Blijft toch weer sneu hoe Buitenhof altijd weer zo lekker weet te polderen over ditjes in datjes in eigen land. Over een nieuwe mogelijke grote 9/11 aanslag in Amerika hoor je ze niet en over een mogelijke aanval op Iran die vrij reëel is hoeft al helemaal niet gepraat te wordenquote:De rechtsstaat onder vuur?
Nederland telt naar schatting 2500 potentiële moslimactivisten. De roep om meer veiligheid en onorthodoxe maatregelen klinkt met de dag luider. In de strijd tegen het terrorisme kondigde minister Hirsch Ballin van Justitie donderdag een nieuwe wet aan die het mogelijk maakt Nederlandse staatsburgers hun paspoort af te nemen. In Buitenhof gaat hij in op de vraag of de terrorismewetgeving leidt tot het oprekken van de grenzen van de rechtstaat.
Polarisatie in de Polder
Het politieke klimaat is verhard. Maar ook in het publieke debat is er weinig ruimte voor nuance en de maatschappelijk omgangsvormen verruwen navenant. Is de Nederlandse samenleving steeds verder aan het polariseren? Buitenhof zal in de serie ‘Polarisatie in de Polder’ wekelijks een gast uitnodigen die met de thermometer in de hand de temperatuur opneemt van ons land. Deze week René Boomkens, hoogleraar sociale en cultuurfilosofie van de Rijksuniversiteit Groningen
Baas in eigen buik
Staatssecretaris Jet Bussemaker praat, naar aanleiding van de nota Ethiek, over het abortusbeleid onder het nieuwe kabinet.
Presentatie: Rob Trip
Columnist: Max Pam
Zoals de steeds verder oprukkende politiestaat bedoel je?quote:Op zondag 9 september 2007 10:41 schreef pberends het volgende:
Wanneer gaan de idioten van Buitenhof het over echt belangrijke zaken hebben?
Onze polderdictator WIL niet bij Buitenhof komen. Hij dult geen kritische vragen.quote:Op zondag 9 september 2007 10:41 schreef pberends het volgende:
Dat is immers niet belangrijk. En als ze bij Buitenhof echt ballen hebben nodigen ze Geert WIlders eens een keer uit ipv over hem te praten.
Daar is het bericht in de OP ook weer een mooi voorbeeld vanquote:Op zondag 9 september 2007 10:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoals de steeds verder oprukkende politiestaat bedoel je?
Gelukkig maar.quote:Op zondag 9 september 2007 12:09 schreef Pool het volgende:
Waarom de marginale Geert Wilders uitnodigen als je ook één van de belangrijkste ministers van de grootste partij van het land kunt komen laten praten?
En volgens mij zijn er jaarlijks nog altijd veel meer abortussen dan doden door aanslagen.
Wilders wil zelf niet naar dat soort programma's omdat ie ze te links vindtquote:Op zondag 9 september 2007 10:41 schreef pberends het volgende:
Buitenhof zondag 9 september 2007, 12.10 uur, Nederland 1...
[..]
Blijft toch weer sneu hoe Buitenhof altijd weer zo lekker weet te polderen over ditjes in datjes in eigen land. Over een nieuwe mogelijke grote 9/11 aanslag in Amerika hoor je ze niet en over een mogelijke aanval op Iran die vrij reëel is hoeft al helemaal niet gepraat te worden. Dat is immers niet belangrijk. En als ze bij Buitenhof echt ballen hebben nodigen ze Geert WIlders eens een keer uit ipv over hem te praten.
Uiteraard.quote:Op zondag 9 september 2007 15:43 schreef pberends het volgende:
Ach, jullie hebben allemaal ongelijk.
Vannacht, iets na 12 uur. Wellicht staat het eerder op de website van Buitenhof.quote:Op zondag 9 september 2007 14:14 schreef ethiraseth het volgende:
Iemand trouwens enig idee wanneer je de aflevering kan terugzien op uitzendinggemist.nl?
Omdat hij samen met Rudy Andeweg en nog één of twee anderen tot de meest vooraanstaande Nederlandse politicologen behoort.quote:Op zondag 9 september 2007 16:00 schreef Toad het volgende:
[..]
Vannacht, iets na 12 uur. Wellicht staat het eerder op de website van Buitenhof.
Ik zie dat Jos de Beus columns mag gaan doen. Ik begrijp echt niet waarom 'iedereen' hem om commentaar vraagt bij een politieke gebeurtenis.
Andeweg hoor je niet eens zo vaak. Meestal zijn het de grote Drie uit de hoofdstad en Van Schendelen die hun zegje mogen doen. Overigens alweer een mooie aanwijzing voor het Amsterdamcentrisme van de media.quote:Op zondag 9 september 2007 16:19 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Omdat hij samen met Rudy Andeweg en nog één of twee anderen tot de meest vooraanstaande Nederlandse politicologen behoort.![]()
Andeweg is inderdaad minder prominent aanwezig in de media. Jammer genoeg, want de man zou een uitstekende columnist zijn.quote:Op zondag 9 september 2007 16:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Andeweg hoor je niet eens zo vaak. Meestal zijn het de grote Drie uit de hoofdstad en Van Schendelen die hun zegje mogen doen. Overigens alweer een mooie aanwijzing voor het Amsterdamcentrisme van de media.
Hehe, ben je zelf een Leidse student toevallig?quote:Op zondag 9 september 2007 16:29 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Andeweg is inderdaad minder prominent aanwezig in de media. Jammer genoeg, want de man zou een uitstekende columnist zijn.
Als ik hem in de media hoor, valt hij enorm tegen. Met zijn proteststem op Balkenende.quote:Op zondag 9 september 2007 16:19 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Omdat hij samen met Rudy Andeweg en nog één of twee anderen tot de meest vooraanstaande Nederlandse politicologen behoort.![]()
Een afgestudeerd Leids politicoloog.quote:Op zondag 9 september 2007 16:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hehe, ben je zelf een Leidse student toevallig?![]()
Je bent in de war met De Beus.quote:Op zondag 9 september 2007 16:33 schreef Toad het volgende:
[..]
Als ik hem in de media hoor, valt hij enorm tegen. Met zijn proteststem op Balkenende.
Van Schendelen was ooit betrokken bij het hele LPF avontuur, vooral om conflicten te proberen de-escaleren. Ook alweer zoiets waar je je vraagtekens bij zet.quote:Van Schendelen en Andeweg vind ik wel oke.
Ik werk bij een ministerie.quote:Op zondag 9 september 2007 16:46 schreef Klopkoek het volgende:
Owja Plato, wat voor werk doe je nu met je bul?
Ja maar hij - De Beus - gaat nu ook de columns bij Buitenhof doen!quote:
En dan heb je ook nog Ruud Koole, nu nog interim partijvoorzitter bij de PvdA. En ik meen dat Andeweg betrokken was bij een partijrapport van de PvdA. En De Beus heeft meegeschreven aan het PvdA verkiezingsprogramma van '94. Wel een aardige discussie die je dus aan probeert te zwengelen.quote:Sowieso kun je je afvragen of het wenselijk is of hoogleraren politicologie zich met het politieke spel bemoeien. Opvallend is (althans, dat valt mij op) dat je vooral de politicologen die actief zijn binnen een partij vaak hoort in de media. Denk maar aan de PvdA-mastodonten Krouwel, De Beus en Van Praag. Je kunt je afvragen of dat wenselijk is, belemmert dat niet je onafhankelijkheid? Je wordt immers niet door de staat betaald om actie te voeren maar om wetenschap te bedrijven. Waar ligt de grens?
Hij heeft toen ook nog de coalitieonderhandelingen een tijdje geleid in Rotterdam.quote:Van Schendelen was ooit betrokken bij het hele LPF avontuur, vooral om conflicten te proberen de-escaleren. Ook alweer zoiets waar je je vraagtekens bij zet.
Dat klopt, maar hij is verder niet echt actief in die partij en het vormt dan ook geen probleem. Bij Koole kun je daar wel twijfels over hebben, zeker omdat hij hoogleraar Nationale Politiek is. Maar goed, dat is inderdaad off topic.quote:Op zondag 9 september 2007 16:55 schreef Toad het volgende:
En ik meen dat Andeweg betrokken was bij een partijrapport van de PvdA.
Hebben ze gedaan. Hij wil niet.quote:Op zondag 9 september 2007 10:41 schreef pberends het volgende:
En als ze bij Buitenhof echt ballen hebben nodigen ze Geert WIlders eens een keer uit ipv over hem te praten.
Krouwel heeft ooit in de gemeenteraad van Amsterdam of Amstelveen gezeten voor de PvdA. Bovendien heeft ie meegeschreven aan wat PvdA-rapporten (zoals dat Vreeman rapport).quote:Op zondag 9 september 2007 17:08 schreef SCH het volgende:
Krouwel een PvdA-mastodont? Hoe kom je daarbij Klopkoek.
Volgens mij is/was Andeweg de vaste politicoloog van Twee/EenVandaag.
Hehe, ik snap het. Het is topsecretquote:
Krouwel kan het leuk brengen, ook in colleges trouwens dus het is logisch dat je als journalist vaak bij hem aan klopt. En het vaak ook zinnig wat ie zegt.quote:Op zondag 9 september 2007 17:24 schreef SCH het volgende:
Ik heb Krouwel vaak meegemaakt en hij is uberkritisch als het om de PvdA gaat, dus ik vind hem als deskundige geen PvdA-er.
Bovenberg is een unverfroren CDA-er trouwens, maar dan eigenlijk een econoom.
Hij wil Buitenhof zelfs laten verbieden en alle subsidie per direct laten stop zetten.quote:Op zondag 9 september 2007 17:09 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Hebben ze gedaan. Hij wil niet.
Dat mag niet hoor, dat is demoniseringquote:Op zondag 9 september 2007 17:32 schreef Klopkoek het volgende:
Eigenlijk zou De Beus volgende week moeten zeggen waar het op staat: Wilders verspreidt losse flodders die de ene keer gelijkenissen vertonen met het fascisme
Normaal is buitenhof toch behoorlijk links en poldermodel ingesteldquote:Op zondag 23 september 2007 12:33 schreef Toad het volgende:
Wat een rechts programma is dat Buitenhof toch.
Net een conservatieve mening van De Beus en nu één of andere rechtse publicist.
Gaan hier mijn belastingcenten naartoe?
Tuurlijk SCH en jij bent hetroquote:Op zondag 23 september 2007 12:42 schreef SCH het volgende:
Het is altijd rechts geweest, die hele Publieke Omroep is zo rechts als de neten.
quote:Op zondag 23 september 2007 12:45 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Normaal is buitenhof toch behoorlijk links en poldermodel ingesteld
En ook nog Simonis in de uitzending!quote:Op zondag 23 september 2007 12:42 schreef SCH het volgende:
Het is altijd rechts geweest, die hele Publieke Omroep is zo rechts als de neten.
Dat pak van Rob Trip, hoe rechts
Dat zegt niet zo veel, want Jos de Beus is ook heel kritisch mbt de PvdA, maar toch speelt dat PvdA'er zijn wel mee (al heeft ie de laatste keer CDA gestemd).quote:Op zondag 9 september 2007 17:24 schreef SCH het volgende:
Ik heb Krouwel vaak meegemaakt en hij is uberkritisch als het om de PvdA gaat, dus ik vind hem als deskundige geen PvdA-er.
De Beus had ooit gezegd dat NieuwRechts wel erg rechts en conservatief is, maar niet extreem rechts, maar was toch wel wat verrast toen hij maanden later hoorde dat NieuwRechts dat op hun site quotete.quote:Op zondag 9 september 2007 17:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hij wil Buitenhof zelfs laten verbieden en alle subsidie per direct laten stop zetten.
Eigenlijk zou De Beus volgende week moeten zeggen waar het op staat: Wilders verspreidt losse flodders die de ene keer gelijkenissen vertonen met het fascisme en de andere keer op slap gewouwel over bejaardentehuizen en fatsoen lijkt.
Het was RightwingSunday, de rest van het jaar is gewoon weer linksquote:Op zondag 23 september 2007 13:07 schreef Jurgen21 het volgende:
Ik vond Buitenhof vandaag zeer boeiend
Dat gaat eigenlijk niet samen, want het poldermodel is noch links noch rechts (en ook niet recht door zeequote:Op zondag 23 september 2007 12:45 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Normaal is buitenhof toch behoorlijk links en poldermodel ingesteld
Ik was al verrast. Een bisschop die het christelijke geloof verdedigt en de islam een veeg uit de pan geeft, een conservatieve essayist uit het VK met een afkeer van de verzorgingstaat. Toch zonde dat Erik Jurgens de uitzending dan weer verpestquote:Op zondag 23 september 2007 13:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Het was RightwingSunday, de rest van het jaar is gewoon weer links![]()
Wat is er mis met Jurgens? Hij weet dingen altijd rustig te vertellen.quote:Op zondag 23 september 2007 13:22 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ik was al verrast. Een bisschop die het christelijke geloof verdedigt en de islam een veeg uit de pan geeft, een conservatieve essayist uit het VK met een afkeer van de verzorgingstaat. Toch zonde dat Erik Jurgens de uitzending dan weer verpest![]()
Simonis is niet bepaald gematigd te noemen. Als het een Imam was was ie al lang uitgezet.quote:Op zondag 23 september 2007 13:06 schreef Klopkoek het volgende:
Simonis met z'n anti-Islam uitspraken terwijl de Rooms Katholieke kerk zelf in 1853 Nederland ongevraagd binnenstormde![]()
Inderdaad. Kennelijk hebben ze de kritiek ter harte genomen dat het een PvdA feestje was.quote:Op zondag 23 september 2007 13:07 schreef Jurgen21 het volgende:
Ik vond Buitenhof vandaag zeer boeiend
Precies.quote:Op zondag 23 september 2007 13:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Simonis is niet bepaald gematigd te noemen. Als het een Imam was was ie al lang uitgezet.
Het niveau was een stuk lager. Dalrymple was wel wat softer als normaal, is ie misschien bang voor Nederland? Wellicht hebben al die kogels van links toch nut gehadquote:Op zondag 23 september 2007 13:33 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Inderdaad. Kennelijk hebben ze de kritiek ter harte genomen dat het een PvdA feestje was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |