abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 september 2007 @ 23:21:01 #1
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53370179
Het kabinet wil zoals verwacht geen nieuw referendum organiseren over het in juni gesloten nieuwe verdrag voor de Europese Unie. Een nieuw referendum is niet nodig en niet wenselijk. Dat heeft de ministerraad vandaag unaniem besloten, maakte premier Jan Peter Balkenende bekend.

Het kabinet volgt het advies van de Raad van State, waarin staat dat het nieuwe verdrag zich kenmerkend onderscheidt van de in 2005 verworpen Europese grondwet. Het nieuwe verdrag is volgens de Raad een wijzigingsverdrag dat niet zo bijzonder is dat er een volksraadpleging nodig is om het te ratificeren.

Volgens Balkenende is het een gewoon wijzigingsverdrag en kunnen de Tweede Kamer en de Eerste Kamer het volgens de normale procedure goedkeuren. Staatssecretaris Frans Timmermans (Europese Zaken) en de premier benadrukten dat het nieuwe verdrag voldoende tegemoetkomt aan de wensen van de Nederlandse bevolking, die de Europese grondwet in 2005 wegstemde.

De Tweede Kamer kan nu zelf nog het initiatief nemen om een referendum te houden. De SP heeft al aangekondigd een wetsvoorstel hiertoe in te dienen en zal daarin in ieder geval de steun krijgen van GroenLinks, D66 en de Partij voor de Dieren.

Het kabinetsbesluit om geen referendum te houden over het gewijzigde verdrag voor de Europese Unie is ''een motie van wantrouwen tegenover de eigen bevolking''. Dat vindt de oppositie in de Tweede Kamer.

Volgens de SP schoffeert het kabinet de Nederlanders die in 2005 in meerderheid de toen voorgelegde Europese grondwet hebben verworpen. ''Er is maar één manier om te achterhalen of de regering recht heeft gedaan aan het Nederlandse 'nee': door het nieuwe verdrag in een nieuw referendum voor te leggen aan alle Nederlanders'', aldus Europa-woordvoerder Harry van Bommel.

GroenLinks vindt dat de regering geloofwaardigheid verliest door deze beslissing. Fractieleider Geert Wilders van de PVV spreekt van een ''schandelijk'' besluit. ''Dit kabinet is bang voor het oordeel van de kiezer.''

De oppositie zet het voornemen door om via de Tweede Kamer alsnog een referendum te organiseren. Daarvoor is alleen een Kamermeerderheid als de coalitiepartij PvdA het initiatief steunt.

PvdA
De sociaal-democraten zijn nog steeds verdeeld over de kwestie. PvdA-Kamerlid Luuk Blom zei vandaag dat zijn fractie zich dit weekeinde buigt over het kabinetsstandpunt en advies van de Raad van State, dat een referendum geen vereiste noemt. De fractie neemt dinsdag een standpunt in.

Ook de VVD wilde zich vandaag nog niet uitlaten over het kabinetsbesluit. De liberalen zullen zich concentreren op de uiteindelijke tekst van het verdrag. ''Er moeten nog een paar dingen opgelost worden'', aldus Kamerlid Han ten Broeke. Als voorbeeld noemt hij de uitzonderingspositie die de Britten hebben bedongen op het justitievlak. Zij willen op dit gebied niet samenwerken. Ten Broeke vreest dat ze wel inspraak krijgen op dit vlak.

Het kabinet moet hoogstwaarschijnlijk in een spoeddebat verantwoording afleggen over het besluit om geen nieuw referendum te houden. Kamerlid Wilders wil daarnaast zoveel mogelijk tegenstand mobiliseren: ''Ik ben klaar voor de campagne.''

-

Dit is natuurlijk letterlijk dictatorschap, wat de burger zegt doet er niet toe.
Referendums bestaan nu uit de opties ja en toch ja
De regering is bang voor de mening van het volk, het volk is of dom of te slim blijkbaar volgens de zittende macht.

Een week geleden was ik al definitief overstag mijn eerstvolgende stembrief in te leveren met de woorden dat de politiek mij niet langer vertegenwoordigd, nu zeg ik er nog achteraan dat ik de politiek zal boycotten tot we uit de EU zijn.

Alles is door onze strot gedrukt, nederland word verkocht aan industrieëlen, corrupte corporaties en bankiers. De burger blijft zich onder het mom van "sparen voor later" korten en de politiek wil maar meer en meer verdienen, waar pikken we dit nog voor?!
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_53370349
Is je probleem nu de politiek of "industrieëlen, corrupte corporaties en bankiers?"
  vrijdag 21 september 2007 @ 23:28:08 #3
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53370382
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 23:26 schreef NightH4wk het volgende:
Is je probleem nu de politiek of "industrieëlen, corrupte corporaties en bankiers?"
Het gaat samen.
  vrijdag 21 september 2007 @ 23:28:56 #4
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53370395
De corrupte corporaties en bankiers = Europa.
Nederland word verkocht aan europa.
pi_53370634
Referenda slaan toch nergens op als 50% van de bevolking geen idee heeft waar hij/zij op stemt.
'Ik stem tegen omdat anders de Nederlandse cultuur in gevaar komt'
'Ik stem tegen de landbouwsubsidies!
etc.
  zaterdag 22 september 2007 @ 00:05:13 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53371278
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 23:38 schreef Fides het volgende:
Referenda slaan toch nergens op als 50% van de bevolking geen idee heeft waar hij/zij op stemt.
etc.
Dan kun je de verkiezingen ook wel afschaffen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_53371370
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 00:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan kun je de verkiezingen ook wel afschaffen.
Soms heb ik (mijn sinistere ego, die weleens naar boven komt als in een anti-democratische bui bent (voor de goede orde, normaliter stem ik Democraten 66 )) weleens het idee dat we misschien zouden moeten invoeren dat we een klein testje moeten maken voordat je mag stemmen Ben benieuwd welke partijen dan de grootste zijn.
  zaterdag 22 september 2007 @ 01:40:32 #8
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53373146
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 00:08 schreef Fides het volgende:

[..]

Soms heb ik (mijn sinistere ego, die weleens naar boven komt als in een anti-democratische bui bent (voor de goede orde, normaliter stem ik Democraten 66 )) weleens het idee dat we misschien zouden moeten invoeren dat we een klein testje moeten maken voordat je mag stemmen Ben benieuwd welke partijen dan de grootste zijn.
Ik denk dat dan enkel D66 een paar stemmen krijgt en de rest van de partijen verdwijnen.
Persoonlijk kan ik enkel D66 nog serieus nemen als partij, die hoor je namelijk amper tot nooit in de media en zijn zover ik dus redeneer nog zichzelf ipv geassmilieerd door europese belangen.
Niet dat ze ooit macht zullen hebben, politiek is conspireren namelijk.

Ik stem iig niet meer, definitief.
Op de Fp zie ik ook genoeg reacties van mensen.. sommigen zo fel dat ze oproepen tot revolutie.
pi_53373770
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 23:28 schreef BaajGuardian het volgende:
De corrupte corporaties en bankiers = Europa.
Nederland word verkocht aan europa.
think small .. think backwards ? Nog even en Frieland gaat zich afscheiden, daarna volgen de rest van de provinciën want hun nationale trots word aan Nederland verkocht ?
pleased to meet you
  zaterdag 22 september 2007 @ 11:05:40 #10
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_53376188
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 02:27 schreef moussie het volgende:

[..]
Nog even en Frieland gaat zich afscheiden, [...]
We kunnen hopen.
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_53376657
Ik heb er gemengde gevoelens over. Aan de ene kant acht ik het merendeel van het Nederlandse volk niet genoeg geïnformeerd over het onderwerp om te mogen stemmen, inclusief mijzelf. Ik wist wel wat de grondwet in zou houden en heb daar voor gestemd, maar bij dit nieuwe verdrag heb ik geen idee. Aan de andere kant kun je het niet maken om bij zo'n duidelijk NEE van een tijdje geleden om de bevolking over te slaan. Ik vind dat Den Haag ons veel meer had moeten informeren over de inhoud, voortgang en de verschillen met de Grondwet, net zo lang tot iedereen het wel zou moeten weten. Daarna zou je een referendum moeten houden.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:49:40 #12
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53380848
Nog een voorbeeld van de schijt die dit kabinet heeft aan de burger:
Koopkracht ministers stijgt wél fors
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_53382070
Die salarisstijging van een idee van het vorige kabinet hoor..
  zaterdag 22 september 2007 @ 15:52:33 #14
pi_53382203
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:46 schreef Fides het volgende:
Die salarisstijging van een idee van het vorige kabinet hoor..
Ah, vriendjespolitiek.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_53382527
het is natuurlijk te grappig voor woorden dat je aan de ene kant zegt: jaaa dit verdrag is totaal anders dan het vorige en doet prima recht aan wat jullie wilden hoor. Nee, WIJ zeggen dat het prima is dus jullie moeten nu je smoel houden, want WIJ als regering vinden dat er genoeg naar jullie is geluisterd en jullie zullen toch wel ja zeggen tegen dit verdrag dus dan hoeven we het toch niet nog een keer te vragen. nee we zijn helemaal niet bang voor een nieuw "nee" daarom vragen we de bevolking ook niets behalve dan om braafjes slaafs achter ons aan te lopen en ja te knikken.
pi_53382801
Nederlanders zijn laf. de regering dauwt dingen door onze strot omdat we graag happen en slikken. en waarom niet? er komt geen revolutie. misschien een zeer kleinschalig protestje bij het binnenhof. en ookal komt er een protest; de regering doet wat 'goed voor het volk is' en de beste mensen in Den Haag weten heel goed dat ze bijna alles kunnen maken.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_53382812
Salaris minister gaat omhoog

http://www.telegraaf.nl/b(...)at_omhoog.html?p=2,1

door onze parlementaire redactie
DEN HAAG - Een commissie van wijzen gaat onderzoeken op welke termijn het salaris van de minister-president en ministers met 30 procent wordt verhoogd.

In de tussentijd zal het inkomen van de ministers in stapjes al met 10 procent worden opgekrikt en krijgt de premier daarbovenop nog eens 10 procent. Dat heeft het kabinet gisteren definitief besloten. Het besluit komt uitgerekend aan het slot van een week vol grote commotie over de koopkracht van hardwerkende Nederlanders. De portemonnee van een grote groep werkenden blijkt komend jaar minder goed gevuld, terwijl de economie op volle toeren draait.

Het kabinet neemt het advies van de commissie-Dijkstal grotendeels over. Die had geadviseerd het salaris van de baas van ons land met 30 procent op te hogen en dat als uitgangspunt te nemen voor de berekening van alle andere salarissen in de publieke en semipublieke sector. Overigens zijn in ons land de ministerssalarissen aan de lage kant, vergeleken met topfuncties in het bedrijfsleven.

Het besluit heeft tot gevolg dat het salaris van premier Balkenende stapsgewijs omhoog zal gaan van 9925 euro bruto nu naar 12.009 euro bruto per maand. Ministers verdienen nu evenveel als de minister-president (die wél meer onkostenvergoeding vangt), maar gaan straks 10.917 euro verdienen. Een staatssecretaris zal uitkomen op 10.247 euro tegen 9316 euro nu. Ook de salarissen van de burgemeester en wethouders van de drie grote steden gaan omhoog, evenals dat van onder meer de Nationale ombudsman en Tweede en Eerste Kamerleden. Tegelijkertijd krijgen politici die uit de politiek gaan nog slechts vier in plaats van zes jaar wachtgeld en moeten zij verplicht solliciteren als ze jonger zijn dan 57,5 jaar.

pi_53383338
Mijn pa is echt zo'n verstokte PvdA'er. Hij moet en zal elke verkiezing weer PvdA stemmen, "omdat ik dat altijd al gedaan heb". Zelfs hij liep net te schelden op Bos en die hele kut-partij.

Mooi, hij ziet ook eindelijk het licht.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_53383406
Idd eerst wel een referendum doen en dan een beetje aanpassen en dan is het ineens niet meer nodig
kut politici
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zaterdag 22 september 2007 @ 17:07:24 #20
191763 r.liong
Kiem Foei & Janet
pi_53383706
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 23:21 schreef BaajGuardian het volgende:
Het kabinet ..........< afijn heel verhaal >.....waar pikken we dit nog voor?!
Nou heb je even? Nederland en de meeste Nederlanders zijn angsthazen en schijtluizen. Kinderen die haast niets meer weten inzake maatschappelijke dingen,ouders die zich opgeven voor allerlei domme tvshows en thuis zich amper nog op de hoogte houden van de maatschappelijke problemen in de wereld en een ieder die het waagt zich daaraan te ontrekken die wordt als een lastpak/arrogante lul gezien. Dat is Nederland anno 2007 en de criminelen en andere maatschappelijke ordeverstoorders die lachen zich een ongeluk want de Staat kan het niet aan hun aan te pakken wegens allerlei budget-beheersingen. Allochtoon zijn en geen werk hebben? Overheid en dit kabinet die gooid er wel meer geld tegenaan? Hard werkende landgenoten? Ha! die pakken wij het eerste aan want die hebben het al te goed, dus weer lappen voor die lapwanzen in de samenleving die zo zielig zijn. Dat is Nederland anno 2007 en dat referendum? Ach..we hanteren gewoon de Amerikaanse politiek beheersing. Doe alsof je de burger serieus neemt maar hanteer ondertussen een eigen beleid waar geen voet tussen is te krijgen. Sinds de moord op Fortuyn,van Gogh vertrouw ik onze Nederlandse overheid voor geen meter. En met mij ongetwijfeld duizenden!

[ Bericht 0% gewijzigd door r.liong op 22-09-2007 21:15:55 ]
verpachten & verpachten
pi_53385888
Kan fok geen partij oprichten?
  zaterdag 22 september 2007 @ 18:49:50 #22
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53386105
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 18:40 schreef Aasgier het volgende:
Je denkt dat je met open armen ontvangen word in de kamer?
Het is een vaste kliek die de dienst uitmaakt, en zouden we een heel nieuwe politiek oprichten dan kun je donderop zeggen dat amerika onder het mom van terrorisme tegen een bondgenoot/volksopstand watever het strand op komt varen.
pi_53386144
ze komen toch niet aan je uitkering... Dus wat zeur je nou??
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zaterdag 22 september 2007 @ 18:55:32 #24
pi_53386220
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 18:40 schreef Aasgier het volgende:
Origineel idee. Wordt Fok! een partij?
pi_53386451
Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst zulke schaamteloze minachting voor het Nederlandse volk heb meegemaakt, als met het gedoe rond de Europese Grondwet.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_53386485
Sorry, ik bedoel natuurlijk het verdrag met minieme wijzigingen voor de Europese betrekkingen, en wat zo anders is dan de vorige opzet, dat we er vanuit kunnen gaan dat de 63% van de mensen die vorige keer nee heeft gestemd, nu zeker ja zal stemmen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zaterdag 22 september 2007 @ 21:08:09 #27
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53389795
quote:
'Kabinet zal referendum hoe dan ook boycotten'
Een initiatief van de Tweede Kamer om toch een referendum over het Europese Verdrag te houden, zal door het kabinet worden geblokkeerd.

Dat melden Haagse bronnen aan de Volkskrant. Het kabinet zou gisteren tijdens de ministerraad tot de boycot hebben besloten.

Onnodig
Gisteren maakten premier Jan Peter Balkenende (CDA) en staatssecretaris Frans Timmermans (Europese Zaken, PvdA) bekend dat het kabinet een referendum over het nieuwe Europese Verdrag onnodig vindt.

De SP in de Tweede Kamer wil daarom binnen enkele weken met een initatiefwetsvoorstel te komen om de volksraadpleging alsnog mogelijk te maken.

PVV, GroenLinks, D66 en de Partij voor de Dieren steunen het voorstel. De PvdA, die een sleutelrol speelt, beslist dinsdag. Fractievoorzitter Jacques Tichelaar zei in juni voor een referendum te zijn.

Handtekening
Er is een kans dat het voorstel door Tweede en Eerste Kamer wordt aangenomen. De regering moet er dan nog een handtekening onder zetten. Maar het kabinet zou gisteren dus hebben afgesproken dit niet te doen. Een door het parlement gewenst referendum kan er dan niet komen.

In de Volkskrant reageren oppositiepartijen SP, GroenLinks en D66 woedend. SP-Kamerlid Harry van Bommel spreekt van een ‘ultieme belediging van de Kamer’ en GroenLinksfractievoorzitter Femke Halsema noemt het kabinet ‘arrogant’. Volgens D66-leider Alexander Pechtold ‘dwarsboomt’ het kabinet het parlement.

Staatssecretaris Timmermans wilde de afspraak over de boycot vandaag in het TROS-programma Kamerbreed bevestigen noch ontkennen.
Bron
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_53393983
quote:
Een nieuw referendum is niet nodig en niet wenselijk.
mag ik een teiltje?
Ze zijn tegen een nieuwe referendum omdat ze bang zijn dat er weer een NEE komt.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_53394297
nm

[ Bericht 25% gewijzigd door Aasgier op 22-09-2007 23:53:30 ]
pi_53394527
<- dat dus.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_53394741
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 23:38 schreef Fides het volgende:
etc.
Het vorige referendum had inderdaad net zo goed "Snapt u de vraag eigenlijk wel?" boven de knop gehad kunnen hebben en als de Nederlander dan een beetje eerlijk was geweest was het antwoord nog steeds Nee gebleven.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zaterdag 22 september 2007 @ 23:59:44 #32
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53394833
De nederlander is niet dom, het volk is niet dom, en de zittende macht alles behalve slim.
pi_53395403
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 23:59 schreef BaajGuardian het volgende:
De nederlander is niet dom, het volk is niet dom, en de zittende macht alles behalve slim.
right, de nederlander is gewoon ''lam'', de nl geeft om zijn eigen geld en zo ook de regering en ondertussen kunnen we elkaar niet uitstaan = hypocriet.
het nederlands gevoel is gewoon verkocht.
  zondag 23 september 2007 @ 00:21:26 #34
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53395442
Ben ik het volledig mee eens, verkocht is het goede woord.
De burger is en word zwak gehouden.
pi_53395661
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 23:59 schreef BaajGuardian het volgende:
Mensen die NEE stemden twee jaar terug met redenen dat het kabinet ze tegen viel of dat ze de euro niet moesten zijn wel degelijk dom. Blijkbaar was dat een groot deel. Van alle mensen in mijn omgeving die NEE hebben gestemd heb ik nog geen legitiem antwoord mogen ontvangen, behalve de al net genoemde of het feit dat ze niet willen dat Turkije bij de EU komt. .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  zondag 23 september 2007 @ 00:45:25 #36
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53395942
quote:
Op zondag 23 september 2007 00:31 schreef Steeven het volgende:

[..]

Mensen die NEE stemden twee jaar terug met redenen dat het kabinet ze tegen viel of dat ze de euro niet moesten zijn wel degelijk dom. Blijkbaar was dat een groot deel. Van alle mensen in mijn omgeving die NEE hebben gestemd heb ik nog geen legitiem antwoord mogen ontvangen, behalve de al net genoemde of het feit dat ze niet willen dat Turkije bij de EU komt. .
Dus je bent slim als je je eigen vaderland verkoopt aan europa?
Jij bent zeker iemand die het "kleingeestig" vind om niet één wereld te willen.
Ik zal je vertellen waarom ik dit niet wil, omdat authenticiteit van cultuur de wereld zo bijzonder interresant maakt, wat is er nog te reizen en te ontdekken als alles in unie bestaat, daarnaast zijn degenen achter deze unie (de hoge heren van europa) zo corrupt als een ford vol gangsters.
pi_53396049
quote:
Op zondag 23 september 2007 00:45 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik zal je vertellen waarom ik dit niet wil, omdat authenticiteit van cultuur de wereld zo bijzonder interresant maakt, wat is er nog te reizen en te ontdekken als alles in unie bestaat, daarnaast zijn degenen achter deze unie (de hoge heren van europa) zo corrupt als een ford vol gangsters.
Voel je je aangevallen dan? Los van dit hou je het hele EU-proces toch niet tegen. Dat werkt al tientallen jaren door en zal dat blijven doen. Geen land zal zijn identiteit verliezen, waar jij bang voor bent en voor zover wij Nederlanders al een identiteit zouden bezitten. Tegen de tijd dat de Oostbloklanden zijn ingepolderd is het alweer 2030-2050 en daarna ben ik benieuwd welke kant de EU op gaat.

Oh en leg mij aan de hand van voorbeelden eens uit welke hoge heren zich precies schuldig maken aan corrupte praktijken en welke praktijken zijn dat dan precies?
pi_53396084
quote:
Op zondag 23 september 2007 00:31 schreef Steeven het volgende:

[..]

Zorgen dat Turkije niet in de EU komt is reden genoeg om NEE te stemmen tegen de EU.
Daarnaast elke maand het hele europeese parlement en administratie verhuizen naar Straatsburg is ook al reden om NEE te stemmen.

Nu worden beide onderwerpen volgens mij niet in de "grondwet" genoemd maar wij als burgers hebben immers alleen die kans om te zeggen wat we van de EU vinden.
Nou ja we kunnen ook Wilders stemmen, die is ook tegen de EU, maar ja dan krijg je zijn blonde lokken er wel bij...
pi_53396332
quote:
Op zondag 23 september 2007 00:52 schreef HarryP het volgende:

[..]

Zorgen dat Turkije niet in de EU komt is reden genoeg om NEE te stemmen tegen de EU.
Daarnaast elke maand het hele europeese parlement en administratie verhuizen naar Straatsburg is ook al reden om NEE te stemmen.

Nu worden beide onderwerpen volgens mij niet in de "grondwet" genoemd maar wij als burgers hebben immers alleen die kans om te zeggen wat we van de EU vinden.
Nou ja we kunnen ook Wilders stemmen, die is ook tegen de EU, maar ja dan krijg je zijn blonde lokken er wel bij...
Dat verhuizingscircus is ook triest, maar bij lange na geen reden om je rug tot de EU toe te keren.
  zondag 23 september 2007 @ 01:07:59 #40
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53396351
quote:
Op zondag 23 september 2007 00:51 schreef Steeven het volgende:

[..]

Voel je je aangevallen dan? Los van dit hou je het hele EU-proces toch niet tegen. Dat werkt al tientallen jaren door en zal dat blijven doen. Geen land zal zijn identiteit verliezen, waar jij bang voor bent en voor zover wij Nederlanders al een identiteit zouden bezitten. Tegen de tijd dat de Oostbloklanden zijn ingepolderd is het alweer 2030-2050 en daarna ben ik benieuwd welke kant de EU op gaat.

Oh en leg mij aan de hand van voorbeelden eens uit welke hoge heren zich precies schuldig maken aan corrupte praktijken en welke praktijken zijn dat dan precies?
Maar een voorbeeldje hoor, ben te moe om nu nog dieper er op in te gaan.
http://video.google.nl/videoplay?docid=-6270446064124248
pi_53396411
quote:
Op zondag 23 september 2007 01:07 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Maar een voorbeeldje hoor, ben te moe om nu nog dieper er op in te gaan.
http://video.google.nl/videoplay?docid=-6270446064124248
Doet het niet.
  zondag 23 september 2007 @ 01:25:05 #42
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_53396629
Een mooie opening.
Ik begrijp ook niet dat men een referendum denkt te kunnen passeren. Bij het vorige referendum kon je gratis de stukken opvragen om je binnen een heel krap tijdsbestek een oordeel te vellen over 'dit' Europa. Als dat referendum er niet komt, dan weten we eigenlijk niet eens wat er veranderd is in het boekwerk 'een verdrag tot vaststelling van een grondwet voor Europa' uit 2005. De titel spreekt voor zich.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_53396922
quote:
Op zondag 23 september 2007 01:25 schreef Aoristus het volgende:
Een mooie opening.
Ik begrijp ook niet dat men een referendum denkt te kunnen passeren. Bij het vorige referendum kon je gratis de stukken opvragen om je binnen een heel krap tijdsbestek een oordeel te vellen over 'dit' Europa. Als dat referendum er niet komt, dan weten we eigenlijk niet eens wat er veranderd is in het boekwerk 'een verdrag tot vaststelling van een grondwet voor Europa' uit 2005. De titel spreekt voor zich.
kom nou zeg, het maakt toch geen f*ck uit wat er is aangepast, dezelfde mensen die toen niet hebben gelezen waarover het ging zullen dat nu ook niet doen en gewoon NEE blijven stemmen, desnoods gaan ze Nederland isoleren van de rest van Europa om Turkije maar buiten de EU te houden .. er zijn er zelfs tussen die NEE stemmen omdat ze de gulden terug willen ..
pleased to meet you
  zondag 23 september 2007 @ 01:53:54 #44
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_53397092
quote:
Op zondag 23 september 2007 01:44 schreef moussie het volgende:

[..]

kom nou zeg, het maakt toch geen f*ck uit wat er is aangepast, dezelfde mensen die toen niet hebben gelezen waarover het ging zullen dat nu ook niet doen en gewoon NEE blijven stemmen, desnoods gaan ze Nederland isoleren van de rest van Europa om Turkije maar buiten de EU te houden .. er zijn er zelfs tussen die NEE stemmen omdat ze de gulden terug willen ..
Ik heb NEE gestemd omdat ik niet voldoende tijd had om me een beeld te vormen van de stukken.
De titel verried al een beetje de inhoud.
Er zijn nog tal van problemen die niet opgelost zijn. Ik wil niet dat het CDA dat voor ons oplost.
pi_53397742
quote:
Op zondag 23 september 2007 00:45 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

ooh, we moeten dus allemaal op de klompen en in klederdracht, tulpenbollen planten, kaas maken en aardappels eten ?
Ja toch, want da's de echte hollandse cultuur, dat is wat de buitenlander die geen weed rookt verwacht te zien hier .. niet die moderne mengelmoes aan westerse kleding die die thuis ook ziet .. en oh ja, iedereen op de fiets, want in Holland gaan ze allemaal op de fiets .. ja joh, da's onze cultuur
Het ergste hieraan vind ik dat je niet alleen de tijd wil stilzetten, je wil hem eigenlijk terug draaien, en daarna een heel land onder een kaasstolpje zetten ..

en wat de corruptie betreft .. macht corrumpeert, dat wisten we al langer dan vandaag, maar is dat een reden om iets wat in het voordeel is van iedereen dan maar af te blazen ? Lijkt me toch eerder dat je de corruptie aanpakt ?
pleased to meet you
pi_53397772
Ik ben ervoor om Nederland te verkopen en dan de opbrengst delen.
pi_53397836
quote:
Op zondag 23 september 2007 01:53 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Ik heb NEE gestemd omdat ik niet voldoende tijd had om me een beeld te vormen van de stukken.
De titel verried al een beetje de inhoud.
Er zijn nog tal van problemen die niet opgelost zijn. Ik wil niet dat het CDA dat voor ons oplost.
mwah, als je kijkt hoe dat nu gaat in de States, de Dollar en zo, heb ik toch het idee dat we nu moeten handelen .. daarnaast, het CDA is niet weg te branden uit de regering, behalve tijdens Paars hebben ze er altijd in gezeten, dus dat die zich er niet mee (kunnen) bemoeien, daar kan je lang op wachten
pleased to meet you
  zondag 23 september 2007 @ 14:34:16 #48
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53405585
Dat 'beter' moussie, is een diepe valkuil.
pi_53405902
quote:
Op zondag 23 september 2007 14:34 schreef BaajGuardian het volgende:
Dat 'beter' moussie, is een diepe valkuil.
en waar komt dat "beter" ineens vandaan ?
pleased to meet you
  zondag 23 september 2007 @ 14:54:27 #50
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53406075
quote:
Op zondag 23 september 2007 14:46 schreef moussie het volgende:

[..]

en waar komt dat "beter" ineens vandaan ?
Daarmee doelde ik op deze uitspraak van je:
quote:
maar is dat een reden om iets wat in het voordeel is van iedereen dan maar af te blazen ? Lijkt me toch eerder dat je de corruptie aanpakt ?
Trouwens, de corruptie in europa aanpakken is hetzelfde als een tent vol rovers en moordenaars binnenstappen met een zakmesje.
pi_53406447
quote:
Op zondag 23 september 2007 14:54 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Daarmee doelde ik op deze uitspraak van je:
aah, op die manier .. vertel, hoezo is dat volgens jou een valkuil ?
En als het een valkuil is, dan zitten we er toch al lang in, met ons maatschappelijk systeem dat op de groei is gebouwd ?
quote:
Trouwens, de corruptie in europa aanpakken is hetzelfde als een tent vol rovers en moordenaars binnenstappen met een zakmesje.
is dat niet het verhaal van elke vorm van vernieuwing, de machthebbers aanpakken met gevaar voor eigen leven, soms letterlijk ?
pleased to meet you
pi_53409514
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 01:40 schreef BaajGuardian het volgende:
Persoonlijk kan ik enkel D66 nog serieus nemen als partij, die hoor je namelijk amper tot nooit in de media en zijn zover ik dus redeneer nog zichzelf ipv geassmilieerd door europese belangen.
Wat een waanzinnig domme opmerking.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  zondag 23 september 2007 @ 16:48:44 #53
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53409533
quote:
Op zondag 23 september 2007 16:47 schreef Apropos het volgende:

[..]

Wat een waanzinnig domme opmerking.
Ik weet van wie het komt dus watever.
pi_53411032
quote:
Op zondag 23 september 2007 16:48 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik weet van wie het komt dus watever.
Van jou?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_53414691
Ik ben nooit zo voor referenda geweest. Veel mensen zijn te simpel of te onwetend om mee te beslissen over politiek, inclusief mij. En sommige mensen menen er ook veel van te weten, terwijl ze geen idee hebben van het grotere plaatje. Ik snap de relevantie niet van het idee dat dergelijke mensen meebeslissen in politieke beslissingen. Alles voor een democratie ofzo ?
  zondag 23 september 2007 @ 20:53:22 #56
pi_53414974
quote:
Op zondag 23 september 2007 20:40 schreef Haushofer het volgende:
Ik ben nooit zo voor referenda geweest. Veel mensen zijn te simpel of te onwetend om mee te beslissen over politiek, inclusief mij. En sommige mensen menen er ook veel van te weten, terwijl ze geen idee hebben van het grotere plaatje. Ik snap de relevantie niet van het idee dat dergelijke mensen meebeslissen in politieke beslissingen. Alles voor een democratie ofzo ?

In theorie zijn referenda toch voor het creëren van draagkracht? Beleidsmakers worden dan aangespoord om hun verhaal goed te verkopen. Maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat iedereen gewoon voor stemt.
pi_53415723
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_53415769
Een deel van de mensen is te dom, en een ander deel heeft geen zin om er zoveel tijd in te steken dat je genoeg op de hoogte bent om fatsoenlijke uitspraken over politieke zaken te doen. Waarom dit soort mensen laten meebeslissen? Iedereen kan toch zijn/haar voorkeursrichting al uitspreken door op een partij te stemmen? Dat lijkt mij genoeg. Met ethische kwesties kan dat anders liggen, maar ik heb me verbaasd over het feit dat we een referendum hadden over een Europese grondwet. Ik ben er stellig van overtuigd dat het overgrote deel van de stemmers niet een goed genoeg beeld had om daar iets zinnigs over te zeggen.
  Moderator zondag 23 september 2007 @ 21:51:58 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_53416756
bron?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 23 september 2007 @ 21:53:36 #60
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_53416817
- troll -

[ Bericht 86% gewijzigd door sp3c op 23-09-2007 22:04:45 ]
pi_53419800
10.000 per maand voor de minister-president? Zo vreselijk weinig?

En jullie je maar afvragen waarom we zo'n waardeloze regering hebben!
pi_53426274
quote:
Op zondag 23 september 2007 21:51 schreef sp3c het volgende:
bron?
Bron? Dat zijn mijn persoonlijke ervaringen en m'n eigen standaard, wellicht.
  maandag 24 september 2007 @ 11:17:52 #63
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_53427177
Dit 'grondwet' verhaal is voor de burger eindelijk een kans om eens te laten blijken wat we nu vinden van de hele EU en alles wat daar bij komt kijken.

Ik zelf ben flink EU-sceptisch, ik voel er helemaal niks voor om als inwoner van een heel klein land maar heel weinig te zeggen te hebben over onze toekomst en dan betalen wij ook nog eens buitensporig mee.

Denk eens aan die ziektes die enkele jaren geleden de bio-industrie overspoelden; miljoenen dieren moesten worden afgemaakt omdat ze een simpel te genezen ziekte onder de leden hadden of uit voorzorg. Beesten konden gewoon gevaccineerd worden, alleen de EU stond dat niet toe.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  Moderator maandag 24 september 2007 @ 13:12:37 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_53430375
quote:
Op maandag 24 september 2007 10:46 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Bron? Dat zijn mijn persoonlijke ervaringen en m'n eigen standaard, wellicht.
nee de bron van het stuk in de op ... wellicht?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_53430969
Ik hoop ook dat het EU-'grondwet' referendum meteen de allerlaatste is. Hoe kan je in hemelsnaam pauper1 en pauper2 laten meestemmen over dit soort zaken. Mensen hebben geen idee waar het over gaat, wat het inhoudt en waarom dit nodig zou kunnen zijn.

Je laat toch geen mensen hierover stemmen die graag de gulden terugwillen, omdat ze denken dat alles dan 2x zo goedkoop wordt!?!
  maandag 24 september 2007 @ 13:45:44 #66
pi_53431081
quote:
Op maandag 24 september 2007 13:40 schreef The_End het volgende:
Ik hoop ook dat het EU-'grondwet' referendum meteen de allerlaatste is. Hoe kan je in hemelsnaam pauper1 en pauper2 laten meestemmen over dit soort zaken. Mensen hebben geen idee waar het over gaat, wat het inhoudt en waarom dit nodig zou kunnen zijn.

Je laat toch geen mensen hierover stemmen die graag de gulden terugwillen, omdat ze denken dat alles dan 2x zo goedkoop wordt!?!
Democratie afschaffen dan maar?
pi_53431200
quote:
Op maandag 24 september 2007 13:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Democratie afschaffen dan maar?
Ik geloof niet dat een referendum een fundamenteel onderdeel is van een democratie?
pi_53431601
Een tijdje geleden is er door wat Engelse lui een vergelijk gemaakt overwat er de laatste keer en nu in de Europese grondwet staat.
Er is enorm goed gebruik gemaakt van ctrl-c en ctrl-v om zo de regels op een andere plek te zetten.
Dus heb je gewoon nog te maken met hetzelfde gebeuren als de laatste keer.

Toen giong Den Haag ook al over tot bangmakerijen van de Nederlandse bevolking "We worden de EU uit gezet en dan gaan ze ons ......." en nog meer van die bullshit verhalen.

De Engelsen hebben ook al jaren schijt aan wat ze in Brussel zeggen en dat moet Nederland ook maar eens doen.

En als de huidige regeringspartijen het niet willen doen zoals wij, het volk, het wilt, moeten ze maar opzouten.
De eerst volgende verkiezing gaat mijn stem naar een partij die tegen de EU is, of minstens tegen de EU grondwet.

En dan ook gelijk de geldkraan dichtdraaien naar Brussel, zodat het geld in Nederland gebruikt kan worden, waar het nodig is.

En mocht Fok! een eigen partij willen oprichten, dan ben ik er ook bij.
  maandag 24 september 2007 @ 14:27:52 #69
pi_53432087
quote:
Op maandag 24 september 2007 13:50 schreef The_End het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat een referendum een fundamenteel onderdeel is van een democratie?
Dezelfde debielen die tegen Europa zijn stemmen op Wilders en Balkenende. Ik zie het verschil niet.
pi_53432601
quote:
Op maandag 24 september 2007 14:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Dezelfde debielen die tegen Europa zijn stemmen op Wilders en Balkenende. Ik zie het verschil niet.
Een noodzakelijk kwaad van een democratie; dat is een referendum echter niet.
pi_53432705
quote:
Op maandag 24 september 2007 13:50 schreef The_End het volgende:

[..]

diezelfde paupers die volgens jou niet voor een referendum mogen stemmen mogen wel stemmen voor de verkiezingen, indirect hebben ze er dus wel degelijk mee te maken. non argument dus, dat je geen referendum zou kunnen houden omdat de bevolking te achterlijk is, dan zou je uberhaupt geen verkiezingen moeten houden. De overheid moet de bevolking simpelweg kunnen overtuigen WAAROM die grondwet zo geweldig is en "dan krijg ik (balkenende) een goede baan in brussel na m'n loopbaan hier" is nou niet echt een sterk argument, noch dat er massaal oorlogen en andere rotzooi komt.
  maandag 24 september 2007 @ 15:02:22 #72
pi_53432881
quote:
Op maandag 24 september 2007 14:51 schreef The_End het volgende:

[..]

Een noodzakelijk kwaad van een democratie; dat is een referendum echter niet.
Aangezien we gedeeltelijk door Europa bestuurd worden zou het fijn zijn als we ook in die richting konden stemmen. Maar dat kan niet. We kunnen ook niet tegen stemmen, slechte zaak. En zeker geen democratische zaak.

Als we toch geen democratie hebben is een referendum het enige dat overblijft.
pi_53433033
quote:
Op maandag 24 september 2007 15:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Aangezien we gedeeltelijk door Europa bestuurd worden zou het fijn zijn als we ook in die richting konden stemmen. Maar dat kan niet. We kunnen ook niet tegen stemmen, slechte zaak. En zeker geen democratische zaak.

Als we toch geen democratie hebben is een referendum het enige dat overblijft.
Dat het Europees Parlement en haar verkiezingen niemand wat boeit maakt het nog geen dictatuur.
pi_53433322
quote:
Op maandag 24 september 2007 15:09 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat het Europees Parlement en haar verkiezingen niemand wat boeit maakt het nog geen dictatuur.
een parlement waarin bijv Nederland geen ene flikker aan invloed heeft, nee da's leuke democratie wou je zeggen. Er is door 2/3 meerderheid van de bevolking NEE gezegd tegen een eu grondwet, als dat via het europarlement had gegaan had je net zo goed niets kunnen zeggen want we hebben daar net zoveel invloed als de pvdd in de 2e kamer. maar 2/3 van de nederlandse bevolking was wel tegen, dan toch maar gewoon doordrukken? Vraag het dan niet en doe dan in ieder geval niet alsof er een democratie is.
pi_53433549
1 keer in de 4 jaar stemmen vind ik wel genoeg. Voor de gemiddelde Nederlander is het al een grote opgave om zich daar toe te zetten/verdiepen in de standpunten.
pi_53434060
quote:
Op maandag 24 september 2007 14:55 schreef Sora het volgende:

diezelfde paupers die volgens jou niet voor een referendum mogen stemmen mogen wel stemmen voor de verkiezingen, indirect hebben ze er dus wel degelijk mee te maken. non argument dus, dat je geen referendum zou kunnen houden omdat de bevolking te achterlijk is, dan zou je uberhaupt geen verkiezingen moeten houden. De overheid moet de bevolking simpelweg kunnen overtuigen WAAROM die grondwet zo geweldig is en "dan krijg ik (balkenende) een goede baan in brussel na m'n loopbaan hier" is nou niet echt een sterk argument, noch dat er massaal oorlogen en andere rotzooi komt.
Dan heb je het niet helemaal begrepen. Wij stemmen op volksvertegenwoordiging. In principe kunnen dat net zogoed paupers zijn die geen reet begrijpen van ook maar iets wat geschreven is. In praktijk is het echter zo dat de mensen die daar zitten, wel het vermogen hebben om dit soort dingen te overzien zeker icm allerlei adviseurs.

Dat is totaal wat anders dan mensen direct te laten stemmen voor een of andere zaak.
pi_53434135
quote:
Op maandag 24 september 2007 14:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hiep hoi, ik ben een debiel
  maandag 24 september 2007 @ 15:57:37 #78
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53434292
quote:
Op maandag 24 september 2007 15:48 schreef The_End het volgende:

[..]

Dan heb je het niet helemaal begrepen. Wij stemmen op volksvertegenwoordiging. In principe kunnen dat net zogoed paupers zijn die geen reet begrijpen van ook maar iets wat geschreven is. In praktijk is het echter zo dat de mensen die daar zitten, wel het vermogen hebben om dit soort dingen te overzien zeker icm allerlei adviseurs.

Dat is totaal wat anders dan mensen direct te laten stemmen voor een of andere zaak.
Alsof wat europa wil leiden het volk vertegenwoordigd
  maandag 24 september 2007 @ 16:02:05 #79
pi_53434435
quote:

[..]

Die volksvertegenwoordigers zitten er om herkozen te worden. En ze worden herkozen omdat ze "Er betrouwbaar uit zien", dan hebben we het over een Balkenende die politieke steun gaf aan de Irak oorlog die begon met een leugen (massavernietigingswapens) en die nog niet geëindigd is met een onderzoek.

Ze hebben misschien bepaalde vermogens, maar dat wil nog niet zeggen dat ze in jouw belang handelen of dat ze altijd de waarheid vertellen.

Over Europa hebben we helemaal weinig te vertellen. We worden door onze "volksvertegenwoordigers" gewoon bedreigt (oorlog, stroom valt uit) als we nee dreigen te stemmen. Dus blijkbaar hebben de volksvertegenwoordigers zelf ook niet al te veel vertrouwen in het gezonde verstand van de kiezers.
  maandag 24 september 2007 @ 16:04:16 #80
pi_53434507
quote:
Op maandag 24 september 2007 15:51 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Hiep hoi, ik ben een debiel
Vind jij Balkenende ook zo betrouwbaar?
pi_53434914
quote:
Op maandag 24 september 2007 16:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

iig betrouwbaarder dan anderen ..
pleased to meet you
pi_53435326
Ja, dat zijn 'argumenten' waar ik niet zoveel mee kan. Geef dit topic maar een schopje naar [TRU]. Complotdenken overheerst.
pi_53435734
quote:
Op zondag 23 september 2007 21:23 schreef Haushofer het volgende:
Een deel van de mensen is te dom, en een ander deel heeft geen zin om er zoveel tijd in te steken dat je genoeg op de hoogte bent om fatsoenlijke uitspraken over politieke zaken te doen.
Zijn dat alle delen ? Bestaan er geen mensen die hun best gedaan hebben om zich te verdiepen in die eu grondwet en met 99% overtuiging nee hebben gestemd ?
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_53435902
quote:
Op maandag 24 september 2007 16:49 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Zijn dat alle delen ? Bestaan er geen mensen die hun best gedaan hebben om zich te verdiepen in die eu grondwet en met 99% overtuiging nee hebben gestemd ?
Dat denk ik wel, maar ik denk dat dat er bijzonder weinig zijn. Dan nog is een groot deel van de mensen die zich er wel in verdiept hebben niet in staat om te begrijpen wat het allemaal betekent. Ik denk dat alleen mensen met een juridische achtergrond echt goed over deze 'grondwet' kunnen oordelen.
pi_53435966
Zoals ik al eerder in een ander topic aan gaf; leven wij in een schijndemocratie.

Maar goed, wie weet kan de PvdA 1 keer luisteren naar de hardwerkende Arbeider door als toch nog referendum te regelen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 24 september 2007 @ 17:18:22 #86
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53436444
quote:
Op maandag 24 september 2007 16:34 schreef The_End het volgende:
Ja, dat zijn 'argumenten' waar ik niet zoveel mee kan. Geef dit topic maar een schopje naar [TRU]. Complotdenken overheerst.
Hoezo? De OP stond gewoon op de FP hoor.
pi_53436887
Blijkbaar was dit EU verdrag in november vorig jaar niet reden genoeg voor mensen om op partijen te stemmen die voor een referendum, of tegen het hele verdrag waren. Nou ja, jammer dan. In een 50%+1 systeem is het dan maar zo. Dat wordt ook geaccepteerd als het over andere zaken gaat.
pi_53437286
Nee zo werkt dat dus niet, Europa is niet zo maar een zaak.

Overigens zei de PvdA voor de verkiezingen voor een referendum te zijn.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_53437467
quote:

[..]

dan heb jij mijn punt niet begrepen. of die paupers nou direct op iets stemmen of iemand kiezen die voor hun stemt, in beide gevallen hebben ze geen flauw idee waar het over gaat en waarom ze stemmen, enige verschil is dat ze bij het een direct invloed hebben en bij de andere indirect. dus of ze nou iemand kiezen en daarbij geen flauw idee waar ze voor stemmen of dat ze het zelf doen? in beide gevallen kunnen die paupers net zo goed niet stemmen
pi_53437531
quote:
Op maandag 24 september 2007 17:36 schreef Qomolangma het volgende:
Blijkbaar was dit EU verdrag in november vorig jaar niet reden genoeg voor mensen om op partijen te stemmen die voor een referendum, of tegen het hele verdrag waren. Nou ja, jammer dan. In een 50%+1 systeem is het dan maar zo. Dat wordt ook geaccepteerd als het over andere zaken gaat.
non argument, je kan niet op een partij stemmen die puur en alleen om 1 punt. saillant detail: grote winnaars afgelopen verkiezingen: SP, tegen europa/grondwet, PVV, ook tegen europa/grondwet, CU, voorheen OOK tegen en PVDD, OOK tegen de grondwet. de partijen die voor waren hebben stuk voor stuk verloren.

overigens was 2/3 tegen destijds, 2/3 meerderheid die je bijv nodig hebt om een grondwet te veranderen.
pi_53437553
quote:
Op maandag 24 september 2007 16:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ja, ik heb op Balkenende gestemd
quote:
Op maandag 24 september 2007 16:49 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Die zullen er prima zijn. Ik had het ook niet over alle mensen. Maar een referendum pretendeert dat alle burgers zinnige uitspraken over politieke beslissingen kunnen maken, en daar ben ik het niet mee eens. Daarom ben ik ook tegen directe invloed van burgers op de politiek; laat die invloed alleen maar via de partijen gaan.
pi_53437599
quote:
Op maandag 24 september 2007 17:54 schreef JohnDope het volgende:
Nee zo werkt dat dus niet, Europa is niet zo maar een zaak.

Overigens zei de PvdA voor de verkiezingen voor een referendum te zijn.
het zou me enorm verbazen als die zich een keer aan hun beloften houden
pi_53438665
Enige partijen waar ik nog vertrouwen in heb is D66 en de SP. Van Wilders weet ik nogsteeds niet wat zijn standpunten zijn (op 1 na natuurlijk).

De SP is de enige partij die echt nog vragen stelt en die het volk vertegenwoordigd.
Ik bedoel, kijk nou naar het debacel met Irak en dat er geen onderzoek mag komen. Dan geef je toch al aan dat je schuldig bent. En nu geen referendum. Wat een kul.

http://www.nu.nl/news/124(...)n_EU-referendum.html
  maandag 24 september 2007 @ 18:44:33 #94
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53438733
quote:
Op maandag 24 september 2007 18:04 schreef Haushofer het volgende:

Ja, ik heb op Balkenende gestemd
  maandag 24 september 2007 @ 20:41:12 #95
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53442566
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_53451239
quote:
Op maandag 24 september 2007 18:05 schreef Sora het volgende:

[..]

het zou me enorm verbazen als die zich een keer aan hun beloften houden
idd
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_53451248
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 06:51 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

idd
Zo als de wind waait.
pi_53451405
Ach het is het gebruikelijke verhaal; de nee-stemmers zijn tegen omdat ze tegen elk voorstel zijn dat niet 100% aansluit op hun idealen. En dat zijn waarschijnlijk ook de mensen die het felst nu wéér een referendum willen omdat ze wéér een voorstel willen kunnen afschieten.

De ja-stemmers zijn voor het grootste deel mensen die ook niet heel enthousiast worden van wat er is voorgesteld, maar die een beetje beter doorhebben dat 'best' nooit de gifpil voor 'beter' mag inhouden. Die hebben waarschijnlijk ook niet zo'n trek in een referendum, omdat je dan weer zo'n ronde van hysterische nee-stemmers krijgt die ergens een komma hebben weten vinden die ze niet bevalt.

Overigens, die Grondwet was al onleesbaar, maar iedereen die beweert dat hij het wijzigingsverdrag kan volgen is gewoon een vette leugenaar.
  dinsdag 25 september 2007 @ 15:18:28 #99
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53461113
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 07:40 schreef HiZ het volgende:
Ach het is het gebruikelijke verhaal; de nee-stemmers zijn tegen omdat ze tegen elk voorstel zijn dat niet 100% aansluit op hun idealen. En dat zijn waarschijnlijk ook de mensen die het felst nu wéér een referendum willen omdat ze wéér een voorstel willen kunnen afschieten.

De ja-stemmers zijn voor het grootste deel mensen die ook niet heel enthousiast worden van wat er is voorgesteld, maar die een beetje beter doorhebben dat 'best' nooit de gifpil voor 'beter' mag inhouden. Die hebben waarschijnlijk ook niet zo'n trek in een referendum, omdat je dan weer zo'n ronde van hysterische nee-stemmers krijgt die ergens een komma hebben weten vinden die ze niet bevalt.

Overigens, die Grondwet was al onleesbaar, maar iedereen die beweert dat hij het wijzigingsverdrag kan volgen is gewoon een vette leugenaar.
En dus moet je maar ja stemmen als een schaapje zonder kennis? Ja stemmen voor het slachthuis
pi_53461238
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 15:18 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

En dus moet je maar ja stemmen als een schaapje zonder kennis? Ja stemmen voor het slachthuis
En dus moet je maar nee stemmen als een schaapje zonder kennis?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')