Geen enkele reden rechtvaardigt zijn daad.quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
"Theorietjes"? De reden waarom hij dat deed lijkt me een nogal relevante factor.
Omdat er altijd gereld wordt na een dodelijke schietpartij, of na een ongeval met dodelijke afloop waarbij de politie betrokken is geweestquote:Op zondag 14 oktober 2007 17:49 schreef Floripas het volgende:
[..]
Weet jij dan waarom ze rellen? Is er motivering gegeven?
Niemand heeft het hier over het rechtvaardigen van het met een mes aanvallen van iemand.quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:52 schreef sjimz het volgende:
[..]
Geen enkele reden rechtvaardigt zijn daad.
Nee hoor. Oninteressant.quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:50 schreef Floripas het volgende:
De reden waarom hij dat deed lijkt me een nogal relevante factor.
Dan hoeft er van jou geen onderzoek te komen?quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:54 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Nee hoor. Oninteressant.
Als je meent over een balie te moeten springen om twee politieagenten dood te steken is het verhaal vrij eenvoudig. Wat er ook voorgevallen is.
Dus is de reden niet zo belangrijk.quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:54 schreef Floripas het volgende:
[..]
Niemand heeft het hier over het rechtvaardigen van het met een mes aanvallen van iemand.
Als ze politieagenten neersteken, ja.quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:56 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dan hoeft er van jou geen onderzoek te komen?
Dus mensen die schizofreen zijn maar niet zijn opgevangen/behandeld/geholpen die zoiets doen moeten van jou gewoon per definitie dood?
Ik zou nooit rechtvaardigen dat iemand 120 rijdt in een woonwijk. Maar ik zou ook niet vinden dat zo iemand standrechtelijk wordt geëxecuteerd. En ik zou ook wel willen weten waarom iemand zoiets doet.quote:
Standaard politieonderzoek lijkt me voldoende.quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:56 schreef Floripas het volgende:
Dan hoeft er van jou geen onderzoek te komen?
Waar heb ik dat gezegd?quote:Dus mensen die schizofreen zijn maar niet zijn opgevangen/behandeld/geholpen die zoiets doen moeten van jou gewoon per definitie dood?
Omdat ik me bijna geen andere reden kan bedenken voor dat iemand in koelen bloede met een mes een groep gewapende agenten aanvalt. Jij wel?quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:57 schreef sjimz het volgende:
[..]
Als ze politieagenten neersteken, ja.
En je hebt het maar steeds over een schizofreen.
Probeer je zo een uitvlucht/excuus te zoeken naar de motivering van de dader.
Want waarom gebruik je het woord zo vaak als de aanname nergens op gebasseerd is?
Ja, soms is de werkelijkheid niet zo eenvoudig als je graag zou willen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:59 schreef Het_hupt het volgende:
Dat sommige mensen nog steeds een dader ook als slachtoffer zien.![]()
even een quote van mijzelf omdat ie net op de vorige pagina terecht kwam.quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:51 schreef Kanjer het volgende:
[..]
juichen nog steeds niet.
Wel terecht dat ie neergeschoten is.
Stel dat de agenten geweten hadden dat die man psychische problemen had, hadden ze zich dan maar moeten laten afslachten omdat het anders zo zielig is???
Onder invloed van drugs of alkohol?quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:00 schreef Floripas het volgende:
[..]
Omdat ik me bijna geen andere reden kan bedenken voor dat iemand in koelen bloede met een mes een groep gewapende agenten aanvalt. Jij wel?
Ik denk dat het OM erbij moet komen, omdat de politie er zelf een handelende factor in was.quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:59 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Standaard politieonderzoek lijkt me voldoende.
Ja, ik wel ja.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:00 schreef Floripas het volgende:
[..]
Omdat ik me bijna geen andere reden kan bedenken voor dat iemand in koelen bloede met een mes een groep gewapende agenten aanvalt. Jij wel?
Waar heb jij gelezen dat het in koelen bloede gebeurdequote:Op zondag 14 oktober 2007 18:00 schreef Floripas het volgende:
[..]
Oh, niet gezien inderdaad.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:00 schreef Kanjer het volgende:
[..]
even een quote van mijzelf omdat ie net op de vorige pagina terecht kwam.
Reactie, Floripas?
De meeste mensen die "versjaakt zijn van de drugs" in Nederland (tenminste, als het om heroine gaat) zijn schizofreen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:02 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Waar heb jij gelezen dat het in koelen bloede gebeurdeMisschien was die vent wel razend, of helemaal versjaakt van de drugs. Jeez
![]()
Nee, hij moet wel schizo zijn geweest!![]()
Jij vraag 'n man die je neersteekt vast eerst of hij 'n psychisch probleem heeft en gaat even rustig een praatsessie met hem beleggen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:00 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, daar heb je het de hele tijd over, ja. Ik heb er ook wel enige ervaring mee, hoor, maar ik vind dat hier eigenlijk vrij irrelevant. Laten we het bij de cijfers en feiten houden.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:01 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ja, ik wel ja.
En ik denk dat ik in dit soort gevallen helaas meer ervaring dan jij heb.
Ik doel dus op gasten die alle daders als slachtoffers zien. Praat eens vaker met een gewone diender op straat, die zal je wel uit die droom helpen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:00 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, soms is de werkelijkheid niet zo eenvoudig als je graag zou willen.
Kunnen mensen eens ophouden met net te doen alsof ik het onterecht vind dat die agente schoot? Dat vind ik namelijk helemaal niet. Deal?quote:
Laat jij het woord schizofreen hier dan niet meer vallen tenzij het is bewezen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, daar heb je het de hele tijd over, ja. Ik heb er ook wel enige ervaring mee, hoor, maar ik vind dat hier eigenlijk vrij irrelevant. Laten we het bij de cijfers en feiten houden.
Het OM is er al lang bij betrokken. Wat deed die ovj anders op dat bureau?quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:01 schreef Floripas het volgende:
Ik denk dat het OM erbij moet komen, omdat de politie er zelf een handelende factor in was.
Zoiets is lastig te bewijzen bij een dooie.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:06 schreef sjimz het volgende:
[..]
Laat jij het woord schizofreen hier dan niet meer vallen tenzij het is bewezen.
Ja dáááááág!quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:07 schreef Chadi het volgende:
Was zeker iemand die zij getreiterd hebben of zo. Kan het me dan wel voorstellen dat iemand zo gefrustreerd raakt dat ie zoiets doet.
gebeurd idd in VS regelmatig.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:09 schreef Floripas het volgende:
En iedereen met een beetje verstand weet toch dat zoiets een soort zelfmoordpoging is?
Ja, maar ook mensen met een gezond verstand kunnen het verstand af en toe verliezen en verblind raken door woede.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zoiets is lastig te bewijzen bij een dooie.![]()
Maar, nog steeds staat mijn vraag: zou iemand die goed bij zijn hoofd is zoiets doen? Er zit geen ideologie achter, geen Grootse Daad. En iedereen met een beetje verstand weet toch dat zoiets een soort zelfmoordpoging is?
Treurig als iemand besluit zoiets te doen, maar ziehier de consequenties.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:07 schreef Chadi het volgende:
Kan het me dan wel voorstellen dat iemand zo gefrustreerd raakt dat ie zoiets doet.
Natuurlijk moeten zulke gevallen onderzocht worden, maar als je je moet baseren op de berichten die nu naar buiten gebracht worden heeft de agente uit zelfverdediging gehandeld. Over de precieze oorzaak van de steekpartij is het nu natuurlijk nog gissen. Een normaal mens begint niet zomaar opeens te steken dus naar die reden zal vast wel onderzoek gedaan worden.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
Kunnen mensen eens ophouden met net te doen alsof ik het onterecht vind dat die agente schoot? Dat vind ik namelijk helemaal niet. Deal?
Dat schijnt te gebeuren, ja. Maar waardoor werd die man dan zo woedend?quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:11 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ja, maar ook mensen met een gezond verstand kunnen het verstand af en toe verliezen en verblind raken door woede.
Ach, het kan gewoon iemand zijn geweest die door het lint ging bij de zoveelste bekeuring voor fout parkeren, je weet het niet.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zoiets is lastig te bewijzen bij een dooie.
Maar, nog steeds staat mijn vraag: zou iemand die goed bij zijn hoofd is zoiets doen? Er zit geen ideologie achter, geen Grootse Daad. En iedereen met een beetje verstand weet toch dat zoiets een soort zelfmoordpoging is?
Geen idee, zullen we wederom allemaal dingen gaan verzinnen?quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:12 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat schijnt te gebeuren, ja. Maar waardoor werd die man dan zo woedend?
Kom, in het begin van het topic speculeerden mensen er ook over dat het om een Marokkaan zou gaan, toen zag ik jullie ook nog niet zo hard huilen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:13 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Geen idee, zullen we wederom allemaal dingen gaan verzinnen?![]()
Daarom is het ook redelijk ongepast om te gaan juichen als er iemand is doodgeschoten. Het zou je vader of je broer kunnen zijn. Ieder mens heeft een breekpunt, en of die nou getriggered wordt door de politie, je baan of je relatie, het kan gebeuren.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:12 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ach, het kan gewoon iemand zijn geweest die door het lint ging bij de zoveelste bekeuring voor fout parkeren, je weet het niet.
Hij kwam z'n beklag doen over slechte paddo's die hij net had geslikt?quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:13 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Geen idee, zullen we wederom allemaal dingen gaan verzinnen?![]()
Kunnen 1000 dingen zijn.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:12 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat schijnt te gebeuren, ja. Maar waardoor werd die man dan zo woedend?
Dan heb je wel issues, hoor. En dat is een understatement.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:12 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ach, het kan gewoon iemand zijn geweest die door het lint ging bij de zoveelste bekeuring voor fout parkeren, je weet het niet.
Ik huil niet, tevens speculeer ik ook niet.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:14 schreef Floripas het volgende:
[..]
Kom, in het begin van het topic speculeerden mensen er ook over dat het om een Marokkaan zou gaan, toen zag ik jullie ook nog niet zo hard huilen.
Het is toch normaal om je dit soort dingen hardop af te vragen bij dit soort berichten?quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:15 schreef sjimz het volgende:
[..]
Kunnen 1000 dingen zijn.
Weet jij ze? Weet ik ze? Het antwoord blijft: Nee.
Het eerste wat ik deed was mijn oom bellen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:15 schreef gelly het volgende:
[..]
Daarom is het ook redelijk ongepast om te gaan juichen als er iemand is doodgeschoten. Het zou je vader of je broer kunnen zijn. Ieder mens heeft een breekpunt, en of die nou getriggered wordt door de politie, je baan of je relatie, het kan gebeuren.
Waren daar grote rellen dan ?quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:18 schreef Detroit het volgende:
Zouden er nou even grote rellen gaan komen als toen in Ondiep te Utereg?
Je mag best hardop dingen afvragen alleen moet je kijken wat je ermee bereikt.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:17 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het is toch normaal om je dit soort dingen hardop af te vragen bij dit soort berichten?
Anders mag je NWS ook wel opdoeken, leggen we ons gewoon allemaal aan een ANP-feed per infuus in de arm.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |