Even een wat uitgebreidere recensie, omdat ik ook wel benieuwd ben naar wat jullie er van vinden.
01. Mr Oizo - Yves Okey, now begin!
02. Busy P - To Protect And Entertain (feat. Murs) Supergoede opener. Wat mij betreft echt het voorbeeld van de Ed Banger sound, hiphop en electro in een mix waar liefhebbers van beide genres gecharmeerd van zullen zijn.
03. Mr Flash - Over The Top Ook weer zo'n lekkere crossovertrack, een beetje poppy, maar erg goed luisterbaar.
04. SebastiAn - Dog Wauw, waarschijnlijk mijn favoriete track op het album. Wederom een goed voorbeeld van wat ik denk dat Ed Banger voor staat. Lompe gitaren en toch electroshit, SebastiAn was sowieso al mijn held, maar hij bewijst nu eens te meer waarom.
05. Uffie - Robot Oeuf Qua sound is het op en top Uffie, maar toch ben ik niet helemaal onder de indruk. Waarom zingt ze ipv rappen? Haar stem komt niet echt helemaal goed naar voren en daarnaast was de muziek in de teaser en de laatste keer dat ik haar zag (in Doornroosje) sneller gepitched waardoor dit een beetje vreemd in de oren klinkt.
06. Justice - Stress (Auto Remix) Hier hou ik dus helemaal niet van, niet luisterbaar, niet dansbaar, niet echt mijn ding. Ik vond Stress sowieso al niet echt het beste nummer op het album, maar deze remix brengt daar geen verandering in.
07. Mr Oizo - Minuteman’s pulse Typische Mr. Oizo track, heel goed, maar zo chaotisch dat ik er zoals gewoonlijk weinig van begrijp. Goed nummer, maar zoals ik hierboven al zei gaat hier het tempo (en in iets mindere mate de kwaliteit) een beetje omlaag.
08. Dj Mehdi - Pocket Piano Medhi was altijd al een van mijn minder favoriete artiesten op het label, ook dit nummer vind ik weer weinig boeiend. Niks bijzonders en de melodie doet sterk denken aan een progressive housetrack van een paar jaar terug. Daarnaast verstoort het de opbouw in de mix een beetje...
09. Krazy Baldhead - No Cow, No Pow Hiervoor geldt hetzelfde, waarom is die niet het eerste nummer ofzo, muzikaal kan het me niet echt boeien en de hele mix kakt in.
10. DSL - Find Me In The World Wat een goede band, Invaders was al erg sterk, dit is minstens even goed (wel minder catchy though) maar dit is echt een goede aanwinst voor het label. Ik was sinds Manau niet echt onder de indruk van Franse rap, maar in een modern jasje is dit echt weer top!
11. Feadz - Back It Up (feat. Spank Rock) Ik blijf groot fan van Feadz' producties, dus ook geen kwaad woord over deze track. Er wordt vaak gezegd dat zijn platen vocalen missen, die vind ik hier niet echt briljant, maar het past goed bij de rest en maken het wat toegankelijker dan zijn andere platen.
12. So Me - Decalcomania Eindelijk weer wat tempo erin. Ik vind So Me zijn artwork echt briljant en ik ben echt groot fan van zijn videoclips (en posters/sleeves natuurlijk ook) maar dit is een van de eerste platen waar ik ook echt onder de indruk van ben.
Overall ben ik de cd een stuk meer gaan waarderen, ik blijf erbij dat het een beetje inzakt rond track 7-10 maar kwalitatief is het weer ruim in orde. Ik had alleen wat meer van de echte knallers willen horen, ik heb de afgelopen maanden na het luisteren van verschilende mixen van Ed Banger artiesten erg uitgekeken naar deze cd, maar hij rockt niet zo hard als die sets. Waar is bijvoorbeeld Djedjotronic? (die is nergens anders getekend voor zover ik weet) Numenoid is imo veel vetter dan Back it Up en kun je fans eigenlijk wel zo lang laten wachten op een cd met twaalf nummers van 45 minuten? (die cd van Mixmag was even lang en gratis!)
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"