Zoals ik al zei....ik pak wel weer inquote:
wauw, die vind ik heel erg mooi/leukquote:Op dinsdag 4 september 2007 09:08 schreef Schanulleke het volgende:
Portret is nou niet echt een 'onderwerp' waar ik zelf warm voor loop maar onlangs op vakantie heb ik deze gemaakt waar ik toch wel tevreden over was.
[afbeelding]
Wie zegt dat ik geen echt model ben?quote:Op dinsdag 4 september 2007 09:34 schreef PdeHoog het volgende:Het is geen zelfportrettenmaand he
Je moet gewoon echt een model fotograferen
![]()
![]()
Maar hij is wel ontzettend vet
Denk idd ook al te weten wie er wint deze maandquote:Op dinsdag 4 september 2007 08:40 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Zoals ik al zei....ik pak wel weer in
De onderste foto vind ik erg mooiquote:Op dinsdag 4 september 2007 09:25 schreef Vliegvrager het volgende:
Archiefjes, maar nog wel van dit jaar, dus toen wist ik al dat deze westrijd eraan kwam
[afbeelding]
[afbeelding]
Nou ja...bij mij wordt dat wat problematischquote:Op dinsdag 4 september 2007 10:26 schreef HMaster-II het volgende:
Ik vertik het om archief materiaal te gebruiken voor de wedstrijd.![]()
Ik maak liever nieuwe, daar heb ik meer eer aan te behalen.![]()
Zijn ook gewoon ijzersterke platenquote:Op dinsdag 4 september 2007 09:32 schreef Shark.Bait het volgende:
Archiefjes kan ik ook produceren hoor
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ga ook gewoon even experimenteren. Wordt hoogstwaarschijnlijk wel vrouwelijk schoon bij mij. Op een of andere manier heeft dat mijn voorkeurquote:Op dinsdag 4 september 2007 10:26 schreef HMaster-II het volgende:
Ik vertik het om archief materiaal te gebruiken voor de wedstrijd.![]()
Ik maak liever nieuwe, daar heb ik meer eer aan te behalen.![]()
zenks.quote:Op dinsdag 4 september 2007 10:50 schreef freud het volgende:
[..]
Zijn ook gewoon ijzersterke platen. Maar dan die zonder getekende tattoo nog het beste...
[..]
Ik ga ook gewoon even experimenteren. Wordt hoogstwaarschijnlijk wel vrouwelijk schoon bij mij. Op een of andere manier heeft dat mijn voorkeur.
Die vind ik nog veel toffer eigenlijkquote:
Haal jij even mijn opties weg of zoquote:
Hoe heet (is) die tweede?quote:
Ik vind die tattoo erg gaaf gedaan zo, past helemaal in de plaat. Super!quote:Op dinsdag 4 september 2007 09:32 schreef Shark.Bait het volgende:
Archiefjes kan ik ook produceren hoor
[afbeelding]
[afbeelding]
die onderstequote:Op dinsdag 4 september 2007 12:33 schreef Yoni het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Misschien doe ik deze maand ook eens mee![]()
De eerste twee vind ik heel erg donker, en de laatste iets te plasticquote:Op dinsdag 4 september 2007 14:51 schreef loehoes het volgende:
Van afgelopen weekend, dat lijkt me wel recent. Hmm... Twijfel!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
dank jequote:Op dinsdag 4 september 2007 14:21 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik vind die tattoo erg gaaf gedaan zo, past helemaal in de plaat. Super!
die liggende met al dat haar eromheen.quote:Op dinsdag 4 september 2007 14:51 schreef loehoes het volgende:
*Eensch isquote:Op dinsdag 4 september 2007 14:57 schreef Ynske het volgende:
[..]
De eerste twee vind ik heel erg donker, en de laatste iets te plastic
maar de derde vink errug leuk
Als ik het me goed herinner niet mer de vorm van de neus. Maar wat ik denk dat het is dat het scheef lijkt is dat het licht nét niet helemaal van voren komt, dus een kant een grotere schaduw heeft. Misschien valt dat nog recht te soepen.quote:Op dinsdag 4 september 2007 07:35 schreef freud het volgende:
Je hebt iets met je neus geshopped he?
Doen!quote:Op dinsdag 4 september 2007 12:33 schreef Yoni het volgende:
Misschien doe ik deze maand ook eens mee![]()
Ik vind ze allemaal mooi, alleen #2 wat minder. #1 vind ik erg gaaf, alleen wel wat donker. Misschien kun je nog wat met het contrast en de levels spelenquote:Op dinsdag 4 september 2007 14:51 schreef loehoes het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben er zelf ook nog niet geheel tevreden overquote:Op dinsdag 4 september 2007 19:56 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik vind ze allemaal mooi, alleen #2 wat minder. #1 vind ik erg gaaf, alleen wel wat donker. Misschien kun je nog wat met het contrast en de levels spelen
2 en 3 vind ik erg mooi, 1 is te donker en 4 doet me niet echt iets.quote:Op dinsdag 4 september 2007 14:51 schreef loehoes het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ze doen me niet veel. 2 tweede vind ik iig meer aansprekend dan de 1equote:Op dinsdag 4 september 2007 21:21 schreef D.W het volgende:
[..]
2 en 3 vind ik erg mooi, 1 is te donker en 4 doet me niet echt iets.
iemand misschien nog tips oid voor mijn foto's?
Deze ga ik niet inzenden hoorquote:Op dinsdag 4 september 2007 21:59 schreef HMaster-II het volgende:Nu raken mijn resources op qua modellen
Nu moet ik wel met iets beters aan komen![]()
De eerstequote:
Beterrrrrr, maar vooral haar ogen mogen wat scherper/strakker imo. Echt eruit laten knallenquote:
Zeker een waardige wedstrijdfotoquote:Op woensdag 5 september 2007 21:32 schreef Dizer het volgende:
Hoi, nooit eerder meegedaan, maar ik dacht, what the heck...
[afbeelding]
Thx!quote:
Hehequote:hmmm nu ik er over nadenk...misschien maar kijken of er wat leuks uit onze komende shoot komt![]()
Die eerste heb ik ookquote:Op woensdag 5 september 2007 20:16 schreef Puckzzz het volgende:
ik dacht aan deze omdat het de meest recente is
[afbeelding]
maar dit blijft gewoon 1 van mijn favorieten
[afbeelding]
Netjes! Die blikquote:Op woensdag 5 september 2007 21:32 schreef Dizer het volgende:
Hoi, nooit eerder meegedaan, maar ik dacht, what the heck...
[afbeelding]
Erg lekkere plaat, maar niet zo portretquote:Op woensdag 5 september 2007 20:25 schreef Ymke het volgende:
De eerste puckzzz![]()
ik ga denk ik voor deze
[afbeelding]
Mijn mooiste foto OOIT!quote:Op woensdag 5 september 2007 20:16 schreef Puckzzz het volgende:
ik dacht aan deze omdat het de meest recente is
]]
maar dit blijft gewoon 1 van mijn favorieten
[afbeelding]
quote:
Voor mijn gevoel is het gezicht niet het belangrijkste in de foto, omdat je ook omgeving en houding etc ook toont. Dit is mijn kijk op de opdracht he, mijn meningquote:A portrait is a painting (portrait painting), photograph (portrait photography), or other artistic representation of a person, in which the face and its expression is predominant.
een portret is toch de afbeelding van een persoon? (dus in zijn geheelheid?)quote:Op woensdag 5 september 2007 22:04 schreef freud het volgende:
[..]
[..]
Voor mijn gevoel is het gezicht niet het belangrijkste in de foto, omdat je ook omgeving en houding etc ook toont. Dit is mijn kijk op de opdracht he, mijn mening. Hij is echt goed, maar niet voor deze maand imo.
Ik dacht ook meer aan gezicht centraalquote:Op woensdag 5 september 2007 22:09 schreef prupke het volgende:
[..]
een portret is toch de afbeelding van een persoon? (dus in zijn geheelheid?)
soms is een gezicht alleen niet genoeg.
(imo)
Of zal ik deze gebruikenquote:Op woensdag 5 september 2007 21:49 schreef freud het volgende:
[..]
Netjes! Die blik"Oh sjit, het ijs is op??!!"
Daar ben ik weerquote:Op woensdag 5 september 2007 22:25 schreef Dizer het volgende:
[..]
Of zal ik deze gebruiken![]()
.
[afbeelding]
Ik ben er weerquote:Op woensdag 5 september 2007 22:38 schreef roooosje het volgende:
[afbeelding]
ist wat?
Zelfportret![]()
En de kleurversie is a big no-no.
je moet doen wat jij denkt dat goed is...quote:Op woensdag 5 september 2007 22:30 schreef Ymke het volgende:
Als ik alleen haar hoofd had laten zien was dat voor mij niet genoeg geweest , de houding , kleding en omgeving dragen bij aan dit portret (dacht ik zo)
Maar goed ik kan ook wel een foto van een gezicht plaatsen
Drie op een rijquote:Op woensdag 5 september 2007 22:38 schreef roooosje het volgende:
[afbeelding]
ist wat?
Zelfportret![]()
prrrrrrrrquote:Op woensdag 5 september 2007 22:38 schreef roooosje het volgende:
[afbeelding]
ist wat?
Zelfportret![]()
Ik vind het al een hele mooie fotoquote:Op woensdag 5 september 2007 22:56 schreef roooosje het volgende:
[afbeelding]
dit is m dan in kleur, ik zou m heel ernstig moeten verbouwen om m mooi te moeten maken.
Voor mensen die mijn foto's doen scannen op eigenschappen; ja, hij staat op een server van Zapper omdat mijn site niet wou linken.
en als je de van dale raadpleegt :quote:Op woensdag 5 september 2007 22:47 schreef Ynske het volgende:
Ik vond nog wat over portret:
Portret
Een portret is een afbeelding van een gezicht. Gewoonlijk wordt alleen het hoofd van iemand afgebeeld en is een portret goed gelijkend. Ook een totale of halftotale afbeelding is echter mogelijk. Bij een portrettering van iemand tot aan de knieën spreekt men van een kniestuk. In de middeleeuwen stond alles in het teken van de christendom. Er werden alleen portretten van heiligen geschilderd. In de loop der eeuwen is de vormgeving van portretten sterk veranderd. Men onderscheidt drie manieren van portretten:
En face, recht van voren
en profil, geheel van opzij
En trois quart, deels van opzij en deels van voren.
Geinig, ik was ook al aan het spelen geslagen. Kwam hier op uit:quote:Op woensdag 5 september 2007 23:07 schreef Dizer het volgende:
[..]
Ik vind het al een hele mooie fotoEn je ogen
![]()
![]()
.
Tis niet de origineel, dus dan maar via deze. Heb een poging gedaan:
[afbeelding]
Ik denk dat die tweede foto de definitie van wiki (en de mijne) niet tegenspreekt. Het gezichtje is in die foto beeldbepalend, dus is het een portret, ook al staat er veel meer op de foto dan het gezicht.quote:Op woensdag 5 september 2007 22:25 schreef prupke het volgende:
ik zie het meer zo :
[afbeelding]
dit is een portret idd ....voor mij niet veel zeggend
maar dit spreekt mij meer aan als portret omdat het meer verteld :
[afbeelding]
maar zo zie ik dat ...
Je moet niet mijn mening achterna lopen hoor! Ik ben van de 'less is more' houding, dus ik vind een ijzersterk portret ook een closeup het karakteristieke kuiltje in de wang van iemand.quote:Op woensdag 5 september 2007 22:30 schreef Ymke het volgende:
Als ik alleen haar hoofd had laten zien was dat voor mij niet genoeg geweest , de houding , kleding en omgeving dragen bij aan dit portret (dacht ik zo)
Maar goed ik kan ook wel een foto van een gezicht plaatsen
Nee, dat is er meer eentje uit de categorie 'Dizer snapt niet dat naaktfotografie niet slaat op de dresscode van de fotograaf".quote:Op woensdag 5 september 2007 22:25 schreef Dizer het volgende:
Of zal ik deze gebruiken![]()
.
[afbeelding]
Enorm lekkere ZVO plaat. Even nadenken over de bewerking, maar ik denk zeker dat je een mooie basis te pakken hebt!quote:Op woensdag 5 september 2007 22:56 schreef roooosje het volgende:
[afbeelding]
dit is m dan in kleur, ik zou m heel ernstig moeten verbouwen om m mooi te moeten maken.
Voor mensen die mijn foto's doen scannen op eigenschappen; ja, hij staat op een server van Zapper omdat mijn site niet wou linken.
Iets wat je het liefste bij een PINO op IPH ziet. En nu weer OT, ok?quote:Op donderdag 6 september 2007 08:37 schreef ..bennie het volgende:
Wat is ZVO?
Ik was er al bang voorquote:Op donderdag 6 september 2007 08:48 schreef freud het volgende:
[..]
Iets wat je het liefste bij een PINO op IPH ziet. En nu weer OT, ok?
Is er iemand die dat witte randje aan de onderkant weg kan krijgen ?quote:
quote:Op donderdag 6 september 2007 09:24 schreef buzzer het volgende:
[..]
Is er iemand die dat witte randje aan de onderkant weg kan krijgen ?
Ben nog maar net begonnen met PS en op een of andere manier krijg ik het niet lekker weg...
Mijn zou groot zijn
Dattum natuurlijk ookquote:Op donderdag 6 september 2007 09:59 schreef Shark.Bait het volgende:
Och, wat maakt het uit wat de exacte definitie van protret is? Uiteindelijk bepaalt de stemmer of je foto door de beugel kan of niet. En dan hoeft je foto absoluut niet aan de voorwaarden te voldoen.
Chèz Luluquote:Op donderdag 6 september 2007 14:54 schreef Iced_HiVje het volgende:
Ben nog bezig, maar dit is hem voor voorlopig
Vriendin van me afgelopen weekeinde :
[afbeelding]
hmmm kweet niet...de arm lijkt op 1 of andere manier heel raar en kort, en hij hakt haar hoofd een beetje af. verder vind ik de kleuren wat flets en de blik niet superquote:Op donderdag 6 september 2007 14:54 schreef Iced_HiVje het volgende:
Vriendin van me afgelopen weekeinde :
[afbeelding]
Hetgene wat je van de arm ziet is vanaf de elleboog, vandaar dat hij er zo kort uitziet. Ik vond de blik juist wel mooi en met de kleuren ben ik ook nog bezigquote:Op donderdag 6 september 2007 15:21 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
hmmm kweet niet...de arm lijkt op 1 of andere manier heel raar en kort, en hij hakt haar hoofd een beetje af. verder vind ik de kleuren wat flets en de blik niet super
hoe het komt zie ik, maar het is niet mooi imhoquote:Op donderdag 6 september 2007 15:48 schreef Iced_HiVje het volgende:
[..]
Hetgene wat je van de arm ziet is vanaf de elleboog, vandaar dat hij er zo kort uitziet. Ik vond de blik juist wel mooi en met de kleuren ben ik ook nog bezig
Ik vind het er een beetje vreemd uitzien. De blik is leuk, maar de arm lijkt een beetje... tja ongelukkig? Alsof de arm van iemand anders is, iemand die voor haar gaat staan en zegt: 'Ho jij mag er niet door' en dat ze er toch stiekem bovenuit kijkt. Misschien heb je betere portretten in deze serie?quote:Op donderdag 6 september 2007 14:54 schreef Iced_HiVje het volgende:
Foto van een vriendin van me afgelopen weekeinde :
[afbeelding]
Die is echt heel coolquote:Op donderdag 6 september 2007 18:43 schreef Kamermans het volgende:
ff een archiefje showen :
[afbeelding]
zoals je ziet is die beetje gesoept
Zwart wit vind ik ook het mooistequote:
Geniaalquote:Op donderdag 6 september 2007 18:43 schreef Kamermans het volgende:
[afbeelding]
Hij mag ook niet helemaal hequote:Op donderdag 6 september 2007 18:43 schreef Kamermans het volgende:
[afbeelding]
De basis is toch ook 1 foto?quote:Op zaterdag 8 september 2007 14:51 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hij mag ook niet helemaal heDe basis moest een foto zijn
Hij is wel briljant
![]()
![]()
Ik ga ook voor #2. Misschien dat ie in zwart wit en met wat meer contrast nog wel beter isquote:Op zaterdag 8 september 2007 14:07 schreef buzzer het volgende:
Ik ga denk ik een keuze maken uit een van deze:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Thnx!quote:Op zaterdag 8 september 2007 20:23 schreef An24 het volgende:
[..]
Marjo! Wat een mooie lichtval op je ventje![]()
schitterend, lekker sfeertje, en prachtige lichtvalquote:
Uh, ik tel er 10 hoor?..quote:Op zaterdag 8 september 2007 23:54 schreef buzzer het volgende:
[..]
schitterend, lekker sfeertje, en prachtige lichtval
Als je die instuurt heb je de eerste 5 punten binnen
Volgens mij telde ik mijn punten er ook al bijquote:Op zondag 9 september 2007 12:20 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze het over verschillende foto's
Dan krijg ik zoiets:quote:Op zondag 9 september 2007 07:56 schreef Vliegvrager het volgende:
Hele goede blik, dat zeker, en mini-marjo wordt met de dag knapper wordt het niet eens tijd haar binnen te gaan houden?. Maar de ultra-korte DOF verpest het een beetje imo. Ik zie in een portret graag dat beide ogen in focus zijn, en liefst ook de lippen. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen denkbaar, maar bij deze blik stoort het me dat het tweede oog buiten de scherptediepte ligt
Het verschil is met name de hoek waarin ze zijn genomen waardoor ik deze minder mooi vind dan de eerste. De hoek uit de eerste foto + de iets ruimere scherptediepte van deze foto's = heel erg mooiquote:Op zondag 9 september 2007 12:29 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Dan krijg ik zoiets:
[afbeelding]
Of deze:
[afbeelding]
Ik vind ze beiden een stuk minder mooi uit deze serie.
Maar de maand is nog jong
Ik vind deze toch het mooist Marjoquote:Op zaterdag 8 september 2007 21:48 schreef -Marjo- het volgende:
Laura:
[afbeelding]
Heel ander sfeertje.
Hij is lekkerquote:Op zondag 9 september 2007 12:09 schreef fr.oosje het volgende:
Hier mijn inzending van deze maand
[afbeelding]
Hij bent naar Naarden geweest hequote:
Je hebt hem mooie ruimte gegeven. Je zou hem eventueel nog een tikkie krapper kunnen croppen.quote:Op zondag 9 september 2007 20:38 schreef ijsmeis het volgende:
Ik schiet nooit portretten en heb er dus helemaal geen ervaring mee. Maar is dit wat?
[afbeelding].
quote:Op zondag 9 september 2007 22:14 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hij bent naar Naarden geweest heOf niet soms?
Vind het een mooie foto
quote:
Uhm...ja, ik heb een mening over je foto'squote:Op zondag 9 september 2007 22:25 schreef Ireth het volgende:
Zeg pee-tje.. ook nog toevallig een mening over mijn foto's? Help me eens op weg om te kiezen
Je hebt mailquote:Op zondag 9 september 2007 22:45 schreef Ireth het volgende:
Oke, contrast en blurren...
*progje opstart*
# Hoe je foto in te leverenquote:Op maandag 10 september 2007 00:15 schreef Visnet het volgende:
Weet niet hoe het werkt hier, srry..
Er komen mooie pics voorbij![]()
Foto voor de wedstrijd moet hier geplaatst worden? Ik wil ook graag meedoen met mn eerste inzending
[afbeelding]
thnx!quote:Op maandag 10 september 2007 00:18 schreef Ynske het volgende:
[..]
# Hoe je foto in te leveren
Stappenplan:
# Resize je foto tot maximaal 580 pixels breed inclusief rand.
# Sla hem op als JPG.
# Geef je foto als naam je nickname; bv. Yoni.jpg - om mee te kunnen doen aan de wedstrijd moet je dus wel kunnen posten op FOK!
# Mail de foto naar Fotowedstrijd@fok.nl.
Uiterste inzenddatum: 27 september 2007 22.00 uur
Yoni, deze is echt helemaal super !quote:Op zondag 9 september 2007 23:42 schreef Yoni het volgende:
Ben zelf ook wel gecharmeerd van foto #1
Maar ik ben nog niet klaarBen pas net door mijn foto's van vrijdag heen, moet nu zaterdag nog.
[afbeelding]
Ik vind die geisha (toch?) het mooiste alleen jammer dat de haarpartij er niet helemaal op staat. Het oude manneke doet me niet veel en die andere foto ook niet.quote:Op maandag 10 september 2007 22:30 schreef prupke het volgende:
zijn mijn foto's te slecht om op te reageren of ..wat is het ?
of gewoon speachless??
Ja, dezequote:Op zondag 9 september 2007 23:42 schreef Yoni het volgende:
Maar ik ben nog niet klaarBen pas net door mijn foto's van vrijdag heen, moet nu zaterdag nog.
[afbeelding]
Eenquote:Op zondag 9 september 2007 23:42 schreef Yoni het volgende:
[afbeelding]
Oei, ook al zo mooiquote:
die geisha stond op een wagen (bloemencorso) en ik had een verkeerde lens erop zittenquote:Op dinsdag 11 september 2007 09:50 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ik vind die geisha (toch?) het mooiste alleen jammer dat de haarpartij er niet helemaal op staat. Het oude manneke doet me niet veel en die andere foto ook niet.
Nergens staat natuurlijk dat het een heel gezicht moet zijnquote:
Een half gezicht is beter dan geen gezicht natuurlijkquote:
122mm lens?quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:59 schreef prupke het volgende:
[..]
die geisha stond op een wagen (bloemencorso) en ik had een verkeerde lens erop zitten
Ik vind dit een van de betere foto's die ik in het portretgeweld hier langs heb zien komen so far. Vraag is natuurlijk wel of de stemmers door het gebrek-aan-vrouwelijk-schoon-gehalte weten heen te prikken.quote:Op woensdag 12 september 2007 07:59 schreef PdeHoog het volgende:
Wat me er aan doet denken dat ik deze ook nog heb voor de verzameling portretjes
[afbeelding]
ik denk niet dat dat zal gebeuren.quote:Op woensdag 12 september 2007 09:14 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ik vind dit een van de betere foto's die ik in het portretgeweld hier langs heb zien komen so far. Vraag is natuurlijk wel of de stemmers door het gebrek-aan-vrouwelijk-schoon-gehalte weten heen te prikken.
quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:59 schreef prupke het volgende:
en dat oude mannetje? volgens mij werd die gepost door ynsske?
maar iig fijn dat je even gereageerd hebt
Ik stem anders ook graag op mannelijk schoon hoor!quote:Op woensdag 12 september 2007 09:14 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ik vind dit een van de betere foto's die ik in het portretgeweld hier langs heb zien komen so far. Vraag is natuurlijk wel of de stemmers door het gebrek-aan-vrouwelijk-schoon-gehalte weten heen te prikken.
Het is Xil hequote:Op woensdag 12 september 2007 09:14 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Gelukkig trek ik me dan ook weinig aan van wat stemmers zouden willen zienquote:Op woensdag 12 september 2007 09:20 schreef ..bennie het volgende:
Zelf vind ik het een mooie foto, maar ik denk dat stemmers ook liever twee ogen zien.
he sjitquote:Op woensdag 12 september 2007 10:07 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Gelukkig trek ik me dan ook weinig aan van wat stemmers zouden willen zien![]()
Als je het lief vraagt, maakt hij misschien een zelfportret in die stijl voor jequote:Op woensdag 12 september 2007 10:15 schreef Ynske het volgende:
[..]
he sjit
ik denk die gaat nu een mooi portret maken met een appeteitelijke blote mannen bast
maar nee hoor, hij heeft weer niets voor me over
quote:Op woensdag 12 september 2007 10:15 schreef Ynske het volgende:
[..]
he sjit
ik denk die gaat nu een mooi portret maken met een appeteitelijke blote mannen bast
maar nee hoor, hij heeft weer niets voor me over
Gaat niet werken hoorquote:Op woensdag 12 september 2007 10:20 schreef freud het volgende:
[..]
Als je het lief vraagt, maakt hij misschien een zelfportret in die stijl voor je.
Volgens mij is hij niet helemaal scherp? of zie ik het scherpte punt gewoon niet. Het is ook allemaal van dat postzegelformaat hequote:Op woensdag 12 september 2007 07:59 schreef PdeHoog het volgende:
Wat me er aan doet denken dat ik deze ook nog heb voor de verzameling portretjes
[afbeelding]
volgens mij ligt dat gewoon op zijn pupil/oogbolquote:Op woensdag 12 september 2007 10:46 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Volgens mij is hij niet helemaal scherp? of zie ik het scherpte punt gewoon niet.
quote:Het is ook allemaal van dat postzegelformaat he
Hij is scherpquote:Op woensdag 12 september 2007 10:46 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Volgens mij is hij niet helemaal scherp? of zie ik het scherpte punt gewoon niet. Het is ook allemaal van dat postzegelformaat he
Och, het maakt niet veel verschil met "database errors" en "to many db connection" qua wachttijdquote:Op woensdag 12 september 2007 10:49 schreef Ynske het volgende:wat wil je dan? laadtijden van 3 uur per topic?
Inderdaad en anders gewoon de instellingen op 25 posts per topic zetten.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:57 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Och, het maakt niet veel verschil met "database errors" en "to many db connection" qua wachttijd
quote:Op woensdag 12 september 2007 11:57 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Och, het maakt niet veel verschil met "database errors" en "to many db connection" qua wachttijd
Nee dat ook weer niet, maar dat is ook wel weer wat ovedreven he. Het is gewoon een feit dat het formaat hier gewoon niet meer van deze tijd is.quote:Op woensdag 12 september 2007 10:49 schreef Ynske het volgende:wat wil je dan? laadtijden van 3 uur per topic?
De 2e foto heb ik ook een paar vergelijkbare vanquote:Op donderdag 13 september 2007 20:55 schreef vanDekaart het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zelf vind de tweede het mooist maar weet niet in hoeverre die is toegestaan?
quote:Op donderdag 13 september 2007 23:21 schreef prupke het volgende:
heel erg storend object rechts .....
quote:Op donderdag 13 september 2007 22:36 schreef NoXxa het volgende:
[..]
De 2e foto heb ik ook een paar vergelijkbare van. I just love reflecting sunglasses.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar ze zijn niet echt origineel.
Absoluut. Je kunt er wel iets vets mee doen. Maar ik kan bij lange na niet zo goed photoshoppen. Dus daar begin ik ook niet aan. Ik ga mijn creativiteit ergens anders in stoppen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 09:18 schreef buzzer het volgende:
[..]
Het idee is leuk, maar als je dan toch mag photoshoppen zou je er nog veel meer creativiteit in kunnen leggen...
Bad cloon!!quote:Op vrijdag 14 september 2007 10:03 schreef Noxa het volgende:
[..]
Absoluut. Je kunt er wel iets vets mee doen. Maar ik kan bij lange na niet zo goed photoshoppen. Dus daar begin ik ook niet aan. Ik ga mijn creativiteit ergens anders in stoppen.
zoek die regel even op voor mij dan?quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:01 schreef Shark.Bait het volgende:
een foto van een foto mag volgens mij niet.
TFT op werk...maar als dat alles is, dat is zo gefixt.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:04 schreef ..bennie het volgende:
Ik vind hem in ieder geval te donker.
Als de foto op de trailer nou door Puckzzz gemaakt was, zou ik daar niet moeilijk over doen. Anders is het gewoon inbreuk op copyright, en dat mag idd niet.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:01 schreef Shark.Bait het volgende:
een foto van een foto mag volgens mij niet.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Auteursrechtquote:Op vrijdag 14 september 2007 14:05 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
zoek die regel even op voor mij dan?
t is een beetje dubbel vind ikquote:Op vrijdag 14 september 2007 14:53 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Als de foto op de trailer nou door Puckzzz gemaakt was, zou ik daar niet moeilijk over doen. Anders is het gewoon inbreuk op copyright, en dat mag idd niet.
hmmm...niet volgens afspraak P...quote:Op donderdag 13 september 2007 23:18 schreef PdeHoog het volgende:
Uit de collectie Archiefjes heb ik deze van Lau nog
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:05 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
zoek die regel even op voor mij dan?
De vraag is dus of die foto waar jij de foto van maakt van jou is. Zo ja, heb ik niks gezegd.quote:Op dinsdag 4 september 2007 06:14 schreef Xilantof het volgende:Je moet de foto zelf genomen hebben, en alle eventuele bewerkingen er aan ook zelf gedaan hebben. Kortom alle copyrights op de foto moeten van jou zijn.
Een rechtenvrije stockfoto will alleen maar zeggen dat de auteur het gebruiksrecht, en dan nog met beperkingen, verkoopt aan de gebruiker. Het copyright geldt onverkort.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:55 schreef Puckzzz het volgende:
en als de foto op de trailer nou een rechtenvrije stockfoto is?
Helemaal begrijpen doe ik dit even niet, maar hij is weg tot ik het wel begrijpquote:
Neequote:Op vrijdag 14 september 2007 16:15 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Nee, hier! Hier!
wel even wachten tot ik de popcorn opgewarmd heb![]()
Wauw!quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:53 schreef An24 het volgende:
Hmmmm lastig...vandaag shoot met Dizer gedaan....
[afbeelding]
En dan nog kiezen ook...wat een leven![]()
Ik hoop dat die dingetjes niet met fotolijm waren vastgeplaktquote:Op vrijdag 14 september 2007 22:58 schreef Puckzzz het volgende:
ik vind 'm tof!
enneh maak je niet druk mensen, die foto ga ik heul niet insturen, maar wist dat er wel wat commentaar op zou komen
ben nog aan het broeden, voorlopig heb ik deze maar die draait ook al mee ergens anders (V.V. kom maar op met je voorspelling)
[afbeelding]
hoeveel verschillende wil je hebben?quote:Op vrijdag 14 september 2007 23:15 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik hoop dat die dingetjes niet met fotolijm waren vastgeplakt
Verder mis ik, mmmm hoe zeg ik dat, wat ruimte in de foto. Zie weinig hals, vooral links, en dat icm met die plakkertjes komt wat compact en druk over. Te druk in dit geval want het leid mij iig af van de persoon. Miss ook omdat er geen oogcontact met de camera is. Denk dat met een blik vanuit de sluier ik wel mijn aandacht op de persoon zou kunnen vestigen. Naja... hoop dat het duidelijk is
gaafquote:Op vrijdag 14 september 2007 22:58 schreef Puckzzz het volgende:
ik vind 'm tof!
enneh maak je niet druk mensen, die foto ga ik heul niet insturen, maar wist dat er wel wat commentaar op zou komen
ben nog aan het broeden, voorlopig heb ik deze maar die draait ook al mee ergens anders (V.V. kom maar op met je voorspelling)
[afbeelding]
ik had ze eik voor iets heel anders gekocht. maar toen kwam ik erachter dat het plakkerts waren, en van het 1 kwam het anderquote:Op vrijdag 14 september 2007 23:23 schreef Ynske het volgende:
Opzet is tof Puckzzz
denk alleen dat als je kleinere dingetjes had gebruikt het een rustiger geheel zou zijn
Dat bedoelde ik dusquote:Op vrijdag 14 september 2007 23:32 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik had ze eik voor iets heel anders gekocht. maar toen kwam ik erachter dat het plakkerts waren, en van het 1 kwam het ander
[afbeelding]
eigenlijk vind ik deze leuker.
gebruik ik die andere wel voor dat andere ding waar je niet zoveel mag shoppen
goed genoeg voor een derde plaats of kom jij nog met iets beters?quote:Op vrijdag 14 september 2007 23:35 schreef Shark.Bait het volgende:
yeah negative space.
ja, nee. Groene achtergrond heb ik weggegooid, pepers zijn opgegetenquote:Op vrijdag 14 september 2007 23:40 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
goed genoeg voor een derde plaats of kom jij nog met iets beters?
vandaar dat je scherp uit de hoek komtquote:Op vrijdag 14 september 2007 23:46 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
ja, nee. Groene achtergrond heb ik weggegooid, pepers zijn opgegeten
Veeeeeel lekkerderquote:Op vrijdag 14 september 2007 23:32 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik had ze eik voor iets heel anders gekocht. maar toen kwam ik erachter dat het plakkerts waren, en van het 1 kwam het ander
[afbeelding]
eigenlijk vind ik deze leuker.
gebruik ik die andere wel voor dat andere ding waar je niet zoveel mag shoppen
quote:Op vrijdag 14 september 2007 23:53 schreef freud het volgende:
[..]
vandaar dat je scherp uit de hoek komt.
quote:
quote:Op vrijdag 14 september 2007 23:40 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
goed genoeg voor een derde plaats
quote:
quote:of kom jij nog met iets beters?
quote:nee. Groene achtergrond heb ik weggegooid, pepers zijn opgegeten
Hij is zooo gaaf gewordenquote:Op vrijdag 14 september 2007 22:53 schreef An24 het volgende:
Hmmmm lastig...vandaag shoot met Dizer gedaan....
[afbeelding]
En dan nog kiezen ook...wat een leven![]()
Jawel!quote:Op zaterdag 15 september 2007 01:13 schreef buzzer het volgende:
Gaaaaf Puckzzz
Xilantof, is mijn inzending wel bij je binnengekomen?
Kijk en dat was dus net waar ik over twijfelde, of dat [basis 1 foto] verhaal ook geldde bij photoshop vrijquote:Op zaterdag 15 september 2007 10:37 schreef ..bennie het volgende:
De basis moet uit één foto bestaan, ik gok dat dit er meer zijn.
Wellicht kom ik iets te overtuigd over, het is natuurlijk wel mijn interpretatie van de regelsquote:Op zaterdag 15 september 2007 10:41 schreef Ireth het volgende:
[..]
Kijk en dat was dus net waar ik over twijfelde, of dat [basis 1 foto] verhaal ook geldde bij photoshop vrijVandaar mijn vraag
(ut zijn er idd meer)
Staat vrij expliciet in de OP van de wedstrijd:quote:Op zaterdag 15 september 2007 10:41 schreef Ireth het volgende:
[..]
Kijk en dat was dus net waar ik over twijfelde, of dat [basis 1 foto] verhaal ook geldde bij photoshop vrijVandaar mijn vraag
(ut zijn er idd meer)
quote:Op dinsdag 4 september 2007 06:14 schreef Xilantof het volgende:September - portret - photoshop-regel-vrij, de basis moet wel uit 1foto bestaan.
Of een sub wedstrijd voor de photoshoppers. Naast de 'gewone' maandelijkse wedstrijd.quote:Op zaterdag 15 september 2007 10:51 schreef Tha_Erik het volgende:
Puckzzz! Die tweede vind ik erg tof, en de derde eigenlijk ook!
En ik ben voor volgend jaar voor een onderwerp waar je écht vrij bent met foto's (mits zelf genomen, natuurlijk), maar dat je meerdere foto's in één mag gebruiken.
It takes one to know onequote:
Mja, ehm...eh...nee, toch niet helemaal imo.quote:nog eentje, op een geheel andere manier bewerkt:
[afbeelding]
Ik ben het er helemaal mee eensquote:Op zondag 16 september 2007 00:09 schreef prupke het volgende:
mijn project ligt nog te drogen
@Tha_Erik : idee is ontzettend leuk
maar qua uitvoering kan ie iets beter : je hebt in het getekende oog 2 lichtvlekjes zitten (en imo zou er dat maar 1 moeten zijn net als in de linkeroog (voor de fotograaf rechts) en je zou de iris iets meer naar rechts moeten plaatsen op je hand .
om een gelijke stand te krijgen ...
maar dat vind ik he
Ik vind 'm erg gaafquote:
yupquote:Op zondag 16 september 2007 15:52 schreef PdeHoog het volgende:
ApartJe hebt een spiegel gebruikt of niet?
Het idee is leuk (ik heb er zelf ook aan zitten denkenquote:Op zondag 16 september 2007 15:48 schreef prupke het volgende:
mijn project :
[afbeelding]
moet nog een keer over gedaan worden , maar dit is het idee
zat ik ook aan te denken.. zwaar opgemaakt persoon die een flinke bak water over de niet watervaste mascara krijgt .beetje vezopen en verloren personagequote:Op zondag 16 september 2007 16:29 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Het idee is leuk (ik heb er zelf ook aan zitten denken![]()
), maar ik zou niet voor een vrolijke uitdrukking gaan.
Dan wijk je een beetje af van het concept portret denk ikquote:Op zondag 16 september 2007 16:51 schreef jeans98 het volgende:
Vraagje, ik zou wel graag meedoen (voor de fun want ik ben maar een amateur, en hier staan prachtige foto's), maar ik heb geen zin om mezelf of mijn kinderen herkenbaar op het internet te zetten.
Is het bij het thema portret ook toegestaan om mijn kleintje te posten zodanig dat je haar gezicht niet ziet?
Het is mss een domme vraag.
vragen zijn niet dom hoogstens de persoon die ze steltquote:Op zondag 16 september 2007 16:51 schreef jeans98 het volgende:
Vraagje, ik zou wel graag meedoen (voor de fun want ik ben maar een amateur, en hier staan prachtige foto's), maar ik heb geen zin om mezelf of mijn kinderen herkenbaar op het internet te zetten.
Is het bij het thema portret ook toegestaan om mijn kleintje te posten zodanig dat je haar gezicht niet ziet?
Het is mss een domme vraag.
de onderste twee zijn erg donkerquote:Op maandag 17 september 2007 16:39 schreef lushfemke het volgende:
Hmmm... interessant. Ik houd niet van geposeerde foto's, dus voor mij worden het 'spontane' portretten...
Foto's zijn nog niet bijgeknipt enzo, maar ik wil een van deze inzenden...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |