abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53044776

Een van de meest verslavende sporten die er bestaat: roeien. De sport waarin kracht, coördinatie en uithoudingsvermogen subliem gecombineerd moeten worden om de boot onder controle te houden terwijl men in een race ook nog aan tactiek moet denken. Een Nederlandse sport bij uitstek, maar bovenal: de mooiste sport die bestaat.

Schroom niet om een vraag over roeien of (roei)ergometeren te stellen, wij zullen hem maar wat graag beantwoorden.

Roei(st)ers op Fok!:
ocf81 (Euros - Enschede)
Keroppi (Orca - Utrecht)
theSummoner (Skoll - Amsterdam)
nanana (Asopos de Vliet - Leiden)
Chielus (Vidar - Tilburg)
nogeenmaarten (? - ?)
Apoc2003 (Gyas - Groningen)
WanEnOonlie (Njord - Leiden)
Pluizel (Aegir - Groningen)
cryforhelp (E)
pikhoofd (Asopos de Vliet - Leiden)
horney_dorney (Willem III - Amsterdam)
duncannn (Willem III - Amsterdam)
De_Brok (Phocas - Nijmegen)
-Banaan- (Proteus-Eretes - Delft)
Schotse_Hooglander (Nereus - Amsterdam)
Sjobber (Phocas - Nijmegen)
seekfaM (DDS - Delft)
Delnooz (Phocas - Nijmegen)
oddman (Orca - Utrecht)
Slachtkalf (Nereus - Amsterdam)
Boomrups (Gyas - Groningen)
jw3 (Willem III - Amsterdam)
De_Ananas (Skoll - Amsterdam)
Thrawn (Euros - Enschede)
Dodona (Phocas - Nijmegen)

Eerdere topics:
Roeien en ergometeren deel IX - Licht vs zwaar ready..fight!
Roeien en Ergometeren - Deel VIII - Roadtrip to Linz anyone?
Roeien en Ergometeren - Deel VII - Waar 2k maar 5:59 duurt
Roeien en Ergometeren - Deel VI - Zachtjes tikt de regen...
Roeien en Ergometeren - Deel V - Als (de) Hel bevriest...
Roeien en ergometeren - deel IV
Roeien en ergometeren - deel III
Roeien en ergometeren - deel 2
Roeien en ergometeren

Belangrijke sites:
Foto\'s
www.nlroei.nl - Voor al uw foto\'s, de laatste weetjes en nog veel meer. Zo kan je er je eigen trainingslog op aanmaken zodat je kan bijhouden hoeveel kilometers je vaart.
www.roeifotograaf.nl - Jorrit Salverda was vroeger huisfotograaf van Gyas, maar heeft tegenwoordig zijn aandachtsveld verbreed door ook andere verenigingen te fotograferen. Met succes! Prima kwaliteit!
www.jan-edwin.nl - Niet altijd aanwezig op wedstrijden (eigenlijk alleen op langebaan), maar de foto\'s zijn net als op NLroei en bij Jorrit prima te doen! Voor al uw Winterwedstrijden / H4K / Head nostalgie.
www.roeien.net - Iets amateuristischer, maar desalniettemin de moeite waard. Meestal alleen nieuws, soms ook wat fotomateriaal.
www.roeifotos.nl - Relatief nieuw, dus nog weinig archiefmateriaal. Een race met blik als gevolg kan nooit genoeg gefotografeerd zijn, dus kijk ook hier even doorheen!
www.roeifoto.eu - Vrij Aegir-gekleurd roeifotoboek, maar Lies en Gabe trachten ook de rest van roeiend Nederland (bij vlagen) te vereeuwigen op de digitale camera. Het zoeken waard!

Algemeen
www.knrb.nl - De site van de Koninklijke Nederlandse Roeibond. Start je een wedstrijd? Controleer hier wie je tegenstand is via inschrijvingen.knrb.nl
www.knsrb.nl - Overkoepelende orgaan voor de studentenroeiverenigingen. Organiseert ook de mooiste wedstrijd van het jaar (de Varsity). Ook bereikbaar via www.varsity.nl
www.worldrowing.com - Site van FISA (Internationale Roeibond), met allerhande informatie. Zo kan je in de gaten houden wat er nou precies gebeurt op de Australische Nationale Kampioenschappen, en wat Olaf Tufte nou weer aan het uitspoken is op zijn boerderij in Noorwegen. Ook filmpjes van eerdere WK\\\\\\\'s te zien via Media!
www.rowingone.com - Benieuwd naar het (roei)verleden van die ene toproeier? Hoop je te achterhalen hoe oud Eeke Thomée is? Of wil je gewoon je ego strelen door jezelf te vinden in de database van de internationale roeiwereld? http://80.83.47.230/n_bio_rower.fwx?no_id=24982

Filmpjes
www.youtube.com - De bekende filmpjessite heeft ook genoeg roeibeelden! Van Olympische finales tot amateuristische trainingen. Allemaal het kijken (of het uitlachen) waard.
http://video.google.com - Minder hoogstaand dan youtube (want geen échte roeiwedstrijden), maar het zoeken altijd waard.
http://www.coupdepelle.com/rubriques/medias/ - Weliswaar in het Frans, maar genoeg leuke filmpjes te zien! Skiffbehendigheid met Fabrice Moreau (LM1x FR - zie ook onder), de Olympische voorbereiding van Sebastien Vieilledent & Adrien Hardy (winnaars goud M2x Athene 2004 - my personal favorite) en een race tussen GB, DE, en FR voor het paleis van Versailles.

En om het leuk af te sluiten in deze categorie (filmpjes): je bent pas écht behendig als je Fabrice Moreau na kan doen.

Deze achten hadden wat moeite met de kunst van het roeien:

Natuurlijk zijn er ook de afzonderlijke sites van verenigingen: van de Maas tot Nereus, van Boreas tot de Dordtsche. Allen zijn vertegenwoordigd op het web en van de Nederlandse roeiverenigingen zijn de sites sowieso op NLroei te vinden.

changelog:
Deel IX:
  • Thrawn toegevoegd
    Deel X:
  • grappig filmpje toegevoegd
  • Thrawn's gegevens gecorrigeerd

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2007 18:08:19 ]
  • pi_53044785
    Even een nieuw topic aangemaakt omdat die *!@#$%)^&*{| van een yestuur zo onsportief bezig was. O (bij deze ben je met stip op 1 van mijn lijst van minst favoriete users binnengekomen)

Overigens kruipt het bloed waar het niet gaan kan en ben ik weer vol aan de slag voor weer een jaar wedstrijdroeien. Hopelijk maak ik nu eens een volledig seizoen mee zonder blessureleed of geharrewar met coaches.

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2007 09:33:00 ]
      FOK!fossiel zondag 9 september 2007 @ 11:01:16 #3
    1455 Keroppi
    kool kikker
    pi_53045434
    quote:
    Op zaterdag 8 september 2007 17:58 schreef theSummoner het volgende:

Ik mis iets: waarvoor wordt geloot? Uberhaupt voor toelating tot Orca en Triton??
    Ja, omdat het Merwede-kanaal met al haar woonboten + 3 roeiverenigingen erg druk is, mogen Orca + Triton elk jaar een max. aantal nieuwe leden aannemen. Daarnaast wordt ook geprobeerd om de m/v ratio een beetje in evenwicht te houden. Dan kun je constructies krijgen als 'voor elke jongen die lid wordt, wordt een meisje 'ingeloot'.
    Chick on a mission
    pi_53048179
    quote:
    Op zondag 9 september 2007 09:30 schreef ocf81 het volgende:
    Overigens kruipt het bloed waar het niet gaan kan en ben ik weer vol aan de slag voor weer een jaar wedstrijdroeien. Hopelijk maak ik nu eens een volledig seizoen mee zonder blessureleed of geharrewar met coaches.
    Goede zaak! Ga je weer skiffen, of heb je een ploeg gevonden?
    pi_53048565
    Het plan is om mee te doen met de selectie voor een viertje. Of dat viertje ook CC gaat doen is nog niet duidelijk, maar daar wordt wel over nagedacht. In ieder geval is de intentie om een ploeg te vormen met zware jongens die hard willen roeien.
      zondag 9 september 2007 @ 15:02:21 #6
    107631 Pikhoofd
    What's in a name?
    pi_53049822
    quote:
    Op zondag 9 september 2007 14:07 schreef ocf81 het volgende:
    Het plan is om mee te doen met de selectie voor een viertje. Of dat viertje ook CC gaat doen is nog niet duidelijk, maar daar wordt wel over nagedacht. In ieder geval is de intentie om een ploeg te vormen met zware jongens die hard willen roeien.
    Wat is CC?
    pi_53050532
    De Challenge Cup is een competitie voor 4- op SA niveau.
    pi_53051396
    mooi ocf81 bedankt voor de eerste post!
      zondag 9 september 2007 @ 16:30:34 #9
    185006 Dodona
    Coach EJL'13, EJZ'11
    pi_53051667
    Kun je mij toevoegen?
    Reach for what you wanna do - 2Pac
    pi_53051735
    Sure. welke vereniging ben je eigenlijk van? (ik heb je eerste post(s) wellicht over het hoofd gezien?)

overige verzoeken ook graag voor de edit deadline doorgeven (ik geloof 24 h)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2007 16:54:33 ]
    pi_53053342
    Ik help wel even: Dodona (Phocas - Nijmegen)
    Een levende legende, al zeg ik het zelf.
    Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
    pi_53060731
    Pfffff, een levende legende.
    Laat dat maar zien in je bestuursjaar!
    pi_53061601
    quote:
    Op zondag 9 september 2007 11:01 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Ja, omdat het Merwede-kanaal met al haar woonboten + 3 roeiverenigingen erg druk is, mogen Orca + Triton elk jaar een max. aantal nieuwe leden aannemen. Daarnaast wordt ook geprobeerd om de m/v ratio een beetje in evenwicht te houden. Dan kun je constructies krijgen als 'voor elke jongen die lid wordt, wordt een meisje 'ingeloot'.
    Ah, de utrechtse verenigingen hebben ook een vrouwenoverschot?

Hoe zit dat nou eigenlijk met ouderejaars, als je aankomt: 'ik ben X jaar bij een andere stad lid geweest en kom nu hier een master doen en een beetje roeien'. Zijn je kansen dan een stuk beter, of boeit ervaring niet?

Dodona gaat besturen? dan heb je je al meteen goed voorbereid op een jaartje soggen door je hier te melden
    pi_53061819
    Een meeleesTvptje , ik zal binnenkort wel even wat verslagjes van trainen en wedstrijden posten , maar nu wil ik gewoon even gezellig meelezen :$
      FOK!fossiel zondag 9 september 2007 @ 23:11:37 #15
    1455 Keroppi
    kool kikker
    pi_53061886
    quote:
    Op zondag 9 september 2007 23:01 schreef cryforhelp het volgende:

[..]

Ah, de utrechtse verenigingen hebben ook een vrouwenoverschot?

Hoe zit dat nou eigenlijk met ouderejaars, als je aankomt: 'ik ben X jaar bij een andere stad lid geweest en kom nu hier een master doen en een beetje roeien'. Zijn je kansen dan een stuk beter, of boeit ervaring niet?
    Vrouwenoverschot inderdaad.... (zit zelf ook nog eens op een opleiding met 80% dames). Maar natuurlijk wordt er gekeken naar ervaring. Ben je jeugdroeier of heb je al in je studententijd geroeid dan denk ik niet dat de "loting" iets is om je druk over te maken.
    Vaak zetten ze in de afroeitijd de 'ervaren' mensen ook in een ploeg bij elkaar. Want het is natuurlijk niet echt leuk als jij al jaren roeit om dan de eerste zoveel weken in een C4+ te moeten ploeteren
    Chick on a mission
    pi_53063393
    tvp
    Wie een kuil graaft voor een ander
    is een arbeider.
      maandag 10 september 2007 @ 10:19:44 #17
    58060 Apoc2003
    Er gaat niets boven groningen!
    pi_53068034
    quote:
    Op zondag 9 september 2007 23:11 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Vaak zetten ze in de afroeitijd de 'ervaren' mensen ook in een ploeg bij elkaar. Want het is natuurlijk niet echt leuk als jij al jaren roeit om dan de eerste zoveel weken in een C4+ te moeten ploeteren
    Bij ons is het zo dat jeugdroeiers gewoon worden ingedeeld bij een afroeiploeg om daarna de afroeicoaches te helpen bij het coachen van de onervaren roeiers. Hierdoor leren ze ook veel mensen kennen, in plaats van alleen jeugdroeiers. Als ze zelf willen roeien kunnen ze meedoen met het programma voor ouderejaars competitieroeiers of voor de selectie voorbereiding.

Overigens ben ik sinds afgelopen week weer aan het trainen. Tot en met eind oktober in de skiff (aflopen maandag m'n skiff 2 gehaald ) en krachtrainen/circuittraining/ergometeren, vanaf dan tot en met half november steeds meer boordroeien waarna op 16 november de selectie voor de tweedejaarsploegen bekend wordt gemaakt
    "Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
    -Rudyard Kipling
      maandag 10 september 2007 @ 10:23:58 #18
    185006 Dodona
    Coach EJL'13, EJZ'11
    pi_53068122
    quote:
    Op zondag 9 september 2007 17:42 schreef Sjobber het volgende:
    Ik help wel even: Dodona (Phocas - Nijmegen)
    Een levende legende, al zeg ik het zelf.
    Dank je

Over vrouwenoverschotten, wij zaten ook op 66% vrouw en dat wordt dit jaar alleen maar meer
    pi_53068791
    Levende legendes zijn voor mij toch meer mensen zoals mevr. Karsten of Sir Redgrave. (no offence intended)

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2007 11:09:16 ]
    pi_53072981
    Zeau, ook weer een weekendje bier zuipen in Leer achter de rug. Sneller konden we het niet maken, wel gezelliger

Enkel Apoc en z'n homies achter ons gelaten, de duitsers waren een maatje te groot voor onze instapboot. Vooral op zondag waren de verschillen tussen uitgeslapen duitsers en brakke euroieden redelijk groot.

Desalniettemin staat deze wedstrijd ook voor volgend jaar weer hoog op de agenda
      maandag 10 september 2007 @ 19:26:03 #21
    185006 Dodona
    Coach EJL'13, EJZ'11
    pi_53078801
    quote:
    Op maandag 10 september 2007 11:00 schreef ocf81 het volgende:
    Levende legendes zijn voor mij toch meer mensen zoals mevr. Karsten of Sir Redgrave. (no offence intended)
    Non taken, ik deel je mening
      maandag 10 september 2007 @ 20:14:35 #22
    58060 Apoc2003
    Er gaat niets boven groningen!
    pi_53079947
    quote:
    Op maandag 10 september 2007 14:18 schreef Thrawn het volgende:
    Zeau, ook weer een weekendje bier zuipen in Leer achter de rug. Sneller konden we het niet maken, wel gezelliger

Enkel Apoc en z'n homies achter ons gelaten, de duitsers waren een maatje te groot voor onze instapboot. Vooral op zondag waren de verschillen tussen uitgeslapen duitsers en brakke euroieden redelijk groot.

Desalniettemin staat deze wedstrijd ook voor volgend jaar weer hoog op de agenda
    Ik was er zelf niet bij, volgend jaar hopelijk wel
    "Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
    -Rudyard Kipling
    pi_53085392
    quote:
    Op maandag 10 september 2007 10:19 schreef Apoc2003 het volgende:
    Overigens ben ik sinds afgelopen week weer aan het trainen. Tot en met eind oktober in de skiff (aflopen maandag m'n skiff 2 gehaald ) en krachtrainen/circuittraining/ergometeren, vanaf dan tot en met half november steeds meer boordroeien waarna op 16 november de selectie voor de tweedejaarsploegen bekend wordt gemaakt
    Ahum, tweedejaarsselectie? Daar droomt Phocas alleen maar van...

Ik ben de afgelopen week weer begonnen, beetje skiffen (gaat met sprongen vooruit, wonderbaarlijk) en KT. Nog een paar weekjes en dan in de 2- voor de Asopos Najaars en de Hel. Dan nog ff NKIR en dan eeeeeeeeindelijk in de 4-, als iedereen terug is van blessures.
    ik heb er weer helemaal zin an!
    pi_53086055
    Ik dacht dat de Hel van het Noorden een soort van selectiecriterium voor de meerdere jaars wedstro was, voor Phocanen.

Die gedachte heeft het in ieder geval wel ooit eens gehad geloof ik.
    pi_53092325
    Vast wel, maar zolang we met 4 verder gaan wordt het een 4-seizoen. Daar kan gezien ons vorig jaar toch niet al te veel tegenstand voor bestaan!?
      dinsdag 11 september 2007 @ 12:19:40 #26
    99724 Pluizel
    Pluizig en blond
    pi_53093570
    tvp!
    Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
    pi_53103501
    't plan is dat ik dit jaar ook de HEL ga starten

Dit jaar voornamelijk skiff starten, ik heb er echt al zo super veel zin in!
    pi_53104714
    Mijn visie op skiffen: het ZUIGT
    pi_53106038
    ik kan de vrijheid van het skiffen wel erg waarderen, maar het is soms wel minder gezellig.
    pi_53107541
    Toen ik begon met skiffen, vond ik het heel erg eng, vooral nadat ik een aantal keer was omgeslagen. toen was ik echt bang om te skiffen. Toen een aantal wedstrijden gestart, in het begin niet echt wonder tijden neer gezet, maar steeds meer werden de tijden beter, en begon ik het ook leuk te vinden .

Als je op een burger vereniging roeit bij de jeugd, en je bent de langste en oudste, is het jammer dat je je haal moet inkorten om jezelf en je ploeg genoten niet in de weg tezitten .

En met tijden van 7.28 in de skiff ben ik ook niet zeer ontevrede vooral als het men eerste seizoen is
    pi_53108823
    quote:
    Op dinsdag 11 september 2007 20:46 schreef De_Brok het volgende:
    Mijn visie op skiffen: het ZUIGT
    I'm with him
    Overigens is dat een reflectie van mijn totale visie op scullen

Het voordeel dat je totale controle hebt, wordt wat mij betreft niet overtroffen door de ongezelligheid. Het is gewoon veel gaver om samen met iemand te roeien.
    pi_53110250
    Ik moet ooit nog eens een 2k in een skiff gaan doen. Maar alleen de gedachten al...
    Als ik vol stamp in zo een ding ben ik na 500 meter ofzo al gezien en kan ik het echt niet opbrengen om de rest nog hard roeiend af te maken. Dat terwijl je in een 4'tje gewoon even een paar halen 'op adem' kan komen door de anderen even het werk op te laten knappen ^^.
    Ik ben tegenwoordig beetje aan het zoeken naar een middenweg, maar het wil nog niet echt vlotten.

Maar wie weet. Ik heb ooit gezegd als X een blik haalt dan start ik ook een keer een 2k wedstrijd in de skiff. En hij heeft geblikt, dus ben ik de pineut -_- (maar had wel verwacht die ie zou blikken dus dat scheelt)
    Nu alleen nog een vereniging zoeken die mij wel wil/kan inschrijven

Maar skiffen ongezellig... Tsjah, het is net hoe gezellig je het zelf maakt he. Radiotje kan al veel helpen; of iemand die ongeveer even hard skifft. Kan je al roeiende beetje kleppen, onverantwoord gaan roeien etc.
    pi_53110616
    Wie is X?
    pi_53110863
    Erik, maar das voor de rest niet zo belangrijk. (oe slowchat )
    pi_53113561
    quote:
    Op dinsdag 11 september 2007 23:52 schreef Sjobber het volgende:
    Ik moet ooit nog eens een 2k in een skiff gaan doen. Maar alleen de gedachten al...
    Als ik vol stamp in zo een ding ben ik na 500 meter ofzo al gezien en kan ik het echt niet opbrengen om de rest nog hard roeiend af te maken. Dat terwijl je in een 4'tje gewoon even een paar halen 'op adem' kan komen door de anderen even het werk op te laten knappen ^^.
    OMG, wat een mentaliteit! zo ga je nooit hard en tevens is het wat mij betreft laf om zo je werk af te schuiven op de rest van de ploeg.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2007 08:16:06 ]
    pi_53118082
    Och, hij roeit wel de ringvaart uit in z'n skiff, terwijl hij nog was omgegaan ook. Dat vind ik ook wel netjes
    pi_53120286
    Ach, ik ben het zelf wel met ocf81 eens. Maar een 2k past van origine gewoon niet bij mijn bouw.
    Of het is iedereen in de sprint vernederen of het is langzaam als een dieseltje op gang komen. En beiden gaan niet echt op voor een 2k.

Daarnaast krijg ik op een 2k vaak last van te weinig zuurstof waardoor alles vast loopt en de wereld voor mij vervaagd. En dan doe ik liever even een aantal halen wat rustiger aan zodat ik weer wat zuurstof proef.
    pi_53122258
    quote:
    Op woensdag 12 september 2007 13:48 schreef Sjobber het volgende:
    Ach, ik ben het zelf wel met ocf81 eens. Maar een 2k past van origine gewoon niet bij mijn bouw.
    Of het is iedereen in de sprint vernederen of het is langzaam als een dieseltje op gang komen. En beiden gaan niet echt op voor een 2k.

Daarnaast krijg ik op een 2k vaak last van te weinig zuurstof waardoor alles vast loopt en de wereld voor mij vervaagd. En dan doe ik liever even een aantal halen wat rustiger aan zodat ik weer wat zuurstof proef.
    Ik geloof dat je dan wat aan je trainingsschema en raceopbouw moet gaan werken, want als je wel goed hard kan varen, dan moet 95% sort-of-hard ook wel kunnen. Bij mij werd er vaak gezegd dat er een klein verschil zat tussen standard haal en hard gaan, en dat het verschil met light veel te groot was., maar daar heb ik nu al veel minder last van. Ik moet wel toegeven dat ik daar een paar jaar aan heb mogen werken voordat er verbetering in te zien was.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2007 22:56:19 ]
      FOK!fossiel woensdag 12 september 2007 @ 22:04:20 #39
    1455 Keroppi
    kool kikker
    pi_53133486
    Whoei! Morgen roeien

Okee het is invallen bij de IBM 8+ maar ach, dat is ook wel weer eens leuk

(Verder zit er niet zoveel progressie in mijn roeipartner(s) vinden, tref vooral mensen die gestopt zijn... Maar gisteren een zwemtraining gedaan, was ook heel gaaf. Maar je mist wel het 'ploeg-aspect'.)
    Chick on a mission
    pi_53134233
    Mijn roeiplannen voor komend jaar beginnen ook vorm te krijgen. Ben vanavond officieel opgenomen in een eerstejaarsploegje van afgelopen jaar (nu dus 2ejaars en ik ben 3ejaars). Zij willen voornamelijk skiffen en 2xen en heel af en toe boordroeien. Aangezien ik niet meer kan boordroeien is dit ideaal! Misschien in de boot niet zo'n ploegaspect, maar wel trainingen samen het water op met meerdere skifjes enzo ! (overigens is coaches vinden idd best lastig voor ouderejaars!)

Ook coach ik momenteel eerstejaars en wil straks ook een ploegje gaan coachen. lijkt me ook wel leuk.
      donderdag 13 september 2007 @ 13:27:17 #41
    185006 Dodona
    Coach EJL'13, EJZ'11
    pi_53144741
    quote:
    Op dinsdag 11 september 2007 23:52 schreef Sjobber het volgende:
    Dat terwijl je in een 4'tje gewoon even een paar halen 'op adem' kan komen door de anderen even het werk op te laten knappen ^^.
    Wat is je definitie van een paar halen kerel....1000m met zijn 3en doorroeien ;-)

Maar inderdaad, ga die 2k skiff eens starten ofzo, zodalijk heeft XX nog eerder een blik

Ik wil je best inschrijven als composkiff
    pi_53147288
    Ja, als composkiff. Maar daar behaal ik geen kwalificerend blik mee.
    En zorg er vanavond eerst maar even voor dat er niet iemand anders met je gele jasje vandoor gaat

En @ocf; bij mij is dus een beetje het probleem (bij het skiffen) dat als ik een rustige haal maak, ik de boot wel lekker lang mee kan nemen. Wat er al snel in resulteerd dat ik de boot elke haal meer wil meenemen en dus automatisch harder ga stampen naar mijn max toe.
    Magoed, ik werk er in ieder geval aan.
    pi_53167253
    Vandaag en gister weer in de skiff gezeten. Er zit toch wel wat progressie in en dat is wel leuk! Ben nu aan het twijfelen of ik de Goudse Mijl zou willen starten, maar moet dan eerst zorgen dat ik niet moet werken dat weekend (heb nu twee avonddiensten staan!) en dan natuurlijk nog de moed opbrengen om 1609m in mijn eentje proberen hard te roeien ...

Overigens al wel startjes geoefend en die gaan best goed. Vind alleen het klaarzitten eng op 3/4bank!
    pi_53188029
    SCHOOIERS daar in Enschede zeg.
    Krijg je een compoblikje van de drienerlo regatta, staat er alleen maar D.R.V. Euros op. Geen nummer, geen jaartal zelfs niet eens de naam van de wedstrijd zelf.

Zow, dat is er ook weer uit
    pi_53191043
    op mijn ergoheadblik en apesopblik staan ook bijzonder weinig gegevens, get over it.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2007 07:58:58 ]
      zaterdag 15 september 2007 @ 10:27:19 #46
    99724 Pluizel
    Pluizig en blond
    pi_53191818
    Shit, is de euros-drienerlo regatta al geweest? Die zou ik dit jaar nog een keer starten met minke, omdat we vorig jaar de biggetjesbokaal hebben gewonnen!
    Daar gaat weer een voornemen...

Nog mensen toevallig die de cottwich almelo regatta starten? *er zijn iig altijd veel euroïden die hem starten* Ik ga rugnummers uitdelen, dus ik ben er sowieso bij.
    pi_53192945
    Ow nee, dat was die van vorig jaar. Maar ze moesten die compoblik muntjes nog slaan.
    pi_53193635
    Ik ga starten. De Cottwich is wel een beetje een veteranen wedstrijd. er zijn maar een paar inschrijvingen voor HSA1x. Op de ergometer ben ik het snelst van de inschrijvingen bij de HSA1x, maar ik denk dat ik wel een techniekachterstand heb op de heren van der Sluis en Schipper. Wat Engelbert gepreteed heeft weet ik eigenlijk niet. Ik moet maar zien of ik er wat van bak. In ieder geval ga ik wel inzetten op een blik.
    pi_53206475
    TVP

Lang geleden, maar ik leef nog. Over een weekje knallen op de U8+!
    Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
    pi_53224380
    Zo, weer een cottwich achter de rug. Niet zo succesvol als dat ik had gehoopt maar ook niet slecht. Ik werd met een tijd van 20:08 2e (ex-aequo) maar ik had weer last van mijn onderarm en kon dus aan het eind niet voluit trappen, en bovendien ging ik daardoor vlak voor het einde nog eens de kant in. Tevens zo stom geweest om op de toeter af te gaan en niet goed te tellen, dus dat kostte me nog een paar seconden. Maar al met al een redelijk resultaat.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2007 18:57:06 ]
    pi_53230643
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 10:27 schreef Pluizel het volgende:
    Nog mensen toevallig die de cottwich almelo regatta starten? *er zijn iig altijd veel euroïden die hem starten* Ik ga rugnummers uitdelen, dus ik ben er sowieso bij.
    Ik moet helaas bekennen dat ik je helemaal gemist heb, heb als activisten alleen maar wat jeugdroeiers gezien. Was wel een erg leuke wedstrijd trouwens, hoewel ik daar halverwege wel anders over dacht...
    pi_53233017
    Pluizel, wat jij nog moet starten is de knorrensteijn, de EDR is in maart weer ergens.
    Knorrensteijn is over 2 weken, dus ik zou minke weer eens een belletje doen
    pi_53238988
    Ja minke had het me gister al uitgelegd
    thrawn zat je in de 1e of 2e heat? Als je in een 2- zat heb ik je wel gezien want die heb ik allemaal wel zien aanleggen. Ik zat 's middags iig wel bij t inleveren van de rugnummers met een stel andere (ex)jeugdroeiers...
      maandag 17 september 2007 @ 11:06:12 #54
    99724 Pluizel
    Pluizig en blond
    pi_53239018
    haha oeps, account van vriendje was nog aangemeld, altijd handig :S

die post van PteV is dus van mij....
    pi_53245395
    quote:
    Op maandag 17 september 2007 11:06 schreef Pluizel het volgende:
    haha oeps, account van vriendje was nog aangemeld, altijd handig :S

die post van PteV is dus van mij....
    Stiekem heb ik best verstand van roeien
      maandag 17 september 2007 @ 21:50:37 #56
    99724 Pluizel
    Pluizig en blond
    pi_53256368
    quote:
    Op maandag 17 september 2007 15:36 schreef PteV het volgende:

[..]

Stiekem heb ik best verstand van roeien
    Van sloeproeien misschien, want dat doe je wél met je armen
    pi_53256756
    Gaan jullie hier nou om de beurt lopen posten?
    pi_53257872
    Ja inderdaad! Geen wonder dat het aantal posts in dit topic met de dag stijgt!

Wat zijn burger verenigingen overigens duur voor een lidmaatschap zeg... soms meer dan het dubbele dat ik nu betaal.

Nog mensen die naar de Tromp-Boat Race gaan? Kans is er namelijk dat ik daar dan ook ben, eerst nog wat dingen regelen daarvoor
      FOK!fossiel maandag 17 september 2007 @ 23:44:30 #59
    1455 Keroppi
    kool kikker
    pi_53259938
    Uit nieuwsgierigheid: wat betaal je gemiddeld bij een burgervereniging?
    Chick on a mission
    pi_53262179
    quote:
    Op maandag 17 september 2007 11:05 schreef PteV het volgende:
    Ja minke had het me gister al uitgelegd
    thrawn zat je in de 1e of 2e heat? Als je in een 2- zat heb ik je wel gezien want die heb ik allemaal wel zien aanleggen. Ik zat 's middags iig wel bij t inleveren van de rugnummers met een stel andere (ex)jeugdroeiers...
    Ik zat inderdaad in een 2-, ons rugnummer heb ik door de boeg laten inleveren, dus ik denk niet dat ik je gezien heb. Maar ik ben vlothond op de knorresteijn, dus ik zie je vast dan wel weer...
    pi_53262184
    uit pure noodzaak: ik heb waarschijnlijk mijn slippers in jullie herenkleedkamer laten liggen na de cottwich. Zijn die toevallig gevonden?
    pi_53262819
    250 à 350 euro is geloof ik normaal als je de basis + alle bijkomende kosten berekent. (zie bijv site van C. Tromp, Hemus of Daventria)

[ Bericht 83% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2007 08:15:31 ]
    pi_53263590
    quote:
    Op maandag 17 september 2007 22:38 schreef Sjobber het volgende:
    Nog mensen die naar de Tromp-Boat Race gaan?
    In de VA1X. Volgens onze boots zou ik goed scoren als in de bepalingen wordt opgenomen dat het maximale tempo 16 is. Bij t16 ben ik efficient, bij tempo 20 niet meer, bij tempo 26 lijkt het nergens meer op. Al die kilometers rustig lekkere lange halen maken ben ik dus niets mee opgeschoten ten aanzien van het skiffen van een wedstrijdje.

Onze burgevereniging kost 280 voor normale leden.
      dinsdag 18 september 2007 @ 11:14:38 #64
    99724 Pluizel
    Pluizig en blond
    pi_53265994
    thrawn, ik ben helaas voor jou niet van de gevonden voorwerpen. Dan zal je toch iemand uit een of andere commissie van amycus moeten bellen.
    Ik was als jeugdroeier bij amycus zo'n 125 euro per jaar kwijt, of nouja, m'n moeder was het kwijt. Volwassenenlidmaatschap was geloof ik zo'n 170 euro, maar amycus is dan ook een vrij kleine vereniging.
    pi_53293475
    Ik ben nu enthousiast aan het trainen geslagen. Gisteren de eerste boottraining in een 8, en daar heb ik toch een partij spierpijn in m'n buikspieren aan overgehouden

Mijn hele torso moet nog wat verstevigd worden blijkt nu dus.
    pi_53296153
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 10:07 schreef cryforhelp het volgende:
    Ik ben nu enthousiast aan het trainen geslagen. Gisteren de eerste boottraining in een 8, en daar heb ik toch een partij spierpijn in m'n buikspieren aan overgehouden

Mijn hele torso moet nog wat verstevigd worden blijkt nu dus.
    Denk dat 'm dat eerder zit in je eerste conditietraining in een heeeeele lange tijd, of was je daar niet bij?
    pi_53298348
    Het is de combinatie, voor de training had ik nog weinig spierpijn in m'n buikspieren, daarna was het een stuk zwaarder.
    pi_53299623
    Geen last van blaren verder? Want dat had ik laatst wel toen ik weer eens een keer op het ver overgewaardeerde stuurboord mocht gaan zitten
    Maar buikspieren... ik weet het niet hoor. Ik kom zelf nauwelijks tot de 15 sit-ups, maar in de boot zelf heb ik nauwelijks last van mijn buikspieren.

Verder beetje bagger dat de kosten zo bizar hoog zijn bij de burgers. Zeker als je een arme student bent die maar rond moet komen van zijn studfi. Een dikke extra 100 euri aan contributie is dan ook niet echt meer te doen.
    pi_53303360
    Volgens mij scheelt de contributie niet bijster veel, maar hoef je bij burgers gewoon geen werkactieuren te maken!
    pi_53303561
    Als toerroeier hoef je ook maar 2 werkactie uren te maken bij ons he. Dus dat is maar 13 euro oid.
    En kom je nog onder de 100 euri uit als contributie.
    pi_53304090
    Als je bij mijn burgerclub geen 8 uur "vrijwilligerswerk" doet moet je in de orde van 80 bijbetalen. Dat is dus bovenop de eerdergenoemde ca. 280. Ik heb de exacte bedragen niet helemaal scherp.
    Als je ziet wat je ervoor krijgt vind ik het meevallen. Onbeperkt gebruik van duur en kwetsbaar materiaal. Vergelijk het eens met wat je voor een sportschool betaalt.
    pi_53314330
    ik ben uit nieuwsgierigheid maar eens wat websites gaan afstruinen over de lidmaatschapsgelden, maar het valt me wel op dat de opzegregeling met gemiddeld 1 à 2 mnd. en een papieren brief toch wel wat minder coulant is dan bij euros (en wellicht andere studentenroeiverenigingen?) waar je gewoon voor het nieuwe lesjaar begint een mailtje moet schrijven.
    pi_53314788
    Bij Phocas kan je tot begin Oktober nog je brief schrijven. Even ondertekenen, inleveren op secretariaat en je bent lid af.
    En daarbij kan je dan meteen even melden of je oud-phocas wil worden of niet.

Voordeel van oud-phocaan zijn is dat je voor 18,50 (jzs wat een bedrag...) nog 12x in het jaar mag roeien.
    Geen idee wat eigenlijk de sancties zijn als je die 12x overschrijdt eigenlijk...
    pi_53315372
    Hmm, 18,50 voor 12 keer roeien dat is ca. 1,50 per keer. Sowieso een betere deal dan bij de sportschool. Bij de burgervereniging moet je voor die prijs ongeveer 3,5 keer per week gaan roeien. Met mijn geschatte gemiddelde van 2,5 keer per week niet slecht.

Awel, kan mij uberhaupt niet voorstellen dat een student klaagt over de prijs van een burgerclub. Waarom zou je daar als student "lid" willen worden. Kan het mij niet bedenken.
    pi_53324227
    Burgers willen ook helemaal niet dat studenten lid worden, dus ze worden wel redelijk weggehouden. Onder andere door wat hogere contributie.
      vrijdag 21 september 2007 @ 12:56:44 #76
    30733 horney_dorney
    Illiud Latine dici non potest
    pi_53353953
    Bij Willem III is het lidmaatschap iets van 260 euro meen ik me te herinneren - krijg je wel de Roeien (met daarin ingesloten het clubblad van W. III voor) een aantal keer per jaar bij. Volgens mij geen verplichtingen aan activiteiten, hoewel het natuurlijk altijd wordt gewaardeerd als je wat doet.
    Ik geef zelf zo nu en dan instructie als invalcoach, is nog leuk ook...

Duurder dan wat ik betaalde vroegah bij de buren, maar je krijgt er ook wel wat voor terug; het verschil in beschikbaar materiaal is....aanzienlijk, zullen we maar zeggen
    Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
    http://www.evertdoorn.nl
    http://www.evertdoorn.nl/blog
    pi_53354178
    Naar aanleiding van de vragen hier, heb ik eens gekeken op de site van Die Leythe.......de waarschijnlijke opvolger als ik ooit Asopos ga verlaten. Qua leeftijd val ik in senioren en daar hebben ze een stop op....elke keer worden die maar mondjesmaat toegelaten.....

Aaarrrghhh, dan moet ik echt ruim van tevoren daar al inschrijven ofzo ....

zijn er meer burgerverenigingen met een 'stop' op senioren?
    pi_53360690
    quote:
    Op vrijdag 21 september 2007 12:56 schreef horney_dorney het volgende:

Duurder dan wat ik betaalde vroegah bij de buren, maar je krijgt er ook wel wat voor terug; het verschil in beschikbaar materiaal is....aanzienlijk, zullen we maar zeggen
    Terwijl het materiaal van skoll nou ook niet bepaald antiek en achterhaald is. toch?
    pi_53368761
    Afstelling van skiff is veranderd en het lijkt wel alsof ik opnieuw moet leren skiffen ...
    Dollen + 8 mm, span naar 160, binnen handle naar 88,5. Daar wordt het tempo en de efficientie niet beter van. Awel, zondag = testdag. allicht tref ik dan die maarten van de dds.
    pi_53370016
    Zondag gaat ik ook skiffen en zowaar ook nog die dag coachen...
    Morgen ook weer op het water ff een lang baantje trekken. Ze geven in ieder geval wel mooi weer af, hooguit windkracht 3. Dus dat is mooi meegenomen. En dan 's avonds ook nog cantus, maar moet nog kijken of ik die feestvreugde mee kan maken.
    pi_53373198
    Heb je je span en binnenhandle nou vergroot of verkleind?
    pi_53426048
    span +1,5 cm; binnen handle -1 cm. volgens mij levert dat een iets zwaardere afstelling. het voelt in elk geval zwaar. met nog ruim drie weken tot de tromp denk ik dat ik moet inzetten op krachttraining en intervaltraining in de boot.

ben benieuwd naar afstellingen (scull) van anderen hier.
    pi_53428535
    Ik weet niet, ik zal het eens opmeten. Meestal ben ik niet zo into waarden en stel ik dat ding gewoon af tot het enigszins fatsoenlijk roeit. (owja, bij ons moet je wel toestemming hebben om een boot te mogen stellen, officieel gezien )
    Eigenlijk zou ik wel het voetenbord iets naar me toe moeten halen omdat ik nu te ver door moet vallen; maar anders past me drinkfles daar niet zonder dat ie wegrolt
    Maar van bladhoek tot dolhoogte en spanwijdte staat ie helemaal lekker bij mij

Even vraagje btw, nu we het toch over afstellingen hebben. Wat betekend precies:
    Door-het-werk; Distance through the work
    Achter-het-werk; Distance behind the work
    pi_53429086
    Door het werk is de afstand die je richting je voetenbord oprijdt. De nulwaarde ligt bij de lijn door je dollen heen. Gebruikelijke waarden zijn 0 tot 10 cm.

Achter het werk is hoe ver je uit trapt, ten opzichte van diezelfde nullijn. Door het werk wordt op de voorkant van het bankje gemeten, achter het werk op de achterkant van het bankje (dacht ik).

Wat ik heb begrepen over skiff afstellen is dat je hem gewoon gemiddeld moet afstellen, en vervolgens moet de skiffeur, in overleg met z'n coach, gewoon aan de afstelling gaan zitten frunnikken totdat het goed voelt en roeit.

Zie overigens ook deze pagina: http://www.usrtriton.nl/?p=afstelling

[ Bericht 0% gewijzigd door cryforhelp op 24-09-2007 22:04:23 ]
    pi_53446488
    Het span is geloof ik vooral belangrijk zodat je je riemen een beetje recht voor je hebt. Het heeft bij een correcte afstelling vooral invloed op de zwaarte doordat de verhouding tussen binnenhandle en buitenhandle dan evenredig zou moeten veranderen. een kleiner span zou ook gepaard moeten gaan met een kleinere binnenhandlelengte.
    Je binnenhandle een cm zwaarder is echter wel een grote stap om in één keer te doen denk ik. Mij zou het beter lijken om 2x een halfje doen in twee stappen, ongeveer een week of twee à drie na elkaar. (maar ik ben er ook geen expert in, ik heb er alleen een boekje op nageslagen en eeni nschatting gemaakts)
    pi_53447938
    Te moeilijk...
    Afstellen is voor coaches en scullen voor burgers.
    Tot zover
    pi_53458207
    Afstelling is inderdaad erg moeilijk, ik weet ook eigenlijk alleen de theorie en ik kan een boot afstellen. Maar de overwegingen die je maakt om een boot op een bepaalde manier af te stellen zijn uitermate gecompliceerd.

Het afstellen zelf is ook niet moeilijk, pinnen rechtop zetten, spul beetje nameten en verplaatsen. En dan nog zijn er binnen euros nog zat mensen die al 3+ jaar lid zijn en het nog nooit hebben gedaan. Dat vind ik apart

Ow en Brok; in je eerste jaar is je enige taak nog op komen dagen en roeien. Dit jaar wordt er waarschijnlijk meer van je verwacht
    pi_53461933
    Ik verheug me er nu al op...
    pi_53471631
    Afstellen is niet zo moeilijk als je weet welke factoren er in het spel meedoen. Het is gewoon eenvoudige natuurkunde uit de eerste klas van de middelbare school als het om afstellen gaat.
    pi_53472726
    Ik heb in de eerste geen natuurkunde gehad, startte bij ons pas in de 2de.....

bovendien, ik heb met natuurkunde (en eigenlijk met alle beta-vakken) het licht nog nooit gezien....:(

cryforhelp, dit is mijn 3e jaar bij AV als comporoeier, maar ik heb nog nooit iets hoeven afstellen, laat staan dat het door coaches gedaan wordt..........misschien wel als je bijna als enige in bepaald bootje roeit ofzo.....
    pi_53473699
    Ik zie meestal ook alleen maar scullers echt afstellen aan een boot. En bij boordroeiers eigenlijk alleen maar de coach.
    Vroegah had men bij Phocas nog wel een leuke afstel cursus, maar die ging vorig jaar geloof ik niet door. Maar kan je in ieder geval veel van leren.
    Waar je ook veel van leert is het 'gewoon doen'. Wat je als skiffeur eigenlijk ook makkelijker doet dan als een roeiploegje. En ik denk dat het als skiffeur ook makkelijker te doen is, omdat je dan meer het boot gevoel hebt.
    pi_53474114
    ja, maar die bootjes worden door heel veel mensen gebruikt......denk niet dat je ze dan ineens leuk kan gaan afstellen voor jou....ze staan volgens mij op de 'gemiddelde' roeier afgesteld...........ofzo
    pi_53478391
    quote:
    Op dinsdag 25 september 2007 22:54 schreef nanana het volgende:
    ja, maar die bootjes worden door heel veel mensen gebruikt......denk niet dat je ze dan ineens leuk kan gaan afstellen voor jou....ze staan volgens mij op de 'gemiddelde' roeier afgesteld...........ofzo
    Bij ons kan iemand met een beetje serieuze plannen een boot toegewezen krijgen met afstelrecht. Dan mag je hem dus op jezelf afstellen, en als iemand anders er in wil roeien dan moet hij het daar maar mee doen of anders een andere pakken.

Maar consequent dubbel gebruik is zeer zeldzaam eigenlijk. Een hele hoop mensen skiffen of tweezonderen maar af-en-toe, dan is afstelling natuurlijk niet je grootste probleem.

En ocf81; het principe is niet zo ingewikkeld, alleen als je aan het afstellen bent moet je ook rekening houden met wat zoiets doe voor je haalbeeld, jouw specifieke fysiologie en de mogelijkheid om te trainen. Het is dus best gevorderde bewegingswetenschap.
    pi_53487607
    Dubbel gebruik kan grotendeels wel, zolang je maar niet al te veel van elkaar verschilt qua bouw en wensen. Minimale verschillen kan je met klikringetjes wel veranderen. Ideaal is anders.
    pi_53498991
    quote:
    Op woensdag 26 september 2007 03:25 schreef cryforhelp het volgende:

..

En ocf81; het principe is niet zo ingewikkeld, alleen als je aan het afstellen bent moet je ook rekening houden met wat zoiets doe voor je haalbeeld, jouw specifieke fysiologie en de mogelijkheid om te trainen. Het is dus best gevorderde bewegingswetenschap.
    Mar je stelt toch af of het haalbeeld wat je voor ogen hebt? Veelal is het moeilijke van afstelwerk de hoeken en afstanden. Die paar ringetjes hoger of lager die je doet als je gaat variëren met door het werk zitten zijn in een mum van tijd bijgewerkt en vergen ook weinig precisie.
    pi_53530451
    PAS OP, NEGATIEF LEESVOER!
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 23:15 schreef nogeenmaarten het volgende:
    Awel, kan mij uberhaupt niet voorstellen dat een student klaagt over de prijs van een burgerclub. Waarom zou je daar als student "lid" willen worden. Kan het mij niet bedenken.
    Mijn roeivereniging toont geen vertrouwen in zijn leden en koopt boten alleen maar om ze vervolgens weg te laten rotten in de stellingen. Daardoor behouden ze immers de stijfheid zodat het langer een snelle boot blijft.
    Ik koop een roeiboot meestal om in te roeien maargoed.
    Ze laten een boot liever zijn stijfheid behouden dan dat ze iemand een doel gunnen.
    TENZIJ het een wedstrijdroeier is natuurlijk...
    Als ik een jaar zou wedstrijdroeien mag ik in die boot, ook al prestee rik niets.
    Wil ik een bijna bovenmenselijke prestatie neerzetten die nauwelijks iemand evenaart, dan staat men daar niet voor open.

Vorig jaar heb ik de Ringvaart geskiffed en heb daardoor veel ervaring opgedaan.
    Dit roei-jaar wil ik hem weer skiffen maar ditmaal onder de 9 uur. Hiervoor heb je een redelijk goede skiff nodig die ik vervolgens aanvraag om daar nu al in te mogen trainen om boot gevoel en daarbij ook het maximale rendament uit mijn trainingen te kunnen halen.

Ik vraag dus een redelijke skiff aan (Carl Douglas), maar wordt vervolgens afgewezen omdat je max. 6 weken van te voren zo een ding mag aanvragen (en hij is nu nog wedstrijdcategorie). Zie ik wat in natuurlijk. Maar als ik dat ding 6 weken van te voren krijg is het 2 weken stellen bankje aanvoelen enzo voordat ik er iets mee kan. Dan blijkt die iets hoger te zitten, wat sneller te vallen en wat gevoeliger te zijn voor ruw water. Dan mis ik gewoon de ervaring vanzo een skiff in de verschillende weersomstandigheden en zie ik die Ringvaar met ledeogen aan. Vorig jaar heb ik zo ongeveer al 100km met 2 bladen aan het water zitten roeien omdat ik mijn boot nauwelijks kende en dat zie ik weer gebeuren.
    Maar ook als hij net iets hoger of lager zit, of iets andere hoek op het voetenbord. Zal ik weer aan moeten wennen, gebruik ik me spieren net iets anders. Met andere woorden, ik train dan 5 maanden de pleuris welke ik in rook op zie gaan omdat de andere boot gewoon anders handeld. Het zal wel mentaal zijn, maar je wil daar gewoon voorbereid aan de start liggen.

Ik kan de Ringvaart starten in de boot waarin ik nu zit, maar daar zitten ook andere mensen in en moet ik telkens alles weer goed gaan zetten als ik weer ga skiffen. Daarbij is het een logge boot en verschuiven de slidings de hele tijd en loopt hij vast bij het naar voren en achter rollen. Daarnaast is hij ook een heel stuk zwaarder. Ik zie het niet als een boot waar ik mijn doel mee kan verwezenlijken.

Opzich is een afwijzing niet zo erg, maar het is er wel één die mijn hoop om mijn doel te verwezijnlijken laat verdwijnen. Ik zie de Ringvaart dan ook op een blamage eindigen en heb dan ook geen zin meer hier nog enige moeite in te stoppen als het zo door gaat.
    Simpel gezegd heb ik gewoon geen zin meer om zo te moeten blijven skiffen. Zeker als je dan een aantal maanden tegen die skiff moet aankijken die gewoon in de stelling blijft liggen. Ik ben nu mijn doel kwijt en daarom ook de zin om nog maar iets te doen.

En daar begint het mee. Het volgende is dat ik waarschijnlijk geen materiaal mee mag nemen naar het buitenland. En dus een wedstrijd van 174km zal moeten starten in een leenboot. Dan ben ik 150km bezig om de boot te leren kennen en de gehele 174km aan het verzitten om de pijn in me aarsch te kunnen verdragen.

En omdat ik gewoon lekker wil roeien en moe begin te worden van al het gezeur er omheen wil ik liever bij een andere vereniging, zodat ik mij gewoon op het roeien kan focussen en dus mijn ding kan doen. Dan moeten ze natuurlijk wel het materiaal hebben waar ik mijn doel mee zou kunnen verwezenlijken en daarbij ook een niet al te hoge contributie hebben. Al ben ik voor exclusief gebruik wel bereid om evt. extra te betalen.
    Daarbij moest ik laatst ook nog op gesprek komen om evt. andere mogelijkheden te bespreken. Allemaal leuk en aardig, maar als je dan tegenover mensen zit die irrelevante vragen stellen en al niet eens doen laten merken dat ze je aanvraag hebben gelezen, zakt de moed je al helemaal in de schoenen.

En ik denk dat er weinig inzicht voor nodig is om te weten dat je voor mentale wedstrijden als deze eigenlijk geen negatieve energie kan gebruiken. Normaal kan ik mij er wel enigszins overheen zetten, maar dit is eigenlijk een beetje de druppel.

En ow, ik weet dat het egoïstisch is van mij opzich... maar ik denk dat dat zo op zijn tijd ook wel mag.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sjobber op 27-09-2007 23:06:18 ]
    pi_53531997
    Enige nuancering is duidelijk vereist...
    pi_53533861
    Wordt wedstrijdroeier, simpel.
    pi_53534783
    De jongen wil langebaan skiffen, da's prima, alleen is dat niet bepaald de core business waar een studentenvereniging zich op richt. Nou is een vereniging hoofdzakelijk gericht op het samenwerken om zo een gemeenschappelijk doel te bereiken dat alleen niet te halen is. Oftewel, je bent geen verenigingsmens, blijkbaar.

Overtuig je ouders of grootouders anders dat zij dat ding kopen en dat jij een x bedrag aan afschrijving per jaar betaalt. Dan een goede deal met phocas sluiten dat je het ding daar voor weinig in de stelling mag gooien en je bent binnen. Of regel iets met een andere aan het water gelegen bedrijf/instelling. Je hebt alleen maar een stukje afdak of 5m2 loodsruimte nodig.

Ik denk dat het redelijk rendabel te doen is, alleen mis je de sponsoring en bijdragen van barleden die het betaalbaar houden.
    pi_53535454
    quote:
    Op donderdag 27 september 2007 22:42 schreef Sjobber het volgende:
    NEGATIEF LEESVOER!
    Mijn burgervereniging is niet zoveel anders dan jij hierboven schrijft, dus voordat je overstapt eerst goed nagaan wat je bootmogelijkheden bij de burgers zouden zijn. Snelle boten blijven ook bij ons in de stelling, mits er iemand 2k wedstrijden in gaat starten (ongeveer 10 jeugdleden per jaar en al jaren dezelfde senior). Daarnaast worden deze snelle boten gebruikt door een kliek belegen/oud wedstrijdroeiers die rond de wedstrijdcommissaris (=boottoewijzer) hangen. Er zijn bij onze vereniging diverse mensen weggegaan om deze reden. Anderen hebben zelf een skiff gekocht die ze voor een bedrag (volgens mij ongeveer een jaarcontributie) in de loods kwijtkunnen. De privé skiffplekken zijn overigens allemaal bezet.
    Met jouw ambities zou je bij onze burgervereniging in semi wedstrijdmateriaal komen. Dat betekent dat je je skiff deelt met 2 of 3 anderen. Die skiff is dan een relatief nieuwe Chinees van een categorie lichter dan recreatief, of een 10/15 jaar oude doorgeschoven wedstrijdboot.
    Misschien een open deur, maar je zou die logge skiff van je moeten opknappen. Dat je slidings telkens verschuiven en dat je bankje niet goed rolt betekent niet dat je een slechte skiff hebt, maar dat ze vies en/of versleten zijn. Versleten slidings/ bankjes/ dollen/ riemkragen moet je vervangen. Dat is onderhoud: kosten vereniging. Daarna de afstellingen nalopen, afstellen op jouw hoogte, kijken of hij nog symetrisch staat en of de riem- en dolhoeken nog kloppen en helemaal schoonmaken. Kost je een paar avonden. Ik heb mij erover verbaasd hoeveel dit scheelt!
    Daarna (en dat is bij onze vereniging belangrijk) moet je dit niet aan de grote klok hangen. Beter vertellen dat de skiff eigenlijk kut/ scheef/ onstabiel/ log roeit, diept, dompt, of anderzijds op misterieuze wijze energie lekt et cetera, maar dat jij hieraan gewend bent. Voor je het weet is je logge skiff anders veranderd in een populaire skiff die continu door anderen wordt afgeschreven en is de boel zo weer versleten/ vies en ben je je afstelling weer kwijt.

Stoer om de Ringvaart te skiffen!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')