abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 oktober 2007 @ 22:28:12 #251
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53850659
Wel een lieve en pakkende foto (blik en situatie), LadyS.
Ik vind het alleen jammer dat de achtergrond overbelicht lijkt en dat haar oogjes juist zo donker zijn. Ik denk dat je wat minder rigoureus met de knoppen mag zwiepen, zeg maar.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_53850844
ja, zwiepen met knoppen ben ik goed in
Ik zal er morgen nog eens naar kijken. Het is een lastige en donkere foto om te bewerken:

Juist om de foto is zoals jij omschrijft (lief en pakkend) én echt Amber wilde ik proberen er wat van te maken.

edit: en dan heb ik het idee dat je beter overduidelijk wél kunt bewerken dan proberen te verdoezelen dat het een onduidelijk foto is zeg maar
  woensdag 10 oktober 2007 @ 22:41:53 #253
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53851088
Ja, ik snap wat je bedoelt.
Maar ik zou er toch dit van maken, me realiserend dat anderen het vast mooier kunnen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 10 oktober 2007 @ 22:50:32 #254
183230 MiVer
a.b.s.mp3.dance
pi_53851405
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 19:46 schreef Miiso het volgende:
hey all,

afgelopen weekend beetje foto's lopen schieten in Den Haag en omstreken..

1. Schevening (einde boulevard)

Foto an sich goed genomen ware het niet dat deze te lich is volgens mij.. ik wil die wolken wat meer eruit laten springen.. how to do this?

[ afbeelding ]
Orgineel:

Gedaan met: - Nikon Capture NX 1.0.1 - m.b.v. Color Control Point, zie schermprint.....:
http://i223.photobucket.c(...)X_ColorControlPo.jpg

Gedaan met: - Bibble Pro 4.8a - m.b.v. Perfectly Clear + Vibrance + nog wat........:

Gedaan met - Photoshop - m.b.v. pfffffffffff.........:

Multiversum, ego's, erwten....haha....erwten zijn voedzaam!
pi_53855387
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 21:54 schreef dutchie het volgende:
Jammer Sugar, volgens mij zijn er hier een batterij aan semi-professionals qua photoshop, maar Picasa geen idee.
Ynske volgens mij wel. En de meeste handelingen zal je ongetwijfeld ook ongeveer in Picassa kunnen, maar dan moet je iets meer zoeken waar het zit.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 11 oktober 2007 @ 08:57:27 #256
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_53855962
Dutch, ik ga ik de loop van de dag eventjes kijken/nadenken hoe jij dat kunt doen eerst ff wakker worden

[ Bericht 4% gewijzigd door Ynske op 11-10-2007 13:53:46 ]
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 11 oktober 2007 @ 13:56:09 #257
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_53862599
Transformaties kun je via Picasa idd niet rechtzetten, je kunt wel de foto in het geheel rechttrekken via de optie in het basisbewerkingsmenuutje.
Today is life -

Dale Carnegie
  donderdag 11 oktober 2007 @ 15:14:34 #258
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53864089
Is goed Ynske.
jij ging 18 november naar de noord-oostmeet toch? dan wil ik wel eens stiekum over je schouder meekijken als je bezig bent
Als je niet lacht, ben je dood.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 11 oktober 2007 @ 15:28:28 #259
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_53864361
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 15:14 schreef dutchie het volgende:
Is goed Ynske.
jij ging 18 november naar de noord-oostmeet toch? dan wil ik wel eens stiekum over je schouder meekijken als je bezig bent
yepz daar ben ik ook bij
Today is life -

Dale Carnegie
  donderdag 11 oktober 2007 @ 15:46:05 #260
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53864752
Dat rechtzetten in Picasa heb ik inderdaad wel gedaan bij die foto. Maar dat andere vind ik dus ook niet iets om aan te passen of ik zou moeten zien wat dat oplevert. Maar nu kan ik me er niks bij voorstellen nog.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 17:14:27 #261
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53866458
Ik durf niet meer zo heel goed, omdat ik zoveel en vaak iets laat zien én omdat het lang niet altijd wat is. Maar juist ook vanwege dat laatste, blijf ik toch maar toetsen, anders weet ik nooit hoe het (veel) beter kan.

Mooi?
  donderdag 11 oktober 2007 @ 17:32:56 #262
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_53866854
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 17:14 schreef Sugar het volgende:
Ik durf niet meer zo heel goed, omdat ik zoveel en vaak iets laat zien én omdat het lang niet altijd wat is. Maar juist ook vanwege dat laatste, blijf ik toch maar toetsen, anders weet ik nooit hoe het (veel) beter kan.
[ afbeelding ]
Mooi?
Dat heeft iedereen wel een beetje zo.
Toch denk ik dat je beter gewoon je foto`s kunt blijven posten, niet van alle kritiek leer je, maar van alle beetjes leer je.

Je vraagt of het mooi is, wat vind je zelf?
Wat wil je met je foto aangeven?
Wat voor gevoel moet de foto opwekken?
Wat zou je zelf nog willen veranderen?

Als je dat weet, kun je je afvragen of je je foto wel mooi vind. Dat iemand anders je foto niet mooi vind, dan heeft ie een andere smaak dan jij.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_53867434
Sugar, ik vind het een mooie foto, maar de voorgrond net wat te donker. Ik krijg er een een beetje een sinterklaasgevoel bij (en dat is dus positief in dit geval!)
pi_53869056
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 17:14 schreef Sugar het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi?
Gewoon blijven durven. Je hebt er vaak zat mooi spul bijzitten en van de mindere kun je alleen maar leren. En iedereen die meeleest ook.

Volgens mij lees ik tussen je regels door dat je bepaald niet zeker bent van deze foto, klopt dat? Zo ja, waarom dan?
Mijn DeviantART gallery
,
pi_53869222
Hola. Ik zie net dat fotografie cursus les 1 een kickje gekregen heeft. Ms ook interessant voor de mensjes hier?
Mijn DeviantART gallery
,
  donderdag 11 oktober 2007 @ 19:55:37 #266
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53869899
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 19:19 schreef Vliegvrager het volgende:
Volgens mij lees ik tussen je regels door dat je bepaald niet zeker bent van deze foto, klopt dat? Zo ja, waarom dan?
Ik ben inderdaad niet zo zeker ervan, vooral omdat ik mijn eigen gevoel ervoor nog niet zo vertrouw. Maar dat geeft niet, dat is ook even zoeken altijd.

Ik vind mooi aan deze foto: de sfeer van de daken en wat donkere lucht, maar toch met dat zonnetje dat wel wil. Eigenlijk precies wat LadyS ook schrijft: het Sinterklaassfeertje.
Ik twijfel vooral aan of dat wel overkomt, of de sluierwolken niet wat duidelijker hadden moeten overkomen. En aan de plek van de zon in het geheel en aan de donkere voorgrond, hoewel ik er ook van hou. Nou ja, aan veel.
pi_53870268
Is vaak een lastige afweging, sfeer versus licht. Met wat inspanning zijn de details in je foto te zien, dat is het enige objectieve criterium. De rest is smaak.

Over smaak gesproken: persoonlijk had ik m net even boven de dakkapel afgesneden. Dat lelijke vierkante witte ding vind ik niet zo in de sfeer van de foto passen.
Mijn DeviantART gallery
,
  donderdag 11 oktober 2007 @ 20:34:28 #268
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53870752
Ja, daar dacht ik later ook aan, om 'ns te proberen wat het oplevert zonder de dakkapel.
Dankjewel voor je reactie.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 20:47:21 #269
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53870993
Dan wordt ie zo. Veel mooier, vind ik. Heb hem ook iets lichter gemaakt.
pi_53871962
<A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=28195">Click Here</A> to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
pi_53873443
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 20:47 schreef Sugar het volgende:
[ afbeelding ]
Leuke foto hoor

Speel eens wat met curves in PS. Ik heb het nu even snel vrij extreem gedaan maar dan zie je in ieder geval het resultaat goed. Voorgrond vrij licht gehouden en de lucht wat donkerder.

Zo kan je vaak leuke dingen doen.
Carry on my wayward son
There'll be peace when you are done
Lay your weary head to rest
Don't you cry no more.
pi_53873709
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 20:47 schreef Sugar het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk dat de foto nog mooier word als je dat stukkie schoorsteen? rechts weghaald. Die komt nu uit het niets omhoog uit de foto..
Thank Drunk I'm a Goddess!
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 08:10:07 #273
102976 QueenR
Cute but Psycho
pi_53879118
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 22:21 schreef Dickies het volgende:

[..]

Leuke foto hoor

Speel eens wat met curves in PS. Ik heb het nu even snel vrij extreem gedaan maar dan zie je in ieder geval het resultaat goed. Voorgrond vrij licht gehouden en de lucht wat donkerder.

[ afbeelding ]

Zo kan je vaak leuke dingen doen.
vindt de kleuren zo wel mooi, maar het wordt zo wel meer een schilderij ipv een foto. Of ligt dat aan mij?
Was laatst trouwens bij een vriendin en haar scherm scheelde qua kleur en belichting zo veel met de mijne, ik heb zelf een G5 van mac, en beeldje is haaaaaaaarscherp. als je aan dat grote verschil bij sommige foto's denkt kan het nogal verschil in reacties teweeg brengen lijkt me
Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds.
Imagination is more important than knowledge.
pi_53879489
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 08:10 schreef QueenR het volgende:

[..]

vindt de kleuren zo wel mooi, maar het wordt zo wel meer een schilderij ipv een foto. Of ligt dat aan mij?
Was laatst trouwens bij een vriendin en haar scherm scheelde qua kleur en belichting zo veel met de mijne, ik heb zelf een G5 van mac, en beeldje is haaaaaaaarscherp. als je aan dat grote verschil bij sommige foto's denkt kan het nogal verschil in reacties teweeg brengen lijkt me
Zoals ik al zei, heb het een beetje extreem gedaan.
Carry on my wayward son
Don't you cry no more.
pi_53880271
Dickies, wat zou jij doen met deze foto?

Kzou er zo graag iet moois van maken
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 12 oktober 2007 @ 09:56:27 #276
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_53880510
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 09:41 schreef LadyS het volgende:
[ afbeelding ]
bij een foto als deze zou het mooi zijn wanneer er niet in jpg maar in raw geschoten was. Waarom? omdat je dan nog met de kleurtemperatuur van de foto had kunnen spelen. (het minder warm maken van de foto)

Helaas krijg ik er niet veel meer uit dan dit, mede ook doordat de foto niet echt scherp is helaas.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_53880672
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 09:41 schreef LadyS het volgende:
[ afbeelding ]
Ik begin in principe ook nog maar net met PS hoor Heb wat DVD's gekeken erover en ermee lopen stoeien. Maar ik wil straks nog wel even kijken, als het straks wat rustiger is (op m'n werk).

Je ziet hier denk ik ook nog de zweem van het (TL?) licht. Ik weet niet wat voor camera je hebt maar je de witbalans meestal wel instellen op het soort licht. De camera zal dan proberen het te compenseren.
Carry on my wayward son
Don't you cry no more.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:13:09 #278
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53880806
Ik vind het wel mooi, Dickies! Misschien iets té, maar wel nog meer het effect dat ik voor ogen had. Alleen......... ik héb geen PS. Mijn pm staat open voor tips.
En met Picasa kun je toch minder goed die dingen (afzonderlijk?) aanpassen.

Ik heb twee mooie plaatjes van een lief paddenstoeltje.

pi_53880868
Gloeilamp, TL is groenig. Aan de kleurtoon is ook in JPEG nog wel wat te fietunen hoor, maar ik vrees dat de scherpte een groter probleem is, zoals Ynske ook al zegt.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_53880974
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 10:13 schreef Sugar het volgende:
Ik vind het wel mooi, Dickies! Misschien iets té, maar wel nog meer het effect dat ik voor ogen had. Alleen......... ik héb geen PS. Mijn pm staat open voor tips.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk hoor Achtergrond misschien nog wat te storend. Je hebt geen PS of wilt geen PS?
Carry on my wayward son
Don't you cry no more.
pi_53881153
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 10:13 schreef Sugar het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Paddo's
Ik vind jouw paddo leuk, maar de foto's zijn een tikje rommelig. Je kunt dit voorkomen door een nog wat lager standpunt te kiezen. Zeker als er meer paddo's in de buurt staan, geeft dat een leuk effect.

Ik heb laatst zelf ook een paddo-shootje gedaan en kon daarna al mn kleren in de was doen.
linkje, want hij is te breed voor Fok!.
Mijn DeviantART gallery
,
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:33:21 #282
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53881234
Lager leverde meteen een storende (lees bedrijventerrein) achtergrond op. En een kleinere DOF ging niet, dan werd het paddenstoeltje zelf ook niet in zijn geheel scherp.
pi_53881409
Geen makkelijke foto qua licht nee.

Zullen hier ook wel denken: die freak heeft allemaal foto's van kleine meisjes onder de douche op z'n pc.
Carry on my wayward son
Don't you cry no more.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:31:21 #284
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53882427
Vliegvrager, mooie foto, ja!

Ik heb nog een herfstig plaatje:

Het was een beetje mistig, dat zie je ook, maar ik weet niet of dat storend is? En ik vind van deze foto zelf de compositie wel lekker liggen, maar misschien toch tiops daarover of over andere zaken? Graag.
pi_53884493
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 11:31 schreef Sugar het volgende:
Vliegvrager, mooie foto, ja!

Ik heb nog een herfstig plaatje:
[ afbeelding ]
Het was een beetje mistig, dat zie je ook, maar ik weet niet of dat storend is? En ik vind van deze foto zelf de compositie wel lekker liggen, maar misschien toch tiops daarover of over andere zaken? Graag.
Het slootje geeft wat diepte aan het geheel, dat is leuk. De kleuren vind ik wat minder, het is wat flets. De mist vind ik niet zo storend al is die misschien ook deels verantwoordelijk voor het beetje fletse
Carry on my wayward son
Don't you cry no more.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:21:34 #286
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53884719
Uhm.. Hellup..

Nou heb ik een paar foto's in/als RAW gemaakt, ziet de pc en PSP ze niet..
Ik kan ze niet zien, laat staan ze bewerken.

Ik heb dus een Fuji Finepix S5600 ik heb in set de optie RAW van OFF naar ON gezet en foto's gemaakt. Nu ik ze naar de pc gekopieerd heb zie ik ze staan als DSCF3560.RAF
.RAF? Klopt dat?
PSP zegt steeds: "Het opgegeven bestand kan niet als een ondersteunend type geïdentificeerd worden. "

Wie kan even helpen?
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:29:13 #287
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53884895
Help me even, waar staat PSP ookal weer voor?
Ik weet uit ervaring dat je bij Photoshop een plugin voor RAW-bewerking nodig had. Misschien bij PSP ook? Geen paniek hoor, je foto's zijn er gewoon. Het duurt alleen wat langer voor je ze kunt bewerken.

RAF zei je? Danneuh... weet ik het ook even niet meer sorry.
Lang leve Google; RAF is RAW.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_53885007
PSP: Paint Shop Pro

De F in RAF zal wel van Fuji zijn, net als de C in CRW van Canon is.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_53885079
PSP = Paint Shop, dutch.

Dames en heren, bedankt voor alle bewerkingen van mijn foto's. Zelf blijf ik een beetje bij het prinipe dat je beter een flink bewerkte foto kan hebben (waar het dus ook dik bovenop ligt) als een foto waarvan alleen maar geprobeerd is duidelijker te maken en dat dan nog steeds eigenlijk niet is . Snapt u een beetje wat ik bedoel?
Doet natuurlijk niks af aan jullie bewerkingskwaliteiten, maar is denk ik een kwestie van smaak. Ook ik denk dat mijn eerste bewerking, die met lekker veel wit, ook niet de beste optie is, hoor.

Sugar, ik vind je foto leuk, die met dat slootje. Ik persoonlijk vind dat mistige niet storend.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:04:28 #290
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53885506
Maar ik moet dus hoogstwaarschijnlijk een plugin hebben?

Dan moet ik straks husb maar even een liefdevol schopje geven.
Maxi, Midi & Mini
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:12:18 #291
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_53885648
Pas vanaf Corel Paint Shop Pro Photo XI geeft corel aan is het mogelijk om rawbestanden te bewerken

• Verbeterde ondersteuning voor RAW-bestanden van camera’s: Gebruikers kunnen RAW-bestanden van de bekendste merken digitale camera's nu openen en bewerken.

misschien een optie om een raw-converter te gebruiken
  • Today is life -

Dale Carnegie
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:39:52 #292
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_53886228
    Ik heb dus PSP XI
    Maxi, Midi & Mini
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:47:54 #293
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_53886362
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 14:39 schreef Noli. het volgende:
    Ik heb dus PSP XI
    Volgens PSP heb je dan deze nodig http://www.photo-freeware.net/raw-shooter-essentials.php
    Today is life -

Dale Carnegie
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 15:18:04 #294
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_53886918
    Ik zal husb er straks op los laten..

(voor ik het weer ergens neer zet en kwijt raak enzo.. )
    Maxi, Midi & Mini
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 16:02:46 #295
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53887805
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 13:08 schreef Dickies het volgende:

[..]

Het slootje geeft wat diepte aan het geheel, dat is leuk. De kleuren vind ik wat minder, het is wat flets. De mist vind ik niet zo storend al is die misschien ook deels verantwoordelijk voor het beetje fletse
    Ha, ik zat vanochtend op mijn werk en blijkbaar is de monitor daar heel anders afgesteld! Het is inderdaad flets, zie ik nu.

Zo was het dus in het echt en zo vind ik de foto ook mooi!
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 22:07:18 #296
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53896047
    Nog eentje waar ik zelf erg blij mee ben:
    pi_53896724
    quote:
    Op donderdag 11 oktober 2007 21:31 schreef sebabje het volgende:
    [ afbeelding ]
    Nog tips voor die?
    <A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=28195">Click Here</A> to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
    pi_53897344
    vraagje:
    hoe doe je dit effect:

de rand is donker en gaat over naar wazig in een vloeiend geheel naar een scherp beeld. Ik denk dat het met een photobewerkingspakket gedaan is waar je dit effect met een vinkje kan aanvinken maar weet totaal niet welk programma dat dus is of kan het ook in photoshop?

edit: heb het al gevonden in photoshop

[ Bericht 14% gewijzigd door Stinkywinky op 12-10-2007 23:18:39 ]
      Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 12 oktober 2007 @ 23:42:06 #299
    163650 Greys
    pi_53898429
    Stinky, als je nou ook nog even vertelt waar je het gevonden hebt, kunnen wij er allemaal iets van leren
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 23:45:27 #300
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_53898513
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 13:29 schreef dutchie het volgende:
    Help me even, waar staat PSP ookal weer voor?
    Playstation Portable
    Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')