Hou het maar op het laatste.quote:Op dinsdag 25 december 2007 13:29 schreef TargaFlorio het volgende:
1 woord: amateurisme (van teams zelf of van organisatie die geen goed reglement opsteld)
Maar zoals jij zelf zei is Liaz voortgezet in Tedom. Waardoor ze zaken als gelijke kunnen beschouwen (denk ik).quote:Op woensdag 26 december 2007 16:03 schreef Alexxxxx het volgende:
Ja maar niet door Tedom!
Stel, er waren nog niet zo heel veel cabines van de CF gebouwd.. Dan had De Rooy en co een willekeurige cabine van een ander merk op hun chassis moeten schroeven? Wat een onzin zeg....
Triest natuurlijk, maar dat laatste is wel wat bedenkelijkquote:Naar aanleiding van de moord op vier Franse toeristen afgelopen maandag in Mauritanie, heeft de Dakar organisatie besloten om morgen (donderdag 27/12) en de dagen daarna naar de hoofdstad Nouakchott te gaan, om daar te overleggen met de Mauritaanse autoriteiten en mensen van de Franse ambassade.
Men wil de situatie bespreken en er zeker van zijn dat alles goed geregeld is, zodat het land de 30e editie van Le Dakar kan verwelkomen onder de best mogelijke veiligheidsomstandigheden.
De Franse toeristen, een gezin van vier en een vriend, werden afgelopen maandag overvallen in Aleg in het zuiden van de voormalige Franse kolonie, ongeveer 250 kilometer ten oosten van de hoofdstad Nouakchott. De vader van het gezin raakte ernstig gewond, de rest kwam om het leven. Onder hen twee kinderen. De drie daders sloegen toe toen de Fransen wilden gaan picknicken. De overvallers schoten de toeristen neer nadat ze geld hadden gekregen
Je bedoelt zoals op de voorruit van de assistentietruck T5? http://www.ginafrallypower.nl/index.php?id=225quote:Op donderdag 27 december 2007 17:50 schreef Alleskids het volgende:
De gele bovenrand met Van vliet rrucks is weg gehaald? gelukkig. het stond niet mooi
T4 heeft em ookquote:Op donderdag 27 december 2007 18:16 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Je bedoelt zoals op de voorruit van de assistentietruck T5? http://www.ginafrallypower.nl/index.php?id=225
Ik denk dat alle trucks die gele rand wel hebben, maar ik zal er maandag nog even op letten voor je!![]()
Dit is een oudere foto, toen zat de gele rand er NOG niet opquote:Op donderdag 27 december 2007 17:50 schreef Alleskids het volgende:
De gele bovenrand met Van vliet rrucks is weg gehaald? gelukkig. het stond niet mooi
Moeten de teams voordat ze in Lissabon staan al niet hun FIA goedkeuring hebben ?quote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:40 schreef Mikkie het volgende:
Wel jammer als er nu wéér zoveel gezeik komt om die goedkeuring. Hoe moeilijk is het nou om éénduidige regels op te stellen?.
Ik moet toegeven dat ik door al die technische perikelen het ook minder serieus en interessant ga vinden.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:57 schreef _Arthur het volgende:
Door altijd dat eeuwige gezeik met de keuringen is er nu al bijna weer geen reet aan.
'Vroegah' keek je weken/maanden van te voren uit naar Dakar.
Volgens mij zijn er bij de trucks, op Jacquot in de Nederlandse MAN na, geen Fransen die voor het klassement rijden.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 13:12 schreef Klonk het volgende:
En uiteraard mogen alle franse deelnemers probleemloos van start
Zonder de Nederlanders is er geen truck klassement en bijster weinig aandacht voor de trucks. Dat weet Kamaz ook goed genoeg. Dus dat complot laten we even liggen.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 14:16 schreef jpjedi het volgende:
vorig jaar zelfde geruchten en bleken allemaal uit te komen. Ik zie ze er gerust voor aan die Fransen.
Je zou toch bijna denken dat meneer Kamaz geld in het laadje van Dakar heeft gestopt.
Was ook aan het doemdenken uit frustratie. Denk dat je gelijk hebt over Kamaz en Tedom.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 14:18 schreef existenz het volgende:
[..]
Zonder de Nederlanders is er geen truck klassement en bijster weinig aandacht voor de trucks. Dat weet Kamaz ook goed genoeg. Dus dat complot laten we even liggen.
Overigens lijkt dit gerucht gewoon te komen van gefrustreerde Liaz/Tedom mensen...
Mee eens, ik denk dat de teams van MAN en GINAF hun zaakjes wel op orde hebben met 2006 nog in het achterhoofd.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 14:18 schreef existenz het volgende:
[..]
Overigens lijkt dit gerucht gewoon te komen van gefrustreerde Liaz/Tedom mensen...
Klopt, in 2006 zijn ze zonder de FIA homologatie toch maar afgereisd.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 15:01 schreef dorpsgek het volgende:
[..]
Mee eens, ik denk dat de teams van MAN en GINAF hun zaakjes wel op orde hebben met 2006 nog in het achterhoofd.
Op trucksfromholland wordt vermeld dat de homologatie van deze teams in orde is.
Vorig jaar zou de Rooy ook problemen krijgen volgens enkele, daar was achteraf ook niets van waar.
Bij mijn weten MOETEN de trucks als ze in Lissabon gekeurd worden hun FIA goedkeuring al hebben.
In 2006 moest de Rooy toch nog wachten op het stempeltje van de FIA, dat zou effe in Lissabon voor de wagens naar de Dakar-keuring moesten wel geregeld worden door de op vakantie zijnde keurmeester maar die bleef weg.
Dat keurings verhaal blijft een moeilijke materie, FIA heeft zo z'n regeltjes maar ASO (Dakar-org.) ook.
Dakar is een op zich staande rally en valt niet onder het officieele (FIA) rally-raid kampioenschap.
http://www.rtl.nl/sport/rtl_gp/dakar/home/quote:Op dinsdag 1 januari 2008 16:38 schreef Mikkie het volgende:
Wat is nou de eerste dag eigenlijk waarop ie begint? De vierde dacht ik, toch?
Inderdaad, steljevoordat!quote:Op dinsdag 1 januari 2008 13:12 schreef Klonk het volgende:
En uiteraard mogen alle franse deelnemers probleemloos van start
Och, ik kijk voornamelijk voor de motoren en ik heb niet voor niets nog snel Eurosport geregeldquote:Op dinsdag 1 januari 2008 19:37 schreef dekkered het volgende:
zonder de nederlandse trucks kijk ik denk ik geen dakar dus.
het wordt afwachten
quote:Op dinsdag 1 januari 2008 20:38 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Hendig, de eerste aflevering, a.s. zaterdag, moet ik al missen
Enjoy the next day!quote:Mocht je uitzending hebben gemist. Geen nood. Je kan de uitzending de volgende dag online bekijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |