abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53070335
Hadden ze de deur niet opengelaten in geval van brand??
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_53070344
quote:
Op maandag 10 september 2007 11:52 schreef NLweltmeister het volgende:
Dat DNA bewijs en die zgn lijkgeur die nu genoemd wordt, als dat echt zo zou zijn dan hadden ze nu wel vastgezetenen of op zijn minst Portugal niet hebben mogen verlaten.

Ik vertrouw die Portugese politie ook niet echt, die wilden gewoon van die zaak af, lijkt het wel.

Ik vind het behoorlijk brutaal dat diverse media de ouders nu maar de schuld geven, zonder zelf maar een greintje bewijs te hebben gezien of enig ander inzicht in die zaak te hebben.
Dit zou een mogelijke verklaring kúnnen zijn: Sources close to the family say that, if Madeleine's DNA was in the car, it would be quite possible the traces got there from Madeleine's clothes and toys which the McCann twins Sean and Amelie had been playing with. Her Dna would also be on her parents' clothes from where they cuddled and played with her. Kate said: "Five weeks ago, they took away all our clothes, items people had sent out for us."

A police dog sniffed out traces of corpses on Kate's clothes, it is said. "Apparently the dog started barking at my jeans and in the apartment," said Kate.Friends have pointed out that GP Kate was present at several deaths before she went away on holiday. Uit een eerdere post, met een link naar het interview met Kate aan The Sunday Mirror.
pi_53070422
quote:
Op maandag 10 september 2007 12:15 schreef Ticootje het volgende:
Hadden ze de deur niet opengelaten in geval van brand??
Open als in 'niet op slot, maar wel dicht'. Later stond die deur dus wel open.
Variety is the spice of life
pi_53070438
quote:
Op maandag 10 september 2007 12:15 schreef Suko het volgende:

[..]

Dit zou een mogelijke verklaring kúnnen zijn: Sources close to the family say that, if Madeleine's DNA was in the car, it would be quite possible the traces got there from Madeleine's clothes and toys which the McCann twins Sean and Amelie had been playing with. Her Dna would also be on her parents' clothes from where they cuddled and played with her. Kate said: "Five weeks ago, they took away all our clothes, items people had sent out for us."

A police dog sniffed out traces of corpses on Kate's clothes, it is said. "Apparently the dog started barking at my jeans and in the apartment," said Kate.Friends have pointed out that GP Kate was present at several deaths before she went away on holiday. Uit een eerdere post, met een link naar het interview met Kate aan The Sunday Mirror.
Dat verklaart de lijkgeur toch nog steeds niet?
pi_53070441
quote:
Op maandag 10 september 2007 12:12 schreef Viking84 het volgende:
Hoe zit dat met die open deur? Dat zie ik hier steeds terug komen, maar toen ik daarvan hoorde, hield ik me hier nog niet zo mee bezig. Iemand die het even kan uitleggen? .
de deur was open gelaten, niet in het slot dus, voor het geval dat... brand en zo.

maar de deur stond blijkbaar op een kier, dus letterlijk open, bij een check van de ouders... enze zijn toen toch weer terug gaan tafelen.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_53070450
quote:
Hoe zit dat met die open deur? Dat zie ik hier steeds terug komen, maar toen ik daarvan hoorde, hield ik me hier nog niet zo mee bezig. Iemand die het even kan uitleggen? .
Why was Madeleine’s bedroom window and shutter open?

Kate and Gerry McCann told police that the window shutter in Madeleine’s bedroom, which could not been seen from the restaurant, had been forced open.

Police tests showed the heavy metal shutter had not been forced up from the outside, so must have been pulled open from inside the room. Assuming that the abductor entered through the apartment’s unlocked patio windows, why would he or she not leave by the same way or the use the front door?

Hij kan niet naar binnen zijn gekomen via het gesloten raam, want dan had het luik van buitenaf verbogen moeten zijn. Hij is dus - wordt aangenomen - via de 'open' (zonder luik) balkonramen naar binnen gekomen. (Of via de voordeur, maar was die dan gesloten?)
Vervolgens moet hij dus via het ándere raam, dat was afgesloten met een metalen luik, zijn vertrokken. Dat is natuurlijk idioot, aangezien hij ook kon kiezen voor de voordeur en het vrij toegankelijke balkon.
  maandag 10 september 2007 @ 12:21:06 #207
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53070462
quote:
Op maandag 10 september 2007 12:09 schreef Nadine26 het volgende:
Ook het detail van het metalen raamluik dat van binnenuit is verbogen, is héél verdacht. Dat is tot nu toe misschien wel het verdachtste punt in het hele verhaal. De indringer zou door de 'open' ramen naar binnen zijn gekomen, vervolgens zou hij op het lumineuze idee zijn gekomen om het appartement via een gesloten raam te verlaten, terwijl hij én door het open raam had kunnen vluchten, én door de voordeur, maar nee: hij verbuigt het luik - alle tijd, geen haast - en gaat er met Maddie vandoor.
Ik vind dat het weinig zegt: wie zegt dat dat metalen raam niet al verbogen was? Zelfde verhalen met bloedsporen op de muur. We hebben het wel over een vakantieappartement dat jaarlijks door veel verschillende mensen bevolkt wordt.

Verder lijkt het me wel érg nalatig als je zelf arts bent en je geeft je kind een slaapmiddel, terwijl je weet dat dat gevaarlijk is voor een kind.
Niet meer actief op Fok!
pi_53070509
quote:
Ik zie sowieso steeds meer details staan waarvan ik me afvraag of die officieel erkend zijn door de politie of afkomstig zijn uit roddelbladen. Ik zou me er nog meer eens wat meer in moeten verdiepen.
  maandag 10 september 2007 @ 12:23:09 #209
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53070514
Oh en trouwens:

er werd eerder gezegd dat de moeder gezegd zou hebben dat het om een ontvoering zou gaan, omdat de knuffelbeer was achtergelaten (terwijl je dat juist ook als een argument tégen ontvoering zou kunnen opvatten). Ik vind het een beetje vreemd dat ze dit zegt. Net alsof ze alles in huis zo gerangschikt heeft dat het zou lijken op een ontvoering.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 10 september 2007 @ 12:24:17 #210
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53070549
quote:
Op maandag 10 september 2007 12:19 schreef milagro het volgende:

[..]

de deur was open gelaten, niet in het slot dus, voor het geval dat... brand en zo.

maar de deur stond blijkbaar op een kier, dus letterlijk open, bij een check van de ouders... enze zijn toen toch weer terug gaan tafelen.
hebben de ouders zelf tegen de politie gezegd dat de deur op een kier stond toen ze gingen checken?

Nadine zegt even hiervoor dat de ontvoerder door het open raam naar binnen zou zijn gegaan en via een gesloten raam het appartement weer zou hebben verlaten.
Waarom stond de deur dan op een kier?
Niet meer actief op Fok!
pi_53070669
quote:
Op maandag 10 september 2007 12:19 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat verklaart de lijkgeur toch nog steeds niet?
Sniffer dogs kunnen sporen tot wel 7 jaar terug ruiken. Kate heeft kennelijk als huisarts voor de vakantie wat lijken aangeraakt en die sporen zijn verspreid in kleren en knuffels of waar dan ook. Dát zou een verklaring kúnnen zijn, in theorie dus, geen waarheid.
pi_53070766
quote:
Op maandag 10 september 2007 12:24 schreef Viking84 het volgende:

[..]

hebben de ouders zelf tegen de politie gezegd dat de deur op een kier stond toen ze gingen checken?

Nadine zegt even hiervoor dat de ontvoerder door het open raam naar binnen zou zijn gegaan en via een gesloten raam het appartement weer zou hebben verlaten.
Waarom stond de deur dan op een kier?
de vader heeft die deur weer dicht gedaan, hè, en daarna is ze dus ontvoerd...
"I thought nothing of it" of zoiets, die open deur dus, want de kids lagen rustig te slapen.

ja, en dan toch weer de avond voortzetten, ik vind het, wat er ook gebeurd is met Maddie, idioterie.
  maandag 10 september 2007 @ 12:41:25 #213
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53070951
quote:
Op maandag 10 september 2007 12:33 schreef milagro het volgende:

[..]

de vader heeft die deur weer dicht gedaan, hè, en daarna is ze dus ontvoerd...
"I thought nothing of it" of zoiets, die open deur dus, want de kids lagen rustig te slapen.

ja, en dan toch weer de avond voortzetten, ik vind het, wat er ook gebeurd is met Maddie, idioterie.
Dat is inderdaad heel vreemd.
Dus vader komt checken, vindt de deur op een keer, kijkt bij de kinderen die rustig slapen, gaat weer weg en als ze 's avonds terug komen, blijkt Maddie weg te zijn.

Maar hoe kan die deur dan al op een kier hebben gestaan als Maddie nog in haar bed lag te slapen?
Niet meer actief op Fok!
  maandag 10 september 2007 @ 12:44:17 #214
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_53071011
Hij keek toch niet eens toen de deur open was ofzo?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 september 2007 @ 12:44:23 #215
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_53071013
quote:
Op maandag 10 september 2007 12:41 schreef Viking84 het volgende:
Dat is inderdaad heel vreemd.
Dus vader komt checken, vindt de deur op een keer, kijkt bij de kinderen die rustig slapen, gaat weer weg en als ze 's avonds terug komen, blijkt Maddie weg te zijn.

Maar hoe kan die deur dan al op een kier hebben gestaan als Maddie nog in haar bed lag te slapen?
Ik meen te hebben gelezen dat hij alleen heeft geluisterd en niet is gaan kijken? Maar waarom die deur niet dichtgedaan? En als er een deur openstaat ga je toch kijken of je kind niet zijn/haar bedje is uitgekomen en aan de wandel is gegaan? Als hij inderdaad niet is gaan kijken zou Maddy dus best zelf aan de wandel kunnen zijn gegaan en weggelopen/meegenomen (van buiten het appartement dus).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 10 september 2007 @ 12:48:16 #216
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_53071080
Voor zover ik begrepen heb vond de vader de open deur wel verdacht, maar is toen gaan kijken en zag alle kinderen gewoon slapen en is toen weggegaan en heeft de deur weer dichtgedaan.

Achteraf heeft de vader het verhaal van de open deur dus vermeld als ondersteuning voor het ontvoeringsverhaal.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_53071091
En ondertussen wordt straks de onlangs door de McCanns gehuurde villa, waaruit ze gisteren vertrokken, door de Portugese politie onderzocht., maar blijven vasthouden aan het feit dat sporen in het apartement en de huurauto "already indicate that something terrible happened."

En wat quotes uit het artikel op de Daily Mail: "The fact police are now preparing to search the villa confirms they are continuing to make the McCanns the sole focus of their inquiry. It also appears to back up the theory that detectives believe the couple may have moved their daughter's body many weeks after her disappearance."

"Critics have argued that samples of Madeleine's DNA found during the tests could have been contaminated. But sources close to the inquiry pointed out that the tests, at the Forensic Science Service in Birmingham, had been checked extensively and were based on a detailed assessment by some of the world's leading experts. They accused critics of a lack of knowledge about the case."

"Significantly, sources also pointed out that the extensive forensic testing in the McCanns' Mark Warner apartment had found no evidence of any other person being present on the night of her disappearance."

En verder wordt er nog steeds naar Madeleine gezocht: "Guilhermino Encarnacao, the detective leading the inquiry, said searching for Madeleine's body had resumed on land and sea. "The theory of the death of Madeleine is gaining progressively more and more consistency. "The investigation continues with all the means we have searching for the body."

Ook HLN maakt melding van de nieuwe zoektocht: Portugezen beginnen nieuwe speuractie naar Maddie "De Portugese politie staat op het punt om nieuwe zoekacties te beginnen in de zaak rond Madeleine McCann. Ze krijgen daarbij de hulp van Britse speurders met speciale honden. De zoekactie zou beginnen in het appartementencomplex waar Maddie op 3 mei verdween."

[ Bericht 6% gewijzigd door Suko op 10-09-2007 13:26:42 ]
pi_53071147
Heeft iemand een link met officiële verklaringen van de politie of de ouders?
pi_53071172
quote:
Op maandag 10 september 2007 12:51 schreef Naehin het volgende:
Over deze zaak doen zowel de ouders alswel de politie geen officiële mededelingen, dat is bij de Portugese wet verboden zolang de zaak nog loopt. Alles wat je hier leest is van journalisten die familie en vrienden interviewen, of deze laatsten lezen zelf statements (of eigen opinie's) voor die ze van de McCanns krijgen. Op een nutteloze mededeling van een hoge Politiepiet aldaar, en soms bept een politieman iets door, bewust lekken heet dat, maar echt daaraan geloof hechten?

[ Bericht 7% gewijzigd door Suko op 10-09-2007 12:58:33 ]
  maandag 10 september 2007 @ 12:57:25 #220
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_53071236
quote:
Op maandag 10 september 2007 12:51 schreef Naehin het volgende:
Die zijn er niet, want zowel de politie als de ouders mogen geen officiele mededelingen doen met betrekking tot het onderzoek. Dat is tenminste wat ik heb begrepen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_53071241
quote:
Op maandag 10 september 2007 12:03 schreef livelink het volgende:
Maar dan ben je het toch met me eens dat er ook vrienden in het complot moeten zitten. Want ik vind dat dus ook wel erg toevallig dat er net een man met een kind is gezien door die vriendin.
Maar aan de andere kant, ik geloof niet dat ik zo glashard zou liegen voor mijn vrienden.
Dát kan ik me dus met geen mogelijkheid voorstellen. Vrienden, hoe dierbaar ook, zijn toch niet bereid jou de hand boven het hoofd te houden als jij je kind - per ongeluk - hebt vermoord? Dan zou die avond in het restaurant ook heel anders zijn verlopen: verhitte discussies, huilbuien, paniek, geschreeuw, samenzweerderig overleg... probeer maar eens met een groep van 9 man te beslissen - noem eens iets - waar de volgende gezamenlijke vakantie gaat plaatsvinden - over zo'n simpele vraag kun je al uren discussiëren. Laat staan als er 'even' een moord moet worden verdonkermaand.

Nee, als er véél mensen betrokken zijn bij een misdaad - en zeker bij een mediaspectakel als de Maddie-zaak - wordt het te ingewikkeld. De kans op een lek is te groot. Iedereen moet zijn mond houden. En op één lijn zitten. Dat vergt doorlopend overleg. Het gaat niet om een geplande moord (toch? Nee! Dat zou écht te gek zijn...), het gaat om een toevallige moord, een ongeluk, een onvoorziene maar fatale wending. Die vrienden zullen enorm meeleven met de McCanns, maar ze zetten niet hun eigen vrijheid op het spel.

En de vriendin die op straat een man-met-slapend-kind heeft gezien... die was gewoon bezopen. Of in de war. Vermoedelijk dat laatste. Haar eigen kind lag op dat moment alleen in een appartement. Dan gaat er toch wel héél in de verte een alarmbel rinkelen...
pi_53071326
quote:
Op maandag 10 september 2007 12:57 schreef livelink het volgende:

[..]

Die zijn er niet, want zowel de politie als de ouders mogen geen officiele mededelingen doen met betrekking tot het onderzoek. Dat is tenminste wat ik heb begrepen.
Dat lijkt me inderdaad ook logisch. Ik vraag me alleen af, al die informatie over openstaande deuren en/of ramen en knuffelberen en slaapmiddelen... wat is er van waar? Ik zou willen dat er ergens een betrouwbare bron was die alleen de feiten liet zien. (En geen aandacht besteedt aan gossip!)
pi_53071330
Toch heb ik even een paar vragen, heb niet alles doorgelezen dus misschien is het al geweest maar.....

Stel dat ze s'middags "per ongeluk" is gedood...waarom zouden de ouders dan een ontvoeringszaak in elkaar draaien? Ik zou eerder dan een verhaal in elkaar draaien dat Madeleine is gevallen en verkeerd terecht is gekomen en haar nek heeft gebroken...of een ander verhaal wat op haar verwondingen duidt...

Sommige vinden het vroeg dat ze om 18:00 uur te bed is gelegd...dat is ook wel gek, ook al is het er warm met zon en zee...De andere avonden krijstte ze namelijk de boel bij elkaar....en nu om 18:00 uur al moe?

Als ik als moeder m'n kind zou doden en verstoppen (gatverdamme, het idee) zou ik er zeker haar knuffel bij doen.....
  † In Memoriam † maandag 10 september 2007 @ 13:20:45 #224
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_53071706
quote:
Op maandag 10 september 2007 13:02 schreef crohntje het volgende:

Stel dat ze s'middags "per ongeluk" is gedood...waarom zouden de ouders dan een ontvoeringszaak in elkaar draaien? Ik zou eerder dan een verhaal in elkaar draaien dat Madeleine is gevallen en verkeerd terecht is gekomen en haar nek heeft gebroken...of een ander verhaal wat op haar verwondingen duidt...
In paniek dek (bescherm) je je partner, ziet de gevolgen voorbijflitsen (rechtszaak, detentie, oordelen mensen , statusverlies ect ect)
Dus ja, dan draai je een verhaal inelkaar..
quote:
Sommige vinden het vroeg dat ze om 18:00 uur te bed is gelegd...dat is ook wel gek, ook al is het er warm met zon en zee...De andere avonden krijstte ze namelijk de boel bij elkaar....en nu om 18:00 uur al moe?
Dat wist ik niet.
En kleine kleuters liggen wel vaker vroeg in bed na een enerverende dag dus dat is niet zo verwonderlijk.
pi_53071715
Kon een scène uit Columbo zijn: Portugezen beginnen nieuwe speuractie naar Maddie "Volgens Kate McCann koestert de Portugese politie een verdenking tegen haar en haar man op grond van bloedsporen die zijn gevonden in een auto die de McCanns drie weken na de vermissing van hun dochtertje Maddie in Portugal huurden, maar ook op grond van een verkreukelde bladzijde uit een bijbel van Kate.

Op die pagina uit het Tweede Boek van Samuel staat beschreven hoe bedienden koning David niet durven te vertellen dat zijn kind dood is.

"Omdat die pagina verkreukeld is, zou ik hem hebben gelezen. Hoe belachelijk is zoiets", zegt de katholieke Kate McCann in het interview met de Sunday Mirror. "Mijn geloof wordt tot het uiterste op de proef gesteld."

Het interview in de Sunday Mirror.
pi_53071772
quote:
DAD: I'LL USE £1M MADDIE FUND TO CLEAR OUR NAMES

10th September 2007
By Jerry Lawton

MADELEINE McCann’s parents are set to use £1million donated by the public to find their child to fund their criminal defence.

Gerry and Kate McCann want to hire a team of top lawyers to fight police allegations they killed their daughter and hid her body.

And the couple plan to use Madeleine’s Fund to pay for it.
The move provoked outrage last night from people who donated cash before the parents were named official suspects.

In messages posted on internet websites many revealed that they planned to demand their
donations back.

And some called for the fund to be frozen.
http://www.dailystar.co.u(...)-to-clear-our-names/
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_53071896
quote:
Op maandag 10 september 2007 13:21 schreef Suko het volgende:
Kon een scène uit Columbo zijn: Portugezen beginnen nieuwe speuractie naar Maddie "Volgens Kate McCann koestert de Portugese politie een verdenking tegen haar en haar man op grond van bloedsporen die zijn gevonden in een auto die de McCanns drie weken na de vermissing van hun dochtertje Maddie in Portugal huurden, maar ook op grond van een verkreukelde bladzijde uit een bijbel van Kate.

Op die pagina uit het Tweede Boek van Samuel staat beschreven hoe bedienden koning David niet durven te vertellen dat zijn kind dood is.

"Omdat die pagina verkreukeld is, zou ik hem hebben gelezen. Hoe belachelijk is zoiets", zegt de katholieke Kate McCann in het interview met de Sunday Mirror. "Mijn geloof wordt tot het uiterste op de proef gesteld."

Het interview in de Sunday Mirror.
Ook weer zo'n toevalligheid die regelrecht uit Murder She Wrote lijkt te zijn gejat.
pi_53071936
quote:
Op maandag 10 september 2007 13:02 schreef crohntje het volgende:
Daarom ook de overdosis-theorie. Daar komt geen ouder mee weg, en dat weten de McCanns.

Reconstruerend: komen ze rond zessen - de meningen zijn verdeeld, maar vooruit - aan in het appartement en ze gaan meteen over tot het toedienen van de slaapmiddelen. Vanavond gaan ze lekker uit, en dan moeten de kinderen buiten westen zijn. De tweeling slaapt snel in, maar Maddie blijft moeilijk doen. Nóg een pilletje, dan maar. (Of de ouders geven haar afzonderlijk, zonder het van elkaar te weten, een pil). Hoe dan ook: Kate en Gerry nemen nog een glaasje op het balkon, en godzijdank: de kinderen zijn stil. Maddie is trouwens wel érg stil. Bij nadere inspectie blijkt ze dood. Laten we zeggen dat het dan zeven uur is, of half acht.
Kate & Gerry raken in paniek, ze beseffen meteen dat ze hier nooit mee wegkomen: de sporen van het slaapmiddel zullen worden aangetroffen bij de autopsie, en hen hangt een lange gevangenisstraf boven het hoofd. Ze hebben nóg twee kinderen. En een heel leven voor zich.
Gerry kalmeert Kate en komt met een ontvoering op de proppen: "Het is onze enige redding. Maddie is dood, het is onze schuld, we hangen aan de hoogste boom." Ze doen Maddie in een koffer (of sporttas) en schuiven haar onder het bed, of in de kast.
"En nu?" vraagt Kate.
"Nu zetten we de knuffel op de kast, zodat duidelijk is dat het gaat om een ontvoering."
"Oh ja," zegt Kate, "en nu?"
"Braaksporen," mompelt Gerry. "We hebben braaksporen nodig. Ik forceer het raamluik even."
Daarna gaan ze uit eten, zoals afgesproken. Er wordt op hen gewacht.

Door alle commotie komen ze een half uur te laat aan in het restaurant, namelijk om 21:00 uur (zoals verklaard door hun vrienden), maar later zal Gerry zélf blijven volhouden dat ze er al om 20:30 waren - en dat doet hij omdat hij vrijwel meteen na binnenkomst weer terug gaat naar het appartement (21:05) om de kinderen te checken, en van die wandeling is een getuige. Hij heeft onderweg gesproken met een vakantiegast. Normaal worden de kinderen (zowel die van Kate & Gerry áls die van de vrienden) langer aan hun lot overgelaten, maar nu er een 'ontvoering' op til is, denkt Gerry vast vooruit: "Jazeker," zal hij tegen de politie kunnen zeggen, "we zijn elke tien tot twintig minuten gaan kijken."

Tussendoor gaan ook de vrienden bij de kinderen kijken. Tegen hen zeggen Kate & Gerry: "Niet naar binnen gaan, hoor! Maddie is een lichte slaapster, bij het geringste geluid wordt ze wakker." Niet dat het écht uitmaakt, want het bedje van Maddie is leeg en de ontvoering 'mag' dus ook ontdekt worden door de vrienden. Dat gebeurt niet.

Om 10 uur heeft Kate genoeg gedronken om de gang naar het appartement te kunnen maken. Even later komt ze schreeuwend terug: "They took her! They took her!"

Paniek, politie, zoektocht. Alles loopt op rollen. Niemand kijkt onder het bed/in de kast. Het hele appartement wordt niet meer bekeken, en na een aantal weken zien ze eindelijk kans om zich van het lichaam te ontdoen.

Hmmm... het zóu kunnen
pi_53071957
hm.. ik zou mijn geld ook terugeisen in dat geval. Je betaalt om een meisje terug te krijgen.. niet om een stel verdachten door hun proces te krijgen
  maandag 10 september 2007 @ 13:38:58 #230
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53071997
quote:
Op maandag 10 september 2007 13:37 schreef Ephemera het volgende:
hm.. ik zou mijn geld ook terugeisen in dat geval. Je betaalt om een meisje terug te krijgen.. niet om een stel verdachten door hun proces te krijgen
Inderdaad.
Besides: is dit dan een aanwijzing dat de ouders van plan zijn om te stoppen met hun zoektocht, zodra de rechtszaak tegen hen afgehandeld is?
Niet meer actief op Fok!
pi_53072087
quote:
Nou nou, gisteravond werd nog gemeld dat ze het geld niet van het fonds zullen gebruiken voor advocaten en dat zulks ook niet mocht, na een nachtje slapen is dat zeker veranderd...
  † In Memoriam † maandag 10 september 2007 @ 13:44:33 #232
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_53072125
quote:
Op maandag 10 september 2007 13:35 schreef Nadine26 het volgende:

Ze doen Maddie in een koffer (of sporttas) en schuiven haar onder het bed, of in de kast.
"En nu?" vraagt Kate.
"Nu zetten we de knuffel op de kast, zodat duidelijk is dat het gaat om een ontvoering."
"Braaksporen," mompelt Gerry. "We hebben braaksporen nodig. Ik forceer het raamluik even."
Daarna gaan ze uit eten, zoals afgesproken

. Niemand kijkt onder het bed/in de kast. Het hele appartement wordt niet meer bekeken, en na een aantal weken zien ze eindelijk kans om zich van het lichaam te ontdoen.

Hmmm... het zóu kunnen

Je laat een tas met daarin een stoffelijk overschot nooit zolang in een kast of onder je bed.
pi_53072182
Dat verhaal van slaappillen vind ik ook wel wat raar. Je slaapt echt niet meteen, het duurt even voordat het werkt. dus als ze inderdaad om 18.00 een dosid heeft gehad en vervolgens na een half uur nog een keer, ik kan me moeilijk voorstellen dat ze daaraan is overleden. Tenzij ze natuurlijk een absurde dosis hebben gegeven (absurt is het natuurlijk al dat je een kind slaappillen geeft).
  Moderator maandag 10 september 2007 @ 13:47:09 #234
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_53072184
quote:
Die foto die erbij staat
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_53072197
quote:
Op maandag 10 september 2007 13:44 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Je laat een tas met daarin een stoffelijk overschot nooit zolang in een kast of onder je bed.
Misschien in de auto?
  † In Memoriam † maandag 10 september 2007 @ 13:56:17 #236
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_53072414
quote:
Op maandag 10 september 2007 13:47 schreef Ticootje het volgende:
ik kan me moeilijk voorstellen dat ze daaraan is overleden. Tenzij ze natuurlijk een absurde dosis hebben gegeven (absurt is het natuurlijk al dat je een kind slaappillen geeft).
Tenzij je bent vergeten het zoete slaapdrankje op te ruimen achter slot en grendel.
pi_53072482
quote:
Op maandag 10 september 2007 13:35 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Daarom ook de overdosis-theorie. Daar komt geen ouder mee weg, en dat weten de McCanns.

Reconstruerend: komen ze rond zessen - de meningen zijn verdeeld, maar vooruit - aan in het appartement en ze gaan meteen over tot het toedienen van de slaapmiddelen. Vanavond gaan ze lekker uit, en dan moeten de kinderen buiten westen zijn. De tweeling slaapt snel in, maar Maddie blijft moeilijk doen. Nóg een pilletje, dan maar. (Of de ouders geven haar afzonderlijk, zonder het van elkaar te weten, een pil). Hoe dan ook: Kate en Gerry nemen nog een glaasje op het balkon, en godzijdank: de kinderen zijn stil. Maddie is trouwens wel érg stil. Bij nadere inspectie blijkt ze dood. Laten we zeggen dat het dan zeven uur is, of half acht.
Kate & Gerry raken in paniek, ze beseffen meteen dat ze hier nooit mee wegkomen: de sporen van het slaapmiddel zullen worden aangetroffen bij de autopsie, en hen hangt een lange gevangenisstraf boven het hoofd. Ze hebben nóg twee kinderen. En een heel leven voor zich.
Gerry kalmeert Kate en komt met een ontvoering op de proppen: "Het is onze enige redding. Maddie is dood, het is onze schuld, we hangen aan de hoogste boom." Ze doen Maddie in een koffer (of sporttas) en schuiven haar onder het bed, of in de kast.
"En nu?" vraagt Kate.
Daarna gaan ze uit eten, zoals afgesproken. Er wordt op hen gewacht.

Door alle commotie komen ze een half uur te laat aan in het restaurant, namelijk om 21:00 uur (zoals verklaard door hun vrienden), maar later zal Gerry zélf blijven volhouden dat ze er al om 20:30 waren - en dat doet hij omdat hij vrijwel meteen na binnenkomst weer terug gaat naar het appartement (21:05) om de kinderen te checken, en van die wandeling is een getuige. Hij heeft onderweg gesproken met een vakantiegast. Normaal worden de kinderen (zowel die van Kate & Gerry áls die van de vrienden) langer aan hun lot overgelaten, maar nu er een 'ontvoering' op til is, denkt Gerry vast vooruit: "Jazeker," zal hij tegen de politie kunnen zeggen, "we zijn elke tien tot twintig minuten gaan kijken."

Tussendoor gaan ook de vrienden bij de kinderen kijken. Tegen hen zeggen Kate & Gerry: "Niet naar binnen gaan, hoor! Maddie is een lichte slaapster, bij het geringste geluid wordt ze wakker." Niet dat het écht uitmaakt, want het bedje van Maddie is leeg en de ontvoering 'mag' dus ook ontdekt worden door de vrienden. Dat gebeurt niet.

Om 10 uur heeft Kate genoeg gedronken om de gang naar het appartement te kunnen maken. Even later komt ze schreeuwend terug: "They took her! They took her!"

Paniek, politie, zoektocht. Alles loopt op rollen. Niemand kijkt onder het bed/in de kast. Het hele appartement wordt niet meer bekeken, en na een aantal weken zien ze eindelijk kans om zich van het lichaam te ontdoen.

Hmmm... het zóu kunnen
Nou... Het zou een leuke rode draad zijn voor fictie maar het lijkt me onwaarschijnlijk. Om niet te zeggen zeer onwaarschijnlijk. Welke ouder zou nou per ongeluk zijn kind vermoorden, vrolijk een ontvoering in scène zetten en daarna lekker uit eten gaan? Als je je kind per ongeluk van het leven berooft, doe je dat niet. Dan ben je in paniek, ren je gillend naar de dokter.
Als het met opzet gedaan is... dan lijkt het me niet sterk.
  maandag 10 september 2007 @ 14:03:36 #238
92279 N.icka
Windforce 11
pi_53072581
quote:
Op maandag 10 september 2007 13:59 schreef Naehin het volgende:

[..]

Als je je kind per ongeluk van het leven berooft, doe je dat niet. Dan ben je in paniek, ren je gillend naar de dokter.
Is daar dan een handleiding voor ?
pi_53072584
Zouden de ouders maddy gewoon zat zijn geweest??

Dat is nog veel erger!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 september 2007 @ 14:04:44 #240
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_53072595
quote:
Op maandag 10 september 2007 13:59 schreef Naehin het volgende:
Nou... Het zou een leuke rode draad zijn voor fictie maar het lijkt me onwaarschijnlijk. Om niet te zeggen zeer onwaarschijnlijk. Welke ouder zou nou per ongeluk zijn kind vermoorden, vrolijk een ontvoering in scène zetten en daarna lekker uit eten gaan? Als je je kind per ongeluk van het leven berooft, doe je dat niet. Dan ben je in paniek, ren je gillend naar de dokter.
Als het met opzet gedaan is... dan lijkt het me niet sterk.
Ze zijn allebei dokter
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_53072651
quote:
Op maandag 10 september 2007 14:03 schreef Ticootje het volgende:
Zouden de ouders maddy gewoon zat zijn geweest??

Dat is nog veel erger!
Zoiets had ik ook al eerder gepost, kind was autistisch, verwekt met veel moeite via IVF, was ze niet was ze hadden verwacht, misschien te druk en zo, 't is natuurlijk wel een gruwelijke gedachte...
pi_53072721
quote:
Op maandag 10 september 2007 14:07 schreef Suko het volgende:

[..]

Zoiets had ik ook al eerder gepost, kind was autistisch, verwekt met veel moeite via IVF, was ze niet was ze hadden verwacht, misschien te druk en zo, 't is natuurlijk wel een gruwelijke gedachte...
Ze zouden niet de enige ouders zijn....
  Moderator maandag 10 september 2007 @ 14:10:48 #243
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_53072745
quote:
Op maandag 10 september 2007 14:03 schreef N.icka het volgende:

[..]

Is daar dan een handleiding voor ?
Dat geloof ik ook niet inderdaad, iedereen reageert anders op iets dergelijks.
De één gilt en is helemaal van de wereld en bij anderen komen de emotie's pas als alles achter de rug is.

Ik vind die tijdframe lastig..

Ik geloof ergens niet dat ze het gepland hebben en maddie zat waren, daarvoor hebben ze mijns inziens te weinig tijd genomen.

Mij lijkt het overdosis verhaal nog steeds het meest aannemelijk.
Bang om naast Maddie daardoor alles te verliezen, je baan, je vrienden, je vrijheid, je andere twee kinderen zou mensen kunnen drijven om op deze manier de zaak te proberen af te doen.

Maar dan nog vind ik de tijdframe lastig, ik kan me niet voorstellen dat je vrolijk uit eten kunt gaan als je net per ongeluk je dochter omgebracht hebt.
  Moderator maandag 10 september 2007 @ 14:14:16 #244
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_53072865
quote:
Op maandag 10 september 2007 14:07 schreef Suko het volgende:

[..]

Allebei de ouders?
Dat vind ik gek, kan het me niet voorstellen..
En als je als arts zijnde je dochter zat bent zijn er toch talloze andere manieren om van je kind af te komen?
pi_53073406
quote:
Op maandag 10 september 2007 14:10 schreef senesta het volgende:
Maar dan nog vind ik de tijdframe lastig, ik kan me niet voorstellen dat je vrolijk uit eten kunt gaan als je net per ongeluk je dochter omgebracht hebt.
Nee, vrolijk zullen ze niet geweest zijn, maar als je eenmaal A zegt (een ontvoering simuleren), moet je ook B zeggen (je vrienden om de tuin leiden). Zonder etentje geen ontvoering, tenslotte. Alles moest 'normaal' lijken. Dus door díe zure appel hebben ze moeten heen bijten. Ik ga er nog steeds vanuit dat ze de dood van hun dochter niet gewild hebben, maar dat het hen - wél door hun eigen schuld - is overkomen. En daarna sloeg de paniek toe.
pi_53073447
Ja of de vrienden zitten in het complot?
pi_53073817
quote:
Op zondag 9 september 2007 12:08 schreef Naehin het volgende:

[..]

Well, that states my case.
[..]

Als zij schuldig zijn, als zij inderdaad te maken hebben met de ontvoering van hun eigen dochter, dan is het natuurlijk niet meer dan logisch dat zij er een mediahype rondom creëren. Dan lijkt het alleen maar echt.

Enkele jaren terug was er in de VS een vrouw die zou gaan trouwen. Op de dag van haar bruiloft kwam ze niet opdagen. Niet veel later kwam er een bericht dat ze ontvoerd zou zijn. Dat videobericht is door de hele VS gegaan, toen bleek dat zij gewoon 'cold feet' had en niet durfde te trouwen. Had ze haar eigen ontvoering in scène gezet.

Ik bedoel maar, mensen halen de media erbij om veel onbenulligere redenen..
Precies, zelfde principe dat gebruikt is om er voor te zorgen dat het gros van de mensen niet zou geloven dat 9-11 een inside job was ondanks de vele aanwijzingen, alleen denk ik niet dat dit met voorbedachte rade was.
Een micro conspiracy is dan weer makkelijker te behappen dan een macro conspiracy, ook weer het zelfde psychologische principe..
fefesff ere erfe
  maandag 10 september 2007 @ 14:58:16 #248
8369 speknek
Another day another slay
pi_53073864
quote:
Op maandag 10 september 2007 14:56 schreef motionknight het volgende:
Precies, zelfde principe dat gebruikt is om er voor te zorgen dat het gros van de mensen niet zou geloven dat 9-11 een inside job was ondanks de vele aanwijzingen, alleen denk ik niet dat dit met voorbedachte rade was.
Een micro conspiracy is dan weer makkelijker te behappen dan een macro conspiracy, ook weer het zelfde psychologische principe..
Je gelooft niet dat dit echt voorbedachte rade is, maar 9-11 wel, want een micro conspiracy is makkelijker te behappen dan een macro conspiracy?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_53073929
Maddy zat gewoon achter de aanslagen, dat konden de ouders niet verdragen.
pi_53074231
quote:
Op maandag 10 september 2007 14:10 schreef senesta het volgende:

[..]

Dat geloof ik ook niet inderdaad, iedereen reageert anders op iets dergelijks.
De één gilt en is helemaal van de wereld en bij anderen komen de emotie's pas als alles achter de rug is.

Ik vind die tijdframe lastig..

Ik geloof ergens niet dat ze het gepland hebben en maddie zat waren, daarvoor hebben ze mijns inziens te weinig tijd genomen.

Mij lijkt het overdosis verhaal nog steeds het meest aannemelijk.
Bang om naast Maddie daardoor alles te verliezen, je baan, je vrienden, je vrijheid, je andere twee kinderen zou mensen kunnen drijven om op deze manier de zaak te proberen af te doen.

In Zoetermeer heeft een zekere Richard zijn vrouw en kinderen van het leven beroofd, en is daarna gewoon naar zijn werk gegaan.
De kinderen waren al ziek gemeld, een dag ervoor, om ze een week later als vermist op te geven, en al die tijd tot de ontdekking dat zijn verhaal niet klopte, heeft Richard met zijn schoonouders op de bank de wanhopige echtgenoot uitgehangen, en niemand had wat in de gaten, dat het toneelspel was, waarom zouden ze ook, het was zo'n gelukkig stel en Richard gék op zijn 2 prinsesjes.
En dat allemaal om een internetscharrel in huis t ekunnen halen... zou je toch ook denken dat je wat minder drastische maatregelen zou kunnen nemen om te kunnen vreemdgaan?
Zou je je toch ook niet voor kunnen stellen dat iemand zijn eigen 2 kleine dochtertjes vermoord, om daarna vrolijk naar kantoor te gaan?

en toch kon hij dat opbrengen, volkomen koelbloedig tot er tranen vereist waren op die bank met zijn schoonouders.
en dat allemaal om eenmotief van niets in feite.

was het niet gebeurd, dan had je het nooit geloofd, toch, laat staan als je de man al sinds jaar en dag kent als een rustige goedzak, die dol was op zijn kids, zijn gezin.
pi_53074301
Mensen zitten raar in elkaar.

Maar als het allemaal zo is gegaan als gesuggeerd, dan zijn het wel erg goede toneelspelers. Het is ook niet zo dat er heel veel tegenstrijdigheden zijn, ze houden wel iedere keer hetzelfde verhaal. (behalve de tijd, maar goed wat is nu een half uurtje)
  maandag 10 september 2007 @ 15:29:18 #252
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_53074449
quote:
Op maandag 10 september 2007 14:39 schreef Ticootje het volgende:
Ja of de vrienden zitten in het complot?
Dat kan ik me niet voorstellen, als alle mensen van dat groepje die die avond bij dat restaurant waren er van zouden weten was er al een arrestatie gedaan, dan was het niet zo lang verborgen gebleven.
Dan was er al lang iemand geweest die last had gekregen van zijn/haar geweten.
be nice or go away
pi_53074460
Als de ouders het al hebben gedaan, dan lijkt het mij een kwestie van tijd voordat er 1 breekt.
pi_53074517
quote:
Op maandag 10 september 2007 15:29 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Dat kan ik me niet voorstellen, als alle mensen van dat groepje die die avond bij dat restaurant waren er van zouden weten was er al een arrestatie gedaan, dan was het niet zo lang verborgen gebleven.
Dan was er al lang iemand geweest die last had gekregen van zijn/haar geweten.
dat is zo, maar ms heeft 1 vriend onbedoeld een alibi gegeven niet wetende wat hij beschermde op dat moment, dus geen bewuste medeplichtige, maar een tegen wil en dank en die nu niet meer terug durft... en zolang men hem niet echt aan de tand voelt, ook gewoon zwijgt erover, omdat hij het ook niet kan geloven dat de ouders de daders zijn, en dus is er geen schuldgevoel in deze.

"je weet hoe die politie hier is, en we hebben allemaal onze kinderen alleen gelaten, zeg jij nu dat ik om 20.30 aan tafel kwam en om 2100 ben gaan kijken, en jij om 2115, dat bespaart iedereen een hoop gedoe, want we willen toch vooral Maddie vinden, mijn kind is weg, al die heisa kan ik nu niet gebruiken"

zoiets.
pi_53074518
quote:
Op maandag 10 september 2007 11:47 schreef milagro het volgende:
nu ja, als ouders zo dronken waren als mogelijk zou kunnen zijn na zoveel wijn ...
het waren er volgens het bonnetje van die dag bij elkaar 14 flessen wijn, waarvan 2 dan blijkbaar net geopend, maar nog niet uit gedronken omdat toen de vermissing ontdekt werd .. dat zijn dus 12 flessen wijn verdeeld over 9 personen in een periode van pakweg 8 uur, zoiets als een glaasje per uur dus ..
gezien mijn eigen ervaringen met zoiets,bbknoeifeestjes in de tuin ed, meen ik dus te mogen stellen dat je een beetje aangeschoten bent, maar dronken ben je zeker niet, daarvoor moet je meer en/of sneller drinken
pleased to meet you
pi_53074570
quote:
Op maandag 10 september 2007 15:34 schreef moussie het volgende:

[..]

het waren er volgens het bonnetje van die dag bij elkaar 14 flessen wijn, waarvan 2 dan blijkbaar net geopend, maar nog niet uit gedronken omdat toen de vermissing ontdekt werd .. dat zijn dus 12 flessen wijn verdeeld over 9 personen in een periode van pakweg 8 uur, zoiets als een glaasje per uur dus ..
gezien mijn eigen ervaringen met zoiets,bbknoeifeestjes in de tuin ed, meen ik dus te mogen stellen dat je een beetje aangeschoten bent, maar dronken ben je zeker niet, daarvoor moet je meer en/of sneller drinken
dat zal best, moussie, maar hadden er drie of vier milagro's tussen die vrienden gezeten, hadden die dre milagro's niets van dat gedronken, want geen drinkers, dus.

dus hoeveel flessen wijn er afgerekend zijn zegt niet zoveel over hoeveel er door wie gedronken is.

maar los van dat, volgens mij zijn er getuigen, personeel, die hebben gezegd, dat ze hem flink hadden zitten.... en los van dat weer, zie boven
pi_53074749
quote:
Op maandag 10 september 2007 15:00 schreef Ticootje het volgende:
Maddy zat gewoon achter de aanslagen, dat konden de ouders niet verdragen.

Maar dan wél samen met Nathalee Holloway
pi_53074830
quote:
Op maandag 10 september 2007 15:34 schreef milagro het volgende:

[..]

dat is zo, maar ms heeft 1 vriend onbedoeld een alibi gegeven niet wetende wat hij beschermde op dat moment, dus geen bewuste medeplichtige, maar een tegen wil en dank en die nu niet meer terug durft... en zolang men hem niet echt aan de tand voelt, ook gewoon zwijgt erover, omdat hij het ook niet kan geloven dat de ouders de daders zijn, en dus is er geen schuldgevoel in deze.

"je weet hoe die politie hier is, en we hebben allemaal onze kinderen alleen gelaten, zeg jij nu dat ik om 20.30 aan tafel kwam en om 2100 ben gaan kijken, en jij om 2115, dat bespaart iedereen een hoop gedoe, want we willen toch vooral Maddie vinden, mijn kind is weg, al die heisa kan ik nu niet gebruiken"

zoiets.
Dit lijkt mij inderdaad zeer aannemlijk. Al die ouders voelden zich schuldig, zijn zich rot geschrokken, en tegen de politie zeg je dan ook niet: "Joh, dat deden we elke avond. Lekker boozen, en de kinderen lagen in bed. Wat kan er nou helemaal gebeuren in zo'n dorpje?"

Dan ben je naderhand maar ál te bereid om de zaken wat mooier voor te spiegelen. Ze zijn zelf door het oog van de naald gekropen, hun kinderen hadden óók het slachtoffer kunnen worden van de 'ontvoerder'/enge man, dus ja... ik denk dat er in zo'n geval collectief wordt gelogen, dat gebeurt bijna automatisch. Alle betrokkenen willen voor zichzelf natuurlijk het gevoel hebben dat ze níet nalatig zijn geweest. En ook: "Wat maakt het uit, Maddie is weg en het is nu onbelangrijk hoe laat en hoe vaak er bij de kinderen is gekeken."

pi_53075158
quote:
Op maandag 10 september 2007 15:39 schreef milagro het volgende:

[..]

dat zal best, moussie, maar hadden er drie of vier milagro's tussen die vrienden gezeten, hadden die dre milagro's niets van dat gedronken, want geen drinkers, dus.

dus hoeveel flessen wijn er afgerekend zijn zegt niet zoveel over hoeveel er door wie gedronken is.

maar los van dat, volgens mij zijn er getuigen, personeel, die hebben gezegd, dat ze hem flink hadden zitten.... en los van dat weer, zie boven
daar heb je dan ook weer gelijk in, geen idee wie wat en hoeveel daarvan gedronken heeft ..
maar of hetgeen personeel en andere getuigen zeggen betrouwbaar is, I dunno, Britten in het buitenland die zich luidruchtig gedragen en waarvan je weet dat ze wat alcohol genuttigd hebben worden algauw als "stomdronken" bestempelt, daar zijn ze immers "berucht" om toch ?

en ja, ik geloof zonder meer dat die ouders daar onderling afspraken hebben gemaakt over wat ze zeggen taz van het checken van de kids, maar dat betekend dus niet automatisch dat die ouders schuldig zijn, alleen maar dat ze zich bewust zijn van het feit dat de manier waarop ze dat met dat checken geregeld hadden niet helemaal door de beugel kan ..
wat ik mij trouwens afvraag dien aangaande .. waarom hebben die ouders geen gebruik gemaakt van een babyfoon, die draadloze dingen van tegenwoordig halen die afstand toch makkelijk, hoef je nog niet eens om de haverklap op te staan om te kijken, als er wat is hoor je het wel
pleased to meet you
pi_53075178
quote:
Op maandag 10 september 2007 10:24 schreef milagro het volgende:

[..]

je ziet niets raars als je niet weet dat je moet letten op iets raars.

het is net als met de kapper waar je vandaan komt met een mislukte coupe... jij denkt ms dat iedereen naar je kijkt, maar niemand kijkt, want geen hond weet dat jij net van de kapper komt en je haar ooit eens anders zat.
Dit is een belangrijk punt wat je maakt. Hierdoor moet je toch ook sceptisch tegen de getuigenverklaringen van bijvoorbeeld het restaurantpersoneel aankijken. Waarom/door weten zij zo precies en zeker hoe laat of wanneer de ouders zijn binnengekomen. Hoe weet dit personeel zo zeker hoe laat en hoe vaak de ouders of de vrienden van de ouders van de tafel zijn weggegaan. Hebben ze dit getimed, stonden ze met een horloge bij de deur om te kijken hoe vaak, zo ja, wisten ze dan dat ze deze mensen in de gaten moesten houden omdat er wat te gebeuren stond?

Nee natuurlijk niet, want ze wisten niet waarop ze moesten letten, maar het wordt wel door sommigen gebruikt om de verschillen in de getuigenverklaringen in een kwaad daglicht te stellen.
Is it wrong to talk to myself even when there’s nobody else?
It's just a state of mind.
  maandag 10 september 2007 @ 16:54:32 #261
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53075527
Zie net op de site van de Telegraaf dat de politie dreigt de McCanns uit de ouderlijke macht te ontzetten. In dat geval raken ze dus ook de tweeling kwijt.

Ja gosh, dat gaat wel érg ver, hoor . Ik bedoel: bewijs eerst maar eens dat ze die kinderen mishandeld hebben.
quote:
Na Maddie ook tweeling kwijt

AMSTERDAM - Na Maddie dreigen Kate en Gerrry McCann ook hun tweeling Sean en Amelie kwijt te raken. De Portugese politie heeft al gedreigd dat ze wel eens uit de ouderlijke macht gezet zouden kunnen worden.

Voorlopig zitten de McCanns, die verdacht worden van de dood van Madeleine, thuis in Engeland. De Engelse media staan nog steeds pal achter het 39-jarige artsen-echtpaar, al schrijft de Daily Mail: Home...For Long?

Het echtpaar zou er zelf ook vanuit gaan dat ze binnen korte tijd weer terug zijn aan de Algarve waar hun dochter Madeleine op 3 mei verdween uit een appartement in Praia de Luz. De Portugese politie wil Kate nog steeds voor 'dood door een ongeval' vervolgen en Gerry aanklagen voor 'hulp bij het dumpen van het lichaampje'. De vondst van Maddies bloed in een huurauto van de McCanns zou de Portugezen sterken. De politie zou tegen het echtpaar gezegd hebben dat ze bij een bekentenis slechts twee jaar cel zouden krijgen.

De McCanns hebben de hulp ingeroepen van de advocaat die de Chileens ex-dictator Pinochet destijds bijstond toen hij dreigde uit Engeland te worden uitgezet.
bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)ing_kwijt.html?p=2,1
Niet meer actief op Fok!
  maandag 10 september 2007 @ 17:02:46 #262
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53075657
Ik lees nu trouwens ook iets over een injectienaald die gevonden zou zijn? Hebben ze haar dmv een naald een slaapmiddel toegediend? .
En is Gerry niet de biologische vader van Maddy?
En als Maddy door een vreemde is meegenomen, heeft ze dan niet geschreeuwd? En is de tweeling daar niet wakker van geworden?
Niet meer actief op Fok!
pi_53075709
Ik las ook in de bijlage van de Volkskrant dat de vader "hoog" in de "vrijmetselaarij" zit....
Wat dat precies inhoud weet ik ook niet. Dat is toch een zeer geheimzinnige secte waar alleen mannen lid van zijn?
  maandag 10 september 2007 @ 17:10:04 #264
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53075782
quote:
Op maandag 10 september 2007 17:06 schreef crohntje het volgende:
Ik las ook in de bijlage van de Volkskrant dat de vader "hoog" in de "vrijmetselaarij" zit....
Wat dat precies inhoud weet ik ook niet. Dat is toch een zeer geheimzinnige secte waar alleen mannen lid van zijn?
Klopt, al zijn er tegenwoordig ook wel gemengde loges. En je mag er als lid niet over naar buiten treden.
Niet meer actief op Fok!
pi_53075843
Zo geheimzinnig is de vrijmetselarij niet. Veel welgestelde mannen zijn daar lid van. Voor vrouwen heb je o.a. de orde van de weefsters. Maar wat zou dat hier mee te maken hebben?

Ik ga nog steeds uit van een ongeluk, ook voor mijn eigen gemoedsrust hóóp je bijna dat de ouders het zelf gedaan hebben (per ongeluk).
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  maandag 10 september 2007 @ 17:16:27 #266
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53075899
quote:
Op maandag 10 september 2007 17:13 schreef Igraine het volgende:
Zo geheimzinnig is de vrijmetselarij niet. Veel welgestelde mannen zijn daar lid van. Voor vrouwen heb je o.a. de orde van de weefsters. Maar wat zou dat hier mee te maken hebben?

Ik ga nog steeds uit van een ongeluk, ook voor mijn eigen gemoedsrust hóóp je bijna dat de ouders het zelf gedaan hebben (per ongeluk).
mensen houden van complottheorietjes hè . Misschien offeren de vrijmetselaars wel kinderen!
Niet meer actief op Fok!
pi_53076285
quote:
Op maandag 10 september 2007 16:22 schreef tbl1966 het volgende:

[..]

Dit is een belangrijk punt wat je maakt. Hierdoor moet je toch ook sceptisch tegen de getuigenverklaringen van bijvoorbeeld het restaurantpersoneel aankijken. Waarom/door weten zij zo precies en zeker hoe laat of wanneer de ouders zijn binnengekomen. Hoe weet dit personeel zo zeker hoe laat en hoe vaak de ouders of de vrienden van de ouders van de tafel zijn weggegaan. Hebben ze dit getimed, stonden ze met een horloge bij de deur om te kijken hoe vaak, zo ja, wisten ze dan dat ze deze mensen in de gaten moesten houden omdat er wat te gebeuren stond?

Nee natuurlijk niet, want ze wisten niet waarop ze moesten letten, maar het wordt wel door sommigen gebruikt om de verschillen in de getuigenverklaringen in een kwaad daglicht te stellen.
Voor zo ver ik het heb begrepen, hebben de obers alleen gezegd dat geen van de volwassenen de tafel die avond heeft verlaten. Dat is wel iets anders. Tijdens het opdienen van het eten hadden er, als het verhaal van de McCann-groep zou kloppen, geregeld lege stoelen moeten zijn (zal al snel een kwartiertje duren, zo'n check). Die lege stoelen waren er volgens de obers niet. Je hoeft niet extra opmerkzaam te zijn om je dát als ober te herinneren, toch?
pi_53076506
quote:
Op maandag 10 september 2007 16:22 schreef tbl1966 het volgende:

[..]

omdat zij aan het wérk waren en je dan dus eerder geneigd bent tijd in de gaten te houden, en in dat beroep ook de gasten, want die moet jij bedienen?

de gasten zijn vrij en vermaken zich met drank en eten, en letten nergens op, en moeten dus denk ik iets dieper in het geheugen graven dan nuchter en oplettend want werkend personeel.

het personeel kwam niet met exacte tijden aan, dat deden de ouders en de vrienden, en die verklaringen spoorden dus niet.

wat het personeel wel deed is constateren dat er veel gezopen is, en dat volgens hen, en ik zelf iig heb nergens gezien dat iemand hier of elders de verklaringen van het personeel als doorslaggevend ziet, er niemand van de groep de tafel verlaten heeft.

dat is iets wat je je wel makkelijk kunt herinneren natuurlijk als bedienend personeel.
pi_53076695
quote:
Op maandag 10 september 2007 16:54 schreef Viking84 het volgende:
Zie net op de site van de Telegraaf dat de politie dreigt de McCanns uit de ouderlijke macht te ontzetten. In dat geval raken ze dus ook de tweeling kwijt.

Ja gosh, dat gaat wel érg ver, hoor . Ik bedoel: bewijs eerst maar eens dat ze die kinderen mishandeld hebben.

bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)ing_kwijt.html?p=2,1
De Portugese politie is lekker bezig

Toch zullen ze, lijkt me, wel hun redenen hebben. Er wordt veel geopperd dat de politie bang is voor gezichtsverlies, omdat de zaak al zo lang sleept, en dat ze dáárom naar de McCanns wijzen. Maar met een valse beschuldiging - en dan nog zo'n spectaculaire! - is het risico op gezichtsverlies ENORM. Het zou een historische miskleun zijn. Onvergeeflijk stom. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de politiemensen dit hebben aangedurfd zonder vrij zeker te zijn van hun zaak. Zo niet behoorlijk zeker, of zelfs: zo goed als zeker.

Dat kan natuurlijk ook mijn naïviteit zijn... maar ja, om je als politie nou in dit heftige mediacircus te storten met halfslachtige aantijgingen... dan denk je toch eerst wel drie keer na?

maandag 10 september 2007 @ 17:56:03 #270
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53076793
Die verklaringen van die obers, zijn die kort na de verdwijning van Maddie afgelegd?
Niet meer actief op Fok!
pi_53077833
quote:
Op maandag 10 september 2007 17:56 schreef Viking84 het volgende:
Die verklaringen van die obers, zijn die kort na de verdwijning van Maddie afgelegd?
Ik heb gezocht, maar ik kan die tekst niet terugvinden. Anyhow: of ze nou wél of niet zijn gaan checken, het is eigenlijk irrelevant (tenzij je ervan uitgaat dat de hele vriendengroep bij het moordcomplot is betrokken, maar dat is menselijkerwijs onmogelijk, lijkt mij).

Wel lees ik net in NRC de volgende zin, die mij tóch weer aan het twijfelen brengt: "De suggestie van de politie was dat de McCanns de auto, die ze 25 dagen ná de verdwijning van Maddie huurden, hadden gebruikt om haar stoffelijk overschot af te voeren. Op dat moment volgde de hele wereld hen echter al op de voet."

Tja, met al die cameraploegen en nieuwsgierigen om je heen, is het lastig om een lijk te verstoppen... Slimmer was in dat geval geweest om even te wachten met de 'emotionele oproep' en het mediacircus, maar dat deden ze meteen al de dag na de verdwijning (4 mei).

Blijft over de theorie dat ze het lichaam al éérder hebben verdonkeremaand - maar eerder hadden ze nog geen auto tot hun beschikking en zou het echtpaar dus met de dode Maddie in hun armen (of slepend met een loodzware koffer) op pad zijn gegaan, dwars door de straten van het vakantiedorp, op zoek naar een geheime plek.

Nóg minder logisch.

Ik zou gewoon niet kunnen bedenken wanneer (en vooral: hoe! en waar!) ze zich van het lijk hebben ontdaan. In de nacht van de verdwijning, 3 op 4 mei, waren ze omringd door politiemensen en buurtgenoten en God weet wie nog meer. En meteen de eerste dag (4 mei) hebben ze hun oproep gedaan. Het mediacircus kwam direct op stoom, alle schijnwerpers waren op de McCanns gericht. Om onder die extreme omstandigheden 25 dagen met een lijk in je maag gesplitst te zitten... om er onder het oog van de hele wereld tóch ongezien vanaf te komen... dan ben je wel héél koelbloedig. (Dan zou ik bijna zeggen: respect - als het niet zo treurig was).

Ik neig weer naar onschuldig
pi_53078793
en om daar dan een schepje bovenop te doen .. waar sla je zo'n lijk op voor 25 dagen zonder dat het begint te stinken ?
pleased to meet you
pi_53079582
quote:
Op maandag 10 september 2007 17:13 schreef Igraine het volgende:

Zeg! Dit kan wel eens de sleutel zijn tot de oplossing!

En voor je eigen gemoedsrust?
pi_53079865
quote:
Op maandag 10 september 2007 18:43 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ik neig weer naar onschuldig
Ik al maanden... Ik kan er niet bij.....en ik weet dat die dingen gebeuren, maar zochten die ouders van al die andere (vermoorde) kinderen zélf ook de publiciteit? En dan zo'n mediacircus. Als,als ze Maddie zelf hadden verborgen dan was dat een haastklus geweest en dicht in de buurt van het plaatsje. Ze was dan zó gevonden. Een pas geschept graf valt op, een omgeploegd stuk grond valt op, een in zee gegooid kindje spoelt aan, ga maar door. En hebben ze dan een grafje gegraven met hun speelgoed schepje? Of waren ze zo verdomd goed op de hoogt van de stroomgetijden???
pi_53080509
quote:
'Police Match DNA To Hire Car'

Updated: 19:24, Monday September 10, 2007

Police in Portugal say they have found DNA evidence that the body of Madeleine McCann was in the family's hire car five weeks after she went missing, sources have told Sky News.

Sky crime correspondent Martin Brunt said police felt the find was "the most damning evidence".

Meanwhile, papers outlining any evidence against Gerry and Kate McCann will be passed to the Public Prosecutor in Portugal.
http://news.sky.com/skynews/article/0,,91210-1283359,00.html

over waar het lijkje van Maddie zou kunnen liggen:

rond mei/juni werd er nogal al wat aan de weg gewerkt daar in Praia da Luz.
zou misschien kunnen dat ze onder een stoeprand ligt, volgestort met cement bijvoorbeeld.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  Moderator maandag 10 september 2007 @ 20:43:04 #276
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_53080618
quote:
Op maandag 10 september 2007 20:38 schreef Caesu het volgende:

[..]

http://news.sky.com/skynews/article/0,,91210-1283359,00.html

over waar het lijkje van Maddie zou kunnen liggen:

rond mei/juni werd er nogal al wat aan de weg gewerkt daar in Praia da Luz.
zou misschien kunnen dat ze onder een stoeprand ligt, volgestort met cement bijvoorbeeld.
Ik word gewoon misselijk bij het idee..
  maandag 10 september 2007 @ 21:09:04 #277
84328 Lllaura
painting pictures
pi_53081195
quote:
Op maandag 10 september 2007 20:43 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik word gewoon misselijk bij het idee..
So do I...

Sorry, laffe tvp. Kan niets bedenken wat nog niet gezegd is...
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
  maandag 10 september 2007 @ 21:35:31 #278
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_53081797
quote:
Op maandag 10 september 2007 19:25 schreef moussie het volgende:
en om daar dan een schepje bovenop te doen .. waar sla je zo'n lijk op voor 25 dagen zonder dat het begint te stinken ?
Precies. Dit is toch idioot. De portugese politie weet heel goed hoe een lijk er na 25 dagen aan toe is. Geloven ze serieus dat dat kind na al die tijd in de kofferbak gelegd en vervoerd is?
It's not a lie, if you believe
  maandag 10 september 2007 @ 21:37:35 #279
84328 Lllaura
painting pictures
pi_53081876
quote:
Op maandag 10 september 2007 21:35 schreef 18konijn het volgende:

[..]

Precies. Dit is toch idioot. De portugese politie weet heel goed hoe een lijk er na 25 dagen aan toe is. Geloven ze serieus dat dat kind na al die tijd in de kofferbak gelegd en vervoerd is?
As je in paniek bent, ben je tot veel in staat. Ook daartoe, denk ik...
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_53082364
als je je kind per ongeluk hebt gedood wat moet ik me dan daarbij voorstellen?
in je slaap erbovenop rollen zodat het stikt.
in een auto laten zitten waar het stikte?
tijdens het baden een radio die op de rand stond laten vallen?

en waarom zoveel moeite dan doen om dit te verzinnen waarom niet eerlijk zijn over eenm tragische dood waar je eigenlijk geen schuld aan hebt :S
  maandag 10 september 2007 @ 22:04:46 #281
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53082749
quote:
Op maandag 10 september 2007 21:53 schreef Bresser het volgende:

en waarom zoveel moeite dan doen om dit te verzinnen waarom niet eerlijk zijn over eenm tragische dood waar je eigenlijk geen schuld aan hebt :S
De theorie van Nadine is een mooie, namelijk: een overdosis. Maddie krijste 's avonds de boel bij elkaar en ze zouden haar een slaapmiddel gegeven kunnen hebben. Het schijnt dat de McCanns dat namelijk wel eens deden. Slaapmiddel en kinderen zijn een linke combinatie, dus een overdosis is zo gegeven. Wel erg link van de ouders, natuurlijk. Dat zou ook verklaren waarom ze er een ontvoeringsverhaal omheen verzinnen: een ouder die zijn kind, tegen de medische voorschriften in, een slaapmiddel geeft wat dan ook nog een overdosis blijkt te zijn, is dodelijk voor je carrière.

Een andere, maar naar mijn idee minder waarschijnlijke theorie, is dat Maddie mishandeld werd en een fatale tik heeft ontvangen van één van beide ouders.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 10 september 2007 @ 22:06:04 #282
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53082797
DNA van vermiste Maddie in huurauto ouders

Goed, dit is dus fataal...
quote:
In de kofferbak van de auto was een volledige match met Maddie's dna wat het meest overtuigende bewijs is in de hele zaak.
in de kofferbak nog wel... dit zou dus zeggen dat ze inderdaad met het lijk hebben rondgereden, maar hoe ze dat hebben klaargespeeld in dat mediacircus is mij een raadsel.
Niet meer actief op Fok!
pi_53082857
Hier was net op tv dat de ouders het al zeker gedaan hadden zei mijn huisbaas...

Het kan natuurlijk dat ze dat gewoon geintepreteerd heeft van het nieuws, anders zou ik het erg vaag vinden dat de IJslanders wel al weten dat zij het gedaan hebben itt de rest van de wereld Jammer genoeg spreek ik niet genoeg IJslands om het ff te checken....
pi_53082974
quote:
Op maandag 10 september 2007 21:53 schreef Bresser het volgende:

Lees het topic eens man
pi_53082998
quote:
Op maandag 10 september 2007 22:13 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Lees het topic eens man
ik ga toch niet al die topics doorspitten.
pi_53083000
quote:
Op maandag 10 september 2007 22:06 schreef Viking84 het volgende:

[..]

in de kofferbak nog wel... dit zou dus zeggen dat ze inderdaad met het lijk hebben rondgereden, maar hoe ze dat hebben klaargespeeld in dat mediacircus is mij een raadsel.
Dat is ook EXACT wat ik dacht. Ik weet 100% zeker dat er 24/7 politie of journalisten deze mensen in de gaten hebben gehouden
pi_53083019
quote:
Op maandag 10 september 2007 22:06 schreef Viking84 het volgende:

[..]

en dan nog wel DNA uit bloed van Maddie ònder de bekleding van de kofferbak.
dus bekleding is eruit gehaald tijden het vervoeren denk ik dan.
quote:
Police say they have evidence that Madeleine McCann's body was in the boot of her parents hire car - after the little girl went missing.

Sources told Sky News that there is a "full DNA match" which proves Madeleine was in the boot of the car.

The "full match" is 99 per cent certain.

Earlier it was claimed that "biological fluids" believed to be blood with Madeleine's DNA were found underneath the upholstery in the boot of the McCanns' rented Renault Scenic.

It is understood these two pieces of evidence are seperate and one has a partial match to the little girl's DNA.
http://www.dailymail.co.u(...)in_article_id=481028

kan ook zijn dat een paar dagen nadat ze die auto huurden en Rome waren iemand dat DNA in die auto heeft geplaatst.
of familieleden/vrienden hebben die auto gebruikt terwijl ze weg waren.

als de openbaar aanklager al deze bewijzen in handen heeft verwacht je toch wel dat de McCann's nu officieel zullen worden aangeklaagd en een arrestatiebevel/uitleveringsverzoek zal worden uitgegeven.
  maandag 10 september 2007 @ 22:17:48 #288
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53083037
quote:
Op maandag 10 september 2007 22:15 schreef Bresser het volgende:

[..]

ik ga toch niet al die topics doorspitten.
Heb ik toch ook gedaan, pipo . Jij wilt het kennelijk niet graag genoeg weten .
Niet meer actief op Fok!
pi_53083060
Ze zouden ook eens kunnen onderzoeken wie die auto heeft gehuurd ten tijde van de begindagen van de ontvoering...
  maandag 10 september 2007 @ 22:20:29 #290
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53083097
quote:
Op maandag 10 september 2007 22:17 schreef Caesu het volgende:

[..]

en dan nog wel DNA uit bloed van Maddie ònder de bekleding van de kofferbak.
dus bekleding is eruit gehaald tijden het vervoeren denk ik dan.
[..]

http://www.dailymail.co.u(...)in_article_id=481028

kan ook zijn dat een paar dagen nadat ze die auto huurden en Rome waren iemand dat DNA in die auto heeft geplaatst.
of familieleden/vrienden hebben die auto gebruikt terwijl ze weg waren.
lijkt me niet. Het was dus een huurauto en die breng je terug als je hem gebruikt hebt.
En hoe komt dat bloed dan onder de bekleding vd kofferbak terecht?

Ik ben benieuwd hoe snel er een bekentenis komt.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 10 september 2007 @ 22:22:47 #291
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53083152
quote:
Op maandag 10 september 2007 22:18 schreef crohntje het volgende:
Ze zouden ook eens kunnen onderzoeken wie die auto heeft gehuurd ten tijde van de begindagen van de ontvoering...
Het is wel hééééél toevallig als de ontvoerder die auto ook heeft gehuurd.
Niet meer actief op Fok!
pi_53083221
quote:
Op maandag 10 september 2007 22:20 schreef Viking84 het volgende:

[..]

lijkt me niet. Het was dus een huurauto en die breng je terug als je hem gebruikt hebt.
En hoe komt dat bloed dan onder de bekleding vd kofferbak terecht?

Ik ben benieuwd hoe snel er een bekentenis komt.
die huurauto brengen ze dus niet terug.
ze hebben hem gister ook niet teruggebracht. hij staat nu nog bij hun villa in Praia da Luz.

ik denk niet dat ze telkens die huurauto hebben ingeleverd tijdens hun bezoekjes aan Rome, Amerika, Nederland etc.
op het moment dat ze buiten Portugal zijn is de aandacht wel verlegd.
dus het zou slim zijn om juist dan handlangers in te zetten om met die huurauto bepaalde klusje af te handelen.
pi_53083322
Jeetje, wat een toestand. Kan best zijn dat één van die vrienden echt die man (wie dat ook moge zijn) heeft gezien met dat meisje in z'n armen die avond, en misschien heeft hij Maddie gelijk naar die huurauto (geparkeerd in een Rent-a-Carpark ergens?) gebracht, het lijkje ergens laten verdwijnen, auto schoongemaakt en naderhand door de McCanns gehuurd en wisten zij misschien niet eens dat het deze auto was waar Maddie mee is vervoerd of hebben ze helemaal niet geweten wat er met het lichaampje is gebeurd, vandaar dat ze voor een deel echt kunnen zeggen, waar is Madeleine?
pi_53083349
quote:
Op maandag 10 september 2007 22:22 schreef Viking84 het volgende:

[..]

in ieder geval een gigantische plotwending voor een eventueel script
  maandag 10 september 2007 @ 22:31:00 #295
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53083355
@ Suko: geloof je dat nu echt? .
Niet meer actief op Fok!
pi_53083451
quote:
Op maandag 10 september 2007 22:22 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Da's waar. Maar ik lees hier wel meer héééééél onvoorstelbare dingen. En hoe groot is dat Praia del L. wel niet. Hoeveel garage's met huurauto's zullen er zijn? In de misschien iets duurdere klasse?
Ja, ik weet het, ik ga ver, maar toch.
pi_53083478
De ouders zijn de daders zoals ik al dacht in het begin van heel dit drama, je ziet vaak genoeg dat de ouders het uiteindelijk zelf gedaan hebben.

DNA in de huurauto gevonden van het lijk, hoeveel bewijs wil je nog meer?
ze kunnen zo na checken wie er allemaal in die auto heeft gereden.
Nothing to see here, carry on
pi_53083581
ze hebben heus wel het logboek van de huurauto opgevraagd om al de huurders even te checken.
maar ze gaan ook niet alleen af op dat DNA in auto.
quote:
McCanns' phone line tapped

The statements and evidence which have been gathered by Portuguese Police over the last 132 days is colossal, amounting to thousands of pages.

But they contain not just the much-discussed forensic reports of blood stains and other material but also, Channel 4 News understands, transcripts of recorded phone conversations the McCanns have had with others over many weeks. There is also evidence from emails they have sent and received.
http://www.channel4.com/n(...)e+line+tapped/786152
(inclusief video)
pi_53083684
quote:
Op maandag 10 september 2007 22:31 schreef Viking84 het volgende:
@ Suko: geloof je dat nu echt? .
Neu, ook niet echt, ik denk hardop en denk mee met jullie, dammit wat een drama en nu raken ze misschien de twins ook nog kwijt. Kate McCann told to 'confess or lose the twins' by police
pi_53083689
Het lijkt er meer op dat de politie van Portugal een vies spelletje speelt, omdat zij na hun gestuntel moeten scoren en dat zij over de rug van de ouders. Elke keer informatie lekken, maar niet met harde bewijzen komen. Wel melden dat er DNA in de auto is gevonden, maar niet melden uit welk lichaamsmateriaal dat DNA is gehaald? Het blijft enkel bij verdachtmakingen.

Natuurlijk kan het zo zijn dat de ouder(s) inderdaad zelf dader(s) zijn, maar de wijze waarop de politie in Portugal met deze zaak omgaat is niet wat je van een goed opsporingsonderzoek zou verwachten.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')