abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 oktober 2007 @ 23:24:50 #201
183230 MiVer
a.b.s.mp3.dance
pi_53802894
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 21:31 schreef dutchie het volgende:
Voila, origineel:
[ afbeelding ]

Hallo purperen hei
[ afbeelding ]
Meer purper:

(org grootte: http://xs320.xs.to/xs320/07411/IMG_5510_1.jpg)
Multiversum, ego's, erwten....haha....erwten zijn voedzaam!
  maandag 8 oktober 2007 @ 23:39:12 #202
183230 MiVer
a.b.s.mp3.dance
pi_53803315
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 15:13 schreef dutchie het volgende:
Jaja eigenwijs hč, maar toch proberen. Ik weet dat als je tegen de zon in fotografeert dat deze waas kan ontstaan. Maar dacht door de 'meervlaksmeting' (of hoe heet ook alweer) aan te passen dat ik met zonnekap erop toch een eind zou komen. Niet helemaal dus. Kan ik nog iets met deze foto in photoshop, om die waas iets minder te krijgen?
[ afbeelding ]
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 09:34:32 #203
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53807278
Uhm... MiVer, kun je Dutchie en ons dan ook vertellen wat en hoe je dat gedaan hebt?

* Noli. mompelt iets over beginnerstopic en leren enzo..
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 09:36:46 #204
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53807310
BTW... Ik heb nog steeds geen bril en dat kan waarschijnlijk ook nog wel ff duren..
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 12:26:28 #205
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53811068
Miver, purperen hei; heb je dat met verloop ofzo gedaan? Wel apart.
Bosfoto; ja zo is ie mooi!
Sluit me dan ook bij Noli aan, hoe heb je dat gedaan?
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 13:09:51 #206
183230 MiVer
a.b.s.mp3.dance
pi_53812105
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 12:26 schreef dutchie het volgende:
Juist. Ik had al een vermoeden dat dit gewenst was. Maar ja, beschrijven kost moeite.
Ik zal een poging wagen..... De bosfoto:

(Dit alles kan met 1 laag minder, maar ik wil het orgineel, ongewijzigd als laag houden)

Geopend in Photoshop CS2
-Dan heb je 1 laag de Background (1)
-Kopieer deze door te slepen naar (2)
-Dan heb je laag (3)
-Deze eerst scherper maken met Smart Sharpen
....Kies hier voor Advanced
....Amount = 100%, Radius 0,8 pixels, Lens Blur
....Tabblad Highlight: Fade = 90%
....Dit laatste om te voorkomen dat alle licht plekjes te veel gaan domineren
-Kopieer (3) door te slepen naar (2)
-Bij deze laag (4) de Blending Mode (5) veranderen in Soft Light

Je zou het hierbij kunnen laten.
Ik vond hierdoor de 3 bomen op voorgrond te donker.
Daarom voor de finishing touch een masker aangebracht:

- Selekteer (4) en klik op (6)
- Dan krijg je een wit vlakje achter (4)
- Dit wordt het masker. Zorg dat deze geselekteerd blijft
- Kies de Brush Tool, Kleur Zwart, zacht (Hardness 0%), Opacity 40%, juiste breedte
- Schilder nu een paar keer over de 3 boomstammen
Hierbij vul je het masker in. Waarbij alles dat zwart is, het effect van Soft Light tegenhoudt. De boomstammen krijgen hun lichte tint van het begin terug.

Niet essensieel: Ik heb de 2 gemaakte lagen (3) en (4) in een groep geplaatst. Door deze groep uit/aan te klikken, zie je het verschil met orgineel
- Selekteer beide lagen (3) en (4)
- Klik op (7)
- Uit/Aan door op het oogje te klikken links van Group 1

Ik hoop dat dit duidelijk was.

Zal nu wat schrijven over paarse heide foto. Even geduld ajb.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 13:33:38 #207
183230 MiVer
a.b.s.mp3.dance
pi_53812697
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 13:09 schreef MiVer het volgende:
[..]
Correctie:
Mijn laatste stappen om het in een groep te plaasten kloppen niet. Beter doe je het als volgt:
- Maak een nieuwe lege groep aan door te klikken op (7)
- Selekteer de 2 lagen (3) en (4)
- Druk op Control + ]

Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 oktober 2007 @ 14:25:09 #208
163650 Greys
pi_53814001
Oke, we gaan direct door naar Photoshop voor Gevorderden!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 14:28:28 #209
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53814093
Hij was mij al kwijt bij de eerste background. Maar ik heb ook PSP dus dat is anders
Ook wel een beetje m'n eigen schuld ik vroeg er zelf om.

Maar wel mooi stap-voor-stap uitgelegd MiVer!
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 14:40:38 #210
183230 MiVer
a.b.s.mp3.dance
pi_53814320
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 12:26 schreef dutchie het volgende:
OK. Ik zie de reakties. Toch maar even mijn -purperen heide- verhaal.
Ja, ik heb het met een gradient gedaan.....

Kopieer Background. Sleep (1) naar (2)
Je hebt (3). Smart Sharpen. Zie vorige beschr.
Kopieer deze. Sleep (3) naar (2)
Je hebt (4).
Zet deze op Blending mode = Multiply (5)
Omdat dit te donker is. Breng de Opacity omlaag naar zeg 71%. Zie (6)
Maak Gradient laag: Open (7). Kies Gradient.
....Zet Reverse aan
....Kies onder Gradient voor Purple (beetje onderaan)
Zet deze gradient-laag (8) op Blending = Overlay (5). Opacity gewoon 100%.
Nu is het bovenste 1/3-deel van de foto te licht.
Via masker dit blokkeren:
....De Gradient-laag heeft al een leeg masker. Zorg dat deze geselekteerd is.
....Maak met de selektie-tool een Rechthoekige selektie van het bovenste 1/3
....De randen van deze selektie zacht maken:
.........Select-menu / Feather = 20 pixels
....Opvullen met zwart. Kan met Paint Bucket Tool, maar ook via:
.........Edit-menu / Fill / Use = Black

Tja...Dit zo'n beetje.

Verder net als vorige beschrijving in groep plaatsen voor het uit/aan bekijken.
+++++++++++++++
Ik ben nieuw in DIT topic.
Mocht ik tot een volgende bewerking komen, dan denk ik dat ik mijn beschrijving wat beknopter geef.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 oktober 2007 @ 14:45:04 #211
163650 Greys
pi_53814406
MiVer onwijs bedankt hoor!!! Ik ga er toch vanavond even mee stoeien, wie weet dat het dan gewoon lukt. Want prutsen met Photoshop is toch de beste manier om het te leren. Ga het gewoon stap voor stap proberen met een eigen foto en dan kijken of het lukt.

In elk geval super dat je zo de moeite hebt genomen!

PS... Noli... mij ook
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 15:03:57 #212
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53814759
Hier idem
Maar zoals gezegd, gewoon doen zoiets. Ik ga er dus ook maar een keer mee aan de slag. Had al wel de tips van Ynke uitgeprobeerd en was daar ook al mooi mee opgeschoten. Maar Mivers manier vraagt toch wat meer concentratie.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 15:18:24 #213
193872 depoelier
calimero-fotograaf
pi_53815004
goeiemiddag allemaal

dit is mijn eerste post hier! heb al een tijdje een dSLR liggen (olympus E-500), maar nooit echt de tijd voor gehad (lees: gemaakt) om er echt mee aan de gang te gaan. maar de afgelopen wat op het internet zitten zoeken (en vooral kijken) over fotografie en begint het nu toch wel weer te kriebelen!

ik geloof dat het in dit topic de bedoeling is om commentaar te geven op je voorganger, maar dat is geloof ik al aardig wat posts geleden

anyways: hier is een plaatje van mij, hij is al van een tijdje terug, maar ben wel benieuwd wat jullie er van vinden, vind hem zelf erg mooi!

groter

weescht gegroet
there are 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't ...
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 15:50:35 #214
183230 MiVer
a.b.s.mp3.dance
pi_53815665
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 15:18 schreef depoelier het volgende:
goeiemiddag allemaal

dit is mijn eerste post hier! heb al een tijdje een dSLR liggen (olympus E-500), maar nooit echt de tijd voor gehad (lees: gemaakt) om er echt mee aan de gang te gaan. maar de afgelopen wat op het internet zitten zoeken (en vooral kijken) over fotografie en begint het nu toch wel weer te kriebelen!

ik geloof dat het in dit topic de bedoeling is om commentaar te geven op je voorganger, maar dat is geloof ik al aardig wat posts geleden

anyways: hier is een plaatje van mij, hij is al van een tijdje terug, maar ben wel benieuwd wat jullie er van vinden, vind hem zelf erg mooi!

[ afbeelding ]
groter

weescht gegroet
Ik vind hem ook wel mooi.
Foto heeft drama, kan ook zeggen romantiek.
Ik had zin om het dramatisch effect te versterken, kleuren te verdiepen, en voorgrond iets op te lichten (kwestie van smaak natuurlijk). Als je met Photoshop handig bent, kan dit in 5 min.
Gebruikte functies: Reduce Noise, Shadow/Highlight, Color Burn, Dodge van lichtstralen......
Indien er een verzoek over geplaatst wordt, ben ik bereid het gedetaileerder te beschrijven.
Ga eerst even iets anders doen, antwoord volgt dan iets later.

Orginele grootte = http://i223.photobucket.c(...)5_eab020f8eb_b_1.jpg
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 16:01:58 #215
193872 depoelier
calimero-fotograaf
pi_53815890
bedankt voor je snelle reactie!

ik moet zeggen dat ik nooit fan ben geweest van photoshop voor het nabewerken van foto's. ik vraag me altijd af wat dan nog de kunst van het foto maken is!

ik moet zeggen dat het effect op de lucht wel erg gaaf geworden is! misschien dat het in dit geval mooi zou zijn om het effect wel op de lucht maar niet op het water en de oever toe te passen ofzo (of in ieder geval minder sterk). de zonnestralen komen er zo wel fantastisch uit in ieder geval!
there are 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't ...
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 16:18:48 #216
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_53816222

Ten eerste zou ik beginners nooit aanraden om een gradient te gebruiken voor kleur correctie.
Uiteraard kun je wel gradients gebruiken, maar dan wel met o.a. masking anders krijgen delen een bepaalde kleur die je niet de kleur wilt geven.

Zoals een paarse spinnenweb ben ik nog nooit in het bos tegen gekomen.

Het hoeft allemaal niet zo ingewikkeld, toets CTRL + B voor Color Balance en speel daar maar eens mee.
Of als je bepaalde kleurdelen, zoals paars iets meer naar voren wilt hebben toets CTRL + U voor Hue & Saturation en toets CTRL + 1 t/m 6 voor alleen rood of blauw tinten.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 16:32:24 #217
124655 DarkManta
pi_53816484

Color Balance gebruikt, meer niet.
Wil je andere dingen zoals belichting, schadowen, highlights speel dan met de Curves of levels.
Wanneer je alleen bezig bent met kleuren en highlights hoef je geen gekke dingen uit te halen met photoshop.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 16:43:20 #218
124655 DarkManta
pi_53816717

No een voorbeeld waar je alleen de Levels in photoshop gebruikt en meer niet.
Alleen jammer dat de foto niet originele grootte heeft en gecomprimeerd wordt door imagehosts.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 16:51:50 #219
193872 depoelier
calimero-fotograaf
pi_53816874
he darkmanta, bedankt voor je tips.

ik moet zeggen, jou bewerking vind ik persoonlijk geen toegevoegde waarde. dan vind ik de originele, softe kleuren veel meer spreken.

foto van het meisje is mooi bewerkt, maar inderdaad erg jammer dat je zoveel kwaliteit verliest ...
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 17:01:41 #220
124655 DarkManta
pi_53817053
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 16:51 schreef depoelier het volgende:
he darkmanta, bedankt voor je tips.

ik moet zeggen, jou bewerking vind ik persoonlijk geen toegevoegde waarde. dan vind ik de originele, softe kleuren veel meer spreken.

foto van het meisje is mooi bewerkt, maar inderdaad erg jammer dat je zoveel kwaliteit verliest ...
Dat is een kwestie van smaak natuurlijk, ik vind het juist warmer.
pi_53818003
quote:
goeiemiddag allemaal

*knip*
Nu even een heel erg leken vraagje Waarom heet het dSLR? Ik vind dat echt een onlogische afkorting... komt het van SpiegeLReflex ofzo?...

Vind ook de photoshop bewerkingen van de foto van depoelier niet echt mooier worden, maar dat is idd smaak Vind het ook jammer dat op het origineel de voorgrond zo donker is, misschien mooier als je dat eraf knipt?
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 17:56:34 #222
193872 depoelier
calimero-fotograaf
pi_53818221
Wikipedia over SLR

ik denk dat als je de oever eraf knipt dat je dan geen compositie meer overhoudt .. tis ook zeker geenperfecte foto nee
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 21:51:38 #223
183230 MiVer
a.b.s.mp3.dance
pi_53823621
quote:
goeiemiddag allemaal

[ afbeelding ]
groter

weescht gegroet
Ik heb een 2de versie gemaakt. Mij vorige was te extreem. En complex.

groter: http://i223.photobucket.c(...)5_eab020f8eb_b_2.jpg

Deze is simpeler:
-Kopieer de Background laag
-Op deze 2de laag: Shadows/Highlights -> voorgrond lichter + kleur correctie + midtone contrast
-Kopieer deze tot een 3de.
-Zet deze 3de op Blending mode = Soft Light

Klaar!

Subtieler. Maar blijft kwestie van smaak.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 22:05:00 #224
193872 depoelier
calimero-fotograaf
pi_53824080
nice!

deze is wel goed gelukt! naja goed, blijf toch eigenwijs volhouden dat ik het origineel mooier vind warme/softe kleuren enzo

maar hoe is het toch mogelijk dat het gras weer terug groen wordt? origineel is het (lijkt het) zowat zwart!
  woensdag 10 oktober 2007 @ 00:16:12 #225
124655 DarkManta
pi_53827789
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 22:05 schreef depoelier het volgende:
nice!

deze is wel goed gelukt! naja goed, blijf toch eigenwijs volhouden dat ik het origineel mooier vind warme/softe kleuren enzo

maar hoe is het toch mogelijk dat het gras weer terug groen wordt? origineel is het (lijkt het) zowat zwart!

Komt omdat alle informatie in je fotobestand zit die er door middel van bijvoorbeeld een flitser of filter verborgen blijven. Door berekeningen vanuit die foto kunnen fotobewerkingsprogramma`s die verborgen informatie terug halen.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 12:33:54 #226
193872 depoelier
calimero-fotograaf
pi_53836010
wow, dit heb je wel f-ing nice gedaan! ik zie hier gewoon echt niet aan af dat het een bewerking is

en ik snap gewoon echt nog steeds niet hoe PS snapt dat iets zwarts eigenlijk groen moet zijn! haha
pi_53836643
Groot deel van de mooie lucht uit het origineel is nu verdwenen. Voorgrond gaat er wel op vooruit.
Carry on my wayward son
There'll be peace when you are done
Lay your weary head to rest
Don't you cry no more.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 15:06:49 #228
124655 DarkManta
pi_53839667
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 13:02 schreef Dickies het volgende:
Groot deel van de mooie lucht uit het origineel is nu verdwenen. Voorgrond gaat er wel op vooruit.
En ook dat is te corrigeren, waar het eigenlijk om gaat is dat je geen fancy dingen hoeft uit te halen om tot een gewenst resultaat te komen.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 16:55:25 #229
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53842160
Maar dit is ook vooral iets voor het topic over fotobewerking, toch? Hoewel ik het hierook interessant vind, hoor, dat wel.

Ik heb er nog een paar en ik hoop dat er nog mensen zijn die me tips willen geven.
1.

2.
(En wat er hier gebeurt? )

3.

4.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_53842836
Dierenpark Amersfoort

Gemaakt door een collega met mijn kamera

[ Bericht 25% gewijzigd door sebabje op 10-10-2007 17:43:03 ]
<A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=28195">Click Here</A> to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
pi_53842878
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 16:55 schreef Sugar het volgende:
Maar dit is ook vooral iets voor het topic over fotobewerking, toch? Hoewel ik het hierook interessant vind, hoor, dat wel.
Misschien is het een tip voor de heren en dames fotobewerkingswizards dat ze er even in Jip en Janneke taal bij zetten wat ze gedaan hebben, zoals Ynske een aantal keer in deze topic-reeks gedaan heeft? Het gaat immers om het leren, niet om te laten zien hoe goed je dit kunt.
quote:
Ik heb er nog een paar en ik hoop dat er nog mensen zijn die me tips willen geven.
1.
[ afbeelding ]
Mannen in witte pakken! Daar is een El Al Boeing neergestort? Zonder dollen: ik vind m nogal rommelig. Een van de belangrijkste punten van een goed compositie is dat ie je oog als het ware door de foto heen leidt. Dat kan op heel veel manieren, maar hier mis ik dat. Een paar elementen in deze foto die dat mede veroorzaken:

• te veel onderwerpen en er lijkt er niet 1tje het belangrijkst

• Geen logische kijklijn door de foto heen of een punt waar mijn ogen rust kunnen vinden. Denk hierbij aan compositieregels als de regel van derden, de S-curve of negatieve ruimte. Ook spiralen en diagonalen kunnen helpen, of bijvoorbeeld selectieve scherpte

• Hij staat scheef: soms stoort dat niet, maar hier oogt het erg onrustig
    quote:
    2.
    (En wat er hier gebeurt? )
    [ afbeelding ]
    quote:
    3.
    [ afbeelding ]
    hmmm, nee. Grappig natuurlijk om zo met kleur en zw te spelen, maar het beeld in de spiegel is me in dit geval te klein. Bovendien lijkt de scherpte op het profiel van de banden te liggen, niet op het gezicht. Het is leuk bedacht, maar ik heb veel betere foto's van jouw hand gezien om eerlijk te zijn.
    quote:
    4.
    [ afbeelding ]
    Sorry, ook al niet. Wat heb je in beeld willen brengen? Ik haal het er niet uit. Ik vind het een rommelig plaatje met veel halve dingen aan de zijkanten en allerlei dingen die nauwelijks verband met elkaar lijken te houden. Zo zit de foto vol met diagonalen (hulpmiddel voor je compositie), maar ze gaan overal en nergens naartoe, dus ze helpen niet echt. En de meneer is out-of-focus. Kan natuurlijk, maar ligt niet voor de hand. De meeste kijkers zullen de meneer zien als onderwerp van de foto en niet snappen waarom ie niet scherp is. Probeer je meer te verplaatsen in de positie van de neutrale kijker. Wat ziet die? Dat hoeft niet per se tijdens het fotograferen al te lukken (zou wel mooi zijn), maar kan ook in de selectie.
  • Mijn DeviantART gallery
    ,
    Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
    pi_53842962
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 17:37 schreef sebabje het volgende:
    Dierenpark Amersfoort
    [ afbeelding ]
    Fraai, mooi scherp, mooie zachte achtergrond. Je zou (naar smaak) kunnen kiezen voor ietsje meer contrast, en persoonlijk zou ik m links wat ruimer willen. De vogel staat nu nogal in het midden en hij lijkt op het punt te staam naar links te vliegen, en dan oogt het natuurlijker als je daar ook wat ruimte geeft.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
      woensdag 10 oktober 2007 @ 19:05:45 #233
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53844701
    Dankjewel, Vliegvrager! Ik ben echt ook blij met zulke reacties, hoor, want ik heb soms gewoon nog geen zicht op wat juist goed is en wat niet. En het is misschioen ook een beetje smaak en situatie enzo, maar de hoofdpunten die jij noemt, zijn gewoon hartstikke leerzaam.
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      woensdag 10 oktober 2007 @ 19:28:28 #234
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53845335
    Oh, ik moet trouwens wat opbiechten. Je commentaar op de laatste foto is helemaal terecht, ik heb die fietsend genomen en gewoon de beste eruitgepakt. Natuurlijk had die man scherp gemoeten en had de compositie ook anders gemoeten. Eigenlijk dus ook helemaal geen echte foto voor hier, want een 'snapper-than-snapshot', zonder plan of rust of schepstellen.

Dat geldt ook voor de man in dat electrische wagentje trouwens. Ik had dat speigeleffect ook veel liever groot gehad en scherp, maar ja.

Over de witte pakken-mannen, daarvan vind ik het wél leuk dat het druk is juist. Een soort zoekplaatje. Misschien had het voor jou dan nog explicieter druk moeten zijn, dat kan ik me voorstellen.
    En scheef? Ik zie wel dat ik scheef voor het gebouw sta, maar hioj is verder (verticaal zeg maar) toch recht?
    pi_53845404
    Bedankt voor de tip

Dierenpark Amersfoort vervolg

<A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=28195">Click Here</A> to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
      woensdag 10 oktober 2007 @ 19:34:55 #236
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53845499
    Oh, Sebabje, die vind ik echt erg mooi. Vogel ook, maar deze heeft ook zo'n lekkere expressie.
      woensdag 10 oktober 2007 @ 19:46:34 #237
    33367 Miiso
    aka Phuctivity
    pi_53845812
    hey all,

afgelopen weekend beetje foto's lopen schieten in Den Haag en omstreken..

1. Schevening (einde boulevard)

Foto an sich goed genomen ware het niet dat deze te lich is volgens mij.. ik wil die wolken wat meer eruit laten springen.. how to do this?

2. zo maar een bankje met vogelpoep, zwart-wit filter en thats it. gemaakt tegenover het binnenhof. imo erg mooi.

3. Graffity. Weet de straat niet meer waar ik deze gemaakt heb maar vind deze erg mooi.

4. Een straatlamp genomen tegenover het gebouw van Justitie (CS naar binnenstad)

en voor wie nog meer foto's wil zien: klik

Uiteraard is alle feedback welkom because i love to shoot photo's

Foto's genomen met een Nikon D40x en AF-S Nikkor 55-200mm lens

[ Bericht 3% gewijzigd door Miiso op 10-10-2007 19:48:07 (links fixed) ]
    XBOX360 Gamertag: Phuctivity
    pi_53846834
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 19:34 schreef Sugar het volgende:
    Oh, Sebabje, die vind ik echt erg mooi. Vogel ook, maar deze heeft ook zo'n lekkere expressie.
    Bedankt. Ik heb er ook nog een toen ze een jong aan het op eten waren, maar daarvoor heb je misschien een sterke maag voor nodig
    pi_53847998
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 19:46 schreef Miiso het volgende:
    hey all,

Foto an sich goed genomen ware het niet dat deze te lich is volgens mij.. ik wil die wolken wat meer eruit laten springen.. how to do this?
    Goede foto, keuze om het beeld links te houden en de horizon op 1/3 maken het een lekker plaatje om naar te kijken. Foto als geheel mag iets donkerder en iets meer contrast, maar dat gaat je voor die wolken niet helpen. Idealiter gebruik je daar een pola-filter of een gradueel grijsfilter voor, maar niet iedereen heeft dat, of zelfs maar een toestel waarop dat past. Trucje in de nabewerking: kleurtoon van alleen blauw (en magenta bij lichtblauw) ietsje aanpassen, tot je een diepere kleur blauw krijgt. Eventueel in zelfde menu verzadiging en lichtsterkte nog wat naar smaak aanpassen. Trucje kan alleen als er verder niet te gek veel blauw of magenta in de foto zit. Andere optie is met maskers, maar dat lijkt me wat te ver voeren voor dit topic.
    quote:
    2. zo maar een bankje met vogelpoep, zwart-wit filter en thats it. gemaakt tegenover het binnenhof. imo erg mooi.

[ afbeelding ]
    Vind m eerlijk gezegd niet zo boeiend. Een bankje. En op de achterggrond een fietser en een auto. Die trekken mijn aandacht eigenlijk meer dan het bankje. Bankje is ook erg krap gesneden imo. Hoekje rechts valt er net af

@sugar: Je kan heel goed zien dat #1 scheef is door de rechtersteigerpilaar 3xwoordwaarde te vergelijken met de rechterrand van je foto. Algemene tip: wil je weten of iets horizontaal of verticaal staat? Sleep dat stuk even naar de onder/boven/zijkant van je scherm.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
      woensdag 10 oktober 2007 @ 21:08:13 #240
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_53848092
    quote:
    hey all,

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

3. Graffity. Weet de straat niet meer waar ik deze gemaakt heb maar vind deze erg mooi.

[ afbeelding ]

4. Een straatlamp genomen tegenover het gebouw van Justitie (CS naar binnenstad)

[ afbeelding ]

en voor wie nog meer foto's wil zien: klik

Uiteraard is alle feedback welkom because i love to shoot photo's

Foto's genomen met een Nikon D40x en AF-S Nikkor 55-200mm lens
    Wow, mooi!
    Als ik iets kritischer zou kijken zou ik vast wel wat verbeterpunten vinden. Maar ik vind de foto's heel erg pakkend. Goed bezig!
    pi_53848131
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 19:30 schreef sebabje het volgende:
    Bedankt voor de tip

Dierenpark Amersfoort vervolg

[ afbeelding ]
    Fraai Mag ms nog een tikkie meer verzadiging hebben, maar zonder is ie ook al goed. Compositie leidt het oog van de kijker mooi van het oog (op tweederde v/d hoogte) van de leeuwin naar haar poot (2/3 vd breedte), omdat je de curve van het schouderblad er zichtbaar op hebt.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
      woensdag 10 oktober 2007 @ 21:20:55 #242
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53848538
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 21:05 schreef Vliegvrager het volgende:

@sugar: Je kan heel goed zien dat #1 scheef is door de rechtersteigerpilaar 3xwoordwaarde te vergelijken met de rechterrand van je foto. Algemene tip: wil je weten of iets horizontaal of verticaal staat? Sleep dat stuk even naar de onder/boven/zijkant van je scherm.
    Euhm , maar kijk je ook links? Die kant is recht net als de muur recht is. Het is op de hoek van een gebouw, snap je? De foto is namelijk echt recht.
      woensdag 10 oktober 2007 @ 21:28:40 #243
    183230 MiVer
    a.b.s.mp3.dance
    pi_53848701
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 17:37 schreef sebabje het volgende:
    Dierenpark Amersfoort
    [ afbeelding ]
    Gemaakt door een collega met mijn kamera
    Boomklever!

pi_53848734
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 21:20 schreef Sugar het volgende:

[..]

Euhm , maar kijk je ook links? Die kant is recht net als de muur recht is. Het is op de hoek van een gebouw, snap je? De foto is namelijk echt recht.
    Het verschijnsel dat je hier ziet heet ook wel perspectief-vertekening. Omdat de fotograaf omhoog fotografeert, gaan verticale lijnen convergeren. In het menuutje afbeelding/transformatie/ in PS zitten tooltjes om dat recht te trekken.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
      woensdag 10 oktober 2007 @ 21:50:05 #245
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53849357
    Ik heb geen PS, maar Picasa. En ik vind het gek, want ik zie hem dus als recht, ook al zie ik heus die vertekening wel. Maar links en onder tellen voor mij en voor mijn oog ook, dus ik vertaal dat gewoon als een recht plaatje. Mijn hersenen dan.
      woensdag 10 oktober 2007 @ 21:54:00 #246
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_53849486
    Jammer Sugar, volgens mij zijn er hier een batterij aan semi-professionals qua photoshop, maar Picasa geen idee.
    Aan de andere kant als jij er lekker mee uit de voeten kan prima. Alleen voor advies voor fotobewerking is het wat lastig.
    pi_53849666
    Ik heb ook alleen Picasa, en voor zo een leek als ik ben, vind ik het prima
      woensdag 10 oktober 2007 @ 22:12:35 #248
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53850106
    Ik vind het onbewerkte vogeltje trouwens veel mooier!
    En ook mijn eigen dochter vind ik met die donkere schemer veel mooier dan met de fellere invulling van DarkManta.
    pi_53850295
    Ik vraag me af of zoiets leuk is?

Het is mijn eigen dochter, dus ik ben snel geneigd de foto erg leuk te vinden
    pi_53850332
    Ik vind het onbewerkte vogeltje ook mooier trouwens, nu ik ze zo naast elkaar zie. veel liever/softer.
    De leeuw vind ik trouwens prachtig!
      woensdag 10 oktober 2007 @ 22:28:12 #251
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53850659
    Wel een lieve en pakkende foto (blik en situatie), LadyS.
    Ik vind het alleen jammer dat de achtergrond overbelicht lijkt en dat haar oogjes juist zo donker zijn. Ik denk dat je wat minder rigoureus met de knoppen mag zwiepen, zeg maar.
    pi_53850844
    ja, zwiepen met knoppen ben ik goed in
    Ik zal er morgen nog eens naar kijken. Het is een lastige en donkere foto om te bewerken:

Juist om de foto is zoals jij omschrijft (lief en pakkend) én echt Amber wilde ik proberen er wat van te maken.

edit: en dan heb ik het idee dat je beter overduidelijk wél kunt bewerken dan proberen te verdoezelen dat het een onduidelijk foto is zeg maar
      woensdag 10 oktober 2007 @ 22:41:53 #253
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53851088
    Ja, ik snap wat je bedoelt.
    Maar ik zou er toch dit van maken, me realiserend dat anderen het vast mooier kunnen.
      woensdag 10 oktober 2007 @ 22:50:32 #254
    183230 MiVer
    a.b.s.mp3.dance
    pi_53851405
    quote:
    hey all,

[ afbeelding ]
    Orgineel:

Gedaan met: - Nikon Capture NX 1.0.1 - m.b.v. Color Control Point, zie schermprint.....:
    http://i223.photobucket.c(...)X_ColorControlPo.jpg

Gedaan met: - Bibble Pro 4.8a - m.b.v. Perfectly Clear + Vibrance + nog wat........:

Gedaan met - Photoshop - m.b.v. pfffffffffff.........:

pi_53855387
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 21:54 schreef dutchie het volgende:
    Jammer Sugar, volgens mij zijn er hier een batterij aan semi-professionals qua photoshop, maar Picasa geen idee.
    Ynske volgens mij wel. En de meeste handelingen zal je ongetwijfeld ook ongeveer in Picassa kunnen, maar dan moet je iets meer zoeken waar het zit.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 11 oktober 2007 @ 08:57:27 #256
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_53855962
    Dutch, ik ga ik de loop van de dag eventjes kijken/nadenken hoe jij dat kunt doen eerst ff wakker worden

[ Bericht 4% gewijzigd door Ynske op 11-10-2007 13:53:46 ]
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 11 oktober 2007 @ 13:56:09 #257
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_53862599
    Transformaties kun je via Picasa idd niet rechtzetten, je kunt wel de foto in het geheel rechttrekken via de optie in het basisbewerkingsmenuutje.
    Today is life -

Dale Carnegie
      donderdag 11 oktober 2007 @ 15:14:34 #258
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_53864089
    Is goed Ynske.
    jij ging 18 november naar de noord-oostmeet toch? dan wil ik wel eens stiekum over je schouder meekijken als je bezig bent
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 11 oktober 2007 @ 15:28:28 #259
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_53864361
    quote:
    Op donderdag 11 oktober 2007 15:14 schreef dutchie het volgende:
    Is goed Ynske.
    jij ging 18 november naar de noord-oostmeet toch? dan wil ik wel eens stiekum over je schouder meekijken als je bezig bent
    yepz daar ben ik ook bij
    Today is life -

Dale Carnegie
      donderdag 11 oktober 2007 @ 15:46:05 #260
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53864752
    Dat rechtzetten in Picasa heb ik inderdaad wel gedaan bij die foto. Maar dat andere vind ik dus ook niet iets om aan te passen of ik zou moeten zien wat dat oplevert. Maar nu kan ik me er niks bij voorstellen nog.
      donderdag 11 oktober 2007 @ 17:14:27 #261
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53866458
    Ik durf niet meer zo heel goed, omdat ik zoveel en vaak iets laat zien én omdat het lang niet altijd wat is. Maar juist ook vanwege dat laatste, blijf ik toch maar toetsen, anders weet ik nooit hoe het (veel) beter kan.

Mooi?
      donderdag 11 oktober 2007 @ 17:32:56 #262
    124655 DarkManta
    pi_53866854
    quote:
    Op donderdag 11 oktober 2007 17:14 schreef Sugar het volgende:
    Ik durf niet meer zo heel goed, omdat ik zoveel en vaak iets laat zien én omdat het lang niet altijd wat is. Maar juist ook vanwege dat laatste, blijf ik toch maar toetsen, anders weet ik nooit hoe het (veel) beter kan.
    [ afbeelding ]
    Mooi?
    Dat heeft iedereen wel een beetje zo.
    Toch denk ik dat je beter gewoon je foto`s kunt blijven posten, niet van alle kritiek leer je, maar van alle beetjes leer je.

Je vraagt of het mooi is, wat vind je zelf?
    Wat wil je met je foto aangeven?
    Wat voor gevoel moet de foto opwekken?
    Wat zou je zelf nog willen veranderen?

Als je dat weet, kun je je afvragen of je je foto wel mooi vind. Dat iemand anders je foto niet mooi vind, dan heeft ie een andere smaak dan jij.
    pi_53867434
    Sugar, ik vind het een mooie foto, maar de voorgrond net wat te donker. Ik krijg er een een beetje een sinterklaasgevoel bij (en dat is dus positief in dit geval!)
    pi_53869056
    quote:
    Op donderdag 11 oktober 2007 17:14 schreef Sugar het volgende:
    [ afbeelding ]
    Mooi?
    Gewoon blijven durven. Je hebt er vaak zat mooi spul bijzitten en van de mindere kun je alleen maar leren. En iedereen die meeleest ook.

Volgens mij lees ik tussen je regels door dat je bepaald niet zeker bent van deze foto, klopt dat? Zo ja, waarom dan?
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    pi_53869222
    Hola. Ik zie net dat fotografie cursus les 1 een kickje gekregen heeft. Ms ook interessant voor de mensjes hier?
    Mijn DeviantART gallery
    ,
      donderdag 11 oktober 2007 @ 19:55:37 #266
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53869899
    quote:
    Op donderdag 11 oktober 2007 19:19 schreef Vliegvrager het volgende:
    Volgens mij lees ik tussen je regels door dat je bepaald niet zeker bent van deze foto, klopt dat? Zo ja, waarom dan?
    Ik ben inderdaad niet zo zeker ervan, vooral omdat ik mijn eigen gevoel ervoor nog niet zo vertrouw. Maar dat geeft niet, dat is ook even zoeken altijd.

Ik vind mooi aan deze foto: de sfeer van de daken en wat donkere lucht, maar toch met dat zonnetje dat wel wil. Eigenlijk precies wat LadyS ook schrijft: het Sinterklaassfeertje.
    Ik twijfel vooral aan of dat wel overkomt, of de sluierwolken niet wat duidelijker hadden moeten overkomen. En aan de plek van de zon in het geheel en aan de donkere voorgrond, hoewel ik er ook van hou. Nou ja, aan veel.
    pi_53870268
    Is vaak een lastige afweging, sfeer versus licht. Met wat inspanning zijn de details in je foto te zien, dat is het enige objectieve criterium. De rest is smaak.

Over smaak gesproken: persoonlijk had ik m net even boven de dakkapel afgesneden. Dat lelijke vierkante witte ding vind ik niet zo in de sfeer van de foto passen.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
      donderdag 11 oktober 2007 @ 20:34:28 #268
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53870752
    Ja, daar dacht ik later ook aan, om 'ns te proberen wat het oplevert zonder de dakkapel.
    Dankjewel voor je reactie.
      donderdag 11 oktober 2007 @ 20:47:21 #269
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53870993
    Dan wordt ie zo. Veel mooier, vind ik. Heb hem ook iets lichter gemaakt.
    pi_53871962
    pi_53873443
    quote:
    Op donderdag 11 oktober 2007 20:47 schreef Sugar het volgende:
    [ afbeelding ]
    Leuke foto hoor

Speel eens wat met curves in PS. Ik heb het nu even snel vrij extreem gedaan maar dan zie je in ieder geval het resultaat goed. Voorgrond vrij licht gehouden en de lucht wat donkerder.

Zo kan je vaak leuke dingen doen.
    Carry on my wayward son
    Don't you cry no more.
    pi_53873709
    quote:
    Op donderdag 11 oktober 2007 20:47 schreef Sugar het volgende:
    [ afbeelding ]
    Ik denk dat de foto nog mooier word als je dat stukkie schoorsteen? rechts weghaald. Die komt nu uit het niets omhoog uit de foto..
    Thank Drunk I'm a Goddess!
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 08:10:07 #273
    102976 QueenR
    Cute but Psycho
    pi_53879118
    quote:
    Op donderdag 11 oktober 2007 22:21 schreef Dickies het volgende:

[..]

Leuke foto hoor

Speel eens wat met curves in PS. Ik heb het nu even snel vrij extreem gedaan maar dan zie je in ieder geval het resultaat goed. Voorgrond vrij licht gehouden en de lucht wat donkerder.

[ afbeelding ]

Zo kan je vaak leuke dingen doen.
    vindt de kleuren zo wel mooi, maar het wordt zo wel meer een schilderij ipv een foto. Of ligt dat aan mij?
    Was laatst trouwens bij een vriendin en haar scherm scheelde qua kleur en belichting zo veel met de mijne, ik heb zelf een G5 van mac, en beeldje is haaaaaaaarscherp. als je aan dat grote verschil bij sommige foto's denkt kan het nogal verschil in reacties teweeg brengen lijkt me
    Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds.
    Imagination is more important than knowledge.
    pi_53879489
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 08:10 schreef QueenR het volgende:

[..]

vindt de kleuren zo wel mooi, maar het wordt zo wel meer een schilderij ipv een foto. Of ligt dat aan mij?
    Was laatst trouwens bij een vriendin en haar scherm scheelde qua kleur en belichting zo veel met de mijne, ik heb zelf een G5 van mac, en beeldje is haaaaaaaarscherp. als je aan dat grote verschil bij sommige foto's denkt kan het nogal verschil in reacties teweeg brengen lijkt me
    Zoals ik al zei, heb het een beetje extreem gedaan.
    Carry on my wayward son
    Don't you cry no more.
    pi_53880271
    Dickies, wat zou jij doen met deze foto?

Kzou er zo graag iet moois van maken
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 12 oktober 2007 @ 09:56:27 #276
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_53880510
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 09:41 schreef LadyS het volgende:
    [ afbeelding ]
    bij een foto als deze zou het mooi zijn wanneer er niet in jpg maar in raw geschoten was. Waarom? omdat je dan nog met de kleurtemperatuur van de foto had kunnen spelen. (het minder warm maken van de foto)

Helaas krijg ik er niet veel meer uit dan dit, mede ook doordat de foto niet echt scherp is helaas.
    Today is life -

Dale Carnegie
    pi_53880672
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 09:41 schreef LadyS het volgende:
    [ afbeelding ]
    Ik begin in principe ook nog maar net met PS hoor Heb wat DVD's gekeken erover en ermee lopen stoeien. Maar ik wil straks nog wel even kijken, als het straks wat rustiger is (op m'n werk).

Je ziet hier denk ik ook nog de zweem van het (TL?) licht. Ik weet niet wat voor camera je hebt maar je de witbalans meestal wel instellen op het soort licht. De camera zal dan proberen het te compenseren.
    Carry on my wayward son
    Don't you cry no more.
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:13:09 #278
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53880806
    Ik vind het wel mooi, Dickies! Misschien iets té, maar wel nog meer het effect dat ik voor ogen had. Alleen......... ik héb geen PS. Mijn pm staat open voor tips.
    En met Picasa kun je toch minder goed die dingen (afzonderlijk?) aanpassen.

Ik heb twee mooie plaatjes van een lief paddenstoeltje.

pi_53880868
    Gloeilamp, TL is groenig. Aan de kleurtoon is ook in JPEG nog wel wat te fietunen hoor, maar ik vrees dat de scherpte een groter probleem is, zoals Ynske ook al zegt.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    pi_53880974
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 10:13 schreef Sugar het volgende:
    Ik vind het wel mooi, Dickies! Misschien iets té, maar wel nog meer het effect dat ik voor ogen had. Alleen......... ik héb geen PS. Mijn pm staat open voor tips.

[ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    Leuk hoor Achtergrond misschien nog wat te storend. Je hebt geen PS of wilt geen PS?
    Carry on my wayward son
    Don't you cry no more.
    pi_53881153
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 10:13 schreef Sugar het volgende:

[ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    Paddo's
    Ik vind jouw paddo leuk, maar de foto's zijn een tikje rommelig. Je kunt dit voorkomen door een nog wat lager standpunt te kiezen. Zeker als er meer paddo's in de buurt staan, geeft dat een leuk effect.

Ik heb laatst zelf ook een paddo-shootje gedaan en kon daarna al mn kleren in de was doen.
    linkje, want hij is te breed voor Fok!.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:33:21 #282
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53881234
    Lager leverde meteen een storende (lees bedrijventerrein) achtergrond op. En een kleinere DOF ging niet, dan werd het paddenstoeltje zelf ook niet in zijn geheel scherp.
    pi_53881409
    Geen makkelijke foto qua licht nee.

Zullen hier ook wel denken: die freak heeft allemaal foto's van kleine meisjes onder de douche op z'n pc.
    Carry on my wayward son
    Don't you cry no more.
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:31:21 #284
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53882427
    Vliegvrager, mooie foto, ja!

Ik heb nog een herfstig plaatje:

Het was een beetje mistig, dat zie je ook, maar ik weet niet of dat storend is? En ik vind van deze foto zelf de compositie wel lekker liggen, maar misschien toch tiops daarover of over andere zaken? Graag.
    pi_53884493
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 11:31 schreef Sugar het volgende:
    Vliegvrager, mooie foto, ja!

Ik heb nog een herfstig plaatje:
    [ afbeelding ]
    Het was een beetje mistig, dat zie je ook, maar ik weet niet of dat storend is? En ik vind van deze foto zelf de compositie wel lekker liggen, maar misschien toch tiops daarover of over andere zaken? Graag.
    Het slootje geeft wat diepte aan het geheel, dat is leuk. De kleuren vind ik wat minder, het is wat flets. De mist vind ik niet zo storend al is die misschien ook deels verantwoordelijk voor het beetje fletse
    Carry on my wayward son
    Don't you cry no more.
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:21:34 #286
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_53884719
    Uhm.. Hellup..

Nou heb ik een paar foto's in/als RAW gemaakt, ziet de pc en PSP ze niet..
    Ik kan ze niet zien, laat staan ze bewerken.

Ik heb dus een Fuji Finepix S5600 ik heb in set de optie RAW van OFF naar ON gezet en foto's gemaakt. Nu ik ze naar de pc gekopieerd heb zie ik ze staan als DSCF3560.RAF
    .RAF? Klopt dat?
    PSP zegt steeds: "Het opgegeven bestand kan niet als een ondersteunend type geďdentificeerd worden. "

Wie kan even helpen?
    Maxi, Midi & Mini
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:29:13 #287
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_53884895
    Help me even, waar staat PSP ookal weer voor?
    Ik weet uit ervaring dat je bij Photoshop een plugin voor RAW-bewerking nodig had. Misschien bij PSP ook? Geen paniek hoor, je foto's zijn er gewoon. Het duurt alleen wat langer voor je ze kunt bewerken.

RAF zei je? Danneuh... weet ik het ook even niet meer sorry.
    Lang leve Google; RAF is RAW.
    pi_53885007
    PSP: Paint Shop Pro

De F in RAF zal wel van Fuji zijn, net als de C in CRW van Canon is.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    pi_53885079
    PSP = Paint Shop, dutch.

Dames en heren, bedankt voor alle bewerkingen van mijn foto's. Zelf blijf ik een beetje bij het prinipe dat je beter een flink bewerkte foto kan hebben (waar het dus ook dik bovenop ligt) als een foto waarvan alleen maar geprobeerd is duidelijker te maken en dat dan nog steeds eigenlijk niet is . Snapt u een beetje wat ik bedoel?
    Doet natuurlijk niks af aan jullie bewerkingskwaliteiten, maar is denk ik een kwestie van smaak. Ook ik denk dat mijn eerste bewerking, die met lekker veel wit, ook niet de beste optie is, hoor.

Sugar, ik vind je foto leuk, die met dat slootje. Ik persoonlijk vind dat mistige niet storend.
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:04:28 #290
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_53885506
    Maar ik moet dus hoogstwaarschijnlijk een plugin hebben?

Dan moet ik straks husb maar even een liefdevol schopje geven.
    Maxi, Midi & Mini
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:12:18 #291
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_53885648
    Pas vanaf Corel Paint Shop Pro Photo XI geeft corel aan is het mogelijk om rawbestanden te bewerken

• Verbeterde ondersteuning voor RAW-bestanden van camera’s: Gebruikers kunnen RAW-bestanden van de bekendste merken digitale camera's nu openen en bewerken.

misschien een optie om een raw-converter te gebruiken
  • Today is life -

Dale Carnegie
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:39:52 #292
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_53886228
    Ik heb dus PSP XI
    Maxi, Midi & Mini
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:47:54 #293
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_53886362
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 14:39 schreef Noli. het volgende:
    Ik heb dus PSP XI
    Volgens PSP heb je dan deze nodig http://www.photo-freeware.net/raw-shooter-essentials.php
    Today is life -

Dale Carnegie
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 15:18:04 #294
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_53886918
    Ik zal husb er straks op los laten..

(voor ik het weer ergens neer zet en kwijt raak enzo.. )
    Maxi, Midi & Mini
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 16:02:46 #295
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53887805
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 13:08 schreef Dickies het volgende:

[..]

Het slootje geeft wat diepte aan het geheel, dat is leuk. De kleuren vind ik wat minder, het is wat flets. De mist vind ik niet zo storend al is die misschien ook deels verantwoordelijk voor het beetje fletse
    Ha, ik zat vanochtend op mijn werk en blijkbaar is de monitor daar heel anders afgesteld! Het is inderdaad flets, zie ik nu.

Zo was het dus in het echt en zo vind ik de foto ook mooi!
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 22:07:18 #296
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53896047
    Nog eentje waar ik zelf erg blij mee ben:
    pi_53896724
    quote:
    Op donderdag 11 oktober 2007 21:31 schreef sebabje het volgende:
    [ afbeelding ]
    Nog tips voor die?
    pi_53897344
    vraagje:
    hoe doe je dit effect:

de rand is donker en gaat over naar wazig in een vloeiend geheel naar een scherp beeld. Ik denk dat het met een photobewerkingspakket gedaan is waar je dit effect met een vinkje kan aanvinken maar weet totaal niet welk programma dat dus is of kan het ook in photoshop?

edit: heb het al gevonden in photoshop

[ Bericht 14% gewijzigd door Stinkywinky op 12-10-2007 23:18:39 ]
      Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 12 oktober 2007 @ 23:42:06 #299
    163650 Greys
    pi_53898429
    Stinky, als je nou ook nog even vertelt waar je het gevonden hebt, kunnen wij er allemaal iets van leren
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 23:45:27 #300
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_53898513
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 13:29 schreef dutchie het volgende:
    Help me even, waar staat PSP ookal weer voor?
    Playstation Portable
    Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')