abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53837641
Conclusie is toch eigenlijk dat veel mensen met hun emoties denken, niet met hun verstand. De Verlichting moet nog dagelijks overwonnen worden op de massa. Ook al heeft die massa de Verlichting in het vaandel staan.
I´m back.
pi_53837660
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 13:39 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Maar jij gelooft de vrouw blind als ze zegt dat de islam ons niks dan haat leert? Als de islam dat werkelijk zou doen en de volgelingen van de islam zich daar allemaal aan zouden houden, dat ze ons allemaal haten, niemand uitgezonderd, want dat is wat deze vrouw ons verteld, zou de wereld dan al niet lang vergaan zijn? Ik vind het nogal rustig op straat eigenlijk. Ik ken moslims en die behoren tot de meest vredelievende (bijna tegen het naieve aan) mensen die ik ken... hoe match je dat met de beweringen van deze vrouw?
Dat de islam mensen haat aanleert, wil niet zeggen dat al die mensen die haat dan ook letterlijk gaan toepassen. Ik heb eerder in dit topic allang gezegd dat er best ruimte voor (gematigde) moslims kan zijn in Nederland. Ik beweer nergens dat alle moslims haatdragend zijn ofzo. Maar de dreiging van moslimradicalisme moeten we heel serieus nemen.
pi_53837697
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 13:40 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Waarom zou ik op jouw kromme vergelijkingen ingaan als jij consequent weigert om inhoudelijk wat over de islam te zeggen, zonder meteen naar christen-fundi's te wijzen. Je vergelijking slaat bovendien de plank helemaal mis. Het christendom zit compleet anders in elkaar dan de islam en de grevo's waar jij steeds naar verwijst zijn *hooguit* te vergelijken met de gematigde moslims, die al zeer conservatief zijn.

Dan reageer ik maar niet meer op je. Je kiest er voor om dom te blijven, te liegen en bewust een verkeerde voorstelling van zaken te geven. Jammer en kwalijk.
pi_53837765
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 13:43 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat de islam mensen haat aanleert, wil niet zeggen dat al die mensen die haat dan ook letterlijk gaan toepassen. Ik heb eerder in dit topic allang gezegd dat er best ruimte voor (gematigde) moslims kan zijn in Nederland. Ik beweer nergens dat alle moslims haatdragend zijn ofzo. Maar de dreiging van moslimradicalisme moeten we heel serieus nemen.
De 'islam' is een religie. Een religie leert niks, dat is een theorie meer niet. Het zijn mensen die mensen aanzetten tot haat in dit geval op basis van oeroude geschriften waar mensen blijkbaar in deze moderne tijd nog enige waarde aan hechten. Heel stompzinnig, maar zo gaat dat met alle monoteistische godsdiensten... het zijn mensen en dat doen ze alleen maar het een gevoel van macht en trots/eergevoel.. en dat is het echte kwaad in de wereld want alle conflicten zijn altijd terug te brengen naar die 2 dingen.
pi_53838124
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 13:45 schreef SCH het volgende:
Dan reageer ik maar niet meer op je. Je kiest er voor om dom te blijven, te liegen en bewust een verkeerde voorstelling van zaken te geven. Jammer en kwalijk.
En laat ik nou precies hetzelfde over jouw gedrag denken: je kiest ervoor om dom te blijven, WILT gewoon niet inzien dat er serieus probleem is. Als ik 'dom' ben, dan is de AIVD dat dus ook. Hoor, hoor: het alwetende orakel SCH weet beter wat er ondergronds in Nederland allemaal gaande is dan de professionals van de AIVD.

Onderstaand een artikel uit De Pers van vandaag.
quote:
De inlichtingendienst AIVD waarschuwt voor een steeds sterkere radicaal-islamitische beweging in het gisteren verschenen rapport Radicale dawa in verandering. Radicale moslims zetten andersdenkende geloofsgenoten onder zware druk om zich te conformeren aan het radicale gedachtengoed. Ze gebruiken meestal geen geweld en benoemen mensen ook niet letterlijk tot afvalligen. Maar ze spreken wel banvloeken uit en gebruiken woorden als ‘aartsvijand van God’ en ‘hond’. Dit is intimiderend omdat op afvalligheid in de islam in principe de doodstraf staat.

Ook niet-moslims worden door radicalen in hun grondrechten beperkt, stelt de AIVD. Als ze kritiek leveren op de islam of ermee spotten, kunnen ze intimidatie en dreiging verwachten. Op vrouwen in eigen kring oefenen de radicalen druk uit om niet of nauwelijks te studeren, niet te werken en niet te sporten. Meisjes worden veel jonger dan in de islamitische wereld gebruikelijk is onderworpen aan strenge kleed- en gedragsnormen. Radicalen zorgen ervoor dat islamitische homo’s niet voor hun geaardheid durven uit te komen. Opnieuw de schending van een grondrecht,signaleert de inlichtingendienst.

De overheid worstelt al een tijd met de vraag wat zij tegen de radicale moslims kan doen. De meesten behoren in Nederland tot het ‘politieke salafisme’ en zorgen dat zij niet strafrechtelijk kunnen worden aangepakt. Ze gebruiken niet of weinig geweld en doen (bijna) nooit iets illegaals. Van oudsher is de Nederlandse staat dan terughoudend: als mensen zich aan de wet houden, mogen zij gebruikmaken van de vrijheid van godsdienst. Toch is optreden tegen deze niet-gewelddadige radicalen nodig en geoorloofd, schrijft de AIVD. Omdat de salafisten democratische middelen aanwenden voor antidemocratische doelen.

De AIVD noemt het niet realistisch dat de politieke salafisten het politieke bestel omverwerpen, maar wijst erop dat het voor het functioneren van een democratie van belang is dat burgers er vanuit kunnen gaan dat hun medeburgers de democratische basisbeginselen onderschrijven. Het is de basale veiligheid die onze samenleving nodig heeft. Die wordt door salafisten ondergraven. Zij moedigen hun volgelingen aan om niet mee te doen aan de democratie en zich af te zetten tegen andersgelovigen of ongelovigen.

Jonge predikers willen moslimenclaves

We kenden geruchtmakende imams uit het Midden-Oosten die in de moskee opriepen tot haat tegen de ongelovigen. Daar kwamen jonge moslims bij die met materiaal van het internet hun eigen radicale geloof componeerden. Ook waren er steeds al jonge, charismatische, Nederlandstalige prekers die een lezingencircuit hadden en steeds meer jongeren aan zich bonden. Ze hangen het ‘politieke salafisme’ aan, zijn radicaal maar zelden gewelddadig.

Bij die prekers − ongeveer twintig en nog eens twintig in opleiding − ziet de AIVD iets nieuws: ze hebben een beweging tot stand gebracht met een harde kern van 2.500 leden en een belangstellend publiek van 20.000 tot 30.000. Dat publiek bestaat vooral uit jonge Marokkaanse Nederlanders, maar ook uit Somaliërs en bekeerlingen. Deze groep zet moslims op buurtniveau onder druk, infiltreert in sociaal-culturele instellingen en maakt aanstalten om in Nederland enclaves te vormen.
De professionals van de AIVD slaan alarm. Ik neem dat alarm serieus, SCH wimpelt alles weg.
Wie is er nou eigenlijk dom?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2007 16:04:54 (lay-out) ]
pi_53838351
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 13:48 schreef Toffe_Ellende het volgende:
De 'islam' is een religie. Een religie leert niks, dat is een theorie meer niet. Het zijn mensen die mensen aanzetten tot haat in dit geval op basis van oeroude geschriften waar mensen blijkbaar in deze moderne tijd nog enige waarde aan hechten. Heel stompzinnig, maar zo gaat dat met alle monoteistische godsdiensten... het zijn mensen en dat doen ze alleen maar het een gevoel van macht en trots/eergevoel.. en dat is het echte kwaad in de wereld want alle conflicten zijn altijd terug te brengen naar die 2 dingen.
Het is de vraag in hoeverre de islam een religie is. Ik ben niet deskundig op het gebied van religies, maar ik kan me goed voorstellen dat ze inhoudelijk nogal van elkaar verschillen. Als ik berichtgeving uit alle hoeken van de wereld mag geloven, zit de haat jegens niet-gelovigen en afvalligen bijvoorbeeld diep geworteld in de islam, net als geloofsverspreiding. Je kunt je dus afvragen of de islam draait om persoonlijke geloofsbeleving, of dat het gaat om de verspreiding van een haatdragende leer. Er zijn inmiddels meer dan genoeg signalen dat grote groepen moslims op de laatstgenoemde manier met de islam omgaan. En die moslims hebben we ook hier in Nederland rondlopen.

En als jij het zo graag wilt terugbrengen naar alleen macht en trots/eergevoel, dan vraag ik op mijn beurt: wanneer gaan wij, autochtone Nederlanders, opkomen voor onze macht, onze trots en ons eergevoel?
pi_53838624
Je zou je moeten afvragen of die berichtgeving wel klopt. Nogmaals lees dat boek van Joris Luyendijk en dan weet je hoe die berichtgeving tot stand komt. Je ogen zullen geopend worden, net zoals die van mij en ik dacht dat ik met mijn studie wel een idee had van hun de internationale journalistiek te werk gaat.
quote:
En als jij het zo graag wilt terugbrengen naar alleen macht en trots/eergevoel, dan vraag ik op mijn beurt: wanneer gaan wij, autochtone Nederlanders, opkomen voor onze macht, onze trots en ons eergevoel?
Waarom moeten wij een eergevoel hebben? Het gaat namelijk vaak gepaard met dingen als wij zijn de sterkste, wij zijn de beste, wij zijn de rijkste... dingen die je als kind op de kleuterschool nodig had om je zelf beter te voelen. Het is complete bullshit als je erover nadenkt en dat is ook de reden waarom wij het steeds minder hebben (behalve bij sport, maar fuck it, dan mag het zelfs voor mij) en radicale moslims of christen of joden (of welke gelovige dan ook), wel. Als je niks hebt, dan heb je altijd je trots nog. Luyendijk schrijft dat ook dat de armste mensen op de plekken waar hij is geweest de meeste trots hebben.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 14:25:10 #108
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53838663
wie radicaliseert, die zijn kontje bezeert.

zei mijn oma altijd.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_53838712
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 14:25 schreef zoalshetis het volgende:
wie radicaliseert, die zijn kontje bezeert.

zei mijn oma altijd.
Niet zo bijgoogchem doen, zei mijn eh oma. Niet altijd, ze zei ook veel andere dingen.
I´m back.
pi_53838732
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 14:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Je zou je moeten afvragen of die berichtgeving wel klopt. Nogmaals lees dat boek van Joris Luyendijk en dan weet je hoe die berichtgeving tot stand komt. Je ogen zullen geopend worden, net zoals die van mij en ik dacht dat ik met mijn studie wel een idee had van hun de internationale journalistiek te werk gaat.
Er was een topic over in C&H btw.
Beeldvorming en werkelijkheid over Midden-Oosten.
I´m back.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 14:28:29 #111
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53838745
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 14:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Niet zo bijgoogchem doen, zei mijn eh oma. Niet altijd, ze zei ook veel andere dingen.
ik vind dat er nog heel wat waarheid uitgaat van mijn oma. radicalisatie is nergens voor nodig. ze kunnen gaan en staan waar ze willen. ze kunnen alleen niet eisen dat de wereld rondom hen veranderd.
pi_53838748
Mijn oma zei niet veel. Die was dan ook niet goed.
pi_53838772
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 12:00 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik ben het boek van Arjan Erkel over onze vriend Samir A. aan het lezen. Verdiep eens in het gedachtegoed van deze jongen zou ik zeggen. Ze LEGITIMEREN geweld. Echt waar Er zit een boel agressie bij die jongen(s). Dat manifesteert zich in eerste instantie zich niet direct aan de buitenkant (vandaar latent). Maar escaleert, ze jutten elkaar op.......totdat de bom barst.
[..]

Nou, ik geloof wat nova regelmatig heeft laten zien wat er in die moskeeën wordt gepredikt genoeg "van dik hout zaagt men planken" bevat.
[..]

Hmmmmm, ik vrees dat grote groepen mensen het probleem liever niet willen onderkennen.
Samira A maakt geen deel uit van die stroming. Kennelijk lees je het boek met 1 oog.
Allah Al Watan Al Malik
pi_53839014
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 12:54 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

het is beter dat een moslim je zelf uitlegt wat "El takiyya". Als ik het doe wordt ik toch alleen beschuldigd van fout interpreteren en verdraaien van woorden
Inderdaad, misschien moet je je eerst eens inlezen wat het inhoud voordat je dergelijke uitspraken plaatst. Je maakt jezelf nu een beetje belachelijk. Het houdt in dat als je als moslim gevaar loopt vanwege het zijn van een moslim, omdat er bijvoorbeeld een genocide dreigt op moslims, je mag liegen door te stellen dat je helemaal geen moslim bent. Liegen voor levensbehoud.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 10 oktober 2007 @ 14:46:37 #115
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_53839211
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 12:09 schreef Toffe_Ellende het volgende:
De veiligheidsdienst laakt de beeldvorming over de radicale islam waarin sprake is van 'een krachtige beweging die over niet al te lange tijd het Nederlandse politieke bestel van binnenuit omver zal werpen'. Wat klopt er nu niet aan de topictitel
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_53839287
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 14:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Inderdaad, misschien moet je je eerst eens inlezen wat het inhoud voordat je dergelijke uitspraken plaatst. Je maakt jezelf nu een beetje belachelijk. Het houdt in dat als je als moslim gevaar loopt vanwege het zijn van een moslim, omdat er bijvoorbeeld een genocide dreigt op moslims, je mag liegen door te stellen dat je helemaal geen moslim bent. Liegen voor levensbehoud.
Denk jij of ben je bang dat er genocide op moslims gaat gebeuren?
Niet voor de poes
  woensdag 10 oktober 2007 @ 15:04:35 #117
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_53839607
Ik zou me eerder druk maken om de tienduizenden ontspoorde Marokkanen en Antillianen en weldra de Oost-Europeanen, dan over vrome gelovigen die het geweld afzweren.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 15:10:52 #118
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53839768
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 15:04 schreef Super7fighter het volgende:
Ik zou me eerder druk maken om de tienduizenden ontspoorde Marokkanen en Antillianen en weldra de Oost-Europeanen, dan over vrome gelovigen die het geweld afzweren.
30.000 is toch een aardige groep geradicaliseerd gelovigen? wat is trouwens geweldloos radicaliseren? en nog zoiets... alsof ze hun doelen bereiken middels normale weg, dat lukt nooit, want wat zij uitdragen is niet normaal.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 15:30:03 #119
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53840231
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 15:10 schreef zoalshetis het volgende:

wat is trouwens geweldloos radicaliseren?
Pleiten voor inperking van grondrechten zoals vrijheid van godsdienst, vrijheid van meningsuiting, vrijheid van vereniging, vrijheid van onderwijs, enz. Daarnaast behndig in generalisatie, intolerantie, en overdrijving.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_53840327
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 12:31 schreef SCH het volgende:
. Die radicalinskis zijn gewoon de Veluwemoslims zoals we die kennen bij protestanten.
Hoe activistisch zijn die ?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 15:39:36 #121
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_53840469
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 15:30 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Pleiten voor inperking van grondrechten zoals vrijheid van godsdienst, vrijheid van meningsuiting, vrijheid van vereniging, vrijheid van onderwijs, enz. Daarnaast behndig in generalisatie, intolerantie, en overdrijving.
Zoals Geert Wilders vroeger deed dus? Gelukkig dat hij in 2004 al is overleden!
  woensdag 10 oktober 2007 @ 15:42:40 #122
126836 Super7fighter
pi_53840547
quote:

[..]

30.000 is toch een aardige groep geradicaliseerd gelovigen? wat is trouwens geweldloos radicaliseren? en nog zoiets... alsof ze hun doelen bereiken middels normale weg, dat lukt nooit, want wat zij uitdragen is niet normaal.
Als de troepen van de profeet Mohammed door de straten van Nederland marcheren, ben ik de eerste die ze gaat verwelkomen, want er zijn fundamentele dingen fout in Nederland, zoals overspel en het recht om te beledigen en te bespotten. Het is maar goed dat ik zo geweldig kan integreren en over een groot aanpassingsvermogen beschik, want je maar nooit wanneer die van te pas komen.
Een leger van 30.000 strikte gelovigen overigens, die geen geweld gebruiken, maar zich gaan afzonderen en hun geloof praktizeren kan ik nauwelijks een leger noemen, laat staan een gevaar.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 15:50:38 #123
193999 KuukjA
y = x . r . ( waarheid - x )
pi_53840754
quote:
In de Islam zegt men dat 'de Waarheid' rechtvaardig is.

Dus geen wonder dat liegende personen afgeslacht worden.

Immers niet alle moslims neuken een geit!
Ik kan de evoluerende werkelijkheid niet bevatten.
Wat is jouw excuus ...
  woensdag 10 oktober 2007 @ 15:57:21 #124
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53840930
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 15:39 schreef Pool het volgende:

[..]

Zoals Geert Wilders vroeger deed dus? Gelukkig dat hij in 2004 al is overleden!
Nee, het gaat juist over de post-2004 variant van de man wiens naam ik niet mag noemen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_53841058
quote:
Met alle respect, maar een AIVD-onderzoek lijkt me toch wel wat anders dan wat speurwerk van de eerste de beste journalist.
quote:
Waarom moeten wij een eergevoel hebben? Het gaat namelijk vaak gepaard met dingen als wij zijn de sterkste, wij zijn de beste, wij zijn de rijkste... dingen die je als kind op de kleuterschool nodig had om je zelf beter te voelen. Het is complete bullshit als je erover nadenkt en dat is ook de reden waarom wij het steeds minder hebben (behalve bij sport, maar fuck it, dan mag het zelfs voor mij) en radicale moslims of christen of joden (of welke gelovige dan ook), wel. Als je niks hebt, dan heb je altijd je trots nog. Luyendijk schrijft dat ook dat de armste mensen op de plekken waar hij is geweest de meeste trots hebben.
Waarom zouden wij geen eergevoel en trots hebben? Dat heeft wat mij betreft niets te maken met de grootste lolly of grootste auto, maar meer een soort (gezonde) vaderlandsliefde. En dan doel ik niet op die bomberjack-types die met van de die Nederlandse vlaggetjes op hun mouw lopen, maar wel gewoon gezonde trots: trots op Nederland, trots om Nederlander te zijn, trots op waar Nederland voor staat.

Ik zeg nergens dat Luyendijk onzin verkondigt, maar ik durf de voorzichtige stelling wel aan dat er heel wat moslims zijn die minder rijk zijn dan de Nederlandse moslims. En toch is radicalisering ook hier in opmars. Dat kan ik niet echt rijmen met de visie van Luyendijk.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 16:05:07 #126
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_53841104
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 15:57 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Nee, het gaat juist over de post-2004 variant van de man wiens naam ik niet mag noemen.
Iedereen weet wie het is, maar dat mag je weer niet zeggen hier.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 16:13:20 #127
193999 KuukjA
pi_53841272
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 16:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Met alle respect, maar een AIVD-onderzoek lijkt me toch wel wat anders dan wat speurwerk van de eerste de beste journalist.
Hoe kan het dan dat Peter R. de Vries meer waarheid bovenhaalt dan onze MP ?
Wat is jouw excuus ...
pi_53841386
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 16:13 schreef KuukjA het volgende:

[..]

Hoe kan het dan dat Peter R. de Vries meer waarheid bovenhaalt dan onze MP ?
Omdat 'ie meer criminele vriendjes heeft, gis ik.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 16:20:31 #129
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53841431
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 16:18 schreef Apropos het volgende:

[..]

nee omdat petertje minder aanzien, macht en lijnen heeft met de waarheid en de realiteit en dus ongenuanceerder te werk kan gaan. als stoorzender.

[ Bericht 1% gewijzigd door zoalshetis op 10-10-2007 16:27:53 ]
pi_53841630
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 14:50 schreef SmoothPussy het volgende:

[..]

Denk jij of ben je bang dat er genocide op moslims gaat gebeuren?
Nee.
Allah Al Watan Al Malik
pi_53841659
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 15:34 schreef Apropos het volgende:

[..]

Hoe activistisch zijn die ?
Binnen hun eigen groep zijn ze zeer activistisch. Oftewel eenzelfde kenmerk als bij deze radicalen.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 10 oktober 2007 @ 16:34:40 #132
193999 KuukjA
pi_53841725
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 16:18 schreef Apropos het volgende:

[..]

Hoezo?

Onze MP weet niets van Mabel
terwijl Petertje met 1 reisje er al achter is ...

Zelfs Joris Voorhoeve begint nu te ijlen dat Srebrenica eigenlijk genocide door het 'wij zij denken' is.
Wat is jouw excuus ...
pi_53841872
quote:
wat is trouwens geweldloos radicaliseren?

[ Bericht 8% gewijzigd door SCH op 10-10-2007 16:56:10 ]
pi_53842071
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 16:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Binnen hun eigen groep zijn ze zeer activistisch. Oftewel eenzelfde kenmerk als bij deze radicalen.
Dan zou ik eerder de vergelijking maken met Amerikaanse zeloten die het doceren van de evolutietheorie criminaliseren.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 16:50:02 #135
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53842077
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 16:41 schreef SCH het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ [url=
afbeelding]http://www.ipor.nl/img/s_spiero.jpg]afbeelding[/url][/url] ]

ik wil dan die groep van 30.000 ook deze status en uitzendtijd zien te krijgen. dat lukt nooit. tenzij ze straks met 3 miljoen zijn. oehhhh....
  woensdag 10 oktober 2007 @ 16:51:21 #136
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53842095
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 16:49 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dan zou ik eerder de vergelijking maken met Amerikaanse zeloten die het doceren van de evolutietheorie criminaliseren.
ja of gaan demonstreren bij de begravenis van een man die overleden is aan aids...
  woensdag 10 oktober 2007 @ 16:55:40 #137
193999 KuukjA
pi_53842166
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 16:50 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik wil dan die groep van 30.000 ook deze status en uitzendtijd zien te krijgen. dat lukt nooit. tenzij ze straks met 3 miljoen zijn. oehhhh....
Daarom moeten we snel een 'Recht op Waarheid' invoeren.

Dan kan veel PsychoseGeloof zo de prullebak in
Wat is jouw excuus ...
pi_53842395
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 16:49 schreef Apropos het volgende:

[..]

Of documentaires waarbij censuur wordt toegepast?
Allah Al Watan Al Malik
pi_53842561
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 17:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Of documentaires waarbij censuur wordt toegepast?
Hilversumchristenen.
pi_53842700
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 14:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hahah, zie je wel. ik wist dat er een reactie zou komen dat ik het niet begreep. Helaas begrijpen moslims het zelf ook niet helemaal correct.
quote:
Two texts in the Koran specifically refer to taqiyya. The Prophet Mohammed, the founder of Islam reportedly said: (3)

"[H]e who keeps secrets shall soon attain his objectives ... All War is a ruse" and "Let not the believers take for friends or helpers unbelievers rather than believers; if any do that, they shall have no relation left with Allah except by way of precaution ... [taqiyya] that ye may guard yourselves". [Koran 3:28 and 40.28, emphasis added]

Early Islamic texts refer to the covert nature of taqiyya: (4)

"Al Taqiyya is with the tongue only; not the heart. A believer can make any statement as long as the 'heart is comfortable ..."; "God gave the believers freedom of movement by takiyya; therefore conceal thyself ..."; "Takiyya is a cloak for the believer: he who has no religion has no takiyya, associate your opponents only outwardly and oppose them inwardly".

Related terms include: protection of the secret (hifz-al sirr), secrecy (katm or kitman), deception (making something ambiguous) and hiding the real state of one's convictions (talbis). Early Muslim sects, the Najadt and the Kharjites, referred to particular regions outside their communities as "the abode of dissimulation" (dar al taqiyya).

A contemporary definition of taqiyya is religiously-sanctioned deception for the purposes of concealing terrorism. German terrorism expert and Middle East scholar, Basam Tibi, defined taqiyya as: "You are twofaced. You hate me, but you smile at me."

Bernard Lewis--the pre-eminent Middle East historian and scholar, Cleveland E. Dodge Professor of Near East Studies Emeritus at Princeton University--defined taqiyya in his early study of the Assassins (1090-1275), a prototypical Islamic terrorist organisation which is discussed in greater detail below. He said: (5)

"The term taqiyya, caution, precaution, denotes an Islamic concept of dispensation--the idea that under compulsion or menace, a believer may be dispensed from fulfilling certain conditions of religion ... It was used to justify the concealment of beliefs likely to arouse the hostility of the authorities or the populace."

Taqiyya informs Shia and Sunni political and religious discourse. The Sunni Moroscos survived in Spain by using taqiyya and washing off holy water after attending mass. Cox and Marks in their monograph, The West, Islam and Islamism, note that taqiyya is referred to in Sunni religious and political discourse and cite Surrah 16: 106, about which al Atabari, the famed Sunni commentator, said: "If anyone is compelled and professes unbelief with his tongue, while his heart contradicts him, to escape his enemies, no blame falls on him, because God takes his servants as their hearts believe". Cox and Marks also note: (6)

"Thus, in extreme circumstances, deception and lying are permitted and the end justifies the means. These doctrines can clearly provide religious justification for deliberate deception--provided that the situation is perceived as threatening, which many Islamists believe is currently the case. The doctrine [taqiyya] could apply to those, for example, who quote a peaceful or tolerant verse from the Koran to show Islam as a religion of peace but fail to mention other verses which are warlike or intolerant".

Taqiyya is also used by many Middle Eastern ruling elites and sects, including the Yezdi, Alaawites (the present Syrian ruling family), Sabaeans and the Druze whose use of taqiyya dates back to c. 966-1021. In the harsh Middle East environment, taqiyya became a necessary protection to conceal esoteric beliefs or terrorist plans and maintain operational security.

As previously noted, the Islamic tradition of taqiyya stretches back to the sixth century A.D. when, following disputes over succession after the Prophet's death, the minority Shiites developed taqiyya or "holy deception" to conceal their "true" beliefs from the Sunni majority and to maintain operational security for their jihad/ terrorist missions in the Dar el Haab--The Domain of War. Daniel Pipes locates the spirit of taqiyya in the Syrian Alawis (also known as the Nusayris), a Shiite sect, saying: (7)

"We are the body and other sects are but clothing. However a man's dress does not change him. So we always remain Nusayris, even though we externally adopt the practices of our neighbors. Whoever does not dissimulate is a fool, for no intelligent person goes naked in the market".

According to Pipes:

"Taqiyya permits a Shi'i to pray with Sunnis, even while silently cursing the Sunni caliphs, and to raise children falsely to tell strangers they are Sunnis."
http://www.thefreelibrary(...)the+West-a0134672592

Ik begrijp het prima. In de bijbvel staat gij zult niet liegen. In de koran staat zij gult niet liegen tegen moslims, maar de rest mag je vrijelijk bedonderen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_53842797
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 12:59 schreef FJD het volgende:

[..]

Je denkt echt dat een mogelijkheid is?
Uiteraard is dat een mogelijkheid.
quote:
Je maakt niet wijs dat ze zo stom willen zijn, je weet net zo goed als ik dat als het gebeurt dat het hele land direct op z'n gat ligt en dat het niet lang zal duren voor de NAVO incl. de VS op de stoep staat
Ja, en dat zou de radicalen hiervan weerhouden. Ze sterven nog liever als martelaar.
quote:
Beetje onrealistisch scenario EG.
Roept dat maar niet te hard.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 18:09:01 #142
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_53843441
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 17:30 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Hahah, zie je wel. ik wist dat er een reactie zou komen dat ik het niet begreep. Helaas begrijpen moslims het zelf ook niet helemaal correct.
[..]

Ik begrijp het prima. In de bijbvel staat gij zult niet liegen. In de koran staat zij gult niet liegen tegen moslims, maar de rest mag je vrijelijk bedonderen.
Gelukkig doen beiden ook precies wat er in die boeken staat hè? _!
pi_53843564
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 18:09 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Gelukkig doen beiden ook precies wat er in die boeken staat hè? _!
Misschien niet. Maar veel moslims leven bij het gegeven dat wat in de Koran staat de waarheid is. Verder is de groepsmentaliteit heel anders als bij christenen. Door een gevluchte iranier is me altijd voorgehouden dat je moslims echt wel met argus ogen mag bekijken, omdat er altijd individuen onder zijn die streven naar een islamitische samenleving en het heel makkelijk is om grote groepen moslims te beinvloeden.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 18:20:02 #144
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_53843670
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 18:15 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Misschien niet. Maar veel moslims leven bij het gegeven dat wat in de Koran staat de waarheid is. Verder is de groepsmentaliteit heel anders als bij christenen. Door een gevluchte iranier is me altijd voorgehouden dat je moslims echt wel met argus ogen mag bekijken, omdat er altijd individuen onder zijn die streven naar een islamitische samenleving en het heel makkelijk is om grote groepen moslims te beinvloeden.
Oh, er is niets mis met machthebbers met argusogen aankijken en ze ten alle tijden te wantrouwen. Prima. Verder interpreteert iedereen dat boek op zijn eigen manier, zoals iedere gelovige zo ongeveer doet. Dat is ook een prima verschijnsel, omdat er zo geen grote groep ontstaat. Zie bijvoorbeeld Irak waar 2 groepen elkaar het licht in de ogen niet eens gunnen. Dat gelovigen daarnaast gemakkelijk te beinvloeden zijn lijkt me een logisch voortvloeisel van het feit dat ze zichzelf 'gelovige' noemen.

Mocht er in dit geval mogelijk een te grote groep ontstaan, dan is enig wantrouwen op zijn plaats. Haat, angst of woede zal naar mijn idee niet werken.
pi_53846332
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 17:30 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

[..]

Nee helaas begrijp JIJ het niet correct. Kijk anders zelf naar je zoekterm. Je neemt de definitie over van moslim-extremisten Oftewel, je geeft hen gewoon gelijk, je meent dat hun interpretatie correct is.

Hier je zoekterm: how+Islamic+extremists+deceive+the+West

You gotta love internetschaapjes. Alles wat op het internet staat is de waarheid. Zelf onderzoek doen ho maar, de nieuwe generatie deskundigen.

Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 10 oktober 2007 @ 20:45:36 #146
126836 Super7fighter
pi_53847381
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 20:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee helaas begrijp JIJ het niet correct. Kijk anders zelf naar je zoekterm. Je neemt de definitie over van moslim-extremisten Oftewel, je geeft hen gewoon gelijk, je meent dat hun interpretatie correct is.

Hier je zoekterm: how+Islamic+extremists+deceive+the+West

You gotta love internetschaapjes. Alles wat op het internet staat is de waarheid. Zelf onderzoek doen ho maar, de nieuwe generatie deskundigen.

Altijd lachen met die gasten. Deze types zijn gewoon het voetvolk van extreem-rechts, maar proberen medestanders te imponeren met teksten die ze regelrecht van anti-Islamsites kopiëren. En dan hier schaamteloos de intellectueel proberen uit te hangen, met Arabische woorden waarvan ze de betekenis niet eens kunnen doorgronden.
pi_53848823
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 20:45 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Altijd lachen met die gasten. Deze types zijn gewoon het voetvolk van extreem-rechts, maar proberen medestanders te imponeren met teksten die ze regelrecht van anti-Islamsites kopiëren. En dan hier schaamteloos de intellectueel proberen uit te hangen, met Arabische woorden waarvan ze de betekenis niet eens kunnen doorgronden.
Hou je domme generalisaties toch voor je. Dit is precies wat ik bedoelde met dat woord. Altijd maar de vermoorde onschuld spelen en iedereen is maar tegen je als het je zo uitkomt.
Ik ben niet recht en niet links. Ik praat gewoon met moslims. Heb jaren lang naast asielzoekers gewoond die daar in groepjes wachten op hun A-status. Daar zaten ook moslims tussen uit Iran en die hebben wel een leuk boekje open gedaan over jou zo geliefde islam. Daar leer je meer van als lezen op het net. Dat dit stukje van het net getoverd is, oke. Als ik hier met eigen ervaringen aankom wordt er gezeurd om cijfers en sites dus dat doe ik dan maar. Maar het meeste wat ik weet van de Koran is omdat ik een Engelse vertaling gelezen heb en wat me verteld is door moslims zelf. Waarom denk je dat die hier heen gevlucht zijn vanuit iran, omdat het daar zo gezellig was? Rot toch een eind op kerel. Je hebt geen idee waarover je praat. Misschien moet je zelf maar een tijdje in Iran gaan wonen.
pi_53852420
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 21:33 schreef Boris_Karloff het volgende:
Waarom denk je dat die hier heen gevlucht zijn vanuit iran, omdat het daar zo gezellig was? Rot toch een eind op kerel. Je hebt geen idee waarover je praat. Misschien moet je zelf maar een tijdje in Iran gaan wonen.
duh, uiteraard vlucht je niet omdat het er zo gezellig is, maar over het groot en algeheel gebeurt daar niets anders dan in menig ander land dat wij bondgenoot noemen, of dat gesteund word door een bondgenoot

maar als dat clubje ergens wil gaan wonen in een enclave, waarom niet .. net als de grefo's een dorp ver weg van al die verdorvenheid heb ik er geen problemen mee ..
pleased to meet you
pi_53852575
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 21:33 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Hou je domme generalisaties toch voor je. Dit is precies wat ik bedoelde met dat woord. Altijd maar de vermoorde onschuld spelen en iedereen is maar tegen je als het je zo uitkomt.
Ik ben niet recht en niet links. Ik praat gewoon met moslims. Heb jaren lang naast asielzoekers gewoond die daar in groepjes wachten op hun A-status. Daar zaten ook moslims tussen uit Iran en die hebben wel een leuk boekje open gedaan over jou zo geliefde islam. Daar leer je meer van als lezen op het net. Dat dit stukje van het net getoverd is, oke. Als ik hier met eigen ervaringen aankom wordt er gezeurd om cijfers en sites dus dat doe ik dan maar. Maar het meeste wat ik weet van de Koran is omdat ik een Engelse vertaling gelezen heb en wat me verteld is door moslims zelf. Waarom denk je dat die hier heen gevlucht zijn vanuit iran, omdat het daar zo gezellig was? Rot toch een eind op kerel. Je hebt geen idee waarover je praat. Misschien moet je zelf maar een tijdje in Iran gaan wonen.
Iran heeft een Sharia maar dat is een uitzondering. Ik ben net 2 weken terug uit Tunesie en heb geen last gehad van welke gelovige dan ook, terwijl meer dan 90% er zichzelf moslim noemt. Dat geeft toch te denken.
Natuurlijk zijn er gestoorde moslims en opzich kun je het jezelf onderwerpen aan een absolute waarheid altijd gevaarlijk noemen, maar het is net zo gevaarlijk om opinies te gaan verbieden zoals Wilders nastreeft.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 23:30:45 #150
193999 KuukjA
pi_53852726
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 23:25 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn er gestoorde moslims en opzich kun je het jezelf onderwerpen aan een absolute waarheid altijd gevaarlijk noemen, maar het is net zo gevaarlijk om opinies te gaan verbieden zoals Wilders nastreeft.
Iedereen is onderworpen aan de NatuurWetten.

En het gevaar is inderdaad dat volgens de NatuurWetten iedereen dood gaat.
Wat is jouw excuus ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')