Uffie beluisteren:quote:Uffie
Background information
Birth name: Anna-Catherine Hartley
Born: 1988 Miami, Florida
Origin: White Caucasian
Genre(s): Electro
Occupation(s): Vocalist, Lyricist
Years active: 2006-present
Label(s): Arcade Mode Ed Banger Records
Associated
acts DJ Feadz
Mr. Oizo
Justice
Website: http://www.myspace.com/uffie
Uffie (born Anna-Catherine Hartley in 1988) is an American-born, Paris-based indie electronica musician, sponsered by the French music label Ed Banger Records.
Early life
Anna-Catherine Hartley was born in Miami, but moved to Hong Kong when she was four due to her father\'s work. The family once intended to spend a year sailing, but a typhoon struck and the family had to abandon ship in the Philippines.[1] She later lived in Fort Lauderdale and Miami, but at age 15 relocated to Paris with her father; greatly preferring the lifestyle, she has lived there ever since.
Career
Uffie had booked DJ Feadz for a party she was organising, and the two hit it off; after nearly two years as a couple they decided to make music together as well. In late 2005, Uffie\'s MySpace page began releasing her music to the public.
Her first single, \"Pop the Glock\", after getting a limited promo release on Arcade Mode in January 2006, was released on French label Ed Banger Records. Both the single (produced by Feadz) and its B-side \"Ready to Uff\" (produced by labelmate Mr. Oizo) contained elements of electro and rap. Her music has been described as being \"often performed in a wannabe English accent\" which \"have a deliberately staid anti-flow delivery that walks a fine line between electro and nu-skool rap.\"[2] The release also featured a remix by SebastiAn.
Two more new tracks from Uffie, \"Hot Chick\" and \"In Charge\" were first proliferated through audioblogs in July 2006 before appearing on her MySpace page. They were later officially released on Ed Banger Records. Label head Pedro \"Busy P\" Winter has announced that Uffie\'s debut album will be released in mid-to-late 2007. In the meantime, a few other songs have been released: in February 2007, a new Uffie track titled \"Dismissed\" was included on Ed Rec Vol. 2, an Ed Banger Records label compilation, and on June 19, the single \"First Love\" (produced by Mr. Oizo) was released on Uffie\'s MySpace, with the B-side \"Brand New Car\" attached to the end. Uffie also collaborated with labelmates Justice for their 2007 debut, †, on a song entitled \"Tthhee Paarrttyy\".
Discography
Singles
* \"Pop the Glock\"
* \"Hot Chick\"
* \"Ready to Uff\"
* \"In Charge\"
* \"First Love\"
* \"Dismissed\"
Guest appearances
* \"HalfAnEdit\" by Mr. Oizo, on Nazis (May 2006)
* \"Tthhee Paarrttyy\" by Justice, on † (June 2007)
Compilations
* \"Pop the Glock\", on Ed Rec Vol. 1 (March 2007)
* \"Dismissed\", on Ed Rec Vol. 2 (April 2007)
klinkt heel tof dusquote:Op zaterdag 29 september 2007 15:22 schreef Molluck het volgende:
Held, ik vroeg me al af of er ergens een topic was!
Ik heb haar donderdag in Amsterdam gezien tijdens het Picnic '07 festival, vraag me niet wat het was, ik ging alleen voor Uffie
Mooi zaaltje, ik was net op tijd want Feadz begon te draaien toen ik binnen kwam, ff wat plaatjes als opwarmer (als je van Justice ed. houdt dan is hij echt je nieuwe favoriete dj) Wel leuk allemaal, maar ik heb nog nooit zo snel de hele zaal naar het podium zien stromen als toen Uffie opkwam
![]()
Het podium stond echt super dicht bij de zaal dus ik kon haar letterlijk aanraken en ze liep ook telkens door het publiek, echt prachtig dat al die gasten (inclusief ikzelf) daar meteen opspringen met camera's. Ze is trouwens echt heel klein.
Het geluid was alleen niet echt goed, ik hoorde dat het op Lowlands ook al zo was dat de bas veel te hard stond en dat zij er gewoon niet echt bovenuit komt. Maar ze deed wel alle nummers die bijna het hele publiek letterlijk mee kon zingen en om een of andere reden gaat ook iedereen die haar niet kent helemaal los als zij daar zo op het podium staat te springen. Hoogtepunten waren wat mij betreft Ready to Uff, mede doordat haar stem daar op een of andere manier beter uitkwam dan op de andere nummers zoals ik hierboven zei. En natuurlijk First Love waarna iedereen jaloers was door de toch wel heel lieve interactie met Feadz![]()
![]()
Ondanks het tegenvallende geluid echt een vette show, Feadz is echt een goede dj als je van die stijl houdt en Uffie is gewoon een ontzettend lekker en stoer wijf![]()
Het heeft natuurlijk wel te maken met haar producers maar dat neemt niet weg dat de nummers nog goed zijnquote:Op zaterdag 29 september 2007 22:10 schreef Friek_ het volgende:
Persoonlijk vind ik Uffie nooit zo heel veel aan. Lekker wijf wel, maar 't is vooral dat er een behoorlijk sterke DJ (Feadz) achter d'r kont staat. Toen-ie op Lowlands Boys Noize ging draaien werd ik gelukkig.![]()
Ik stond helemaal vooraan bij Lowlands en ze had heel korte mouwtjes. Ja. Dat is écht ja.quote:Op maandag 1 oktober 2007 09:27 schreef tonks het volgende:
Is dat echt van die armen?
http://members.chello.nl/t.oudeblenke/Uffie%20008.jpgquote:
Ik zie het nu ja, wat zonde.quote:Op maandag 1 oktober 2007 12:21 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
http://members.chello.nl/t.oudeblenke/Uffie%20008.jpg
Op die foto zie je het een heel klein beetje. Het zijn echt hele lange krassen op d'r armen. Suf gedoe. Dat kind kan nooit gelukkig zijn.
Ik heb op de andere foto's zitten kijken en daar zie je het niet, maar het was toen ik haar zag wel meteen het eerste wat me opviel en eerlijk gezegd zou het me niets verbazen als het echt zo is, ik moest er meteen aan denken toen ik het zag.quote:Op maandag 1 oktober 2007 12:21 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
http://members.chello.nl/t.oudeblenke/Uffie%20008.jpg
Op die foto zie je het een heel klein beetje. Het zijn echt hele lange krassen op d'r armen. Suf gedoe. Dat kind kan nooit gelukkig zijn.
Ik kan het met in ieder geval goed genoeg voorstellen.quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:47 schreef Molluck het volgende:
[..]
Ik heb op de andere foto's zitten kijken en daar zie je het niet, maar het was toen ik haar zag wel meteen het eerste wat me opviel en eerlijk gezegd zou het me niets verbazen als het echt zo is, ik moest er meteen aan denken toen ik het zag.
Er circuleren ook allerlei vreemde filmpjes waar ze echt helemaal onder een of andere drug over de bank ligt te rollen als ze een interview zou moeten geven...
quote:Op maandag 1 oktober 2007 17:58 schreef tonks het volgende:
Hoop dat ze op haar 30e niet helemaal vertyft is..
Nee dan liep je wel wat moeilijkerquote:Op zondag 28 oktober 2007 22:12 schreef --- het volgende:
Ah gelukkig SCH heeft tenminste niet mijn smaak.
quote:
Ook al is het een labiel snijdhoertje, nice tits!quote:Op donderdag 3 januari 2008 14:54 schreef rubbereend het volgende:
zo de OP maar eens opgeleukt met een vers plaatje
quote:Op woensdag 9 januari 2008 21:48 schreef Erotica_ het volgende:
Ik heb gehoord dat ze op 1 maart naar Nijmegen komt
Van wie heb je dat? Op haar MySpace staat namelijk niets en die is bijgewerkt tot 24 maart.quote:Op woensdag 9 januari 2008 21:48 schreef Erotica_ het volgende:
Ik heb gehoord dat ze op 1 maart naar Nijmegen komt
Errrr, wtf, iemand trok ooit de vergelijking met Peaches, die vind ik bij het zien hiervan wel weer opgaan, dit is idd niet echt lekker...quote:Op maandag 14 januari 2008 13:30 schreef Tourniquet het volgende:
Uffie wat heb je gedaan???![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Uffie performing at The Hot BBQ, Melbourne. 1-1-2008
![]()
En wanneer komt die cd nou eens uit?
interview kende ik al. Die foto'squote:Op maandag 14 januari 2008 20:56 schreef Evil_Koekje het volgende:
Jezus.
Dan is dit toch beter: "i don't get her music, but she expressed herself well in modeling."
Kwam dit interview laatst ook tegen, nog niet gezien, wel tof
Toe maar weer, dat is straffe taal.quote:Op donderdag 17 januari 2008 07:58 schreef Erotica_ het volgende:
HOT CHICK THAT YOU CAN'T EVEN TOUCH
dus houd maar op
Lolquote:Op donderdag 17 januari 2008 07:58 schreef Erotica_ het volgende:
HOT CHICK THAT YOU CAN'T EVEN TOUCH
dus houd maar op
en in leuven heb je ook nog Mr Oizo en Busy P erbijquote:Op donderdag 17 januari 2008 13:43 schreef Molluck het volgende:
[..]
Lol
Maar je had wel gelijk: http://www.doornroosje.nl/ProgrammaDetail.aspx?eventid=89739&id=5603
Feest in Leuven is ook wel heel vet, ik moet ff kijken of ik daar heen kan met de auto...
Ik ben erbij in Doornroosje. Dat wordt een leuk avondje zo.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 00:19 schreef rubbereend het volgende:
ze hebben er een leuke line up voor gemaakt in Doornroosje
Omg! LeLe d'r bij, wat een geniale line-up zo.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 00:19 schreef rubbereend het volgende:
ze hebben er een leuke line up voor gemaakt in Doornroosje http://www.doornroosje.nl/ProgrammaDetail.aspx?eventid=89739&id=5603
Van Groningen helemaal naar Nijmegen voor Uffie? Zo lekker goed is ze nou ook weer niet. Maar net waar je zin in hebt zeg.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:47 schreef D.zire het volgende:
daar ben ik ook bij. even wat vrienden hosselen, nog meer mensen die vanuit groningen gaan?
kan er mooi iemand anders naar Nijmegen rijdenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:29 schreef Molluck het volgende:
Bleh, nou moet ik dalijk naar allebei, met Joost van Bellen en LeLe erbij wil ik Doornroosje ook niet missen, maar ik heb net afgesproken naar Leuven te rijden
LeLe en Feadzz zijn er ookquote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:17 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Van Groningen helemaal naar Nijmegen voor Uffie? Zo lekker goed is ze nou ook weer niet. Maar net waar je zin in hebt zeg.
quote:Op donderdag 31 januari 2008 23:11 schreef tha_dark het volgende:
Lekkere muziek.Even dit topic doorgelezen omdat ik benieuwd was wie er achter die mooie avatar van Eend schuilging
En in Doornroosje is zeker mooie Line up met LeLe, Feadz en Joost van Bellen erbij!
Ik ben ook al op zoek, maar ik denk niet dat dat heel ver voor de 15e zal gebeuren...quote:Op vrijdag 1 februari 2008 15:19 schreef Erotica_ het volgende:
Leuven heeft een betere line-up![]()
Enne.. Kan iemand ff een gil geven als de nieuwe Ed Rec compilatie gelekt is
In de nieuwsbrief staat nu opeens dat Ed Rec 3 pas in mei uitkomt, of ik moet het wel heel erg verkeerd begrijpen... Misschien is dit wel leuk om ondertussen naar te luisteren, hij is al een tijdje oud, dus waarschijnlijk hebben jullie hem allemaal al, maar hij is wel vet.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 15:46 schreef Molluck het volgende:
[..]
Ik ben ook al op zoek, maar ik denk niet dat dat heel ver voor de 15e zal gebeuren...
En Leuven heeft een hele vette line-up, maar Uffie en Feadz beginnen pas om half 4, dan zal Uffie wel pas om half 5 beginnen en dan moet je daarna ook nog terug naar Nederland...
Aah dankjewelquote:Op donderdag 14 februari 2008 09:55 schreef Molluck het volgende:
[..]
In de nieuwsbrief staat nu opeens dat Ed Rec 3 pas in mei uitkomt, of ik moet het wel heel erg verkeerd begrijpen... Misschien is dit wel leuk om ondertussen naar te luisteren, hij is al een tijdje oud, dus waarschijnlijk hebben jullie hem allemaal al, maar hij is wel vet.
Busy P - Let's Get OZ Mixtape
http://www.zshare.net/audio/430731808a2318/
01. Jean Michel Jarre - Zoolookology
02. Calvin Harris - Merrymaking At My Place (Mr Oizo Remix)
03. Justin Timberlake - Lovestoned (Justice Remix)
04. DatA - J'aime pas l'art (2007 Remix)
05. Stakker - Humanoid (Feadz Remix)
06. Curtis McClaine & On The House - Let's Get Busy
07. The Bucketheads - The Bomb
08. Chemical Brothers - The Salmon Dance (Herve Remix)
09. Proxy - Decoy
10. Larry Tee ft. Princess Superstar - Licky (Herve Remix)
11. Scenario Rock - Both Gotta Move On (SebastiAn Remix)
12. Robyn - Konichiwa Bithces
13. Kraftwerk – Boing Boom Tschak
14. Todd Terry - Can You Feel It
15. Yuksek - Kontraul
16. Justice - Phantom Pt II (Soulwax remix)
17. Bumblebeez - Dr. Love (Think Remix) ????
18. djedjotronic - ghetto girl
19. Dizzee Rascal - Pussyole (Old School)
What de cancer, dit was vroegah toch een lekker wijf? Heb ze de crack en de Maccy Dee's gevonden ofzo. Damn.quote:Op maandag 14 januari 2008 13:49 schreef rubbereend het volgende:
voor een volledig beeld:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 17 februari 2008 16:03 schreef Jajong het volgende:
[..]
What de cancer, dit was vroegah toch een lekker wijf? Heb ze de crack en de Maccy Dee's gevonden ofzo. Damn.
Hmnn, ik vind het een beetje tegenvallen. Er zitten wel aardige dingen tussen, maar veel nummers bestaan gewoon uit een niet bijzonder originele beat met daarachter een slecht verstaanbare tekst in zo geil mogelijk uitgesproken Frans of Duits.quote:Op woensdag 27 februari 2008 22:45 schreef Ascaroth het volgende:
Le Le in de luisterpaal. Erg geinig als je het mij vraagt.
Jaaaaquote:Op zondag 2 maart 2008 11:19 schreef D.zire het volgende:
en wat was het vet!
Gezellig druk op 't podium. Maar hebben ze TL-buizen aan staan ofzo, allejezus wat een licht.quote:Op zondag 2 maart 2008 19:52 schreef Molluck het volgende:
Filmpjes!
Niet van mijzelf overigens, bij mij is het geluid niet zo goed.
Pop The Glock: http://www.youtube.com/watch?v=X-K-5Zm2-Ew
Hot Chick: http://www.youtube.com/watch?v=PC_DJMrRDYY
En mijn persoonlijke favoriethttp://www.youtube.com/watch?v=HLnWEkp-1pw
Waarom verkoop je hem?quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:12 schreef Erotica_ het volgende:
Ik heb trouwens nog een Ed Rec Vol. 3 shirt te koop als iemand behoefte heeft
Nope, maat S. Best een mooie fit eigenlijk.quote:Op woensdag 23 april 2008 09:49 schreef Molluck het volgende:
[..]
Waarom verkoop je hem?
Hij is zeker megagroot?![]()
En als ze op Pukkelpop staan dan komen ze vast niet naar Werchter, straks moet ik naar Werchter EN Lowlands...
Ed Rec 3?quote:Op woensdag 23 april 2008 23:23 schreef Molluck het volgende:
Hij staat op iTunes, ff wachten dus nog
feauteau?quote:Op woensdag 23 april 2008 17:16 schreef Erotica_ het volgende:
[..]
Nope, maat S. Best een mooie fit eigenlijk.
Die track is inderdaad érg vet. Waarom wordt Vicarious Bliss trouwens genoemd in de intro, maar horen we hem nergens op de plaat zelf terug?quote:Op woensdag 7 mei 2008 23:48 schreef Molluck het volgende:
04. SebastiAn - Dog Wauw, waarschijnlijk mijn favoriete track op het album. Wederom een goed voorbeeld van wat ik denk dat Ed Banger voor staat. Lompe gitaren en toch electroshit, SebastiAn was sowieso al mijn held, maar hij bewijst nu eens te meer waarom.
lekker dampen in de X-Rayquote:Op woensdag 23 april 2008 00:16 schreef Ascaroth het volgende:
[..]
Dan laat ze ook maar weer op Lowlands langskomen.
Myspace dingen zeggen niets, maar het viel mij ook op dat ze niet meer bij elkaar op 1 staan in de top 8quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:32 schreef Erotica_ het volgende:
Zijn Uffie en Feadz uit elkaar?Op haar myspace staan foto's met een andere gast
Bij de optredens van Uffie vond ik ook altijd het stuk dat Feadz zonder haar draaide het vetstequote:Op dinsdag 9 september 2008 13:58 schreef Molluck het volgende:
[..]
Myspace dingen zeggen niets, maar het viel mij ook op dat ze niet meer bij elkaar op 1 staan in de top 8
Ik las laatst een blog op haar MySpace dat ze "spend the evening with the man", ik weet ook niet wie dat moest betekenen, maar vreemd genoeg vroeg ik me hetzelfde af...
Ik heb Feadz trouwens dit weekend op Valtifest gezien, hele verademing eigenlijk naast aaaaaaal die dj's die dezelfde electroplaatjes aan elkaar draaiden. Crookers zijn echt geweldig, maar de rest probeert hen allemaal na te doen zonder enige originaliteit. Ik heb Be, Divina Gosa, Let Me Back Up, Beeper en nog een aantal platen echt wel minstens 3x voorbij horen komen bij verschillende dj's.
Feadz draait iets softer met wat meer 'echte' hiphop erdoorheen, maar van alle dj's die ik gezien heb draaide hij de enige echt originele set.
Ik vond het in de Rauw tent nog wel meevallen, ik vond die alleen zo verschrikkelijk klein. Feadz wilde ik graag zien dus dat moest maar, maar D.I.M. heb ik maar overgeslagen vanwege de verschrikkelijke drukte. Crookers heb ik even verlaten om Man Like Me (vet!!!) te kijken, maar daarna moesten we toch maar weer de verdrukking in. Imo was de line-up op de Rauw-stage het beste van het hele festival, terwijl dat bijna de kleinste tent was die er was...quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:52 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
Bij de optredens van Uffie vond ik ook altijd het stuk dat Feadz zonder haar draaide het vetsteJammer dat op Valtifest het geluid klote was, vooral bij Feadz viel het mij op.
Vette promo, hij is kennelijk al compleet te downloaden tho.quote:Op zondag 19 oktober 2008 22:13 schreef Molluck het volgende:
Aangezien dit toch het Ed Banger topic geworden is: Het album van Oizo wordt vet
Komt begin November ergens uit geloof ik, Positif is vet, wordt al door Boys Noize en Crookers gedraaid. Steroids met Uffie is eigenlijk ook best wel vet en nog een hoop tracks die alleen maar beschreven kunnen worden als kankerherrie, maar wel hele vette
Ik heb hem inmiddels ook helemaal gehoord, maar ik vind het niveau heel wisselend. Hij heeft een paar gruwelijke tracks, maar er zitten ook echt saaie dingen bij.quote:Op maandag 20 oktober 2008 02:56 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Vette promo, hij is kennelijk al compleet te downloaden tho.
ten tijde van het openen van dit topic kon je YT filmpjes nog neit zo fijn in de OP plaatsen, maar er komt binnenkort een update voor de opquote:Op maandag 20 oktober 2008 03:02 schreef Manono het volgende:
Dat snap ik nou nooit. Open je een topic met foto's, een beschrijving van een halve pagina, heb je al die moderne techniekjes bij de hand maar dan plaats je geen YT clip
Btw, ik vind haar niet zo hot, denk dat het me heel snel verveelt.
Mét Feadzquote:Op zondag 28 december 2008 13:41 schreef couleurs het volgende:
Uffie komt terug naar Nederland!Maar naar Den Haag, wtf
![]()
Op 23 januari in Paard van Troje.
So tr00!quote:
klopt maar dat blonde staat haar verrassend goedquote:
Uh wtf, ze reist toch nog steeds altijd samen met Feadz, was die er wel?quote:
of deze..quote:Op maandag 2 februari 2009 15:22 schreef Molluck het volgende:
Dat je deze dan niet uitgekozen hebt
[ afbeelding ]
EINDELIJK. Tering, goed de tijd genomen zeg.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:08 schreef rubbereend het volgende:
blijkbaar gaat volgend jaar dan eindelijk het album uitkomen
Leuke video. Het zou wel een stuk beter zijn geweest als ze heel die bende was voorgeweest ja.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:22 schreef JackHerrer het volgende:
Nieuwe clip van Pop the Glock, veel te laat uitgebracht natuurlijk, ze ondertussen allang ingehaald door de rest van de electropop meute. Hopelijk produceert Oizo haar cd zodat het eigenlijk gewoon een nieuwe Oizo cd wordt.
Klinkt goed, ook zonder uffiequote:Op woensdag 16 december 2009 16:30 schreef Scarface2004 het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |