www.photobucket.com volgens mijquote:Op zaterdag 22 september 2007 11:03 schreef Meike26 het volgende:
Welke host/site is dan wel Fok-vriendelijk?
Thnxquote:PdeHoog; Foto's 4 & 5 zijn erg goed gelukt. Bij foto 3 is trouwens ook wel mooi om te zien, dat de foto scherp is bij het hoofd van de speler en dat er onscherpte is bij het been/beweging.
Ik kan er wel een balletje in shoppen maar dat ziet er niet uit.quote:Op zondag 23 september 2007 00:22 schreef PdeHoog het volgende:
Oe...die 2eJammer dat je net het balletje niet meer ziet
oeh, krijg de nijging om te komen kijken mits t in Utrecht is.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 07:40 schreef Meike26 het volgende:
Iemand nog tips bij het fotograferen van hockey in de avond. Ik heb het al eens eerder geprobeerd en eigenlijk staat de belichting op het veld gelijk aan het fotograferen bij daglicht. Toch zijn de factoren anders, zeker wanneer ik actiefoto's wil maken, heeft de camera net wat meer tijd nodig om scherp te stellen. Nu kan ik ook manueel de lens scherp stellen, maar dat gaat ook erg lastig bij een sport als hockey.
Tips zijn dus welkom. Vanavond sta ik bij de derby Heren1 Kampong - Voordaan langs de lijn, word een leuke wedstrijd !!!
quote:IJsselcup met wereldkampioenen Kramer en Wüst
Deventer, 3 oktober
Op zondag 14 oktober organiseert de Deventer IJsclub de 41ste IJsselcup op ijsbaan De Scheg in Deventer. Niet zoals in het verleden als individuele wedstrijd, maar als ploegenachtervolging. Daarmee is de IJsselcup – in een nieuw jasje – terug op de kalender als landelijke openingswedstrijd van het schaatsseizoen.
De IJsselcup nieuwe stijl is een ploegenachtervolgingswedstrijd voor landelijke topteams van zowel de marathon als langebaan. Het is hét moment om te testen wie de beste is over 6 (dames) of 8 (heren) ronden: de jongens van de lange adem, die gewend zijn in een treintje te rijden, of toch de langebaanschaatsers, die steeds vaker trainen op deze wedstrijdvorm nu deze discipline de olympische status heeft.
Vorig jaar gingen bij de mannen de marathontoppers van TNT er met de hoofdprijs vandoor, onder aanvoering van Elfstedentochtwinnaar Henk Angenent. Of TNT die stunt dit jaar kan herhalen, moet blijken. Het team van Kurt Wubben en de zijnen moet in ieder geval dan wereldkampioen langebaan Sven Kramer verslaan, die met zijn ploegmaten Carl Verheijen en Wouter Olde Heuvel uit de TVM-ploeg aan de start zal verschijnen. Ploeggenote en wereldkampioene bij de dames Ireen Wüst zal de TVM-damesploeg aanvoeren, die daarnaast bestaat uit Renate Groenewold en Paulien van Deutekom. Zij nemen het op tegen toppers uit de marathonwereld als Elma de Vries en Maria Sterk van de DSB-ploeg.
De wedstrijd vindt plaats op zondag 14 oktober tussen 14.00 en 17.00 uur.
Probeer dit weekend ergens eens te oefenen op pannen. Hoe meer je dat oefent hoe beter je racefoto's worden.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:40 schreef sanger het volgende:
Zaterdag over een week ga ik voor het eerst met een spiegelreflex sportfoto's maken. Op Zandvoort tijdens de Formido Finaleraces. Iemand nog tips?
Pannen wist ik al indd. Zal van het weekend eens langs de snelweg gaan staan om te oefenen denk ik.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:08 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Probeer dit weekend ergens eens te oefenen op pannen. Hoe meer je dat oefent hoe beter je racefoto's worden.
Ben vandaag ernaartoe geweest. De omstandigheden waren prima, ruim kunnen experimenteren met een 500mm spiegeltele die ik nog niet serieus gebruikt had. Een kleine selectie van de resultaten staat hier: [Showcase - schaatsen] IJsselcupquote:Op zaterdag 6 oktober 2007 09:36 schreef ultra_ivo het volgende:
Over een week kunnen we weer beginnen met schaatsfotografie. De IJsselcup. Een wedstrijd van precies de juiste categorie om te kunnen fotograferen. Landelijk niveau, overdag met behoorlijk licht. Een leuk deelnemersveld maar geen afgeladen volle baan zodat je problemen met de toeschouwers hebt.
[..]
Waar ik ga staan weet ik nog niet. Heb iig perskaart, dus dat moet flink helpenquote:Op donderdag 11 oktober 2007 21:49 schreef Meike26 het volgende:
Wat voor een lens heb je? En hoe fanatiek fotografeer je? Op Zandvoort zijn een paar hele mooie plekken. Helaas is de Tarzanbocht vanaf de buitenkant van het circuit echt niet meer intressant om te fotograferen. Mooie foto's maak je vooral in de Hugen Holtz (vanuit de paddock, de een na mooiste bocht van het circuit.)
Verder op het circuit het Scheivlak. Met een telelens een erg mooie plek om te gaan staan, zeker de Formule wagens is het erg spannend en veel getouw-trek in deze bocht. Als laatste vind ik de Audi S vanaf de buitenkant van het circuit ook erg leuk om te fotograferen. Vanuit de paddock, kan je met een goeie timing *en hopelijk ook een schone spiegel in de pitstraat* ook leuke foto's maken van de auto's die binnenkomen voor een stop.
Zoek naar auto's met felle kleuren, houd schade's goed in de gaten, bij een auto met schade op de foto heb je veel meer verhaal in je foto dan alleen maar een auto die langs rijd. En natuurlijk de acties zelf proberen vast te leggen.
Oei, 1, 3 en 4 vind ik lekkere platenquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 20:44 schreef ultra_ivo het volgende:
Nog wat IJsselcup foto's:
1)
[ afbeelding ]
2)
[ afbeelding ]
3)
[ afbeelding ]
4)
[ afbeelding ]
5)
[ afbeelding ]
6)
[ afbeelding ]
Probeer de overbelichting er een beetje uit te halen, en aan de achterkant mag ie net iets meer hebben..quote:
Nabewerken is de volgende stapquote:Op maandag 22 oktober 2007 19:26 schreef buzzer het volgende:
[..]
Probeer de overbelichting er een beetje uit te halen, en aan de achterkant mag ie net iets meer hebben..
Maar wat ik je showcase als zei: knap werk
check je PMquote:Op maandag 22 oktober 2007 23:31 schreef sanger het volgende:
[..]
Nabewerken is de volgende stapEens kijken welk stukje software ik daarvoor van het net kan plukken
Ik gebruik de ruisonderdrukkingsfunctie van Paint Shop Pro. Bij de serie van gisteren heb ik die wat lager ingesteld om de scherpte vast te houden. Denk je dat een apart programma beter werkt?quote:Op maandag 3 december 2007 13:43 schreef -Robbedoes- het volgende:
ultra-ivo gebruik je wel eens het programma noiseware?
Dat scheelt echt stukken in je ruis.
ISO hoog instellen, lichtsterke lens gebruiken (indien voorhanden). Verder sluitertijdvoorkeur gebruiken. Met 1/125 kom je al een heel eind. Als het licht te brak is wachten totdat de speler een rustmoment in zijn beweging heeft, bijvoorbeeld het hoogste punt van een sprong. Als je precies dan afdrukt staat ie ook bij een lagere sluitertijd goed scherp erop.quote:Op zaterdag 8 december 2007 13:16 schreef Sugar het volgende:
Mag ik als beginner even wat tips vragen hier?
Ik ga vanmiddag foto's maken van een volleybalwedstrijd. Zaaltje dus met sportzaallichten veel beweging. Wat zijn nu de beste instellingen volgens jullie hiervoor?
Of als je camera die heeft de sport-stand gebruiken. Dan worden de ISO, sluitertijd, diafragma en resolutie geoptimaliseerd voor de hoeveelheid licht.quote:Op zaterdag 8 december 2007 13:16 schreef Sugar het volgende:
Mag ik als beginner even wat tips vragen hier?
Ik ga vanmiddag foto's maken van een volleybalwedstrijd. Zaaltje dus met sportzaallichten veel beweging. Wat zijn nu de beste instellingen volgens jullie hiervoor?
En andere tips nog?
Bedankt alvast!
Welgeteld 15 minuten om een vriendin die meeliep op de plaat te zetten.. als ik meer tijd had gehad had ik me zeker gemeld.quote:
Welk startnummer? Mischien heb ik die ook op de plaat gezet.quote:Op maandag 13 oktober 2008 10:25 schreef limpix het volgende:
[..]
Welgeteld 15 minuten om een vriendin die meeliep op de plaat te zetten.. als ik meer tijd had gehad had ik me zeker gemeld.
k probeerde alleen te helpenquote:Op maandag 20 oktober 2008 16:51 schreef ultra_ivo het volgende:
Het verschil zit 'm denk ik heel veel in het maximale diafragma van de zoomlens. Zoomlenzen hangen er bij mij een beetje bij, heb er dus geen die een mooie DOF kan leveren. Verder nog het eerder door mij geschetste probleem van mijn gebrek aan kennis van Eindhoven waardoor ik op minder prettige punten uitkwam om te schieten. Het is niet voor niks dat ik ze hier geplaatst heb en er geen showcase van gemaakt heb.
Daarnaast ging ik voor de foto's over het wedstrijdverloop, niet om portretjes te schieten. Dat levert dus een andere, onrustigere, werkwijze op.
Maestro,quote:Op maandag 20 oktober 2008 15:52 schreef didotcicero het volgende:
Eindhovense marathon, kilometerpunt 42. Nog maar enkele honderden meters naar de finish maar de uitputting is van de gezichten te lezen...
[DC01]
[ afbeelding ]
[DC02]
[ afbeelding ]
[DC03]
[ afbeelding ]
[DC04]
[ afbeelding ]
Mee eensquote:Op maandag 20 oktober 2008 16:56 schreef Ynske het volgende:
maar goed, ben t iig niet met je eens dat het niet kennen van eindhoven een probleem moet opleveren
dat heet aanpassingsvermogen aan de situatie, en daar optimaal gebuik van te maken.
Ehm nou ja, ik weet zeker dat ik 'm terug had gezet naar 400, maar Lightroom zegt ook iso 1600.quote:Op maandag 20 oktober 2008 17:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Maestro,
Stond je cam nog verkeerd1600 iso
1/4000e sluitertijd
echt als ik op die fiets zou zitten en er staan mensen langs de lijn zou ik van de fiets afstappen en ze die flitser door de strot rammen, vooral die mensen die in de bocht staan, in Heerlen tijdens de Profronde is t daardoor 2 keer net goed gegaan doordat die mensen verblind werdenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 17:25 schreef Anonymouscoward het volgende:
Zonder externe flits! Dat wordt wel mijn volgende aankoop.
Mijn idee jaquote:Op woensdag 22 oktober 2008 17:28 schreef Ynske het volgende:
[..]
echt als ik op die fiets zou zitten en er staan mensen langs de lijn zou ik van de fiets afstappen en ze die flitser door de strot rammen, vooral die mensen die in de bocht staan,
Je brengt het weer heerlijk subtiel.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 17:28 schreef Ynske het volgende:
[..]
echt als ik op die fiets zou zitten en er staan mensen langs de lijn zou ik van de fiets afstappen en ze die flitser door de strot rammen, vooral die mensen die in de bocht staan, in Heerlen tijdens de Profronde is t daardoor 2 keer net goed gegaan doordat die mensen verblind werden
AF-S NIKKOR 400mm f/2.8G ED VRquote:Op donderdag 30 oktober 2008 23:43 schreef Kiwi_Kevin het volgende:
Ik vind ze vet, vooral die motorfoto's! Mooi de snelheid in beeld. Wat voor lens gebruik je hier?
ik heb hockeyfotos gemaakt met een 70-200 F4 op een heel mooie dag zie ook [Showcase] Oud Eindhoven Toernooi, 10 - 11 mei 2008quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:08 schreef Kiwi_Kevin het volgende:
@meike26, welke lens heb je voor die hockeyfoto's gebruikt? Wat gebruiken anderen voor lens voor veldsporten. Mijn budget is niet echt toereikend voor een 2.8 L lens, dus ik vroeg me af in hoeverre je goede resultaten kan behalen met een wat minder lichtsterke lens. Zonnige dag voldoende voor een 90-300 4,5-5,6?
Toe maar, niet te zuinig...quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:06 schreef x-tremed het volgende:
[..]
AF-S NIKKOR 400mm f/2.8G ED VR
[ afbeelding ]
Lens is niet van mijzelf hoorquote:
Ik heb maar een instapcamera: Nikon D40, met een 18-55 mm 'kitlens'.quote:Op zaterdag 8 november 2008 14:57 schreef Uncle het volgende:
flitsen in een grote hal als thialf is sowiezo onbegonnen werk! Weet niet welke lens je hebt maar met een lichtsterke lens kun je met lagere ISO schieten... en de scherptediepte neemt af naarmate je focus lengte toeneemt (als we de rest van de parameters even gelijk houden) en aangezien jou focus lengte vrij kort is gezien jou foto's... verwacht je ook een grote scherptediepte...
In dit geval was het wel de lens die de bottleneck wasquote:Op zondag 9 november 2008 15:30 schreef sanger het volgende:
Sally, het is niet de lens die de foto maakt maar de fotograaf
Voor sportfotografie, of beter: actie fotografie, is dat slechts ten dele waar. Zonder goed materiaal ben je nergens. Als je snel fotos van een bewegend onderwerp moet maken zal je toch beter materiaal moeten hebben dan als je standbeelden fotografeert. Verder wordt je vaak op een afstand gehouden worden, en die moet je wel kunnen overbruggen. Tel daar nog eens bij dat het regelmatig ook nog eens binnen wordt gehouden met slecht licht, en je komt uit op een conclusie dat materiaal zeker belangrijk is voor sport/actie fotografie.quote:Op zondag 9 november 2008 15:30 schreef sanger het volgende:
Sally, het is niet de lens die de foto maakt maar de fotograaf
Tamron 70-200 2.8 heeft geen USM/HSM motor maar een oude micromotor, maakt de lens niet echt geschikt voor sport. Aan de andere kant zijn er (voor zover ik weet) geen lenzen met dat budget die wel goed geschikt zijn voor sport.quote:Op woensdag 12 november 2008 17:58 schreef Ronalld het volgende:
Hm. Misschien gaan sparen voor een (2dehands) Tamron 70-200mm f2.8. Zag een 2dehands voor 350, wat best te doen is. Lijkt me wel fijn voor sport. Any thoughts on this?
Dat kon ik duidelijk merken in Thialfquote:Op woensdag 12 november 2008 19:08 schreef Marc H het volgende:
[..]
Voor sportfotografie, of beter: actie fotografie, is dat slechts ten dele waar. Zonder goed materiaal ben je nergens. Als je snel fotos van een bewegend onderwerp moet maken zal je toch beter materiaal moeten hebben dan als je standbeelden fotografeert. Verder wordt je vaak op een afstand gehouden worden, en die moet je wel kunnen overbruggen. Tel daar nog eens bij dat het regelmatig ook nog eens binnen wordt gehouden met slecht licht, en je komt uit op een conclusie dat materiaal zeker belangrijk is voor sport/actie fotografie.
Voor mijn body (D 40) is een Nikkor AF-S VR zoom 70-300mm f/4.5-5.6 G IF-ED aangeraden, ook voor natuur- en actiefoto's. En die is met 450,- nog redelijk te betalen...quote:[..]
Tamron 70-200 2.8 heeft geen USM/HSM motor maar een oude micromotor, maakt de lens niet echt geschikt voor sport. Aan de andere kant zijn er (voor zover ik weet) geen lenzen met dat budget die wel goed geschikt zijn voor sport.
Ik heb ook even met manual gespeeld idd. Dat ging redelijk goed, helemaal als de lens niet scherp wilde stellen op het witte ijs.quote:Op woensdag 12 november 2008 20:15 schreef ultra_ivo het volgende:
Of USM en andere gadgets nodig zijn hangt van de sport af. M.n. schaatsen is een sport waar je heel goed met pre-focussen kunt werken. Ik doe schaatsfoto's vrijwel uitsluitend met manual focus lenzen. Gaat mij beter af dan met AF lenzen.
quote:Op woensdag 12 november 2008 20:25 schreef Sally het volgende:
[..]
Voor mijn body (D 40) is een Nikkor AF-S VR zoom 70-300mm f/4.5-5.6 G IF-ED aangeraden, ook voor natuur- en actiefoto's. En die is met 450,- nog redelijk te betalen...
Geen idee of die Tamron er op past. Ik ken het merk helemaal niet.
quote:
5000 ISO.. Dan heb je waarschijnlijk een iets duurdere body dan ik.quote:Op donderdag 13 november 2008 17:17 schreef ultra_ivo het volgende:
ISO 500 is ook wel erg laag. Ik zit vaak genoeg op het tienvoudige.
Nee! Klinkt leuk, ik zal het eens proberen.quote:Op donderdag 13 november 2008 22:35 schreef ultra_ivo het volgende:
Heb je al eens Noiseware geprobeerd? Dan kun je makkelijk een 2-3x zo hoge ISO aan met acceptabele ruis.
De belangen van een zekere commerciele omroep ook ja, die vernaggelen sowieso het hele wedstrijdverloop.quote:Op maandag 17 november 2008 13:25 schreef Uncle het volgende:
haha, er speelt wel meer dan dat ze niet op zondag willen rijden hoor ivomoet jij ook wel weten
Ik heb fors gebruik gemaakt van Noiseware. Bij de dames eerst gekeken of ik het met een ander programma afkon dat wat minder agressief is, maar helaas. Die serie gaat dus nog een keer door de bewerking.quote:Maar in elk geval beter resultaat dan bij mij. Avondje in utrecht voor de marathon en bijna alles op iso 3200 moeten schieten want 1600 waren allemaal onscherp of te donker... Dus een album vol met ruis![]()
link
quote:
Zitten best wat leuke tussen, ook op je Flickr. Netjes.quote:Op maandag 17 november 2008 16:02 schreef tha_rizzo het volgende:
Ik denk wel dat m'n foto's hier passen
Gisteren naar Red Bull Knockout geweest, m'n eerste keer sportfotografie dus de kwaliteit is laag
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De rest van de foto's staan op m'n Flickr
Zo slecht zijn ze niet hoorquote:Op maandag 17 november 2008 16:02 schreef tha_rizzo het volgende:
Ik denk wel dat m'n foto's hier passen
Gisteren naar Red Bull Knockout geweest, m'n eerste keer sportfotografie dus de kwaliteit is laag
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De rest van de foto's staan op m'n Flickr
Ik denk dat een sluitertijd van 1/160ste en 1600 ISO nog redelijke foto's op kan leveren. Kan je body 1600 iso aan? En wat voor sport schiet je inderdaad?quote:Op dinsdag 18 november 2008 23:30 schreef Itsme-HcK het volgende:
Ik ga binnenkort foto's maken in een gigantische sporthal met mijn Canon 1000D.
Verlichting: TL, plus aardig wat raampjes. (niet genoeg, imho)
Met goed daglicht is het daar vrij goed te doen, maar gezien het weer de laatste tijd wil ik geen risico nemen...
Ik heb een simpele Tamron 18-55 IS lens, en een grotere goede lens is geen optie. (heb gewoon geen geld)
Qua sluitertijd heb ik toch wel een 1/160 tot 1/200 nodig, lijkt me zo. (als voorbeeld heb ik even mijn hond geschoten, 1/100 is gewoon 1 grote waas, 1/200 is prachtig)
Gecombineerd met een F5.6 (op 55mm wil 'ie gewoon niet lager) en een ISO 1600 ben ik bang dat dit alsnog te donker gaat zijn. (hier in mijn eigen kamer, weliswaar zonder TL, krijg ik op 1/100 met F5.6 en ISO 1600 al een heel donker resultaat)
Iemand tips?
Ik heb alles tot m'n beschikking wat je in ieder huishouden vindt, een paar tientjes en een bouwlamp of 2.
Ik denk dat je met 1600 iso een behoorlijk stuk gaat komen. Zeker op F3.5, aangezien je ook nog eens op 2 meter afstand zit. Zoomlens lijkt me sowieso niet noodzakelijk als je zo dichtbij de actie kan komen.quote:Op woensdag 19 november 2008 12:13 schreef Itsme-HcK het volgende:
De toelichting...
De sport is kung fu, een stijlwedstrijd.
Voordeel is dus dat ik weet wat er gaat gebeuren en op een meter of 2 afstand kan zitten.
Mijn body kan ISO 1600 inderdaad goed aan, en dat levert meestal wel mooi resultaat op.
Enige probleem is dus de grootte van de hal, met alleen maar TL als verlichting.
Interne flitser is geen optie, dan krijgen de sporters ineens zo'n scherpe straal in hun ogen.
Ik kan nog een Tamron 80/210 F4.5-5.6 aanschaffen, maar verder gaat 't gewoon niet.
Even op een rijtje:
Camera: Canon 1000D (ISO 200-1600)
Lens: Tamron 18-55 F3.5-5.6 (en heel misschien Tamron 80/210 F4.5-5.6)
Sport: Kung fu, stijl, er zit flink wat actie in, dus sluitertijd moet minimaal op 1/160.
Locatie: 5 meter hoog, gigantische hal, TL-verlichting en met veel geluk een dosis daglicht, maar met een beetje ongeluk...
mja ik had een 50mm op f2.8 gehaald..... zie ze dagelijks staan voor 50 a 75 euroquote:Op vrijdag 21 november 2008 00:05 schreef Itsme-HcK het volgende:
Ondertussen heb ik de Tamron 80/210 F4.5-5.6 aangeschaft, en een beetje getest in een kleinere hal. (met de kleinere lens, that is)
Verschil is natuurlijk de afstand van de lampen tot de vloer en de hoeveelheid daglicht. (dit was 's avonds en met minder ramen)
Hier had ik met ISO 1600 en 1/200 heel mooi resultaat. (zie plaatje)
En ja, volgende keer stel ik de witbalans iets beter in.
Dit was dan wel weer met F3.5 op 18mm, dus dat blijft even een heikel puntje..
Maar goed, ik neem aan dat als dit lukt, dat een grotere zaal met een beetje daglicht erbij ook wel moet lukken.
Foto:
[ afbeelding ]
Kwaliteit valt me tegen, zoals je op z'n shirt ziet heel veel zwarte en "licht zwarte" blokjes. Misschien toch ISO wat lager zetten en sluiter naar 1/160ste ofzo doen. (Volgende keer mag je de foto's wel even resizen btw.quote:Op vrijdag 21 november 2008 00:05 schreef Itsme-HcK het volgende:
Ondertussen heb ik de Tamron 80/210 F4.5-5.6 aangeschaft, en een beetje getest in een kleinere hal. (met de kleinere lens, that is)
Verschil is natuurlijk de afstand van de lampen tot de vloer en de hoeveelheid daglicht. (dit was 's avonds en met minder ramen)
Hier had ik met ISO 1600 en 1/200 heel mooi resultaat. (zie plaatje)
En ja, volgende keer stel ik de witbalans iets beter in.
Dit was dan wel weer met F3.5 op 18mm, dus dat blijft even een heikel puntje..
Maar goed, ik neem aan dat als dit lukt, dat een grotere zaal met een beetje daglicht erbij ook wel moet lukken.
Foto:
[ afbeelding ]
50mm F1.8 is nu al voor rond de 100 euro te koop.quote:Op vrijdag 21 november 2008 06:01 schreef mental het volgende:
[..]
mja ik had een 50mm op f2.8 gehaald..... zie ze dagelijks staan voor 50 a 75 euro
geef je wat meer geld uit kom je makkelijk op 1.8 of zelfs 1.4 uit maar dan praat je wel over een 300 euro als ik me niet vergis
zelf zou ik nog het liefste een 16-55 f2.8l usm doen maar die is me ff te kostbaar lees 1200
Ik heb 'm natuurlijk niet echt hiervoor gekocht, maar gewoon omdat ik sowieso een zoomlens wilde.quote:Op vrijdag 21 november 2008 07:25 schreef Uncle het volgende:
18mm en zijn voeten staan er nu al niet op... en de volgende keer wil je een 80mm gebruiken...Zoomlenzen zijn niet altijd handig en dit zou wel eens zo'n geval kunnen zijn... want om nu express verder weg te gaan staan omdat je een zoomlens hebt gekocht is ook wat vreemd... Ik vind het dus ook een ietwat vreemde keuze. Prima lens voor het geld overigens maar verre van geschikt voor de situatie die je aanstipte hierboven als je het mij vraagt.
Let wel dat dit de slechtste JPEG-kwaliteit aller tijden is. (zodat 'ie lekker klein blijft)quote:Op vrijdag 21 november 2008 10:09 schreef Ronalld het volgende:
[..]
Kwaliteit valt me tegen, zoals je op z'n shirt ziet heel veel zwarte en "licht zwarte" blokjes. Misschien toch ISO wat lager zetten en sluiter naar 1/160ste ofzo doen. (Volgende keer mag je de foto's wel even resizen btw.) Ik zou daar dus echt niet met een zoomlens gaan schieten, zou alleen maar zonde zijn van je F-getal.
Kun je het origineel resizen en die posten? Ben wel benieuwd. Zet em gewoon op Flickr of iets dergelijks.quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:58 schreef Itsme-HcK het volgende:
[..]
Ik heb 'm natuurlijk niet echt hiervoor gekocht, maar gewoon omdat ik sowieso een zoomlens wilde.
Feit is wel dat 'ie beter belicht is op een iets grotere afstand.
Dus, als ik precies op de goeie afstand ga staan heb ik dus mooiere foto's dan wanneer ik dichtbij ga staan...
Lijkt me een vrij gemakkelijke keuze.
[..]
Let wel dat dit de slechtste JPEG-kwaliteit aller tijden is. (zodat 'ie lekker klein blijft)
Het origineel is op die punten wel heel mooi.
Ik had geen probs met uploaden (Flickr), maar wel met hier plaatsen...quote:Op zaterdag 22 november 2008 20:17 schreef Ynimini het volgende:
Ik wou net proberen wat foto's te uploaden. Maar het lukt mij helaas nietKan iemand mij helpen?
![]()
precies waarom men een andere lens adviseerdequote:Op maandag 1 december 2008 10:48 schreef Itsme-HcK het volgende:Qua scherptediepte kon ik niet verder, licht enzo.
Dank je, ook nog tips of opmerkingen over de foto's? Ben beginner en wil mezelf graag verbeteren.quote:Op maandag 1 december 2008 16:43 schreef Anonymouscoward het volgende:
Goed bezig Just, nog afgezien van de foto's.
Als ik nou 'ns geld had...quote:Op maandag 1 december 2008 14:13 schreef Uncle het volgende:
[..]
precies waarom men een andere lens adviseerdePhotoshop zal je niet heel veel mee kunnen uithalen denkik
nette platenquote:Op vrijdag 18 september 2009 12:28 schreef kayintveen het volgende:
maar weer is wat nieuw leven hierin blazen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De complete dames flickr set
voor de geinteresseerde, een sport fotografie linkedin groep: http://www.linkedin.com/groups?home=&gid=2300678&trk=anet_ug_hm
Waarom dan niet in RAW schieten? Dan kun je later de witbalans aanpassen en alles op auto schieten.quote:Op zaterdag 19 september 2009 12:03 schreef sjoemie_82 het volgende:
Leuk topic idd.
Mijn `Hockey` pics
(1)
[ afbeelding ]
(2)
[ afbeelding ]
(3)
[ afbeelding ]
(4)
[ afbeelding ]
(5)
[ afbeelding ]
(6)
[ afbeelding ]
Ik vind zelf de foto's nog net iets te donker volgende keer toch de witbalans na 10 minuten wedstrijd opnieuw instellen.
Voor de wedstrijd brandt er maar de helft van de verlichting net voor de eerste Face off (aftrap voor de leek) gaat de andere helft aan eer deze op temp zijn ben je 10 min verder. Ik dacht dat het wel meeviel maar achteraf viel me dat dus tegen.
Complete sets zijn te vinden op www.playersnation.tk
Nou ik schiet vaak in Burst mode en met RAW kom je dan niet weg want dan wordt je camera weer traag.quote:Op zaterdag 19 september 2009 12:50 schreef sanger het volgende:
[..]
Waarom dan niet in RAW schieten? Dan kun je later de witbalans aanpassen en alles op auto schieten.
Ik vind vooral 5 goed geslaagd. De actie spreekt echt. Ik zou het zelf iets krapper gecropt hebben (met name de linkerkant weg).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |