abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53834188
Was gisteren nog in het nieuws:
quote:
Aanhang radicale islam neemt toe

(Novum) - De aanhang van de radicale islam neemt toe. Dat concludeert de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) dinsdag in een rapport over moslimradicalisme in Nederland. Volgens de AIVD is de radicale islam een nieuwe fase ingegaan. Die zou zich kenmerken door een grotere professionele en strategische aansturing.
Lees het artikel

Het karakter van dit zogenoemde islamitisch neoradicalisme is niet gewelddadig, stelt de AIVD. Wel is deze stroming 'zeer onverdraagzaam en antidemocratisch'. Zo streven aanhangers van de 'radicale dawa', die zich in Nederland vooral manifesteert in het politieke salafisme, volgens de AIVD naar een verregaande vorm van isolement en intolerantie tegenover andersdenkenden.

De groep die wordt bereikt door de radicale dawa groeit, stellen de onderzoekers vast. Deze moslims keren zich af van de samenleving. Dit is een sluipend proces, dat 'op den duur de cohesie en onderlinge solidariteit in de samenleving en de vrije uitoefening van (klassieke) grondrechten kan aantasten', waarschuwt de AIVD.

De veiligheidsdienst laakt de beeldvorming over de radicale islam waarin sprake is van 'een krachtige beweging die over niet al te lange tijd het Nederlandse politieke bestel van binnenuit omver zal werpen'. Zo erg is het niet, stelt de dienst. Toch mag de problematiek niet worden onderschat. De AIVD pleit voor een 'gerichte benadering op maat'.

Vorige maand zei minister van Binnenlandse Zaken Guusje ter Horst (PvdA) dat twintig- tot dertigduizend mensen in Nederland ontvankelijk zijn voor het salafisme. Onder hen zou zich een harde kern van 2500 activisten bevinden. Verder zijn in Nederland zo'n twintig salafistische jongerenpredikers actief

http://www.trouw.nl/laats(...)cale_islam_neemt_toe
Zeer, zeer gevaarlijke ontwikkeling is dit. Het gaat dus om een stroming die zeer onverdraagzaam en zeer antidemocratisch tegenover de Westerse samenleving staat en de samenleving het liefst morgen omver wil werpen. Wie wil er een Islamitische staat?

Wie nu nog niet wakker is wordt het nooit meer tot de volgende aanslag zal plaatsvinden. Wilders heeft dus gewoon gelijk dat Nederland onder de Islam dreigt te bezwijken als dit probleem niet wordt onderkent en paal en perk aan wordt gesteld.

Ik pleit er voor om dit issue bovenaan de politieke agenda te zetten. Maar het debat wel op een verantwoordelijke manier te voeren om gematigde moslim niet in de radicale hoe te drijven.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 11:22:56 #2
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_53834275
Probleem is alleen dat mensen als Wilders de oorzaak van het radicalisme zijn... Self-fulfilling prophecy
pi_53834292
De volgende aanslag .
quote:
Het karakter van dit zogenoemde islamitisch neoradicalisme is niet gewelddadig, [..]
I´m back.
pi_53834304
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 11:22 schreef G.Fawkes het volgende:
Probleem is alleen dat mensen als Wilders de oorzaak van het radicalisme zijn... Self-fulfilling prophecy
Daarom vind ik dat hij wel een punt heeft, maar het debat op de verkeerde toon voert.
pi_53834337
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 11:23 schreef Ryan3 het volgende:
De volgende aanslag .
[..]
Ik zeg liever latent gewelddadig. Er is weinig voor nodig om ze tot geweld over te laten gaan.
quote:
Dit is een sluipend proces,......
pi_53834380
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 11:23 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Daarom vind ik dat hij wel een punt heeft, maar het debat op de verkeerde toon voert.
Eensch.
pi_53834400
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 11:24 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik zeg liever latent gewelddadig. Er is weinig voor nodig om ze tot geweld over te laten gaan.
AIVD zegt dat ze niet geweldadig zijn, verder idd intolerant en geïsoleerd. Hoe gaan ze ons dan met ooit misschien pakweg 30.000 aanhangers van binnen uit ten val brengen?
I´m back.
pi_53834439
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 11:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Eensch.
Zeker een kwart van de Nederlandse bevolking is het eens met Wilders en delen zijn zorgen om de Islam. Hij heeft dus een potentiële aanhang van zo'n 38 zetels. Zijn toon weerhoudt echter velen om daadwerkelijk op hem te stemmen.
pi_53834475
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 11:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

AIVD zegt dat ze niet geweldadig zijn, verder idd intolerant en geïsoleerd. Hoe gaan ze ons dan met ooit misschien pakweg 30.000 aanhangers van binnen uit ten val brengen?
Wie zaait zal oogsten luidt een bekend spreekwoord. Feit is dat de islamisering al jaren fors aan groeien is. Daar heeft Wilders gewoon gelijk in. Het is dus een kwestie van tijd. Het is een veenbrand, Ryan. Echt waar.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 11:29:55 #10
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_53834476
Zolang deze moslims zich aan de wet houden, is er toch niets aan de hand?

Zodra er aanslagen worden voorbereid of andere strafbare feiten worden gepleegd, dan moet je die keihard aanpakken, maar je kunt mensen moeilijk wettelijk verplichten om iedere week naar de kroeg te gaan of een praatje te maken met de buurman.
pi_53834555
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 11:29 schreef Pool het volgende:

Zodra er aanslagen worden voorbereid of andere strafbare feiten worden gepleegd, dan moet je die keihard aanpakken,
Dan is het al dus te laat. Ik doe liever aan preventie. Het probleem NU onderkennen en nu handelen. Het is vijf voor twaalf.
quote:
maar je kunt mensen moeilijk wettelijk verplichten om iedere week naar de kroeg te gaan of een praatje te maken met de buurman.
Niet integreren is vragen om problemen. Het is een van de duidelijker pijler onder de radicalisering van islam jongeren.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 11:33:40 #12
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_53834593
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 11:29 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wie zaait zal oogsten luidt een bekend spreekwoord. Feit is dat de islamisering al jaren fors aan groeien is. Daar heeft Wilders gewoon gelijk in. Het is dus een kwestie van tijd. Het is een veenbrand, Ryan. Echt waar.
Volgens de laatste demografische prognose zal in 2050 zo'n 9% van de bevolking moslim zijn.
http://www.depers.nl/binn(...)ografisch-onzin.html

Wilders loopt dus angst te zaaien en hij slaat bovendien de plank mis bij het voorstellen van maatregelen. We moeten niet gaan proberen om de islam in te perken, we moeten alle strafbare feiten hard aanpakken. En dat gebeurt al aardig. Samir A. is laatst fors veroordeeld vanwege het bezitten van een paar plattegrondjes en een videoboodschap. Criminele hangjongeren op Kanaleneiland worden keihard aangepakt. Dát is de manier, niet het proberen te bepalen van de levensovertuiging van mensen.
pi_53834611
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 11:29 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wie zaait zal oogsten luidt een bekend spreekwoord.
Zij zaaien geen geweldadigheid, volgens het artikel. Zullen ze dan toch aanslagen oogsten???
quote:
Feit is dat de islamisering al jaren fors aan groeien is. Daar heeft Wilders gewoon gelijk in.
Ja, hij bedoelt daarmee, denk ik, dat ons eigen bestuur zeg maar aan het Islamiseren is door dhimmitude van links.
quote:

Het is dus een kwestie van tijd. Het is een veenbrand, Ryan. Echt waar.
Mm, ik denk toch dat dat redelijk overdreven is, om het zo te stellen.
I´m back.
pi_53834697
Het gevaar van moslimradicalisme wordt steeds evidenter. De signalen stapelen zich in hoog tempo op. Als de politiek dit probleem blijft negeren, wegwimpelt of niet voortvarend genoeg aanpakt, krijgen Wilders en consorten vanzelf meer stemmen.

Ik vind, net als anderen in dit topic, dat Wilders het debat niet altijd op de juiste toon voert. Maar het gaat me veel te ver om hem als een soort veroorzaker van het probleem neer te zetten. Temeer omdat vorige week ook nog eens bekend werd dat moslims zich vrij weinig aantrekken van mensen als Wilders. En bij mijn weten heeft het COC ook geen haatdragende opmerkingen aan het adres van moslims geplaatst. Toch zijn moslims intolerant tegenover homo's en vinden sommigen dat homo's ondersteboven van het dak mogen worden gegooid. Radicalisering is dus iets dat vanuit de moslims zelf komt.
pi_53834711
Ergens kun je het neoradicalisme als een positieve ontwikkeling bestempelen. Het is nl. niet geweldadig.
Het vroegere radicalisme was intolerant, geïsoleerd én geweldadig...
I´m back.
pi_53834908
De politiek van de laatste paar decennia is hier heel erg debet aan en dan vooral de gematigde partijen. Nooit mocht er kritiek zijn op nieuwkomers en deed je het wel, dan werd je weggezet als een nazi. Groeperingen werden met fluwelen handschoenen aangepakt, want ze waren zo zielig. Nu is het dan zover gekomen dat ze aan het radicaliseren zijn.
Nee, CDA, PvdA, D66 en VVD dit kunnen jullie jezelf aanrekenen.
pi_53835032
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 11:33 schreef Pool het volgende:

[..]

Volgens de laatste demografische prognose zal in 2050 zo'n 9% van de bevolking moslim zijn.
http://www.depers.nl/binn(...)ografisch-onzin.html
Dat vind ik toch een zorg. Ik vind bijna 10% erg fors voor een niet-islamitisch land.
quote:
Wilders loopt dus angst te zaaien en hij slaat bovendien de plank mis bij het voorstellen van maatregelen
Wilders speelt inderdaad in op angstgevoelens. Maar zijn zorg dat we onze Westerse cultuur hier te grabbel gooien deel ik echter wel De islamisering gaat in een hoog, veel te hoog tempo. We moeten niet alleen denken aan onze eigen generatie, maar ook aan onze kinderen . Dus hen over 100 jaar niet laten confronteren met een joods-christelijke-islamitische samenleving.
quote:
We moeten niet gaan proberen om de islam in te perken, we moeten alle strafbare feiten hard aanpakken. En dat gebeurt al aardig. Samir A. is laatst fors veroordeeld vanwege het bezitten van een paar plattegrondjes en een videoboodschap. Criminele hangjongeren op Kanaleneiland worden keihard aangepakt. Dát is de manier, niet het proberen te bepalen van de levensovertuiging van mensen.
Samir A. komt over zo'n zes jaar weer vrij. Ja werkelijk? Ja! En dan nog veel radicaler dan hij nu al is.

Repressie zal echt niet voldoende zijn. Integendeel. Dus islam wel beperken.
pi_53835042
En het houdt de straatschoffies van de straat als ze bekeerd zijn, vermoed ik.
I´m back.
pi_53835070
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 11:29 schreef Pool het volgende:

Zodra er aanslagen worden voorbereid of andere strafbare feiten worden gepleegd, dan moet je die keihard aanpakken, maar je kunt mensen moeilijk wettelijk verplichten om iedere week naar de kroeg te gaan of een praatje te maken met de buurman.
Proibleem hierbij is dat duidelijk in de koran staat dat zolang de islam niet de grootste godsdienstg is, een moslim verplicht is zich te houden aan de regels van het land waar ze wonen en een minderheid vormen. Maar dat ze zodra ze een meerderheid vormen moeten streven naar een islamitische samenleving.

Ben je verder bekend met "El Takiyya" (weet niet of ik het zo correct schrijf).

[ Bericht 0% gewijzigd door Boris_Karloff op 10-10-2007 12:52:37 ]
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_53835098
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 11:52 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Proibleem hierbij is dat duidelijk in de koran staat dat zolang de islam niet de grootste godsdienstg is, een moslim verplicht is zich te houden aan de regels van het land waar ze wonen en een minderheid vormen. Maar dat ze zodra ze een meerderheid vormen moeten streven naar een islamitische samenleving.

Ben je verder bekend met "El Tayiaki" (weet niet of ik het zo correct schrijf).
... en zullen ze ooit een meerderheid gaan vormen dan???
I´m back.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 11:55:16 #21
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53835126
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 11:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]

Zeer, zeer gevaarlijke ontwikkeling is dit. Het gaat dus om een stroming die zeer onverdraagzaam en zeer antidemocratisch tegenover de Westerse samenleving staat en de samenleving het liefst morgen omver wil werpen. Wie wil er een Islamitische staat?

Wie nu nog niet wakker is wordt het nooit meer tot de volgende aanslag zal plaatsvinden. Wilders heeft dus gewoon gelijk dat Nederland onder de Islam dreigt te bezwijken als dit probleem niet wordt onderkent en paal en perk aan wordt gesteld.

Ik pleit er voor om dit issue bovenaan de politieke agenda te zetten. Maar het debat wel op een verantwoordelijke manier te voeren om gematigde moslim niet in de radicale hoe te drijven.
Ik zie een hoop gelul en geen enkele oplossing.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 11:56:04 #22
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53835145
quote:
Onzin. Salafisme is een stroming die al bestond voor Wilders zijn haar blondeerde.
pi_53835183
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 11:55 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wat zou jij dan voorstellen?
  woensdag 10 oktober 2007 @ 11:58:04 #24
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_53835184
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 11:52 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Die meerderheid zullen ze dus nooit vormen, zie mijn bron.
quote:
Ben je verder bekend met "El Tayiaki" (weet niet of ik het zo correct schrijf).
Nee, als ik het google krijg ik alleen anderstalige sites, wat is het?
pi_53835239
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 11:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zij zaaien geen geweldadigheid, volgens het artikel. Zullen ze dan toch aanslagen oogsten???
Ik ben het boek van Arjan Erkel over onze vriend Samir A. aan het lezen. Verdiep eens in het gedachtegoed van deze jongen zou ik zeggen. Ze LEGITIMEREN geweld. Echt waar Er zit een boel agressie bij die jongen(s). Dat manifesteert zich in eerste instantie zich niet direct aan de buitenkant (vandaar latent). Maar escaleert, ze jutten elkaar op.......totdat de bom barst.
quote:
Ja, hij bedoelt daarmee, denk ik, dat ons eigen bestuur zeg maar aan het Islamiseren is door dhimmitude van links.
Nou, ik geloof wat nova regelmatig heeft laten zien wat er in die moskeeën wordt gepredikt genoeg "van dik hout zaagt men planken" bevat.
quote:
Mm, ik denk toch dat dat redelijk overdreven is, om het zo te stellen.
Hmmmmm, ik vrees dat grote groepen mensen het probleem liever niet willen onderkennen.
pi_53835284
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 11:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

... en zullen ze ooit een meerderheid gaan vormen dan???
Een meerderheid in bepaalde gebieden en daar wel voor problemen zorgen.
Zoals al is gebeurt in een aantal dorpen in Zweden en Frankrijk.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 12:03:42 #27
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53835307
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 11:58 schreef kriele het volgende:

[..]

Wat zou jij dan voorstellen?
1. Laat je niet bang maken
2. De wet handhaven
3. Je vooral niet aanpassen
pi_53835420
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 12:00 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik ben het boek van Arjan Erkel over onze vriend Samir A. aan het lezen. Verdiep eens in het gedachtegoed van deze jongen zou ik zeggen. Ze LEGITIMEREN geweld. Echt waar Er zit een boel agressie bij die jongen(s). Dat manifesteert zich in eerste instantie zich niet direct aan de buitenkant (vandaar latent). Maar escaleert, ze jutten elkaar op.......totdat de bom barst.
[..]
Samir A. is een voorbeeld van het oude radicalisme; in jouw artikeltje gaat het over een andere stroming, neoradicalisme.
En ja, ik wil dat boek ook nog lezen, zag Erkel verleden week bij P&W; trok toen de conclusie dat dat soort radicalisme redelijk nihilistisch was. Dit terwijl de gematigde moslims die ten onzent wonen over het algemeen niet nihilistisch overkomen.
quote:
Nou, ik geloof wat nova regelmatig heeft laten zien wat er in die moskeeën wordt gepredikt genoeg "van dik hout zaagt men planken" bevat.
[..]
Ja, daar gaat toch wat aan gebeuren? Grappige is dat de radicale imams die dood en verderf preken in eigen land er vaak uitgemikt zijn.
quote:
Hmmmmm, ik vrees dat grote groepen mensen het probleem liever niet willen onderkennen.
Nou valt ook wel weer mee, ik denk dat de meeste mensen vrij emotioneel zullen reageren op een artikeltje zoals jij gepaste hebt. Terwijl ik er ergens wel een positieve ontwikkeling in bespeur. De neoradicalen zijn, net als de oude radicalen, extreem onverdraagzaam en geïsoleerd, maar anders dan de oude radicalen, zoals de Hofstadgroep, juist niet geweldadig. Mooi toch. .
I´m back.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 12:08:59 #29
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_53835428
In de De Pers van vandaag stond een artikel met een beetje dezelfde strekking, maar dan afkomstig van een Amerikaans-Syrische psychiater.

http://www.depers.nl/buit(...)loof-behandelen.html.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_53835438
De veiligheidsdienst laakt de beeldvorming over de radicale islam waarin sprake is van 'een krachtige beweging die over niet al te lange tijd het Nederlandse politieke bestel van binnenuit omver zal werpen'. Wat klopt er nu niet aan de topictitel
  woensdag 10 oktober 2007 @ 12:10:27 #31
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_53835464
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 12:00 schreef EchtGaaf het volgende:
Die onzin verkondigt Wilders ook steeds. Als je het niet met zijn debiele maatregelen eens bent, dan onderken je het probleem schijnbaar niet.

Dat is gewoonweg niet waar. Ook bij de linkse en middenpartijen wordt heus erkend dat er problemen zijn met radicale of criminele moslims. Alleen worden de oplossingen in andere hoeken gezocht. Zoals nu het samenscholingsverbod in Kanaleneiland. Ook wordt volop aan preventie gedaan, maar zodra er dan één van de vele projecten negatief in het nieuws komt, dan schreeuwt de Telegraaf meteen weer dat het allochtonenknuffelen niet werkt. Een juist combinatie van preventie en repressie is belangrijk; daarbij is het ook belangrijk om niet hele groepen mensen met een bepaalde levensovertuiging in een hoekje te drukken.
pi_53835468
Ook fijn om te weten
quote:
Moslimronselaars krijgen subsidie
door Joost de Haas
DEN HAAG - Radicale moslims krijgen subsidie van het rijk om criminele allochtone jongeren of vroegtijdige schoolverlaters te begeleiden bij hun terugkeer in de maatschappij. Deze jongeren raken vervolgens - buiten het zicht van de overheid - in de greep van het extremisme.

Dat schrijft de inlichtingendienst AIVD in het gisteren verschenen rapport over de opkomst van het 'islamitisch neoradicalisme' in Nederland. De organisaties die subsidie ontvangen, blijken banden te hebben met ultraorthodoxe moskeeën. De moslimradicalen adviseren ook gemeenten op het terrein van criminaliteitsbestrijding en begeleiding van allochtone vrouwen.

De AIVD waarschuwt voor deze 'intredepolitiek' en heimelijke beïnvloeding van de overheid. Hoger opgeleide moslimjongeren worden door predikers klaargestoomd voor hoge posities.

Enclaves

De door het zogeheten salafisme overheerste beweging van neoradicalen streeft ernaar om aparte moslimenclaves op te richten. Daar moet de strenge islamitische wetgeving sharia heersen boven de Nederlandse wet. De AIVD signaleert op lokaal niveau al 'tendensen' om dit in de praktijk te brengen.

In salafistische moskeeën worden huwelijken afgesloten die onder het islamitisch recht vallen en verzwegen blijven voor de burgerlijke stand. Daarbij wordt ook meegewerkt aan bigamie of polygamie door huwelijken te sluiten van mannen die al zijn getrouwd.

Moslima's worden door de radicale beweging op steeds jongere leeftijd - veel jonger dan in de islamitische wereld gebruikelijk - gedwongen gesluierd over straat te gaan. De zogeheten radicale 'dawa' (oproep tot de islam) weet op professionele wijze meer aanhang te verwerven en kan volgens de AIVD zelfs uitgroeien tot een massabeweging. Op termijn levert dat een gevaar op voor de democratie.

Vanuit de vier grote salafistische moskeeën in Amsterdam, Den Haag, Tilburg en Eindhoven worden door zeker vijftien predikers op dertig locaties in het land lezingen georganiseerd. Het aantal locaties is verdubbeld sinds 2005. Elke lezing wordt bijgewoond door zo'n honderd jonge Nederlandse Marokkanen.
Niet voor de poes
pi_53835493
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 11:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]

quote:
[..]
[quote]Op woensdag 10 oktober 2007 11:55 schreef Floripas het volgende:

Jij onderkent de gevaren van de radicale islam dus niet? 11 september was bullshit??

Oplossingen:

1 Brandhaarden sneller ontdekken, infiltreren en actie ondernemen voor er echt problemen ontstaan.

2 Grenzen dicht gooien.
pi_53835528
Die Wafa Sultan is een van de oorzaken dat wij slecht over moslims in het algemeen gaan denken. 1 'deskundige' die denkt hoe een superingewikkelde wereld als die van de islam te kunnen doorgronden. Ze zou het boek van Joris Luyendijk moeten lezen net als de journalist die dit soort artikelen plaatst.

[ Bericht 1% gewijzigd door Toffe_Ellende op 10-10-2007 12:20:47 ]
  woensdag 10 oktober 2007 @ 12:14:41 #35
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53835572
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 12:11 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

[..]

Jij onderkent de gevaren van de radicale islam dus niet? 11 september was bullshit??
Jawel, maar dat het een probleem is weten we nu wel. Wat gaan we doen?
quote:
Oplossingen:

1 Brandhaarden sneller ontdekken, infiltreren en actie ondernemen voor er echt problemen ontstaan.
Wat voor "actie"? Salafisten zijn geen aanslagenplegers, maar wel de zeer afwijzende, vrouwonvriendelijke en isolationistische variant van de islam. Dat mógen die mensen dus vinden.
quote:
2 Grenzen dicht gooien.
Het is een probleem van binnen uit.
pi_53835576
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 12:02 schreef HarryP het volgende:

[..]

Een meerderheid in bepaalde gebieden en daar wel voor problemen zorgen.
Zoals al is gebeurt in een aantal dorpen in Zweden en Frankrijk.
Ja, wat is er in die dorpen gebeurd dan? Moslims in de gemeenteraad? Indien zo, dan is dat logisch, denk ik, in een dorp waarin de meerderheid gevormd wordt door moslims is het alleen maar fair dat vertegenwoordigers van die groep ook deelnemen aan het bestuur, echter alles zal toch moeten gaan binnen het juridische framework dat nu eenmaal bestaat. Je kunt uiteraard geen sharia invoeren per dorp via de gemeenteraad, eenvoudigweg om dat je de sharia niet kan invoeren. Dan zul je een tweederde meerderheid moeten hebben in de volksvertegenwoordiging. Dat laatste zie ik er nimmer van komen.
I´m back.
pi_53835605
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 12:03 schreef Floripas het volgende:

[..]

1. Laat je niet bang maken
2. De wet handhaven
3. Je vooral niet aanpassen
1. Okay, dit is iets wat op zeker gebeurd en nooit goed is. Punt 2 gebeurd toch ook? Zo niet, dan zal je anarchie krijgen......Alhoewel we hier ook klassenjustitie kennen. Tja en je vooral niet aanpassen is een mooi en moedig streven, maar werkt niet. Wil je een bepaalde functie bij een bedrijf zal je je wellicht toch wat moeten aanpassen. Een bedrijf(voorbeeld) eist nu eenmaal dat je representatief bent t.o.v. een bedrijf. Moet je bijvoorbeeld gasten ontvangen verwachten ze van iemand dat zijn of haar gezicht niet bedekt is. Terecht in mijn ogen.
pi_53835614
De islam zal in Nederland echt niet veel groter worden dan het nu al is. Het aantal moslims zal misschien groeien, maar het zal net zo gaan als met andere religies. Elke nieuwe generatie zal meer van de originele leer afwijken tot op een gegeven de gemiddelde moslim ook niet meer naar de moskee gaat. Elke religie met strenge regels loopt met een sisser af.

Trouwens, types zoals Wilders doen het wel heel makkelijk he. Er zijn misschien wel veel probleemjongeren die moslim zijn, maar dit heeft niks met islamradicalisatie te maken. Dat is een kwestie van integratie en onderwijs. Het radicalisatie probleem speelt zich af op een veel kleinere schaal, en staat hier volkomen los van.
wazza!
pi_53835617
quote:

[..]

[..]

Oplossingen:

2 Grenzen dicht gooien.
De lui in je artikeltje zijn neoradicalen, ze hebben tegenwoordig geweldadigheid afgezworen. Geen aanslagen van hen meer dus, geen 9/11 meer.
I´m back.
pi_53835638
quote:

[..]

[..]

11 september voltrok zich in de USA.
Hét land dat het meest gehaat wordt bij vele fundamentalisten. En voor een deel zou je ze er bijna gelijk in geven.

Dat kan je niet aanhalen bij de situatie in Nederland.
pi_53835650
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 12:13 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Die Wafa Sultan is een van de oorzaken dat wij slecht over moslims in het algemeen gaan denken. 1 'deskundige' die denkt hoe een superingewikkelde wereld als die van de islam te kunnen doorgronden. Ze zou het boek van Joris Luyendijk moeten lezen net als de journalist die dit artikelen plaatst.
Klopt idd, dat is echt een aanrader dat boek.
I´m back.
pi_53835657
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 12:10 schreef Pool het volgende:

[..]

Die onzin verkondigt Wilders ook steeds. Als je het niet met zijn debiele maatregelen eens bent, dan onderken je het probleem schijnbaar niet.
Wilders gaat daar idd wel ver in het stellen van maatregelen die niet uitvoerbaar zijn. Dus dat ben ik wel met je eens.

Ik deel zijn zorg wel dat het uit de hand loopt.
quote:
Dat is gewoonweg niet waar. Ook bij de linkse en middenpartijen wordt heus erkend dat er problemen zijn met radicale of criminele moslims. Alleen worden de oplossingen in andere hoeken gezocht. Zoals nu het samenscholingsverbod in Kanaleneiland. Ook wordt volop aan preventie gedaan, maar zodra er dan één van de vele projecten negatief in het nieuws komt, dan schreeuwt de Telegraaf meteen weer dat het allochtonenknuffelen niet werkt. Een juist combinatie van preventie en repressie is belangrijk; daarbij is het ook belangrijk om niet hele groepen mensen met een bepaalde levensovertuiging in een hoekje te drukken.
Eens dat preventie net zo hard moet als repressie.
pi_53835684
Dat mensen er nog steeds van uitgaan dat de moslimwereld één blok vormt tegen het westen. Enige idee hoe verdeeld die wereld is? Hoeveel oorlogen er tussen moslims onderling de afgelopen jaren zijn geweest?
pi_53835711
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 12:14 schreef Floripas het volgende:

Wat voor "actie"? Salafisten zijn geen aanslagenplegers, maar wel de zeer afwijzende, vrouwonvriendelijke en isolationistische variant van de islam. Dat mógen die mensen dus vinden.
Wat is dat toch met progresief Nederland (niet specifiek op jouw gericht) om alles wat met de Islam te maken heeft zoveel mogelijk te bagataliseren? Ok ik ben ook voor vrijheid van godsdienst en dan vooral voor de vrijheid om je religie af te zweren maar heeft progresief Nederland "ons" de afgelopen 40 jaar niet geleerd dat religie iets verderfelijks en ouderwets is, of gaat dat alleen op als het om de Christelijke geloofsgroepen gaat?
pi_53835721
quote:
Kip en het ei stelling.
MIZ is Wilders juist het gevolg van die radicalisering en werkt men elkaar lekkjer in de hand.
En de islammietjes zullen na wilders wel weer een andere steen vinden om zich aan te stoten.

Zijn ezels eigenlijk halal?
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 12:24:55 #46
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53835791
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 12:21 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wat is dat toch met progresief Nederland (niet specifiek op jouw gericht) om alles wat met de Islam te maken heeft zoveel mogelijk te bagataliseren? Ok ik ben ook voor vrijheid van godsdienst en dan vooral voor de vrijheid om je religie af te zweren maar heeft progresief Nederland "ons" de afgelopen 40 jaar niet geleerd dat religie iets verderfelijks en ouderwets is, of gaat dat alleen op als het om de Christelijke geloofsgroepen gaat?
Ik vertegenwoordig nie "links", en zeker niet die groep mensen die alles bagatelliseert. Je begrijpt mijn reactie ook verkeerd. Ik constateer alleen een probleem: deze mensen sluiten zich af van de maatschappij. En dat is een hoogst kwalijke ontwikkeling, maar niet strafbaar. Ergo: je wilt er iets aan doen, maar je weet niet wat.
pi_53835808
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 12:14 schreef Floripas het volgende:

[..]

Jawel, maar dat het een probleem is weten we nu wel. Wat gaan we doen?
Handen uit de mouwen. Niet meer treuzelen. Doorpakken. Voordat het land straks echt onder de voet wordt gelopen.
quote:
[..]

Het is een probleem van binnen uit.
De brand dus van binnen uit blussen. Politie-infiltreren dus. Leidt daar een groepje politie-moslims op. Oren en ogen de kost geven. De wetgeving is al fors uitgebreid als het gaat om voorbereidingshandelingen mbt terrorisme.

Dit is DE oplossing. Simpel, toch? Doorpakken Floripas.

Daarnaast: genoeg islam hier. Dus dicht die grenzen. Hooguit een paar echte vluchtelingen of high potentials om de economie op peil te houden.
pi_53835876
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 12:17 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

11 september voltrok zich in de USA.
Hét land dat het meest gehaat wordt bij vele fundamentalisten. En voor een deel zou je ze er bijna gelijk in geven.

Dat kan je niet aanhalen bij de situatie in Nederland.
Vergis je niet hoe Nederland door m.n moslims erg pro-USA is. We worden soms niet voor niets spottende de 51e staat gezien.

pi_53835893
Je moet zorgen dat moslimjongeren die vatbaar zijn voor die extreme shit een alternatief krijgen. Die zien Wilders zeveren en denken: 'die gast spreekt namens de westerse wereld, fuck de westerse wereld'.
pi_53835899
quote:
oke, wilders en andere islamofoben in de westerse landen zijn schuldig aan de moslimradicalisatie.
Niet voor de poes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')