abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 september 2007 @ 23:21:01 #1
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53370179
Het kabinet wil zoals verwacht geen nieuw referendum organiseren over het in juni gesloten nieuwe verdrag voor de Europese Unie. Een nieuw referendum is niet nodig en niet wenselijk. Dat heeft de ministerraad vandaag unaniem besloten, maakte premier Jan Peter Balkenende bekend.

Het kabinet volgt het advies van de Raad van State, waarin staat dat het nieuwe verdrag zich kenmerkend onderscheidt van de in 2005 verworpen Europese grondwet. Het nieuwe verdrag is volgens de Raad een wijzigingsverdrag dat niet zo bijzonder is dat er een volksraadpleging nodig is om het te ratificeren.

Volgens Balkenende is het een gewoon wijzigingsverdrag en kunnen de Tweede Kamer en de Eerste Kamer het volgens de normale procedure goedkeuren. Staatssecretaris Frans Timmermans (Europese Zaken) en de premier benadrukten dat het nieuwe verdrag voldoende tegemoetkomt aan de wensen van de Nederlandse bevolking, die de Europese grondwet in 2005 wegstemde.

De Tweede Kamer kan nu zelf nog het initiatief nemen om een referendum te houden. De SP heeft al aangekondigd een wetsvoorstel hiertoe in te dienen en zal daarin in ieder geval de steun krijgen van GroenLinks, D66 en de Partij voor de Dieren.

Het kabinetsbesluit om geen referendum te houden over het gewijzigde verdrag voor de Europese Unie is ''een motie van wantrouwen tegenover de eigen bevolking''. Dat vindt de oppositie in de Tweede Kamer.

Volgens de SP schoffeert het kabinet de Nederlanders die in 2005 in meerderheid de toen voorgelegde Europese grondwet hebben verworpen. ''Er is maar één manier om te achterhalen of de regering recht heeft gedaan aan het Nederlandse 'nee': door het nieuwe verdrag in een nieuw referendum voor te leggen aan alle Nederlanders'', aldus Europa-woordvoerder Harry van Bommel.

GroenLinks vindt dat de regering geloofwaardigheid verliest door deze beslissing. Fractieleider Geert Wilders van de PVV spreekt van een ''schandelijk'' besluit. ''Dit kabinet is bang voor het oordeel van de kiezer.''

De oppositie zet het voornemen door om via de Tweede Kamer alsnog een referendum te organiseren. Daarvoor is alleen een Kamermeerderheid als de coalitiepartij PvdA het initiatief steunt.

PvdA
De sociaal-democraten zijn nog steeds verdeeld over de kwestie. PvdA-Kamerlid Luuk Blom zei vandaag dat zijn fractie zich dit weekeinde buigt over het kabinetsstandpunt en advies van de Raad van State, dat een referendum geen vereiste noemt. De fractie neemt dinsdag een standpunt in.

Ook de VVD wilde zich vandaag nog niet uitlaten over het kabinetsbesluit. De liberalen zullen zich concentreren op de uiteindelijke tekst van het verdrag. ''Er moeten nog een paar dingen opgelost worden'', aldus Kamerlid Han ten Broeke. Als voorbeeld noemt hij de uitzonderingspositie die de Britten hebben bedongen op het justitievlak. Zij willen op dit gebied niet samenwerken. Ten Broeke vreest dat ze wel inspraak krijgen op dit vlak.

Het kabinet moet hoogstwaarschijnlijk in een spoeddebat verantwoording afleggen over het besluit om geen nieuw referendum te houden. Kamerlid Wilders wil daarnaast zoveel mogelijk tegenstand mobiliseren: ''Ik ben klaar voor de campagne.''

-

Dit is natuurlijk letterlijk dictatorschap, wat de burger zegt doet er niet toe.
Referendums bestaan nu uit de opties ja en toch ja
De regering is bang voor de mening van het volk, het volk is of dom of te slim blijkbaar volgens de zittende macht.

Een week geleden was ik al definitief overstag mijn eerstvolgende stembrief in te leveren met de woorden dat de politiek mij niet langer vertegenwoordigd, nu zeg ik er nog achteraan dat ik de politiek zal boycotten tot we uit de EU zijn.

Alles is door onze strot gedrukt, nederland word verkocht aan industrieëlen, corrupte corporaties en bankiers. De burger blijft zich onder het mom van "sparen voor later" korten en de politiek wil maar meer en meer verdienen, waar pikken we dit nog voor?!
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_53370349
Is je probleem nu de politiek of "industrieëlen, corrupte corporaties en bankiers?"
  vrijdag 21 september 2007 @ 23:28:08 #3
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53370382
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 23:26 schreef NightH4wk het volgende:
Is je probleem nu de politiek of "industrieëlen, corrupte corporaties en bankiers?"
Het gaat samen.
  vrijdag 21 september 2007 @ 23:28:56 #4
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53370395
De corrupte corporaties en bankiers = Europa.
Nederland word verkocht aan europa.
pi_53370634
Referenda slaan toch nergens op als 50% van de bevolking geen idee heeft waar hij/zij op stemt.
'Ik stem tegen omdat anders de Nederlandse cultuur in gevaar komt'
'Ik stem tegen de landbouwsubsidies!
etc.
  zaterdag 22 september 2007 @ 00:05:13 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53371278
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 23:38 schreef Fides het volgende:
Referenda slaan toch nergens op als 50% van de bevolking geen idee heeft waar hij/zij op stemt.
'Ik stem tegen omdat anders de Nederlandse cultuur in gevaar komt'
'Ik stem tegen de landbouwsubsidies!
etc.
Dan kun je de verkiezingen ook wel afschaffen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_53371370
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 00:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan kun je de verkiezingen ook wel afschaffen.
Soms heb ik (mijn sinistere ego, die weleens naar boven komt als in een anti-democratische bui bent (voor de goede orde, normaliter stem ik Democraten 66 )) weleens het idee dat we misschien zouden moeten invoeren dat we een klein testje moeten maken voordat je mag stemmen Ben benieuwd welke partijen dan de grootste zijn.
  zaterdag 22 september 2007 @ 01:40:32 #8
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53373146
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 00:08 schreef Fides het volgende:

[..]

Soms heb ik (mijn sinistere ego, die weleens naar boven komt als in een anti-democratische bui bent (voor de goede orde, normaliter stem ik Democraten 66 )) weleens het idee dat we misschien zouden moeten invoeren dat we een klein testje moeten maken voordat je mag stemmen Ben benieuwd welke partijen dan de grootste zijn.
Ik denk dat dan enkel D66 een paar stemmen krijgt en de rest van de partijen verdwijnen.
Persoonlijk kan ik enkel D66 nog serieus nemen als partij, die hoor je namelijk amper tot nooit in de media en zijn zover ik dus redeneer nog zichzelf ipv geassmilieerd door europese belangen.
Niet dat ze ooit macht zullen hebben, politiek is conspireren namelijk.

Ik stem iig niet meer, definitief.
Op de Fp zie ik ook genoeg reacties van mensen.. sommigen zo fel dat ze oproepen tot revolutie.
pi_53373770
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 23:28 schreef BaajGuardian het volgende:
De corrupte corporaties en bankiers = Europa.
Nederland word verkocht aan europa.
think small .. think backwards ? Nog even en Frieland gaat zich afscheiden, daarna volgen de rest van de provinciën want hun nationale trots word aan Nederland verkocht ?
pleased to meet you
  zaterdag 22 september 2007 @ 11:05:40 #10
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_53376188
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 02:27 schreef moussie het volgende:

[..]
Nog even en Frieland gaat zich afscheiden, [...]
We kunnen hopen.
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_53376657
Ik heb er gemengde gevoelens over. Aan de ene kant acht ik het merendeel van het Nederlandse volk niet genoeg geïnformeerd over het onderwerp om te mogen stemmen, inclusief mijzelf. Ik wist wel wat de grondwet in zou houden en heb daar voor gestemd, maar bij dit nieuwe verdrag heb ik geen idee. Aan de andere kant kun je het niet maken om bij zo'n duidelijk NEE van een tijdje geleden om de bevolking over te slaan. Ik vind dat Den Haag ons veel meer had moeten informeren over de inhoud, voortgang en de verschillen met de Grondwet, net zo lang tot iedereen het wel zou moeten weten. Daarna zou je een referendum moeten houden.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:49:40 #12
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53380848
Nog een voorbeeld van de schijt die dit kabinet heeft aan de burger:
Koopkracht ministers stijgt wél fors
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_53382070
Die salarisstijging van een idee van het vorige kabinet hoor..
  zaterdag 22 september 2007 @ 15:52:33 #14
pi_53382203
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:46 schreef Fides het volgende:
Die salarisstijging van een idee van het vorige kabinet hoor..
Ah, vriendjespolitiek.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_53382527
het is natuurlijk te grappig voor woorden dat je aan de ene kant zegt: jaaa dit verdrag is totaal anders dan het vorige en doet prima recht aan wat jullie wilden hoor. Nee, WIJ zeggen dat het prima is dus jullie moeten nu je smoel houden, want WIJ als regering vinden dat er genoeg naar jullie is geluisterd en jullie zullen toch wel ja zeggen tegen dit verdrag dus dan hoeven we het toch niet nog een keer te vragen. nee we zijn helemaal niet bang voor een nieuw "nee" daarom vragen we de bevolking ook niets behalve dan om braafjes slaafs achter ons aan te lopen en ja te knikken.
pi_53382801
Nederlanders zijn laf. de regering dauwt dingen door onze strot omdat we graag happen en slikken. en waarom niet? er komt geen revolutie. misschien een zeer kleinschalig protestje bij het binnenhof. en ookal komt er een protest; de regering doet wat 'goed voor het volk is' en de beste mensen in Den Haag weten heel goed dat ze bijna alles kunnen maken.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_53382812
Salaris minister gaat omhoog

http://www.telegraaf.nl/b(...)at_omhoog.html?p=2,1

door onze parlementaire redactie
DEN HAAG - Een commissie van wijzen gaat onderzoeken op welke termijn het salaris van de minister-president en ministers met 30 procent wordt verhoogd.

In de tussentijd zal het inkomen van de ministers in stapjes al met 10 procent worden opgekrikt en krijgt de premier daarbovenop nog eens 10 procent. Dat heeft het kabinet gisteren definitief besloten. Het besluit komt uitgerekend aan het slot van een week vol grote commotie over de koopkracht van hardwerkende Nederlanders. De portemonnee van een grote groep werkenden blijkt komend jaar minder goed gevuld, terwijl de economie op volle toeren draait.

Het kabinet neemt het advies van de commissie-Dijkstal grotendeels over. Die had geadviseerd het salaris van de baas van ons land met 30 procent op te hogen en dat als uitgangspunt te nemen voor de berekening van alle andere salarissen in de publieke en semipublieke sector. Overigens zijn in ons land de ministerssalarissen aan de lage kant, vergeleken met topfuncties in het bedrijfsleven.

Het besluit heeft tot gevolg dat het salaris van premier Balkenende stapsgewijs omhoog zal gaan van 9925 euro bruto nu naar 12.009 euro bruto per maand. Ministers verdienen nu evenveel als de minister-president (die wél meer onkostenvergoeding vangt), maar gaan straks 10.917 euro verdienen. Een staatssecretaris zal uitkomen op 10.247 euro tegen 9316 euro nu. Ook de salarissen van de burgemeester en wethouders van de drie grote steden gaan omhoog, evenals dat van onder meer de Nationale ombudsman en Tweede en Eerste Kamerleden. Tegelijkertijd krijgen politici die uit de politiek gaan nog slechts vier in plaats van zes jaar wachtgeld en moeten zij verplicht solliciteren als ze jonger zijn dan 57,5 jaar.

pi_53383338
Mijn pa is echt zo'n verstokte PvdA'er. Hij moet en zal elke verkiezing weer PvdA stemmen, "omdat ik dat altijd al gedaan heb". Zelfs hij liep net te schelden op Bos en die hele kut-partij.

Mooi, hij ziet ook eindelijk het licht.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_53383406
Idd eerst wel een referendum doen en dan een beetje aanpassen en dan is het ineens niet meer nodig
kut politici
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zaterdag 22 september 2007 @ 17:07:24 #20
191763 r.liong
Kiem Foei & Janet
pi_53383706
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 23:21 schreef BaajGuardian het volgende:
Het kabinet ..........< afijn heel verhaal >.....waar pikken we dit nog voor?!
Nou heb je even? Nederland en de meeste Nederlanders zijn angsthazen en schijtluizen. Kinderen die haast niets meer weten inzake maatschappelijke dingen,ouders die zich opgeven voor allerlei domme tvshows en thuis zich amper nog op de hoogte houden van de maatschappelijke problemen in de wereld en een ieder die het waagt zich daaraan te ontrekken die wordt als een lastpak/arrogante lul gezien. Dat is Nederland anno 2007 en de criminelen en andere maatschappelijke ordeverstoorders die lachen zich een ongeluk want de Staat kan het niet aan hun aan te pakken wegens allerlei budget-beheersingen. Allochtoon zijn en geen werk hebben? Overheid en dit kabinet die gooid er wel meer geld tegenaan? Hard werkende landgenoten? Ha! die pakken wij het eerste aan want die hebben het al te goed, dus weer lappen voor die lapwanzen in de samenleving die zo zielig zijn. Dat is Nederland anno 2007 en dat referendum? Ach..we hanteren gewoon de Amerikaanse politiek beheersing. Doe alsof je de burger serieus neemt maar hanteer ondertussen een eigen beleid waar geen voet tussen is te krijgen. Sinds de moord op Fortuyn,van Gogh vertrouw ik onze Nederlandse overheid voor geen meter. En met mij ongetwijfeld duizenden!

[ Bericht 0% gewijzigd door r.liong op 22-09-2007 21:15:55 ]
verpachten & verpachten
pi_53385888
Kan fok geen partij oprichten?
  zaterdag 22 september 2007 @ 18:49:50 #22
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53386105
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 18:40 schreef Aasgier het volgende:
Je denkt dat je met open armen ontvangen word in de kamer?
Het is een vaste kliek die de dienst uitmaakt, en zouden we een heel nieuwe politiek oprichten dan kun je donderop zeggen dat amerika onder het mom van terrorisme tegen een bondgenoot/volksopstand watever het strand op komt varen.
pi_53386144
ze komen toch niet aan je uitkering... Dus wat zeur je nou??
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zaterdag 22 september 2007 @ 18:55:32 #24
pi_53386220
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 18:40 schreef Aasgier het volgende:
Origineel idee. Wordt Fok! een partij?
pi_53386451
Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst zulke schaamteloze minachting voor het Nederlandse volk heb meegemaakt, als met het gedoe rond de Europese Grondwet.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')