A. ik ben geen man. die weten t altijd beter....quote:Op dinsdag 25 september 2007 01:03 schreef Mikkie het volgende:
Waarom moet jouw auto vier keer per jaar uitgedeukt worden?
een bril heb ik al. een kleinere auto komt eraan. en t is maar blik. ik rijd niet mee met de Dacar reace. verder on toppic ?quote:Op dinsdag 25 september 2007 01:23 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Het lijkt me nogal zonde. Kun je niet beter voor het geld van die reparaties een bril aanschaffen en wat rijlessen in parkeren nemen?
Was te verwachten......quote:
Idd jammer. Even afwachten waar de teams die met Ginaf rijden mee op de proppen komen.quote:
In de eigen truck ligt een Caterpillar blok toch?quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:58 schreef Magneet het volgende:
Ik gok dat Ginaf dan een DAF motor aan gaat passen ofzoDat is iets wat ze toch al doen meen ik.
geen idee weet wel dat Ginaf de ombouwer is voor DAF trucks dus lijkt me dat ze daf motoren gebruiken.quote:Op dinsdag 25 september 2007 14:31 schreef Dangel het volgende:
[..]
In de eigen truck ligt een Caterpillar blok toch?
Bij hun wegtrucks maken ze gebruik van DAF, en voor de lichtere voertuigen, Iveco onderdelen. Maar in hun Dakar truck zat dacht ik een V10 van Cat. Ginaf maakt custombuilttrucks,dal alles kan, in prins iepe.quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:03 schreef Magneet het volgende:
[..]
geen idee weet wel dat Ginaf de ombouwer is voor DAF trucks dus lijkt me dat ze daf motoren gebruiken.
DIKKE TVPquote:Op dinsdag 25 september 2007 18:11 schreef sanger het volgende:
Ik vraag me af wat het besluit van DAF voor uitwerking heeft op de deelname van De Rooy.....
SON - Het team van Jan en Gerard de Rooy uit Son zal ook in 2008 aan de Dakar Rally deelnemen. Het team start met drie trucks in de rally en zal ondersteund worden door twee assistentievoertuigen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 20:18 schreef Baan1980 het volgende:
[..]
DIKKE TVP![]()
Ik denk eerder dat het besluit van DAF het gevolg is van de beslissing van de Rooy. Vorig jaar heeft hij namelijk verklaard dat hij echt een tekort heeft aan PK's en dit jaar er wat anders in moest. Of het dan een DAF of en iets anders was maakte hem niets uit.
Ginaf rally team rijden al enkele jaren met Caterpillers. De servicetrucks en snelle assistentietrucks rijden met Daf motoren. Denk dat Ginaf wel genoeg knowhow hebben om die motoren de prepareren
Hoeveel pk had de Daf motor die de Rooy voor Dakar gebruikte ongeveer?quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:09 schreef Baan1980 het volgende:
Vreeeemd......
Ze hebben niet echt grote motoren die de Rooy verlangde...... sterkste is een 500pk middels een 12.9L 6 cilinder. Ze hebben natuurlijk wel al eerder meegedaan aan Dakar en doen al sinds 1999 aan Raid dakars mee.
Maximaal vermogen : 800hp @ 2600 rpm (590 kW @ 2600 rpm)quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hoeveel pk had de Daf motor die de Rooy voor Dakar gebruikte ongeveer?
Kijk eens goed in de uitslag van vorig jaarquote:Op woensdag 26 september 2007 00:39 schreef r.liong het volgende:
even een zijstap van al dit komende geweld. Wat mij nu opvalt is dat die Hummers altijd als bakbeesten worden neergezet die wel eventjes het onderscheid maken in het dagelijkse verkeer maar ik zie ze niet bij een Dakar Rally verschijnen danwel over de streep gaan. Schijnbaar een grotere marketing-image dan daadwerkelijke kracht?
Er komt alleen een motor van Iveco in de truck.quote:Op woensdag 26 september 2007 10:04 schreef Alleskids het volgende:
Gaat De Rooy nu met Iveco's rijden? Of met een Ginaf chassis met Iveco aandrijving?
Het is gewoon een DAF chassis met alle componenten van DAF erop, maar omdat DAF geen homoligatie heeft en GINAF wel word er met de naam van GINAF op de truck gereden.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:29 schreef Alleskids het volgende:
Het wordt inderdaad wel weer eens tijd dat het team De Rooy de finish haalt. Wat de spanning wel verhoogd, want ze spelen wel altijd een rol in het klassment. Aan het Ginaf chassis zal het vast niet liggen.
Ik was altijd in de veronderstelling dat Iveco onderdeel was van het FIAT imperium.quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Iveco = New Holland = Cummins, als et om motoren gaat. En Cummins heeft wel wat moois in het schap.
Is het ookquote:Op woensdag 26 september 2007 19:25 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik was altijd in de veronderstelling dat Iveco onderdeel was van het FIAT imperium.
Juist. Net als New Holland en Cummins.quote:Op woensdag 26 september 2007 19:25 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik was altijd in de veronderstelling dat Iveco onderdeel was van het FIAT imperium.
Die zal Van Deijne wel sponsoren net als vorig jaar?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 22:06 schreef Alexxxxx het volgende:
Hey, in zijn eigen (Zegwaard) kleuren!What about Jumbo?
Hans Bekx heeft alleen zijn trucks verkocht aan Frits van Eerd (JUMBO).quote:Op woensdag 3 oktober 2007 22:06 schreef Alexxxxx het volgende:
Hey, in zijn eigen (Zegwaard) kleuren!What about Jumbo?
Vind het maar vreemd dat ze geen grote sponsor kunnen vinden........ Wel weer leuk, wagens in het oranjequote:UPDATE 19-10: Team de Rooy zal naar alle waarschijnlijkheid in de huisstijl van Transport bedrijf de Rooy deelnemen aan de rally Lisboa-Dakar 2008. Dit betekent dat de trucks in een mooie oranje kleur gespoten gaan worden!
in de kleuren van team Dakarsport zul je bedoelenquote:Op woensdag 3 oktober 2007 22:06 schreef Alexxxxx het volgende:
Hey, in zijn eigen (Zegwaard) kleuren!What about Jumbo?
Ik heb een van de trucks onlangs nog gezien, alleen de naam TRIDEC was gedeeltelijk verwijderdquote:Op zondag 21 oktober 2007 13:14 schreef Alleskids het volgende:
Is er al iets bekend over de sponsering en dus kleurstelling van Hans Stacey's MAN ?
Heb gehoord dat bij Stacey de sponsors Exact, Groeneveld en Tridec verdwijnen er werd verteld dat ze aan Exact 1 miljoen euro meer vroegen aan sponsorgeld.quote:Op zondag 21 oktober 2007 13:14 schreef Alleskids het volgende:
Is er al iets bekend over de sponsering en dus kleurstelling van Hans Stacey's MAN ?
quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 11:37 schreef Koebus het volgende:
Gisterenmiddag gespot in Best: De Renault Kerax van Marc Leeuw in de kleuren van team Dakarsport!
http://www.trucksfromholland.nl/forum/viewtopic.php?t=120
Bron: nu.nlquote:AMSTERDAM - Chris Zegers doet volgend jaar mee aan de Dakar rally. Voor de 36-jarige presentator en acteur is het een droom die uitkomt.
ANP
Hij stond namelijk al zeven jaar op de wachtlijst. Dat meldt RTL Boulevard dinsdag.
Volgens Zegers is het nu eindelijk mogelijk omdat er veranderingen zijn doorgevoerd bij RTL Travel, het programma waarvan hij sinds 2001 een van de presentatoren is. Eerder liet het programmaschema het niet toe de jongensdroom van Chris in vervulling te doen gaan.
Bijrijder
Zegers fungeert als bijrijder van coureur Chris Leijds. Deze rallycoureur deed zeven keer eerder mee aan de race en reed de rally vijf keer uit.
De dertigste editie van de etapperace begint op 5 januari in Lissabon en eindigt op zondag 20 januari in Dakar.
Dat mocht hij de vorige keren ook al niet. Dus zal hij dit keer ook niets vertellen....quote:Op zondag 28 oktober 2007 07:34 schreef jpjedi het volgende:
Hmmmm we hebben in de Dakar reeks een insider vanuit Tridec die wellicht wat meer kan vertellen.![]()
Persoonlijk heb ik wel een groot vertrouwen in de Cummins motoren, Zolang die Iveco blokken er maar uit blijven.. Die hadden begin dit jaar hun Euro 4 commercial engine nog niet eens afgerond,
![]()
Maar laat Dakar maar komen! Ik hoop dat ik vanuit India het een beetje kan volgen met mijn brakke internet verbinding. Anders zal ik het moeten doen met GPS tracking die al zo betrouwbaar is.![]()
quote:Op zondag 28 oktober 2007 10:57 schreef existenz het volgende:
[..]
Dat mocht hij de vorige keren ook al niet. Dus zal hij dit keer ook niets vertellen....
Inderdaad, dat ookquote:Op zondag 28 oktober 2007 20:01 schreef Alexxxxx het volgende:
Zoveel post Josvg niet meer he, stelletje oplettende lezertjes![]()
Bij mij staat ie in de agendaquote:Op woensdag 7 november 2007 15:41 schreef Koebus het volgende:
Op zaterdag 8 december 2007 komen alle Nederlandse Dakar-deelnemers voor het vierde achtereenvolgende jaar naar Valkenswaard voor de officiële RTL GP Dakar Pre-Proloog.
klopt, heb ik ook vernomen via wat zakelijk contact met Tridec. Wij leveren als firma de accumulatoren op de veersystemen van Tridec.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 17:56 schreef dakarspecialist het volgende:
naar schijt worden de man trucks bij de dealer in best gebouwd
dit is in de zelfde straat waar stacey zijn bedrijf heeft
zal komende maar wel meer dudelijk worden als alle team hun voorstellingen geven
en bijde proloog in valkenswaard gaan ze alle team apart aan het publiek voor stellen
zal dus een druk dagje worden
groeten dakarspecialist
Post hij helemaal niet meer, of tijdelijk niet meer?quote:Op woensdag 7 november 2007 18:07 schreef jpjedi het volgende:
[..]
klopt, heb ik ook vernomen via wat zakelijk contact met Tridec. Wij leveren als firma de accumulatoren op de veersystemen van Tridec.
Onze Jos post niet meer op FOK! vanwege 'redenen' en daar zullen we het maar bij laten.Ik zal hem de groeten doen van jullie.
Toch jammer, maar er zijn andere mensen genoeg hierquote:Op donderdag 8 november 2007 00:53 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik zou hem niet meer terug verwachten.
Jan de Rooy heeft hem opgegetenquote:Op donderdag 8 november 2007 09:14 schreef sanger het volgende:
Jammer indd. Hij was altijd vrij snel met het nieuws toch? Zal wel wat gemist hebben
Lees ik dit mooi op tijdquote:Op vrijdag 16 november 2007 14:32 schreef Koebus het volgende:
RTL GP: Dakar 2008 vanaf zondag op RTL 7
toffe avatarquote:Op zaterdag 17 november 2007 16:45 schreef Alleskids het volgende:
wat een kl*** tijden dat ze het uitzenden. net voor middernacht op zondag
Ik ga ookquote:Op zondag 18 november 2007 23:17 schreef existenz het volgende:
Het begint nuIk heb me kaartje voor de preproloog al voor besteld! Wie gaat ook?
Dank jequote:Op zondag 18 november 2007 23:15 schreef Alexxxxx het volgende:
toffe avatar
Geen bijrijders kunnen vinden?quote:Op donderdag 22 november 2007 09:47 schreef Gurb het volgende:
Ik mis Marc de Leeuw met zijn Renault?
Hij verhuurt zijn truck omdat hij zelf geen tijd heeft. Hij wil volgend jaar waarschijnlijk verder.quote:Op donderdag 22 november 2007 09:47 schreef Gurb het volgende:
Ik mis Marc de Leeuw met zijn Renault?
En Koebus, heb je ook zo'n lijstje voor de auto's en motoren?
Ik ga ookquote:Op zondag 18 november 2007 23:17 schreef existenz het volgende:
Het begint nuIk heb me kaartje voor de preproloog al voor besteld! Wie gaat ook?
De tijden intereseren me niet zo normaal gesproken. Alleen die kinderachtige inhoud van RTLquote:Op zondag 25 november 2007 22:09 schreef Sjoegerd het volgende:
Tja die uitzendtijden zijn traditie bij RTL... of je bent aan het eten... of je ligt te slapen...
O.a.quote:Op zondag 25 november 2007 22:36 schreef Sjoegerd het volgende:
Ja oke... te veel aandacht aan een aantal teams, terwijl andere teams die minder presteren misschien juist interessanter zijn om te volgen.
Vertel! Ben benieuwd!quote:Op zondag 25 november 2007 22:58 schreef Alexxxxx het volgende:
Meedoen niet. Naar Dakar gaan wel. Vandaag bij een Lada Niva gekeken voor dat doel
In de tijd dat ik nog bij Mitsubishi Motors Europe werkte heb ik een keer meegereden in de Dakar Pajero Evo bij Peterhansel. Over een strand in Chiclana de la Frontera in Spanje. Was een echte belevenis en zorgt er zeker voor dat je meer wiltquote:Op zondag 25 november 2007 22:54 schreef Sjoegerd het volgende:
Maarja... Wie van jullie heeft ook de droom om eens aan Dakar mee te doen. Lijkt me echt een ongelooflijke uitdaging wat je de rest van je leven zult onthouden.
Dan moet je toch eens meer op familiefeestjes komen.quote:Op zondag 25 november 2007 23:22 schreef marlieske het volgende:
De mogelijke monteur van de MAN 631 is natuurlijk Antoon van Genugten eigenaar van Tridec en de (mede) bouwer van de MAN trucks ben alleen bang dat hij het te druk heeft met zijn bedrijf.
Eerst begonnen aan de Dakar met zijn eigen Tridec Team, we zijn toen mee geweest naar de start in 2004 in het besneeuwde Clermont-Ferrand, helaas lag hij er dat jaar al vroeg in de race uit.
De afgelopen jaren regelmatig naar de presentatie van het Team in Son geweest en ook dit jaar gaan we weer alles op de voet volgen.
Ik hoop dat Antoon nog 1x de reis wil wagen want als er familie mee doet is het nog leuker om te volgen natuurlijk.
Vorig jaar deed ie het ook al uitzonderlijk goed, 6e IIRCquote:Op zondag 25 november 2007 14:57 schreef TargaFlorio het volgende:
Frans Verhoeven weer in het fabrieksteam van KTM
aldus de website van hans staceyquote:Hans Stacey aanwezig op officiele pre-proloog
--------------------------------------------------------------------------------
26 november 2007In tegenstelling tot de berichtgeving in enkele media zal Hans Stacey met het MAN Dakar Team aan de start verschijnen van de officiële pre-proloog op 8 december in Valkenswaard.
Hans Stacey zal met zijn nieuwe MAN racetruck van 2008 de eerste kilometers in het zand van Valkenswaard gaan maken.
Er wordt uiteraard nog heel hard aan de trucks gewerkt, maar op 8 december zal het volledige MAN Dakar Team, MAN WITH A MISSION 2 zich met trots aan het publiek presenteren.
Ik heb ook andere verhalen gehoordquote:Op zondag 25 november 2007 23:22 schreef marlieske het volgende:
De mogelijke monteur van de MAN 631 is natuurlijk Antoon van Genugten eigenaar van Tridec en de (mede) bouwer van de MAN trucks ben alleen bang dat hij het te druk heeft met zijn bedrijf.
Eerst begonnen aan de Dakar met zijn eigen Tridec Team, we zijn toen mee geweest naar de start in 2004 in het besneeuwde Clermont-Ferrand, helaas lag hij er dat jaar al vroeg in de race uit.
De afgelopen jaren regelmatig naar de presentatie van het Team in Son geweest en ook dit jaar gaan we weer alles op de voet volgen.
Ik hoop dat Antoon nog 1x de reis wil wagen want als er familie mee doet is het nog leuker om te volgen natuurlijk.
quote:Op woensdag 28 november 2007 09:29 schreef marlieske het volgende:
Ach laat maar er kan hier toch niemand volwassen reageren, daar verdoe ik mijn tijd maar niet meer aan.
quote:Op zondag 25 november 2007 23:22 schreef marlieske het volgende:
De mogelijke monteur van de MAN 631 is natuurlijk Antoon van Genugten eigenaar van Tridec en de (mede) bouwer van de MAN trucks ben alleen bang dat hij het te druk heeft met zijn bedrijf.
quote:Op woensdag 28 november 2007 10:28 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Hij gaat wel meerijden terwijl verschillende mensen hier uit toch betrouwbare bron weten dat dit niet gaat gebeuren?
Nou zeg wat heb jij korte tenen. Ik laat alleen blijken dat ik wel weet hoe de vork in de steel zit en daarbij concludeer ik dat je hoop vergeefs is. Aangezien je jezelf voordoet als familie maakt het een pikant verhaal waarbij je topch zou moeten weten wat er scheelt.quote:Op woensdag 28 november 2007 10:35 schreef marlieske het volgende:
[..]
[..]
Lees dan is ff goed en waar lees jij dat ik beweer dat hij DE monteur zou zijn, ja mogelijk ja.... er is zoveel mogelijk sneeuw met kerst ook.
En ik kaart al een reden aan waarom hij NIET mee zou gaan, en het dus naar alle ws wel niet zal zijn en dat we dat jammer vinden.
Eerst eens een lesje begrijpend lezen volgen voor jou een idee?
Leverancier van het veersysteem onder andere maar de wagens zie je daar niet meer. Tja het is misschien wat je interpreteert als medebouwer.quote:Op woensdag 28 november 2007 11:53 schreef Barcaconia het volgende:
Tridec is wel medebouwer..
Prima maar mag jij (als insider) dan ook vertellen waar de trucs tot op heden altijd gebouwd zijn.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:19 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Leverancier van het veersysteem onder andere maar de wagens zie je daar niet meer. Tja het is misschien wat je interpreteert als medebouwer.
Maar goed. Wij leveren dus weer de hydraulische onderdelen voor dat veersysteem.
Ben er een paar keer geweest inderdaad. Zullen we weer verder gaan met Dakar nieuwtjes en plaatsje? Denk dat we de Dakar liefhebbers hier geen plezier doen met onze babbel.quote:Op woensdag 28 november 2007 15:09 schreef marlieske het volgende:
[..]
Prima maar mag jij (als insider) dan ook vertellen waar de trucs tot op heden altijd gebouwd zijn.
Maar ws weet je dat niet... zal ik het je vertellen? in Liempde in de loods van jawel de heer Genugten en ja daar zwaaide Van Genugten de scepter over de bouw van de trucs.
De trucks worden dit jaar toch op een andere plaats gebouwd ?quote:Op woensdag 28 november 2007 15:09 schreef marlieske het volgende:
[..]
Prima maar mag jij (als insider) dan ook vertellen waar de trucs tot op heden altijd gebouwd zijn.
Maar ws weet je dat niet... zal ik het je vertellen? in Liempde in de loods van jawel de heer Genugten en ja daar zwaaide Van Genugten de scepter over de bouw van de trucs.
Inderdaad. In Son hebben ze geen zand, alleen een Ikea!quote:Op woensdag 28 november 2007 18:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Genoeg getridec en gevangenugten.
Laatst reaktie.quote:Op woensdag 28 november 2007 18:36 schreef existenz het volgende:
[..]
Inderdaad. In Son hebben ze geen zand, alleen een Ikea!
Dus we willen foto's en nieuwtjes! Geen gezever over wie nu bouwt aan de truck van Stacey en zo.Als je dat wil weten, ga je maar naar zijn open dag als hij die een heeft.
Schitterende wagens!quote:Op woensdag 28 november 2007 19:06 schreef dorpsgek het volgende:
Dakar team USA (Robby Gordon) komt komende Dakar met 2 Hummers.
de tweede wordt bestuurd door Ronn Bailey
Die toen ook al 2 motoren haddenquote:Op donderdag 29 november 2007 17:26 schreef Mr_Moon het volgende:Dakar
![]()
ff een ploatje van ons Jan, toen um nog in kleine dafjes paste...
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 29 november 2007 19:00 schreef dorpsgek het volgende:
[..]
Die toen ook al 2 motoren hadden
quote:Jan de Rooy in het ZAV-HOFNAR TEAM
In 1971 kwam Jan de Rooy nog met de 55 aan de start, later in het seizoen verraste DAF Nederland en Jan de Rooy vriend en vijand met de zwaardere DAF 555 met Gordini motor en nog iets later in dat zelfde seizoen komt Jan met "Het Bultje".
Deze DAF met 1800cc Ford BDA motor met =/-180pk en 4WD was werkelijk super snel.
Jan zat midden in de auto bovenop de variomatic die uit de F3-racewagen overgebleven was.
"Het Bultje" is nog steeds een legende onder de rallycrossers en zeker bij DAF liefhebbers..
Hmm, wat Peterselieman zegt.quote:
Mooi ding!quote:Op vrijdag 30 november 2007 22:03 schreef dakarspecialist het volgende:
hier de schiterende nieuwe t5 truck van ginaf
kijk en huiver.
[ afbeelding ]
groeten dakarspecialist
wholy shit das pas monsterquote:Op zaterdag 1 december 2007 17:26 schreef Baan1980 het volgende:
Erruug huge!!!
Maar zo mooi als de oude MAN 8x8's is die niet
[ afbeelding ]
Je moet niet vergeten dat De Rooy zelf een groot bedrijf is. Bovendien hebben ze zo veel zeggenschap en weinig verantwoordelijkheden... Jan de Rooy roept al jaren dat Dakar voor hem vakantie is. Die wil niet te veel gezeik...quote:Op woensdag 5 december 2007 22:05 schreef Alleskids het volgende:
Op de trucksfromholland site staat het team van De Rooy. Ze zijn hun eigen hoofdsponsor. Toch vreemd dat een grootheid als de familie De Rooy geen sponsor kan vinden.
http://www.trucksfromholland.nl/index.php?page=16&id=421
http://www.omroepbrabant.nl/mediaplayer.aspx?object=news&id=90899&mode=video
Inderdaad, sponsors willen tegenwoordig meer dan alleen een sticker op de wagen en ik kan me niet voorstellen dat Jan en Gerard dol zijn op allerlei promotie bijeenkomsten.quote:Op woensdag 5 december 2007 22:11 schreef existenz het volgende:
[..]
Je moet niet vergeten dat De Rooy zelf een groot bedrijf is. Bovendien hebben ze zo veel zeggenschap en weinig verantwoordelijkheden... Jan de Rooy roept al jaren dat Dakar voor hem vakantie is. Die wil niet te veel gezeik...
Erg gaaf!quote:Op vrijdag 30 november 2007 22:03 schreef dakarspecialist het volgende:
hier de schiterende nieuwe t5 truck van ginaf
kijk en huiver.
[ afbeelding ]
groeten dakarspecialist
Twijfel nog of ik wel of niet kan.....quote:Op donderdag 6 december 2007 13:38 schreef Gurb het volgende:
het weerbericht voor zaterdag:
http://www.zoover.nl/nederland/noord_brabant/valkenswaard/weer
Dat idee heb ik ook.quote:Op woensdag 5 december 2007 23:06 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Inderdaad, sponsors willen tegenwoordig meer dan alleen een sticker op de wagen en ik kan me niet voorstellen dat Jan en Gerard dol zijn op allerlei promotie bijeenkomsten.
Hummer? tubeframe met plastic hummer body. Is weinig hummer aan die dingen volgens mij.quote:Op woensdag 28 november 2007 19:06 schreef dorpsgek het volgende:
Dakar team USA (Robby Gordon) komt komende Dakar met 2 Hummers.
de tweede wordt bestuurd door Ronn Bailey
Maakt niet uit. Ze zijn tofquote:Op donderdag 6 december 2007 22:58 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Hummer? tubeframe met plastic hummer body. Is weinig hummer aan die dingen volgens mij.
Juistem, en de Mitsubishi Pajero EVO is gelukkig wel identiek aan de productie Pajeroquote:Op donderdag 6 december 2007 22:58 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Hummer? tubeframe met plastic hummer body. Is weinig hummer aan die dingen volgens mij.
Bij de Pajero EVO ook, dat model is in die houdanigheid niet eens in productiequote:Op vrijdag 7 december 2007 09:57 schreef Kill_em_all het volgende:
Vast niet :p maar bij die hummer zie je het er gewoon overal aan af dat het een of ander rally ding is met een plastic body erop.
De BMW X5quote:Op vrijdag 7 december 2007 10:15 schreef jpjedi het volgende:
Tegenwoordig zijn toch zowat alle topvoertuigen custom built? De link met een model is slechts marketing.
Achterin het deelnemers veld vind je wel veel 'standaard' wagens maar die gaan niet voor het klassement.
Net als de VWquote:Op vrijdag 7 december 2007 08:23 schreef sanger het volgende:
[..]
Juistem, en de Mitsubishi Pajero EVO is gelukkig wel identiek aan de productie Pajero
Die lijkt uiterlijk nog wel iets op de productiversie imo.quote:
Op BuzzyBee ook, als het goed isquote:Op vrijdag 7 december 2007 18:43 schreef sanger het volgende:
Overigens is er morgenavond een fotoverslag te vinden op FOK!sport van Valkenswaard. FOK!sport is daar aanwezig
Ka inddquote:Op vrijdag 7 december 2007 20:55 schreef Impry het volgende:
Je hebt met pershesje wel meer vrijheid (voor hekketjes enzo)
Neej, in België moet je bij rally's inderdaad ook gewoon achter het lint gaan staan, terwijl je in Nederland bij rally's mag gaan/staan waar je wil. Zit veel verschil in inderdaad, maar op Valkenswaard heeft het iig voordelen.quote:Op vrijdag 7 december 2007 21:08 schreef sanger het volgende:
[..]
Ka inddAlleen bij de Knock Out was dat dus niet zo
Ze beginnen binnen te druppelen....quote:Op zaterdag 8 december 2007 21:28 schreef TheOneAndOnly het volgende:
zag vandaag de MAN rijden op de A67 van eersel naar eindhoven... was alleen wat donker dus zag em niet goed...
jammer dat ik er niet bij kon zijn op het eurocircuit vandaag
foto's iemand?
Het blijft voor de liefhebber een mooi evenement maar........quote:Op zaterdag 8 december 2007 21:28 schreef TheOneAndOnly het volgende:
zag vandaag de MAN rijden op de A67 van eersel naar eindhoven... was alleen wat donker dus zag em niet goed...
jammer dat ik er niet bij kon zijn op het eurocircuit vandaag
foto's iemand?
De 16e blijkbaarquote:Op maandag 10 december 2007 00:02 schreef 3p0x het volgende:
Hmz hoelang zou het gaan duren voordat ze beelden van valkenswaard gaan uitzenden op rtl7? Ik had gehoopt dat er vanavond al wat van op was maar het blijft rtl natuurlijk
Dat was zijn oude auto denk ik, met nog de oude MAN-grill en startnummer 501.quote:Op maandag 10 december 2007 11:55 schreef Koebus het volgende:
Ook nog even heel snel met Hans Stacey staan praten, hij vertelde dat de wagen pas vrijdagavond om 21.00 uur voor het eerst gestart werd, en hij dus pas 35km (de heenreis naar Valkenswaard) ermee gereden had.
Dan kan ie toch goed liegen Stacey want hij heeft op vrijdagmiddag al op het circuit rond gereden.
jaquote:Op maandag 10 december 2007 13:50 schreef Klonk het volgende:
Klinkt die Ginaf met Cat motor nog net zo geil als vorige jaar ?
Die zwarte rookwolken mag helaas niet meer, de trucks mogen niet meer abnormaal roken zoals de GINAF afgelopen jaar. Daarom heeft KAMAZ zijn uitlaat nu naar beneden gericht dan valt het niet zo op.quote:Op maandag 10 december 2007 19:13 schreef dorpsgek het volgende:
[quote]Op maandag 10 december 2007 14:36 schreef Klonk het volgende:
qua looks en sound idd mijn favoriet, vorig jaar ook zo geil, van die dikke zwarte rookwolken uitbrakend vol gas door de woestijn
[/q
Op volle snelheid door de woestijn waarbij de zwarte rookwolken uit de schoorstenen geblazen worden, dat zijn toch prachtige beelden
Russenquote:Op maandag 10 december 2007 21:39 schreef Koebus het volgende:
[..]
Die zwarte rookwolken mag helaas niet meer, de trucks mogen niet meer abnormaal roken zoals de GINAF afgelopen jaar. Daarom heeft KAMAZ zijn uitlaat nu naar beneden gericht dan valt het niet zo op.
Dat zei ik zonet ook alquote:Op vrijdag 14 december 2007 08:12 schreef dakarspecialist het volgende:
nu de opvolger van de liaz trucks de tedom is te zien op de nieuwe site van macik
http://www.martinmacik.cz/dakar_2008/czech/index.htm
mooie strake truck
maar kijk eens hel goed naar de cabine waar lijkt deze op
Echt een super truckquote:Op zaterdag 1 december 2007 17:41 schreef Magneet het volgende:
Ik moet zeggen dat ik de Turbo twin toch wel 1 van de bruutste trucks ooit vind hoor ( die me hebben gedaan in Dakar dan)
[ afbeelding ]
2 x 1200pkHelaas wel een dode door te betreuren. Af ent oe kom ik nog in het DAF museum en dam moet ikw el ff gaan kijken bij die bak.
Brummeke heeft op marktplaats te koop gestaan (of nog) voor iets meer dan 50.000 euri.quote:Op zaterdag 15 december 2007 15:39 schreef Baan1980 het volgende:
Ik wil voordat dakar begin ook nog even Brummeke eren. De oude service truck van Dutch Team Dakar die komende dakar wordt vervangen door een truck van Hans Bekx (met enkele omwegen) heeft sinds 86 vele jaren meegedaan/service verleent bij dakar
Hij is in 86 gebouwd als Daf voor service aan Jan de Rooy. Daarna heeft Kees Tijsterman hem hernoemt naar een Ginaf (vanwege de homologatie…..) en gebuikt voor service en het rijden van de Parijs-peking rally!! In '98 heeft Bekx de truck gekocht en zijn debuut gemaakt in het T4 klassement (met als navigator Benny Jolink) Sinds 2000 is die weer service gaan verlenen aan Bekx, Dakarsport en tot vorig jaar dus Dutch Team Dakar. Een truck met verleden
idd is wel mooier, maar helaas rijden de trucks op bepaalde stukken de baan aan gort zodat het voor de motoren en de auto's bijna of helemaal onmogelijk word om er nog door te komen.quote:Op zondag 16 december 2007 23:43 schreef existenz het volgende:
Op tv snappen ze het wel hoe ze de dagindeling hadden moeten maken. motoren - auto's - trucks (en dat in herhaling, met finales als laatste)
Wat onzin was (dat laatste), want de enige die niet zonder problemen boven kwam, was de auto van de organisatie. De rest kwam makkelijk boven!quote:Op dinsdag 18 december 2007 19:27 schreef dorpsgek het volgende:
[..]
idd is wel mooier, maar helaas rijden de trucks op bepaalde stukken de baan aan gort zodat het voor de motoren en de auto's bijna of helemaal onmogelijk word om er nog door te komen.
Van wat ik begrepen had was het programma al omgegooid vanwege de conditie van de crossbaan
die shovel die in de pauze aan de slag ging kwam anders ook niet echt omhoogquote:Op dinsdag 18 december 2007 22:09 schreef existenz het volgende:
Wat onzin was (dat laatste), want de enige die niet zonder problemen boven kwam, was de auto van de organisatie. De rest kwam makkelijk boven!
Die had met elke hobbel problemen...quote:Op woensdag 19 december 2007 09:04 schreef Gurb het volgende:
[..]
die shovel die in de pauze aan de slag ging kwam anders ook niet echt omhoog
De Bowler Nemesis-en verging het anders ook niet van een leije dakje.quote:Op dinsdag 18 december 2007 22:09 schreef existenz het volgende:
[..]
Wat onzin was (dat laatste), want de enige die niet zonder problemen boven kwam, was de auto van de organisatie. De rest kwam makkelijk boven!
Daar sla je de spijker op z'n kop, het hele proloog verhaal is gewoon een showtje voor RTL7 om de Nederlandse deelnemers op tv voor te stellen en ze moeten het voor de tv toch een beetje spannend maken.quote:Op woensdag 19 december 2007 19:32 schreef existenz het volgende:
Voorzichtigheid prima, maar ze moeten niet doen alsof het zo zwaar was. Want dat was het gewoon echt NIET. Iets moeilijker had het misschien best gemogen, maar dit gezever van zware omstandigheden kom nou... Daniel Willemsen zei het exact goed tijdens de uitzending (beetje rond rijden, niets slopen, leuk voor de fans en sponsors). Apart dat ze dat er niet uitgeknipt hebben, maar dat zal wel niet hebben gekund volgens mij, want zijn team heeft zendtijd gekocht.
Dat gejuich bij die vrachtwagens ook, ontzettend gemaakt en dan er bij zeggen: "Spontaan gejuich". Jammer dat het zo gemaakt was, laat toch maar weer zin dat rtl dakar echt volledig probeert uit te buiten... Op het moment komt dat de bekendheid van Dakar in Nederland nog ten goede, maar de vraag is hoelang.
ze proberen gewoon altijd van alles er uit te trekken.quote:Op donderdag 20 december 2007 20:37 schreef dorpsgek het volgende:
[..]
Daar sla je de spijker op z'n kop, het hele proloog verhaal is gewoon een showtje voor RTL7 om de Nederlandse deelnemers op tv voor te stellen en ze moeten het voor de tv toch een beetje spannend maken.
Bepaalde mensen en teams zijn aan hun stand verplicht om wat actie te laten zien, maar daar houd het ook mee op.
Ik ben er elk jaar nog geweest, ook het eerste jaar (met publiek) toen het gewoon gratis was en er geen reclame voor gemaakt werd en er dus hooguit een paar honderd man was.
Het echte allereerste jaar mocht er geen publiek bij, maar dat was achteraf saai en leverde geen leuke beelden op.
Zodoende mocht er de daarop volgende jaren publiek bij.
Commersie is nou eenmaal iets wat de sport niet altijd ten goede komt.
En zoals veel rijders ook gezegd hebben "het is leuk voor de fans", en als ze dat nou in de gaten blijven houden dan is er wat mij betreft niets aan de hand
Voor de echte liefhebber is het natuurlijk wel de kans om het materieel en de rijders eens "live" te zien.
Iets waar ik persoonlijk, als enorme liefhebber (over 2 weken zit ik in Lissabon) wel blij mee ben.
En zolang er een flinke Nederlandse delegatie mee doet zal het ook populair blijven.
De Belgische deelnemers daarintegen worden minder in aantal, zodoende dat het niet veel scheelde of hun "pre-proloog" had niet door gegaan afgelopen weekend.
Ik persoonlijk vind het al leuk om het hele spul en de berijders te zien, dus zolang er een pre-proloog is zal ik er ook naar toe gaan.
Op het gedeelte van de baan waar ik stond werd in ieder geval wel degelijk gejuicht/geklapt toen Jan de Rooy voorbij kwam.
Hou het maar op het laatste.quote:Op dinsdag 25 december 2007 13:29 schreef TargaFlorio het volgende:
1 woord: amateurisme (van teams zelf of van organisatie die geen goed reglement opsteld)
Maar zoals jij zelf zei is Liaz voortgezet in Tedom. Waardoor ze zaken als gelijke kunnen beschouwen (denk ik).quote:Op woensdag 26 december 2007 16:03 schreef Alexxxxx het volgende:
Ja maar niet door Tedom!
Stel, er waren nog niet zo heel veel cabines van de CF gebouwd.. Dan had De Rooy en co een willekeurige cabine van een ander merk op hun chassis moeten schroeven? Wat een onzin zeg....
Triest natuurlijk, maar dat laatste is wel wat bedenkelijkquote:Naar aanleiding van de moord op vier Franse toeristen afgelopen maandag in Mauritanie, heeft de Dakar organisatie besloten om morgen (donderdag 27/12) en de dagen daarna naar de hoofdstad Nouakchott te gaan, om daar te overleggen met de Mauritaanse autoriteiten en mensen van de Franse ambassade.
Men wil de situatie bespreken en er zeker van zijn dat alles goed geregeld is, zodat het land de 30e editie van Le Dakar kan verwelkomen onder de best mogelijke veiligheidsomstandigheden.
De Franse toeristen, een gezin van vier en een vriend, werden afgelopen maandag overvallen in Aleg in het zuiden van de voormalige Franse kolonie, ongeveer 250 kilometer ten oosten van de hoofdstad Nouakchott. De vader van het gezin raakte ernstig gewond, de rest kwam om het leven. Onder hen twee kinderen. De drie daders sloegen toe toen de Fransen wilden gaan picknicken. De overvallers schoten de toeristen neer nadat ze geld hadden gekregen
Je bedoelt zoals op de voorruit van de assistentietruck T5? http://www.ginafrallypower.nl/index.php?id=225quote:Op donderdag 27 december 2007 17:50 schreef Alleskids het volgende:
De gele bovenrand met Van vliet rrucks is weg gehaald? gelukkig. het stond niet mooi
T4 heeft em ookquote:Op donderdag 27 december 2007 18:16 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Je bedoelt zoals op de voorruit van de assistentietruck T5? http://www.ginafrallypower.nl/index.php?id=225
Ik denk dat alle trucks die gele rand wel hebben, maar ik zal er maandag nog even op letten voor je!![]()
Dit is een oudere foto, toen zat de gele rand er NOG niet opquote:Op donderdag 27 december 2007 17:50 schreef Alleskids het volgende:
De gele bovenrand met Van vliet rrucks is weg gehaald? gelukkig. het stond niet mooi
Moeten de teams voordat ze in Lissabon staan al niet hun FIA goedkeuring hebben ?quote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:40 schreef Mikkie het volgende:
Wel jammer als er nu wéér zoveel gezeik komt om die goedkeuring. Hoe moeilijk is het nou om éénduidige regels op te stellen?.
Ik moet toegeven dat ik door al die technische perikelen het ook minder serieus en interessant ga vinden.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:57 schreef _Arthur het volgende:
Door altijd dat eeuwige gezeik met de keuringen is er nu al bijna weer geen reet aan.
'Vroegah' keek je weken/maanden van te voren uit naar Dakar.
Volgens mij zijn er bij de trucks, op Jacquot in de Nederlandse MAN na, geen Fransen die voor het klassement rijden.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 13:12 schreef Klonk het volgende:
En uiteraard mogen alle franse deelnemers probleemloos van start
Zonder de Nederlanders is er geen truck klassement en bijster weinig aandacht voor de trucks. Dat weet Kamaz ook goed genoeg. Dus dat complot laten we even liggen.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 14:16 schreef jpjedi het volgende:
vorig jaar zelfde geruchten en bleken allemaal uit te komen. Ik zie ze er gerust voor aan die Fransen.
Je zou toch bijna denken dat meneer Kamaz geld in het laadje van Dakar heeft gestopt.
Was ook aan het doemdenken uit frustratie. Denk dat je gelijk hebt over Kamaz en Tedom.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 14:18 schreef existenz het volgende:
[..]
Zonder de Nederlanders is er geen truck klassement en bijster weinig aandacht voor de trucks. Dat weet Kamaz ook goed genoeg. Dus dat complot laten we even liggen.
Overigens lijkt dit gerucht gewoon te komen van gefrustreerde Liaz/Tedom mensen...
Mee eens, ik denk dat de teams van MAN en GINAF hun zaakjes wel op orde hebben met 2006 nog in het achterhoofd.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 14:18 schreef existenz het volgende:
[..]
Overigens lijkt dit gerucht gewoon te komen van gefrustreerde Liaz/Tedom mensen...
Klopt, in 2006 zijn ze zonder de FIA homologatie toch maar afgereisd.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 15:01 schreef dorpsgek het volgende:
[..]
Mee eens, ik denk dat de teams van MAN en GINAF hun zaakjes wel op orde hebben met 2006 nog in het achterhoofd.
Op trucksfromholland wordt vermeld dat de homologatie van deze teams in orde is.
Vorig jaar zou de Rooy ook problemen krijgen volgens enkele, daar was achteraf ook niets van waar.
Bij mijn weten MOETEN de trucks als ze in Lissabon gekeurd worden hun FIA goedkeuring al hebben.
In 2006 moest de Rooy toch nog wachten op het stempeltje van de FIA, dat zou effe in Lissabon voor de wagens naar de Dakar-keuring moesten wel geregeld worden door de op vakantie zijnde keurmeester maar die bleef weg.
Dat keurings verhaal blijft een moeilijke materie, FIA heeft zo z'n regeltjes maar ASO (Dakar-org.) ook.
Dakar is een op zich staande rally en valt niet onder het officieele (FIA) rally-raid kampioenschap.
http://www.rtl.nl/sport/rtl_gp/dakar/home/quote:Op dinsdag 1 januari 2008 16:38 schreef Mikkie het volgende:
Wat is nou de eerste dag eigenlijk waarop ie begint? De vierde dacht ik, toch?
Inderdaad, steljevoordat!quote:Op dinsdag 1 januari 2008 13:12 schreef Klonk het volgende:
En uiteraard mogen alle franse deelnemers probleemloos van start
Och, ik kijk voornamelijk voor de motoren en ik heb niet voor niets nog snel Eurosport geregeldquote:Op dinsdag 1 januari 2008 19:37 schreef dekkered het volgende:
zonder de nederlandse trucks kijk ik denk ik geen dakar dus.
het wordt afwachten
quote:Op dinsdag 1 januari 2008 20:38 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Hendig, de eerste aflevering, a.s. zaterdag, moet ik al missen
Enjoy the next day!quote:Mocht je uitzending hebben gemist. Geen nood. Je kan de uitzending de volgende dag online bekijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |