abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53569847
In het hedendaagse voetbal wordt nu eenmaal niet meer zoveel gescoord in interlands, wat dus ook resulteert in minder goals tegen.
Mindere goden uitgezonderd.
pi_53569993
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 16:23 schreef sjimz het volgende:
In het hedendaagse voetbal wordt nu eenmaal niet meer zoveel gescoord in interlands, wat dus ook resulteert in minder goals tegen.
Mindere goden uitgezonderd.
Tegendoelpunten in de huidige EK kwalificatie;

Italië 9 wedstrijden 7 tegendoelpunten (waaronder een door de Farooër Eilanden!)
Duitsland 8 wedstrijden 4 tegendoelpunten (waaronder een door Cyprus!)
Frankrijk 9 wedstrijden 3 tegendoelpunten (waaronder 2 in verloren wedstrijden tegen Schotland!)
Engeland 9 wedstrijden 2 tegendoelpunten
Nederland 8 wedstrijden 2 tegendoelpunten
  zaterdag 29 september 2007 @ 16:34:55 #153
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_53570023
Nederland heeft zit van al die landen die je hierboven opsomt ook wel in de makkelijkste groep, alhoewel de groep van Duitsland ook niet heel veel voorstelt.
pi_53570049
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 16:33 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Tegendoelpunten in de huidige EK kwalificatie;

Italië 9 wedstrijden 7 tegendoelpunten (waaronder een door de Farooër Eilanden!)
Duitsland 8 wedstrijden 4 tegendoelpunten (waaronder een door Cyprus!)
Frankrijk 9 wedstrijden 3 tegendoelpunten (waaronder 2 in verloren wedstrijden tegen Schotland!) Als je verliest krijg je altijd tegendoelpunten he
Engeland 9 wedstrijden 2 tegendoelpunten
Nederland 8 wedstrijden 2 tegendoelpunten waarvan 1 tegen Albanie
pi_53570106
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 16:20 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Behalve als ze dienen om jullie argumenten te ondersteunen dan natuurlijk...
[..]
Jouw belangrijkste argument wat je telkens herhaalt is dat wij onze argumenten telkens herhalen.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_53570146
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 16:34 schreef thewishmaster het volgende:
Nederland heeft zit van al die landen die je hierboven opsomt ook wel in de makkelijkste groep, alhoewel de groep van Duitsland ook niet heel veel voorstelt.
Sorry hoor, maar dit is ook al zo vaak geroepen... Maar nooit onderbouwt... Misschien dat jij het wel kan onderbouwen?
  zaterdag 29 september 2007 @ 16:41:14 #157
144262 thewishmaster
pi_53570147
Ik kan me trouwens een wedstrijd uit tegen Luxemburg herinneren, waarbij het een wonder was dat Nederland niet 1 of 2 tegengoals kreeg. Op een gegeven moment ging van der Sar toen zelfs tijd rekken. Het is dus meer geluk dan wijsheid.
pi_53570187
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 16:39 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Jouw belangrijkste argument wat je telkens herhaalt is dat wij onze argumenten telkens herhalen.
Nee hoor, de belangrijkste argumenten die ik steeds herhaal zijn;

• 1. Van de 24 échte wedstrijden onder Van Basten werden er 18 gewonnen, 75% en dat is het beste percentage van alle Oranje Bondscoaches tot nu toe.

• 2. Van de 24 échte wedstrijden onder Van Basten werd er maar 1 verloren, ongeveer 4% en dat is óók het beste percentage van alle Oranje Bondcoaches tot nu toe.

• 3. In de 24 échte wedstrijden onder Van Basten heeft Oranje 41 keer gescoord met maar 7 goals tégen. Dit is nog niet door iemand uitgerekend maar zou heel goed óók het beste percentage van alle Oranje Bondscoaches tot nu toe kunnen zijn.

• 4. Marco van Basten heeft als coach misschien minder dan gemiddelde ervaring, maar als speler heeft hij juist extreem véél ervaring waaronder de EK's van '88 en '92 en het WK van '90. Als trainer natuurlijk ook het WK van '06 en als trainer van Jong Ajax heeft hij zowel het Kampioenschap áls de beker gewonnen.

• 5. De kwalificatie voor WK '06 was de beste kwalificatie van Oranje voor een toernooi, ooit!

• 6. Voorlopig is de kwalificatie voor de EK '08 een evenaring van de kwalificatie voor de WK '06.

• 7. De eerste ronde op de WK '06 was samen met de eerste ronde op het WK '74 de beste eerste ronde van Oranje ooit!

• 8. Het onafhankelijke Ladbrokes wedkantoor ziet Oranje op dit moment na Duitsland als favoriet voor het Europees Kampioenschap van volgend jaar.

• 9. Van Basten geeft veel spelers een kans.

• 10. Onder van Basten gebeuren er geen rare dingen in de spelersgroep en blijven onruststokers thuis.

• 11. Van Basten luistert niet naar Johan Derksen.

• 12. Van Basten past zijn opstelling niet aan de spelers aan, maar andersom.

• 13. Dat er ook maar over ontslag wordt gesproken is totaal ongefundeerd, beneden elk peil en iets waar we ons als Nederlanders diep voor zouden moeten schamen.
  •   zaterdag 29 september 2007 @ 16:45:22 #159
    144262 thewishmaster
    pi_53570223
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 16:41 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar dit is ook al zo vaak geroepen... Maar nooit onderbouwt... Misschien dat jij het wel kan onderbouwen?
    Italië zit bijvoorbeeld in de groep bij vice-wereldkampioen Frankrijk, Oekraine (kwartfinale laatste WK) en Schotland. Ook de andere landen die je opnoemde hadden minimaal een ander land in de poule dat bij het vorige WK aanwezig was. Hun hogere aantal tegengoals is dus wel degelijk te verklaren door grotere tegenstand. Als je dan naar de poule van Nederland kijkt zie je dat er in die poule (naast Nederland) geen enkel land zit dat bij het vorige WK aanwezig was, dat zegt volgens mij wel iets over de kwaliteit van de poule
    pi_53570237
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 16:41 schreef thewishmaster het volgende:
    Ik kan me trouwens een wedstrijd uit tegen Luxemburg herinneren, waarbij het een wonder was dat Nederland niet 1 of 2 tegengoals kreeg. Op een gegeven moment ging van der Sar toen zelfs tijd rekken. Het is dus meer geluk dan wijsheid.
    die staat op die andere lijst, zal ik die ook nog eens quoten?
      zaterdag 29 september 2007 @ 16:47:25 #161
    144262 thewishmaster
    pi_53570256
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 16:46 schreef Tennessee het volgende:

[..]

die staat op die andere lijst, zal ik die ook nog eens quoten?
    Wat voor lijst bedoel je? (ik heb niet het hele topic gevolgd namelijk).
    pi_53570277
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 16:43 schreef Tennessee het volgende:

[..]

• 1. Van de 24 échte wedstrijden onder Van Basten werden er 18 gewonnen, 75% en dat is het beste percentage van alle Oranje Bondscoaches tot nu toe.
    Niet mee eens. De enige wedstrijd die gewonnen had moeten worden werd verloren.
    Bijvoorbeeld in een poulewedstrijd was het niet erg geweest als je een keer had verloren.

• 2. Van de 24 échte wedstrijden onder Van Basten werd er maar 1 verloren, ongeveer 4% en dat is óók het beste percentage van alle Oranje Bondcoaches tot nu toe.

• 3. In de 24 échte wedstrijden onder Van Basten heeft Oranje 41 keer gescoord met maar 7 goals tégen. Dit is nog niet door iemand uitgerekend maar zou heel goed óók het beste percentage van alle Oranje Bondscoaches tot nu toe kunnen zijn.
    Zou kunnen zijn, zou ook niet kunnen zijn. Ongefundeerd dus.

• 4. Marco van Basten heeft als coach misschien minder dan gemiddelde ervaring, maar als speler heeft hij juist extreem véél ervaring waaronder de EK's van '88 en '92 en het WK van '90. Als trainer natuurlijk ook het WK van '06 en als trainer van Jong Ajax heeft hij zowel het Kampioenschap áls de beker gewonnen. Trainen is anders dan voetballen

• 5. De kwalificatie voor WK '06 was de beste kwalificatie van Oranje voor een toernooi, ooit!
    Liever een kut kwalificatie en hoge ogen gooien op het eindtoernooi dan andersom

• 6. Voorlopig is de kwalificatie voor de EK '08 een evenaring van de kwalificatie voor de WK '06.

• 7. De eerste ronde op de WK '06 was samen met de eerste ronde op het WK '74 de beste eerste ronde van Oranje ooit!
    En we weten allemaal hoe het daarna ging

• 8. Het onafhankelijke Ladbrokes wedkantoor ziet Oranje op dit moment na Duitsland als favoriet voor het Europees Kampioenschap van volgend jaar.

Ja waaronder Yildirim, Denneboom, Janssen

• 10. Onder van Basten gebeuren er geen rare dingen in de spelersgroep en blijven onruststokers thuis.
    Onrust is niet altijd een slecht iets, in je ploeg moet je rotzakken hebben. Met koorknaapjes bereik je niets.

• 13. Dat er ook maar over ontslag wordt gesproken is totaal ongefundeerd, beneden elk peil en iets waar we ons als Nederlanders diep voor zouden moeten schamen.
    Dit is een mening, geen feit
  • pi_53570313
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 16:45 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Italië zit bijvoorbeeld in de groep bij vice-wereldkampioen Frankrijk, Oekraine (kwartfinale laatste WK) en Schotland. Ook de andere landen die je opnoemde hadden minimaal een ander land in de poule dat bij het vorige WK aanwezig was. Hun hogere aantal tegengoals is dus wel degelijk te verklaren door grotere tegenstand. Als je dan naar de poule van Nederland kijkt zie je dat er in die poule (naast Nederland) geen enkel land zit dat bij het vorige WK aanwezig was, dat zegt volgens mij wel iets over de kwaliteit van de poule
    Sinds wanneer is Schotland eigenlijk een kwalificatie kandidaat? Wie heeft er ook maar een ogenblik durven voorspellen dat ze nu bóven Franrijk én Italië zouden staan. Iedereen ging er in dié grope toch 100% van uit dat Frankrijk én Italië zich wel even zouden kwalificeren... Schotland?!?!? Zo ging het bij ons in 2001, in 2007 gaan we ons "gewoon" weer wél kwalificeren... Ik zie nog steeds geen onderbouwing van de stelling dat Nederland in een zwakke poule zou zitten. Dat Schotland het toevallig erg goed doet is meer een tegenargument voor die stelling dan een onderbouwing.
    pi_53570337
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 16:47 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Wat voor lijst bedoel je? (ik heb niet het hele topic gevolgd namelijk).
    ok, cool, wist ik niet, sorry... Ik bedoel de lijsten in de alternatieve openingspost
    pi_53570361
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 16:48 schreef sjimz het volgende:

[..]
    jouw tegenargumenten zijn bekend, die staan dus in die andere lijst...
      zaterdag 29 september 2007 @ 16:53:42 #166
    144262 thewishmaster
    pi_53570364
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 16:50 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Sinds wanneer is Schotland eigenlijk een kwalificatie kandidaat? Wie heeft er ook maar een ogenblik durven voorspellen dat ze nu bóven Franrijk én Italië zouden staan. Iedereen ging er in dié grope toch 100% van uit dat Frankrijk én Italië zich wel even zouden kwalificeren... Schotland?!?!? Zo ging het bij ons in 2001, in 2007 gaan we ons "gewoon" weer wél kwalificeren... Ik zie nog steeds geen onderbouwing van de stelling dat Nederland in een zwakke poule zou zitten. Dat Schotland het toevallig erg goed doet is meer een tegenargument voor die stelling dan een onderbouwing.
    Het feit dat Nederland als enige van de genoemde landen in een poule zit zonder andere deelnemers aan het vorige WK zegt wel degelijk iets over de kwaliteit van de poule. Wanneer Italië moet afrekenen met de vice-wereldkampioen en ook nog met een kwartfinalist kun je toch niet blijven beweren dat de poule van Nederland even zwaar is.
    pi_53570413
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 16:50 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Beetje basiskennis van het voetbal is al onderbouwing genoeg wat dat betreft. Maar de sterkte/zwakte van de landen in de poule zou je bijvoorbeeld af kunnen meten aan het aantal vol en semi-profs en het aantal amateurs. Je zou het ook af kunnen meten aan statistieken, zoals jij zo graag lijkt te doen, dan kijk je bijvoorbeeld welk van die spelers bij een club zit die bovengemiddeld presteert, of welke speler zelf bovengemiddeld presteert in een behoorlijke competitie. Maar de beste manier om te bekijken in wat voor poule we zitten is toch gewoon gezond verstand.
      zaterdag 29 september 2007 @ 16:57:15 #168
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_53570426
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 15:06 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Glazenboljournalistiek! Nattevingerjournalistiek! Onderbuikjournalistiek!
    Wedstrijd-kijk-journalistiek. Oranje onder Van Basten speelt nog kutter dan België. Al 3 jaar.
    Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
    3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
      zaterdag 29 september 2007 @ 16:57:18 #169
    144262 thewishmaster
    pi_53570430
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 16:52 schreef Tennessee het volgende:

[..]

ok, cool, wist ik niet, sorry... Ik bedoel de lijsten in de alternatieve openingspost
    Ok, bedankt, een heel duidelijk overzicht van de argumenten . Ik vind trouwens een op zichzelf staande slechte wedstrijd tegen Luxemburg niet eens een reden om iemand te ontslaan. Wanneer je echter voor elke uitwedstrijd tegen landen als Luxemburg, Armenië, Albanië, Slovenië enz enz in de zenuwen moet zitten met het beschikbare spelerspotentieel ben je duidelijk een verkeerde weg ingeslagen.
    pi_53570464
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 16:43 schreef Tennessee het volgende:

[..]

• 4. Marco van Basten heeft als coach misschien minder dan gemiddelde ervaring, maar als speler heeft hij juist extreem véél ervaring waaronder de EK's van '88 en '92 en het WK van '90. Als trainer natuurlijk ook het WK van '06 en als trainer van Jong Ajax heeft hij zowel het Kampioenschap áls de beker gewonnen.

• 1: Appels met peren vergelijken. Het voetbal is veranderd, de kwalificatie helemaal. Zo'n 75% van de wedstrijden onder vBasten waren tegen ministaatjes in het Oostblok of andere gehuchten. Vroeger waren dit veel grotere en betere landen.

• 2: Een tragisch verloren wedstrijd. De omstandigheden in aanloop naar die wedstrijd (de affaire Ruud) pleiten niet vóór Marco. Dat mag je hem zeker verwijten. Wat er verder tijdens die wedstrijd gebeurde... dat zou kunnen. Verder hebben we nog verschillende keren bijna verloren, maar stak Marco zn Gouden Pik weer in het goede gaatje.

• 3: Heeft dat met de klasse van Marco te maken? Hij speelt toch zelf niet? Wat tijdens de wedstrijden te zien is, is dat de aanval niet loopt, dat de verdediging niet staat en dat het elftal allesbehalve in balans is. Monsterscores worden daardoor ook niet bereikt, ook niet tegen landen als Luxemburg of Andorra.

• 4: Er zijn wel meer goede spelers geweest in het verleden die niet eens het niveau van een gemiddelde coach haalden (Abe Lenstra bijvoorbeeld). Prestaties met Ajax 2... Dat je die er uberhaupt bij durft te halen.

• 5: Spanje draait meestal ook een fantastische kwalificatie. En wat hebben die gewonnen?

• 6: Zie 5. Het gaat niet om de kwalificatie, maar om de prestaties op het toernooi. De resultaten van een kwalificatietoernooi zijn niet interessant áls je je maar kwalificeert.

• 7: 1-0, 2-1, 0-0. Jippie. Zijn we kampioen geworden met zo'n 1e ronde? Nee.

• 8: Cool. Dus?

• 9: Romano Denneboom in Oranje Experimenteren mag, maar er zijn grenzen.

• 10: Gebeuren er geen rare dingen in de spelersgroep? Hoe bedoel je dat? Bedoel je dingetjes als 'De Kabel'? Dat gebeurde al langer niet, heeft weinig met Bassie te maken. De problemen die er komen, worden door vBasten zelf veroorzaakt.

• 11: Van Basten luistert alleen maar naar Johan Cruijff.

• 12: Grootste fout die een (landen)coach kan maken. Met zo'n opmerking begin ik toch wel enigszins aan je voetbalverstand te twijfelen.

• 13: Emigreerze
  • There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
    Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
    The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
    pi_53570465
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 16:53 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Het feit dat Nederland als enige van de genoemde landen in een poule zit zonder andere deelnemers aan het vorige WK zegt wel degelijk iets over de kwaliteit van de poule. Wanneer Italië moet afrekenen met de vice-wereldkampioen en ook nog met een kwartfinalist kun je toch niet blijven beweren dat de poule van Nederland even zwaar is.
    ok, dat is inderdaad een onderbouwing van die stelling. volgens mij ben je daarmee de eerste. ik heb er niet direct een weerwoord op maar daar ben ik mee bezig
    pi_53570482
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 15:08 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Griekenland, regerend kampioen, geen A-land? Mij best, dan geen Griekenland...

Wat bedoel je met niet goed te praten? Dat Italië, Frankrijk, Duitsland Engeland en Spanje óók een onbenul als coach hebben, of een nog grótere?
    Dit vind ik een beetje een rare post. Onze(Montana, ik etc.) argumenten zijn, dat het op het moment dat het erop aankomt niet loopt zoals het zou moeten, en dat Nederland bijvoorbeeld op het WK vroeg uitgeschakeld is. Daarop zeg jij iets van, Marco van Basten heeft het beste percentage gewonnen wedstrijden ooit of zoiets, dus hij doet het gewoon top. Maar Griekenland doet het weer top omdat het WEL een wk heeft gewonnen? Denemarken, dat in de kwalificatie naar het EK van 1992 uitgeschakeld werd, heeft het dus ook top gedaan, ondanks de slechte resultaten?
    pi_53570517
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 16:57 schreef ErikT het volgende:

[..]

Wedstrijd-kijk-journalistiek. Oranje onder Van Basten speelt nog kutter dan België. Al 3 jaar.
    In het belang van de inhoudelijkheid ga ik op jou verder even niet reageren tot je inhoudelijk bent, dan weet je dat...
    pi_53570535
    ok, ik wordt nu even overstelp met posts... kan niet overal tegelijk op reageren mensen...

ik neem even een uurtje of twee pauze, even eten en zo....
    pi_53570539
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 16:53 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Had hier zelf nog niet aan gedacht, maar dat is natuurlijk ook zo. Kijken naar de resultaten in vorige kwalificatie-reeksen en op WK's zegt ook al een hoop.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')