Ja, omdat het Merwede-kanaal met al haar woonboten + 3 roeiverenigingen erg druk is, mogen Orca + Triton elk jaar een max. aantal nieuwe leden aannemen. Daarnaast wordt ook geprobeerd om de m/v ratio een beetje in evenwicht te houden. Dan kun je constructies krijgen als 'voor elke jongen die lid wordt, wordt een meisje 'ingeloot'.quote:Op zaterdag 8 september 2007 17:58 schreef theSummoner het volgende:
Ik mis iets: waarvoor wordt geloot? Uberhaupt voor toelating tot Orca en Triton??
Goede zaak! Ga je weer skiffen, of heb je een ploeg gevonden?quote:Op zondag 9 september 2007 09:30 schreef ocf81 het volgende:
Overigens kruipt het bloed waar het niet gaan kan en ben ik weer vol aan de slag voor weer een jaar wedstrijdroeien. Hopelijk maak ik nu eens een volledig seizoen mee zonder blessureleed of geharrewar met coaches.
Wat is CC?quote:Op zondag 9 september 2007 14:07 schreef ocf81 het volgende:
Het plan is om mee te doen met de selectie voor een viertje. Of dat viertje ook CC gaat doen is nog niet duidelijk, maar daar wordt wel over nagedacht. In ieder geval is de intentie om een ploeg te vormen met zware jongens die hard willen roeien.
Ah, de utrechtse verenigingen hebben ook een vrouwenoverschot?quote:Op zondag 9 september 2007 11:01 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Ja, omdat het Merwede-kanaal met al haar woonboten + 3 roeiverenigingen erg druk is, mogen Orca + Triton elk jaar een max. aantal nieuwe leden aannemen. Daarnaast wordt ook geprobeerd om de m/v ratio een beetje in evenwicht te houden. Dan kun je constructies krijgen als 'voor elke jongen die lid wordt, wordt een meisje 'ingeloot'.
Vrouwenoverschot inderdaad.... (zit zelf ook nog eens op een opleiding met 80% dames). Maar natuurlijk wordt er gekeken naar ervaring. Ben je jeugdroeier of heb je al in je studententijd geroeid dan denk ik niet dat de "loting" iets is om je druk over te maken.quote:Op zondag 9 september 2007 23:01 schreef cryforhelp het volgende:
[..]
Ah, de utrechtse verenigingen hebben ook een vrouwenoverschot?
Hoe zit dat nou eigenlijk met ouderejaars, als je aankomt: 'ik ben X jaar bij een andere stad lid geweest en kom nu hier een master doen en een beetje roeien'. Zijn je kansen dan een stuk beter, of boeit ervaring niet?
Bij ons is het zo dat jeugdroeiers gewoon worden ingedeeld bij een afroeiploeg om daarna de afroeicoaches te helpen bij het coachen van de onervaren roeiers. Hierdoor leren ze ook veel mensen kennen, in plaats van alleen jeugdroeiers. Als ze zelf willen roeien kunnen ze meedoen met het programma voor ouderejaars competitieroeiers of voor de selectie voorbereiding.quote:Op zondag 9 september 2007 23:11 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Vaak zetten ze in de afroeitijd de 'ervaren' mensen ook in een ploeg bij elkaar. Want het is natuurlijk niet echt leuk als jij al jaren roeit om dan de eerste zoveel weken in een C4+ te moeten ploeteren
Dank jequote:Op zondag 9 september 2007 17:42 schreef Sjobber het volgende:
Ik help wel even: Dodona (Phocas - Nijmegen)
Een levende legende, al zeg ik het zelf.
Non taken, ik deel je meningquote:Op maandag 10 september 2007 11:00 schreef ocf81 het volgende:
Levende legendes zijn voor mij toch meer mensen zoals mevr. Karsten of Sir Redgrave. (no offence intended)
Ik was er zelf niet bij, volgend jaar hopelijk welquote:Op maandag 10 september 2007 14:18 schreef Thrawn het volgende:
Zeau, ook weer een weekendje bier zuipen in Leer achter de rug. Sneller konden we het niet maken, wel gezelliger
Enkel Apoc en z'n homies achter ons gelaten, de duitsers waren een maatje te groot voor onze instapboot. Vooral op zondag waren de verschillen tussen uitgeslapen duitsers en brakke euroieden redelijk groot.
Desalniettemin staat deze wedstrijd ook voor volgend jaar weer hoog op de agenda
Ahum, tweedejaarsselectie? Daar droomt Phocas alleen maar van...quote:Op maandag 10 september 2007 10:19 schreef Apoc2003 het volgende:
Overigens ben ik sinds afgelopen week weer aan het trainen. Tot en met eind oktober in de skiff (aflopen maandag m'n skiff 2 gehaald) en krachtrainen/circuittraining/ergometeren, vanaf dan tot en met half november steeds meer boordroeien waarna op 16 november de selectie voor de tweedejaarsploegen bekend wordt gemaakt
![]()
I'm with himquote:Op dinsdag 11 september 2007 20:46 schreef De_Brok het volgende:
Mijn visie op skiffen: het ZUIGT
OMG, wat een mentaliteit! zo ga je nooit hard en tevens is het wat mij betreft laf om zo je werk af te schuiven op de rest van de ploeg.quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:52 schreef Sjobber het volgende:
Ik moet ooit nog eens een 2k in een skiff gaan doen. Maar alleen de gedachten al...
Als ik vol stamp in zo een ding ben ik na 500 meter ofzo al gezien en kan ik het echt niet opbrengen om de rest nog hard roeiend af te maken. Dat terwijl je in een 4'tje gewoon even een paar halen 'op adem' kan komen door de anderen even het werk op te laten knappen ^^.
Ik geloof dat je dan wat aan je trainingsschema en raceopbouw moet gaan werken, want als je wel goed hard kan varen, dan moet 95% sort-of-hard ook wel kunnen. Bij mij werd er vaak gezegd dat er een klein verschil zat tussen standard haal en hard gaan, en dat het verschil met light veel te groot was., maar daar heb ik nu al veel minder last van. Ik moet wel toegeven dat ik daar een paar jaar aan heb mogen werken voordat er verbetering in te zien was.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:48 schreef Sjobber het volgende:
Ach, ik ben het zelf wel met ocf81 eens. Maar een 2k past van origine gewoon niet bij mijn bouw.
Of het is iedereen in de sprint vernederen of het is langzaam als een dieseltje op gang komen. En beiden gaan niet echt op voor een 2k.
Daarnaast krijg ik op een 2k vaak last van te weinig zuurstof waardoor alles vast loopt en de wereld voor mij vervaagd. En dan doe ik liever even een aantal halen wat rustiger aan zodat ik weer wat zuurstof proef.
Wat is je definitie van een paar halen kerel....1000m met zijn 3en doorroeien ;-)quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:52 schreef Sjobber het volgende:
Dat terwijl je in een 4'tje gewoon even een paar halen 'op adem' kan komen door de anderen even het werk op te laten knappen ^^.
Ik moet helaas bekennen dat ik je helemaal gemist heb, heb als activisten alleen maar wat jeugdroeiers gezien. Was wel een erg leuke wedstrijd trouwens, hoewel ik daar halverwege wel anders over dacht...quote:Op zaterdag 15 september 2007 10:27 schreef Pluizel het volgende:
Nog mensen toevallig die de cottwich almelo regatta starten? *er zijn iig altijd veel euroïden die hem starten* Ik ga rugnummers uitdelen, dus ik ben er sowieso bij.
Stiekem heb ik best verstand van roeienquote:Op maandag 17 september 2007 11:06 schreef Pluizel het volgende:
haha oeps, account van vriendje was nog aangemeld, altijd handig :S
die post van PteV is dus van mij....
Van sloeproeien misschien, want dat doe je wél met je armenquote:Op maandag 17 september 2007 15:36 schreef PteV het volgende:
[..]
Stiekem heb ik best verstand van roeien![]()
Ik zat inderdaad in een 2-, ons rugnummer heb ik door de boeg laten inleveren, dus ik denk niet dat ik je gezien heb. Maar ik ben vlothond op de knorresteijn, dus ik zie je vast dan wel weer...quote:Op maandag 17 september 2007 11:05 schreef PteV het volgende:
Ja minke had het me gister al uitgelegd![]()
thrawn zat je in de 1e of 2e heat? Als je in een 2- zat heb ik je wel gezien want die heb ik allemaal wel zien aanleggen. Ik zat 's middags iig wel bij t inleveren van de rugnummers met een stel andere (ex)jeugdroeiers...
In de VA1X. Volgens onze boots zou ik goed scoren als in de bepalingen wordt opgenomen dat het maximale tempo 16 is. Bij t16 ben ik efficient, bij tempo 20 niet meer, bij tempo 26 lijkt het nergens meer op. Al die kilometers rustig lekkere lange halen maken ben ik dus niets mee opgeschoten ten aanzien van het skiffen van een wedstrijdje.quote:Op maandag 17 september 2007 22:38 schreef Sjobber het volgende:
Nog mensen die naar de Tromp-Boat Race gaan?
Denk dat 'm dat eerder zit in je eerste conditietraining in een heeeeele lange tijd, of was je daar niet bij?quote:Op woensdag 19 september 2007 10:07 schreef cryforhelp het volgende:
Ik ben nu enthousiast aan het trainen geslagen. Gisteren de eerste boottraining in een 8, en daar heb ik toch een partij spierpijn in m'n buikspieren aan overgehouden
Mijn hele torso moet nog wat verstevigd worden blijkt nu dus.
Terwijl het materiaal van skoll nou ook niet bepaald antiek en achterhaald is. toch?quote:Op vrijdag 21 september 2007 12:56 schreef horney_dorney het volgende:
Duurder dan wat ik betaalde vroegah bij de buren, maar je krijgt er ook wel wat voor terug; het verschil in beschikbaar materiaal is....aanzienlijk, zullen we maar zeggen![]()
Bij ons kan iemand met een beetje serieuze plannen een boot toegewezen krijgen met afstelrecht. Dan mag je hem dus op jezelf afstellen, en als iemand anders er in wil roeien dan moet hij het daar maar mee doen of anders een andere pakken.quote:Op dinsdag 25 september 2007 22:54 schreef nanana het volgende:
ja, maar die bootjes worden door heel veel mensen gebruikt......denk niet dat je ze dan ineens leuk kan gaan afstellen voor jou....ze staan volgens mij op de 'gemiddelde' roeier afgesteld...........ofzo
Mar je stelt toch af of het haalbeeld wat je voor ogen hebt? Veelal is het moeilijke van afstelwerk de hoeken en afstanden. Die paar ringetjes hoger of lager die je doet als je gaat variëren met door het werk zitten zijn in een mum van tijd bijgewerkt en vergen ook weinig precisie.quote:Op woensdag 26 september 2007 03:25 schreef cryforhelp het volgende:
..
En ocf81; het principe is niet zo ingewikkeld, alleen als je aan het afstellen bent moet je ook rekening houden met wat zoiets doe voor je haalbeeld, jouw specifieke fysiologie en de mogelijkheid om te trainen. Het is dus best gevorderde bewegingswetenschap.
Mijn roeivereniging toont geen vertrouwen in zijn leden en koopt boten alleen maar om ze vervolgens weg te laten rotten in de stellingen. Daardoor behouden ze immers de stijfheid zodat het langer een snelle boot blijft.quote:Op woensdag 19 september 2007 23:15 schreef nogeenmaarten het volgende:
Awel, kan mij uberhaupt niet voorstellen dat een student klaagt over de prijs van een burgerclub. Waarom zou je daar als student "lid" willen worden. Kan het mij niet bedenken.
Mijn burgervereniging is niet zoveel anders dan jij hierboven schrijft, dus voordat je overstapt eerst goed nagaan wat je bootmogelijkheden bij de burgers zouden zijn. Snelle boten blijven ook bij ons in de stelling, mits er iemand 2k wedstrijden in gaat starten (ongeveer 10 jeugdleden per jaar en al jaren dezelfde senior). Daarnaast worden deze snelle boten gebruikt door een kliek belegen/oud wedstrijdroeiers die rond de wedstrijdcommissaris (=boottoewijzer) hangen. Er zijn bij onze vereniging diverse mensen weggegaan om deze reden. Anderen hebben zelf een skiff gekocht die ze voor een bedrag (volgens mij ongeveer een jaarcontributie) in de loods kwijtkunnen. De privé skiffplekken zijn overigens allemaal bezet.quote:Op donderdag 27 september 2007 22:42 schreef Sjobber het volgende:
NEGATIEF LEESVOER!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |