abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:19:11 #1
130955 Floripas
Blast from the past
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:19:47 #2
125878 Gabry
Lento Violento
pi_53380203
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:17 schreef Floripas het volgende:

[..]

Jij bent zo buigzaam als een sinaasappel.
Als je knijpt spuit ik in je oog.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_53380212
Dat blauwe kleurtje staat je wel, Floripas.
pi_53380219
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:19 schreef Gabry het volgende:

[..]

Als je knijpt spuit ik in je oog.
Moest lachen.
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:21:09 #5
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53380230
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:15 schreef sigme het volgende:

[..]

Chicklit is de ideologie van je tegenstanders?
Hij haat vrouwen, daarvan ben ik inmiddels overtuigd.
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:21:24 #6
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53380235
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:20 schreef Elseetje het volgende:
Dat blauwe kleurtje staat je wel, Floripas.
Welk blauwe kleurtje?
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:22:07 #7
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53380252
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:21 schreef Floripas het volgende:

[..]

Hij haat vrouwen, daarvan ben ik inmiddels overtuigd.
HOEREN zijn 't! Stuk voor stuk! Allemaal!
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_53380290
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:21 schreef Floripas het volgende:

[..]

Welk blauwe kleurtje?
Bij mij hebben de posts van TS een blauwe achtergrond.
pi_53380300
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:16 schreef gronk het volgende:

[..]

't komt niet veul verder dan dat
Als je dat als tegenstanders kiest / aanduidt, jij ook niet .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_53380407
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:12 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh ja, daarom was je eigenlijk voor de SP, stemde toen strategisch op de PvdA, en ben je nu een rasCDA'er. .
SP is een links conservatieve partij. Ik ben links conservatief. Ik stemde inderdaad voor de macht, wilde een links kabinet na die rechtse kaalslag, maar mislukte. Is all in the game.

Ik was vroegah een ras CDA-er, en eigenlijk ben ik dat nog steeds. ECHTER: het CDA onder Balkenende en zijn voorganger Jaap de Hoop Scheffer schoof sterk op naar rechts waardoor ik geen aansluiting meer had.
De afbraak van de sociale zekerheid vond ik niet des CDA, en haakte dus af.

Ik heb sympathie met het CDA als ze een christelijk sociale koers varen. Maar dat is zo klote bij het CDA dat er die twee stromingen zijn. waarvan er steeds eentje de overhand heeft.

Overigens vond ik Donner eerder ook een topminister, los van datgene waarvoor hij staat.

Duidelijk?
pi_53380408
Ik ga aan de studie.

Wolffenstein, ik heb je stuk nog steeds niet gelezen, maar dat komt in orde.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:28:35 #12
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53380418
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:24 schreef sigme het volgende:

Als je dat als tegenstanders kiest / aanduidt, jij ook niet .
Tsja, ik heb ook wel eens ayn-rand fans als 'tegenstander' gehad, maar ik ga echt geen 800+ pagina's bordkartonnen woordendiarree lezen om achter het gedachtengoed van mijn tegenstanders te komen. Of, om het in La Rand's terminologie te zeggen 'als mensen te beroerd zijn om hun gedachten goed te formuleren, waarom moet ik dan heel veel tijd gaan steken om te kijken of het allemaal wel hout snijdt'?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_53380435
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:28 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

SP is een links conservatieve partij. Ik ben links conservatief. Ik stemde inderdaad voor de macht, maar mislukte. Is alle in the game.

Ik was vroegah een ras CDA-er, en eigenlijk ben ik dat nog steeds. ECHTER: het CDA onder Balkenende en zijn voorganger Jaap de Hoop Scheffer schoof sterk op naar rechts waardoor ik geen aansluiting meer had.
De afbraak van de sociale zekerheid vond ik niet des CDA, en haakte dus af.

Ik heb sympathie met het CDA als ze een christelijk sociale koers varen. Maar dat is zo klote bij het CDA dat er die twee stromingen zijn. waarvan er steeds eentje de overhand heeft.

Overigens vond ik Donner eerder ook een topminister, los van datgene waarvoor hij staat.

Duidelijk?
Ja hoor. Zelf denk je heel consistent te zijn, voor anderen zwalk je van hot naar haar.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_53380466
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:29 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja hoor. Zelf denk je heel consistent te zijn, voor anderen zwalk je van hot naar haar.
Nee, dan begrijp je het niet.
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:31:58 #15
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53380492
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:28 schreef gronk het volgende:

[..]

Tsja, ik heb ook wel eens ayn-rand fans als 'tegenstander' gehad, maar ik ga echt geen 800+ pagina's bordkartonnen woordendiarree lezen om achter het gedachtengoed van mijn tegenstanders te komen. Of, om het in La Rand's terminologie te zeggen 'als mensen te beroerd zijn om hun gedachten goed te formuleren, waarom moet ik dan heel veel tijd gaan steken om te kijken of het allemaal wel hout snijdt'?
La Rand formuleerde het eerder zo: "Iff beeple are too laessi to vormulate deir toughts..."
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:32:12 #16
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_53380494
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:35:10 #17
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53380544
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:31 schreef Floripas het volgende:

[..]

La Rand formuleerde het eerder zo: "Iff beeple are too laessi to vormulate deir toughts..."
Nee, La Rand formuleerde het als 'joah, ik heb niet de moeite genomen om Atlas Shrugged in te korten, want het was voor mij een exercitie om m'n gedachtengoed te vormen, en dat jullie dat kunnen lezen is bijzaak, ik heb er geen zin in om het in te korten en daarom krijgen jullie het hele werk.'

Zeg maar hetzelfde als dat Francis Ford Foppola je *al* z'n takes van Apocalypse Now wil laten zien, zodat je precies begrijpt wat-ie bedoelt en hoe het ontstaan is.
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:39:30 #18
Stranger than fiction
pi_53380628
quote:
WRR rapport 'identificatie met Nederland'
Is de multiculturele samenleving terug?
Het dragen van een dubbele nationaliteit belemmert niet de integratie maar kan die zelfs versterken. Dat stelt de WRR. „Een club van wereldvreemde mensen”, zegt Geert Wilders.

Citaat uit het gisteren gepubliceerde rapport Identificatie met Nederland van de Wetenschappelijk Raad voor het Regeringsbeleid (WRR): „In een veranderende samenleving als de Nederlandse kunnen mensen meerdere loyaliteiten hebben, zonder dat dit een probleem hoeft te zijn voor de verbondenheid met Nederland.” Nog één: „Identiteit is geen kwestie van kiezen maar van delen”. En: „Er is niet zozeer sprake van een integratieprobleem, maar van een samenlevingsprobleem.”

Is het ideaal van de multiculturele samenleving terug?

Na de uitlatingen van minister Ella Vogelaar (Integratie, PvdA) dat Nederland „een christelijk-joods-islamitische cultuur” krijgt, komt de WRR met een rapport waarin ervoor wordt gepleit om dubbele nationaliteit niet meer als een probleem te zien. Nationale identiteit is de laatste jaren te enkelvoudig opgevat, vindt de WRR. Het moet geen zero-sum game zijn, dat migranten moeten kiezen voor Nederland en afstand moeten doen van het land van herkomst en andere loyaliteiten. Want dat leidt er toe dat migranten en hun kinderen zich niet meer thuis voelen in Nederland. „Er is soms sprake van terugtrekgedrag en radicalisering – zowel islamitische als extreemrechts – er is minder onderling contact”.

Conservatief denker Bart Jan Spruyt voelde, toen hij kennis nam van de hoofdlijnen van het rapport, dezelfde woede opkomen als toen Ella Vogelaar haar uitspraken deed over de christelijk-joods-islamitische cultuur. „Weer wordt er relativerend gedaan over de nationale identiteit. De loyaliteit aan de kernwaarden van de westerse samenleving zou voorop moeten staan. Als politici, en nu de WRR, daar niet duidelijk over zijn, dan blijft er ruimte voor het onfatsoen van Geert Wilders.”

PVV-leider Geert Wilders zelf, die in het voorjaar de dubbele nationaliteit van de bewindslieden Albayrak en Aboutaleb hekelde, ziet het rapport als onderdeel van „een revival van het cultuurrelativisme” onder politici en wetenschappers. „Dit staat haaks op de werkelijkheid die mensen ervaren.” De WRR noemt hij „politiek correct” en „een club van wereldvreemde mensen”. „Uit alle peilingen blijkt dat een grote meerderheid van de Nederlanders vinden dat je moet kiezen.” Dubbele nationaliteit, vindt Wilders samen met een meerderheid van de politieke partijen, komt de integratie niet ten goede.

„Wij propageren helemaal niet het ideaal van multiculturele samenleving”, reageert WRR-onderzoeker Dennis Broeders. „Die multiculturele samenleving bestaat gewoon. En wij erkennen ook dat die nog genoeg problemen heeft en nog zal krijgen.”

De WRR geeft de regering gevraagd en ongevraagd advies. Identificatie met Nederland is een ongevraagd advies. „Nationale identiteit is een belangrijk begrip geworden, in discussies over integratie, over Europa, over de globalisering”. Maar de politieke consensus over integratie, Europa en globalisering staat onder druk. „Europa is na het ‘nee’ niet meer vanzelfsprekend, globalisering betekent ook dat Nederlandse bedrijven opgaan in buitenlandse conglomeraten in plaats van omgekeerd.” „Individualisering vervalt soms in maatschappelijke verruwing en de multiculturele samenleving omvat meer dan een verrijking van de nationale eetcultuur en brengt ook hardnekkige sociale problemen met zich mee. De inmiddels ingeburgerde term ‘multicultureel drama’ is daar een treffende illustratie van”, aldus de WRR,

Wat de raad volgens onderzoeker Broeders duidelijk wil maken, is dat mensen zich met verschillende groepen verbonden kunnen voelen, en dat de „intensiteit van die verbinding” kan variëren in de tijd. Maar mensen kunnen footprints niet uitwissen. „Elke identiteit is een samengestelde identiteit”, zegt Broeders. „Zeker je land van herkomst staat in het rijtje van onderdelen dat je identiteit bepaalt”. Het kiezen voor één nationaliteit is de laatste jaren vooral „als recept beschouwd tegen de onwenselijke ontwikkelingen van de multiculturele samenleving”. En dat is volgens de WRR onjuist. Het hebben van één of twee paspoorten zegt niets over iemands loyaliteit aan Nederland. „Wie zijn footprints niet hoeft te verloochenen zal makkelijke nieuwe emotionele bindingen aankunnen gaan en zich ook Nederlander voelen”.

Bart-Jan Spruyt ziet het WRR-pleidooi als onderdeel van een verlangen van de politieke elite, en ook van een groot deel van de media, naar de periode van vóór de moord op Pim Fortuyn in 2002. „Er is een stille hoop dat het Nederland van toen terugkeert. Maar dat zal nooit gebeuren
.”
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:43:22 #19
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53380684
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:35 schreef gronk het volgende:

[..]

Nee, La Rand formuleerde het als 'joah, ik heb niet de moeite genomen om Atlas Shrugged in te korten, want het was voor mij een exercitie om m'n gedachtengoed te vormen, en dat jullie dat kunnen lezen is bijzaak, ik heb er geen zin in om het in te korten en daarom krijgen jullie het hele werk.'
Zo dik is dat boek niet.
pi_53380713
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:39 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]
Goh, dat er in deze tijd van stompzinnig populistisch geblaat zowaar ook nog mensen zijn die dingen kunnen zeggen die van verstand getuigen.
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:56:17 #21
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53380997
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:43 schreef Floripas het volgende:

[..]

Zo dik is dat boek niet.
Snik.
pi_53381011
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:44 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Goh, dat er in deze tijd van stompzinnig populistisch geblaat zowaar ook nog mensen zijn die dingen kunnen zeggen die van verstand getuigen.
Boe.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  zaterdag 22 september 2007 @ 15:00:53 #23
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_53381090
Ik steun Jehan
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_53381149
Ja..
pi_53381156
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:43 schreef Floripas het volgende:

[..]

Zo dik is dat boek niet.
Dikker dan de Donald Duck?
  zaterdag 22 september 2007 @ 15:07:57 #26
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53381231
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 13:27 schreef Ancient het volgende:
Ik had mijn lijstje al gepost, maar ik vervang LOTR door De reisgenoten - Tolkien

# 1 – Het lijden van de jonge Werther - Johann Wolfgang Goethe
# 2 – Lolita - Vladimir Nabokov
# 3 – De wereld van Sofie - Jostein Gaarder
# 4 – Het slot - Franz Kafka
# 5 – De alchemist - Paulo Coelho
# 6 – Haroun and the sea of stories - Salman Rushdie
# 7 – De Reisgenoten - J.R.R Tolkien
# 8 – Het boek van Bod Pa - Anton Quintana
# 9 – Mens of geen mens - Vercors
# 10 – Het gouden ei - Tim Krabbé
# 11 – Mijn kleine oorlog - Louis Paul Boon
# 12 – Een schitterend gebrek - Arthur Japin
# 13 – De gedaanteverwisseling - Franz Kafka
# 14 – Lof der zotheid - Erasmus
# 15 – Karakter - F. Bordewijk
# 16 – De zahir - Paulo Coelho
# 17 – De goddelijke komedie - Dante Alighieri
# 18 – Faust - Johann Wolfgang Goethe
# 19 – De bijbel - God
# 20 – Het proces - Franz Kafka

edit: ik zie dat ik al te laat ben, maakt niet uit, sorry
  zaterdag 22 september 2007 @ 15:09:01 #27
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53381254
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:44 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Bart-Jan Spruyt is Christen-fundamentalistisch landooft, maar over Wilders had-ie glijk.
pi_53381264
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:07 schreef Floripas het volgende:

[..]

.

Wie moet je anders neerzetten he..
  zaterdag 22 september 2007 @ 15:13:14 #29
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53381347
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:09 schreef Autodidact het volgende:

[..]

.

Ezra, David, Judas, cs.
  zaterdag 22 september 2007 @ 15:13:37 #30
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53381357
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:09 schreef Autodidact het volgende:

[..]

.

'judeese herders en stamhoofden'?
pi_53381403
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:13 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ezra, David, Judas, cs.
Die hebben de bijbel geschreven? Volgens mij zijn David en Judas figuranten...
pi_53381445
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:13 schreef gronk het volgende:

[..]

'judeese herders en stamhoofden'?
Joden Inc.
  zaterdag 22 september 2007 @ 15:22:36 #33
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_53381550
quote:
Grote verwarring over Wallen in Amsterdam

Willem Beusekamp

amsterdam - Als zelfs Charles Geerts het niet meer weet, wordt het tijd dat de firma S, het Amsterdamse bureau voor de statistiek, eens gaat uitzoeken hoeveel peeskamers er zijn gevestigd op de Wallen, de Middeleeuwse wijk van 500 bij 300 meter.

Volgens Geerts, vrijdag op een persconferentie, worden er in de rosse buurt 250 ramen geëxploiteerd. Nu hij 18 panden met samen 51 ramen voor 25 miljoen euro aan woningcorporatie Het Oosten verkoopt, neemt het totale aantal volgens de seksondernemer derhalve af met circa 20 procent.

Geerts noemde die 25 miljoen overigens ‘een bedrag waartegen geen enkele koopman nee kan zeggen’.

Een dag eerder verklaarde burgemeester Cohen dat de 51 ramen van Geerts overeenkomen met een derde van het totaal. Volgens Cohen tellen de Wallen dus 153 ramen, bijna 100 minder dan er volgens Geerts zijn. In het donderdag verspreide Trendrapport van de Amsterdamse binnenstad staat daarentegen dat zich op de Wallen 360 ramen bevinden.

En dat terwijl Els Iping, voorzitter van het stadsdeel Centrum, altijd dacht dat er 350 ramen in haar gehele stadsdeel zijn, dus ook de andere straatjes meegeteld.

Geerts verkocht volgens Iping niet 51, maar 57 kamers. Wethouder Lodewijk Asscher van Financiën op zijn beurt houdt het op 451 ramen, alleen al op de Wallen, zoals hij vorige week vertelde op een veiligheidscongres in Maastricht.

Els Iping slaagde er uiteindelijk in een ambtenaar te vinden die het zeker zegt te weten: Cees Schot, chef van ‘het Wallenteam’. Op de Wallen bevinden zich volgens hem 384 prostitutieramen. De operatie met Geerts betekent dus een vermindering van het aantal ramen met nog geen 14 procent.

In stadsdeel Centrum zijn in totaal 470 ramen in gebruik, terwijl er buiten de binnenstad volgens Schot nog eens ‘een slordige 30’ zijn te vinden, waarvan de meeste op de Ruysdaelkade van stadsdeel Oud-Zuid ‘en nog een klein beetje in Noord’.

Over het aantal andere activiteiten in de rosse buurt bestaat ook al grote verwarring. Volgens Asscher zijn er ‘maar liefst 85 coffeeshops’. In het Trendrapport staat: ‘39 coffeeshops en hasjcafés.’ En voorts: een dozijn opvangvoorzieningen voor verslaafden, 120 cafés, 19 fastfoodrestaurants en 27 sekstheaters. Althans, ongeveer.
En het afbreken van de wallen staat gewoon in het pvda programma he
pi_53381736
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:22 schreef Aoristus het volgende:

[..]

En het afbreken van de wallen staat gewoon in het pvda programma he
Ruysdaelkade. Daar zitten de betere.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  zaterdag 22 september 2007 @ 15:32:45 #35
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_53381768
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:31 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Ruysdaelkade. Daar zitten de betere.
beter dan wat?
pi_53381779
Goh, straks wordt mijn idee nog geïmplementeerd.
pi_53381784
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:15 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Het Nieuwe Testament is toch gewoon een verzameling van persoonlijke ervaringen?
  zaterdag 22 september 2007 @ 15:33:43 #38
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_53381799
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:33 schreef EchtGaaf het volgende:
Goh, straks wordt mijn idee nog geïmplementeerd.
Ja, dat heb je mooi voor mekaar, met dat klikplaatje
pi_53381824
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:33 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Ja, dat heb je mooi voor mekaar, met dat klikplaatje
Ja, je kan er elkaar mooi mee voor de gek houden.
  zaterdag 22 september 2007 @ 15:44:05 #40
Stranger than fiction
pi_53382021
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:34 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, je kan er elkaar mooi mee voor de gek houden.
Waar hebben jullie het over?
pi_53382050
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:44 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Waar hebben jullie het over?
Ongwenste topic in je AT: hier de oplossing!
  zaterdag 22 september 2007 @ 15:50:21 #43
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53382155
quote:
't moet wel nog 'even' geimplementeerd worden
pi_53382183
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:50 schreef gronk het volgende:

[..]

't moet wel nog 'even' geimplementeerd worden
Technisch niet moeilijk hoor.
  zaterdag 22 september 2007 @ 15:53:31 #45
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53382219
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:15 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Volgens mij ook auteurs.
  zaterdag 22 september 2007 @ 15:56:57 #46
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53382281
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:51 schreef EchtGaaf het volgende:

Technisch niet moeilijk hoor.
Je kunt zo de politiek in
pi_53382317
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:56 schreef gronk het volgende:

[..]

Je kunt zo de politiek in
Stelt geen zak voor, man. Kom jij uit de oertijd ofzo...
  zaterdag 22 september 2007 @ 16:08:44 #48
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_53382506
quote:
Amerikaanse belastingvrijstelling van internettoegang ter discussie

Door Arie Jan Stapel, zaterdag 22 september 2007 10:24
Bron: Ars Technica, views: 6.243

In de Amerikaanse Senaat is momenteel een debat aan de gang over belastingheffing op internettoegang. Momenteel is dit wettelijk verboden, maar dit verbod loopt op 1 november van dit jaar af.

In 1998 werd een wet aangenomen die het tijdelijk verbood om belasting te heffen op internettoegang of diensten die via internet werden aangeboden. De bedoeling hiervan was de verspreiding van internet in de Verenigde Staten te bevorderen. De wet werd in 2004 verlengd tot 1 november van dit jaar, waarbij belasting op voip-diensten wel werd toegestaan.

Net als in 2004 verschillen ook nu de meningen weer over verlenging van de wet. Veel Republikeinen willen het belastingverbod permanent maken; de meeste Democraten vinden dat te ver gaan en zien liever een verlenging van een paar jaar. De vereniging van gouverneurs van staten is het hiermee eens, terwijl de internetproviders juist graag een permanente vrijstelling willen.

Telefoonrekeningen in de VS bestaan doorgaans voor zo'n 20 procent uit belasting; de providers waarschuwen al dat internetaansluitingen waarschijnlijk ook zo'n percentage duurder zullen worden als er belasting op mag worden geheven. Als er geen overeenstemming wordt bereikt mag er na 1 november gewoon belasting op internettoegang komen. Omdat er maar weinig senatoren zijn die dat willen lijkt een tijdelijke verlenging de meest waarschijnlijke uitkomst.
Goddamn rednecks
  zaterdag 22 september 2007 @ 16:21:40 #49
125878 Gabry
Lento Violento
pi_53382798
Minister tegen woontoren in Utrecht

Wat heb ik een hekel aan de PvdA. Echt niet te geloven. Hoe kunnen ze nou bij alles het tegenovergestelde doen van wat ik wens?

[ Bericht 13% gewijzigd door Gabry op 22-09-2007 16:30:20 ]
pi_53382832
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:28 schreef Zwaardvisch het volgende:
Ik ga aan de studie.

Wolffenstein, ik heb je stuk nog steeds niet gelezen, maar dat komt in orde. [afbeelding]
Bedankt voor de reactie.
pi_53382847
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:53 schreef Floripas het volgende:

[..]

Volgens mij ook auteurs.
Wat staat op hun naam dan?

En ga alsjeblieft nu niet het evangelie naar judas noemen . Van Paulus weten we dat hij een deel heeft geschreven, en dat ene Johannes Openbaring heeft geschreven. Verder weten we bar weinig volgens mij.
pi_53382884
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 16:23 schreef Autodidact het volgende:

[..]

En ga alsjeblieft nu niet het evangelie naar judas noemen .
De brief van Judas.
  zaterdag 22 september 2007 @ 16:27:16 #53
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53382910
quote:

[..]

En ga alsjeblieft nu niet het evangelie naar judas noemen . Van Paulus weten we dat hij een deel heeft geschreven, en dat ene Johannes Openbaring heeft geschreven. Verder weten we bar weinig volgens mij.
David heeft de Psalmen geschreven: http://www.biblegateway.com/passage/?book_id=23&chapter=1&version=4
Het kanonieke epistel van Judas:
http://www.biblegateway.com/passage/?book_id=72&chapter=1&version=4
  zaterdag 22 september 2007 @ 16:27:54 #54
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53382923
quote:
Geloof Apropos en mij nu maar gewoon.
pi_53382925
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 16:26 schreef Apropos het volgende:

[..]

De brief van Judas.
Zeer twijfelachtig.
  zaterdag 22 september 2007 @ 16:28:36 #56
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53382938
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 16:27 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Zeer twijfelachtig.
Eh, nee.
Het is wel een andere Judas.
pi_53382963
quote:
Ik denk dat je iets te veel aanneemt van de theologen. De historiciteit van David is zelfs twijfelachtig en de meeste bijbelhistorici geloven niet dat de brief van Judas van hem komt.
pi_53382974
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 16:28 schreef Floripas het volgende:

[..]

Eh, nee.
Het is wel een andere Judas.
Nee, het wordt tegenwoordig ook gezien als een boek dat eeuwen na Jezus is geschreven. Maar goed, het is een historisch discussiepunt.
pi_53383030
Autodidact, heb jij het Hooglied wel eens gelezen?
pi_53383050
Pff, lang geleden.
  zaterdag 22 september 2007 @ 16:36:07 #61
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53383076
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 16:31 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Nee, het wordt tegenwoordig ook gezien als een boek dat eeuwen na Jezus is geschreven. Maar goed, het is een historisch discussiepunt.
Oh, ons begint zó.
Ja, dan kun je het bestaan van Jezus en Mohammed ook in twijfel trekken.
Ga je gang, veel plezier ermee.
pi_53383118
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 16:34 schreef Autodidact het volgende:
Pff, lang geleden.
Ik kan er wel van genieten. Die Salomo moet een ouwe geilaard zijn geweest.
pi_53383173
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 16:38 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Ik kan er wel van genieten. Die Salomo moet een ouwe geilaard zijn geweest.
. Ik geniet ook wel van de schizofrenie in Openbaring. DIe vent moet iets gerookt hebben.
  zaterdag 22 september 2007 @ 16:42:13 #64
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53383205
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 16:40 schreef Autodidact het volgende:

[..]

. Ik geniet ook wel van de schizofrenie in Openbaring. DIe vent moet iets gerookt hebben.
Niks gegeten en niet geslapen, vooral.
pi_53383258
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 16:36 schreef Floripas het volgende:

[..]

Oh, ons begint zó.
Ja, dan kun je het bestaan van Jezus en Mohammed ook in twijfel trekken.
Ga je gang, veel plezier ermee.
Als je het auteursschap van bepaalde documenten in twijfel trekt, omdat je in acht neemt dat pseudoniem schrijven volkshobby nummer een was, twijfel je aan het bestaan van Jezus en Mohammed? De correlatie mis ik even.

Als je erin geïnteresseerd bent kan ik Misquoting Jesus (en ander werk) van Bart Ehrman wel aanraden .
pi_53383341
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 16:27 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Zeer twijfelachtig.
Je vroeg welke werken er op zijn naam stonden.
  zaterdag 22 september 2007 @ 17:00:10 #67
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53383572
Samenzweringstheorieen doorgelicht
Ik ben me nog even aan het sterken om in mijn eigen topic te gaan posten.
Wellicht zou een stevige borrel en mijn adem inhouden helpen. Ik zie de stanklijntjes van MyAt afwalmen.
  zaterdag 22 september 2007 @ 17:04:08 #68
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_53383641
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 16:21 schreef Gabry het volgende:
Minister tegen woontoren in Utrecht

Wat heb ik een hekel aan de PvdA. Echt niet te geloven. Hoe kunnen ze nou bij alles het tegenovergestelde doen van wat ik wens?
Raar. De domtoren is ook gebouwd in een omgeving van overwegend laagbouw, maar is kennelijk wel acceptabel.
  zaterdag 22 september 2007 @ 17:07:21 #69
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53383703
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 17:04 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Raar. De domtoren is ook gebouwd in een omgeving van overwegend laagbouw, maar is kennelijk wel acceptabel.
Ja, zeg, wat een vergelijking.
pi_53383802
Snap niet wat Utrecht met zo'n toren moet. Past toch totaal niet bij het historisch karakter van de stad.
pi_53383920
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 16:49 schreef Apropos het volgende:

[..]

Je vroeg welke werken er op zijn naam stonden.
Ja, ok. Beetje verkeerd geformuleerd.
  zaterdag 22 september 2007 @ 17:15:41 #72
125878 Gabry
Lento Violento
pi_53383922
Leidsche Rijn heeft geen historisch karakter. Het is een Vinex locatie.
  zaterdag 22 september 2007 @ 17:19:18 #74
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53384017
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 17:00 schreef Floripas het volgende:
Ik ben me nog even aan het sterken om in mijn eigen topic te gaan posten.
Wellicht zou een stevige borrel en mijn adem inhouden helpen. Ik zie de stanklijntjes van MyAt afwalmen.
Sterke OP trouwens. Mooi uitgezocht.

lurkt tussen de bedrijven door even wat sc
  zaterdag 22 september 2007 @ 17:19:18 #75
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53384047
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 17:15 schreef Gabry het volgende:
Leidsche Rijn heeft geen historisch karakter. Het is een Vinex locatie.
Nog achterlijker Wat moet een Vinexlocatie met een toren.
  zaterdag 22 september 2007 @ 17:21:21 #77
125878 Gabry
Lento Violento
pi_53384062
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 17:20 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Nog achterlijker Wat moet een Vinexlocatie met een toren.
Wat moet een stad uberhaubt met een toren.
pi_53384066
VINEX. Of: hoe help ik mijn land naar de verdommenis.
  zaterdag 22 september 2007 @ 17:22:23 #79
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53384093
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 17:19 schreef Floripas het volgende:

Ik heb ruzie
Toevoeging voor je OP: conspiracytheoreten gaan zelden of nooit inhoudelijk op de argumentatie van hun tegenstander, maar slaan alle discussie plat door hun tegenstander te vermorzelen met een absolute overkill aan tekst, links, schimmige grafiekjes en wat dies meer zij.

'Er heeft iemand heel veel over geschreven, dus het moet wel waar zijn'.
pi_53384123
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 17:21 schreef Gabry het volgende:

[..]

Wat moet een stad uberhaubt met een toren.
Torens
pi_53384152
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 17:21 schreef Zwaardvisch het volgende:
VINEX. Of: hoe help ik mijn land naar de verdommenis.
Daar terechtkomen is de ultieme bevestiging van dat je mislukt bent.
  zaterdag 22 september 2007 @ 17:24:31 #82
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53384153
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 17:22 schreef gronk het volgende:

[..]

Toevoeging voor je OP: conspiracytheoreten gaan zelden of nooit inhoudelijk op de argumentatie van hun tegenstander, maar slaan alle discussie plat door hun tegenstander te vermorzelen met een absolute overkill aan tekst, links, schimmige grafiekjes en wat dies meer zij.

'Er heeft iemand heel veel over geschreven, dus het moet wel waar zijn'.
Ja, dat gelink! Daar wilde ik nog iets mee, daar kon ik mijn vinger niet op leggen.
  zaterdag 22 september 2007 @ 17:25:12 #83
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53384520
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 17:25 schreef Floripas het volgende:
FOK! boekentop 50 2007 (deel 2)
Men schijnt hier ook niet weg van mij - maar dat dondert niet.
Als je het maar lekker vindt.
pi_53384575
quote:
TTK, wat een triest forum is dat.
  zaterdag 22 september 2007 @ 17:46:27 #86
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53384697
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 17:39 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Als je het maar lekker vindt.
Oh mèn, oeh.
  † In Memoriam † zaterdag 22 september 2007 @ 17:46:57 #87
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_53384713
quote:
Moet je ook niet elke twee woorden benadrukken dat je elitair bent, dan gaan who gives a fuck truck mensen zich minderwaardig voelen.
Carpe Libertatem
  zaterdag 22 september 2007 @ 17:48:23 #88
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53384746
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 17:46 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Moet je ook niet elke twee woorden benadrukken dat je elitair bent, dan gaan who gives a fuck truck mensen zich minderwaardig voelen.
Maak ik ook eens een zelfspottend grapje, nemen mensen het gewoon weer serieus.
Sinds wanneer is "elitaire trut" een positieve benaming?
pi_53384780
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 17:48 schreef Floripas het volgende:

[..]

Sinds er een hoop elitaire trutten zijn die daar trots op zijn
pi_53384809
quote:

[..]

Ook een elitaire trut staat boven het klootjesvolk
pi_53384894
Dit moet trouwens de vorm van die toren worden.

en dan 262m hoog
  zaterdag 22 september 2007 @ 17:54:59 #92
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53384901
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 17:49 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Sinds er een hoop elitaire trutten zijn die daar trots op zijn
Nou, ik niet - dan had ik wel bij GroenLinks gezeten. Of D66
  † In Memoriam † zaterdag 22 september 2007 @ 17:55:22 #93
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_53384910
quote:
Grappen en grollen in een discussie over een boeken top-50 wat inherent aan het topic alleen maar elitair en wannebe elitair publiek aan zal trekken?
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † zaterdag 22 september 2007 @ 17:56:01 #94
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_53384925
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 17:54 schreef Fastmatti het volgende:
Dit moet trouwens de vorm van die toren worden.

[afbeelding]

en dan 262m hoog
Wat de neuk is dat???
Carpe Libertatem
  zaterdag 22 september 2007 @ 17:56:24 #95
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53384936
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 17:55 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Grappen en grollen in een discussie over een boeken top-50 wat inherent aan het topic alleen maar elitair en wannebe elitair publiek aan zal trekken?
Ja, en mensen van dertig die Potter komen verdedigen, want dat heeft Potter blijkbaar nodig.
pi_53384943

Geen gezicht, zelfs niet voor zo'n afzichtelijke pauperwijk.
  † In Memoriam † zaterdag 22 september 2007 @ 18:02:14 #97
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_53385081
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 17:56 schreef Floripas het volgende:
Ja, en mensen van dertig die Potter komen verdedigen, want dat heeft Potter blijkbaar nodig.
Ik vind het jammer dat er geen nieuwe boeken meer uitkomen. Nu komen er geen e/n of rant topics meer omdat de titel van fyad weer eens in een (echte) spoiler was veranderd.

Geen youtube filmpjes meer van mensen die publiek, wat uren in de rij heeft staan wachten om het nieuwe potterboek te kopen, gaan irriteren.

Carpe Libertatem
  zaterdag 22 september 2007 @ 18:03:40 #98
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53385119
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 18:02 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik vind het jammer dat er geen nieuwe boeken meer uitkomen. Nu komen er geen e/n of rant topics meer omdat de titel van fyad weer eens in een (echte) spoiler was veranderd.

Geen youtube filmpjes meer van mensen die publiek, wat uren in de rij heeft staan wachten om het nieuwe potterboek te kopen, gaan irriteren.

Komt wel weer zoiets.
pi_53385198
hik
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  zaterdag 22 september 2007 @ 18:12:24 #100
130955 Floripas
Blast from the past
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')