Bronquote:Verhoging forfait treft velen
De verhoging van het eigenwoningforfait treft mogelijk veel meer mensen dan het kabinet de burger wil doen geloven.
De nieuwe regeling, die in 2009 ingaat, houdt in dat iedereen met een eigen huis met een woz-waarde boven 1 miljoen euro een fors percentage extra belasting (eigenwoningforfait) moet gaan afdragen. Dit schrijft De Telegraaf zondag.
Maatregel
Volgens de krant hebben fiscalisten en woningmarktdeskundigen geschat dat de maatregel bijna 100 miljoen euro oplevert in plaats van de 15 miljoen euro waar minister Bos (Financiën) op rekent.
Cijfers NVM
De raming van de fiscalisten en deskundigen is deels gemaakt op basis van cijfers van makelaarsorganisatie NVM, die schat dat er ongeveer 40.000 huizen zijn die meer dan 1 miljoen euro waard zijn.
Toename
"De afgelopen drie jaar is het aantal dure woningen alleen maar toegenomen. Deze trend zet naar verwachting de komende jaren door. Hierdoor stijgt het aantal huizenbezitters dat last krijgt van de belastingverhoging", aldus een zegsman van de NVM.
Wat zouden ze dan te verbergen hebben? Het gaat om huizen met een woz-waarde boven één miljoen euro, dat is een duidelijk gestelde grens. Dat een maatregel meer oplevert, is mooi meegenomen, maar valt nog te bezien.quote:Op maandag 24 september 2007 20:26 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Waarom speelt dit kabinet geen open kaart. Hebben ze zo veel te verbergen?
Kadootjes uitdelen aan iedereen die minder verdient. Toch? Stomme rijke mensen moet geld betalen want mensen die minder verdienen zijn zielug! Rijken moeten betalen zodat mensen die minder verdienen niet zielug zijn.quote:Op maandag 24 september 2007 21:02 schreef Elfletterig het volgende:
Voor 100 miljoen euro kun je leuke dingen doen.
Ach, die rijken hebben in de afgelopen 30 jaar genoeg kunnen graaien. Ze moeten nu een heel klein ietsiepietsie beetje meedoen met de bezuinigingen, big deal zeg.quote:Op maandag 24 september 2007 21:07 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Kadootjes uitdelen aan iedereen die minder verdient. Toch? Stomme rijke mensen moet geld betalen want mensen die minder verdienen zijn zielug! Rijken moeten betalen zodat mensen die minder verdienen niet zielug zijn.![]()
neequote:Op maandag 24 september 2007 21:01 schreef Boze_Appel het volgende:
Dat gaat mensen een huis met een waarde van 1 miljoen dus 2500 euro op jaarbasis kosten.
Die 15 of 100 miljoen komt magisch uit de lucht vallen?quote:Op maandag 24 september 2007 21:31 schreef Tarantallegra het volgende:
neezo iemand betaalt geen cent (belasting over z'n) EW meer dan nu. moeilijk he, lezen.
Ach, dit valt allemaal wel mee. De PO heeft zich de afgelopen vier jaar veel meer misdragen.quote:Op maandag 24 september 2007 22:18 schreef SCH het volgende:
De anti-kabinet campagne van de Telegraaf werkt blijkbaar
in zekere zin wel, het zijn immers schattingen... maar wat ik bedoelde was dat de EW-verhoging alleen geldt voor het deel van de WOZ-waarde dat boven de miljoen uit komt... dus als je een huis van 1 miljoen hebt verandert er dus niets...quote:Op maandag 24 september 2007 22:42 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Die 15 of 100 miljoen komt magisch uit de lucht vallen?
Ik maak mij ook geen zorgen om ze alleen is het idee dat de overheid maar geld bij de rijken weg moet plukken om kadootjes aan de armeren uit de delen een absurd idee.quote:Op maandag 24 september 2007 22:58 schreef Tarantallegra het volgende:
sowieso hoeft niemand zich zorgen te maken om mensen met een huis t.w.v. >1 miljoen, die strepen al zat belasting weg via de HRA, en daar zullen ze gewoon mee doorgaan..
als je anders uitdorst ben je gerechtvaardigd om 't weg te nemen, hoor. het argument is trouwens: "ze zullen het minder missen (dan de armen)".quote:Op maandag 24 september 2007 23:03 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik maak mij ook geen zorgen om ze alleen is het idee dat de overheid maar geld bij de rijken weg moet plukken om kadootjes aan de armeren uit de delen een absurd idee.
"Ze zullen het toch niet missen" is dan een veel gehoord argument, maar dat is uiteraard ook een belachelijk argument. Dat iemand naar alle waarschijnlijk iets niet zal missen is nog geen reden om ze dat af te pakken. Een supermarkt zal een pak melk waarschijnlijk niet missen, maar dat betekend niet dat ik gerechtvaardigd ben om dat pak melk uit de supermarkt te jatten.
Mijninziens heeft dit Kabinet sedert Fortuyn is vermoord alle vertrouwen verloren.quote:Op maandag 24 september 2007 20:26 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Het valt de laatste tijd wel op dat dit kabinet de burgers regelmatig niet het hele beeld schetst. Of dit nu is omdat ze schijt hebben aan de burger of om andere redenen ik weet het niet\. Maar feit blijft dat weer meer mensen dan eerst gezegd werd de gevolgen zullen merken (al dan niet terecht) van het beleid van dit kabinet.
Waarom speelt dit kabinet geen open kaart. Hebben ze zo veel te verbergen?
Fortuyn: 6 mei 2002quote:Op dinsdag 25 september 2007 14:49 schreef jurgen. het volgende:
[..]
Mijninziens heeft dit Kabinet sedert Fortuyn is vermoord alle vertrouwen verloren.![]()
Hij bedoelt dat het allemaal de schuld van de euro is.quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Fortuyn: 6 mei 2002
Dit Kabinet: Maart 2007.
Leg eens uit?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |