Bronquote:'Kabinet zal referendum hoe dan ook boycotten'
Een initiatief van de Tweede Kamer om toch een referendum over het Europese Verdrag te houden, zal door het kabinet worden geblokkeerd.
Dat melden Haagse bronnen aan de Volkskrant. Het kabinet zou gisteren tijdens de ministerraad tot de boycot hebben besloten.
Onnodig
Gisteren maakten premier Jan Peter Balkenende (CDA) en staatssecretaris Frans Timmermans (Europese Zaken, PvdA) bekend dat het kabinet een referendum over het nieuwe Europese Verdrag onnodig vindt.
De SP in de Tweede Kamer wil daarom binnen enkele weken met een initatiefwetsvoorstel te komen om de volksraadpleging alsnog mogelijk te maken.
PVV, GroenLinks, D66 en de Partij voor de Dieren steunen het voorstel. De PvdA, die een sleutelrol speelt, beslist dinsdag. Fractievoorzitter Jacques Tichelaar zei in juni voor een referendum te zijn.
Handtekening
Er is een kans dat het voorstel door Tweede en Eerste Kamer wordt aangenomen. De regering moet er dan nog een handtekening onder zetten. Maar het kabinet zou gisteren dus hebben afgesproken dit niet te doen. Een door het parlement gewenst referendum kan er dan niet komen.
In de Volkskrant reageren oppositiepartijen SP, GroenLinks en D66 woedend. SP-Kamerlid Harry van Bommel spreekt van een ‘ultieme belediging van de Kamer’ en GroenLinksfractievoorzitter Femke Halsema noemt het kabinet ‘arrogant’. Volgens D66-leider Alexander Pechtold ‘dwarsboomt’ het kabinet het parlement.
Staatssecretaris Timmermans wilde de afspraak over de boycot vandaag in het TROS-programma Kamerbreed bevestigen noch ontkennen.
mag ik een teiltje?quote:Een nieuw referendum is niet nodig en niet wenselijk.
Het vorige referendum had inderdaad net zo goed "Snapt u de vraag eigenlijk wel?" boven de knop gehad kunnen hebben en als de Nederlander dan een beetje eerlijk was geweestquote:Op vrijdag 21 september 2007 23:38 schreef Fides het volgende:
Referenda slaan toch nergens op als 50% van de bevolking geen idee heeft waar hij/zij op stemt.
'Ik stem tegen omdat anders de Nederlandse cultuur in gevaar komt'![]()
'Ik stem tegen de landbouwsubsidies!
etc.
right, de nederlander is gewoon ''lam'', de nl geeft om zijn eigen geld en zo ook de regering en ondertussen kunnen we elkaar niet uitstaanquote:Op zaterdag 22 september 2007 23:59 schreef BaajGuardian het volgende:
De nederlander is niet dom, het volk is niet dom, en de zittende macht alles behalve slim.
Mensen die NEE stemden twee jaar terug met redenen dat het kabinet ze tegen viel of dat ze de euro niet moesten zijn wel degelijk dom. Blijkbaar was dat een groot deel. Van alle mensen in mijn omgeving die NEE hebben gestemd heb ik nog geen legitiem antwoord mogen ontvangen, behalve de al net genoemde of het feit dat ze niet willen dat Turkije bij de EU komt.quote:Op zaterdag 22 september 2007 23:59 schreef BaajGuardian het volgende:
De nederlander is niet dom, het volk is niet dom, en de zittende macht alles behalve slim.
Dus je bent slim als je je eigen vaderland verkoopt aan europa?quote:Op zondag 23 september 2007 00:31 schreef Steeven het volgende:
[..]
Mensen die NEE stemden twee jaar terug met redenen dat het kabinet ze tegen viel of dat ze de euro niet moesten zijn wel degelijk dom. Blijkbaar was dat een groot deel. Van alle mensen in mijn omgeving die NEE hebben gestemd heb ik nog geen legitiem antwoord mogen ontvangen, behalve de al net genoemde of het feit dat ze niet willen dat Turkije bij de EU komt..
Voel je je aangevallen dan? Los van dit hou je het hele EU-proces toch niet tegen. Dat werkt al tientallen jaren door en zal dat blijven doen. Geen land zal zijn identiteit verliezen, waar jij bang voor bent en voor zover wij Nederlanders al een identiteit zouden bezitten. Tegen de tijd dat de Oostbloklanden zijn ingepolderd is het alweer 2030-2050 en daarna ben ik benieuwd welke kant de EU op gaat.quote:Op zondag 23 september 2007 00:45 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dus je bent slim als je je eigen vaderland verkoopt aan europa?
Jij bent zeker iemand die het "kleingeestig" vind om niet één wereld te willen.
Ik zal je vertellen waarom ik dit niet wil, omdat authenticiteit van cultuur de wereld zo bijzonder interresant maakt, wat is er nog te reizen en te ontdekken als alles in unie bestaat, daarnaast zijn degenen achter deze unie (de hoge heren van europa) zo corrupt als een ford vol gangsters.
Zorgen dat Turkije niet in de EU komt is reden genoeg om NEE te stemmen tegen de EU.quote:Op zondag 23 september 2007 00:31 schreef Steeven het volgende:
[..]
Mensen die NEE stemden twee jaar terug met redenen dat het kabinet ze tegen viel of dat ze de euro niet moesten zijn wel degelijk dom. Blijkbaar was dat een groot deel. Van alle mensen in mijn omgeving die NEE hebben gestemd heb ik nog geen legitiem antwoord mogen ontvangen, behalve de al net genoemde of het feit dat ze niet willen dat Turkije bij de EU komt..
Dat verhuizingscircus is ook triest, maar bij lange na geen reden om je rug tot de EU toe te keren.quote:Op zondag 23 september 2007 00:52 schreef HarryP het volgende:
[..]
Zorgen dat Turkije niet in de EU komt is reden genoeg om NEE te stemmen tegen de EU.
Daarnaast elke maand het hele europeese parlement en administratie verhuizen naar Straatsburg is ook al reden om NEE te stemmen.
Nu worden beide onderwerpen volgens mij niet in de "grondwet" genoemd maar wij als burgers hebben immers alleen die kans om te zeggen wat we van de EU vinden.
Nou ja we kunnen ook Wilders stemmen, die is ook tegen de EU, maar ja dan krijg je zijn blonde lokken er wel bij...
Maar een voorbeeldje hoor, ben te moe om nu nog dieper er op in te gaan.quote:Op zondag 23 september 2007 00:51 schreef Steeven het volgende:
[..]
Voel je je aangevallen dan? Los van dit hou je het hele EU-proces toch niet tegen. Dat werkt al tientallen jaren door en zal dat blijven doen. Geen land zal zijn identiteit verliezen, waar jij bang voor bent en voor zover wij Nederlanders al een identiteit zouden bezitten. Tegen de tijd dat de Oostbloklanden zijn ingepolderd is het alweer 2030-2050 en daarna ben ik benieuwd welke kant de EU op gaat.
Oh en leg mij aan de hand van voorbeelden eens uit welke hoge heren zich precies schuldig maken aan corrupte praktijken en welke praktijken zijn dat dan precies?
Doet het niet.quote:Op zondag 23 september 2007 01:07 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Maar een voorbeeldje hoor, ben te moe om nu nog dieper er op in te gaan.
http://video.google.nl/videoplay?docid=-6270446064124248
kom nou zeg, het maakt toch geen f*ck uit wat er is aangepast, dezelfde mensen die toen niet hebben gelezen waarover het ging zullen dat nu ook niet doen en gewoon NEE blijven stemmen, desnoods gaan ze Nederland isoleren van de rest van Europa om Turkije maar buiten de EU te houden .. er zijn er zelfs tussen die NEE stemmen omdat ze de gulden terug willen ..quote:Op zondag 23 september 2007 01:25 schreef Aoristus het volgende:
Een mooie opening.
Ik begrijp ook niet dat men een referendum denkt te kunnen passeren. Bij het vorige referendum kon je gratis de stukken opvragen om je binnen een heel krap tijdsbestek een oordeel te vellen over 'dit' Europa. Als dat referendum er niet komt, dan weten we eigenlijk niet eens wat er veranderd is in het boekwerk 'een verdrag tot vaststelling van een grondwet voor Europa' uit 2005. De titel spreekt voor zich.
Ik heb NEE gestemd omdat ik niet voldoende tijd had om me een beeld te vormen van de stukken.quote:Op zondag 23 september 2007 01:44 schreef moussie het volgende:
[..]
kom nou zeg, het maakt toch geen f*ck uit wat er is aangepast, dezelfde mensen die toen niet hebben gelezen waarover het ging zullen dat nu ook niet doen en gewoon NEE blijven stemmen, desnoods gaan ze Nederland isoleren van de rest van Europa om Turkije maar buiten de EU te houden .. er zijn er zelfs tussen die NEE stemmen omdat ze de gulden terug willen ..
ooh, we moeten dus allemaal op de klompen en in klederdracht, tulpenbollen planten, kaas maken en aardappels eten ?quote:Op zondag 23 september 2007 00:45 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dus je bent slim als je je eigen vaderland verkoopt aan europa?
Jij bent zeker iemand die het "kleingeestig" vind om niet één wereld te willen.
Ik zal je vertellen waarom ik dit niet wil, omdat authenticiteit van cultuur de wereld zo bijzonder interresant maakt, wat is er nog te reizen en te ontdekken als alles in unie bestaat, daarnaast zijn degenen achter deze unie (de hoge heren van europa) zo corrupt als een ford vol gangsters.
mwah, als je kijkt hoe dat nu gaat in de States, de Dollar en zo, heb ik toch het idee dat we nu moeten handelen .. daarnaast, het CDA is niet weg te branden uit de regering, behalve tijdens Paars hebben ze er altijd in gezeten, dus dat die zich er niet mee (kunnen) bemoeien, daar kan je lang op wachtenquote:Op zondag 23 september 2007 01:53 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik heb NEE gestemd omdat ik niet voldoende tijd had om me een beeld te vormen van de stukken.
De titel verried al een beetje de inhoud.
Er zijn nog tal van problemen die niet opgelost zijn. Ik wil niet dat het CDA dat voor ons oplost.
en waar komt dat "beter" ineens vandaan ?quote:Op zondag 23 september 2007 14:34 schreef BaajGuardian het volgende:
Dat 'beter' moussie, is een diepe valkuil.
Daarmee doelde ik op deze uitspraak van je:quote:Op zondag 23 september 2007 14:46 schreef moussie het volgende:
[..]
en waar komt dat "beter" ineens vandaan ?
Trouwens, de corruptie in europa aanpakken is hetzelfde als een tent vol rovers en moordenaars binnenstappen met een zakmesje.quote:maar is dat een reden om iets wat in het voordeel is van iedereen dan maar af te blazen ? Lijkt me toch eerder dat je de corruptie aanpakt ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |