Ja, omdat het Merwede-kanaal met al haar woonboten + 3 roeiverenigingen erg druk is, mogen Orca + Triton elk jaar een max. aantal nieuwe leden aannemen. Daarnaast wordt ook geprobeerd om de m/v ratio een beetje in evenwicht te houden. Dan kun je constructies krijgen als 'voor elke jongen die lid wordt, wordt een meisje 'ingeloot'.quote:Op zaterdag 8 september 2007 17:58 schreef theSummoner het volgende:
Ik mis iets: waarvoor wordt geloot? Uberhaupt voor toelating tot Orca en Triton??
Goede zaak! Ga je weer skiffen, of heb je een ploeg gevonden?quote:Op zondag 9 september 2007 09:30 schreef ocf81 het volgende:
Overigens kruipt het bloed waar het niet gaan kan en ben ik weer vol aan de slag voor weer een jaar wedstrijdroeien. Hopelijk maak ik nu eens een volledig seizoen mee zonder blessureleed of geharrewar met coaches.
Wat is CC?quote:Op zondag 9 september 2007 14:07 schreef ocf81 het volgende:
Het plan is om mee te doen met de selectie voor een viertje. Of dat viertje ook CC gaat doen is nog niet duidelijk, maar daar wordt wel over nagedacht. In ieder geval is de intentie om een ploeg te vormen met zware jongens die hard willen roeien.
Ah, de utrechtse verenigingen hebben ook een vrouwenoverschot?quote:Op zondag 9 september 2007 11:01 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Ja, omdat het Merwede-kanaal met al haar woonboten + 3 roeiverenigingen erg druk is, mogen Orca + Triton elk jaar een max. aantal nieuwe leden aannemen. Daarnaast wordt ook geprobeerd om de m/v ratio een beetje in evenwicht te houden. Dan kun je constructies krijgen als 'voor elke jongen die lid wordt, wordt een meisje 'ingeloot'.
Vrouwenoverschot inderdaad.... (zit zelf ook nog eens op een opleiding met 80% dames). Maar natuurlijk wordt er gekeken naar ervaring. Ben je jeugdroeier of heb je al in je studententijd geroeid dan denk ik niet dat de "loting" iets is om je druk over te maken.quote:Op zondag 9 september 2007 23:01 schreef cryforhelp het volgende:
[..]
Ah, de utrechtse verenigingen hebben ook een vrouwenoverschot?
Hoe zit dat nou eigenlijk met ouderejaars, als je aankomt: 'ik ben X jaar bij een andere stad lid geweest en kom nu hier een master doen en een beetje roeien'. Zijn je kansen dan een stuk beter, of boeit ervaring niet?
Bij ons is het zo dat jeugdroeiers gewoon worden ingedeeld bij een afroeiploeg om daarna de afroeicoaches te helpen bij het coachen van de onervaren roeiers. Hierdoor leren ze ook veel mensen kennen, in plaats van alleen jeugdroeiers. Als ze zelf willen roeien kunnen ze meedoen met het programma voor ouderejaars competitieroeiers of voor de selectie voorbereiding.quote:Op zondag 9 september 2007 23:11 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Vaak zetten ze in de afroeitijd de 'ervaren' mensen ook in een ploeg bij elkaar. Want het is natuurlijk niet echt leuk als jij al jaren roeit om dan de eerste zoveel weken in een C4+ te moeten ploeteren
Dank jequote:Op zondag 9 september 2007 17:42 schreef Sjobber het volgende:
Ik help wel even: Dodona (Phocas - Nijmegen)
Een levende legende, al zeg ik het zelf.
Non taken, ik deel je meningquote:Op maandag 10 september 2007 11:00 schreef ocf81 het volgende:
Levende legendes zijn voor mij toch meer mensen zoals mevr. Karsten of Sir Redgrave. (no offence intended)
Ik was er zelf niet bij, volgend jaar hopelijk welquote:Op maandag 10 september 2007 14:18 schreef Thrawn het volgende:
Zeau, ook weer een weekendje bier zuipen in Leer achter de rug. Sneller konden we het niet maken, wel gezelliger
Enkel Apoc en z'n homies achter ons gelaten, de duitsers waren een maatje te groot voor onze instapboot. Vooral op zondag waren de verschillen tussen uitgeslapen duitsers en brakke euroieden redelijk groot.
Desalniettemin staat deze wedstrijd ook voor volgend jaar weer hoog op de agenda
Ahum, tweedejaarsselectie? Daar droomt Phocas alleen maar van...quote:Op maandag 10 september 2007 10:19 schreef Apoc2003 het volgende:
Overigens ben ik sinds afgelopen week weer aan het trainen. Tot en met eind oktober in de skiff (aflopen maandag m'n skiff 2 gehaald) en krachtrainen/circuittraining/ergometeren, vanaf dan tot en met half november steeds meer boordroeien waarna op 16 november de selectie voor de tweedejaarsploegen bekend wordt gemaakt
![]()
I'm with himquote:Op dinsdag 11 september 2007 20:46 schreef De_Brok het volgende:
Mijn visie op skiffen: het ZUIGT
OMG, wat een mentaliteit! zo ga je nooit hard en tevens is het wat mij betreft laf om zo je werk af te schuiven op de rest van de ploeg.quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:52 schreef Sjobber het volgende:
Ik moet ooit nog eens een 2k in een skiff gaan doen. Maar alleen de gedachten al...
Als ik vol stamp in zo een ding ben ik na 500 meter ofzo al gezien en kan ik het echt niet opbrengen om de rest nog hard roeiend af te maken. Dat terwijl je in een 4'tje gewoon even een paar halen 'op adem' kan komen door de anderen even het werk op te laten knappen ^^.
Ik geloof dat je dan wat aan je trainingsschema en raceopbouw moet gaan werken, want als je wel goed hard kan varen, dan moet 95% sort-of-hard ook wel kunnen. Bij mij werd er vaak gezegd dat er een klein verschil zat tussen standard haal en hard gaan, en dat het verschil met light veel te groot was., maar daar heb ik nu al veel minder last van. Ik moet wel toegeven dat ik daar een paar jaar aan heb mogen werken voordat er verbetering in te zien was.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:48 schreef Sjobber het volgende:
Ach, ik ben het zelf wel met ocf81 eens. Maar een 2k past van origine gewoon niet bij mijn bouw.
Of het is iedereen in de sprint vernederen of het is langzaam als een dieseltje op gang komen. En beiden gaan niet echt op voor een 2k.
Daarnaast krijg ik op een 2k vaak last van te weinig zuurstof waardoor alles vast loopt en de wereld voor mij vervaagd. En dan doe ik liever even een aantal halen wat rustiger aan zodat ik weer wat zuurstof proef.
Wat is je definitie van een paar halen kerel....1000m met zijn 3en doorroeien ;-)quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:52 schreef Sjobber het volgende:
Dat terwijl je in een 4'tje gewoon even een paar halen 'op adem' kan komen door de anderen even het werk op te laten knappen ^^.
Ik moet helaas bekennen dat ik je helemaal gemist heb, heb als activisten alleen maar wat jeugdroeiers gezien. Was wel een erg leuke wedstrijd trouwens, hoewel ik daar halverwege wel anders over dacht...quote:Op zaterdag 15 september 2007 10:27 schreef Pluizel het volgende:
Nog mensen toevallig die de cottwich almelo regatta starten? *er zijn iig altijd veel euroïden die hem starten* Ik ga rugnummers uitdelen, dus ik ben er sowieso bij.
Stiekem heb ik best verstand van roeienquote:Op maandag 17 september 2007 11:06 schreef Pluizel het volgende:
haha oeps, account van vriendje was nog aangemeld, altijd handig :S
die post van PteV is dus van mij....
Van sloeproeien misschien, want dat doe je wél met je armenquote:Op maandag 17 september 2007 15:36 schreef PteV het volgende:
[..]
Stiekem heb ik best verstand van roeien![]()
Ik zat inderdaad in een 2-, ons rugnummer heb ik door de boeg laten inleveren, dus ik denk niet dat ik je gezien heb. Maar ik ben vlothond op de knorresteijn, dus ik zie je vast dan wel weer...quote:Op maandag 17 september 2007 11:05 schreef PteV het volgende:
Ja minke had het me gister al uitgelegd![]()
thrawn zat je in de 1e of 2e heat? Als je in een 2- zat heb ik je wel gezien want die heb ik allemaal wel zien aanleggen. Ik zat 's middags iig wel bij t inleveren van de rugnummers met een stel andere (ex)jeugdroeiers...
In de VA1X. Volgens onze boots zou ik goed scoren als in de bepalingen wordt opgenomen dat het maximale tempo 16 is. Bij t16 ben ik efficient, bij tempo 20 niet meer, bij tempo 26 lijkt het nergens meer op. Al die kilometers rustig lekkere lange halen maken ben ik dus niets mee opgeschoten ten aanzien van het skiffen van een wedstrijdje.quote:Op maandag 17 september 2007 22:38 schreef Sjobber het volgende:
Nog mensen die naar de Tromp-Boat Race gaan?
Denk dat 'm dat eerder zit in je eerste conditietraining in een heeeeele lange tijd, of was je daar niet bij?quote:Op woensdag 19 september 2007 10:07 schreef cryforhelp het volgende:
Ik ben nu enthousiast aan het trainen geslagen. Gisteren de eerste boottraining in een 8, en daar heb ik toch een partij spierpijn in m'n buikspieren aan overgehouden
Mijn hele torso moet nog wat verstevigd worden blijkt nu dus.
Terwijl het materiaal van skoll nou ook niet bepaald antiek en achterhaald is. toch?quote:Op vrijdag 21 september 2007 12:56 schreef horney_dorney het volgende:
Duurder dan wat ik betaalde vroegah bij de buren, maar je krijgt er ook wel wat voor terug; het verschil in beschikbaar materiaal is....aanzienlijk, zullen we maar zeggen![]()
Bij ons kan iemand met een beetje serieuze plannen een boot toegewezen krijgen met afstelrecht. Dan mag je hem dus op jezelf afstellen, en als iemand anders er in wil roeien dan moet hij het daar maar mee doen of anders een andere pakken.quote:Op dinsdag 25 september 2007 22:54 schreef nanana het volgende:
ja, maar die bootjes worden door heel veel mensen gebruikt......denk niet dat je ze dan ineens leuk kan gaan afstellen voor jou....ze staan volgens mij op de 'gemiddelde' roeier afgesteld...........ofzo
Mar je stelt toch af of het haalbeeld wat je voor ogen hebt? Veelal is het moeilijke van afstelwerk de hoeken en afstanden. Die paar ringetjes hoger of lager die je doet als je gaat variëren met door het werk zitten zijn in een mum van tijd bijgewerkt en vergen ook weinig precisie.quote:Op woensdag 26 september 2007 03:25 schreef cryforhelp het volgende:
..
En ocf81; het principe is niet zo ingewikkeld, alleen als je aan het afstellen bent moet je ook rekening houden met wat zoiets doe voor je haalbeeld, jouw specifieke fysiologie en de mogelijkheid om te trainen. Het is dus best gevorderde bewegingswetenschap.
Mijn roeivereniging toont geen vertrouwen in zijn leden en koopt boten alleen maar om ze vervolgens weg te laten rotten in de stellingen. Daardoor behouden ze immers de stijfheid zodat het langer een snelle boot blijft.quote:Op woensdag 19 september 2007 23:15 schreef nogeenmaarten het volgende:
Awel, kan mij uberhaupt niet voorstellen dat een student klaagt over de prijs van een burgerclub. Waarom zou je daar als student "lid" willen worden. Kan het mij niet bedenken.
Mijn burgervereniging is niet zoveel anders dan jij hierboven schrijft, dus voordat je overstapt eerst goed nagaan wat je bootmogelijkheden bij de burgers zouden zijn. Snelle boten blijven ook bij ons in de stelling, mits er iemand 2k wedstrijden in gaat starten (ongeveer 10 jeugdleden per jaar en al jaren dezelfde senior). Daarnaast worden deze snelle boten gebruikt door een kliek belegen/oud wedstrijdroeiers die rond de wedstrijdcommissaris (=boottoewijzer) hangen. Er zijn bij onze vereniging diverse mensen weggegaan om deze reden. Anderen hebben zelf een skiff gekocht die ze voor een bedrag (volgens mij ongeveer een jaarcontributie) in de loods kwijtkunnen. De privé skiffplekken zijn overigens allemaal bezet.quote:Op donderdag 27 september 2007 22:42 schreef Sjobber het volgende:
NEGATIEF LEESVOER!
Gaan er veel jongens uit je boot door?quote:Op zondag 30 september 2007 21:57 schreef Apoc2003 het volgende:
Vandaag m'n eerste serieuze test gehad: drie kilometer skiffen zo snel en goed als mogelijk. Voor mij was het resultaat 12 minuut en 50 seconden, waar ik eigenlijk niet helemaal tevreden over ben, hoewel ik met deze tijd in de middenmoot van m'n acht van vorig jaar zat. Jammer van die paar flinke snoeken rond de 2k waardoor ik praktisch stil heb gelegen....
Had overigens nog vrij weinig in een skiff gezeten, en meer dan 5 x 15 halen op tempo had ik niet gedaan voor vandaag
Da's flink zonde, je kondigde eerst zo enthousiast aan dat je met z'n vieren doorging en dat leek me gaaf voor jullie.quote:Op maandag 1 oktober 2007 12:58 schreef De_Brok het volgende:
[..]
Gaan er veel jongens uit je boot door?
Bij onze 4 gaan er warschijnlijk maar 2 door, ivm blessuresEcht zonde, maar je doet er niets aan.
Morgen hoop ik te horen te krijgen of we in een 2- verder mogen...
Ik weet het fijne er niet van ( omdat mijn coachs deze schema's opsteld, die ze volgens mij ook weer van de KNRB site plukt ), wat ik wel weet is dat er wel 20' junioren testen zijn zoals de ergohead, waar iedereen dan 6K roeit, en dan doen wij 20'quote:Op maandag 1 oktober 2007 21:52 schreef cryforhelp het volgende:
Klinkt als een aardige afstand seekfam, alleen vind ik die test wel apart. BIj ons is het gebruikelijk om een 6k te doen, duurt maar 2-3 minuten langer. Waarom doen jullie zoiets niet?
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 00:10 schreef De_Brok het volgende:
Hmm, zondag kom ik naar Skoll toe. De tweedejaarsroeidag is verplaatst omdat de Bosbaan niet beschikbaar is ofzo. Beetje raar, maar wel leuk om eens ergens anders te koekeloeren! Zijn er meer leute die er zondag bij zijn?
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 12:11 schreef E-Jey het volgende:
Ik heb eigenlijk geen goede roeikleding voor de winter. Aangezien ik dit jaar ben gaan wedstrijdroeien ga ik zo maar eens naar Concept2. Deze priceton lijkt me wel warm genoeg voor de winter: http://concept2.nl/shop/shirts/50/supplex_trainingsshirts/ Wat is jullie ervaring?
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 13:30 schreef riemenfeut het volgende:
als ik in harde haal roei in de skiff kom ik altijd zo hard tegen mijn buik met mijn riemen. Maar als ik rustig roei dan kan ik mijn bladen niet van het water houden wat kan ik hieraan doen?
Verder wil ik dit jaar de beginnelingen skiff winnen weten jullie hoe hard ik daarvoor moet kunnen op een 2km/6km op de ergo?
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 12:11 schreef E-Jey het volgende:
Ik heb eigenlijk geen goede roeikleding voor de winter. Aangezien ik dit jaar ben gaan wedstrijdroeien ga ik zo maar eens naar Concept2. Deze priceton lijkt me wel warm genoeg voor de winter: http://concept2.nl/shop/shirts/50/supplex_trainingsshirts/ Wat is jullie ervaring?
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 00:10 schreef De_Brok het volgende:
Hmm, zondag kom ik naar Skoll toe. De tweedejaarsroeidag is verplaatst omdat de Bosbaan niet beschikbaar is ofzo. Beetje raar, maar wel leuk om eens ergens anders te koekeloeren! Zijn er meer leute die er zondag bij zijn?
Ik neem aan dat je 7:10 bedoelt, en al lijkt mij dat nog steeds vrij rap voor het beginnelingen veld.quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 14:10 schreef ocf81 het volgende:
Nou het enthouiasme springt er wel vanaf zeg! Ik zou vooral goed leren roeien. De rest komt dan op enigzins logische wijze er vanzelf wel bij kijken denk ik. Als je je toch wilt richten op een 2k of 6k tijd zou ik vooral sneller willen gaan dan de directe concurrenten. In het geval van het winnen van de beginnenlingen skiff zou dat betekenen dat je ca 6:10 op een 2k moet kunnen en onder de 20 minuten op een 6k.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 17:37 schreef seekfaM het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je 7:10 bedoelt, en al lijkt mij dat nog steeds vrij rap voor het beginnelingen veld.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 18:19 schreef ocf81 het volgende:
ok, maar jij bent licht, dan tellen andere waarden omdat de boot minder diep in het water ligt.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 18:56 schreef riemenfeut het volgende:
onder de 20min? hoeveel mensen doen dat dan in nederland?
Wie is eigenlijk jullie grote roeiheld/helding? En wat is de 2e jaarsdrijfdag?
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 13:30 schreef riemenfeut het volgende:
als ik in harde haal roei in de skiff kom ik altijd zo hard tegen mijn buik met mijn riemen. Maar als ik rustig roei dan kan ik mijn bladen niet van het water houden wat kan ik hieraan doen?
Verder wil ik dit jaar de beginnelingen skiff winnen weten jullie hoe hard ik daarvoor moet kunnen op een 2km/6km op de ergo?
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 14:10 schreef ocf81 het volgende:
6:10 op een 2k moet kunnen en onder de 20 minuten op een 6k.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 22:42 schreef riemenfeut het volgende:
ik neerbuigend? zou niet weten hoe je dat bedoelde toen mijn kennis JW3 vroeg hoe hard je moest bedoelde ik dat zijn roeier harder moet want iedereen moet altijd harder, toch? Verder is de 2ejaarsdrijfdag een naam die hier in amsterdam door roeiers ervoor gebruikt wordt, niet iedereen roeit mee.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 08:26 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Je legt de lat hoog. Met deze scores doe je in het sa/sb ergoveld toch ook mee?
quote:Op zondag 7 oktober 2007 10:44 schreef WanEnOonlie het volgende:
Sinds wanneer is het de bedoeling om pas begonnen roeiers af te schrikken met tijden die helemaal nergens toe doen? Het B1x skiff veld winnen is niet afhankelijk van je rauwe vermogen, maar van je roeitechniek, en de portie geluk die je moet hebben dat er niet een (sub)topper besluit even mee te doen, want daar leg je het vaak gewoon nog tegen af.
quote:[voorbeeld]
quote:En ocf81, ik heb je dit al vaker gezegd: je moet niet zo ontzettend lopen stressen met dat wedstrijdroei gebeuren. Als je je wat 'normaler' op zou stellen, in plaats van proberen (te) hoge doelen te bereiken zou dat veel meer in je voordeel (kunnen) werken. En helaas voor jou loop ik al wat langer mee in dit wereldje, heb ik ook al wat meer gezien - dat zeg ik overigens niet omdat ik arrogant ben - dus is het wel ergens op gebaseerd en kan je het maar beter accepteren.
1 Mocht je continu alleen SA hebben ingeschreven dan is dat niet echt slecht omdat Hamburger dan moelijk te kloppen zal zijn geweest. Joost Kolkman van Skoll had een aantal jaren geleden nog nooit blik getrokken maar startte wel op de WK.quote:Op maandag 8 oktober 2007 08:30 schreef riemenfeut het volgende:
ik heb nog nooit een kwalificerend blik gehaald terwijl ik al zeker 3jaar kwalificerende wedstrijden start is dat erg slecht? heeft het dan wel zin om te starten? Ik zag online dat Sjoerd Hamburger de Tromp start zal ik dat ook maar doen dan heeft hij in ieder geval wat tegenstanders(talking about numbers) anders gaat zo'n evenement helemaal niet door. Zijn er trouwens nog veel toppers die dan beggineling kunnen starten op de randstad?
Ik stel altijd maar alle vragen als mensen niet alles weten jammer maar met 1 antwoord ben ik er al 1 verder
Op de ergometer heb je relatief meer voordeel bij een groter gewicht dan in de boot. een grotere haallengte is net zo voordelig in de boot als op de ergometer..quote:Op zondag 7 oktober 2007 19:44 schreef Sjobber het volgende:
Heb je op de ergometer niet heel erg veel meer voordeel aan je haallengte? En dat de ergometer dus niet helemaal representatief is?
Bedoel 6:10... komop, dat haal ik nooit. Ben al blij dat ik de 7 plat haal. Of uberhaupt al 7 minuten zonder een zere reet weet te volbrengen.
Maar om nou te zeggen dat ik meteen kansloos voor een beginnelingen blik...
Alleen dat zullen we waarschijnlijk nooit te weten komen, dus dat scheelt
Wat bedoel je daar precies mee? Ik heb gisteren een aantal dingen geleerd waar ik bij ons op de vereniging nog nooit van gehoord had, en een coach met een andere kijk op roeien is altijd handig. Het gaat er bij die 2ejaarsroeidag volgens mij voornamelijk om dat je eens uit de eigen verenigingsroutine gehaald wordt en eens ziet hoe andere mensen tegen roeien aankijken.quote:Op zondag 7 oktober 2007 10:46 schreef WanEnOonlie het volgende:
Helaas heeft die dag steeds minder allure en worden er allerlei restricties opgelegd die het alleen maar belemmeren.
Dat ik me opstel als autoriteit is misschien min of meer terecht, ook al klink ik daardoor wat arrogant; ik heb gewoon al een heleboel dingen meegemaakt, en probeer ook die ervaringen te gebruiken om mijn eigen vereniging (Njord) naar een hoger plan te tillen. Heel veel mensen op roeiverenigingen houden zich of te veel bezig met randvoorwaarden, of te weinig.quote:Op zondag 7 oktober 2007 12:07 schreef ocf81 het volgende:
WanEnOnlie je stelt je nu op als een authoriteit, al dan niet terecht, maar ik zou wel willen weten wat 'normaler' zoal inhoudt wat jou betreft. Geef eens een voorbeeld van het abnormale gedrag wat ik vertoon, wellciht in een PM als je het liever niet post (zodat ik het ooit zal leren). Je hebt mij een keer zien roeien op een van mijn minder goede dagen. Is dat waar je jouw beeldvorming op baseert? Die 6:10 is een doel en nog geen feit. Mijn roeien is wel een stuk beter dan vorig jaar.
Overigens is roeien een soort van noodzakelijke uitlaatklep, en derhalve belangrijk voor me. Door mijn fanatieke karakter heb ik snel de neiging enigzins overmoedige uitspraken te doen. Dat sluit nog niet uit dat ik de in die uitspraken gestelde doelen niet ga behalen, zij het over een wat langere termijn dan dat ik zelf voor ogen heb op zulke momenten. Ik denk niet dat mijn doelen per definitie onhaalbaar zijn.
Begrijp me niet verkeerd, ik denk dat je als tweedejaars een hoop kunt leren van een tweedejaarsroeidag, mits de juiste mensen aanwezig zijn. Voor toproeiers is het IMHO ook belangrijk dat ze de credits krijgen die ze behoren te krijgen: als je dan in een boot wordt gezet met een andere 'topper' die in de dames EK 8+ (om maar een random belachelijke uitzending te noemen) zat wordt geplaatst is dat natuurlijk op zijn minst vreemd te noemen, en al helemaal slecht voor je ego. Hetzelfde principe geldt voor topcoaches: die zijn er wel, maar moeten dan wel allemaal aanwezig zijn, en niet dat de organisatie gebruik maakt van mensen die eigenlijk helemaal geen goede coaches zijn, maar toevallig ergens hebben meegelopen (of zelfs toevallig mee zijn met hun roeiers op die dag).quote:Op maandag 8 oktober 2007 14:17 schreef Thrawn het volgende:
[..]
Wat bedoel je daar precies mee? Ik heb gisteren een aantal dingen geleerd waar ik bij ons op de vereniging nog nooit van gehoord had, en een coach met een andere kijk op roeien is altijd handig. Het gaat er bij die 2ejaarsroeidag volgens mij voornamelijk om dat je eens uit de eigen verenigingsroutine gehaald wordt en eens ziet hoe andere mensen tegen roeien aankijken.
De toppers waren bij de heren niet echt super, hoewel er wel wat klinkende namen aanwezig waren, hoewel vooral junioren. Bij de dames was een redelijk afspeigeling van de bondstop uitgerukt. Ik heb 's ochtends in een sparsessie de Muda's erafgetrapt en 's middags mogen roeien met Sjenitzer. Al met al lijkt het me een goed geslaagde dag.
Eens!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op maandag 8 oktober 2007 15:25 schreef turboduck het volgende:
Ik lees dit alles en vraag me af over welke zomer jullie het hebben. Die paar dagen dat de zon er is geweest kan ik geen zomer noemen. Sorry.
De hoofdcoach van Skollquote:Op maandag 8 oktober 2007 16:14 schreef WanEnOonlie het volgende:
En Pullup is....?
Goede zaak! Altijd kritisch blijven.quote:Op maandag 8 oktober 2007 15:24 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
...
Ik kom misschien wat over als een enorme zeikerd (ben ik eigenlijk ook),
...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door cryforhelp op 09-10-2007 01:21:31 ]
Zit ik hier gewoon een beetje op FOK! met illuster persoon S. de V.?quote:
congratsquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 11:45 schreef WanEnOonlie het volgende:
Nou hoezee, ik mag toch weer mee doen met lichte mannen development
Ik voel me ook vereerd om met een zo gewaardeerde coach hier op het fok forum te zitten. En Wan, is er dan al een developmentcoach?? Ook nog niks van plannen oid op een site zien staan. Ik heb nog niks erover gehoord, maar ja coach dan ook alleen maar een beginneling.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 11:46 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Zit ik hier gewoon een beetje op FOK! met illuster persoon S. de V.?
Ik heb in mijn tweede jaar ook een leuke dag gehad. Come to think of it: volgens mij ben ik toen zelfs nog gecoached door Susannah (het was in elk geval een blonde vrouw). Voorgeslagen nota bene door ene Wesley van Breda. Brrr, wat was dat eng. En maar vals starten!quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 15:16 schreef pullup het volgende:
Vreemde maar wel leuke plek inderdaad Wan![]()
Ik lees hier af en toe wat mee.
Ik heb de tweede jaars roeidag ook alleen van de zijlijn kunnen volgen. Het leek me ondanks enige hiaten in de organisatie een best geslaagde dag.
Het leereffect kan groter zijn als het allemaal iets beter in elkaar steekt maar ik denkt dat iedereen een leuke dag heeft gehad.
Ach, op het moment van spreken ben ik officieus gezien ook een zware scullerquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 15:07 schreef jw3 het volgende:
Ook voor de mannen dan, dacht dat Coen alleen voor de vrouwen was. Anders toch maar eens mailen om te vragen wat ie met zware scullers wil gaan doen.
Blij dat ik toch maar verzaakt heb. Vroeger (3 jaar geleden) was je klaar om ongeveer half twaalf à half een.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 04:13 schreef cryforhelp het volgende:
Nou voor deze week heb ik al een stuk meer tijd besteed aan kibbelen dan aan roeien. Gisteren en vandaag alles bij elkaar ongeveer 4 uur besteed aan roeien.
Gisteren/vannacht heb ik zo'n 9 uur besteed aan de jaarvergadering.
Dat begint om 1900 en is om 0400 uur afgelopen. Ook leuk dat er eerder op de avond over allerlei details uren wordt gejammerd, en het laatste punt is dan welke boten er aangeschaft worden. En iedereen heeft het dan volledig gehad, en dan wordt er in 5 minuten besloten dat er 45000 euro aan boten aangeschaft worden, die nog 15-20 jaar mee moeten gaan.
Dus nou maar eens naar bed, morgen flink brak opstaan :/
Dat zijn de beste vergaderingenquote:Op woensdag 10 oktober 2007 04:13 schreef cryforhelp het volgende:
Nou voor deze week heb ik al een stuk meer tijd besteed aan kibbelen dan aan roeien. Gisteren en vandaag alles bij elkaar ongeveer 4 uur besteed aan roeien.
Gisteren/vannacht heb ik zo'n 9 uur besteed aan de jaarvergadering.
Dat begint om 1900 en is om 0400 uur afgelopen. Ook leuk dat er eerder op de avond over allerlei details uren wordt gejammerd, en het laatste punt is dan welke boten er aangeschaft worden. En iedereen heeft het dan volledig gehad, en dan wordt er in 5 minuten besloten dat er 45000 euro aan boten aangeschaft worden, die nog 15-20 jaar mee moeten gaan.
Dus nou maar eens naar bed, morgen flink brak opstaan :/
Alleen als drie situaties aan de orde zijn:quote:Op woensdag 10 oktober 2007 13:22 schreef De_Brok het volgende:
Nouja, dat laatste puntje is nogal gevaarlijk. Als je niet weloverwogen besluiten neemt over aan te schaffen boten kan je daar nog lang last van hebben.
Euros is niet rijk en koopt derhavle niet altijd de beste boten, en al helemaal geen nieuwe. (ok, bij hoge uitzondering dan, met name bij skiffs en 2-tjes)quote:Op woensdag 10 oktober 2007 14:49 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Alleen als drie situaties aan de orde zijn:
- Je vereniging heeft helemaal geen geld om de aanschaf te doen.
- Je vereniging koopt standaard boten van een B (of nog erger: een C) merk. Als je normaliter Empachers koopt zit je niet heel slecht denk ik.
- Je vereniging koopt boten die niet nodig zijn.
Dan is het inderdaad niet zo handig, nee.
Het scullen zit toch al een beetje in het verdomhoekje bij de bond de laatste paar jaar.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 15:31 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Ach, op het moment van spreken ben ik officieus gezien ook een zware sculler![]()
Overigens vind ik, en misschien dat Pullup ook zijn licht daarover kan schijnen, dat er een lichte scullgroep moet komen bij de bond voor de nodige LM4x'en. Tot 2004 was dat namelijk het nummer voor lichte uitzendingen (meen ik mij te herinneren) en het zou niet verkeerd zijn eens een poging te wagen LM2x uitgezonden te krijgen naar de Spelen (in Londen).
Ethiopiers?quote:Op maandag 15 oktober 2007 23:15 schreef cryforhelp het volgende:
Hebben jullie daar nog mooie benamingen voor?
Zeg maar; de cd-speler sloeg over wanneer ze langs kwamen lopen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 00:55 schreef Thrawn het volgende:Zag vandaag trouwens ook dat de zware selectie nogal aan de zware kant is
Onder de 7:40 moet je echt wel lukken hoor! Vorig jaar heb ik met mijn 63 kilootjes ook 7:15 getrokken.quote:Op maandag 15 oktober 2007 23:15 schreef cryforhelp het volgende:
Ook een mooie bombshell; komen de coaches er vandaag mee dat we vrijdag met de hele kolom even een 2k test gaan doen. En dan alleen de mensen die al langer roeien, de net lid geworden sjaars nog niet. Dus nou moet ik even zorgen dat het deze keer wél hard gaat, boven de 7.40 trappen is toch wel ongelooflijk onacceptabel wat mij betreft.
We hebben trouwens ook een terminologie probleem:
We hebben eerstejaars wedstrijd selecteerders die net lid zijn geworden (sjaars-sjaars)
En eerstejaars wedstrijd selecteerders die al club of compo ervaring hebben (sjaars met club ervaring)
En mogelijk komt er ook nog een stel beginnelingen van vorig jaar (tweedejaars wedstrijdroeiers die in sjaarsboot komen).
Hebben jullie daar nog mooie benamingen voor?
Het gaat in dit geval meer om de hele lichte 8 die nog beginneling isquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:05 schreef De_Brok het volgende:
(Dat is toch die blonde gast bij TJL die nog beginneling was?)
Nou, aangezien ik 5e jaars student ben, ontvang ik geen stufie meer.. Ik moet nu dus eerst zorgen dat ik werk vind.. Wedstrijdroeien staat dus (voorlopig) nog niet op het programma.. Eerst maar eens competetieroeien.. Gewoon 2 a 3 keer per in de boot en 1 a 2 keer per week op de ergo.. En natuurlijk zoveel als mogelijk wedstrijden meedoen..quote:Op woensdag 10 oktober 2007 18:17 schreef cryforhelp het volgende:
Er gaat nu een nieuwe lichte 2- komen, een nieuwe 1x (waarschijnlijk douglas) en een lichte 4+, maar die mag niet al te duur worden. En een hassle skiffje.
Overigens moet al dit soort spul goedgekeurd in de AV, want het bestuur mag maximaal 1000 euro zelfstandig uitgeven. Daar koop je net een set sculls van.
Welkom kluupkluup, veel plezier in het donkerblauw. Wil je gaan wedstrijdroeien?
Bij lange na niet, een kwart is eruitgegooid wegens niet kunnen inwegen of anderszins kansloos zijn. Een kwart is grondig beschadigd en kan de komende tijd niet trainen, en de overige helft moeten we maar even afwachten hoe die december halen...quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:08 schreef De_Brok het volgende:
Nouja, zo te horen kan je best gaan wedstrijdroeien. Met 3 boottrainingen en 2 indoor kom je al bijna aan eerstejaarstrainingen.
@Thrawn: owja, die was ik vergetenGaan ze allemaal door??
in skiff? mooie tijd!quote:Op woensdag 17 oktober 2007 22:59 schreef ocf81 het volgende:
Ik ben er ook bij. ik wil gewoon onder de 4 minuten per km varen. ik zie wel waar het uitkomt.
Tromp 2- is voor ons een maatje te groot. De eerstvolgende wedstrijd wordt de apesop.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 21:11 schreef nogeenmaarten het volgende:
Hmm, weinig deelnemers aan de Tromp?
Awel, ik start 9:30 ...= ca. 6:45 weg ... in het veteranen skiffveld. Doel is eerste 25-33%. Laat het maandag wel weten
Ik heb een half uurtje vol verwachting gestaan daar bij die Rozenoord en zag niets komen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 12:38 schreef riemenfeut het volgende:
Waarom is de loting van de tromp zo faaaacking oneerlijk waarom moet ik tussen de pauperts roeien? Ze kunnen toch wel zien dat ik van proleethuis 4000 win en dus over hem heen zal varen?
Ik zat ff te rekenen maar als je 4min op de kilometer vaart dan vaar je dus 2min per 500 meter niet het moeilijkste maar dan vaar je dus 15km per uur. Waarom zou je dan niet naar de 16km per uur gaan want dan doe je minder lang over het roeien. Ik train altijd op 2:03 op tempo 20, en op tempo 16 vaar ik 2:08 dus lijkt me dat onder de 1:55 gaan niet zo moeilijk is. Verder lijkt het me dat als er iemand voor me zou blijven varen het dus het recht van de sterkste word en ik wederom mijn boot in de prak moet varen.
Oh JW3 hier zie je dus je taak voor komend weekend als Coach, schreeuwen naar al die pauperts die niet snappen wat wegsturen betekend, we kunnen trouwens mijn boot wel een keer twee stikkers als naam geven toch? NN? Van Nig Nag lijkt me wel mooi om daar een potje mee te drijfzeisen.
Trouwens Pullup, waar was u gister nou? Wij lagen achter de rozenoord en konden u niet zien. Misschien dat de pannenkoek niet zulke goede afspraken kan maken want vandaag zouden we ook gaan skiffen gaat ook niet door.
Jij start dus ook de Tromp morgen in je skiff? Er doen inderdaad genoeg onervaren skiffeurs mee, bij ons is heel EJZ2006 in de skiff gestapt om daar t water onveilig te maken. Is t trouwens toeval dat Sjoerd Hamburger 1e mag starten of is dat omdat hij vorig jaar gewonnen heeft?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 12:38 schreef riemenfeut het volgende:
Waarom is de loting van de tromp zo faaaacking oneerlijk waarom moet ik tussen de pauperts roeien? Ze kunnen toch wel zien dat ik van proleethuis 4000 win en dus over hem heen zal varen?
...
Hoe licht ben je wel niet?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 23:19 schreef cryforhelp het volgende:
Goed, vrees mijn ongelofelijke ergometer skills. Ik had vandaag 2k en daar de prachtige tijd van 7.42 neergezet. En ja, dat was echt vol vermogen, onder andere te merken aan het bloed dat ik erna in mijn mond proefde.
Ik ga nog wel mooi door, maar ik ben bang dat er toch echt flink verbetering in moet komen in de komende maanden, want hiermee wordt ik er door vrouwen afgetrokken :/
Wat hangt ervan af en wat is het doel op de Hel?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 09:57 schreef ocf81 het volgende:
Het vervelende is dat er momenteel veel afhangt van mijn prestatie op de hel.
Is je streeftijd gewoon niet wat te optimistisch ? Met wat je denkt te varen ben je per kilometer bijvoorbeeld net zo snel als Geert 2 jaar geleden en uberhaupt denk ik dat je op die snelheid makkelijk een top 5 plek kan halen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 09:57 schreef ocf81 het volgende:
ik dacht onder de 4:00 te kunnen gaan, iets van 3:56 à 3:58. zou me en tijd van ca 20:40 hebben opgeleverd. Het probleem met mijn onderarm is gewoon irritant. Ik heb er eigenlijk alleen last van op lange afstanden, bij een 2k gaat het goed. Het irritante is dat ik (ruim) over had qua conditie, maar dat ik in de laatste 1½ km gewoon veel heb moeten weggeven vanwege die arm.
Het vervelende is dat er momenteel veel afhangt van mijn prestatie op de hel.
Ik wou dat ik er één tot me beschikking had. En het liefst ook met een bootje waar je die op kan zettenquote:
De hel heet niet voor niets de hel. Het heeft zo'n beetje patent op koud (om en nabij het nulpunt), sneeuwerig, druilerig rotweer (al was het vorig jaar heerlijk zonnig en viel de kou ook nog wel mee).quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:12 schreef Sjobber het volgende:
[..]
Ik wou dat ik er één tot me beschikking had. En het liefst ook met een bootje waar je die op kan zetten
Magoed, het is een luxe probleem zullen we maar zeggen...
Zeg, is de Hel een beetje leuk? Of gewoon een saai koud kaal kut kanaal.
rompstabiliteit jaquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 23:22 schreef cryforhelp het volgende:
Stabiliteit als in rompstabiliteit?
Ik was de enige roeier van euros in het H1x veld jaquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:57 schreef riemenfeut het volgende:
ocf81 welk veld had je gestart? Was je de enige roeier van Euros in het zware skiffveld?
Een tempo en snelheidstikker is overgewaardeerd ik heb er een ga je gaat alleen maar kijken of het harder gaat terwijl als je voelt of de boot doorloopt je gewoon veel makkelijker roeit en je ook waarschijnlijk harder gaat. Meestal vaar ik gewoon dezelfde afstand iedere keer zonder stoppen en dan meten we de tijd daartussen als je dan gewoon roeit dan zie je na een aantal trainingen wel of je vooruit gaat. het is wel te hopen dat je vooruit gaat anders moet je maar gaan strijken, maar zonder vooruitgang blijf je in de haven liggen.
Dat is interessant. Gaat het dan om de kortste lijn naar de finish, windeffect, of andere effecten?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:24 schreef pullup het volgende:
Op de Hel is het bovendien extreem belangrijk waar je op het water zit. Een goede koers op de juiste afstand van de wal levert je zo een half minuutje op ten opzichte van het midden van het water dus dan kan je nog zo graag een bepaalde snelheid willen varen dat is maar een klein aspect van hoe je je eigen race zal moeten varen voor een succesvol eindresultaat.
Er staat meestal wel tegenstroming, Groningen uit volgens mij (in ieder geval de laatste jaren met de lichte tegenwind) en die is nu eenmaal in het midden groter dan aan de kanten.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:41 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Dat is interessant. Gaat het dan om de kortste lijn naar de finish, windeffect, of andere effecten?
In welk veld heb jij op de Tromp gestart?.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 17:10 schreef nogeenmaarten het volgende:
Stroming als gevolg van een waterstandgradient (bv door spuien van gemalen) is het sterkst in het midden van het kanaal. Langs de kanten is er uiteraard de grootste beschutting van wind. Het is niet eenvoudig begrijp ik, zeker niet als je als skiffeur stijf van de zenuwen aan je wedstrijd begint. Awel, tijdens de Tromp zat ik er flink naast volgens mij, want (naast dat ik 2x in de kant zat) een skiffeur van tromp zat steevast aan de ander oever (muv de laatste ca. 1000 m).
Helaas gaat de Hel niet door voor mij. Ivm andere aktiviteiten zal ik voorlopig geen riem meer aanraken. Over een half jaartje misschien overstappen van de Laak naas DDS (mits er geen ledenstop is).
Ik weet het Pluizel maar kijk toch altijd wel even waar de beter roeiende Groningers varen op de Hel, ze kiezen wel meestal de goede kant.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:00 schreef Pluizel het volgende:
De gemiddelde groninger komt ook niet op het eemskanaal. We mogen er maar 1 keer per jaar op, tijdens de hel dus, dan is er een groot vaarverbod. De rest van het jaar mag het niet ivm al het vrachtverkeer dat het water levensgevaarlijk maakt. Wij trainen op het winschoterdiep!
Trompveld HV1x, eerste blok. Mijn oud coach, huidige en inmiddels toekomstig ex ploeggenoot, is lid van zowel dds als de laak. Hij skifft bij dds en zit nog in de gezelligheidsacht van de laak. Voor hem was de maat vol toen hij een heel brakke skiff kreeg toegewezen bij de laak. Bij dds gaat de toewijzing een stuk transparanter door de trials (waar ik ook graag aan meedoe). Bij de laak kan je het idee krijgen dat je een bruin neusje moet halen bij de juiste personen om in een geschikte boot te komen. Awel, komend weekend de Linge 8-en en dan is het voorlopig gedaan met roeien.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:39 schreef seekfaM het volgende:
In welk veld heb jij op de Tromp gestart?.
Jammer trouwens dat je niet aan roeien toekomt de komende tijd.
DDS is zeer zeker geen ongezellige vereningen zeer wat mensen zijn jou al voor gegaan met die overstap.
Ik ga hier niet spuien over wat ik van Susannah en haar selectiecriteria vind. Ze is wat techniek wat betreft een prima coach, maar als persoon en mental coach schort en genoeg aan.quote:Op maandag 5 november 2007 00:03 schreef riemenfeut het volgende:
de hoerenbocht is een eitje gewoon aan de binnenkant varen. Als je binnen begint en binnen eindigt dan heb je niet te veel gevaren.
Dus wanenoonlie, je bedoelt te zeggen dat sussannah je niet goed genoeg vind of dat ze je niet mag? Ik denk namelijk dat Sussannah als een van de weinige bondscoaches duidelijk is met welke roeiers er in een boot kunnen komen en wat je er voor moet doen. Verder telt een overwinning tegen Remco de Keizer niet dat is de meest kanslose roeier die er nog ronddrijft. Die had geen talent maar doet gewoon maar mee om het aantal inschrijvingen op rukkerswedstrijden te verhogen.
Jazeker! LH2-quote:Op maandag 5 november 2007 23:14 schreef riemenfeut het volgende:
Nog coaches of roeiers die de HEL starten????
Zat er over te denken, maar gaat mij niet lukken. En moet zeggen, nu het zo November is begint het weer toch echt wel bagger te worden.quote:Op maandag 5 november 2007 23:14 schreef riemenfeut het volgende:
Nog coaches of roeiers die de HEL starten????
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |