PAS OP, NEGATIEF LEESVOER!
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:15 schreef nogeenmaarten het volgende:Awel, kan mij uberhaupt niet voorstellen dat een student klaagt over de prijs van een burgerclub. Waarom zou je daar als student "lid" willen worden. Kan het mij niet bedenken.
Mijn roeivereniging toont geen vertrouwen in zijn leden en koopt boten alleen maar om ze vervolgens weg te laten rotten in de stellingen. Daardoor behouden ze immers de stijfheid zodat het langer een snelle boot blijft.
Ik koop een roeiboot meestal om in te roeien maargoed.
Ze laten een boot liever zijn stijfheid behouden dan dat ze iemand een doel gunnen.
TENZIJ het een wedstrijdroeier is natuurlijk...
Als ik een jaar zou wedstrijdroeien mag ik in die boot, ook al prestee rik niets.
Wil ik een bijna bovenmenselijke prestatie neerzetten die nauwelijks iemand evenaart, dan staat men daar niet voor open.
Vorig jaar heb ik de Ringvaart geskiffed en heb daardoor veel ervaring opgedaan.
Dit roei-jaar wil ik hem weer skiffen maar ditmaal onder de 9 uur. Hiervoor heb je een redelijk goede skiff nodig die ik vervolgens aanvraag om daar nu al in te mogen trainen om boot gevoel en daarbij ook het maximale rendament uit mijn trainingen te kunnen halen.
Ik vraag dus een redelijke skiff aan (Carl Douglas), maar wordt vervolgens afgewezen omdat je max. 6 weken van te voren zo een ding mag aanvragen (en hij is nu nog wedstrijdcategorie). Zie ik wat in natuurlijk. Maar als ik dat ding 6 weken van te voren krijg is het 2 weken stellen bankje aanvoelen enzo voordat ik er iets mee kan. Dan blijkt die iets hoger te zitten, wat sneller te vallen en wat gevoeliger te zijn voor ruw water. Dan mis ik gewoon de ervaring vanzo een skiff in de verschillende weersomstandigheden en zie ik die Ringvaar met ledeogen aan. Vorig jaar heb ik zo ongeveer al 100km met 2 bladen aan het water zitten roeien omdat ik mijn boot nauwelijks kende en dat zie ik weer gebeuren.
Maar ook als hij net iets hoger of lager zit, of iets andere hoek op het voetenbord. Zal ik weer aan moeten wennen, gebruik ik me spieren net iets anders. Met andere woorden, ik train dan 5 maanden de pleuris welke ik in rook op zie gaan omdat de andere boot gewoon anders handeld. Het zal wel mentaal zijn, maar je wil daar gewoon voorbereid aan de start liggen.
Ik kan de Ringvaart starten in de boot waarin ik nu zit, maar daar zitten ook andere mensen in en moet ik telkens alles weer goed gaan zetten als ik weer ga skiffen. Daarbij is het een logge boot en verschuiven de slidings de hele tijd en loopt hij vast bij het naar voren en achter rollen. Daarnaast is hij ook een heel stuk zwaarder. Ik zie het niet als een boot waar ik mijn doel mee kan verwezenlijken.
Opzich is een afwijzing niet zo erg, maar het is er wel één die mijn hoop om mijn doel te verwezijnlijken laat verdwijnen. Ik zie de Ringvaart dan ook op een blamage eindigen en heb dan ook geen zin meer hier nog enige moeite in te stoppen als het zo door gaat.
Simpel gezegd heb ik gewoon geen zin meer om zo te moeten blijven skiffen. Zeker als je dan een aantal maanden tegen die skiff moet aankijken die gewoon in de stelling blijft liggen. Ik ben nu mijn doel kwijt en daarom ook de zin om nog maar iets te doen.
En daar begint het mee. Het volgende is dat ik waarschijnlijk geen materiaal mee mag nemen naar het buitenland. En dus een wedstrijd van 174km zal moeten starten in een leenboot. Dan ben ik 150km bezig om de boot te leren kennen en de gehele 174km aan het verzitten om de pijn in me aarsch te kunnen verdragen.
En omdat ik gewoon lekker wil roeien en moe begin te worden van al het gezeur er omheen wil ik liever bij een andere vereniging, zodat ik mij gewoon op het roeien kan focussen en dus mijn ding kan doen. Dan moeten ze natuurlijk wel het materiaal hebben waar ik mijn doel mee zou kunnen verwezenlijken en daarbij ook een niet al te hoge contributie hebben. Al ben ik voor exclusief gebruik wel bereid om evt. extra te betalen.
Daarbij moest ik laatst ook nog op gesprek komen om evt. andere mogelijkheden te bespreken. Allemaal leuk en aardig, maar als je dan tegenover mensen zit die irrelevante vragen stellen en al niet eens doen laten merken dat ze je aanvraag hebben gelezen, zakt de moed je al helemaal in de schoenen.
En ik denk dat er weinig inzicht voor nodig is om te weten dat je voor mentale wedstrijden als deze eigenlijk geen negatieve energie kan gebruiken. Normaal kan ik mij er wel enigszins overheen zetten, maar dit is eigenlijk een beetje de druppel.
En ow, ik weet dat het egoïstisch is van mij opzich... maar ik denk dat dat zo op zijn tijd ook wel mag.
[ Bericht 2% gewijzigd door Sjobber op 27-09-2007 23:06:18 ]