En ook dat is te corrigeren, waar het eigenlijk om gaat is dat je geen fancy dingen hoeft uit te halen om tot een gewenst resultaat te komen.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 13:02 schreef Dickies het volgende:
Groot deel van de mooie lucht uit het origineel is nu verdwenen. Voorgrond gaat er wel op vooruit.
Misschien is het een tip voor de heren en dames fotobewerkingswizards dat ze er even in Jip en Janneke taal bij zetten wat ze gedaan hebben, zoals Ynske een aantal keer in deze topic-reeks gedaan heeft? Het gaat immers om het leren, niet om te laten zien hoe goed je dit kunt.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 16:55 schreef Sugar het volgende:
Maar dit is ook vooral iets voor het topic over fotobewerking, toch? Hoewel ik het hierook interessant vind, hoor, dat wel.
Mannen in witte pakken!quote:Ik heb er nog een paar en ik hoop dat er nog mensen zijn die me tips willen geven.
1.
[ afbeelding ]
quote:
hmmm, nee. Grappig natuurlijk om zo met kleur en zw te spelen, maar het beeld in de spiegel is me in dit geval te klein. Bovendien lijkt de scherpte op het profiel van de banden te liggen, niet op het gezicht. Het is leuk bedacht, maar ik heb veel betere foto's van jouw hand gezien om eerlijk te zijn.quote:3.
[ afbeelding ]
Sorry, ook al niet. Wat heb je in beeld willen brengen? Ik haal het er niet uit. Ik vind het een rommelig plaatje met veel halve dingen aan de zijkanten en allerlei dingen die nauwelijks verband met elkaar lijken te houden. Zo zit de foto vol met diagonalen (hulpmiddel voor je compositie), maar ze gaan overal en nergens naartoe, dus ze helpen niet echt. En de meneer is out-of-focus. Kan natuurlijk, maar ligt niet voor de hand. De meeste kijkers zullen de meneer zien als onderwerp van de foto en niet snappen waarom ie niet scherp is. Probeer je meer te verplaatsen in de positie van de neutrale kijker. Wat ziet die? Dat hoeft niet per se tijdens het fotograferen al te lukken (zou wel mooi zijn), maar kan ook in de selectie.quote:4.
[ afbeelding ]
Fraai, mooi scherp, mooie zachte achtergrond. Je zou (naar smaak) kunnen kiezen voor ietsje meer contrast, en persoonlijk zou ik m links wat ruimer willen. De vogel staat nu nogal in het midden en hij lijkt op het punt te staam naar links te vliegen, en dan oogt het natuurlijker als je daar ook wat ruimte geeft.quote:
Bedankt. Ik heb er ook nog een toen ze een jong aan het op eten waren, maar daarvoor heb je misschien een sterke maag voor nodigquote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:34 schreef Sugar het volgende:
Oh, Sebabje, die vind ik echt erg mooi. Vogel ook, maar deze heeft ook zo'n lekkere expressie.![]()
![]()
Goede foto, keuze om het beeld links te houden en de horizon op 1/3 maken het een lekker plaatje om naar te kijken. Foto als geheel mag iets donkerder en iets meer contrast, maar dat gaat je voor die wolken niet helpen. Idealiter gebruik je daar een pola-filter of een gradueel grijsfilter voor, maar niet iedereen heeft dat, of zelfs maar een toestel waarop dat past. Trucje in de nabewerking: kleurtoon van alleen blauw (en magenta bij lichtblauw) ietsje aanpassen, tot je een diepere kleur blauw krijgt. Eventueel in zelfde menu verzadiging en lichtsterkte nog wat naar smaak aanpassen. Trucje kan alleen als er verder niet te gek veel blauw of magenta in de foto zit. Andere optie is met maskers, maar dat lijkt me wat te ver voeren voor dit topic.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:46 schreef Miiso het volgende:
hey all,
afgelopen weekend beetje foto's lopen schieten in Den Haag en omstreken..
1. Schevening (einde boulevard)
Foto an sich goed genomen ware het niet dat deze te lich is volgens mij.. ik wil die wolken wat meer eruit laten springen.. how to do this?
Vind m eerlijk gezegd niet zo boeiend. Een bankje. En op de achterggrond een fietser en een auto. Die trekken mijn aandacht eigenlijk meer dan het bankje. Bankje is ook erg krap gesneden imo. Hoekje rechts valt er net afquote:2. zo maar een bankje met vogelpoep, zwart-wit filter en thats it. gemaakt tegenover het binnenhof. imo erg mooi.
[ afbeelding ]
Wow, mooi!quote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:46 schreef Miiso het volgende:
hey all,
afgelopen weekend beetje foto's lopen schieten in Den Haag en omstreken..
1. Schevening (einde boulevard)
Foto an sich goed genomen ware het niet dat deze te lich is volgens mij.. ik wil die wolken wat meer eruit laten springen.. how to do this?
[ afbeelding ]
2. zo maar een bankje met vogelpoep, zwart-wit filter en thats it. gemaakt tegenover het binnenhof. imo erg mooi.
[ afbeelding ]
3. Graffity. Weet de straat niet meer waar ik deze gemaakt heb maar vind deze erg mooi.
[ afbeelding ]
4. Een straatlampgenomen tegenover het gebouw van Justitie (CS naar binnenstad)
[ afbeelding ]
en voor wie nog meer foto's wil zien: klik
Uiteraard is alle feedback welkom because i love to shoot photo's![]()
Foto's genomen met een Nikon D40x en AF-S Nikkor 55-200mm lens
Fraaiquote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:30 schreef sebabje het volgende:
Bedankt voor de tip![]()
Dierenpark Amersfoort vervolg
[ afbeelding ]
Euhm , maar kijk je ook links? Die kant is recht net als de muur recht is. Het is op de hoek van een gebouw, snap je? De foto is namelijk echt recht.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 21:05 schreef Vliegvrager het volgende:
@sugar: Je kan heel goed zien dat #1 scheef is door de rechtersteigerpilaar 3xwoordwaarde te vergelijken met de rechterrand van je foto. Algemene tip: wil je weten of iets horizontaal of verticaal staat? Sleep dat stuk even naar de onder/boven/zijkant van je scherm.
Boomklever!quote:Op woensdag 10 oktober 2007 17:37 schreef sebabje het volgende:
Dierenpark Amersfoort
[ afbeelding ]
Gemaakt door een collega met mijn kamera![]()
Het verschijnsel dat je hier ziet heet ook wel perspectief-vertekening. Omdat de fotograaf omhoog fotografeert, gaan verticale lijnen convergeren. In het menuutje afbeelding/transformatie/ in PS zitten tooltjes om dat recht te trekken.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 21:20 schreef Sugar het volgende:
[..]
Euhm , maar kijk je ook links? Die kant is recht net als de muur recht is. Het is op de hoek van een gebouw, snap je? De foto is namelijk echt recht.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |