ach eindelijk goed nieuwsquote:Op zondag 14 oktober 2007 13:59 schreef TNA het volgende:
Die feestsmiley lijkt me niet geheel gepast
Aangezien hij aangifte kwam doen, zal dat wel nietquote:Op zondag 14 oktober 2007 14:10 schreef venomsnake het volgende:
wtf is kapoere?![]()
Dit wordt een stormlooptopic als de dader Marokkaan blijkt te zijn.. Zo niet dan is dit topic zo doodgebloed.
Kans is gezien de buurt toch zeer groot dat het indd een Marokkaan isquote:Op zondag 14 oktober 2007 14:10 schreef venomsnake het volgende:
wtf is kapoere?![]()
Dit wordt een stormlooptopic als de dader Marokkaan blijkt te zijn.. Zo niet dan is dit topic zo doodgebloed.
Die kans is 99,9%. Ik ben de andere 0,1% die in het stadsdeel woontquote:Op zondag 14 oktober 2007 14:10 schreef venomsnake het volgende:
wtf is kapoere?![]()
quote:Op zondag 14 oktober 2007 14:11 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Aangezien hij aangifte kwam doen, zal dat wel niet
En ik hoop dat je een trein kopt vanavond.quote:Op zondag 14 oktober 2007 14:14 schreef Armageddon het volgende:
Straks weer rellen daar in 020. Hoop dat ze eens flink met scherp gaan schieten daar.
quote:Op zondag 14 oktober 2007 14:12 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Die kans is 99,9%. Ik ben de andere 0,1% die in het stadsdeel woont
Treinen zijn voor lutsers.quote:Op zondag 14 oktober 2007 14:17 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
En ik hoop dat je een trein kopt vanavond.
Dat werkt in Birma ook prima ja.quote:Op zondag 14 oktober 2007 14:14 schreef Armageddon het volgende:
Straks weer rellen daar in 020. Hoop dat ze eens flink met scherp gaan schieten daar.
Bron?quote:Op zondag 14 oktober 2007 14:38 schreef Synthesist het volgende:
Iemand die aangifte kwam doen?
Het slachtoffer was dus een Nederlander
too bad
Rooibos?quote:Op zondag 14 oktober 2007 14:38 schreef Kanjer het volgende:
Kan er iemand alvast thee gaan zetten?
Dat zou me niet eens verbazenquote:Op zondag 14 oktober 2007 14:10 schreef GizartFRL het volgende:
Mogelijk scenario:
Jongen (J) komt aangifte doen opzondagmiddag.
J wacht 15 minuten aan balie.
Agente (A) komt na 15 minuten vanuit het kantoortje dat duidelijk zichtbaar achter de balie is.
J: Ik kom aangifte doen
A: Kan dat straks, ik ben even aan het eten.
J: Nee, liever nu want mijn fiets is gejat en ik weet wie de deader is en waar ie is.
A: Rustig jongen... Weet je zeker dat je fiets gestolen is?
J: WTFR, ja ik zag de dader wegfietsen op mijn fiets.
A: En het was jouw fiets?
J:Ja, het was mijn fiets, maar kan iemand meekomen, want ik weet waar de fiets en de dader zich op dit moment bevinden.
A: En hoe laat gebeurde dit?
J: 15 minuten geleden, ik ben direct naar het bureau gelopen.
A: Aha, dus je weet niet waar de fiets zich de afgelopen 15 minuten bevond.
J: AAARGGGHHH STERF *steek*
Agent2 (A2): piefpafpoef.
1998 en 2006, op Allebépleinquote:Op zondag 14 oktober 2007 14:18 schreef Bullebak het volgende:
Als het indd een Mocro is, gaat het spannend worden in Amsterdam, even terug kijkend naar de Mercatorpleinrellen paar jaar geleden![]()
http://www.theovangogh.nl/stuk19.htmquote:Die stoute jongetjes op het August Allebéplein haten vrouwen zonder hoofddoek, haten homosexuelen, haten ongelovigen, Allah-loochenaars en Nederlanders in het algemeen.
Rivieren van bloed zullen volgen. [Theo van Gogh]
quote:Op zondag 14 oktober 2007 14:54 schreef Evil_Jur het volgende:
Maarre, wat is kapoere nou?
Neh.. Dat gaat een beetje lastig vanuit Groningen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 14:58 schreef Perrin het volgende:
Foto's zelf genomen, venomsnake?
Kapot.quote:Op zondag 14 oktober 2007 14:54 schreef Evil_Jur het volgende:
Het is trouwens kapoeres, het betekent "kapot".quote:Op zondag 14 oktober 2007 14:54 schreef Evil_Jur het volgende:
Straatcoach? Wat is dat nou weer?quote:
quote:Op zondag 14 oktober 2007 15:24 schreef Omaha het volgende:
[..]
Net zoiets als een bondscoach, maar deze zorgt voor de opstelling bij rellen
![]()
belachelijk inderdaad, die horen op straat...en niet op kantoorquote:Op zondag 14 oktober 2007 15:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
een hoop politie aanwezig zo te zien
Hier wel?quote:
Misschien was het een Pool! Doet het ook altijd goedquote:Op zondag 14 oktober 2007 15:37 schreef TimmyAsd het volgende:
Heerlijk
Dit topic bloedt dan echt dood
Wel goed van haar, dat ze gewond en al de dader nog weet neer te schieten.quote:Op zondag 14 oktober 2007 15:37 schreef Bullebak het volgende:
Zal een lekkere chaos geweest zijn. Vent springt over de balie en steekt meteen die brigadier in haar nek en rugDaarnma steekt hij een andere agent neer die haar wilt helpen, waarna die gewonde brigadierchick die vent naar de hel schiet.
Sluit niets uit, maar zal mij niet verbazen dat ze dit zeggen om de angel eruit te halen en rellen te voorkomen.quote:
En waarschijnlijk ook de reden dat ze op een vitaal onderdeel van de agressor schoot, en niet op bijvoorbeeld zijn knie.quote:Op zondag 14 oktober 2007 15:39 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Wel goed van haar, dat ze gewond en al de dader nog weet neer te schieten.
Nee.quote:Op zondag 14 oktober 2007 15:39 schreef Floripas het volgende:
[..]
En dan gaan we d'r dus meteen anders over denken?
Zo hoort het ook, uitschakelen, niet verwondenquote:Op zondag 14 oktober 2007 15:42 schreef Floripas het volgende:
[..]
En waarschijnlijk ook de reden dat ze op een vitaal onderdeel van de agressor schoot, en niet op bijvoorbeeld zijn knie.
Daar zul je best kans van hebben. Ik betwijfel namelijk of er zoveel van die gast te zien is geweest, je let namelijk echt niet op wie er nu een politiebureau ingaat als er nog niets aan de hand is, en zo te horen heeft hij de buitenlucht niet meer gezien nadat hij neergeschoten was. Of er moet een agent zijn die dat gezegd heeft, maar dat betwijfel ik. Die zijn nu druk bezig met sporenonderzoek enzo.quote:Op zondag 14 oktober 2007 15:40 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Sluit niets uit, maar zal mij niet verbazen dat ze dit zeggen om de angel eruit te halen en rellen te voorkomen.
Verder maakt het niet uit, je zwaait niet met messen op een politiebureau, eigen schuld, dikke bult.
Dat lijkt me sterk, zoiets komt namelijk vrij snel uit. Dat zou dus heel dom zijnquote:Op zondag 14 oktober 2007 15:40 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Sluit niets uit, maar zal mij niet verbazen dat ze dit zeggen om de angel eruit te halen en rellen te voorkomen.
Hoevaak hoor je dat een agent iemand fataal verwond en hoevaak dat degene in zijn knieën word geraakt?quote:Op zondag 14 oktober 2007 15:42 schreef Floripas het volgende:
[..]
En waarschijnlijk ook de reden dat ze op een vitaal onderdeel van de agressor schoot, en niet op bijvoorbeeld zijn knie.
Je moet natuurlijk zo min mogelijk schade aanbrengen terwijl je iemand uitschakelt. Iemand die met een afstand met een mes staat te zwaaien wordt vrij effectief uitgeschakeld met een schot in het been.quote:Op zondag 14 oktober 2007 15:43 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Zo hoort het ook, uitschakelen, niet verwonden![]()
Waarom?quote:Op zondag 14 oktober 2007 15:46 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk, zoiets komt namelijk vrij snel uit. Dat zou dus heel dom zijn
Ja maar je hebt geen andere keus: Shoot to kill.quote:Op zondag 14 oktober 2007 15:39 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Wel goed van haar, dat ze gewond en al de dader nog weet neer te schieten.
Meestal is dreigen met een pistool of een schot in de lucht voldoende.quote:Op zondag 14 oktober 2007 15:47 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Hoevaak hoor je dat een agent iemand fataal verwond en hoevaak dat degene in zijn knieën word geraakt?
Zo'n torso richt nu eenmaal wat makkelijker dan een knie.
quote:Op zondag 14 oktober 2007 15:48 schreef Floripas het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk zo min mogelijk schade aanbrengen terwijl je iemand uitschakelt. Iemand die met een afstand met een mes staat te zwaaien wordt vrij effectief uitgeschakeld met een schot in het been.
quote:Op zondag 14 oktober 2007 15:35 schreef Floripas het volgende:
Voor fascisten, communisten en andere mensen met een geweldsfetisjisme heeft de politie altijd gelijk. Sieg staat!
Zou me niets verbazenquote:
Dat lijkt me dus niet van toepassing in dit geval, en dus een zinloos punt om te maken.quote:Op zondag 14 oktober 2007 15:48 schreef Floripas het volgende:
Iemand die met een afstand met een mes staat te zwaaien wordt vrij effectief uitgeschakeld met een schot in het been.
dan moet ik met mijn mede-cheeso's maar eens dat politiebureau gaan opzoeken en een potje gaan rellenquote:
Raakte ik de vorige keer niet van onder de indruk overigens, maar dat terzijde.quote:Op zondag 14 oktober 2007 15:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Meestal is dreigen met een pistool of een schot in de lucht voldoende.
Zeik niet zo floripas.quote:Op zondag 14 oktober 2007 15:50 schreef Floripas het volgende:
Mag ik trouwens vragen hoe je aan al die 'wijsheid' komt? Wat zijn je eigen ervaringen?quote:Op zondag 14 oktober 2007 15:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
8 meter met een Walther of Glock is nog vrij lastig om op het been te mikken.quote:Op zondag 14 oktober 2007 15:50 schreef Bullebak het volgende:
[..]![]()
Op 8 meter afstand wellicht, niet als hij over de balie springt en in je nek steekt![]()
![]()
We?quote:Op zondag 14 oktober 2007 15:39 schreef Floripas het volgende:
En dan gaan we d'r dus meteen anders over denken?
Heb jij soms niet gelezen wat ik eerder schreef? Even d'r bij blijven, jong.quote:Op zondag 14 oktober 2007 15:50 schreef Bullebak het volgende:
[..]![]()
Op 8 meter afstand wellicht, niet als hij over de balie springt en in je nek steekt![]()
![]()
Nee er zijn al een paar mensen neergesstoken, hij wil nog meer mensen verwonden. Dan schakel je hem uit en een schot in het been is dan echt niet het eerste waar ze aan denken. Jij hebt weinig realiteitszin.quote:Op zondag 14 oktober 2007 15:48 schreef Floripas het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk zo min mogelijk schade aanbrengen terwijl je iemand uitschakelt. Iemand die met een afstand met een mes staat te zwaaien wordt vrij effectief uitgeschakeld met een schot in het been.
je dacht eerst dat het een marokkaan was en nu dat het een nederlander isquote:Op zondag 14 oktober 2007 15:59 schreef Loedertje het volgende:
[..]
We?
Wie bedoel je..
En waarover? Wat dacht ik dan en denk ik nu
Ja, ik ook.quote:Op zondag 14 oktober 2007 15:53 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Raakte ik de vorige keer niet van onder de indruk overigens, maar dat terzijde.
Kan die agente met deze beperkte informatie gelijk geven dat wanneer je al gestoken ben, je eerder voor een vitaal lichaamsdeel gaat, niet alleen voor je eigen veiligheid, maar ook uit emotie.
quote:Op zondag 14 oktober 2007 15:53 schreef het_fokschaap het volgende:
hoe durven ze een nederlander zo af te maken, was het een marokkaanse agent
Doet-ie ook de voor- en nabesprekingen? En de voorvoor en nana-besprekingen?quote:Op zondag 14 oktober 2007 15:24 schreef Omaha het volgende:
[..]
![]()
Willen mensen alsjeblieft even opletten? Gawd.quote:Op zondag 14 oktober 2007 16:01 schreef niet_links het volgende:
[..]
Nee er zijn al een paar mensen neergesstoken, hij wil nog meer mensen verwonden. Dan schakel je hem uit en een schot in het been is dan echt niet het eerste waar ze aan denken. Jij hebt weinig realiteitszin.
Ah, links is ook wakker geworden.quote:Op zondag 14 oktober 2007 15:35 schreef Floripas het volgende:
Voor fascisten, communisten en andere mensen met een geweldsfetisjisme heeft de politie altijd gelijk. Sieg staat!
quote:Op zondag 14 oktober 2007 16:06 schreef Floripas het volgende:
Ik maakte het statement in het algemeen. In dit specifieke geval, en dat heb ik meteen als eerste gezegd, is het logisch dat die vrouw meteen op een vitaal deel schoot.
Er stonden interviews met agenten in de krant toen die Driss werd doodgeschoten op een terras.quote:Op zondag 14 oktober 2007 15:54 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Mag ik trouwens vragen hoe je aan al die 'wijsheid' komt? Wat zijn je eigen ervaringen?
Dan zal dat onderzoek dat uitwijzen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 16:06 schreef Evil_Jur het volgende:
Onderzoek lijkt me zeker geen slecht idee, maar ik gok ook dat de agenten gelijk hadden.
quote:
quote:Op zondag 14 oktober 2007 16:11 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik zou toch een beetje uitkijken met 'sieg' als groet- of stopwoordje. Ik weet gelukkig wie 't zegt
Welk terras? Of zijn er twee 'gevalletjes-Driss'?quote:Op zondag 14 oktober 2007 16:08 schreef Floripas het volgende:
Er stonden interviews met agenten in de krant toen die Driss werd doodgeschoten op een terras.
een modquote:Op zondag 14 oktober 2007 16:11 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik zou toch een beetje uitkijken met 'sieg' als groet- of stopwoordje. Ik weet gelukkig wie 't zegt
Ik bedoel 'in het dagelijks leven', gekkie.quote:
klinkt een beetje gayquote:Op zondag 14 oktober 2007 16:25 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik bedoel 'in het dagelijks leven', gekkie.
Denk eerder dat het komt omdat er totaal niets nieuws meer te melden is. Als het motief bekend wordt dan valt er wel weer meer te bepraten. Zelf vind ik het een goede zaak dat er geschoten is, huidskleur maakt me niet veel uit dit soort acties verdienen gewoon een kogel.quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:00 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Het topic is inderdaad practisch stilgevallen... Wat een stelletje lowlifes zijn we toch...
Juist.quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:13 schreef niet_links het volgende:
[..]
Denk eerder dat het komt omdat er totaal niets nieuws meer te melden is. Als het motief bekend wordt dan valt er wel weer meer te bepraten. Zelf vind ik het een goede zaak dat er geschoten is, huidskleur maakt me niet veel uit dit soort acties verdienen gewoon een kogel.
bron?quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:17 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
Er zijn momenteel rellen uitgebroken op het August Allebeplein en omgeving.
Politie charcheert.
Dat ze schiet uit zelfverdediging vind ik zeer begrijpelijk, al lijkt het me vreselijk voor die vrouw om te weten dat je iemands dood op je geweten hebt. Hoe je het ook wendt of keert met je prachtige internetbravoure, dat doet wel iets met je. Ik hoop dan ook dat ze hier weer gezond uit komt, ook met die verwondingen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:13 schreef niet_links het volgende:
[..]
Denk eerder dat het komt omdat er totaal niets nieuws meer te melden is. Als het motief bekend wordt dan valt er wel weer meer te bepraten. Zelf vind ik het een goede zaak dat er geschoten is, huidskleur maakt me niet veel uit dit soort acties verdienen gewoon een kogel.
quote:Op zondag 14 oktober 2007 15:24 schreef Omaha het volgende:
[..]
![]()
Het feit dat ze het uit zelfverdediging deed?quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:26 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat ze schiet uit zelfverdediging vind ik zeer begrijpelijk, al lijkt het me vreselijk voor die vrouw om te weten dat je iemands dood op je geweten hebt. Hoe je het ook wendt of keert met je prachtige internetbravoure, dat doet wel iets met je. Ik hoop dan ook dat ze hier weer gezond uit komt, ook met die verwondingen.
Dat je het goed vindt dat ze hem doodschoot vind ik echt een walgelijk. Wie weet was die man zwakbegaafd of schizofreen. En dan ga je gewoon staan juichen bij iemands dood?
Wat maakt jou dan beter dan de Palestijnen die stonden te dansen bij de aanval op de Twin Towers?
Ach dat jij me walgelijk vind maakt weinig indruk op me, ik heb zelden zon enorm links fosiel gezien als jij. Maar ik zal voor de andere mensen even uitleggen waarom ik het goed vind. Dit soort incidenten zorgt er ieder geval voor dat mensen niet alles proberen te flikken bij de politie. Denk even goed na dit was zelfverdediging, als er bij zoiets als dit nog niet geschoten wordt dan lijkt de politie wel heel soft.quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:26 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat ze schiet uit zelfverdediging vind ik zeer begrijpelijk, al lijkt het me vreselijk voor die vrouw om te weten dat je iemands dood op je geweten hebt. Hoe je het ook wendt of keert met je prachtige internetbravoure, dat doet wel iets met je. Ik hoop dan ook dat ze hier weer gezond uit komt, ook met die verwondingen.
Dat je het goed vindt dat ze hem doodschoot vind ik echt een walgelijk. Wie weet was die man zwakbegaafd of schizofreen. En dan ga je gewoon staan juichen bij iemands dood?
Wat maakt jou dan beter dan de Palestijnen die stonden te dansen bij de aanval op de Twin Towers?
Dan nog wordt de agent(e) in kwestie gedwongen te handelen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:26 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wie weet was die man zwakbegaafd of schizofreen.
Goh, was niet te verwachtenquote:Op zondag 14 oktober 2007 17:17 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
Er zijn momenteel rellen uitgebroken op het August Allebeplein en omgeving.
Politie charcheert.
Maar sta je er ook bij te juichen? Er is wel iemand dood, en we kennen de volle toedracht niet eens.quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:30 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Het feit dat ze het uit zelfverdediging deed?![]()
Als jij op een politie bureau gaat lopen steken, kun je een kogel verwachten, nu dus met dodelijke afloop, jammer dan, geen meelij mee.
Je weet gewoon als je met een mes een agent neer steekt dat het risico is dat je het zelf niet overleeft.quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:43 schreef Floripas het volgende:
[..]
Maar sta je er ook bij te juichen? Er is wel iemand dood, en we kennen de volle toedracht niet eens.
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:42 schreef Het_hupt het volgende:
Knap van de agente om haar collega te ontzetten en die man dood te schieten, lijkt mij een moeillijke beslissing.
Ik hoop dat beide agenten er gauw weer hersteld zijn.

Heb je wel gelezen wat ik schreef?quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:36 schreef niet_links het volgende:
[..]
Ach dat jij me walgelijk vind maakt weinig indruk op me, ik heb zelden zon enorm links fosiel gezien als jij. Maar ik zal voor de andere mensen even uitleggen waarom ik het goed vind. Dit soort incidenten zorgt er ieder geval voor dat mensen niet alles proberen te flikken bij de politie. Denk even goed na dit was zelfverdediging, als er bij zoiets als dit nog niet geschoten wordt dan lijkt de politie wel heel soft.
volgens het dvhnquote:Op zondag 14 oktober 2007 17:43 schreef Floripas het volgende:
[..]
Maar sta je er ook bij te juichen? Er is wel iemand dood, en we kennen de volle toedracht niet eens.
quote:AMSTERDAM - De man die zondagmiddag op politiebureau Slotervaart in Amsterdam is doodgeschoten had vlak daarvoor twee agenten met een mes gestoken. Dat heeft de Amsterdamse korpschef Bernard Welten in een persverklaring bekendgemaakt.
De man kwam zondagochtend rond 12.00 uur politiebureau Slotervaart binnen en sprong direct over de balie. Hij stak onmiddellijk in op een vrouwelijke agente die achter de balie stond. De verdachte stak haar in haar borst.
Toen de vrouw vluchtte kwam de verdachte haar achterna en stak haar nog twee keer in haar rug. Een mannelijke collega die haar te hulp schoot, werd vervolgens zelf in zijn nek en schouder gestoken.
Vuurwapen
De gewonde vrouwelijke agente trok toen haar vuurwapen en schoot op de verdachte. Die overleed kort daarna. De gewonde agenten zijn naar het ziekenhuis vervoerd, zij verkeren buiten levensgevaar. Er is nog niets bekend over de identiteit van de dader.
Burgemeester Job Cohen, ook aanwezig op het politiebureau, wil graag weten wat de achtergronden van de verdachte zijn. Hij zei het incident van zondagmorgen een ,,verschrikkelijk incident'' te vinden. De Rijksrecherche is bezig met een sporenonderzoek, dat zal waarschijnlijk nog de hele dag in beslag nemen.
Natuurlijk. En dat spreekt ook niemand tegen. Maar ik haal er echt geenquote:Op zondag 14 oktober 2007 17:38 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dan nog wordt de agent(e) in kwestie gedwongen te handelen.
In dit geval met een dodelijke treffer.
Wat als de man gewoon gezond was?quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:46 schreef Floripas het volgende:
[..]
Heb je wel gelezen wat ik schreef?
Je kent de toedracht niet eens! Het is echt uitermate onverstandig om politieagenten met een mes aan te vallen. Het klinkt niet als een rationele daad. Wat als die man aan schizofrenie leed, en niet goed was opgevangen? Sta je dan nog steeds te juichen?
Juichen nee.quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:43 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hier, dit. Er is zo diep bezuinigd op de opvang van schizofrenen en hun behandeling dat het me niks zou verbazen als die man een dergelijke stoornis had. Met criminele bravoure alleen val je niet twee gewapende politie-agenten aan.quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:38 schreef rutger05 het volgende:
Helaas worden in Nederland mensen die een gevaar vormen voor zichzelf of anderen vaak te lang aan hun lot overgelaten.
En degene die dood is heeft zijn eigen vonnis voltrokken.quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:47 schreef Floripas het volgende:
[..]
Natuurlijk. En dat spreekt ook niemand tegen. Maar ik haal er echt geen-smileys bij. D'r is godverdomme gewoon iemand dood, twee mensen gewond en die dame lijkt me getraumatiseerd voor het leven.
Jawel hoor, de toedracht is dat er een persoon over de balie sprong en begon te steken.quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:43 schreef Floripas het volgende:
we kennen de volle toedracht niet eens.
"Theorietjes"? De reden waarom hij dat deed lijkt me een nogal relevante factor.quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:49 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Jawel hoor, de toedracht is dat er een persoon over de balie sprong en begon te steken.
Alle andere theorietjes zijn niet relevant.
juichen nog steeds niet.quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:46 schreef Floripas het volgende:
[..]
Heb je wel gelezen wat ik schreef?
Je kent de toedracht niet eens! Het is echt uitermate onverstandig om politieagenten met een mes aan te vallen. Het klinkt niet als een rationele daad. Wat als die man aan schizofrenie leed, en niet goed was opgevangen? Sta je dan nog steeds te juichen?
Geen enkele reden rechtvaardigt zijn daad.quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
"Theorietjes"? De reden waarom hij dat deed lijkt me een nogal relevante factor.
Omdat er altijd gereld wordt na een dodelijke schietpartij, of na een ongeval met dodelijke afloop waarbij de politie betrokken is geweestquote:Op zondag 14 oktober 2007 17:49 schreef Floripas het volgende:
[..]
Weet jij dan waarom ze rellen? Is er motivering gegeven?
Niemand heeft het hier over het rechtvaardigen van het met een mes aanvallen van iemand.quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:52 schreef sjimz het volgende:
[..]
Geen enkele reden rechtvaardigt zijn daad.
Nee hoor. Oninteressant.quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:50 schreef Floripas het volgende:
De reden waarom hij dat deed lijkt me een nogal relevante factor.
Dan hoeft er van jou geen onderzoek te komen?quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:54 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Nee hoor. Oninteressant.
Als je meent over een balie te moeten springen om twee politieagenten dood te steken is het verhaal vrij eenvoudig. Wat er ook voorgevallen is.
Dus is de reden niet zo belangrijk.quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:54 schreef Floripas het volgende:
[..]
Niemand heeft het hier over het rechtvaardigen van het met een mes aanvallen van iemand.
Als ze politieagenten neersteken, ja.quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:56 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dan hoeft er van jou geen onderzoek te komen?
Dus mensen die schizofreen zijn maar niet zijn opgevangen/behandeld/geholpen die zoiets doen moeten van jou gewoon per definitie dood?
Ik zou nooit rechtvaardigen dat iemand 120 rijdt in een woonwijk. Maar ik zou ook niet vinden dat zo iemand standrechtelijk wordt geëxecuteerd. En ik zou ook wel willen weten waarom iemand zoiets doet.quote:
Standaard politieonderzoek lijkt me voldoende.quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:56 schreef Floripas het volgende:
Dan hoeft er van jou geen onderzoek te komen?
Waar heb ik dat gezegd?quote:Dus mensen die schizofreen zijn maar niet zijn opgevangen/behandeld/geholpen die zoiets doen moeten van jou gewoon per definitie dood?
Omdat ik me bijna geen andere reden kan bedenken voor dat iemand in koelen bloede met een mes een groep gewapende agenten aanvalt. Jij wel?quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:57 schreef sjimz het volgende:
[..]
Als ze politieagenten neersteken, ja.
En je hebt het maar steeds over een schizofreen.
Probeer je zo een uitvlucht/excuus te zoeken naar de motivering van de dader.
Want waarom gebruik je het woord zo vaak als de aanname nergens op gebasseerd is?
Ja, soms is de werkelijkheid niet zo eenvoudig als je graag zou willen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:59 schreef Het_hupt het volgende:
Dat sommige mensen nog steeds een dader ook als slachtoffer zien.![]()
even een quote van mijzelf omdat ie net op de vorige pagina terecht kwam.quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:51 schreef Kanjer het volgende:
[..]
juichen nog steeds niet.
Wel terecht dat ie neergeschoten is.
Stel dat de agenten geweten hadden dat die man psychische problemen had, hadden ze zich dan maar moeten laten afslachten omdat het anders zo zielig is???
Onder invloed van drugs of alkohol?quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:00 schreef Floripas het volgende:
[..]
Omdat ik me bijna geen andere reden kan bedenken voor dat iemand in koelen bloede met een mes een groep gewapende agenten aanvalt. Jij wel?
Ik denk dat het OM erbij moet komen, omdat de politie er zelf een handelende factor in was.quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:59 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Standaard politieonderzoek lijkt me voldoende.
Ja, ik wel ja.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:00 schreef Floripas het volgende:
[..]
Omdat ik me bijna geen andere reden kan bedenken voor dat iemand in koelen bloede met een mes een groep gewapende agenten aanvalt. Jij wel?
Waar heb jij gelezen dat het in koelen bloede gebeurdequote:Op zondag 14 oktober 2007 18:00 schreef Floripas het volgende:
[..]
Oh, niet gezien inderdaad.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:00 schreef Kanjer het volgende:
[..]
even een quote van mijzelf omdat ie net op de vorige pagina terecht kwam.
Reactie, Floripas?
De meeste mensen die "versjaakt zijn van de drugs" in Nederland (tenminste, als het om heroine gaat) zijn schizofreen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:02 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Waar heb jij gelezen dat het in koelen bloede gebeurdeMisschien was die vent wel razend, of helemaal versjaakt van de drugs. Jeez
![]()
Nee, hij moet wel schizo zijn geweest!![]()
Jij vraag 'n man die je neersteekt vast eerst of hij 'n psychisch probleem heeft en gaat even rustig een praatsessie met hem beleggen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:00 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, daar heb je het de hele tijd over, ja. Ik heb er ook wel enige ervaring mee, hoor, maar ik vind dat hier eigenlijk vrij irrelevant. Laten we het bij de cijfers en feiten houden.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:01 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ja, ik wel ja.
En ik denk dat ik in dit soort gevallen helaas meer ervaring dan jij heb.
Ik doel dus op gasten die alle daders als slachtoffers zien. Praat eens vaker met een gewone diender op straat, die zal je wel uit die droom helpen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:00 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, soms is de werkelijkheid niet zo eenvoudig als je graag zou willen.
Kunnen mensen eens ophouden met net te doen alsof ik het onterecht vind dat die agente schoot? Dat vind ik namelijk helemaal niet. Deal?quote:
Laat jij het woord schizofreen hier dan niet meer vallen tenzij het is bewezen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, daar heb je het de hele tijd over, ja. Ik heb er ook wel enige ervaring mee, hoor, maar ik vind dat hier eigenlijk vrij irrelevant. Laten we het bij de cijfers en feiten houden.
Het OM is er al lang bij betrokken. Wat deed die ovj anders op dat bureau?quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:01 schreef Floripas het volgende:
Ik denk dat het OM erbij moet komen, omdat de politie er zelf een handelende factor in was.
Zoiets is lastig te bewijzen bij een dooie.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:06 schreef sjimz het volgende:
[..]
Laat jij het woord schizofreen hier dan niet meer vallen tenzij het is bewezen.
Ja dáááááág!quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:07 schreef Chadi het volgende:
Was zeker iemand die zij getreiterd hebben of zo. Kan het me dan wel voorstellen dat iemand zo gefrustreerd raakt dat ie zoiets doet.
gebeurd idd in VS regelmatig.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:09 schreef Floripas het volgende:
En iedereen met een beetje verstand weet toch dat zoiets een soort zelfmoordpoging is?
Ja, maar ook mensen met een gezond verstand kunnen het verstand af en toe verliezen en verblind raken door woede.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zoiets is lastig te bewijzen bij een dooie.![]()
Maar, nog steeds staat mijn vraag: zou iemand die goed bij zijn hoofd is zoiets doen? Er zit geen ideologie achter, geen Grootse Daad. En iedereen met een beetje verstand weet toch dat zoiets een soort zelfmoordpoging is?
Treurig als iemand besluit zoiets te doen, maar ziehier de consequenties.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:07 schreef Chadi het volgende:
Kan het me dan wel voorstellen dat iemand zo gefrustreerd raakt dat ie zoiets doet.
Natuurlijk moeten zulke gevallen onderzocht worden, maar als je je moet baseren op de berichten die nu naar buiten gebracht worden heeft de agente uit zelfverdediging gehandeld. Over de precieze oorzaak van de steekpartij is het nu natuurlijk nog gissen. Een normaal mens begint niet zomaar opeens te steken dus naar die reden zal vast wel onderzoek gedaan worden.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
Kunnen mensen eens ophouden met net te doen alsof ik het onterecht vind dat die agente schoot? Dat vind ik namelijk helemaal niet. Deal?
Dat schijnt te gebeuren, ja. Maar waardoor werd die man dan zo woedend?quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:11 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ja, maar ook mensen met een gezond verstand kunnen het verstand af en toe verliezen en verblind raken door woede.
Ach, het kan gewoon iemand zijn geweest die door het lint ging bij de zoveelste bekeuring voor fout parkeren, je weet het niet.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zoiets is lastig te bewijzen bij een dooie.
Maar, nog steeds staat mijn vraag: zou iemand die goed bij zijn hoofd is zoiets doen? Er zit geen ideologie achter, geen Grootse Daad. En iedereen met een beetje verstand weet toch dat zoiets een soort zelfmoordpoging is?
Geen idee, zullen we wederom allemaal dingen gaan verzinnen?quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:12 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat schijnt te gebeuren, ja. Maar waardoor werd die man dan zo woedend?
Kom, in het begin van het topic speculeerden mensen er ook over dat het om een Marokkaan zou gaan, toen zag ik jullie ook nog niet zo hard huilen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:13 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Geen idee, zullen we wederom allemaal dingen gaan verzinnen?![]()
Daarom is het ook redelijk ongepast om te gaan juichen als er iemand is doodgeschoten. Het zou je vader of je broer kunnen zijn. Ieder mens heeft een breekpunt, en of die nou getriggered wordt door de politie, je baan of je relatie, het kan gebeuren.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:12 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ach, het kan gewoon iemand zijn geweest die door het lint ging bij de zoveelste bekeuring voor fout parkeren, je weet het niet.
Hij kwam z'n beklag doen over slechte paddo's die hij net had geslikt?quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:13 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Geen idee, zullen we wederom allemaal dingen gaan verzinnen?![]()
Kunnen 1000 dingen zijn.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:12 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat schijnt te gebeuren, ja. Maar waardoor werd die man dan zo woedend?
Dan heb je wel issues, hoor. En dat is een understatement.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:12 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ach, het kan gewoon iemand zijn geweest die door het lint ging bij de zoveelste bekeuring voor fout parkeren, je weet het niet.
Ik huil niet, tevens speculeer ik ook niet.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:14 schreef Floripas het volgende:
[..]
Kom, in het begin van het topic speculeerden mensen er ook over dat het om een Marokkaan zou gaan, toen zag ik jullie ook nog niet zo hard huilen.
Het is toch normaal om je dit soort dingen hardop af te vragen bij dit soort berichten?quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:15 schreef sjimz het volgende:
[..]
Kunnen 1000 dingen zijn.
Weet jij ze? Weet ik ze? Het antwoord blijft: Nee.
Het eerste wat ik deed was mijn oom bellen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:15 schreef gelly het volgende:
[..]
Daarom is het ook redelijk ongepast om te gaan juichen als er iemand is doodgeschoten. Het zou je vader of je broer kunnen zijn. Ieder mens heeft een breekpunt, en of die nou getriggered wordt door de politie, je baan of je relatie, het kan gebeuren.
Waren daar grote rellen dan ?quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:18 schreef Detroit het volgende:
Zouden er nou even grote rellen gaan komen als toen in Ondiep te Utereg?
Je mag best hardop dingen afvragen alleen moet je kijken wat je ermee bereikt.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:17 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het is toch normaal om je dit soort dingen hardop af te vragen bij dit soort berichten?
Anders mag je NWS ook wel opdoeken, leggen we ons gewoon allemaal aan een ANP-feed per infuus in de arm.
Vanuit daar geredeneerd is het ook normaal om te speculeren over de afkomst van de dader. Veel mensen die redeneren in de lijn van de actualiteit en daarin zijn allochtonen groepen in het nieuws geweest met steekincidenten.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:17 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het is toch normaal om je dit soort dingen hardop af te vragen bij dit soort berichten?
Anders mag je NWS ook wel opdoeken, leggen we ons gewoon allemaal aan een ANP-feed per infuus in de arm.
Is je oom schizofreen?quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:18 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het eerste wat ik deed was mijn oom bellen.![]()
'Falling Down'.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:09 schreef Floripas het volgende:
Is ook niet nodig, de feiten spreken voor zich.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:17 schreef sjimz het volgende:
Ik huil niet, tevens speculeer ik ook niet.
Yup.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:20 schreef sjimz het volgende:
[..]
Is je oom schizofreen?
En ja dat vraag ik me hardop af.
Steekincidenten zijn echt niet voorbehouden aan bepaalde etnische groepen, mocht je dat denken. Het is ook niet alsof mensen die gelijk roepen dat de dader een Marokkaan is daar echt over nadenken.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:19 schreef Mike.Strutter het volgende:
[..]
Vanuit daar geredeneerd is het ook normaal om te speculeren over de afkomst van de dader. Veel mensen die redeneren in de lijn van de actualiteit en daarin zijn allochtonen groepen in het nieuws geweest met steekincidenten.
Tuurlijk is dat ook normaal.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:19 schreef Mike.Strutter het volgende:
[..]
Vanuit daar geredeneerd is het ook normaal om te speculeren over de afkomst van de dader. Veel mensen die redeneren in de lijn van de actualiteit en daarin zijn allochtonen groepen in het nieuws geweest met steekincidenten.
Maar het zit in de menselijke natuur, je maakt je er een voorstelling van. Dat is ook helemaal niet erg, want dan moeten mensen als ik hun woorden inslikken en hun wereldbeeld heroverwegen als het om een geestelijk gezond iemand zou gaan, net zoals veel mensen in dit topic, als Bullebak, hun woorden moesten inslikken en hun vooroordelen moesten heroverwegen toen het om een Nederlander bleek te gaan.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:24 schreef sjimz het volgende:
Ik denk dat de speculatie over de etnische afkomst van de dader vooral gevoed werd door het gebied waar het is gebeurd.
Feit is, dat er veel overlast is door noord afrikaanse groeperingen.
Rechtvaardigd natuurlijk niet dat er al gelijk werd gezegd dat het om een Noord Afrikaan zou moeten gaan zonder de feiten van dit "incident" te kennen.
Gezien de bevolkingssamenstelling in die wijk is het simpelweg een grotere kans dat het een man van allochtone afkomst betreft, daar is weinig op af te dingen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:22 schreef gelly het volgende:
[..]
Steekincidenten zijn echt niet voorbehouden aan bepaalde etnische groepen, mocht je dat denken. Het is ook niet alsof mensen die gelijk roepen dat de dader een Marokkaan is daar echt over nadenken.
Wie zegt dat het om een Nederlander gaat?quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:26 schreef Floripas het volgende:
[..]
Maar het zit in de menselijke natuur, je maakt je er een voorstelling van. Dat is ook helemaal niet erg, want dan moeten mensen als ik hun woorden inslikken en hun wereldbeeld heroverwegen als het om een geestelijk gezond iemand zou gaan, net zoals veel mensen in dit topic, als Bullebak, hun woorden moesten inslikken en hun vooroordelen moesten heroverwegen toen het om een Nederlander bleek te gaan.
Die hele wijk is nog een tijdje afgezet geweest, en dat was niet zonder reden... Maar misschien was dat kleine detail even uit je geheugen verdwenen!quote:
Het is nog steeds niet bekend of het om een Nederlander gaat of heb ik een nieuwsbericht gemist.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:26 schreef Floripas het volgende:
[..]
Maar het zit in de menselijke natuur, je maakt je er een voorstelling van. Dat is ook helemaal niet erg, want dan moeten mensen als ik hun woorden inslikken en hun wereldbeeld heroverwegen als het om een geestelijk gezond iemand zou gaan, net zoals veel mensen in dit topic, als Bullebak, hun woorden moesten inslikken en hun vooroordelen moesten heroverwegen toen het om een Nederlander bleek te gaan.
quote:Buurt rond Allebéplein geïnformeerd
Zondag 14 oktober 2007
Buurtbewoners rond het August Allebéplein hebben een formulier gekregen met informatie over de steek- en schietpartij van zondag.
Stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch wil daarmee zoveel mogelijk juiste informatie verspreiden. Buurtvaders en de imam van de moskee aan het plein zijn gevraagd om de formulieren te verspreiden.
Dat imams worden ingeschakeld, betekent overigens niet dat de doodgeschoten man van Turkse of Marokkaanse afkomst is. "Dat heeft er niets mee te maken", aldus Marcouch
AT5
Op dat eerste punt heb je natuurlijk gelijk, iedereen kan in principe iemand neersteken.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:22 schreef gelly het volgende:
[..]
Steekincidenten zijn echt niet voorbehouden aan bepaalde etnische groepen, mocht je dat denken. Het is ook niet alsof mensen die gelijk roepen dat de dader een Marokkaan is daar echt over nadenken.
Ja, maar grote rellen zijn er niet geweest zover ik weet.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:29 schreef Detroit het volgende:
[..]
Die hele wijk is nog een tijdje afgezet geweest, en dat was niet zonder reden... Maar misschien was dat kleine detail even uit je geheugen verdwenen!
Jij kent zeker geen Helmonders.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:22 schreef gelly het volgende:
Steekincidenten zijn echt niet voorbehouden aan bepaalde etnische groepen, mocht je dat denken.
Nee, met een beetje geluk is het een Pool natuurlijk. Een Nederlander doet zoiets niet.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:29 schreef sjimz het volgende:
[..]
Het is nog steeds niet bekend of het om een Nederlander gaat of heb ik een nieuwsbericht gemist.
Het gaat om een blanke man. Of zijn alleen Nederlanders blank?![]()
Als het zo is, weten ze het wel goed stil te houden.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:29 schreef Detroit het volgende:
[..]
Die hele wijk is nog een tijdje afgezet geweest, en dat was niet zonder reden... Maar misschien was dat kleine detail even uit je geheugen verdwenen!
dit is natuurlijk flauw, ja Nederlanders doen dit ook, als je dat zo graag wil horen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:36 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, met een beetje geluk is het een Pool natuurlijk. Een Nederlander doet zoiets niet.
idd, zeer merkwaardig.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:38 schreef Kanjer het volgende:
[..]
dit is natuurlijk flauw, ja Nederlanders doen dit ook, als je dat zo graag wil horen.
Het is wel vreemd dat er nu al zo lang omheen gedraait word.
Omdat dat het verschil betekent tussen heel veel onrust of relatieve kalmte in de stadquote:Op zondag 14 oktober 2007 18:43 schreef gelly het volgende:
Waarom is de afkomst relevant ?
En op FOKquote:Op zondag 14 oktober 2007 18:44 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Omdat dat het verschil betekent tussen heel veel onrust of relatieve kalmte in de stad![]()
Irrelevant in mijn optiek.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:43 schreef gelly het volgende:
Fok-technisch gezien is het natuurlijk wel veel vermakelijker als het een Marokkaan is!quote:
Waarom zullen een hoop mensen een zucht van verlichting slaken als het een Nederlander blijkt te zijn?quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:43 schreef gelly het volgende:
Mwoch. Dat anti-kutmarokkanengeblaat gaat toch wel snel vervelen hoor.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:47 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Fok-technisch gezien is het natuurlijk wel veel vermakelijker als het een Marokkaan is!![]()
Wat heeft dat met dit topic te maken?quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:06 schreef Chadi het volgende:
De politie heeft gisteravond in het Friese Bolsward een 54-jarige man uit Sneek aangehouden. Deze zou een veertigjarige vrouw uit Sneek met een vleesvork hebben gestoken.
De vrouw was op visite bij haar stadsgenoot. De vrouw wilde hem helpen bij het koken, maar deze was daar echter niet van gediend. Hij pakte een vleesvork en stak de vrouw in haar hand.
De vrouw heeft na de steekpartij direct de politie gebeld. De vrouw is overgebracht naar het ziekenhuis; de man heeft in de cel mogen overnachten
Gekke friezen ..quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:06 schreef Chadi het volgende:
De politie heeft gisteravond in het Friese Bolsward een 54-jarige man uit Sneek aangehouden. Deze zou een veertigjarige vrouw uit Sneek met een vleesvork hebben gestoken.
Hier. Wat Gronks zegt.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:48 schreef gronk het volgende:
[..]
Mwoch. Dat anti-kutmarokkanengeblaat gaat toch wel snel vervelen hoor.
en de rest van het dorp is samengeschoold rond het politiebureau om te rellen ?quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:06 schreef Chadi het volgende:
De vrouw was op visite bij haar stadsgenoot. De vrouw wilde hem helpen bij het koken, maar deze was daar echter niet van gediend. Hij pakte een vleesvork en stak de vrouw in haar hand.
De vrouw heeft na de steekpartij direct de politie gebeld. De vrouw is overgebracht naar het ziekenhuis; de man heeft in de cel mogen overnachten
Het ergste vind ik alleen dat als het niet zo bleek te zijn als in het vooroordeel mensen niet bij zichzelf te rade gaan.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:06 schreef Chadi het volgende:
Dat is vragen om een bevestiging van je vooroordelen meestal
Er was iemand die opperde dat steken aan bepaalde groepen voorbehouden was.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:07 schreef sjimz het volgende:
[..]
Wat heeft dat met dit topic te maken?
misschien een opgefokt type of wilde hij zelfmoor plegen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:00 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat is meestal zo met mensen die op hun vooroordelen afgaan. Die missen een stuk correctie bij zichzelf.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het ergste vind ik alleen dat als het niet zo bleek te zijn als in het vooroordeel mensen niet bij zichzelf te rade gaan.
quote:Op zondag 14 oktober 2007 14:12 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Die kans is 99,9%. Ik ben de andere 0,1% die in het stadsdeel woont
En aub geen gezeik over Ahmed Marcouch, aangezien dat zowiezo ongegrond is.
quote:Op zondag 14 oktober 2007 14:11 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Kans is gezien de buurt toch zeer groot dat het indd een Marokkaan is![]()
quote:Slotervaart wacht gespannen op identiteit dader
AMSTERDAM - Bewoners van stadsdeel Slotervaart wachten gespannen af wie de inmiddels overleden dader is van het ernstige incident zondagochtend op politiebureau Slotervaart. Dat liet de stadsdeelraad zondagavond weten.
„Moeders gaan na of hun gezin nog compleet is”, aldus een woordvoerster. De buurt is volgens haar in angstige afwachting.
Stadsdeelvoorzitter Marcouch heeft in de loop van de middag op het stadsdeelkantoor gesproken met verschillende sleutelfiguren uit de buurt zoals buurtvaders en jongerenwerkers. Die konden vervolgens met het feitelijke verhaal de buurt in. De imam van de moskee naast het politiebureau heeft op zijn beurt de moskeebezoekers geïnformeerd.
Vanwaar dequote:Op zondag 14 oktober 2007 19:59 schreef Het_hupt het volgende:
RTL 4 nieuws had het over een blanke autochtoon?![]()
Ik ving zoiets op bij http://forums.marokko.nlquote:
Niet echt een verheldering... je dacht dat het een marokkaan geweest was?quote:Op zondag 14 oktober 2007 20:05 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Ik ving zoiets op bij http://forums.marokko.nl
Ik had eigenlijk meer info daar gerekend.quote:Op zondag 14 oktober 2007 20:11 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Niet echt een verheldering... je dacht dat het een marokkaan geweest was?
Er zijn rellen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 20:18 schreef Bullebak het volgende:
Als het een jonge Marokkaan uit de buurt was hadden we het nu wel geweten denk ik, volgens mij is het vrij rustig daar.
Waar lees of hoor je dat?quote:
In de Haagse Schilderswijk ja...quote:
Huh? Dat zeiden ze toch op de radio?quote:Op zondag 14 oktober 2007 20:39 schreef venomsnake het volgende:
[..]
In de Haagse Schilderswijk ja...
Zolang nog niets officieel is gemeld houd ik liever alle opties open, iedereen kan daar zo'n soort reactie neerzetten.quote:Op zondag 14 oktober 2007 21:51 schreef samara het volgende:
Inmiddels bekend dat het om een BLANKE ENGELSMAN gaat die was DOORGEDRAAID van de PADDO's.....Dus rustig aan weer....
( Volgens een reactie op www.ad.nl!)
Heb je in Engeland geen marokanen?quote:Op zondag 14 oktober 2007 22:09 schreef I.R.Baboon het volgende:
Haha, paddo's, dat levert weer andere discussies op.
Nou ja, wees blij dat het geen marokkaan met paddo's was.
Misschien had ie een Adventure/Survival vakantie geboekt?quote:Op zondag 14 oktober 2007 22:23 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het lijkt me trouwens onzin. Ik bedoel, wat moet een Engelsman in slotervaart?
quote:Op zondag 14 oktober 2007 21:51 schreef samara het volgende:
Inmiddels bekend dat het om een BLANKE ENGELSMAN gaat die was DOORGEDRAAID van de PADDO's.....Dus rustig aan weer....
( Volgens een reactie op www.ad.nl!)
Ik dacht er ook aan jaquote:Op zondag 14 oktober 2007 22:46 schreef ondeugend het volgende:
De gristenregering heeft een Engelsman weer paddo's gevoerd zodat ze nu 2 incendenten hebben om de wet door te voeren.
Moet je horen wie het zegtquote:Op zondag 14 oktober 2007 23:05 schreef gelly het volgende:
Blijf eens van de drugs af john ..
Voor de slachtoffers en andere betrokkenen vind ik het allemaal afschuwelijk.quote:Op maandag 15 oktober 2007 00:16 schreef Sklasse het volgende:
Achterlijk he,. dat niemand zich druk maakt om de slachtoffers .. gadverr
Nee, want iedereen weet wel dat Surinamers niet racistisch kunnen zijn...quote:Op zondag 14 oktober 2007 23:23 schreef Brammetje het volgende:Daarnaast waren beide politie mensen nederlandse surinamers en geen blanke. Dus is het iig geen racisme.
Hoe meer de PvdA de boel bij elkaar probeert te houden, hoe meer doden en gewonden er vallen en hoe meer zetels Wilders in zijn schoot geworpen krijgt.quote:Op maandag 15 oktober 2007 00:43 schreef venomsnake het volgende:
wtf heeft de PVDA hiermee te maken?![]()
JD's persoonlijke obsessie.quote:Op maandag 15 oktober 2007 00:43 schreef venomsnake het volgende:
wtf heeft de PVDA hiermee te maken?![]()
We zullen na de verkiezingen wel zien wie er gelijk heeftquote:
nee, maar gewoon een debiel die je liever kwijt dan rijkt bent...quote:
Blijft dan nog steeds vreemd dat men dat niet gewoon naar buiten brengt (en wat meneers afkomst is doet helemaal niet terzake..)quote:Op maandag 15 oktober 2007 06:24 schreef Ulx het volgende:
Het laatste wat ik gehoord heb was het iemand was die kwam klagen omdat hij geflitst was.
Misschien was hij wel illegaal in het land, en is er daarom weinig over hem bekend?quote:Op maandag 15 oktober 2007 05:17 schreef Loedertje het volgende:
Goed, het blijft een beetje vreemd dat men niet weet wie de man was, hij komt boos binnen over iets wat eerder had plaatsgevonden als ik de geruchten mag geloven en of dat nu ging over jarenlange ruzies met de Marokkaanse buurjongens of om een zedendelict waarbij de dader van zijn dochter weer lekker rondloopt dat moet dan toch wel blijven hangen bij minimaal 1 agent van dat bureau lijkt mij. Als men 24 uur nodig heeft om de identiteit te achterhalen dan gaat er toch iets niet helemaal goed op dat bureau lijkt mij ?
Is dit de reconstructie volgens John Dope?quote:Op maandag 15 oktober 2007 00:39 schreef JohnDope het volgende:
Dus als ik de geruchten* moet geloven, is het dus een Suriname vs Marokko-rel en de PvdA drijft daar een beetje als een Titanic om heen?![]()
*tot 30 minuten geleden nam ik nogsteeds aan dat de dader een witman was, het werd namelijk allemaal zo expliciet gezegd, op geenstijl staat het zelfs nogsteeds.
Jij bet blij dat gekken sterven?quote:Op zondag 14 oktober 2007 23:23 schreef Brammetje het volgende:
Laat ik ten eerste zeggen dat ik blij ben dat ze deze gek doodgeschoten hebben, deze gast had anders met 4 of 5 jaar buiten gestaan.
Hallo? Ze hebben al gezegd dat het een blanke was.quote:Wat ze nu in A'dam doen is misschien wel verstandig, door niets over de dader naar buiten te brengen hou je het een beetje rustig in de wijk. Stel dat ze nu direct de afkomst van de dader naar buiten zouden brengen dan breken er geheid rellen uit tussen marokkanen en de politie. Nu geven ze de zaak een dag rust en dan zijn de gemoederen misschien een beetje bedaard.
Dat er nu nog wordt gespeculeerd over de afkomst van de dader vind ik een beetje naief. Je kunt er vrij zeker van zijn dat het een marokkaan zal zijn. En enige wat ik dan vreemd vind is dat het nu onrustig is in de buurt, als je dit soort acties pleegt dan ben je toch blij dat ze hem dood hebben geschoten. Daarnaast waren beide politie mensen nederlandse surinamers en geen blanke. Dus is het iig geen racisme.
idd ik ben ook bang dat ze het gewoon aan het uitstelen zijnquote:Op maandag 15 oktober 2007 05:17 schreef Loedertje het volgende:
Goed, het blijft een beetje vreemd dat men niet weet wie de man was, hij komt boos binnen over iets wat eerder had plaatsgevonden als ik de geruchten mag geloven en of dat nu ging over jarenlange ruzies met de Marokkaanse buurjongens of om een zedendelict waarbij de dader van zijn dochter weer lekker rondloopt dat moet dan toch wel blijven hangen bij minimaal 1 agent van dat bureau lijkt mij. Als men 24 uur nodig heeft om de identiteit te achterhalen dan gaat er toch iets niet helemaal goed op dat bureau lijkt mij ?
waarschijnlijkquote:Op maandag 15 oktober 2007 09:46 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jij bet blij dat gekken sterven?
[..]
Hallo? Ze hebben al gezegd dat het een blanke was.
Witman is gewoon een blankepauper.quote:Op maandag 15 oktober 2007 09:45 schreef Floripas het volgende:
[..]
Is dit de reconstructie volgens John Dope?
"Witman" is overigens cocaïne.
Nee dat zeiden ze expliciet.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |