Bronquote:
Koopkracht ministers stijgt wél fors
Het kabinet heeft besloten het huidge ministerssalaris te verhogen met tien procent. Dat salaris geldt als de maximumnorm voor de overige inkomens in de publieke sector. Dit ligt in lijn met voorstellen van een commissie onder leiding van oud-minister Hans Dijkstal.
Die stelde voor het salaris nog verder te verhogen, tot maximaal 130 procent van het huidige. Zover gaat het kabinet nu nog niet. Een in te stellen commissie van wijzen moet besluiten over de fasering van de verdere verhoging.
Het kabinet wil een "samenhangend loongebouw" invoeren, waarin de minister-president het meest verdient; 110 procent van het salaris van de andere ministers. Een staatssecretaris verdient dan 90 procent van het salaris van een minister.
9925 euro bruto
Commissarissen van de Koningin en burgemeesters van grote steden komen uit op 85 procent, leden van de Tweede Kamer op 55 procent.
De minister-president verdient nu nog bruto 9.925 per maand, evenveel als de andere ministers.
De voorstellen van minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) voorzien ook in versoberingen, zoals beperking van de duur van uitkeringen, invoering van sollicitatieplicht en aanpassing van vergoedingen voor onkosten.
Toen vond ik ook de stijging ook te hoog. Deze maatregel is idd van het vorige kabinet maar moest nog door een missioniar kabinet bekrachtigd worden.quote:Op vrijdag 21 september 2007 20:31 schreef Falco het volgende:
Volgens mij is dit een maatregel van het vorige kabinet. Volgens mij zou je toen geen moord en brand hebben gegild hierover
.
Je bent net zo inconseqeunt als de Elsevier. De VVD wilde in het vorige kabinet nog een stijging van 30% maar dankzij de PvdA is dit slechts 10% geworden.quote:Op vrijdag 21 september 2007 20:34 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Toen vond ik ook de stijging ook te hoog. Deze maatregel is idd van het vorige kabinet maar moest nog door een missioniar kabinet bekrachtigd worden.
Toen het voorgesteld werd vond ik het ook al onacceptabel want toen stond heel Nederland stil qua loon groei en zouden hun wel groeien. En met de huidige miljoenennota het helemaal onacceptabelquote:Op vrijdag 21 september 2007 20:41 schreef Klopkoek het volgende:
Je bent net zo inconseqeunt als de Elsevier. De VVD wilde in het vorige kabinet nog een stijging van 30% maar dankzij de PvdA is dit slechts 10% geworden.
quote:De voorstellen van minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) voorzien ook in versoberingen, zoals beperking van de duur van uitkeringen, invoering van sollicitatieplicht en aanpassing van vergoedingen voor onkosten.
Dat heet zelfverrijking, geloof ik.quote:Op vrijdag 21 september 2007 20:41 schreef Flashwin het volgende:
wel relaxt, je eigen salaris vaststellen
Met dat geld wat hierin op gaan hadden alle gehandicapten misschien AH-huismerk jam kunnen eten ipv Euroshopper.quote:Op zaterdag 22 september 2007 08:34 schreef Het_hupt het volgende:
Maar wel gaan bezuinigen op gehandicaptenvoorzieningen, erg sociaal Woutertje![]()
Het is al lang geleden vastgesteld, nog onder het vorige kabinet. Nu wordt het gewoon effectief.quote:Op zaterdag 22 september 2007 09:54 schreef MouseOver het volgende:
De verhoging zelf is nog niet zo onredelijk, maar de timing is gewoon triest slecht.
Idd, maar ook zij denken aan hun eigen inkomen en geven duidelijk aan dat ze schijt hebben aan de koopkracht krimp van de burgerquote:Op zaterdag 22 september 2007 11:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
Het was wel zo netjes geweest om het voorlopig in de koelkast te plaatsen. Het signaal dat nu wordt afgegeven is dat ze gewoon de boel aan het belazeren zijn. en het zijn geen centen maar PROcenten. 10 procent van jan modaal is heel wat minder dan 10 procent van het zooitje ongeregeld wat zich nu schaamteloos tegoed doet in tijd van nivelleren.
Ga nu niet zo zielig zitten doen, jij staat ook te juichen als een of andere topman in het bedrijfsleven een miljoenenbonus krijgt omdat hij honderden mensen heeft ontslagen onder het mom van sanering. Dan klaag je ook niet over de koopkracht van die mensen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 14:01 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, maar ook zij denken aan hun eigen inkomen en geven duidelijk aan dat ze schijt hebben aan de koopkracht krimp van de burger
400k dollar voor de president van Amerika vind ik ook al niet veel of je die kerel nou moet of niet.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |