Ik dacht ook meer aan gezicht centraalquote:Op woensdag 5 september 2007 22:09 schreef prupke het volgende:
[..]
een portret is toch de afbeelding van een persoon? (dus in zijn geheelheid?)
soms is een gezicht alleen niet genoeg.
(imo)
Of zal ik deze gebruikenquote:Op woensdag 5 september 2007 21:49 schreef freud het volgende:
[..]
Netjes! Die blik"Oh sjit, het ijs is op??!!"
Daar ben ik weerquote:Op woensdag 5 september 2007 22:25 schreef Dizer het volgende:
[..]
Of zal ik deze gebruiken![]()
.
[afbeelding]
Ik ben er weerquote:Op woensdag 5 september 2007 22:38 schreef roooosje het volgende:
[afbeelding]
ist wat?
Zelfportret![]()
En de kleurversie is a big no-no.
je moet doen wat jij denkt dat goed is...quote:Op woensdag 5 september 2007 22:30 schreef Ymke het volgende:
Als ik alleen haar hoofd had laten zien was dat voor mij niet genoeg geweest , de houding , kleding en omgeving dragen bij aan dit portret (dacht ik zo)
Maar goed ik kan ook wel een foto van een gezicht plaatsen
Drie op een rijquote:Op woensdag 5 september 2007 22:38 schreef roooosje het volgende:
[afbeelding]
ist wat?
Zelfportret![]()
prrrrrrrrquote:Op woensdag 5 september 2007 22:38 schreef roooosje het volgende:
[afbeelding]
ist wat?
Zelfportret![]()
Ik vind het al een hele mooie fotoquote:Op woensdag 5 september 2007 22:56 schreef roooosje het volgende:
[afbeelding]
dit is m dan in kleur, ik zou m heel ernstig moeten verbouwen om m mooi te moeten maken.
Voor mensen die mijn foto's doen scannen op eigenschappen; ja, hij staat op een server van Zapper omdat mijn site niet wou linken.
en als je de van dale raadpleegt :quote:Op woensdag 5 september 2007 22:47 schreef Ynske het volgende:
Ik vond nog wat over portret:
Portret
Een portret is een afbeelding van een gezicht. Gewoonlijk wordt alleen het hoofd van iemand afgebeeld en is een portret goed gelijkend. Ook een totale of halftotale afbeelding is echter mogelijk. Bij een portrettering van iemand tot aan de knieën spreekt men van een kniestuk. In de middeleeuwen stond alles in het teken van de christendom. Er werden alleen portretten van heiligen geschilderd. In de loop der eeuwen is de vormgeving van portretten sterk veranderd. Men onderscheidt drie manieren van portretten:
En face, recht van voren
en profil, geheel van opzij
En trois quart, deels van opzij en deels van voren.
Geinig, ik was ook al aan het spelen geslagen. Kwam hier op uit:quote:Op woensdag 5 september 2007 23:07 schreef Dizer het volgende:
[..]
Ik vind het al een hele mooie fotoEn je ogen
![]()
![]()
.
Tis niet de origineel, dus dan maar via deze. Heb een poging gedaan:
[afbeelding]
Ik denk dat die tweede foto de definitie van wiki (en de mijne) niet tegenspreekt. Het gezichtje is in die foto beeldbepalend, dus is het een portret, ook al staat er veel meer op de foto dan het gezicht.quote:Op woensdag 5 september 2007 22:25 schreef prupke het volgende:
ik zie het meer zo :
[afbeelding]
dit is een portret idd ....voor mij niet veel zeggend
maar dit spreekt mij meer aan als portret omdat het meer verteld :
[afbeelding]
maar zo zie ik dat ...
Je moet niet mijn mening achterna lopen hoor! Ik ben van de 'less is more' houding, dus ik vind een ijzersterk portret ook een closeup het karakteristieke kuiltje in de wang van iemand.quote:Op woensdag 5 september 2007 22:30 schreef Ymke het volgende:
Als ik alleen haar hoofd had laten zien was dat voor mij niet genoeg geweest , de houding , kleding en omgeving dragen bij aan dit portret (dacht ik zo)
Maar goed ik kan ook wel een foto van een gezicht plaatsen
Nee, dat is er meer eentje uit de categorie 'Dizer snapt niet dat naaktfotografie niet slaat op de dresscode van de fotograaf".quote:Op woensdag 5 september 2007 22:25 schreef Dizer het volgende:
Of zal ik deze gebruiken![]()
.
[afbeelding]
Enorm lekkere ZVO plaat. Even nadenken over de bewerking, maar ik denk zeker dat je een mooie basis te pakken hebt!quote:Op woensdag 5 september 2007 22:56 schreef roooosje het volgende:
[afbeelding]
dit is m dan in kleur, ik zou m heel ernstig moeten verbouwen om m mooi te moeten maken.
Voor mensen die mijn foto's doen scannen op eigenschappen; ja, hij staat op een server van Zapper omdat mijn site niet wou linken.
Iets wat je het liefste bij een PINO op IPH ziet. En nu weer OT, ok?quote:Op donderdag 6 september 2007 08:37 schreef ..bennie het volgende:
Wat is ZVO?
Ik was er al bang voorquote:Op donderdag 6 september 2007 08:48 schreef freud het volgende:
[..]
Iets wat je het liefste bij een PINO op IPH ziet. En nu weer OT, ok?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |