Lol, nee natuurlijk, want omdat er geen teer en nicotine in zit, zitten er natuurlijk niet nog 200 stoffen in die ook niet goed zijn voor je. Of was je dat vergeten? Je kunt wel heel schijnheilig lullen dat het niet slecht is voor je longen, dat is het wel.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:16 schreef DR878 het volgende:
[..]
Weet eerst waar je over praat achterlijke bosjosti. Van blowen krijg je geen longkanker , mits je het niet met tabak rookt. IN blowen zit geen teer, nitrosaminen en nicotine. Roken krijg je meer koolstofmonooxiden binnen, de affiniteit van zuurstof aan het hemoglobine wordt hierdoor verlaagd. Er is dus minder Hb ter beschikking voor zuurstoftransport. Minder zuurstof is slechtere conditie.
Juist bij sigaren.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:58 schreef Rutgerr het volgende:
Hey, dat rookverbod he, geldt dat ook voor sigaren?
Nee, alleen voor sigarenrokers.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:58 schreef Rutgerr het volgende:
Hey, dat rookverbod he, geldt dat ook voor sigaren?
Er mogen misschien wel carcinogene stoffen zitten in roken en in wiet. In roken zit die concentratie veel hoger.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:27 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Lol, nee natuurlijk, want omdat er geen teer en nicotine in zit, zitten er natuurlijk niet nog 200 stoffen in die ook niet goed zijn voor je. Of was je dat vergeten? Je kunt wel heel schijnheilig lullen dat het niet slecht is voor je longen, dat is het wel.
Dat is niet de indruk die ik krijg bij dit topic anders....quote:Op woensdag 17 oktober 2007 10:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het blijkt wel weer dat rokers veel intelligenter, socialer en toleranter zijn dan niet-rokers.
Waarom dat dan? Omdat ik het niet met je eens bent? Rook-fundamentalist....quote:Op woensdag 17 oktober 2007 10:09 schreef Keltie het volgende:
[..]
Als de mogelijkheid bestond, had ik een aanvraag ingediend om je stemrecht af te nemen
Het eerste punt klopt wel een beetje, ik was nog een beetje jong en onbezonnen toen ik begon.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:46 schreef michiel5 het volgende:
[..]
Dat is niet de indruk die ik krijg bij dit topic anders....
Intelligent? Als ze dat waren waren ze nooit begonnen, naast dat het ongezond is kost het ook nog eens klauwen met geld.
Socialer? Waar roken ze dan als er ook niet-rokers bij zijn?
Tolranter? Ja vooral naar niet rokers toe zeker? Als je zo'n paf paal vraagt of ie even wil wachten met roken tot jij klaar bent met eten wordt je recht in je gezicht uitgelachen.
Rokers.... triest volk![]()
Over 1 kam scheren is het kenmerk van een goede discussie toch?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:57 schreef LekkerWijf het volgende:
[..]
Het eerste punt klopt wel een beetje, ik was nog een beetje jong en onbezonnen toen ik begon.![]()
Klauwen met geld! Ik vind 70 euro per maand niet echt veel.
Socialer! Er zijn overal niet-rokers en wel-rokers dus daar is geen rekening mee te houden.
Als je het aan mij vraagt maak IK er geen probleem van, ik wacht met roken of ga ff ergens anders heen.
Je bent er goed in om iedereen over een kam te scheren.![]()
Het zijn niet-rokers die als slaafjes achter de rokers aanlopen. Pauze op het werk, ze weigeren naar niet-rook horeca te gaan, kijk naar verjaardagen (waar alleen buiten of in de bijkeuken gerookt mag worden. Waar staat iedereen? Bij de rokers. Wie is er dan dom? En maar klagen over de rook, wie is er dan asociaal?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:46 schreef michiel5 het volgende:
[..]
Dat is niet de indruk die ik krijg bij dit topic anders....
Intelligent? Als ze dat waren waren ze nooit begonnen, naast dat het ongezond is kost het ook nog eens klauwen met geld.
Socialer? Waar roken ze dan als er ook niet-rokers bij zijn?
Tolranter? Ja vooral naar niet rokers toe zeker? Als je zo'n paf paal vraagt of ie even wil wachten met roken tot jij klaar bent met eten wordt je recht in je gezicht uitgelachen.
Rokers.... triest volk![]()
Ze veroorzaken wel overlast. Ze zoeken de hele tijd rokers op om erover te klagen dat ze roken, en nu willen ze het zelfs verbieden! Je kan toch lekker in een niet rook-omgeving blijven? Iedere keer als er een niet-rook tent failliet gaat bewijzen de niet-rokers dat ze eigenwijze ruziezoekers zijn.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:04 schreef michiel5 het volgende:
[..]
Wat ik met het niet sociaal zijn van rokers bedoel is dat zij totaal geen rekening houden met niet-rokers, niet-rokers hebben met niemand rekening te houden want zij veroorzaken geen overlast.
Met het grote verschil dat een deel van die 70 euro die ze eraan uit geeft indirect bij jou terechtkomt. Die 70 euro diie jij uitgeeft niet. Wie is hier nou de egoist?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:04 schreef michiel5 het volgende:
En 70 euro per maand vind ik best een hoop geld, tuurlijk als je niet rookt geef je het wel weer aan wat anders uit, maar zo kan je altijd wel bezig blijven natuurlijk.
Hoezo indirect? via de accijnzen bedoel je? Ik maar denken dat dat was om de hogere ziektenkosten van rokers te compenseren, of om hun peuken van de stoep te laten vegen.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:46 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Met het grote verschil dat een deel van die 70 euro die ze eraan uit geeft indirect bij jou terechtkomt. Die 70 euro diie jij uitgeeft niet. Wie is hier nou de egoist?
Ja, want de missie in het leven van de niet roker is om de roker het leven zuur te makenquote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze veroorzaken wel overlast. Ze zoeken de hele tijd rokers op om erover te klagen dat ze roken, en nu willen ze het zelfs verbieden! Je kan toch lekker in een niet rook-omgeving blijven? Iedere keer als er een niet-rook tent failliet gaat bewijzen de niet-rokers dat ze eigenwijze ruziezoekers zijn.
Dit soort verjaardagen ken ik niet, maar dan nog, buiten roken is iets anders dan binnen, en kan met niet voorstellen dat je bij de rokers gaat staan en er dan over gaat klagen, dan ben je echt een josti natuurlijk dat ben ik met je eens.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het zijn niet-rokers die als slaafjes achter de rokers aanlopen. Pauze op het werk, ze weigeren naar niet-rook horeca te gaan, kijk naar verjaardagen (waar alleen buiten of in de bijkeuken gerookt mag worden. Waar staat iedereen? Bij de rokers. Wie is er dan dom? En maar klagen over de rook, wie is er dan asociaal?
Hogere ziektekosten?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:52 schreef michiel5 het volgende:
[..]
Hoezo indirect? via de accijnzen bedoel je? Ik maar denken dat dat was om de hogere ziektenkosten van rokers te compenseren, of om hun peuken van de stoep te laten vegen.
Ziektenkosten e.d. meegerekend zijn rokers netto betalers.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:52 schreef michiel5 het volgende:
[..]
Hoezo indirect? via de accijnzen bedoel je? Ik maar denken dat dat was om de hogere ziektenkosten van rokers te compenseren, of om hun peuken van de stoep te laten vegen.
Gemiddeld worden de rokers niet oud, en hoe ouder je wordt hoe meer zorgkosten je hebt. Ouderdomskwalen zijn de grootste kostenpost. Verder krijgen rokers minder AOW. ze houden dus geld over aan onsquote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:52 schreef michiel5 het volgende:
[..]
Jah en zo word de hondenbelasting ook gebruikt om hondenstront op te laten ruimenquote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:52 schreef michiel5 het volgende:
[..]
Dan vind ik dat rokers minder pensioen af moeten dragen! Ze gebruiken het toch niet maximaal!quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:06 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Gemiddeld worden de rokers niet oud, en hoe ouder je wordt hoe meer zorgkosten je hebt. Ouderdomskwalen zijn de grootste kostenpost. Verder krijgen rokers minder AOW. ze houden dus geld over aan ons
En dan zo'n nickname hebben.quote:
Nee maar waarschijnlijk stink jij wel ontiegelijk omdat er een kanker ranzige lucht in je huis en kleren hangt (quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:52 schreef karr-1 het volgende:
Mijn vriend is een roker, heeft een IQ van 120, geen petje en geen gouden ketting. Nou jij weer.
Ik heb jarenlang gerookt maar ben er 4 jaar geleden mee gestopt en nooit meer aan begonnen. mijn vriend rookt nog steeds, ook in huis en in de auto. Ik heb er geen last van.
Kortom, je bent een huilie.
Jij zal er ook verdomt goed uitzien als ongezonde vegetarier.....quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:30 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
En dan zo'n nickname hebben.Mens, je gezichtshuid zal wel al bijna op je verlepte tieten hangen. Lekker? Als hapje voor maden, ja.
Die gaan niet omhoog door het roken.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:36 schreef netnord het volgende:
Smerige pauper, beetje de ziektekosten omhoog gooien. Verslaafde junks![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Idd, zo'n mooi gebleekt huidje omdat ze div. voedings stoffen missen.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:58 schreef Rutgerr het volgende:
Vegetariers zien er doorgaans supergoed uit ja. Vergelijk Marianne Thieme eens met de gemiddelde VVD-papzak
@Lekkerwijf, je hebt net zoveel verstand van de consequenties van je achterlijke gedrag als van politiek
Maargoed, mijn vraag is beantwoord, dus verder veel plezier met de eeuwige discussie tussen rokers en niet-rokers.
Wie heeft er voor het nieuwe zorgstelsel gezorgd.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:58 schreef Rutgerr het volgende:
@Lekkerwijf, je hebt net zoveel verstand van de consequenties van je achterlijke gedrag als van politiek
Maargoed, mijn vraag is beantwoord, dus verder veel plezier met de eeuwige discussie tussen rokers en niet-rokers.
Marianne zit als politica dik onder dierproefonvriendelijke make-up.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:58 schreef Rutgerr het volgende:
Vegetariers zien er doorgaans supergoed uit ja. Vergelijk Marianne Thieme eens met de gemiddelde VVD-papzak
Het is dus de concentratie die belangrijk is voor je. Dan ga je toch ook gewoon een meter verder zitten van iemand die een sigaret rookt, dan is de rook ook minder geconcentreerd.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:35 schreef DR878 het volgende:
[..]
Er mogen misschien wel carcinogene stoffen zitten in roken en in wiet. In roken zit die concentratie veel hoger.
Alles wat verbrand heeft carcinogene stoffen, alleen roken heeft het veel meer.
http://www.sciam.com/arti(...)473-B55F83414B7F0000
http://www.forbes.com/hea(...)17/hscout603764.html
http://norml.org/index.cfm?Group_ID=6912
Beetje schelden op een forum, maar in het echte leven trek je je bek niet open. Dan heb je de overheid nodig om je zin te krijgen. Ga je moeder pesten.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:36 schreef netnord het volgende:
[..]
Nee maar waarschijnlijk stink jij wel ontiegelijk omdat er een kanker ranzige lucht in je huis en kleren hangt (![]()
![]()
van die stinkwijfen die naar rook ruiken in de vroege ochtend). Smerige pauper, beetje de ziektekosten omhoog gooien. Verslaafde junks
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Eensch. Maar een goede vegetarier neemt ter compensatie dan ook een zonnebankje op z'n tijdquote:Op woensdag 17 oktober 2007 15:13 schreef -moppie- het volgende:
Vegetariërs zien er altijd uit alsof ze dood en doodziek zijn! Ontzettend wit alsof er geen leven in zit.
Geef mij dan maar een lekker sigaretje en mensen die last van mijn rook hebben, blijven maar gewoon lekker weg!
En daar krijgen ze weer kanker van....quote:Op woensdag 17 oktober 2007 15:32 schreef Rutgerr het volgende:
[..]
Eensch. Maar een goede vegetarier neemt ter compensatie dan ook een zonnebankje op z'n tijd
je kunt beter in een plastic bol gaan leven, tegenwoordig krijg je overal iets van.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 15:36 schreef LekkerWijf het volgende:
[..]
En daar krijgen ze weer kanker van....![]()
Met Michael Jackson gaat het anders ook niet zo goed...quote:Op woensdag 17 oktober 2007 15:44 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
je kunt beter in een plastic bol gaan leven, tegenwoordig krijg je overal iets van.
dat is dan ook een malloot geen normaal mensquote:Op woensdag 17 oktober 2007 15:46 schreef LekkerWijf het volgende:
[..]
Met Michael Jackson gaat het anders ook niet zo goed...
Haha, wat een meeloper ben jij zeg. Je reactie is echt te gay voor woorden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:56 schreef Remzz het volgende:
Alle rokers zijn ooit meelopers geweest.
Kerel, je kent me geen eens dus houd je kaak gewoon. Rokers kosten de maatschappij klauwen vol geld, en dit zeg ik dan ook gerust in je face. Muil houwe, vieze stinkende pauperquote:Op woensdag 17 oktober 2007 15:29 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Beetje schelden op een forum, maar in het echte leven trek je je bek niet open. Dan heb je de overheid nodig om je zin te krijgen. Ga je moeder pesten.
En je weet niet eens waar je over praat. Zorg kosten stijgen niet significant door rokers. Kosten voor de zorg stijgen significant doordat mensen gewoon steeds ouder worden en dus meer ouderdomskwaaltjes. En laat dat nou net die gezondheidfreaks zijn. Sukkel, een beetje de zorgpremie opdrijven voor de rest van de mensen.
Dat is NIET waar sulletje.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 16:39 schreef netnord het volgende:
[..]
Kerel, je kent me geen eens dus houd je kaak gewoon. Rokers kosten de maatschappij klauwen vol geld, en dit zeg ik dan ook gerust in je face. Muil houwe, vieze stinkende pauper
Ik vroeg me al af hoe lang het ging duren.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 15:13 schreef -moppie- het volgende:
Vegetariërs zien er altijd uit alsof ze dood en doodziek zijn!
Jammer, u gaat niet door voor de keukenquote:Op woensdag 17 oktober 2007 16:39 schreef netnord het volgende:
[..]
Kerel, je kent me geen eens dus houd je kaak gewoon. Rokers kosten de maatschappij klauwen vol geld, en dit zeg ik dan ook gerust in je face. Muil houwe, vieze stinkende pauper
Yep, zoals iemand in een ander topic postte, de schatting is uitgaven 2 miljard, inkomsten 3 miljard.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 17:29 schreef BasOne het volgende:
[..]
Jammer, u gaat niet door voor de keuken
*publiek* Aaaaaaaawwww
Het CBS en de Algemene Rekenkamer hebben dat allaaaaaaang uitgerekend.
Rokers leveren de staat meer geld op dan dat het kost.
Als het meer gaat kosten dan oplevert is er binnen no-time een compleet verbod op roken
Mensen die vooroordelen zijn grotere kneuzen. Dat is pas een waarheid.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 18:33 schreef elilim het volgende:
Rokers zijn kneuzen dat is de waarheid.
Ik wil het liefst dat ding in ja ava tegen je harses zetten.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 18:33 schreef elilim het volgende:
Rokers zijn kneuzen dat is de waarheid.
Dit is een fabeltje. Ziektekosten lopen in de laatste levensjaren op, of dit nu vroeg is bij een ongezonde roker of later bij een gezonde oudere. De ziektekosten zijn voor beide groepen dus nagenoeg gelijk.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:06 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Gemiddeld worden de rokers niet oud, en hoe ouder je wordt hoe meer zorgkosten je hebt. Ouderdomskwalen zijn de grootste kostenpost.
Precies, was laatst een special over het rookverbod in openbare gelegenheden in Engeland. De meeste clubs, kroegjes etc. stonken en 80% van de mensen waren op het terras of op het balkon gezellig te roken en te drinken.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 18:45 schreef fathank het volgende:
Roken. Wacht maar tot het rookverbod erdoor is in de horeca. Dan stinkt het overal naar zweet
. Roken
.
Ik ben het niet eens met je conclusie. Lees het artikel nog maar eens.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:32 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dit is een fabeltje. Ziektekosten lopen in de laatste levensjaren op, of dit nu vroeg is bij een ongezonde roker of later bij een gezonde oudere. De ziektekosten zijn voor beide groepen dus nagenoeg gelijk.
Dit wordt hier bevestigd.
10 tegen 1 dat jij het artikel zelf niet eens gelezen hebt.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ben het niet eens met je conclusie. Lees het artikel nog maar eens.
Je bent het niet eens met zijn conclussie....quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ben het niet eens met je conclusie. Lees het artikel nog maar eens.
Heeeee bommen en geweren roken ook hoor!quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:41 schreef BasOne het volgende:
Fabels over roken zijn feiten voor de anti's
Ze laten zich leiden door stichtingen als STIVORO en CAN, hun woord is wet, sterker nog, hun woord is heiliger dan de bijbel.
Dat er de afgelopen decennia 1000'den raporten van anti-rookbewegingen de vullisbak in zijn gegooid vanwege ondeugelijk onderzoek willen ze niets van weten.
Het leukste, en meest schandalige is mischien wel het Helena Mirakel.
Her Dorpje Helena in de VS stelde een rookverbod in, en in de eerste 6 maanden waren er all 75.... ehm... 60... oops 40... mmmm 24 procent minder gevallen van hartkwalen...
Tja het percentage werd na kritiek iedere keer naarbeneden afgesteld om het geloofwaardig te maken.
Her schandalige is dat het Britisch Medical Joural hier vrolijk aan meewerkte, na de eerste publicatie online, en na 100den posts van kritiek werd alles geschoont en een nieuwe pagina met nieuwe cijfers online gezet, met.. je raad het al, alleen maar positieve kritiek.
Ook een lollig onderzoek was van een jaar of 2/3 terug, waarin een Engelse wetenschapper erachterkwam dat in de jaren 1940-1945 meer rokers stierven dan in de 20 jaar daarvoor of daarna(oorzaak roken natuurlijk)
Niet te vergeten de uitlaatgassen van de tanksquote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Heeeee bommen en geweren roken ook hoor!
Zijn conclusie is dat de zorgkosten nagenoeg gelijk zijn. Dat staat nergens. Behalve dat word er geen rekening gehouden met inkomsten van accijns.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:44 schreef BasOne het volgende:
[..]
Je bent het niet eens met zijn conclussie....
Lees de samenvatting van het artikel dan?
SAMENVATTING
- Vaak wordt verondersteld dat ongezond leven leidt tot hogere zorgkosten en dus dat gezond leven kostenbesparend zou zijn.
- Alhoewel de zorgkosten per levensjaar van ongezond levenden inderdaad vaak hoger liggen dan van gezond levenden, kunnen de totale zorgkosten van laatstgenoemden toch hoger zijn. Dit komt doordat zij langer leven en tijdens deze ‘extra’ levensjaren relatief veel zorg consumeren.
- Levensverlengende preventie van ongezond gedrag kan in de gewonnen levensjaren dan ook additionele kosten oproepen.
- Desondanks kan preventieve zorg een zeer doelmatige manier zijn om gezondheid te winnen en verdient die derhalve meer aandacht.
Publicatie: Nr. 21 - 26 mei 2006
Auteur: W. Brouwer c.s.
Bron: Medisch Contact Pagina: 878-881
Ah maar ben je bekent met het bafaamde rokershoestje?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:49 schreef Houtspeer het volgende:
Je kan wel met conspiracy dingen aankomen, maar het lijkt mij dat een long bekleed met zwarte smurrie niet goed voor je is. Je bloed kan dan O2 niet goed afgeven en CO2 krijgen. Staat in elke biologieboek voor de middelbare school.
Toch vind ik dat instanties soms te ver gaan met hun verboden op roken.
Is al erder vermeld, extra kosten +/- 2 miljard, inkosten 3 miljard.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zijn conclusie is dat de zorgkosten nagenoeg gelijk zijn. Dat staat nergens. Behalve dat word er geen rekening gehouden met inkomsten van accijns.
Nee ok, maar je kan wel onderzoeken of roken meer kans geeft op dit en dat.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:53 schreef BasOne het volgende:
[..]
Simpelweh, je kan NIET bewijzen dat de 1 of andere aandoening door roken komt, niet in de vervuilde wereld waar we in leven.
Oh AUB niet over conspiracy beginnen, want als ik los ga dan word het naar TRU geschoptquote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:49 schreef Houtspeer het volgende:
Je kan wel met conspiracy dingen aankomen
Yup, en wat blijkt, je hebt meer kans om getroffen te worden door bliksem dan dat je een dodelijke ziekte oploopt door meeroken.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:57 schreef Houtspeer het volgende:
[..]
Nee ok, maar je kan wel onderzoeken of roken meer kans geeft op dit en dat.
En dat wordt dan ook vaak gedaan. Vaak zat met de conclusie dat het amper meer kans geeft op enge ziektes. Maar deze onderzoeken worden dan genegeerd want dit kan natuurlijk niet kloppen, roken moet en zal dodelijk zijn. Onderzoeken die de slechte kant 'bewijzen' zijn trouwens meestal gefinancieerd door producenten van stoppen-met-roken producten, wat een miljardenbusiness is.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:57 schreef Houtspeer het volgende:
[..]
Nee ok, maar je kan wel onderzoeken of roken meer kans geeft op dit en dat.
Dat dus.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 01:01 schreef BasOne het volgende:
Zal dit erover zeggen, 1/3 van de 'artsen' die 'wetenschappelijk' onderzoek doen naar de gevolgen van roken en meeroken staan op de payroll van de grote pharmacautische bedrijven zoals glaxo smith klein, de fabrikant van oa nicorette en andere 'stoppen met roken' en nicotine vervangende middelen.
En dat is public record, staat gewoon op desbetreffende websites.
Je hebt eigenlijk nog niks aangetoond hoor. Heb je een paar leuke bronnetjes?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 01:09 schreef BasOne het volgende:
Ik haal het alleen even aan om aan te tonen dat het BS is.
Ja je hebt kans op.
Maar als je de statistieken bekijkt van de anti rook clubs zou elke roker binnen 10 jaar dood zijn.......
Zo schadelijk is roken namelijk volgens hun.
Meeroken is vrij onschadelijk, bekijk het WHO raport uit 2001 (dacht ik) maar.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 01:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb niet het idee dat meeroken erg gezond is.
Alleen wanneer ze roken zeker.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 01:15 schreef Snien het volgende:
Ik ben eht niet eens methet standpunt dat rokers AAAALTIJD paupers zijn.
Verschillendequote:Op donderdag 18 oktober 2007 01:13 schreef Houtspeer het volgende:
[..]
Je hebt eigenlijk nog niks aangetoond hoor. Heb je een paar leuke bronnetjes?
Dat slaat nergens op. Ik zeg rokers, wat denk jij dat het woord roker betekend?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 01:20 schreef Houtspeer het volgende:
[..]
Alleen wanneer ze roken zeker.
Alleen als ze dronken zijn Eh Vickiequote:Op donderdag 18 oktober 2007 01:15 schreef Snien het volgende:
Ik ben eht niet eens methet standpunt dat rokers AAAALTIJD paupers zijn.
How do ya know my lord anyhow motherrrrquote:Op donderdag 18 oktober 2007 01:22 schreef BasOne het volgende:
[..]
Alleen als ze dronken zijn Eh Vickie
Yaeh but
no but
yeah but
no but
Rustig aan trutquote:Op donderdag 18 oktober 2007 01:21 schreef Snien het volgende:
[..]
Dat slaat nergens op. Ik zeg rokers, wat denk jij dat het woord roker betekend?
Wat ben je toch prachtigquote:Op donderdag 18 oktober 2007 01:25 schreef Houtspeer het volgende:
![]()
[..]
Rustig aan trut![]()
Bedankt voor je linkjes Bas, ik ga ze morgen even bekijken
No problemo, d'r zijn er nog een paar honderdquote:Op donderdag 18 oktober 2007 01:25 schreef Houtspeer het volgende:
![]()
[..]
Rustig aan trut![]()
Bedankt voor je linkjes Bas, ik ga ze morgen even bekijken
De wereld van tegenwoordig is stress, stress stress, stress, deadlines, alles moet niets mag.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 01:34 schreef Koenholio het volgende:
Ik heb jonge rokers (rond de 19) nooit gesnapt.
Kijk, ik kan het me heel goed voorstellen dat mensen met de leeftijd van mijn ouders (stel 40-50 jaar) en zeker bejaarde mensen wél roken, aangezien het vroeger heel normaal was. Het was zelfs abnormaal als je niet rookte! Zo waren er van die delfts-blauw-tegeltjes met daarop "Het is geen man die niet roken kan". Men vond het niet per se gezond, maar zeker ook niet (erg) ongezond.
Jongeren werden dan ook aangespoord om te gaan roken. Het logische gevolg is dan, dat ze nu nog steeds roken en er nu erg lastig van af kunnen komen.
Maar tegenwoordig is het overduidelijk dat je gewoon een ontzettende klapmongool bent als je gaat roken: het is schadelijk voor je longen, je conditie gaat naar de kloten, hogere kans op kanker (laten we voor het gemak zeggen: het is slecht voor je lichaam), het kost klauwen geld... en je ziet er écht niet stoer uit als je het doet.
En tóch zijn er mensen die gaan roken! Dat snap ik echt niet (behalve dat het meelopers zijn).
Of van die rokende pubertjes die zeggen "Mijn ouders roken ook, dus zij hebben niets te zeggen over mijn roken, want ze doen het zelf ook."
Bullshit zeg ik dan. Hun ouders ondervinden namelijk aan den lijve hoe slecht het voor je is, dus hebben ze (vind ik) des te meer recht van spreken!
Conclusie: jonge rokers zijn dom. Oudere rokers ook, maar van hen is het nog enigszins te begrijpen.
Drog redeneringen zijn zoooooo anti-roker.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 01:56 schreef blonchi het volgende:
Excuses om te roken zijn zoooo 1958
De zweetlucht van anderen neem je niet mee naar huis. Je kleren stinken bij thuiskomst nog steeds naar die kutrook....quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 15:08 schreef MouzurX het volgende:
Als er geen rooklucht is ruik je allemaal zweet wil je dat dan???![]()
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 06:00 schreef maartena het volgende:
[..]
De zweetlucht van anderen neem je niet mee naar huis. Je kleren stinken bij thuiskomst nog steeds naar die kutrook....
Ik lees toch iets anders in de samenvattingquote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:32 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dit is een fabeltje. Ziektekosten lopen in de laatste levensjaren op, of dit nu vroeg is bij een ongezonde roker of later bij een gezonde oudere. De ziektekosten zijn voor beide groepen dus nagenoeg gelijk.
Dit wordt hier bevestigd.
Verder is gebleken uit onderzoek van de Erasmus universiteit dat rokers gewoon minder zorgkosten makenquote:SAMENVATTING
- Vaak wordt verondersteld dat ongezond leven leidt tot hogere zorgkosten en dus dat gezond leven kostenbesparend zou zijn.
- Alhoewel de zorgkosten per levensjaar van ongezond levenden inderdaad vaak hoger liggen dan van gezond levenden, kunnen de totale zorgkosten van laatstgenoemden toch hoger zijn. Dit komt doordat zij langer leven en tijdens deze ‘extra’ levensjaren relatief veel zorg consumeren.
- Levensverlengende preventie van ongezond gedrag kan in de gewonnen levensjaren dan ook additionele kosten oproepen.
- Desondanks kan preventieve zorg een zeer doelmatige manier zijn om gezondheid te winnen en verdient die derhalve meer aandacht
je kunt dit op verschillende bronnen nazoekenquote:Rokers goedkoper voor de samenleving
Rokers zijn goedkoper voor de samenleving. De zorgkosten voor deze bevolkingsgroep zijn jaarlijks duurder, maar rokers leven gemiddeld ongeveer tien jaar korter dan mensen met een gezonde levensstijl. Hierdoor zijn de kosten uiteindelijk lager. Dat stellen onderzoekers van de Erasmus Universiteit en het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu. Voorheen werd aangenomen dat een gezonde levenstijl automatisch een vermindering van de zorgkosten zou inhouden.Het volledig rookvrij maken van Nederland leidt volgens de onderzoekers mogelijk op korte termijn tot besparingen in de gezondheidszorg, op langere termijn zijn er juist extra kosten. Dit geldt ook voor andere ongezonde levensstijlen zoals mensen met obesitas. Het verlengen van het leven leidt tot extra kosten. Het is volgens de onderzoekers noodzakelijk om per type ongezond gedrag een gedetailleerde analyse uit te voeren.Het doel van de gezondheidszorg is volgens de onderzoekers niet om geld te besparen. Maatregelen die leiden tot betere gezondheid, mogen wat kosten. Alleen moet dit wel in verhouding staan tot wat maatschappelijk acceptabel is.
Helaas mis ik in onderzoeken altijd de invloed van industrie en verkeer. Verder heb je altijd die foto's van die longen, maar als ik wil weten waar die persoon van de schone long woonde, dat staat nooit ergens vermeld. Misschien was die schone long wel van een inuit uit Alaska, weet jij veel.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:49 schreef Houtspeer het volgende:
Je kan wel met conspiracy dingen aankomen, maar het lijkt mij dat een long bekleed met zwarte smurrie niet goed voor je is. Je bloed kan dan O2 niet goed afgeven en CO2 krijgen. Staat in elke biologieboek voor de middelbare school.
Toch vind ik dat instanties soms te ver gaan met hun verboden op roken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |