abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 september 2007 @ 20:28:39 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53365549
quote:

Koopkracht ministers stijgt wél fors

Het kabinet heeft besloten het huidge ministerssalaris te verhogen met tien procent. Dat salaris geldt als de maximumnorm voor de overige inkomens in de publieke sector. Dit ligt in lijn met voorstellen van een commissie onder leiding van oud-minister Hans Dijkstal.
Die stelde voor het salaris nog verder te verhogen, tot maximaal 130 procent van het huidige. Zover gaat het kabinet nu nog niet. Een in te stellen commissie van wijzen moet besluiten over de fasering van de verdere verhoging.

Het kabinet wil een "samenhangend loongebouw" invoeren, waarin de minister-president het meest verdient; 110 procent van het salaris van de andere ministers. Een staatssecretaris verdient dan 90 procent van het salaris van een minister.

9925 euro bruto
Commissarissen van de Koningin en burgemeesters van grote steden komen uit op 85 procent, leden van de Tweede Kamer op 55 procent.
De minister-president verdient nu nog bruto 9.925 per maand, evenveel als de andere ministers.

De voorstellen van minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) voorzien ook in versoberingen, zoals beperking van de duur van uitkeringen, invoering van sollicitatieplicht en aanpassing van vergoedingen voor onkosten.
Bron

En hier moet de kamer wel direct iets aan doen want dit is echt onacceptabel als heel Nederland verder in moet leveren.

Dit kabinet geeft precies aan hoe ze de gewone burger inschatten....
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 21 september 2007 @ 20:31:58 #2
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53365629
Volgens mij is dit een maatregel van het vorige kabinet . Volgens mij zou je toen geen moord en brand hebben gegild hierover .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 21 september 2007 @ 20:34:14 #3
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_53365694
Kan je nagaan, in Italië verdient een parlementariër 15.000 netto per maand, daar zijn onze kamerleden maar arme sloebers bij vergeleken.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 21 september 2007 @ 20:34:43 #4
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53365707
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 20:31 schreef Falco het volgende:
Volgens mij is dit een maatregel van het vorige kabinet . Volgens mij zou je toen geen moord en brand hebben gegild hierover .
Toen vond ik ook de stijging ook te hoog. Deze maatregel is idd van het vorige kabinet maar moest nog door een missioniar kabinet bekrachtigd worden.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  † In Memoriam † vrijdag 21 september 2007 @ 20:35:11 #5
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_53365718
Ik ben het met je conclusie wel eens al moet ik toegeven dat 10k bruto voor een premier wel erg weinig is (al komt het grote binnenlopen voor die gasten natuurlijk na de kamerperiode, in het bedrijfsleven). Wat verdienen publieke bestuurders in andere Europese landen eigenlijk?
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 21 september 2007 @ 20:39:32 #6
163650 Greys
pi_53365845
Oh, dus DIT is het zoet na het zuur?
Ik dacht serieus dat ze het over ons hadden toen, maar ze hadden het over zichzelf...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_53365883
wel relaxt, je eigen salaris vaststellen
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_53365885
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 20:34 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Toen vond ik ook de stijging ook te hoog. Deze maatregel is idd van het vorige kabinet maar moest nog door een missioniar kabinet bekrachtigd worden.
Je bent net zo inconseqeunt als de Elsevier. De VVD wilde in het vorige kabinet nog een stijging van 30% maar dankzij de PvdA is dit slechts 10% geworden.
  vrijdag 21 september 2007 @ 20:44:37 #9
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53365990
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 20:41 schreef Klopkoek het volgende:
Je bent net zo inconseqeunt als de Elsevier. De VVD wilde in het vorige kabinet nog een stijging van 30% maar dankzij de PvdA is dit slechts 10% geworden.
Toen het voorgesteld werd vond ik het ook al onacceptabel want toen stond heel Nederland stil qua loon groei en zouden hun wel groeien. En met de huidige miljoenennota het helemaal onacceptabel

Maar als jij kunt vinden waar ik anders beweerd heb zie ik dat graag en tot die tijd moet jij je mond houden over inconsequent zijn
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_53368640
Ik vind het een goede zaak, een ministerspost in NL is zwaar onderbetaald. Men is hierbij ook niet over één nacht ijs gegaan: er is een commissie geweest die hier anderhalf jaar over nagedacht heeft, het vorige kabinet heeft het besluit al genomen en dit kabinet heeft het bevestigd. Het is erg makkelijk om de kabinetsleden weg te zetten als zakkenvullers, maar het gros kan waarschijnlijk een beter betaalde baan krijgen met minder kopzorgen en minder afbreukrisico, zelfs binnen de publieke sector. Wat mij betreft mag men ook nog wel verder gaan, bijvoorbeeld een salaris van om en nabij twee ton voor een MP.

Wat ik verder goed vind is het volgende:
quote:
De voorstellen van minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) voorzien ook in versoberingen, zoals beperking van de duur van uitkeringen, invoering van sollicitatieplicht en aanpassing van vergoedingen voor onkosten.
pi_53369335
Logisch dat ministers wat meer gaan verdienen, heb ik totaal geen moeite mee. De ministerssalarissen zijn nogal onder de maat en de stijging is relatief erg beperkt.
pi_53369384
Goede zaak. In het bedrijfsleven zou het leeuwendeel van de ministers en parlementariers een stuk meer verdienen.
pi_53371059
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 20:41 schreef Flashwin het volgende:
wel relaxt, je eigen salaris vaststellen
Dat heet zelfverrijking, geloof ik.
pi_53371182
Verdient Balk maar 120k per jaar
pi_53374734
Ach, wat een zielepieten. Slechts 10%? Dat wordt het komend jaar water en brood...

Volksverlakkers.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_53374978
Maar wel gaan bezuinigen op gehandicaptenvoorzieningen, erg sociaal Woutertje
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_53375071
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 08:34 schreef Het_hupt het volgende:
Maar wel gaan bezuinigen op gehandicaptenvoorzieningen, erg sociaal Woutertje
Met dat geld wat hierin op gaan hadden alle gehandicapten misschien AH-huismerk jam kunnen eten ipv Euroshopper.
  zaterdag 22 september 2007 @ 09:54:18 #18
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_53375363
De verhoging zelf is nog niet zo onredelijk, maar de timing is gewoon triest slecht.
Vampire Romance O+
pi_53375366
Volstrekt schaamteloos.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_53375769
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 09:54 schreef MouseOver het volgende:
De verhoging zelf is nog niet zo onredelijk, maar de timing is gewoon triest slecht.
Het is al lang geleden vastgesteld, nog onder het vorige kabinet. Nu wordt het gewoon effectief.
pi_53376128
Het was wel zo netjes geweest om het voorlopig in de koelkast te plaatsen. Het signaal dat nu wordt afgegeven is dat ze gewoon de boel aan het belazeren zijn. en het zijn geen centen maar PROcenten. 10 procent van jan modaal is heel wat minder dan 10 procent van het zooitje ongeregeld wat zich nu schaamteloos tegoed doet in tijd van nivelleren.
  zaterdag 22 september 2007 @ 11:02:47 #22
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_53376136
Woeptifuckingdoe zeg.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:01:20 #23
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53379796
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 11:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
Het was wel zo netjes geweest om het voorlopig in de koelkast te plaatsen. Het signaal dat nu wordt afgegeven is dat ze gewoon de boel aan het belazeren zijn. en het zijn geen centen maar PROcenten. 10 procent van jan modaal is heel wat minder dan 10 procent van het zooitje ongeregeld wat zich nu schaamteloos tegoed doet in tijd van nivelleren.
Idd, maar ook zij denken aan hun eigen inkomen en geven duidelijk aan dat ze schijt hebben aan de koopkracht krimp van de burger
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:58:05 #24
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_53381044
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:01 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd, maar ook zij denken aan hun eigen inkomen en geven duidelijk aan dat ze schijt hebben aan de koopkracht krimp van de burger
Ga nu niet zo zielig zitten doen, jij staat ook te juichen als een of andere topman in het bedrijfsleven een miljoenenbonus krijgt omdat hij honderden mensen heeft ontslagen onder het mom van sanering. Dan klaag je ook niet over de koopkracht van die mensen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_53385473
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 00:01 schreef Fastmatti het volgende:
Verdient Balk maar 120k per jaar
400k dollar voor de president van Amerika vind ik ook al niet veel of je die kerel nou moet of niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')