ik geloof ze niet, maar ze hebben tot nu geen windeieren opgeleverd. En gezien vele voorbeelden uit de geschiedenis in het algemeen moet je blij zijn dat een regering dat in je land weet te bewerkstellingen.quote:Op woensdag 26 september 2007 11:44 schreef Tiestoo het volgende:
95% van alle nederlanders zijn schijters geworden.
Ik kots![]()
![]()
op alle nederlanders.
die geloven wat brussel zegt en de 2 kamer.
Nou...quote:Op woensdag 26 september 2007 17:33 schreef nummer_zoveel het volgende:
Denk toch dat er meer voor nodig is om het tot een volksopstand te laten komen.
De maatregelen die de regering neemt vind ik ronduit belachelijk, maar het betekent nog niet dat het het leven van de burgers ontwricht.
En velen volgenquote:Op woensdag 26 september 2007 17:36 schreef Oksel het volgende:
Misschien begrijp je nu ook beter waarom ik de procedure van mijn emigratie in gang heb gezet, samen met mijn vriendin. Weer 2 jonge, hoog opgeleide mensen weg..
De geheime politie van de regering de AIVD heeft je vast nu in hun boekje gezetquote:Op woensdag 26 september 2007 17:43 schreef the_contract_killer het volgende:
het word tijd voor een revolutie,macht aan het volk en laat den haag samen met de regering branden![]()
trouwens,het was toch een keer op tv dat de inkomsten van onze gasvelden ontzettend hoog waren omdat deze permanent gekoppeld zijn aan de olieprijzen?
waar gaat dit geld naartoe,aan welke strijkstok blijft het hangen???
was pimmetje er nog maar,dan was het mischien anders![]()
Democratie.. je kan wel een partij kiezen, maar die voert toch niet uit wat de kiezer wil. (PvdA wil tóch geen referendumquote:Op woensdag 26 september 2007 14:23 schreef OldJeller het volgende:
Ik vraag mij dan af waarom op dit soort momenten men niet (vreedzaam) gaat demonstreren?
Vroeger, toen een groot deel van de bevolking het zwaar oneens was met de regering, werd er gedemonstreerd, wat ook daadwerkelijk invloed had en sommige mensen de ogen deed openen dat het volk hier niet mee eens was.
Aangezien zoveel mensen zich bedrogen voelen (zeker PvdA-stemmers) in deze 'democratie', waar politici naar het volk 'luistert', vraag ik mij af waarom men niet de handen in één slaat en gaat demonstreren. Dan is te zien op grote schaal dat men het hier absoluut niet eens is met de gang van zaken en dit ondemocratische beleid.
Normaliter wordt er gedemonstreerd door een klein (soms radicaal) groepje, maar als nou eens de normale Nederlandse burger de straat opgaat en zijn stem laat horen, dit zou van een heel andere orde van grootte zijn, massaal.
Men is ondanks de democratie gewend maar dingen te slikken, ook al is een meerderheid oneens, gewoon slikken en doorgaan met het leven, de machthebbers gewoon hun gang laten gaan, zonder tegengeluid. Was vroeger de democratie meer het 'vechten' waard? Blijft tegenwoordig iedereen alleen vanuit zijn/haar stoel onvrede uiten met een grom en dat is verder alles? Slechte zaak.
ze kunnen de tyfus genieten zeg ik jequote:Op woensdag 26 september 2007 17:44 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
De geheime politie van de regering de AIVD heeft je vast nu in hun boekje gezet
as je om deze rede het land verlaat dan ben je niet echt hoogopgeleid hoor...net alsof dit ergens anders echt zoveel beter geregeld is dat je dat in welvaart van je eigen leven zou merkenquote:Op woensdag 26 september 2007 17:36 schreef Oksel het volgende:
Misschien begrijp je nu ook beter waarom ik de procedure van mijn emigratie in gang heb gezet, samen met mijn vriendin. Weer 2 jonge, hoog opgeleide mensen weg..
Meestal komen dat soort mensen ook bedrogen uit. Het leven in andere landen dan Nederland is vaak een stuk 'harder' in de zin dat je minder in de watten gelegd wordt en er echt zelf in iets moeten stoppen, maar ook weer erg veel eruit kan halen. Als dat tweede je lukt, dan lijkt me zo'n emigratie wel geslaagd.quote:Op woensdag 26 september 2007 17:56 schreef Grumpey het volgende:
[..]
as je om deze rede het land verlaat dan ben je niet echt hoogopgeleid hoor...net alsof dit ergens anders echt zoveel beter geregeld is dat je dat in welvaart van je eigen leven zou merken![]()
Ik vind het wel degelijk een goede reden eigenlijk, er zijn genoeg landen waar je niet van die belachelijke regeringen hebt en het wel goed is geregeld, misschien niet zo goed als in nederland maar dat is ruimschoots te compenseren met je inkomen.quote:Op woensdag 26 september 2007 17:56 schreef Grumpey het volgende:
[..]
as je om deze rede het land verlaat dan ben je niet echt hoogopgeleid hoor...net alsof dit ergens anders echt zoveel beter geregeld is dat je dat in welvaart van je eigen leven zou merken![]()
Kom eens met voorbeelden? Ik denk dat met zulke criteria alleen Zweden, Luxemburg en Zwitserland hier aan kan tippen. Als je je levensgeluk laat afhangen van de politiek, dan is het overigens ook wel treurig met je gesteld...quote:Op woensdag 26 september 2007 19:54 schreef .punt. het volgende:
[..]
Ik vind het wel degelijk een goede reden eigenlijk, er zijn genoeg landen waar je niet van die belachelijke regeringen hebt en het wel goed is geregeld, misschien niet zo goed als in nederland maar dat is ruimschoots te compenseren met je inkomen.
Tis simpel: Nederlanders zijn te individualistisch om op te treden. Alleen in hoge uitzonderingen willen we ons weleens inspannen om gezamelijk op te trekken om wanneer het doel is bereikt onmiddelijk weer afscheid te nemen en weer over te gaan tot het individu tot wat ze zijn. M.b.t de huidige maatschappelijke situatie kun je ook opmerken dat bepaalde bevolkingsgroepen ervan op de hoogte zijn en dankbaar gebruik/misbruik van maken bij ongeregeldheden.( die kazen die ouwehoeren alleen maar en lopen dan wel en durven niks)quote:Op woensdag 26 september 2007 09:49 schreef Kreator het volgende:
< heel verhaal over laffe landgenoten >
Het maakt niet zoveel uit welke regering er zit. De gemiddelde Nederlander is druk met ze zoveel mogelijk te ontlopen.quote:Op donderdag 27 september 2007 09:12 schreef Posdnous het volgende:
Dit vroeg ik me voroal af toen de regering er schijt aan had dat heel Nederland tegen privatisering van de zorg was en ze er toch een nieuwe zorgwet doorheen drukten en vooral waarom men nog steeds niks doet aan die idiote hypotheerenteaftrek.
dit dus.quote:Op woensdag 26 september 2007 23:45 schreef Zyggie het volgende:
We zijn dan ook het gelukkigste volk van de wereld. Maar nee laten we inderdaad à la Birma de straat op gaan omdat een centrumlinkse regering de belastingen licht verhoogd. SCHANDE! DEMONSTRATIES, REVOLUTIE, ANARCHIE willen we zien.
Preciesquote:Op woensdag 26 september 2007 10:17 schreef Remzz het volgende:
Het boeit gewoon niemand, een vlees tax okee dan betaal ik 10 cent meer voor mijn vlees. Belastingverhoging van 1% okee dan betaal ik 10 euro meer voor mijn tv.... Sorry hoor maar het zal mij echt boeien....
Blijkbaar leef ik dan in een donkere SM-kelderquote:Op donderdag 27 september 2007 17:43 schreef .punt. het volgende:
[quote]Op woensdag 26 september 2007 20:06 schreef Falco het volgende:
[..]
Kom eens met voorbeelden? Ik denk dat met zulke criteria alleen Zweden, Luxemburg en Zwitserland hier aan kan tippen. Als je je levensgeluk laat afhangen van de politiek, dan is het overigens ook wel treurig met je gesteld...
[/quote
hier noem je toch al 3 landen,
je hoeft je levensgeluk niet af te hangen van de politiek, maar de politiek maakt wel een hoop uit, inkomen, regels, recreatie etc etc.
als jij wilt zeggen dat jij je geluk niet voor een deel af laat hangen van de politiek dan leef je warschijnlijk in een donkere sm kelder oid.
Pol pot is er niks bijquote:Op woensdag 26 september 2007 17:29 schreef BaajGuardian het volgende:
Waarom niemand wat doet:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op woensdag 26 september 2007 09:57 schreef meisterfens het volgende:
Geen idee. Maar we zijn net een kudde makke schapen
In jouw slaapgemeenschap ja.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 16:13 schreef LXIV het volgende:
Zo lang de Nederlander iedere avond nog steeds een biertje en een schaaltje bitterballen heeft, en er kwissen op tv zijn, zal hij nooit uit zijn luie stoel komen. Dat is zijn aard nu eenmaal.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 13:25 schreef Isegrim het volgende:
Om de één of andere reden krijg je mensen niet meer op de been tegenwoordig. Ik wil gráág protesteren tegen alle onzinmaatregelen. Nu weer het inperken van koopzondagen, helemaal schijtziek word ik ervan.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 14:31 schreef JediMasterLucia het volgende:
[..]
Er moet eigenlijk iemand of een groep zijn die een demonstratie op poten kan zetten. Vind maar zo'n iemand die organisatorisch handig is...
We zijn te rijk en echte problemen zijn te ingewikkeld. De huizen onzin in Amerika? Files, gezondheidszorg?quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 22:10 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Wie organiseerde vroeger de demonstraties tegen de kernwapens? Daar liep de halve bevolking in mee. Het boeit mensen niet genoeg meer. We zijn zelfgenoegzaam geworden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |