abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53406447
quote:
Op zondag 23 september 2007 14:54 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Daarmee doelde ik op deze uitspraak van je:
aah, op die manier .. vertel, hoezo is dat volgens jou een valkuil ?
En als het een valkuil is, dan zitten we er toch al lang in, met ons maatschappelijk systeem dat op de groei is gebouwd ?
quote:
Trouwens, de corruptie in europa aanpakken is hetzelfde als een tent vol rovers en moordenaars binnenstappen met een zakmesje.
is dat niet het verhaal van elke vorm van vernieuwing, de machthebbers aanpakken met gevaar voor eigen leven, soms letterlijk ?
pleased to meet you
pi_53409514
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 01:40 schreef BaajGuardian het volgende:
Persoonlijk kan ik enkel D66 nog serieus nemen als partij, die hoor je namelijk amper tot nooit in de media en zijn zover ik dus redeneer nog zichzelf ipv geassmilieerd door europese belangen.
Wat een waanzinnig domme opmerking.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  zondag 23 september 2007 @ 16:48:44 #53
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53409533
quote:
Op zondag 23 september 2007 16:47 schreef Apropos het volgende:

[..]

Wat een waanzinnig domme opmerking.
Ik weet van wie het komt dus watever.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_53411032
quote:
Op zondag 23 september 2007 16:48 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik weet van wie het komt dus watever.
Van jou?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_53414691
Ik ben nooit zo voor referenda geweest. Veel mensen zijn te simpel of te onwetend om mee te beslissen over politiek, inclusief mij. En sommige mensen menen er ook veel van te weten, terwijl ze geen idee hebben van het grotere plaatje. Ik snap de relevantie niet van het idee dat dergelijke mensen meebeslissen in politieke beslissingen. Alles voor een democratie ofzo ?
  zondag 23 september 2007 @ 20:53:22 #56
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53414974
quote:
Op zondag 23 september 2007 20:40 schreef Haushofer het volgende:
Ik ben nooit zo voor referenda geweest. Veel mensen zijn te simpel of te onwetend om mee te beslissen over politiek, inclusief mij. En sommige mensen menen er ook veel van te weten, terwijl ze geen idee hebben van het grotere plaatje. Ik snap de relevantie niet van het idee dat dergelijke mensen meebeslissen in politieke beslissingen. Alles voor een democratie ofzo ?

In theorie zijn referenda toch voor het creëren van draagkracht? Beleidsmakers worden dan aangespoord om hun verhaal goed te verkopen. Maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat iedereen gewoon voor stemt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_53415723
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_53415769
Een deel van de mensen is te dom, en een ander deel heeft geen zin om er zoveel tijd in te steken dat je genoeg op de hoogte bent om fatsoenlijke uitspraken over politieke zaken te doen. Waarom dit soort mensen laten meebeslissen? Iedereen kan toch zijn/haar voorkeursrichting al uitspreken door op een partij te stemmen? Dat lijkt mij genoeg. Met ethische kwesties kan dat anders liggen, maar ik heb me verbaasd over het feit dat we een referendum hadden over een Europese grondwet. Ik ben er stellig van overtuigd dat het overgrote deel van de stemmers niet een goed genoeg beeld had om daar iets zinnigs over te zeggen.
  Moderator zondag 23 september 2007 @ 21:51:58 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_53416756
bron?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 23 september 2007 @ 21:53:36 #60
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_53416817
- troll -

[ Bericht 86% gewijzigd door sp3c op 23-09-2007 22:04:45 ]
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_53419800
10.000 per maand voor de minister-president? Zo vreselijk weinig?

En jullie je maar afvragen waarom we zo'n waardeloze regering hebben!
pi_53426274
quote:
Op zondag 23 september 2007 21:51 schreef sp3c het volgende:
bron?
Bron? Dat zijn mijn persoonlijke ervaringen en m'n eigen standaard, wellicht.
  maandag 24 september 2007 @ 11:17:52 #63
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_53427177
Dit 'grondwet' verhaal is voor de burger eindelijk een kans om eens te laten blijken wat we nu vinden van de hele EU en alles wat daar bij komt kijken.

Ik zelf ben flink EU-sceptisch, ik voel er helemaal niks voor om als inwoner van een heel klein land maar heel weinig te zeggen te hebben over onze toekomst en dan betalen wij ook nog eens buitensporig mee.

Denk eens aan die ziektes die enkele jaren geleden de bio-industrie overspoelden; miljoenen dieren moesten worden afgemaakt omdat ze een simpel te genezen ziekte onder de leden hadden of uit voorzorg. Beesten konden gewoon gevaccineerd worden, alleen de EU stond dat niet toe.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  Moderator maandag 24 september 2007 @ 13:12:37 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_53430375
quote:
Op maandag 24 september 2007 10:46 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Bron? Dat zijn mijn persoonlijke ervaringen en m'n eigen standaard, wellicht.
nee de bron van het stuk in de op ... wellicht?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_53430969
Ik hoop ook dat het EU-'grondwet' referendum meteen de allerlaatste is. Hoe kan je in hemelsnaam pauper1 en pauper2 laten meestemmen over dit soort zaken. Mensen hebben geen idee waar het over gaat, wat het inhoudt en waarom dit nodig zou kunnen zijn.

Je laat toch geen mensen hierover stemmen die graag de gulden terugwillen, omdat ze denken dat alles dan 2x zo goedkoop wordt!?!
  maandag 24 september 2007 @ 13:45:44 #66
pi_53431081
quote:
Op maandag 24 september 2007 13:40 schreef The_End het volgende:
Ik hoop ook dat het EU-'grondwet' referendum meteen de allerlaatste is. Hoe kan je in hemelsnaam pauper1 en pauper2 laten meestemmen over dit soort zaken. Mensen hebben geen idee waar het over gaat, wat het inhoudt en waarom dit nodig zou kunnen zijn.

Je laat toch geen mensen hierover stemmen die graag de gulden terugwillen, omdat ze denken dat alles dan 2x zo goedkoop wordt!?!
Democratie afschaffen dan maar?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_53431200
quote:
Op maandag 24 september 2007 13:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Democratie afschaffen dan maar?
Ik geloof niet dat een referendum een fundamenteel onderdeel is van een democratie?
pi_53431601
Een tijdje geleden is er door wat Engelse lui een vergelijk gemaakt overwat er de laatste keer en nu in de Europese grondwet staat.
Er is enorm goed gebruik gemaakt van ctrl-c en ctrl-v om zo de regels op een andere plek te zetten.
Dus heb je gewoon nog te maken met hetzelfde gebeuren als de laatste keer.

Toen giong Den Haag ook al over tot bangmakerijen van de Nederlandse bevolking "We worden de EU uit gezet en dan gaan ze ons ......." en nog meer van die bullshit verhalen.

De Engelsen hebben ook al jaren schijt aan wat ze in Brussel zeggen en dat moet Nederland ook maar eens doen.

En als de huidige regeringspartijen het niet willen doen zoals wij, het volk, het wilt, moeten ze maar opzouten.
De eerst volgende verkiezing gaat mijn stem naar een partij die tegen de EU is, of minstens tegen de EU grondwet.

En dan ook gelijk de geldkraan dichtdraaien naar Brussel, zodat het geld in Nederland gebruikt kan worden, waar het nodig is.

En mocht Fok! een eigen partij willen oprichten, dan ben ik er ook bij.
  maandag 24 september 2007 @ 14:27:52 #69
pi_53432087
quote:
Op maandag 24 september 2007 13:50 schreef The_End het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat een referendum een fundamenteel onderdeel is van een democratie?
Dezelfde debielen die tegen Europa zijn stemmen op Wilders en Balkenende. Ik zie het verschil niet.
pi_53432601
quote:
Op maandag 24 september 2007 14:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Dezelfde debielen die tegen Europa zijn stemmen op Wilders en Balkenende. Ik zie het verschil niet.
Een noodzakelijk kwaad van een democratie; dat is een referendum echter niet.
pi_53432705
quote:
Op maandag 24 september 2007 13:50 schreef The_End het volgende:

[..]

diezelfde paupers die volgens jou niet voor een referendum mogen stemmen mogen wel stemmen voor de verkiezingen, indirect hebben ze er dus wel degelijk mee te maken. non argument dus, dat je geen referendum zou kunnen houden omdat de bevolking te achterlijk is, dan zou je uberhaupt geen verkiezingen moeten houden. De overheid moet de bevolking simpelweg kunnen overtuigen WAAROM die grondwet zo geweldig is en "dan krijg ik (balkenende) een goede baan in brussel na m'n loopbaan hier" is nou niet echt een sterk argument, noch dat er massaal oorlogen en andere rotzooi komt.
  maandag 24 september 2007 @ 15:02:22 #72
pi_53432881
quote:
Op maandag 24 september 2007 14:51 schreef The_End het volgende:

[..]

Een noodzakelijk kwaad van een democratie; dat is een referendum echter niet.
Aangezien we gedeeltelijk door Europa bestuurd worden zou het fijn zijn als we ook in die richting konden stemmen. Maar dat kan niet. We kunnen ook niet tegen stemmen, slechte zaak. En zeker geen democratische zaak.

Als we toch geen democratie hebben is een referendum het enige dat overblijft.
pi_53433033
quote:
Op maandag 24 september 2007 15:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Aangezien we gedeeltelijk door Europa bestuurd worden zou het fijn zijn als we ook in die richting konden stemmen. Maar dat kan niet. We kunnen ook niet tegen stemmen, slechte zaak. En zeker geen democratische zaak.

Als we toch geen democratie hebben is een referendum het enige dat overblijft.
Dat het Europees Parlement en haar verkiezingen niemand wat boeit maakt het nog geen dictatuur.
pi_53433322
quote:
Op maandag 24 september 2007 15:09 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat het Europees Parlement en haar verkiezingen niemand wat boeit maakt het nog geen dictatuur.
een parlement waarin bijv Nederland geen ene flikker aan invloed heeft, nee da's leuke democratie wou je zeggen. Er is door 2/3 meerderheid van de bevolking NEE gezegd tegen een eu grondwet, als dat via het europarlement had gegaan had je net zo goed niets kunnen zeggen want we hebben daar net zoveel invloed als de pvdd in de 2e kamer. maar 2/3 van de nederlandse bevolking was wel tegen, dan toch maar gewoon doordrukken? Vraag het dan niet en doe dan in ieder geval niet alsof er een democratie is.
pi_53433549
1 keer in de 4 jaar stemmen vind ik wel genoeg. Voor de gemiddelde Nederlander is het al een grote opgave om zich daar toe te zetten/verdiepen in de standpunten.
pi_53434060
quote:
Op maandag 24 september 2007 14:55 schreef Sora het volgende:

diezelfde paupers die volgens jou niet voor een referendum mogen stemmen mogen wel stemmen voor de verkiezingen, indirect hebben ze er dus wel degelijk mee te maken. non argument dus, dat je geen referendum zou kunnen houden omdat de bevolking te achterlijk is, dan zou je uberhaupt geen verkiezingen moeten houden. De overheid moet de bevolking simpelweg kunnen overtuigen WAAROM die grondwet zo geweldig is en "dan krijg ik (balkenende) een goede baan in brussel na m'n loopbaan hier" is nou niet echt een sterk argument, noch dat er massaal oorlogen en andere rotzooi komt.
Dan heb je het niet helemaal begrepen. Wij stemmen op volksvertegenwoordiging. In principe kunnen dat net zogoed paupers zijn die geen reet begrijpen van ook maar iets wat geschreven is. In praktijk is het echter zo dat de mensen die daar zitten, wel het vermogen hebben om dit soort dingen te overzien zeker icm allerlei adviseurs.

Dat is totaal wat anders dan mensen direct te laten stemmen voor een of andere zaak.
pi_53434135
quote:
Op maandag 24 september 2007 14:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hiep hoi, ik ben een debiel
  maandag 24 september 2007 @ 15:57:37 #78
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53434292
quote:
Op maandag 24 september 2007 15:48 schreef The_End het volgende:

[..]

Dan heb je het niet helemaal begrepen. Wij stemmen op volksvertegenwoordiging. In principe kunnen dat net zogoed paupers zijn die geen reet begrijpen van ook maar iets wat geschreven is. In praktijk is het echter zo dat de mensen die daar zitten, wel het vermogen hebben om dit soort dingen te overzien zeker icm allerlei adviseurs.

Dat is totaal wat anders dan mensen direct te laten stemmen voor een of andere zaak.
Alsof wat europa wil leiden het volk vertegenwoordigd
  maandag 24 september 2007 @ 16:02:05 #79
pi_53434435
quote:

[..]

Die volksvertegenwoordigers zitten er om herkozen te worden. En ze worden herkozen omdat ze "Er betrouwbaar uit zien", dan hebben we het over een Balkenende die politieke steun gaf aan de Irak oorlog die begon met een leugen (massavernietigingswapens) en die nog niet geëindigd is met een onderzoek.

Ze hebben misschien bepaalde vermogens, maar dat wil nog niet zeggen dat ze in jouw belang handelen of dat ze altijd de waarheid vertellen.

Over Europa hebben we helemaal weinig te vertellen. We worden door onze "volksvertegenwoordigers" gewoon bedreigt (oorlog, stroom valt uit) als we nee dreigen te stemmen. Dus blijkbaar hebben de volksvertegenwoordigers zelf ook niet al te veel vertrouwen in het gezonde verstand van de kiezers.
  maandag 24 september 2007 @ 16:04:16 #80
pi_53434507
quote:
Op maandag 24 september 2007 15:51 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Hiep hoi, ik ben een debiel
Vind jij Balkenende ook zo betrouwbaar?
pi_53434914
quote:
Op maandag 24 september 2007 16:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

iig betrouwbaarder dan anderen ..
pleased to meet you
pi_53435326
Ja, dat zijn 'argumenten' waar ik niet zoveel mee kan. Geef dit topic maar een schopje naar [TRU]. Complotdenken overheerst.
pi_53435734
quote:
Op zondag 23 september 2007 21:23 schreef Haushofer het volgende:
Een deel van de mensen is te dom, en een ander deel heeft geen zin om er zoveel tijd in te steken dat je genoeg op de hoogte bent om fatsoenlijke uitspraken over politieke zaken te doen.
Zijn dat alle delen ? Bestaan er geen mensen die hun best gedaan hebben om zich te verdiepen in die eu grondwet en met 99% overtuiging nee hebben gestemd ?
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_53435902
quote:
Op maandag 24 september 2007 16:49 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Zijn dat alle delen ? Bestaan er geen mensen die hun best gedaan hebben om zich te verdiepen in die eu grondwet en met 99% overtuiging nee hebben gestemd ?
Dat denk ik wel, maar ik denk dat dat er bijzonder weinig zijn. Dan nog is een groot deel van de mensen die zich er wel in verdiept hebben niet in staat om te begrijpen wat het allemaal betekent. Ik denk dat alleen mensen met een juridische achtergrond echt goed over deze 'grondwet' kunnen oordelen.
pi_53435966
Zoals ik al eerder in een ander topic aan gaf; leven wij in een schijndemocratie.

Maar goed, wie weet kan de PvdA 1 keer luisteren naar de hardwerkende Arbeider door als toch nog referendum te regelen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 24 september 2007 @ 17:18:22 #86
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53436444
quote:
Op maandag 24 september 2007 16:34 schreef The_End het volgende:
Ja, dat zijn 'argumenten' waar ik niet zoveel mee kan. Geef dit topic maar een schopje naar [TRU]. Complotdenken overheerst.
Hoezo? De OP stond gewoon op de FP hoor.
pi_53436887
Blijkbaar was dit EU verdrag in november vorig jaar niet reden genoeg voor mensen om op partijen te stemmen die voor een referendum, of tegen het hele verdrag waren. Nou ja, jammer dan. In een 50%+1 systeem is het dan maar zo. Dat wordt ook geaccepteerd als het over andere zaken gaat.
pi_53437286
Nee zo werkt dat dus niet, Europa is niet zo maar een zaak.

Overigens zei de PvdA voor de verkiezingen voor een referendum te zijn.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_53437467
quote:

[..]

dan heb jij mijn punt niet begrepen. of die paupers nou direct op iets stemmen of iemand kiezen die voor hun stemt, in beide gevallen hebben ze geen flauw idee waar het over gaat en waarom ze stemmen, enige verschil is dat ze bij het een direct invloed hebben en bij de andere indirect. dus of ze nou iemand kiezen en daarbij geen flauw idee waar ze voor stemmen of dat ze het zelf doen? in beide gevallen kunnen die paupers net zo goed niet stemmen
pi_53437531
quote:
Op maandag 24 september 2007 17:36 schreef Qomolangma het volgende:
Blijkbaar was dit EU verdrag in november vorig jaar niet reden genoeg voor mensen om op partijen te stemmen die voor een referendum, of tegen het hele verdrag waren. Nou ja, jammer dan. In een 50%+1 systeem is het dan maar zo. Dat wordt ook geaccepteerd als het over andere zaken gaat.
non argument, je kan niet op een partij stemmen die puur en alleen om 1 punt. saillant detail: grote winnaars afgelopen verkiezingen: SP, tegen europa/grondwet, PVV, ook tegen europa/grondwet, CU, voorheen OOK tegen en PVDD, OOK tegen de grondwet. de partijen die voor waren hebben stuk voor stuk verloren.

overigens was 2/3 tegen destijds, 2/3 meerderheid die je bijv nodig hebt om een grondwet te veranderen.
pi_53437553
quote:
Op maandag 24 september 2007 16:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ja, ik heb op Balkenende gestemd
quote:
Op maandag 24 september 2007 16:49 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Die zullen er prima zijn. Ik had het ook niet over alle mensen. Maar een referendum pretendeert dat alle burgers zinnige uitspraken over politieke beslissingen kunnen maken, en daar ben ik het niet mee eens. Daarom ben ik ook tegen directe invloed van burgers op de politiek; laat die invloed alleen maar via de partijen gaan.
pi_53437599
quote:
Op maandag 24 september 2007 17:54 schreef JohnDope het volgende:
Nee zo werkt dat dus niet, Europa is niet zo maar een zaak.

Overigens zei de PvdA voor de verkiezingen voor een referendum te zijn.
het zou me enorm verbazen als die zich een keer aan hun beloften houden
pi_53438665
Enige partijen waar ik nog vertrouwen in heb is D66 en de SP. Van Wilders weet ik nogsteeds niet wat zijn standpunten zijn (op 1 na natuurlijk).

De SP is de enige partij die echt nog vragen stelt en die het volk vertegenwoordigd.
Ik bedoel, kijk nou naar het debacel met Irak en dat er geen onderzoek mag komen. Dan geef je toch al aan dat je schuldig bent. En nu geen referendum. Wat een kul.

http://www.nu.nl/news/124(...)n_EU-referendum.html
  maandag 24 september 2007 @ 18:44:33 #94
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53438733
quote:
Op maandag 24 september 2007 18:04 schreef Haushofer het volgende:

Ja, ik heb op Balkenende gestemd
  maandag 24 september 2007 @ 20:41:12 #95
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53442566
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_53451239
quote:
Op maandag 24 september 2007 18:05 schreef Sora het volgende:

[..]

het zou me enorm verbazen als die zich een keer aan hun beloften houden
idd
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_53451248
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 06:51 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

idd
Zo als de wind waait.
pi_53451405
Ach het is het gebruikelijke verhaal; de nee-stemmers zijn tegen omdat ze tegen elk voorstel zijn dat niet 100% aansluit op hun idealen. En dat zijn waarschijnlijk ook de mensen die het felst nu wéér een referendum willen omdat ze wéér een voorstel willen kunnen afschieten.

De ja-stemmers zijn voor het grootste deel mensen die ook niet heel enthousiast worden van wat er is voorgesteld, maar die een beetje beter doorhebben dat 'best' nooit de gifpil voor 'beter' mag inhouden. Die hebben waarschijnlijk ook niet zo'n trek in een referendum, omdat je dan weer zo'n ronde van hysterische nee-stemmers krijgt die ergens een komma hebben weten vinden die ze niet bevalt.

Overigens, die Grondwet was al onleesbaar, maar iedereen die beweert dat hij het wijzigingsverdrag kan volgen is gewoon een vette leugenaar.
  dinsdag 25 september 2007 @ 15:18:28 #99
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53461113
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 07:40 schreef HiZ het volgende:
Ach het is het gebruikelijke verhaal; de nee-stemmers zijn tegen omdat ze tegen elk voorstel zijn dat niet 100% aansluit op hun idealen. En dat zijn waarschijnlijk ook de mensen die het felst nu wéér een referendum willen omdat ze wéér een voorstel willen kunnen afschieten.

De ja-stemmers zijn voor het grootste deel mensen die ook niet heel enthousiast worden van wat er is voorgesteld, maar die een beetje beter doorhebben dat 'best' nooit de gifpil voor 'beter' mag inhouden. Die hebben waarschijnlijk ook niet zo'n trek in een referendum, omdat je dan weer zo'n ronde van hysterische nee-stemmers krijgt die ergens een komma hebben weten vinden die ze niet bevalt.

Overigens, die Grondwet was al onleesbaar, maar iedereen die beweert dat hij het wijzigingsverdrag kan volgen is gewoon een vette leugenaar.
En dus moet je maar ja stemmen als een schaapje zonder kennis? Ja stemmen voor het slachthuis
pi_53461238
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 15:18 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

En dus moet je maar ja stemmen als een schaapje zonder kennis? Ja stemmen voor het slachthuis
En dus moet je maar nee stemmen als een schaapje zonder kennis?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')