abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53567439
Ik dacht dat DAM een ban had. Wat een ongelooflijke DAM-achtige discussie is dit zeg
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_53567467
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 04:35 schreef Tennessee het volgende:

Mag ik verder nog even wijzen op deze post waar nog niemand op gereageerd heeft...
[..]
Wat zouden we erop moeten zeggen?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 september 2007 @ 14:24:23 #103
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_53567526
Maar ik vind de opstelling van MvB niet vreemd. Het zijn details. De reden waarom het er niet uit ziet is doordat het behoudend is. Dat het er daardoor aanvallen dan onbeholpen uitziet heb ik al uitgelegd, maar dat hij de opstelling zo speelt kan ik echter goed snappen.

In oefenwedstrijden kan je inderdaad wel gaan expirimenteren, maar je kan ook (weer een meer behoudende keuze) proberen het team meer in te spelen.

Het is in NL de minder populaire keuze om behoudend te spelen, omdat het er minder mooi uit ziet. Maar dat het niet werkt, dat is moeilijk hard te maken ...

Overigens geloof ik zelf niet in het idee van "het breekijzer" - je hebt meer aan een goede spits. MvB hoeft wat mij betreft geen VoH mee te nemen.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_53567611
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 14:24 schreef Doc het volgende:
Maar ik vind de opstelling van MvB niet vreemd. Het zijn details. De reden waarom het er niet uit ziet is doordat het behoudend is. Dat het er daardoor aanvallen dan onbeholpen uitziet heb ik al uitgelegd, maar dat hij de opstelling zo speelt kan ik echter goed snappen.

In oefenwedstrijden kan je inderdaad wel gaan expirimenteren, maar je kan ook (weer een meer behoudende keuze) proberen het team meer in te spelen.

Het is in NL de minder populaire keuze om behoudend te spelen, omdat het er minder mooi uit ziet. Maar dat het niet werkt, dat is moeilijk hard te maken ...

Overigens geloof ik zelf niet in het idee van "het breekijzer" - je hebt meer aan een goede spits. MvB hoeft wat mij betreft geen VoH mee te nemen.
Klopt, ben ik het met je eens. Maar daar komt ook bij dat áls Oranje aanvalt, het allemaal niet soepel loopt en dat het eigenlijk altijd afhangt van een gelukje, een toevallig via een tegenstander meegenomen bal of een van richting veranderd schot. Patronen lijken te ontbreken. Dat komt vooral denk ik door de naar binnen draaiende vleugels. Op zich geen probleem, maar dan moet er wel áltijd en meteen een middenvelder of back overheen. En dat gebeurt niet of te weinig. Daardoor stranden de meeste Oranje-aanvallen in gedribbel en gepingel.

Breekijzers ben ik ook niet zo voor. Ik zie liever Huntelaar/Kuijt en Ruud naast elkaar. Dan kan je meer afwisselen, kan de een diep gaan en de ander wat terugzakken. Of andersom. Met een breekijzer ga je toch altijd via hetzelfde patroon spelen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 september 2007 @ 14:27:36 #105
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_53567614
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 14:20 schreef DRD het volgende:

[..]

Hier zit uiteindelijk het verschil tussen ons. Het is inderdaad te verklaren en te onderbouwen en jij vind het te billeken. Ik denk dat het niet voldoende is, dat ermee niet optimaal gepresteerd wordt. Daardoor staat de bondscoach staat in de weg richting beter voetbal.
Ik denk dat het euvel ligt in de matige verdediging die geen enkele coach in staat stelt met goede resultaten tot aanvallend voetbal te komen. Dan is het dus niet zinvol de coach te ontslaan - zeker als hij laat zien dat hij met een weliswaar lelijk systeem toch tot enige resultaten kan komen. Als je met een groot deel aan beperkt spelers zit, dan moet je wel behoudend (lelijk) spelen (zie Griekenland in 2004) ...
pi_53567622
Hoe kan je nou discusseren met een "tegenpartij" die aan de ene kant roept dat gewonnen kwalificatiewedstrijden en gewonnen eerste ronde WK wedstrijden niét belangrijk zijn om dan vervolgens hun eigen punt te gaan onderbouwen door aan te komen met een oefenwedstrijd tegen een al voor het EK geplaatst land...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 september 2007 @ 14:31:49 #107
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_53567710
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 14:27 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Klopt, ben ik het met je eens. Maar daar komt ook bij dat áls Oranje aanvalt, het allemaal niet soepel loopt en dat het eigenlijk altijd afhangt van een gelukje, een toevallig via een tegenstander meegenomen bal of een van richting veranderd schot. Patronen lijken te ontbreken. Dat komt vooral denk ik door de naar binnen draaiende vleugels. Op zich geen probleem, maar dan moet er wel áltijd en meteen een middenvelder of back overheen. En dat gebeurt niet of te weinig. Daardoor stranden de meeste Oranje-aanvallen in gedribbel en gepingel.
Waar dat aan ligt heb ik wel eens uitgebreider behandeld, maar het komt er op neer dat door het behoudende NLse spel alle 4 de aanvallers makkelijk twee man om zich heen hebben. Als bijvoorbeeld de aaname niet perfect is, dan ben je de bal kwijt. En in die aanval moet dus alles perfect gaan - of je moet een gelukje hebben. En dat is wat er dus gebeurt

Over breekijzers zijn we het daar zijn we het dus over eens ...
pi_53567752
Ik vind niet dat de verdediging zo moet worden afgekraakt. Natuurlijk is het de slechtste linie van het elftal. Dat is ook logisch als je ziet wat er verder rondloopt. Maar individueel zijn het allemaal wel spelers die in de internationale subtop mee kunnen. Zeker als we zonder opkomende backs gaan spelen, dan hou je een mannetje achterin over die nuttig werk kan doen. De Nederlandse verdediging doet helemaal niet zoveel onder voor bijvoorbeeld die van Duitsland, die opbouwend misschien nog wel slechter is. Het grootste probleem is het gemis van een eche spelverdeler voor de verdediging. Zoals Frings bij Duitsland of Pirlo voor Italië. Wij hebben Gio (...) en daar liggen toch niet zijn kwaliteiten. De Zeeuw zou het kunnen, maar kan alleen toegepas worden tegen tactisch niet zo sterke teams (hij wordt op die positie nogal snel uit de wedstrijd gespeeld), maar Schaars kan het ook en misschien Mendes Da Silva ook wel. Die zijn fysiek wat sterker en - zeker Schaars - heeft er het spelinzicht voor. Met zo'n iemand voor de verdediging loopt de opbouw vanzelfsprekend veel soepeler.

Een ander probleem is nog het gebrek aan automatismen in de verdediging, door het vele geschuif van Marco. Maar ook dat lijkt nu over (Melchiot - Ooijer/Heitinga - Mathijsen - Bouma) en als dat op elkaar ingespeeld raakt, weet wie wie dekt etc, staat er best een aardige linie.
  zaterdag 29 september 2007 @ 14:35:07 #109
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53567772
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 13:30 schreef Doc het volgende:

[..]

Ik zie het dus niet en ik onderbouw met voetbaltechnische uitleg waarom ontslag niet niet nodig is. Het huidige systeem is te verklaren en te billeken. Waarom heb ik nu al meerdere malen uitgelegd.
Wat zie jij niet? Dat het voor geen meter loopt?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_53567781
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 14:24 schreef Doc het volgende:

[...]

Moet ik mijn argument ombouwen door te zeggen dat ik gewoon geen behoudende coach wil? Dan zijn we ook klaar met discussieren
quote:
Vind ik dus onzin. Tussen interlands zitten maanden, waarin de vorm van spelers gigantisch kan verschillen en er blessures kunnen optreden. Bij een clubteam zou dit prima kunnen, bij een nationaal team niet. Maar ergens denk ik dat Van Basten zich verkeken heeft op dat verschil toen hij ermee begon.
quote:
Ook mee eens. Daarom past dit in het rijtje "rare gedachts van Marco".

Denk serieus dat wij elkaar (net als ik en Tennessee) weinig meer te melden hebben. Jij neemt er genoegen mee omdat het behoudende een te beargumenteren keuze is in het moderne voetbal. Tennessee neemt er genoegen mee omdat de resultaten goed zijn. Prima. Maar ik neem er geen genoegen mee.
pi_53567786
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 14:27 schreef Tennessee het volgende:
Hoe kan je nou discusseren met een "tegenpartij" die aan de ene kant roept dat gewonnen kwalificatiewedstrijden en gewonnen eerste ronde WK wedstrijden niét belangrijk zijn om dan vervolgens hun eigen punt te gaan onderbouwen door aan te komen met een oefenwedstrijd tegen een al voor het EK geplaatst land...
Snap nou eens dat het ons niet zozeer om de punten gaat - die behoort elke coach in deze poule wel te halen, misschien zelfs zonder slordig puntverlies in 't oostblok - maar meer om de inconsequentie van het selectiebeleid en zijn tactiek die bijzonder uit de tijd is.
pi_53567820
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 14:31 schreef Doc het volgende:

[..]

Waar dat aan ligt heb ik wel eens uitgebreider behandeld, maar het komt er op neer dat door het behoudende NLse spel alle 4 de aanvallers makkelijk twee man om zich heen hebben. Als bijvoorbeeld de aaname niet perfect is, dan ben je de bal kwijt. En in die aanval moet dus alles perfect gaan - of je moet een gelukje hebben. En dat is wat er dus gebeurt

Over breekijzers zijn we het daar zijn we het dus over eens ...
Dat is inderdaad waar. In de kwalificatie. In de poule speelt iedereen tegen Nederland met 7/8 man minstens permanent achter de bal. Op een groot toernooi zijn ploegen te pakken op de counter, dan heb je minder last van dit systeem.
pi_53567832
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 14:21 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Wat zouden we erop moeten zeggen?
dat zou je zelf moeten verzinnen...ik vind het alleen zo raar dat ik steeds maar naar mijn hoofd gegooid krijg dat ik alleen maar steeds dezelfde cijfertjes herhaal, maar als ik dan mijn vingers kapot typ op een heeel erg relevante post zónder cijfers die ik zelfs nog een keer opnieuw post blijft het helemaal stil
pi_53567873
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 14:37 schreef Tennessee het volgende:

[..]

dat zou je zelf moeten verzinnen...ik vind het alleen zo raar dat ik steeds maar naar mijn hoofd gegooid krijg dat ik alleen maar steeds dezelfde cijfertjes herhaal, maar als ik dan mijn vingers kapot typ op een heeel erg relevante post zónder cijfers die ik zelfs nog een keer opnieuw post blijft het helemaal stil
Maar die post bewijst niks. Er staan ook weinig/geen argumenten in. Al die coaches gaan geen kritiek geven op Marco omdat ze dan uit de CBV gegooid worden (zoals al met anderen gebeurd is) en heel lovend zijn ze ook niet.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 september 2007 @ 14:39:41 #115
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_53567882
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 14:35 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Wat zie jij niet? Dat het voor geen meter loopt?
Wat ik wel zie heb ik al vele malen in uitgebreide posts uitgelegd. Daarin staat waarom het er niet uit uit ziet, maar wel een logische tactiek is. Misschien een idee dat je die eens gaat lezen.
pi_53567982
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 14:35 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Snap nou eens dat het ons niet zozeer om de punten gaat - die behoort elke coach in deze poule wel te halen, misschien zelfs zonder slordig puntverlies in 't oostblok - maar meer om de inconsequentie van het selectiebeleid en zijn tactiek die bijzonder uit de tijd is.
Het gaat in eerste instantie juist wél om de punten. Die heb je nou eenmaal nodig. Daarnaast is MvB bezig aan zijn tweede ongeslagen kwalificatie... Dat is uniek! Kijk eens naar de poule met Frankrijk en Italië... Daar staat Schotland bovenaan. Kijk eens naar van Gaal in 2002, toen hebben we ons niet gekwalificeerd... Hoe kan je nou in hemelsnaam roepen dat het niet om de punten gaat terwijl iemand anders een oefenwedstrijd tegen Zwitserland!!!! aan het gebruiken is om "jullie" punt te onderbouwen...

Aangezien Zwitserland zich al heeft gekwalificeerd (gastland) zou het toch juist stom zijn om daar alles uit de kast te gaan lopen halen... Die wedstrijd was niet voor ons maar voor Zwitserland want het ging helemaal nergens om, het was deel van de Zwitserse voorbereiding, niet de onze, dat is toch niet zo ingewikkeld?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 september 2007 @ 14:44:44 #117
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_53567993
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 14:35 schreef DRD het volgende:

[1.]

Moet ik mijn argument ombouwen door te zeggen dat ik gewoon geen behoudende coach wil? Dan zijn we ook klaar met discussieren

[2.]
Vind ik dus onzin. Tussen interlands zitten maanden, waarin de vorm van spelers gigantisch kan verschillen en er blessures kunnen optreden. Bij een clubteam zou dit prima kunnen, bij een nationaal team niet. Maar ergens denk ik dat Van Basten zich verkeken heeft op dat verschil toen hij ermee begon.

[3.]
Ook mee eens. Daarom past dit in het rijtje "rare gedachts van Marco".

Denk serieus dat wij elkaar (net als ik en Tennessee) weinig meer te melden hebben. Jij neemt er genoegen mee omdat het behoudende een te beargumenteren keuze is in het moderne voetbal. Tennessee neemt er genoegen mee omdat de resultaten goed zijn. Prima. Maar ik neem er geen genoegen mee.
[1] Dat maakt het wel makkelijk - ik denk dan ook dat dat het enige is waarom een groot deel van de discussie een wellis-nietus gehalt heeft: het heeft niet snel van een coach gepikt behoudend te spelen, ook als het spelersmateriaal dat dicteert.

[2] dat denk ik eiggenlijk ook hoor

[3] "Het breekijzer" idee is niet een solo idee van MvB. Ik heb die discussie hier ook vaker gevoerd en toen heb ik menig pro-breekijzer-discussiant hier gehoord. Ik ben allang blij dat MvB hem niet opstelt
pi_53568045
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 14:39 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Maar die post bewijst niks. Er staan ook weinig/geen argumenten in. Al die coaches gaan geen kritiek geven op Marco omdat ze dan uit de CBV gegooid worden (zoals al met anderen gebeurd is) en heel lovend zijn ze ook niet.
Er zijn er een paar die wel degelijk kritiek hebben en daarvoor (toevallig?) precies dezelfde argumenten gebruiken als "jullie" met Hugo Borst voorop. Dus dat ze bang zijn is onjuist. Heb je ook gelezen wat Mulder, Ten Cate, Koeman en Atteveld zeggen?
pi_53568046
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 14:44 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Het gaat in eerste instantie juist wél om de punten. Die heb je nou eenmaal nodig. Daarnaast is MvB bezig aan zijn tweede ongeslagen kwalificatie... Dat is uniek! Kijk eens naar de poule met Frankrijk en Italië... Daar staat Schotland bovenaan. Kijk eens naar van Gaal in 2002, toen hebben we ons niet gekwalificeerd... Hoe kan je nou in hemelsnaam roepen dat het niet om de punten gaat terwijl iemand anders een oefenwedstrijd tegen Zwitserland!!!! aan het gebruiken is om "jullie" punt te onderbouwen...

Aangezien Zwitserland zich al heeft gekwalificeerd (gastland) zou het toch juist stom zijn om daar alles uit de kast te gaan lopen halen... Die wedstrijd was niet voor ons maar voor Zwitserland want het ging helemaal nergens om, het was deel van de Zwitserse voorbereiding, niet de onze, dat is toch niet zo ingewikkeld?
Is het dan een prestatie dat je tegen landen als Albanië en Luxemburg punten pakt? Nee, volgens mij niet.
pi_53568083
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 14:44 schreef Doc het volgende:

[3] "Het breekijzer" idee is niet een solo idee van MvB. Ik heb die discussie hier ook vaker gevoerd en toen heb ik menig pro-breekijzer-discussiant hier gehoord. Ik ben allang blij dat MvB hem niet opstelt
Om van Hanegem even te quoten; "breekijzers zet je in als je achter staat". Dat is bij Oranje sinds Portugal niet meer gebeurt.
pi_53568090
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 14:47 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Er zijn er een paar die wel degelijk kritiek hebben en daarvoor (toevallig?) precies dezelfde argumenten gebruiken als "jullie" met Hugo Borst voorop. Dus dat ze bang zijn is onjuist. Heb je ook gelezen wat Mulder, Ten Cate, Koeman en Atteveld zeggen?
Hugo Borst is inderdaad ook geen fan van vBasten. Maar hij kan dat ook zeggen, hij is geen coach en dus geen lid van de CBV. Mulder vind ik maar een idioot, verschijnt alleen op tv omdat zn vader dat ook doet. Die mening van de coaches vond ik allemaal vrij op de vlakte, ze kijken als supporter en vinden het spel ook kut. Maar dat is niet schokkend.
pi_53568124
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 14:47 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Is het dan een prestatie dat je tegen landen als Albanië en Luxemburg punten pakt? Nee, volgens mij niet.
Dat moet je tegen Van Gaal en de coaches van Italië en Frankrijk die zich niet hebben gekwalificeerd of niet zulen kwalificeren omdat ze achter Schotland in de poule uitkomen... Niet tegen Van Basten die zich opnieuw ongeslagen wél gaat kwalificeren (hoop ik)...
pi_53568154
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 14:49 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Hugo Borst is inderdaad ook geen fan van vBasten. Maar hij kan dat ook zeggen, hij is geen coach en dus geen lid van de CBV. Mulder vind ik maar een idioot, verschijnt alleen op tv omdat zn vader dat ook doet. Die mening van de coaches vond ik allemaal vrij op de vlakte, ze kijken als supporter en vinden het spel ook kut. Maar dat is niet schokkend.
Kán je niet lezen of wíl je niet lezen? Ik hoef het toch niet een derde keer te quoten zeker?
pi_53568221
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 14:50 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Dat moet je tegen Van Gaal en de coaches van Italië en Frankrijk die zich niet hebben gekwalificeerd of niet zulen kwalificeren omdat ze achter Schotland in de poule uitkomen... Niet tegen Van Basten die zich opnieuw ongeslagen wél gaat kwalificeren (hoop ik)...
Punten verliezen tegen Portugal of het Ierland van toen, tegen Schotland, Frankrijk of Italië is niet zo'n schande als punten verliezen tegen Slovenië, Albanië of Luxemburg. Daar mág gewoon niet tegen gelijkgespeeld worden. Of erger. En dat is tot nu toe niet gebeurd gelukkig. Maar dat is ook meer toeval dan terecht.

Bovendien denk ik niet dat Nederland ongeslagen het einde haalt (Roemenië moet nog, dat is de enige ploeg in de poule waar je punten tegen mag verspelen).
pi_53568224
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 14:52 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Kán je niet lezen of wíl je niet lezen? Ik hoef het toch niet een derde keer te quoten zeker?
Ik denk dat ik het niet kan dan.
pi_53568253
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 14:55 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Ik denk dat ik het niet kan dan.
sorry dat ik agressief werd
pi_53568290
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 14:55 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Punten verliezen tegen Portugal of het Ierland van toen, tegen Schotland, Frankrijk of Italië is niet zo'n schande als punten verliezen tegen Slovenië, Albanië of Luxemburg. Daar mág gewoon niet tegen gelijkgespeeld worden. Of erger. En dat is tot nu toe niet gebeurd gelukkig. Maar dat is ook meer toeval dan terecht.

Bovendien denk ik niet dat Nederland ongeslagen het einde haalt (Roemenië moet nog, dat is de enige ploeg in de poule waar je punten tegen mag verspelen).
Mag ik dan nog even het volgende rijtje cijfers herhalen alsjeblieft?
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 20:51 schreef Tennessee het volgende:
...

resultaten van "andere A-landen" deze kwalificatie

Polen 2 - 1 Portugal
Italië 1 - 1 Litouwen
Faroeër Eilanden 1 - 2 Italië
Schotland 1 - 0 Frankrijk
Frankrijk 0 - 1 Schotland
Noorwegen 2 - 2 Griekenland
Cyprus 1 - 1 Duitsland
Engeland 0 - 0 Macedonië
IJsland 1 - 1 Spanje
Noord Ierland 3 - 2 Spanje

...
  zaterdag 29 september 2007 @ 15:00:46 #128
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_53568337
Scorebordjournalistiek!
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_53568341
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 14:49 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Om van Hanegem even te quoten; "breekijzers zet je in als je achter staat". Dat is bij Oranje sinds Portugal niet meer gebeurt.
Wel, tegen Bulgarije-uit.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_53568410
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 15:00 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Wel, tegen Bulgarije-uit.
yep, je hebt helemaal gelijk, goeie!
pi_53568428
Polen 2 - 1 Portugal ---- Polen is van het kaliber Roemenië
Italië 1 - 1 Litouwen ---- Niet goed te praten.
Faroeër Eilanden 1 - 2 Italië ---- vBastiaanse uitslag.
Schotland 1 - 0 Frankrijk ---- Schotland is ook van het kaliber Roemenië.
Noorwegen 2 - 2 Griekenland ---- Wat is hier het A land?
Cyprus 1 - 1 Duitsland ---- Niet goed te praten.
Engeland 0 - 0 Macedonië ---- Niet goed te praten.
IJsland 1 - 1 Spanje ---- Niet goed te praten. Maar het was erg onrustig rond het Spaanse elftal toen.

Italië heeft eenzelfde soort coach als vBasten. Ook zo'n onervaren jongen.
pi_53568431
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 15:00 schreef ErikT het volgende:
Scorebordjournalistiek!
Glazenboljournalistiek! Nattevingerjournalistiek! Onderbuikjournalistiek!
pi_53568484
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 15:06 schreef EnGCatjuh het volgende:
Polen 2 - 1 Portugal ---- Polen is van het kaliber Roemenië
Italië 1 - 1 Litouwen ---- Niet goed te praten.
Faroeër Eilanden 1 - 2 Italië ---- vBastiaanse uitslag.
Schotland 1 - 0 Frankrijk ---- Schotland is ook van het kaliber Roemenië.
Noorwegen 2 - 2 Griekenland ---- Wat is hier het A land?
Cyprus 1 - 1 Duitsland ---- Niet goed te praten.
Engeland 0 - 0 Macedonië ---- Niet goed te praten.
IJsland 1 - 1 Spanje ---- Niet goed te praten. Maar het was erg onrustig rond het Spaanse elftal toen.

Italië heeft eenzelfde soort coach als vBasten. Ook zo'n onervaren jongen.
Griekenland, regerend kampioen, geen A-land? Mij best, dan geen Griekenland...

Wat bedoel je met niet goed te praten? Dat Italië, Frankrijk, Duitsland Engeland en Spanje óók een onbenul als coach hebben, of een nog grótere?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 september 2007 @ 15:12:16 #134
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_53568535
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 14:33 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ik vind niet dat de verdediging zo moet worden afgekraakt. Natuurlijk is het de slechtste linie van het elftal. Dat is ook logisch als je ziet wat er verder rondloopt. Maar individueel zijn het allemaal wel spelers die in de internationale subtop mee kunnen.
Internationale subtop op z'n hoogst. Kromkamp mislukt bij LFC en Villarreal, Boula mislukt bij CFC en aan het mislukken bij Sevilla. Dan heb je nog reserves/spelers van AstonVilla, Blackburn, Wigan en HSV. Dat is gewoon kwalitatief te slecht om in verdedigend risicoos mee te nemen door af en toe met drie man daar te staan en op de vleugel niet goed genoeg om dat risico uit te proberen. Daarnaast geen goede passing van een van hen, dus weg verrassing als de verdediging de bal heeft ...

Het is echt behoorlijk belabberd wat daar staat hoor ...
pi_53568594
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 15:12 schreef Doc het volgende:

[..]

Internationale subtop op z'n hoogst. Kromkamp mislukt bij LFC en Villarreal, Boula mislukt bij CFC en aan het mislukken bij Sevilla. Dan heb je nog reserves/spelers van AstonVilla, Blackburn, Wigan en HSV. Dat is gewoon kwalitatief te slecht om in verdedigend risicoos mee te nemen door af en toe met drie man daar te staan en op de vleugel niet goed genoeg om dat risico uit te proberen. Daarnaast geen goede passing van een van hen, dus weg verrassing als de verdediging de bal heeft ...

Als Sneijder steeds de bal moet gaan halen is het moeilijk voor hem dan meteen gevaarlijk te zijn, om niet te zeggen onmogelijk, lijkt mij...
pi_53568603
quote:

[..]

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 september 2007 @ 15:18:49 #137
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_53568662
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 15:15 schreef Radegast het volgende:

[..]

het grootste probleem is dat jje ook weinig betere Nederlands verdedigers zou kunnen selecteren - en dat maakt het allemaal zo lastig ...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 september 2007 @ 15:20:41 #138
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_53568687
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 14:33 schreef EnGCatjuh het volgende:
Het grootste probleem is het gemis van een eche spelverdeler voor de verdediging.
Dat is inderdaad het tweede grote probleem. Op z'n hoogst Seedorf - maar die is ook niet echt voor die rol geschikt ...
pi_53568889
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 14:35 schreef DRD het volgende:
...

Voor de duidelijkheid; Het is geen kwestie van "er genoegen mee nemen omdat de resultaten goed zijn". Op de allereerste plaats komt voor mij dat ik de resultaten uitstekend vind, niet goed maar uitstekend. Uitstekend omdat 75% winst en 4% verlies het allerbeste gemiddelde is van alle Bondscoaches ooit, en dat met een selectie die zeker niét de allerbeste ooit is. Dat vind ik bijna een standbeeld waard en reken maar dat dat er komt als we dit gemiddelde vast weten te houden tot ná de WK in 2010. Aan de andere kant zie ik dus ook dat dit niet de beste selectie ooit is, maar dat ligt volgens mij dus niet aan MvB maar aan de beschikbare spelers. En dáár zit ons meningsverschil. En waar ik me zo aan irriteer is de manier waarop jullie je standpunt niet alleen verdedigen maar propaganderen.
pi_53568905
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 15:08 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Wat bedoel je met niet goed te praten? Dat Italië, Frankrijk, Duitsland Engeland en Spanje óók een onbenul als coach hebben, of een nog grótere?
Griekenland is geen A-land nee. Het EK was een toevalstreffer, getuige ook het missen van het WK. Bovendien is de selectie niet meer wat het toen was.

Nederland heeft ook gelijkgespeeld tegen Bulgarije. Met iets minder Gouden Pik was het tegen Luxemburg, Slovenië en Albanië uit 0-0 en ook tegen Albanië en Bulgarije thuis hadden we het moeilijk. Dat er dan wat balletjes gelukkig binnenvallen of een wedstrijd beslist wordt door individuele klasse... Is dat dan een prestatie van Marco?
pi_53568920
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 15:20 schreef Doc het volgende:

[..]

Dat is inderdaad het tweede grote probleem. Op z'n hoogst Seedorf - maar die is ook niet echt voor die rol geschikt ...
We zullen moeten hopen dat Schaars weer in vorm is rond het EK.
pi_53568984
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 15:34 schreef EnGCatjuh het volgende:
Is dat dan een prestatie van Marco?
Het is in ieder geval niét een prestatie van Johan Derksen, Hugo Borst, Louis van Gaal, Guus Hiddink of jij of ik.
quote:
Youri Mulder, analyticus Studio Sport; "We moeten de rol van een coach niet overschatten. Of het nu Louis van Gaal, Dick Advocaat of Marco van Basten is die voor de groep staat, het is de laatste jaren eigenlijk altijd hangen en wurgen bij Oranje. Met één verschil: Onder Van Basten zijn de resultaten goed..."
quote:
Ronald Koeman, trainer PSV; "...Een stuk kritiek na de wedstrijd tegen Albanië was terecht, want het was niet goed. Dat heeft iedereen kunnen zien. Maar sommige mensen gaan te ver in hun kritiek, alsof ineens helemaal niets meer goed is. Vanuit mijn stoel in de huiskamer leek het dat Albanië net zo goed had kunnen winnen, maar de bondscoach heeft niet de makkelijkste job. In andere landen gaan ze daar anders mee om... Wij willen wel eens de realiteit uit het oog verliezen en maken dan iedereen met de grond gelijk".
quote:
Henk ten Cate, trainer Ajax; "...Ik stoor me heel erg aan de kritiek op Marco van Basten en het spel. ... Een aantal jaar geleden behaalde PSV in Europa heel goede resultaten en riep iedereen dat die niet echt frivole manier van spelen voortaan de norm zou zijn. Oranje doet nu hetzelfde en iedereen heeft wat te mopperen. Denken de mensen nu echt dat de wedstrijden van Italië of Frankrijk leuker zijn?...Oranje en Van Basten zijn gewoon goed bezig."
pi_53569126
quote:

[..]

Duitsland heeft ook niet zo heel veel beters hoor. Een paar beperkte doelpalen in het centrum, alleen Lahm is van aantoonbaar beter niveau dan de Nederlandse verdedigers.

Kromkamp wordt natuurlijk terecht niet meer opgeroepen voor Oranje. Hij is mijnsinziens het toonbeeld van het fantastische AZ-collectief onder Co. 1 en 1 was 3 in dat elftal.
Boulahrouz maakt zijn belofte inderdaad steeds niet waar. In potentie was hij een fantastische speler, maar hij lijkt telkens foute beslissingen te maken in zijn carriereverloop. Hij had nooit weg mogen gaan bij HSV voor een plaatsje op de bank bij Chelsea. Daar moet wel bijgezegd dat hij vaak last had van kleine blessures. Als hij een half jaar blessurevrij kan voetballen zien we misschien de oude Boulah terug.

Maar zover onze stand-ins.
Heitinga is echt goed bezig bij Ajax, hij is de man in vorm. Multifunctioneel achterin en als sloper op het middenveld (maar vBasten gebruikt niemand in die rol). Als niet opkomende rechtsback of rechtsachterin kan hij het echt maken hoor, tegen het EK zal hij zich wel kunnen meten met de Europese top.
Ooijer is de meer ervaren equivalent van Heitinga. Ook hij kan rechtsachterin of als back spelen. Heeft veel ervaring in de Europese subtop. Komt nu weer op zn niveau na die vreselijke blessure.
Melchiot is een noodoplossing op rechtsachter. Niets meer, niets minder.
Mathijsen is een aardige mandekker, bij vlagen erg goed maar ook onbestendig. Maakt nog wel eens een foutje. Opbouwend ook zwak. Maar we hebben linksachterin niets beter. De enige linkspoten die daar verder kunnen spelen zijn Hofland en Bouma. De zwakste positie. Een rechtspoot neerzetten kan wel, maar dan wordt je wel gedwongen veel van de opbouw over links te doen (met een wingback a la Drenthe of Urby )
Linksachterin is het ook middelmaat. Urby is verdedigend te zwak, Drenthe nog niet stabiel genoeg voor die positie, Gio wil daar waarschijnlijk niet meer spelen, Bouma verdedigend de beste van dit rijtje. De Cler zou ook kunnen, maar is ook middelmaat (of lager).

De enige met écht goede passing van dit rijtje zijn Ooijer en Heitinga. Bovendien zijn die verdedigend ook niet slecht, ik zou ze daarom dus altijd opstellen. De een op rechtsback, de ander centraal. Of allebei centraal en de opbouw op een andere manier verzorgen (via wingbacks of playmaker).
pi_53569140
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 15:37 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Het is in ieder geval niét een prestatie van Johan Derksen, Hugo Borst, Louis van Gaal, Guus Hiddink of jij of ik.
[..]

[..]

[..]
Komt omdat ik niet zal worden toegelaten tot de coachacademie
pi_53569302
Bij al deze kritiek op de verdediging wil ik toch nog wel weer even aantekenen dat we in 24 wedstrijden maar 7 tegendoelpunten hebben gehad. Ook dat is weer een prima cijfer, minder dan één tegendoelpunt per drie wedstrijden. En dat komt echt niet alleen door vdSar dus zó slecht is onze verdediging nou ook weer niet. Zoals ik al eerder heb gezegd vind ik ze vooral in de opbouw en aanval nog een beetje tekort schieten.
pi_53569384
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 15:54 schreef Tennessee het volgende:
Bij al deze kritiek op de verdediging wil ik toch nog wel weer even aantekenen dat we in 24 wedstrijden maar 7 tegendoelpunten hebben gehad. Ook dat is weer een prima cijfer, minder dan één tegendoelpunt per drie wedstrijden. En dat komt echt niet alleen door vdSar dus zó slecht is onze verdediging nou ook weer niet.
Berbatov mistte met Bulgarije thuis nog voor een bijna open doel. Verder hield Sar het doel goed schoon. Hij is gewoon een top3 keeper van Europa (kijk maar naar zijn CL-cijfers). Maar behalve Bulgarije en Roemenië zijn andere landen aanvallend vrij triest natuurlijk. Allemaal spitsen van het tweede niveau.
quote:
Zoals ik al eerder heb gezegd vind ik ze vooral in de opbouw en aanval nog een beetje tekort schieten.
En hoe komt dat denk je? Toch niet door de spelers?
pi_53569549
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 15:58 schreef EnGCatjuh het volgende:

Berbatov mistte met Bulgarije thuis nog voor een bijna open doel. Verder hield Sar het doel goed schoon. Hij is gewoon een top3 keeper van Europa (kijk maar naar zijn CL-cijfers). Maar behalve Bulgarije en Roemenië zijn andere landen aanvallend vrij triest natuurlijk. Allemaal spitsen van het tweede niveau.
Sorry dat ik weer in herhaling moet vallen, maar bij die 24 tegenstanders zitten behalve Bulgarijë en 3 keer Roemenië ook Argentinië, Portugal, Ivoorkust, Servië/Montenegro en 2 keer Tsjechië. Als je naar "de andere A-landen" kijkt krijgen die zeker niet minder tegendoelpunten en vaak veel veel veel meer. En óók tegen D-landen en F-landen als Cyprus en de Farooër Eilanden... Ik weet niet eens hoe je het schrijft!!?!?
quote:
En hoe komt dat denk je? Toch niet door de spelers?
Hoe het komt dat we weinig tegendoelpunten krijgen? Aan de coach, de rest van de staf en aan de spelers... In welke mate het precies aan wie ligt kan denk ik niemand zeggen. Waar denk jij dat het aan ligt? Alleen aan vdSar?
pi_53569610
Sorry, ik was even in de war bij mijn vorige bericht, je vroeg iets anders...

Hoe het komt dat de verdedigers in aanvallend en opbouwend opzicht te kort lijken te schieten? Ik zou het niet weten. Ik ben er van overtuigd dat dat een probleem is waar MvB zich ook van bewust zal zijn, en als hij zich dat niet is denk ik dat dat komt omdat ik het verkeerd zie, niet omdat ik het goed zie en MvB het fout ziet. Misschien kunnen we het hem eens vragen via de knvb site...
pi_53569714
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 16:07 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Sorry dat ik weer in herhaling moet vallen, maar bij die 24 tegenstanders zitten behalve Bulgarijë en 3 keer Roemenië ook Argentinië, Portugal, Ivoorkust, Servië/Montenegro en 2 keer Tsjechië. Als je naar "de andere A-landen" kijkt krijgen die zeker niet minder tegendoelpunten en vaak veel veel veel meer. En óók tegen D-landen en F-landen als Cyprus en de Farooër Eilanden... Ik weet niet eens hoe je het schrijft!!?!?
[..]

Hoe het komt dat we weinig tegendoelpunten krijgen? Aan de coach, de rest van de staf en aan de spelers... In welke mate het precies aan wie ligt kan denk ik niemand zeggen. Waar denk jij dat het aan ligt? Alleen aan vdSar?
Oh, ging het over 24 wedstrijden. Had ik even gemist. Komt omdat het tot nu toe over de actuele dingen ging denk ik.

Uit het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst.
Argentinie was een salonremise, tegen Servie en Ivoorkust hadden we mazzel wat hun afronding betrof (en onze eigen afronding) en Portugal was tragisch.
pi_53569794
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 16:15 schreef EnGCatjuh het volgende:

Uit het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst.
Behalve als ze dienen om jullie argumenten te ondersteunen dan natuurlijk...
quote:
Argentinie was een salonremise, tegen Servie en Ivoorkust hadden we mazzel wat hun afronding betrof (en onze eigen afronding) en Portugal was tragisch.
Daar ging het niet om, het ging er om dat we in 24 wedstrijden, let op, 24 wedstrijden maar 7 tegendoelpunten hebben gehad en dat was alleen om mijn mening te ondersteunen dat het niet zó vréselijk slecht gesteld is met onze verdediging... En als Argentinië er nog 3 in had kunnen prikken hadden ze dat vast wel gedaan hoor...
pi_53569847
In het hedendaagse voetbal wordt nu eenmaal niet meer zoveel gescoord in interlands, wat dus ook resulteert in minder goals tegen.
Mindere goden uitgezonderd.
pi_53569993
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 16:23 schreef sjimz het volgende:
In het hedendaagse voetbal wordt nu eenmaal niet meer zoveel gescoord in interlands, wat dus ook resulteert in minder goals tegen.
Mindere goden uitgezonderd.
Tegendoelpunten in de huidige EK kwalificatie;

Italië 9 wedstrijden 7 tegendoelpunten (waaronder een door de Farooër Eilanden!)
Duitsland 8 wedstrijden 4 tegendoelpunten (waaronder een door Cyprus!)
Frankrijk 9 wedstrijden 3 tegendoelpunten (waaronder 2 in verloren wedstrijden tegen Schotland!)
Engeland 9 wedstrijden 2 tegendoelpunten
Nederland 8 wedstrijden 2 tegendoelpunten
  zaterdag 29 september 2007 @ 16:34:55 #153
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_53570023
Nederland heeft zit van al die landen die je hierboven opsomt ook wel in de makkelijkste groep, alhoewel de groep van Duitsland ook niet heel veel voorstelt.
pi_53570049
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 16:33 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Tegendoelpunten in de huidige EK kwalificatie;

Italië 9 wedstrijden 7 tegendoelpunten (waaronder een door de Farooër Eilanden!)
Duitsland 8 wedstrijden 4 tegendoelpunten (waaronder een door Cyprus!)
Frankrijk 9 wedstrijden 3 tegendoelpunten (waaronder 2 in verloren wedstrijden tegen Schotland!) Als je verliest krijg je altijd tegendoelpunten he
Engeland 9 wedstrijden 2 tegendoelpunten
Nederland 8 wedstrijden 2 tegendoelpunten waarvan 1 tegen Albanie
pi_53570106
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 16:20 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Behalve als ze dienen om jullie argumenten te ondersteunen dan natuurlijk...
[..]
Jouw belangrijkste argument wat je telkens herhaalt is dat wij onze argumenten telkens herhalen.
pi_53570146
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 16:34 schreef thewishmaster het volgende:
Nederland heeft zit van al die landen die je hierboven opsomt ook wel in de makkelijkste groep, alhoewel de groep van Duitsland ook niet heel veel voorstelt.
Sorry hoor, maar dit is ook al zo vaak geroepen... Maar nooit onderbouwt... Misschien dat jij het wel kan onderbouwen?
  zaterdag 29 september 2007 @ 16:41:14 #157
144262 thewishmaster
pi_53570147
Ik kan me trouwens een wedstrijd uit tegen Luxemburg herinneren, waarbij het een wonder was dat Nederland niet 1 of 2 tegengoals kreeg. Op een gegeven moment ging van der Sar toen zelfs tijd rekken. Het is dus meer geluk dan wijsheid.
pi_53570187
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 16:39 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Jouw belangrijkste argument wat je telkens herhaalt is dat wij onze argumenten telkens herhalen.
Nee hoor, de belangrijkste argumenten die ik steeds herhaal zijn;

• 1. Van de 24 échte wedstrijden onder Van Basten werden er 18 gewonnen, 75% en dat is het beste percentage van alle Oranje Bondscoaches tot nu toe.

• 2. Van de 24 échte wedstrijden onder Van Basten werd er maar 1 verloren, ongeveer 4% en dat is óók het beste percentage van alle Oranje Bondcoaches tot nu toe.

• 3. In de 24 échte wedstrijden onder Van Basten heeft Oranje 41 keer gescoord met maar 7 goals tégen. Dit is nog niet door iemand uitgerekend maar zou heel goed óók het beste percentage van alle Oranje Bondscoaches tot nu toe kunnen zijn.

• 4. Marco van Basten heeft als coach misschien minder dan gemiddelde ervaring, maar als speler heeft hij juist extreem véél ervaring waaronder de EK's van '88 en '92 en het WK van '90. Als trainer natuurlijk ook het WK van '06 en als trainer van Jong Ajax heeft hij zowel het Kampioenschap áls de beker gewonnen.

• 5. De kwalificatie voor WK '06 was de beste kwalificatie van Oranje voor een toernooi, ooit!

• 6. Voorlopig is de kwalificatie voor de EK '08 een evenaring van de kwalificatie voor de WK '06.

• 7. De eerste ronde op de WK '06 was samen met de eerste ronde op het WK '74 de beste eerste ronde van Oranje ooit!

• 8. Het onafhankelijke Ladbrokes wedkantoor ziet Oranje op dit moment na Duitsland als favoriet voor het Europees Kampioenschap van volgend jaar.

• 9. Van Basten geeft veel spelers een kans.

• 10. Onder van Basten gebeuren er geen rare dingen in de spelersgroep en blijven onruststokers thuis.

• 11. Van Basten luistert niet naar Johan Derksen.

• 12. Van Basten past zijn opstelling niet aan de spelers aan, maar andersom.

• 13. Dat er ook maar over ontslag wordt gesproken is totaal ongefundeerd, beneden elk peil en iets waar we ons als Nederlanders diep voor zouden moeten schamen.
  •   zaterdag 29 september 2007 @ 16:45:22 #159
    144262 thewishmaster
    pi_53570223
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 16:41 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar dit is ook al zo vaak geroepen... Maar nooit onderbouwt... Misschien dat jij het wel kan onderbouwen?
    Italië zit bijvoorbeeld in de groep bij vice-wereldkampioen Frankrijk, Oekraine (kwartfinale laatste WK) en Schotland. Ook de andere landen die je opnoemde hadden minimaal een ander land in de poule dat bij het vorige WK aanwezig was. Hun hogere aantal tegengoals is dus wel degelijk te verklaren door grotere tegenstand. Als je dan naar de poule van Nederland kijkt zie je dat er in die poule (naast Nederland) geen enkel land zit dat bij het vorige WK aanwezig was, dat zegt volgens mij wel iets over de kwaliteit van de poule
    pi_53570237
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 16:41 schreef thewishmaster het volgende:
    Ik kan me trouwens een wedstrijd uit tegen Luxemburg herinneren, waarbij het een wonder was dat Nederland niet 1 of 2 tegengoals kreeg. Op een gegeven moment ging van der Sar toen zelfs tijd rekken. Het is dus meer geluk dan wijsheid.
    die staat op die andere lijst, zal ik die ook nog eens quoten?
      zaterdag 29 september 2007 @ 16:47:25 #161
    144262 thewishmaster
    pi_53570256
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 16:46 schreef Tennessee het volgende:

[..]

die staat op die andere lijst, zal ik die ook nog eens quoten?
    Wat voor lijst bedoel je? (ik heb niet het hele topic gevolgd namelijk).
    pi_53570277
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 16:43 schreef Tennessee het volgende:

[..]

• 1. Van de 24 échte wedstrijden onder Van Basten werden er 18 gewonnen, 75% en dat is het beste percentage van alle Oranje Bondscoaches tot nu toe.
    Niet mee eens. De enige wedstrijd die gewonnen had moeten worden werd verloren.
    Bijvoorbeeld in een poulewedstrijd was het niet erg geweest als je een keer had verloren.

• 2. Van de 24 échte wedstrijden onder Van Basten werd er maar 1 verloren, ongeveer 4% en dat is óók het beste percentage van alle Oranje Bondcoaches tot nu toe.

• 3. In de 24 échte wedstrijden onder Van Basten heeft Oranje 41 keer gescoord met maar 7 goals tégen. Dit is nog niet door iemand uitgerekend maar zou heel goed óók het beste percentage van alle Oranje Bondscoaches tot nu toe kunnen zijn.
    Zou kunnen zijn, zou ook niet kunnen zijn. Ongefundeerd dus.

• 4. Marco van Basten heeft als coach misschien minder dan gemiddelde ervaring, maar als speler heeft hij juist extreem véél ervaring waaronder de EK's van '88 en '92 en het WK van '90. Als trainer natuurlijk ook het WK van '06 en als trainer van Jong Ajax heeft hij zowel het Kampioenschap áls de beker gewonnen. Trainen is anders dan voetballen

• 5. De kwalificatie voor WK '06 was de beste kwalificatie van Oranje voor een toernooi, ooit!
    Liever een kut kwalificatie en hoge ogen gooien op het eindtoernooi dan andersom

• 6. Voorlopig is de kwalificatie voor de EK '08 een evenaring van de kwalificatie voor de WK '06.

• 7. De eerste ronde op de WK '06 was samen met de eerste ronde op het WK '74 de beste eerste ronde van Oranje ooit!
    En we weten allemaal hoe het daarna ging

• 8. Het onafhankelijke Ladbrokes wedkantoor ziet Oranje op dit moment na Duitsland als favoriet voor het Europees Kampioenschap van volgend jaar.

Ja waaronder Yildirim, Denneboom, Janssen

• 10. Onder van Basten gebeuren er geen rare dingen in de spelersgroep en blijven onruststokers thuis.
    Onrust is niet altijd een slecht iets, in je ploeg moet je rotzakken hebben. Met koorknaapjes bereik je niets.

• 13. Dat er ook maar over ontslag wordt gesproken is totaal ongefundeerd, beneden elk peil en iets waar we ons als Nederlanders diep voor zouden moeten schamen.
    Dit is een mening, geen feit
  • pi_53570313
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 16:45 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Italië zit bijvoorbeeld in de groep bij vice-wereldkampioen Frankrijk, Oekraine (kwartfinale laatste WK) en Schotland. Ook de andere landen die je opnoemde hadden minimaal een ander land in de poule dat bij het vorige WK aanwezig was. Hun hogere aantal tegengoals is dus wel degelijk te verklaren door grotere tegenstand. Als je dan naar de poule van Nederland kijkt zie je dat er in die poule (naast Nederland) geen enkel land zit dat bij het vorige WK aanwezig was, dat zegt volgens mij wel iets over de kwaliteit van de poule
    Sinds wanneer is Schotland eigenlijk een kwalificatie kandidaat? Wie heeft er ook maar een ogenblik durven voorspellen dat ze nu bóven Franrijk én Italië zouden staan. Iedereen ging er in dié grope toch 100% van uit dat Frankrijk én Italië zich wel even zouden kwalificeren... Schotland?!?!? Zo ging het bij ons in 2001, in 2007 gaan we ons "gewoon" weer wél kwalificeren... Ik zie nog steeds geen onderbouwing van de stelling dat Nederland in een zwakke poule zou zitten. Dat Schotland het toevallig erg goed doet is meer een tegenargument voor die stelling dan een onderbouwing.
    pi_53570337
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 16:47 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Wat voor lijst bedoel je? (ik heb niet het hele topic gevolgd namelijk).
    ok, cool, wist ik niet, sorry... Ik bedoel de lijsten in de alternatieve openingspost
    pi_53570361
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 16:48 schreef sjimz het volgende:

[..]
    jouw tegenargumenten zijn bekend, die staan dus in die andere lijst...
      zaterdag 29 september 2007 @ 16:53:42 #166
    144262 thewishmaster
    pi_53570364
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 16:50 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Sinds wanneer is Schotland eigenlijk een kwalificatie kandidaat? Wie heeft er ook maar een ogenblik durven voorspellen dat ze nu bóven Franrijk én Italië zouden staan. Iedereen ging er in dié grope toch 100% van uit dat Frankrijk én Italië zich wel even zouden kwalificeren... Schotland?!?!? Zo ging het bij ons in 2001, in 2007 gaan we ons "gewoon" weer wél kwalificeren... Ik zie nog steeds geen onderbouwing van de stelling dat Nederland in een zwakke poule zou zitten. Dat Schotland het toevallig erg goed doet is meer een tegenargument voor die stelling dan een onderbouwing.
    Het feit dat Nederland als enige van de genoemde landen in een poule zit zonder andere deelnemers aan het vorige WK zegt wel degelijk iets over de kwaliteit van de poule. Wanneer Italië moet afrekenen met de vice-wereldkampioen en ook nog met een kwartfinalist kun je toch niet blijven beweren dat de poule van Nederland even zwaar is.
    pi_53570413
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 16:50 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Beetje basiskennis van het voetbal is al onderbouwing genoeg wat dat betreft. Maar de sterkte/zwakte van de landen in de poule zou je bijvoorbeeld af kunnen meten aan het aantal vol en semi-profs en het aantal amateurs. Je zou het ook af kunnen meten aan statistieken, zoals jij zo graag lijkt te doen, dan kijk je bijvoorbeeld welk van die spelers bij een club zit die bovengemiddeld presteert, of welke speler zelf bovengemiddeld presteert in een behoorlijke competitie. Maar de beste manier om te bekijken in wat voor poule we zitten is toch gewoon gezond verstand.
      zaterdag 29 september 2007 @ 16:57:15 #168
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_53570426
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 15:06 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Glazenboljournalistiek! Nattevingerjournalistiek! Onderbuikjournalistiek!
    Wedstrijd-kijk-journalistiek. Oranje onder Van Basten speelt nog kutter dan België. Al 3 jaar.
      zaterdag 29 september 2007 @ 16:57:18 #169
    144262 thewishmaster
    pi_53570430
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 16:52 schreef Tennessee het volgende:

[..]

ok, cool, wist ik niet, sorry... Ik bedoel de lijsten in de alternatieve openingspost
    Ok, bedankt, een heel duidelijk overzicht van de argumenten . Ik vind trouwens een op zichzelf staande slechte wedstrijd tegen Luxemburg niet eens een reden om iemand te ontslaan. Wanneer je echter voor elke uitwedstrijd tegen landen als Luxemburg, Armenië, Albanië, Slovenië enz enz in de zenuwen moet zitten met het beschikbare spelerspotentieel ben je duidelijk een verkeerde weg ingeslagen.
    pi_53570464
    quote:

[..]

• 4. Marco van Basten heeft als coach misschien minder dan gemiddelde ervaring, maar als speler heeft hij juist extreem véél ervaring waaronder de EK's van '88 en '92 en het WK van '90. Als trainer natuurlijk ook het WK van '06 en als trainer van Jong Ajax heeft hij zowel het Kampioenschap áls de beker gewonnen.

• 1: Appels met peren vergelijken. Het voetbal is veranderd, de kwalificatie helemaal. Zo'n 75% van de wedstrijden onder vBasten waren tegen ministaatjes in het Oostblok of andere gehuchten. Vroeger waren dit veel grotere en betere landen.

• 2: Een tragisch verloren wedstrijd. De omstandigheden in aanloop naar die wedstrijd (de affaire Ruud) pleiten niet vóór Marco. Dat mag je hem zeker verwijten. Wat er verder tijdens die wedstrijd gebeurde... dat zou kunnen. Verder hebben we nog verschillende keren bijna verloren, maar stak Marco zn Gouden Pik weer in het goede gaatje.

• 3: Heeft dat met de klasse van Marco te maken? Hij speelt toch zelf niet? Wat tijdens de wedstrijden te zien is, is dat de aanval niet loopt, dat de verdediging niet staat en dat het elftal allesbehalve in balans is. Monsterscores worden daardoor ook niet bereikt, ook niet tegen landen als Luxemburg of Andorra.

• 4: Er zijn wel meer goede spelers geweest in het verleden die niet eens het niveau van een gemiddelde coach haalden (Abe Lenstra bijvoorbeeld). Prestaties met Ajax 2... Dat je die er uberhaupt bij durft te halen.

• 5: Spanje draait meestal ook een fantastische kwalificatie. En wat hebben die gewonnen?

• 6: Zie 5. Het gaat niet om de kwalificatie, maar om de prestaties op het toernooi. De resultaten van een kwalificatietoernooi zijn niet interessant áls je je maar kwalificeert.

• 7: 1-0, 2-1, 0-0. Jippie. Zijn we kampioen geworden met zo'n 1e ronde? Nee.

• 8: Cool. Dus?

• 9: Romano Denneboom in Oranje Experimenteren mag, maar er zijn grenzen.

• 10: Gebeuren er geen rare dingen in de spelersgroep? Hoe bedoel je dat? Bedoel je dingetjes als 'De Kabel'? Dat gebeurde al langer niet, heeft weinig met Bassie te maken. De problemen die er komen, worden door vBasten zelf veroorzaakt.

• 11: Van Basten luistert alleen maar naar Johan Cruijff.

• 12: Grootste fout die een (landen)coach kan maken. Met zo'n opmerking begin ik toch wel enigszins aan je voetbalverstand te twijfelen.

• 13: Emigreerze
  • There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
    pi_53570465
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 16:53 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Het feit dat Nederland als enige van de genoemde landen in een poule zit zonder andere deelnemers aan het vorige WK zegt wel degelijk iets over de kwaliteit van de poule. Wanneer Italië moet afrekenen met de vice-wereldkampioen en ook nog met een kwartfinalist kun je toch niet blijven beweren dat de poule van Nederland even zwaar is.
    ok, dat is inderdaad een onderbouwing van die stelling. volgens mij ben je daarmee de eerste. ik heb er niet direct een weerwoord op maar daar ben ik mee bezig
    pi_53570482
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 15:08 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Dit vind ik een beetje een rare post. Onze(Montana, ik etc.) argumenten zijn, dat het op het moment dat het erop aankomt niet loopt zoals het zou moeten, en dat Nederland bijvoorbeeld op het WK vroeg uitgeschakeld is. Daarop zeg jij iets van, Marco van Basten heeft het beste percentage gewonnen wedstrijden ooit of zoiets, dus hij doet het gewoon top. Maar Griekenland doet het weer top omdat het WEL een wk heeft gewonnen? Denemarken, dat in de kwalificatie naar het EK van 1992 uitgeschakeld werd, heeft het dus ook top gedaan, ondanks de slechte resultaten?
    pi_53570517
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 16:57 schreef ErikT het volgende:

[..]

Wedstrijd-kijk-journalistiek. Oranje onder Van Basten speelt nog kutter dan België. Al 3 jaar.
    In het belang van de inhoudelijkheid ga ik op jou verder even niet reageren tot je inhoudelijk bent, dan weet je dat...
    pi_53570535
    ok, ik wordt nu even overstelp met posts... kan niet overal tegelijk op reageren mensen...

ik neem even een uurtje of twee pauze, even eten en zo....
    pi_53570539
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 16:53 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Had hier zelf nog niet aan gedacht, maar dat is natuurlijk ook zo. Kijken naar de resultaten in vorige kwalificatie-reeksen en op WK's zegt ook al een hoop.
    pi_53570545
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 17:01 schreef Tennessee het volgende:

[..]

In het belang van de inhoudelijkheid ga ik op jou verder even niet reageren tot je inhoudelijk bent, dan weet je dat...
    Je voelt je wel heel belangrijk he als ik je uitspraken zo lees
      zaterdag 29 september 2007 @ 17:03:51 #177
    144262 thewishmaster
    pi_53570551
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 17:03 schreef Tennessee het volgende:
    ok, ik wordt nu even overstelp met posts... kan niet overal tegelijk op reageren mensen...
    Doe maar gewoon rustig aan, we hebben geen haast .
    pi_53570571
    quote:

[..]

Inhoudelijke post ook!
    pi_53570572
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 17:03 schreef Tennessee het volgende:
    Inhoudelijke voetbal kennis zou handiger zijn ipv de statistieken kennen en lezen.
    pi_53570608
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 17:04 schreef sjimz het volgende:

[..]

Inhoudelijke voetbal kennis zou handiger zijn ipv de statistieken kennen en lezen.
    quote:
  • Tsja... Ik zou terug naar de boeken.
      zaterdag 29 september 2007 @ 17:08:14 #181
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_53570643
    quote:

[..]

Dat lijkt me een goed idee. Ik heb nl geen zin om me te herhalen. Mijn onderbouwde mening staat al in de voorgaande topics.
    pi_53570696
    Nog heel even over de lijsten

Iedereen kan daar de vóór- en tégenargumenten bekijken en iedereen kan voor zichzelf bepalen welke argumenten voor hem of haar het meest overtuigend zijn. Iedereen is ook vrij aanpassingen of toevoegingen voor te stellen. Het is logisch dat mensen die de ene lijst overtuigender vinden kritiek hebben op de andere lijst, of je nou voor of tegen bent. Eet ze allemaal!
    pi_53570727
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 17:03 schreef sjimz het volgende:

Je voelt je wel heel belangrijk he als ik je uitspraken zo lees
    quote:
    Op vrijdag 14 september 2007 20:50 schreef sjimz het volgende:

Graag inhoudelijk over Marco van Basten posten!
    pi_53570757
    quote:

[..]

zaterdag 29 september 2007 @ 17:14:36 #185
    144262 thewishmaster
    pi_53570778
    Ten eerste vind ik het onzin om elkaar hier in de haren te vliegen omdat we het niet eens zijn over het niveau van de bondscoach. We kunnen toch inhoudelijk de argumenten proberen te weerleggen. Ten tweede worden hier af en toe inderdaad loze kreten gepost. Nederland heeft echt niet het niveau van België bereikt, want die halen in de huidige poule zo ongeveer 1 a 1,25 punt gemiddeld per wedstrijd.
    pi_53571003
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 17:14 schreef thewishmaster het volgende:
    Ten eerste vind ik het onzin om elkaar hier in de haren te vliegen omdat we het niet eens zijn over het niveau van de bondscoach. We kunnen toch inhoudelijk de argumenten proberen te weerleggen. Ten tweede worden hier af en toe inderdaad loze kreten gepost. Nederland heeft echt niet het niveau van België bereikt, want die halen in de huidige poule zo ongeveer 1 a 1,25 punt gemiddeld per wedstrijd.
    Ik wil hier toch nog even op reageren. Dit is dus mijn hele punt waar ik steeds zo op word aangevallen. Wat ik denk dat daar de oorzaken van zijn zal ik niet meer herhalen maar het is enorm moeilijk om inhoudelijk in discussie te gaan als er steeds van dat soort ongefundeerde dingen geroepen worden en als er steeds zodra het écht inhoudelijk wordt ineens op de man gespeeld wordt.
    pi_53571367
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 17:24 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Ik wil hier toch nog even op reageren. Dit is dus mijn hele punt waar ik steeds zo op word aangevallen. Wat ik denk dat daar de oorzaken van zijn zal ik niet meer herhalen maar het is enorm moeilijk om inhoudelijk in discussie te gaan als er steeds van dat soort ongefundeerde dingen geroepen worden en als er steeds zodra het écht inhoudelijk wordt ineens op de man gespeeld wordt.
    Daar maak jij je toch ook schuldig aan, die post van jou waar op gereageerd werd van glazenbollenkijken etc. Is niks meer inhoudelijk dan de reactie daarop. Dan kan ik me perfect voorstellen dat jou reactie daar weer op verkeerd valt. Als iemand vind dat Oranje slecht speelt, en zegt waarom hij dat vind, is dat omdat hij het niet met cijfers onderbouwt, niet minder inhoudelijk dan jou lijstjes met statistieken. Als iemand België beter vind spelen dan Nederland, heeft hij daar het recht toe. Net als jij Marco van Basten de beste bondscoach ooit mag vinden gebaseerd op kwalificatieduels, doelgemiddelden of wat dan ook. Dan hoef je niet zo hooghartig te doen alsof hij onzin uitkraamt, want ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn(waaronder ik) die het nog met hem eens zijn ook. Voetbal is voor het overgrote deel vna de mensen meer dan statistieken, resultaten, kansengemiddeldes en behaalde overwinningen, voetbal is voor de meeste mensen emotie, en dat is iets waar jij veel moeite mee schijnt te hebben.
    pi_53572135
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 17:39 schreef Solstice het volgende:

[..]

Daar maak jij je toch ook schuldig aan, die post van jou waar op gereageerd werd van glazenbollenkijken etc. Is niks meer inhoudelijk dan de reactie daarop. Dan kan ik me perfect voorstellen dat jou reactie daar weer op verkeerd valt. Als iemand vind dat Oranje slecht speelt, en zegt waarom hij dat vind, is dat omdat hij het niet met cijfers onderbouwt, niet minder inhoudelijk dan jou lijstjes met statistieken. Als iemand België beter vind spelen dan Nederland, heeft hij daar het recht toe. Net als jij Marco van Basten de beste bondscoach ooit mag vinden gebaseerd op kwalificatieduels, doelgemiddelden of wat dan ook. Dan hoef je niet zo hooghartig te doen alsof hij onzin uitkraamt, want ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn(waaronder ik) die het nog met hem eens zijn ook. Voetbal is voor het overgrote deel vna de mensen meer dan statistieken, resultaten, kansengemiddeldes en behaalde overwinningen, voetbal is voor de meeste mensen emotie, en dat is iets waar jij veel moeite mee schijnt te hebben.
    Soms word ik een beetje agressief. Dat spijt me en past eigenlijk helemaal niet bij me. Ik kan dan wel eens dingen zeggen die ik misschien beter niet of anders had kunnen zeggen. Daarvoor mijn excuses. Het spijt me ook als ik hooghartig overkom. Dat is zeker ook niet de bedoeling en daarvoor ook mijn excuses.

Maar ik ben het niet met je eens dat ik me aan hetzelfde schuldig maak. Maar eerst nogmaals mijn excuses voor het feit dat het nu alweer of nog steeds over mij gaat inplaats van over Marco van Basten. Dat ik al 7 topics mijn uiterste best doe om in deze topic op een normale manier over Marco van Basten te kunnen praten, ondanks alle persoonlijke aanvallen, wat volgens mij tot nu toe niet helemaal mislukt is, is iets waar ik geen excuses voor aan ga bieden.

Als mensen uitspraken doen als dat Oranje op hetzelfde niveau zit als België vind ik dat hij dat moet onderbouwen. Anders is het alleen maar een loze kreet in de ruimte die slecht is voor de discussie. Volgende keer mag je me voordoen hoe ik daar beter mee om kan gaan als je dat wil.
    pi_53572972
    Ik heb net besloten dat ik de rest van de avond voor de tv ga hangen, sorry. Morgen zal ik verder reageren op alle posts van vandaag...
    pi_53573041
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 15:33 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Voor de duidelijkheid; Het is geen kwestie van "er genoegen mee nemen omdat de resultaten goed zijn". Op de allereerste plaats komt voor mij dat ik de resultaten uitstekend vind, niet goed maar uitstekend. Uitstekend omdat 75% winst en 4% verlies het allerbeste gemiddelde is van alle Bondscoaches ooit, en dat met een selectie die zeker niét de allerbeste ooit is. Dat vind ik bijna een standbeeld waard en reken maar dat dat er komt als we dit gemiddelde vast weten te houden tot ná de WK in 2010. Aan de andere kant zie ik dus ook dat dit niet de beste selectie ooit is, maar dat ligt volgens mij dus niet aan MvB maar aan de beschikbare spelers. En dáár zit ons meningsverschil. En waar ik me zo aan irriteer is de manier waarop jullie je standpunt niet alleen verdedigen maar propaganderen.
    Dan zal ik het anders zeggen. Jij kijkt primair naar de resultaten en secundair naar het spel. Ik andersom. Daar zit ons grootste wrijvingspunt. Dat je die dan uitstekend vind en over een standbeeld begint (eerst eentje voor Michels dan), is verder helemaal niet relevant. Net als dat ik de opties die Van Basten heeft (en in het verleden had kunnen hebben met een ander selectiebeleid en misschien ook wel een ander menselijk beleid) niet eens zo slecht vind.

En dat propaganderen.......zie die topictitel als een stelling, een stelling die moet prikkelen om mensen aan de discussie meet te laten doen. Ik denk dat dat uitzonderlijk goed gelukt is.
    pi_53573047
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 18:56 schreef Tennessee het volgende:
    Ik heb net besloten dat ik de rest van de avond voor de tv ga hangen, sorry. Morgen zal ik verder reageren op alle posts van vandaag...
    Je hoeft niet elke actie die je op de dag doet te verantwoorden hoor.
    pi_53573116
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 19:00 schreef sjimz het volgende:

[..]

Je hoeft niet elke actie die je op de dag doet te verantwoorden hoor.
    ik was bang dat jullie zouden gaan roepen dat ik ineens zo stil was of zo...
    pi_53573185
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 19:00 schreef DRD het volgende:
    ...zie die topictitel als een stelling, een stelling die moet prikkelen om mensen aan de discussie meet te laten doen. Ik denk dat dat uitzonderlijk goed gelukt is.
    Bedoel je Marco van Basten moet ontslagen worden! #28 of Marco van Basten; Beste Oranje Bondscoach aller tijden?#7 ?
    pi_53573246
    quote:
    In principe allebei natuurlijk. Ze zijn allebei niet neutraal.
    pi_53573264
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 19:09 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

In principe allebei natuurlijk. Ze zijn allebei niet neutraal.
    Jawel want statistieken wijzen aan dat Marco de beste bondscoach van Nederland aller tijden is!!
    pi_53573958
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 18:15 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Soms word ik een beetje agressief. Dat spijt me en past eigenlijk helemaal niet bij me. Ik kan dan wel eens dingen zeggen die ik misschien beter niet of anders had kunnen zeggen. Daarvoor mijn excuses. Het spijt me ook als ik hooghartig overkom. Dat is zeker ook niet de bedoeling en daarvoor ook mijn excuses.
    Ok, iedereen irriteert zich wel eens.
    quote:
    Maar ik ben het niet met je eens dat ik me aan hetzelfde schuldig maak. Maar eerst nogmaals mijn excuses voor het feit dat het nu alweer of nog steeds over mij gaat inplaats van over Marco van Basten. Dat ik al 7 topics mijn uiterste best doe om in deze topic op een normale manier over Marco van Basten te kunnen praten, ondanks alle persoonlijke aanvallen, wat volgens mij tot nu toe niet helemaal mislukt is, is iets waar ik geen excuses voor aan ga bieden.
    Hier ben ik het toch niet met je eens, ik heb je namelijk ook geregeld off-topic zien gaan. Is ook niet erg, maar dan niet zo reageren als anderen dat doen. Sommige reacties op die persoonlijke aanvallen zijn ook weer persoonlijke aanvallen terug. Kan het me wel een beetje voorstellen, maar het beste negeer je die aanvallen gewoon, met reageren ga je alleen steeds verder off-topic.
    quote:
    Als mensen uitspraken doen als dat Oranje op hetzelfde niveau zit als België vind ik dat hij dat moet onderbouwen. Anders is het alleen maar een loze kreet in de ruimte die slecht is voor de discussie. Volgende keer mag je me voordoen hoe ik daar beter mee om kan gaan als je dat wil.
    D'r werd niet gezegd dat Oranje op hetzelfde niveau zit als België, maar dat het voetbal kutter is(om te zien dus). Dat is iets objectiefs, waar je het wel of niet mee eens kunt zijn. Ik kan niet zeggen dat het waar is, maar wel dat ik het ook vind. Ik vind de wedstrijden die België speelt namelijk ook leuker om te zien dan die van Nederland, wat op zich als je het spelersmateriaal met elkaar vergelijkt, iets triests is, voor mij tenminste.

Dat je tv gaat kijken moet je zelf weten trouwens, ik blijf hier ook niet zitten als ik wat anders te doen heb .
    pi_53574069
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 19:40 schreef Solstice het volgende:

Ik vind de wedstrijden die België speelt namelijk ook leuker om te zien dan die van Nederland...
    Geen leuker vermaak dan leedvermaak.
      zaterdag 29 september 2007 @ 19:59:59 #198
    82578 Grimm
    shoo bi do bi doo
    pi_53574400
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 19:10 schreef sjimz het volgende:

[..]

Jawel want statistieken wijzen aan dat Marco de beste bondscoach van Nederland aller tijden is!!
    Ik denk dat veel dingen in de war schopt hier, er zijn mensen die een lullige 1-0 geweldig vinden omdat ze de drie punten hebben. Maar er zijn ook mensen die naar het totaal plaatje kijken.
    Als je puur naar de statistieken kijkt dan kan het niet beter, nou ja of we moesten het WK winnen natuurlijk.
    Maar wat mij enorm stoort aan MVB is zijn werkwijze en zijn manier van spelen, dus maakt het mij niks uit wat voor positieve cijfertjes er zijn. Ik wil graag een team met beleving zien en passie en vooral strijd.
    Heel vaak worden de wedstrijden van NL gewonnen door een lullig afstandsschot of een vrije trap.
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 september 2007 @ 20:37:30 #199
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_53575292
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 15:54 schreef Tennessee het volgende:
    Bij al deze kritiek op de verdediging wil ik toch nog wel weer even aantekenen dat we in 24 wedstrijden maar 7 tegendoelpunten hebben gehad. Ook dat is weer een prima cijfer, minder dan één tegendoelpunt per drie wedstrijden. En dat komt echt niet alleen door vdSar dus zó slecht is onze verdediging nou ook weer niet. Zoals ik al eerder heb gezegd vind ik ze vooral in de opbouw en aanval nog een beetje tekort schieten.
    Een voorname reden daarvoor is het behoudende spel van Van Basten. De twee verdedigend ingestelde middnvvelders spelen daarbij ook een belangrijke rol en backs die niet echt goed op kunnen komen en dat meestal ook niet doen. Het aantal gaten dat dat valt is laag. Dat gaat echter ten koste van de aanval: het aantal gescoorde doelpunten is ook behoorlijk laag (mede gezien de opositie)
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 september 2007 @ 20:42:38 #200
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_53575436
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 16:57 schreef ErikT het volgende:

[..]

Maar wel met de resultaten.

Beiden zijn terug te voeren op de behoudende opstelling, die weer terug te voeren is op de brakke verdediging.

MvB kan gaan doen alsof hij wel een goede verdediging heeft en dan een opstelling maken die negeert dat dat niet zo is. Dat is vermakelijker voor ons, maar levert wel slechtere resultaten. Ik kan dan de keuz als verantwoordelijke coach wel snappen dat hij wil winnen - en in ieder geval niet wil verliezen. En dat laatste doet hij dat ook niet veel.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')