Orgineel:quote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:46 schreef Miiso het volgende:
hey all,
afgelopen weekend beetje foto's lopen schieten in Den Haag en omstreken..
1. Schevening (einde boulevard)
Foto an sich goed genomen ware het niet dat deze te lich is volgens mij.. ik wil die wolken wat meer eruit laten springen.. how to do this?
[ afbeelding ]
Ynske volgens mij wel. En de meeste handelingen zal je ongetwijfeld ook ongeveer in Picassa kunnen, maar dan moet je iets meer zoeken waar het zit.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 21:54 schreef dutchie het volgende:
Jammer Sugar, volgens mij zijn er hier een batterij aan semi-professionals qua photoshop, maar Picasa geen idee.
yepz daar ben ik ook bijquote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:14 schreef dutchie het volgende:
Is goed Ynske.
jij ging 18 november naar de noord-oostmeet toch? dan wil ik wel eens stiekum over je schouder meekijken als je bezig bent
Dat heeft iedereen wel een beetje zo.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 17:14 schreef Sugar het volgende:
Ik durf niet meer zo heel goed, omdat ik zoveel en vaak iets laat zien én omdat het lang niet altijd wat is. Maar juist ook vanwege dat laatste, blijf ik toch maar toetsen, anders weet ik nooit hoe het (veel) beter kan.
[ afbeelding ]
Mooi?![]()
Gewoon blijven durven. Je hebt er vaak zat mooi spul bijzitten en van de mindere kun je alleen maar leren. En iedereen die meeleest ook.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 17:14 schreef Sugar het volgende:
Ik durf niet meer zo heel goed, omdat ik zoveel en vaak iets laat zien én omdat het lang niet altijd wat is. Maar juist ook vanwege dat laatste, blijf ik toch maar toetsen, anders weet ik nooit hoe het (veel) beter kan.
[ afbeelding ]
Mooi?![]()
Ik ben inderdaad niet zo zeker ervan, vooral omdat ik mijn eigen gevoel ervoor nog niet zo vertrouw. Maar dat geeft niet, dat is ook even zoeken altijd.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:19 schreef Vliegvrager het volgende:
Volgens mij lees ik tussen je regels door dat je bepaald niet zeker bent van deze foto, klopt dat? Zo ja, waarom dan?
Leuke foto hoorquote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:47 schreef Sugar het volgende:
Dan wordt ie zo. Veel mooier, vind ik. Heb hem ook iets lichter gemaakt.
[ afbeelding ]
Ik denk dat de foto nog mooier word als je dat stukkie schoorsteen? rechts weghaald. Die komt nu uit het niets omhoog uit de foto..quote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:47 schreef Sugar het volgende:
Dan wordt ie zo. Veel mooier, vind ik. Heb hem ook iets lichter gemaakt.
[ afbeelding ]
vindt de kleuren zo wel mooi, maar het wordt zo wel meer een schilderij ipv een foto. Of ligt dat aan mij?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 22:21 schreef Dickies het volgende:
[..]
Leuke foto hoor
Speel eens wat met curves in PS. Ik heb het nu even snel vrij extreem gedaan maar dan zie je in ieder geval het resultaat goed. Voorgrond vrij licht gehouden en de lucht wat donkerder.
[ afbeelding ]
Zo kan je vaak leuke dingen doen.
Zoals ik al zei, heb het een beetje extreem gedaan.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 08:10 schreef QueenR het volgende:
[..]
vindt de kleuren zo wel mooi, maar het wordt zo wel meer een schilderij ipv een foto. Of ligt dat aan mij?
Was laatst trouwens bij een vriendin en haar scherm scheelde qua kleur en belichting zo veel met de mijne, ik heb zelf een G5 van mac, en beeldje is haaaaaaaarscherp.als je aan dat grote verschil bij sommige foto's denkt kan het nogal verschil in reacties teweeg brengen lijkt me
bij een foto als deze zou het mooi zijn wanneer er niet in jpg maar in raw geschoten was. Waarom? omdat je dan nog met de kleurtemperatuur van de foto had kunnen spelen. (het minder warm maken van de foto)quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 09:41 schreef LadyS het volgende:
Dickies, wat zou jij doen met deze foto?
[ afbeelding ]
Kzou er zo graag iet moois van maken
Ik begin in principe ook nog maar net met PS hoorquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 09:41 schreef LadyS het volgende:
Dickies, wat zou jij doen met deze foto?
[ afbeelding ]
Kzou er zo graag iet moois van maken
Leuk hoorquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:13 schreef Sugar het volgende:
Ik vind het wel mooi, Dickies! Misschien iets té, maar wel nog meer het effect dat ik voor ogen had. Alleen......... ik héb geen PS. Mijn pm staat open voor tips.![]()
En met Picasa kun je toch minder goed die dingen (afzonderlijk?) aanpassen.
Ik heb twee mooie plaatjes van een lief paddenstoeltje.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:13 schreef Sugar het volgende:
Ik vind het wel mooi, Dickies! Misschien iets té, maar wel nog meer het effect dat ik voor ogen had. Alleen......... ik héb geen PS. Mijn pm staat open voor tips.![]()
En met Picasa kun je toch minder goed die dingen (afzonderlijk?) aanpassen.
Ik heb twee mooie plaatjes van een lief paddenstoeltje.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het slootje geeft wat diepte aan het geheel, dat is leuk. De kleuren vind ik wat minder, het is wat flets. De mist vind ik niet zo storend al is die misschien ook deels verantwoordelijk voor het beetje fletsequote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:31 schreef Sugar het volgende:
Vliegvrager, mooie foto, ja!
Ik heb nog een herfstig plaatje:
[ afbeelding ]
Het was een beetje mistig, dat zie je ook, maar ik weet niet of dat storend is? En ik vind van deze foto zelf de compositie wel lekker liggen, maar misschien toch tiops daarover of over andere zaken? Graag.
Volgens PSP heb je dan deze nodig http://www.photo-freeware.net/raw-shooter-essentials.phpquote:
Ha, ik zat vanochtend op mijn werk en blijkbaar is de monitor daar heel anders afgesteld!quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:08 schreef Dickies het volgende:
[..]
Het slootje geeft wat diepte aan het geheel, dat is leuk. De kleuren vind ik wat minder, het is wat flets. De mist vind ik niet zo storend al is die misschien ook deels verantwoordelijk voor het beetje fletse![]()
Nog tips voor die?quote:
Playstation Portablequote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:29 schreef dutchie het volgende:
Help me even, waar staat PSP ookal weer voor?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |