VS stelde een rookverbod in, en in de eerste 6 maanden waren er all 75.... ehm... 60... oops 40... mmmm 24 procent minder gevallen van hartkwalen...
Tja het percentage werd na kritiek iedere keer naarbeneden afgesteld om het geloofwaardig te maken.
Her schandalige is dat het Britisch Medical Joural hier vrolijk aan meewerkte, na de eerste publicatie online, en na 100den posts van kritiek werd alles geschoont en een nieuwe pagina met nieuwe cijfers online gezet, met.. je raad het al, alleen maar positieve kritiek.

Ook een lollig onderzoek was van een jaar of 2/3 terug, waarin een Engelse wetenschapper erachterkwam dat in de jaren 1940-1945 meer rokers stierven dan in de 20 jaar daarvoor of daarna (oorzaak roken natuurlijk)
Laboro te salutante
pi_54001858
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

10 tegen 1 dat jij het artikel zelf niet eens gelezen hebt.
pi_54001906
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je bent het niet eens met zijn conclussie....
Lees de samenvatting van het artikel dan?
SAMENVATTING
- Vaak wordt verondersteld dat ongezond leven leidt tot hogere zorgkosten en dus dat gezond leven kostenbesparend zou zijn.
- Alhoewel de zorgkosten per levensjaar van ongezond levenden inderdaad vaak hoger liggen dan van gezond levenden, kunnen de totale zorgkosten van laatstgenoemden toch hoger zijn. Dit komt doordat zij langer leven en tijdens deze ‘extra’ levensjaren relatief veel zorg consumeren.
- Levensverlengende preventie van ongezond gedrag kan in de gewonnen levensjaren dan ook additionele kosten oproepen.

- Desondanks kan preventieve zorg een zeer doelmatige manier zijn om gezondheid te winnen en verdient die derhalve meer aandacht.
Publicatie: Nr. 21 - 26 mei 2006
Auteur: W. Brouwer c.s.
Bron: Medisch Contact Pagina: 878-881
Laboro te salutante
  donderdag 18 oktober 2007 @ 00:47:10 #162
pi_54001959
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:41 schreef BasOne het volgende:
Fabels over roken zijn feiten voor de anti's
Ze laten zich leiden door stichtingen als STIVORO en CAN, hun woord is wet, sterker nog, hun woord is heiliger dan de bijbel.
Dat er de afgelopen decennia 1000'den raporten van anti-rookbewegingen de vullisbak in zijn gegooid vanwege ondeugelijk onderzoek willen ze niets van weten.

Het leukste, en meest schandalige is mischien wel het Helena Mirakel.
Her Dorpje Helena in de VS stelde een rookverbod in, en in de eerste 6 maanden waren er all 75.... ehm... 60... oops 40... mmmm 24 procent minder gevallen van hartkwalen...
Tja het percentage werd na kritiek iedere keer naarbeneden afgesteld om het geloofwaardig te maken.
Her schandalige is dat het Britisch Medical Joural hier vrolijk aan meewerkte, na de eerste publicatie online, en na 100den posts van kritiek werd alles geschoont en een nieuwe pagina met nieuwe cijfers online gezet, met.. je raad het al, alleen maar positieve kritiek.

Ook een lollig onderzoek was van een jaar of 2/3 terug, waarin een Engelse wetenschapper erachterkwam dat in de jaren 1940-1945 meer rokers stierven dan in de 20 jaar daarvoor of daarna (oorzaak roken natuurlijk)
Heeeee bommen en geweren roken ook hoor!
pi_54001981
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Heeeee bommen en geweren roken ook hoor!
Niet te vergeten de uitlaatgassen van de tanks
Laboro te salutante
  donderdag 18 oktober 2007 @ 00:49:35 #164
164931 Houtspeer
pi_54002009
Je kan wel met conspiracy dingen aankomen, maar het lijkt mij dat een long bekleed met zwarte smurrie niet goed voor je is. Je bloed kan dan O2 niet goed afgeven en CO2 krijgen. Staat in elke biologieboek voor de middelbare school.

Toch vind ik dat instanties soms te ver gaan met hun verboden op roken.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 00:50:55 #165
pi_54002038
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:44 schreef BasOne het volgende:

[..]

Je bent het niet eens met zijn conclussie....
Lees de samenvatting van het artikel dan?
SAMENVATTING
- Vaak wordt verondersteld dat ongezond leven leidt tot hogere zorgkosten en dus dat gezond leven kostenbesparend zou zijn.
- Alhoewel de zorgkosten per levensjaar van ongezond levenden inderdaad vaak hoger liggen dan van gezond levenden, kunnen de totale zorgkosten van laatstgenoemden toch hoger zijn. Dit komt doordat zij langer leven en tijdens deze ‘extra’ levensjaren relatief veel zorg consumeren.
- Levensverlengende preventie van ongezond gedrag kan in de gewonnen levensjaren dan ook additionele kosten oproepen.

- Desondanks kan preventieve zorg een zeer doelmatige manier zijn om gezondheid te winnen en verdient die derhalve meer aandacht.
Publicatie: Nr. 21 - 26 mei 2006
Auteur: W. Brouwer c.s.
Bron: Medisch Contact Pagina: 878-881
Zijn conclusie is dat de zorgkosten nagenoeg gelijk zijn. Dat staat nergens. Behalve dat word er geen rekening gehouden met inkomsten van accijns.
pi_54002085
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:49 schreef Houtspeer het volgende:
Je kan wel met conspiracy dingen aankomen, maar het lijkt mij dat een long bekleed met zwarte smurrie niet goed voor je is. Je bloed kan dan O2 niet goed afgeven en CO2 krijgen. Staat in elke biologieboek voor de middelbare school.

Ah maar ben je bekent met het bafaamde rokershoestje?
Zo af en toe gooi ik er een lekkere bruine fluim uit waarvan ik voel dat ie diep uit m'n longen komt.
Het menselijk lichaam heeft de eigenaardige en vervelende eigenschap zichzelf schoon te maken.

Tuurlijjk, roken is ongezond, je kan het aantal rokers die dat ontkent op 1 hand tellen.
Maar het bijlange niet zo schadelijk als de anti rook clubs je willen doen geloven.

Simpelweg, je kan NIET bewijzen dat de 1 of andere aandoening door roken komt, niet in de vervuilde wereld waar we in leven.
Laboro te salutante
pi_54002130
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zijn conclusie is dat de zorgkosten nagenoeg gelijk zijn. Dat staat nergens. Behalve dat word er geen rekening gehouden met inkomsten van accijns.
Is al erder vermeld, extra kosten +/- 2 miljard, inkosten 3 miljard.
Maar ik dacht dat het tussen de 3.5 en 4 miljard lag.

Rokers kosten de staat niets extra's dan niet rokers.
Laboro te salutante
  donderdag 18 oktober 2007 @ 00:57:37 #168
164931 Houtspeer
pi_54002164
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:53 schreef BasOne het volgende:

[..]

Simpelweh, je kan NIET bewijzen dat de 1 of andere aandoening door roken komt, niet in de vervuilde wereld waar we in leven.
Nee ok, maar je kan wel onderzoeken of roken meer kans geeft op dit en dat.
pi_54002220
quote:
Je kan wel met conspiracy dingen aankomen
Oh AUB niet over conspiracy beginnen, want als ik los ga dan word het naar TRU geschopt

Zal dit erover zeggen, 1/3 van de 'artsen' die 'wetenschappelijk' onderzoek doen naar de gevolgen van roken en meeroken staan op de payroll van de grote pharmacautische bedrijven zoals glaxo smith klein, de fabrikant van oa nicorette en andere 'stoppen met roken' en nicotine vervangende middelen.
En dat is public record, staat gewoon op desbetreffende websites.
Laboro te salutante
pi_54002253
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:57 schreef Houtspeer het volgende:

[..]

Yup, en wat blijkt, je hebt meer kans om getroffen te worden door bliksem dan dat je een dodelijke ziekte oploopt door meeroken.
Laboro te salutante
pi_54002306
Ik heb niet het idee dat meeroken erg gezond is.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 01:07:53 #172
164931 Houtspeer
pi_54002321
Ik heb nergens iets gezegd over meeroken. Daar ben ik namelijk erg skeptisch over.
pi_54002352
Ik haal het alleen even aan om aan te tonen dat het BS is.
Ja je hebt kans op.
Maar als je de statistieken bekijkt van de anti rook clubs zou elke roker binnen 10 jaar dood zijn.......
Zo schadelijk is roken namelijk volgens hun.
Laboro te salutante
pi_54002397
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:57 schreef Houtspeer het volgende:

[..]

En dat wordt dan ook vaak gedaan. Vaak zat met de conclusie dat het amper meer kans geeft op enge ziektes. Maar deze onderzoeken worden dan genegeerd want dit kan natuurlijk niet kloppen, roken moet en zal dodelijk zijn. Onderzoeken die de slechte kant 'bewijzen' zijn trouwens meestal gefinancieerd door producenten van stoppen-met-roken producten, wat een miljardenbusiness is.

Daarnaast moet men gewoon niet zo zeiken. Je gaat uit om los te gaan en niet om te lopen zeiken, niet om op elk kleine dingetje te letten. Rot dan ook op met dat gezeur over rook.

Ben trouwens wel voor een verbod in restaurants, kan me goed voorstellen dat de geur van rook bij eten niet op prijs wordt gesteld. Maar ook daar gaat het niet over de schadelijkheid van meeroken.

EDIT:
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 01:01 schreef BasOne het volgende:
Zal dit erover zeggen, 1/3 van de 'artsen' die 'wetenschappelijk' onderzoek doen naar de gevolgen van roken en meeroken staan op de payroll van de grote pharmacautische bedrijven zoals glaxo smith klein, de fabrikant van oa nicorette en andere 'stoppen met roken' en nicotine vervangende middelen.
En dat is public record, staat gewoon op desbetreffende websites.
Dat dus.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 01:13:32 #175
164931 Houtspeer
pi_54002404
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 01:09 schreef BasOne het volgende:
Ik haal het alleen even aan om aan te tonen dat het BS is.
Ja je hebt kans op.
Maar als je de statistieken bekijkt van de anti rook clubs zou elke roker binnen 10 jaar dood zijn.......
Zo schadelijk is roken namelijk volgens hun.
Je hebt eigenlijk nog niks aangetoond hoor. Heb je een paar leuke bronnetjes?
pi_54002425
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 01:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb niet het idee dat meeroken erg gezond is.
Meeroken is vrij onschadelijk, bekijk het WHO raport uit 2001 (dacht ik) maar.
Dat hebben ze onder het tapijt willen schuiven omdat de uitslagen ze niet bevielen.
Zoals ik al zei, je lichaam schoont jezelf, de kans dat je iets oploopt door meeroken is vrij gering, tenzij je er bevattelijk voor bent, maar dan is (mee)roken 1 van je laatste problemen.

Ik probeer het trouwens niet te bagitaliseren, maar dring mensen er eropaan niet alles te geloven wat als headline in de telegraaf staat.
Het word sterk overtrokken, het is een hype, roken is foei, roken is slecht, maar al 40 jaar kan niemand definitiefe cijfers geven over hoe slecht.

Ze pompen rook van 80.000 sigaretten in een glazen bak met ratten per uur en die gaan dood en zeggen simpelweg roken is dodelijk........
Laboro te salutante
pi_54002427
Ik ben eht niet eens methet standpunt dat rokers AAAALTIJD paupers zijn.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 01:20:07 #178
164931 Houtspeer
pi_54002492
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 01:15 schreef Snien het volgende:
Alleen wanneer ze roken zeker.
pi_54002502
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 01:13 schreef Houtspeer het volgende:

[..]

Je hebt eigenlijk nog niks aangetoond hoor. Heb je een paar leuke bronnetjes?
Verschillende

http://www.junkscience.com/ (onafhankelijk)
http://www.forces.org/ , http://www.forces-nl.org/ (pro-rook)
http://www.stivoro.nl/

Junkscience websites zijn er meerdere van. relatief onafhankelijk gezien ze pro-rook als anti-rook raporten debunken.
Forces is een pro-rook site/sites, maar komen met meer informatie en met degelijke uitleg, die verivieerbaar is via via via.
Integenstelling to anti rook sites die het meer moeten hebben van one-liners

[ Bericht 2% gewijzigd door BasOne op 18-10-2007 01:29:21 ]
Laboro te salutante
pi_54002522
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 01:20 schreef Houtspeer het volgende:

[..]

Alleen wanneer ze roken zeker.
Dat slaat nergens op. Ik zeg rokers, wat denk jij dat het woord roker betekend?
pi_54002536
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 01:15 schreef Snien het volgende:
Alleen als ze dronken zijn Eh Vickie
Yaeh but
no but
yeah but
no but
Laboro te salutante
pi_54002578
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 01:22 schreef BasOne het volgende:

[..]

Alleen als ze dronken zijn Eh Vickie
Yaeh but
no but
yeah but
no but
How do ya know my lord anyhow motherrrr
  donderdag 18 oktober 2007 @ 01:25:54 #183
164931 Houtspeer
pi_54002588
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 01:21 schreef Snien het volgende:

[..]

Dat slaat nergens op. Ik zeg rokers, wat denk jij dat het woord roker betekend?
Rustig aan trut

Bedankt voor je linkjes Bas, ik ga ze morgen even bekijken
pi_54002616
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 01:25 schreef Houtspeer het volgende:

[..]

Rustig aan trut

Wat ben je toch prachtig
pi_54002625
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 01:25 schreef Houtspeer het volgende:

[..]

Rustig aan trut

No problemo, d'r zijn er nog een paar honderd
Maar er zijn al meerdere roken/nietroken topics me volgespamt, mischien een search en browse daardoorheen voor meer links, ben na de laatste reinstall van windhoos een hoop kwijtgeraakt.
Laboro te salutante
  donderdag 18 oktober 2007 @ 01:29:42 #186
164931 Houtspeer
pi_54002649
Nog een vraagje, rook jij?
pi_54002672
Nee
*steekt shaggie op
En ik drink ook niet
*trekt pilsje open
En ik lieg ook nooit
Laboro te salutante
  donderdag 18 oktober 2007 @ 01:34:20 #188
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_54002712
Ik heb jonge rokers (rond de 19) nooit gesnapt.

Kijk, ik kan het me heel goed voorstellen dat mensen met de leeftijd van mijn ouders (stel 40-50 jaar) en zeker bejaarde mensen wél roken, aangezien het vroeger heel normaal was. Het was zelfs abnormaal als je niet rookte! Zo waren er van die delfts-blauw-tegeltjes met daarop "Het is geen man die niet roken kan". Men vond het niet per se gezond, maar zeker ook niet (erg) ongezond.
Jongeren werden dan ook aangespoord om te gaan roken. Het logische gevolg is dan, dat ze nu nog steeds roken en er nu erg lastig van af kunnen komen.

Maar tegenwoordig is het overduidelijk dat je gewoon een ontzettende klapmongool bent als je gaat roken: het is schadelijk voor je longen, je conditie gaat naar de kloten, hogere kans op kanker (laten we voor het gemak zeggen: het is slecht voor je lichaam), het kost klauwen geld... en je ziet er écht niet stoer uit als je het doet.
En tóch zijn er mensen die gaan roken! Dat snap ik echt niet (behalve dat het meelopers zijn).

Of van die rokende pubertjes die zeggen "Mijn ouders roken ook, dus zij hebben niets te zeggen over mijn roken, want ze doen het zelf ook."
Bullshit zeg ik dan. Hun ouders ondervinden namelijk aan den lijve hoe slecht het voor je is, dus hebben ze (vind ik) des te meer recht van spreken!

Conclusie: jonge rokers zijn dom. Oudere rokers ook, maar van hen is het nog enigszins te begrijpen.
Guanine en Cytosine! *O*
pi_54002743
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 16:45 schreef LekkerWijf het volgende:

[..]

Dat is NIET waar sulletje.
Sulletje ?
pi_54002905
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 01:34 schreef Koenholio het volgende:
Ik heb jonge rokers (rond de 19) nooit gesnapt.

Kijk, ik kan het me heel goed voorstellen dat mensen met de leeftijd van mijn ouders (stel 40-50 jaar) en zeker bejaarde mensen wél roken, aangezien het vroeger heel normaal was. Het was zelfs abnormaal als je niet rookte! Zo waren er van die delfts-blauw-tegeltjes met daarop "Het is geen man die niet roken kan". Men vond het niet per se gezond, maar zeker ook niet (erg) ongezond.
Jongeren werden dan ook aangespoord om te gaan roken. Het logische gevolg is dan, dat ze nu nog steeds roken en er nu erg lastig van af kunnen komen.

Maar tegenwoordig is het overduidelijk dat je gewoon een ontzettende klapmongool bent als je gaat roken: het is schadelijk voor je longen, je conditie gaat naar de kloten, hogere kans op kanker (laten we voor het gemak zeggen: het is slecht voor je lichaam), het kost klauwen geld... en je ziet er écht niet stoer uit als je het doet.
En tóch zijn er mensen die gaan roken! Dat snap ik echt niet (behalve dat het meelopers zijn).

Of van die rokende pubertjes die zeggen "Mijn ouders roken ook, dus zij hebben niets te zeggen over mijn roken, want ze doen het zelf ook."
Bullshit zeg ik dan. Hun ouders ondervinden namelijk aan den lijve hoe slecht het voor je is, dus hebben ze (vind ik) des te meer recht van spreken!

Conclusie: jonge rokers zijn dom. Oudere rokers ook, maar van hen is het nog enigszins te begrijpen.
De wereld van tegenwoordig is stress, stress stress, stress, deadlines, alles moet niets mag.
Nicotine is een bewezen stressverlager, niet vreemd dat mensen gaan roken.
Verboden werken niet, dat is al lang en breed bewezen, zelfs ierland dat als eerste alle rookverboden heeft doorgevoerd komt met een VERHOGING van het aantal rokers inplaats van een verlaging.

Mischien ligt het in de aard van de mens, als we iets moeten gaan we ons ertegen verzetten.
Sinds de jaren 1950 verminderde het aantal rokers elk jaar met 10-20% sinds STIVORO religueus campagne voert tegen het roken (1974/1975) is het aantal rokers in nederland alleen al gestagneerd op 1/3de van de bevolking.
Laboro te salutante
  donderdag 18 oktober 2007 @ 01:56:39 #191
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_54002965
Excuses om te roken zijn zoooo 1958
Ik moet helaas vernechten dat dit plochterig gerinf uiterst vlamelig en imprumptueel verjuind is.
Bovendien jiften de druimels me teveel in de luimtenissen van kwappipappi.
pi_54003006
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 01:56 schreef blonchi het volgende:
Excuses om te roken zijn zoooo 1958
Drog redeneringen zijn zoooooo anti-roker.
Laboro te salutante
pi_54003495
Rockers roken rook.
Heeft een typfout in zijn naam.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 04:59:57 #194
69621 DeRCT14
Wat wordt hier verzwegen?!
pi_54003612
Toen er vroegâh nog geen Stivoro was, intereseerde het niemand dat roken slecht was. Nu met al die propaganda is het opeens vet slecht volgens iedereen.

Publieke opinie
smoking isn't that great but it helps to take a break from people like you
  donderdag 18 oktober 2007 @ 06:00:22 #195
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54003644
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 15:08 schreef MouzurX het volgende:
Als er geen rooklucht is ruik je allemaal zweet wil je dat dan???
De zweetlucht van anderen neem je niet mee naar huis. Je kleren stinken bij thuiskomst nog steeds naar die kutrook....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 18 oktober 2007 @ 08:22:14 #196
pi_54004087
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 06:00 schreef maartena het volgende:

[..]

De zweetlucht van anderen neem je niet mee naar huis. Je kleren stinken bij thuiskomst nog steeds naar die kutrook....
pi_54004333
Je kan wel merken dat niet rokers vieze mensen zijn die op maandag met de zelfde kleren aan op het werk/school verschijnen als ze op zaterdag mee zijn gaan stappen, waarschijnlijk douchen ze niet eens

[ Bericht 3% gewijzigd door BasOne op 18-10-2007 09:04:28 ]
Laboro te salutante
pi_54004400
Wat ik vervelend vind, is in restaurants. Dat de mensen aan het tafeltje naast je niet ff wachten met roken tot je uit gegeten ben.
Haters gonna hate.
pi_54004620
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:32 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Ik lees toch iets anders in de samenvatting
quote:
SAMENVATTING

- Desondanks kan preventieve zorg een zeer doelmatige manier zijn om gezondheid te winnen en verdient die derhalve meer aandacht
Verder is gebleken uit onderzoek van de Erasmus universiteit dat rokers gewoon minder zorgkosten maken
quote:
Rokers goedkoper voor de samenleving
Rokers zijn goedkoper voor de samenleving. De zorgkosten voor deze bevolkingsgroep zijn jaarlijks duurder, maar rokers leven gemiddeld ongeveer tien jaar korter dan mensen met een gezonde levensstijl. Hierdoor zijn de kosten uiteindelijk lager. Dat stellen onderzoekers van de Erasmus Universiteit en het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu. Voorheen werd aangenomen dat een gezonde levenstijl automatisch een vermindering van de zorgkosten zou inhouden.Het volledig rookvrij maken van Nederland leidt volgens de onderzoekers mogelijk op korte termijn tot besparingen in de gezondheidszorg, op langere termijn zijn er juist extra kosten. Dit geldt ook voor andere ongezonde levensstijlen zoals mensen met obesitas. Het verlengen van het leven leidt tot extra kosten. Het is volgens de onderzoekers noodzakelijk om per type ongezond gedrag een gedetailleerde analyse uit te voeren.Het doel van de gezondheidszorg is volgens de onderzoekers niet om geld te besparen. Maatregelen die leiden tot betere gezondheid, mogen wat kosten. Alleen moet dit wel in verhouding staan tot wat maatschappelijk acceptabel is.
je kunt dit op verschillende bronnen nazoeken

[ Bericht 33% gewijzigd door Boris_Karloff op 18-10-2007 09:17:43 ]
pi_54004754
quote:

Helaas mis ik in onderzoeken altijd de invloed van industrie en verkeer. Verder heb je altijd die foto's van die longen, maar als ik wil weten waar die persoon van de schone long woonde, dat staat nooit ergens vermeld. Misschien was die schone long wel van een inuit uit Alaska, weet jij veel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')