abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53474626
Vreeeemd......
Ze hebben niet echt grote motoren die de Rooy verlangde...... sterkste is een 500pk middels een 12.9L 6 cilinder. Ze hebben natuurlijk wel al eerder meegedaan aan Dakar en doen al sinds 1999 aan Raid dakars mee.
pi_53474687
Iveco = New Holland = Cummins, als et om motoren gaat. En Cummins heeft wel wat moois in het schap.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 september 2007 @ 23:11:26 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53474706
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 23:09 schreef Baan1980 het volgende:
Vreeeemd......
Ze hebben niet echt grote motoren die de Rooy verlangde...... sterkste is een 500pk middels een 12.9L 6 cilinder. Ze hebben natuurlijk wel al eerder meegedaan aan Dakar en doen al sinds 1999 aan Raid dakars mee.
Hoeveel pk had de Daf motor die de Rooy voor Dakar gebruikte ongeveer?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53476396
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 23:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Hoeveel pk had de Daf motor die de Rooy voor Dakar gebruikte ongeveer?
Maximaal vermogen : 800hp @ 2600 rpm (590 kW @ 2600 rpm)
Maximaal koppel : 3100 Nm @ 1400 - 1800 rpm

Direct ingespoten 12,6 liter zescilinder in lijn turbodiesel met vier kleppen per cilinder, elektronisch geregelde hogedruk UPEC brandstofinspuiting, enkele turbocompressor en intercooler (lucht-lucht).
http://www.dakar-derooy.com/
  woensdag 26 september 2007 @ 00:39:00 #30
191763 r.liong
Kiem Foei & Janet
pi_53476992
even een zijstap van al dit komende geweld. Wat mij nu opvalt is dat die Hummers altijd als bakbeesten worden neergezet die wel eventjes het onderscheid maken in het dagelijkse verkeer maar ik zie ze niet bij een Dakar Rally verschijnen danwel over de streep gaan. Schijnbaar een grotere marketing-image dan daadwerkelijke kracht?
verpachten & verpachten
pi_53477023
quote:
Op woensdag 26 september 2007 00:39 schreef r.liong het volgende:
even een zijstap van al dit komende geweld. Wat mij nu opvalt is dat die Hummers altijd als bakbeesten worden neergezet die wel eventjes het onderscheid maken in het dagelijkse verkeer maar ik zie ze niet bij een Dakar Rally verschijnen danwel over de streep gaan. Schijnbaar een grotere marketing-image dan daadwerkelijke kracht?
Kijk eens goed in de uitslag van vorig jaar
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_53480482
Gaat De Rooy nu met Iveco's rijden? Of met een Ginaf chassis met Iveco aandrijving?
pi_53482464
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:04 schreef Alleskids het volgende:
Gaat De Rooy nu met Iveco's rijden? Of met een Ginaf chassis met Iveco aandrijving?
Er komt alleen een motor van Iveco in de truck.
pi_53484715
Iveco Schouten levert motoren voor Team De Rooy

Het Team van Jan en Gerard de Rooy zal ook in 2008 aan de DAKAR rally deelnemen. Het team start met 3 trucks in de Super Truck klasse en zal worden ondersteund door twee assistentievoertuigen. De trucks die uitkomen in de Super Truck klasse zijn Ginafs voorzien van de Cursor 13 liter motoren van Iveco.

In het voorjaar van 2007 is De Rooy in contact gekomen met Iveco Schouten, een Iveco dealerbedrijf met vestigingen in Almkerk, Ridderkerk, Spijkenisse, Tiel, Tilburg en Utrecht. Iveco Schouten is actief in o.a. truckpulling en heeft veel ervaring met het prepareren van motoren. Zowel Iveco Schouten als Iveco Benelux stonden voor 100 % achter de inbouw van Iveco motoren in de rallytrucks.

"Iveco is met ruim 450.000 motoren per jaar boven de 70 pk 's werelds grootste diesel motoren producent. Voor de Dakar toepassing is gekozen voor een standaard Cursor 13 motor die ook in de Iveco Stralis en Trakker geleverd wordt." aldus directeur/eigenaar Izak Schouten.

"De Cursor 13 motor is een 6 cilinder in lijn 13 liter motor waarbij er aanpassingen uitgevoerd zijn op het gebied van het brandstofsysteem en de turbo." Aftersales manager Eelco Noort, binnen Iveco Schouten verantwoordelijk voor het Dakar project, meldt dat de complete preparatie van de motoren op een locatie in de buurt van Almkerk is uitgevoerd, waarbij 2 monteurs van Schouten Almkerk elke vrije avond er afgelopen periode ingestoken hebben. Diagnose technicus Henry Pruijsen heeft zich tevens volledig toegelegd op de brandstofsysteem aanpassingen en software. Speciale voertuigen expert Michel Huisman heeft de motoren inbouw begeleid.

Team De Rooy heeft inmiddels getest in Tunesië. "De resultaten waren uitstekend en dus gaan we in deze nieuwe configuratie van Ginaf en Iveco", aldus een opgeluchte Jan de Rooy.

Het nieuwe reglement van de FIA voor de Super Truck klasse geeft een team overigens de mogelijkheid om zelf de motorkeuze voor de trucks te maken.

Omdat het bouwen en testen van de voertuigen in de nieuwe configuratie de nodige tijd kostte, schreef het Team de Rooy onder voorbehoud in voor DAKAR 2008. De directie van ASO, de organisator van de rally had begrip voor de veranderde situatie van het Team de Rooy en accepteerde de voorlopige inschrijving.

Gerard de Rooy, inmiddels directeur van de Rooy Transport B.V. is blij met de nieuwe ontwikkelingen. "We hebben de laatste twee jaar toch met een beetje pijnlijk gevoel afscheid genomen van de rally. Het wordt tijd om weer eens te laten zien waartoe het Team de Rooy in staat is, " glundert de Rooy Junior, die inmiddels de inschrijving in Parijs definitief heeft gemaakt.

De chauffeurs van de drie trucks in de Super Truck klasse zijn dezelfde als in de laatste editie van de DAKAR rally.

Bron: Iveco Schouten
pi_53485384
Het wordt inderdaad wel weer eens tijd dat het team De Rooy de finish haalt. Wat de spanning wel verhoogd, want ze spelen wel altijd een rol in het klassment. Aan het Ginaf chassis zal het vast niet liggen.
pi_53485803
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:29 schreef Alleskids het volgende:
Het wordt inderdaad wel weer eens tijd dat het team De Rooy de finish haalt. Wat de spanning wel verhoogd, want ze spelen wel altijd een rol in het klassment. Aan het Ginaf chassis zal het vast niet liggen.
Het is gewoon een DAF chassis met alle componenten van DAF erop, maar omdat DAF geen homoligatie heeft en GINAF wel word er met de naam van GINAF op de truck gereden.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 september 2007 @ 15:35:12 #37
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53488989
Met dien verstande dat er dan nu een IVECO motor ingehangen wordt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53492239
Is eral iets berkend over sponsering op de auto's en overals, behalve dan waarschijnlijk Iveco en RTL7 (en Shell ?)
pi_53494439
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 23:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Iveco = New Holland = Cummins, als et om motoren gaat. En Cummins heeft wel wat moois in het schap.
Ik was altijd in de veronderstelling dat Iveco onderdeel was van het FIAT imperium.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 september 2007 @ 19:29:33 #40
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53494556
quote:
Op woensdag 26 september 2007 19:25 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ik was altijd in de veronderstelling dat Iveco onderdeel was van het FIAT imperium.
Is het ook
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53494776
Dus het is voortaan toegestaan om b.v. in een MAN truck een Kamaz motor te hangen?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 september 2007 @ 19:46:07 #42
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53495017
Niet per se. Ginaf is een merk dat zelf geen motoren bouwt, maar zich beperkt tot het afbouwen van chassis. Daarbij kan er dus net zo goed een Dafmotor als een Iveco motor ingehangen worden, dat maakt niet uit. Zeker niet omdat de vrachtwagenmerken zelf ook nog eens samenwerken om motoren te ontwikkelen of motoren gebruiken die ontwikkeld zijn door onafhankelijke bedrijven, zoals Cummins
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53495122
quote:
Op woensdag 26 september 2007 19:25 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ik was altijd in de veronderstelling dat Iveco onderdeel was van het FIAT imperium.
Juist. Net als New Holland en Cummins.
pi_53636078
het leuke is dat ook in de kamaz cummins diesel ligt
dus kamaz en de rooy dezelfde motoren

we zullen het snel weten

groeten dkaarspecialist
pi_53643243
De Rooy en Kamaz hebben niet dezelfde motoren.

De Rooy rijd met een 6 cilinder 13 liter lijn motor 850 pk.

The Kamaz team uses a titanium-based 18-liter V8 twin turbo engine that generates some 830 horsepower despite a weight reduction of some two tons. It was this engine, mounted in a 9.5-ton frame, that helped the Russian team to a magnificent victory. Similarly, the DAF team boasts a monster camion featuring a 13-liter turbo engine in an 8.8-ton frame, delivering 800 horsepower plus 300 kgm over torque.
pi_53652398
hier weer een model van mij
audi q7 team vinking dakar 2007


groeten dakarspecialist
pi_53679125
Hier een foto van de DAF van Hans Bekx in de nieuwe kleuren afgelopen weekend op het strand van monster:
http://www.westlandcruisers.nl/fotoalbum/33/groot/05%20ii.JPG
pi_53679234
Hey, in zijn eigen (Zegwaard) kleuren! What about Jumbo?
pi_53679593
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 22:06 schreef Alexxxxx het volgende:
Hey, in zijn eigen (Zegwaard) kleuren! What about Jumbo?
Die zal Van Deijne wel sponsoren net als vorig jaar?
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_53685125
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 22:06 schreef Alexxxxx het volgende:
Hey, in zijn eigen (Zegwaard) kleuren! What about Jumbo?
Hans Bekx heeft alleen zijn trucks verkocht aan Frits van Eerd (JUMBO).
Bekx gaat bij het team van Dakarsport rijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')