abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:23:31 #1
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_52835894
Welkom in het slowchat-topic van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in de topics in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_52835938
Dus, hoe kom je bij ad hominem? Klonk wel stoer, maar......klopt niet echt.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:26:43 #3
Stranger than fiction
pi_52835982
...
pi_52836010
Moeilijk he, je eigen bericht editten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_52836012
goed topic...

nu

slotje!
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:28:36 #6
Stranger than fiction
pi_52836071
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:27 schreef Mutant01 het volgende:
Moeilijk he, je eigen bericht editten.
Al die knopjes.
pi_52836118
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is eerder het ontbreken van consequente reacties van jouw kant die zo typisch zijn. Als iemand zonder enig argument zegt dat de meiden van Halal Mo.b aanhangers zijn bijvoorbeeld, dan ben je in geen velden of wegen te bekennen.
Ik ken die meiden van Halal helemaal niet dus ik kan er niks over zeggen. Lijkt me niks hypocriets aan. Zo veel tv kijk ik niet.
quote:
Maar owee als iemand zegt dat Hans Teeuwen een schreeuwlelijk is en slechte grappen maakt!
Ik constateer slechts dat ad hominem argumenten gebruikt worden omdat iemand dingen zegt die hem niet bevalt. Vervolgens wordt er, om dat te verdedigen, nóg een ad hominem gebruikt. Dat vind ik een beetje zielig.
quote:

Dus onder het mom van "cabaret" kunnen we alles doen en laten wat we willen? Volgens mij niet
Woorden in de mond schuiven. Nee, ik zeg slechts dat je cabaret niet als een politiek betoog moet zien en dat je persoonlijke aanvallen niet zo serieus moet nemen als in een politiek betoog. Tenzij je het verhaal van het meisje en de zeven Turken ook gelooft natuurlijk.
quote:

en al helemaal niet in het geval van Teeuwen
Hij mag minder zeggen dan iedereen?

, omdat hij het (gezien zijn reacties gegeven bij de meiden van Halal) ook eigenlijk botweg meent. [/quote]
Wat meende hij in zijn cabaretvoorstelling en bevestigde hij in zijn interview? Geef eens citaten joh. Dus met betrekking tot Jezus en Mohammed zoals jij claimt.
pi_52836122
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_52836133
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:28 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Al die knopjes.
Heb ik ook weleens hoor, soms wil ik een reply quoten om dan te reageren, maar dan edit ik per ongeluk iemands post.
Allah Al Watan Al Malik
pi_52836173
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:25 schreef Mutant01 het volgende:
Dus, hoe kom je bij ad hominem? Klonk wel stoer, maar......klopt niet echt.
Doe een greep in de grabbelton.
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 10:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hans Teeuwen, de kneus van de eeuw. Die gast heeft zulke baggerhumor. Zo'n mannetje die ook nergens serieus op kan reageren, uit angst.
Als dit geen ad hominems zijn is niets het.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:31:56 #11
182076 DeletedByAdmin
-=Deleted by Admin=-
pi_52836192
Vond gister Hans Teeuwen briljant!
Game je teveel? Discussieer mee op www.gamezorg.nl - Zorg voor Gamers!
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:33:21 #12
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52836234
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:28 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Al die knopjes.
Geef mij maar een paar van die knoppen dan
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_52836253
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:29 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ik ken die meiden van Halal helemaal niet dus ik kan er niks over zeggen. Lijkt me niks hypocriets aan. Zo veel tv kijk ik niet.
[..]

Ik constateer slechts dat ad hominem argumenten gebruikt worden omdat iemand dingen zegt die hem niet bevalt. Vervolgens wordt er, om dat te verdedigen, nóg een ad hominem gebruikt. Dat vind ik een beetje zielig.
[..]

Woorden in de mond schuiven. Nee, ik zeg slechts dat je cabaret niet als een politiek betoog moet zien en dat je persoonlijke aanvallen niet zo serieus moet nemen als in een politiek betoog. Tenzij je het verhaal van het meisje en de zeven Turken ook gelooft natuurlijk.
[..]

Hij mag minder zeggen dan iedereen?

, omdat hij het (gezien zijn reacties gegeven bij de meiden van Halal) ook eigenlijk botweg meent.
Wat meende hij in zijn cabaretvoorstelling en bevestigde hij in zijn interview? Geef eens citaten joh. Dus met betrekking tot Jezus en Mohammed zoals jij claimt.
[/quote]

Zijn positie jegens religie bijvoorbeeld. Dat meent hij gewoon uit de grond van zijn hart, anders gaat hij dat niet zodanig lopen verdedigen achteraf lijkt me. En wat heeft het kennen van personen te maken met het soort argumenten dat je aanhaalt. Mij weet je wel snel met een ad homine" te vinden, maar het argument die gebruikt wordt door Klopkoek kort na de mijne, is niet te beoordelen? Wat is dat voor onzin? Iemand Mo. B aanhangers noemen op basis van gevoel is dus niet af te wijzen? Cabaret hoort inderdaad geen politiek betoog te zijn, maar dat is bij Teeuwen na de moord van Van Gogh steeds vaker het geval lijkt het. Hij waait een beetje met de politieke sfeer in NL mee.
Allah Al Watan Al Malik
pi_52836290
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:31 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Doe een greep in de grabbelton.
[..]

Als dit geen ad hominems zijn is niets het.
Het is geen ad hominem omdat het niet zijn argumentaties betwist. Als er stond "Hans Teeuwen is een schreeuwlelijkerd en heeft geen humor, dus heeft hij niet gelijk", had je gelijk gehad, maar dat staat er niet. Wat er staat is slechts een persoonlijke mening, over een persoon. (Zonder enige verwijzing naar het debat)
Allah Al Watan Al Malik
pi_52836414
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is geen ad hominem omdat het niet zijn argumentaties betwist. Als er stond "Hans Teeuwen is een schreeuwlelijkerd en heeft geen humor, dus heeft hij niet gelijk", had je gelijk gehad, maar dat staat er niet. Wat er staat is slechts een persoonlijke mening, over een persoon. (Zonder enige verwijzing naar het debat)
Ja, Mutant, je was een culturele recensie aan het schrijven. Maaj dat een ander wijs.
pi_52836417
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:31 schreef DeletedByAdmin het volgende:
Een zieke gast.
pi_52836449
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:39 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ja, Mutant, je was een culturele recensie aan het schrijven. Maaj dat een ander wijs.
Wat is dat nou weer voor onzinargument. Lees je eens in over ad hominems voordat je met zulke beschuldigingen komt. Het was mijn persoonlijke mening over Teeuwen, ik verwees nergens naar het debat zelf, noch naar de door hem aangehaalde argumenten. Iemand stom vinden is nog altijd geen ad hominem. Iemand stom vinden en op basis daarvan zijn argumenten waarderen is dat wel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_52836634
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zijn positie jegens religie bijvoorbeeld. Dat meent hij gewoon uit de grond van zijn hart, anders gaat hij dat niet zodanig lopen verdedigen achteraf lijkt me.
Wat heeft dit met "op de man spelen" te maken? Je verwart religie met de volgelingen. Personen zijn niet gedefinieerd met hun religie dus een aanval op een religie kan nooit een aanval op de man zijn.
quote:

En wat heeft het kennen van personen te maken met het soort argumenten dat je aanhaalt. Mij weet je wel snel met een ad homine" te vinden, maar het argument die gebruikt wordt door Klopkoek kort na de mijne, is niet te beoordelen? Wat is dat voor onzin?
Misschien is het moeilijk voor je om het te begrijpen, maar ik oordeel over mensen waarvan ik meer heb gezien. Niet over mensen die ik vijf minuten een interview heb zien doen. Dat mag jij onzin vinden, maar dat is aan jou.
quote:

Iemand Mo. B aanhangers noemen op basis van gevoel is dus niet af te wijzen?
Ik weet toch niet op basis waarvan Klopkoek dat gevoel heeft en of dat gevoel te rechtvaardigen is? Ik ken ze niet. Als hij slechte argumenten heeft om ze Mobee-aanhangers te noemen ben ik de eerste die erop zal reageren hoor.
quote:

Cabaret hoort inderdaad geen politiek betoog te zijn, maar dat is bij Teeuwen na de moord van Van Gogh steeds vaker het geval lijkt het. Hij waait een beetje met de politieke sfeer in NL mee.
Nee, hij maakt heel duidelijk het onderscheid: in zijn cabaretvoorstellingen beledigt hij iedereen en alles, net zoals South Park etc. In serieuze interviews geeft hij serieuze antwoorden met een komisch randje. Degene die het onderscheid niet maakt ben jij, maar daar moet je Teeuwen niet voor beschuldigen.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:47:30 #19
Stranger than fiction
pi_52836667
Tijd voor een nieuwe discussie. Dit gezeur duurt nou lang genoeg.

Laten we het over iets interessants hebben:
quote:
Comebacksingle Britney Spears uit

AMSTERDAM - De langverwachte comebacksingle van Britney Spears is donderdag voor het eerst officieel te horen geweest op een radiozender in New York.

Het nummer, dat 'Gimme more' heet, lekte eerder al uit naar verschillende entertainmentwebsites, zo meldt het Amerikaanse tijdschrift People.

De 25-jarige popprinses stelt zich in het sexy nummer voor aan haar fans. "It's Britney, bitch", zegt ze aan het begin van 'Gimme more', dat uptempo is en een stampende beat heeft.

Timbaland

'Gimme more' is geproduceerd door Nate "Danja" Hills, een protégé van de populaire producer Timbaland. Hills werkte eerder met sterren als Nelly Furtado en Justin Timberlake.

Op de site van showbizzblogger Perez Hilton is al een tweede nummer te horen van het nieuwe album van de zangeres. 'Cold as fire' is eveneens een uptempo dansnummer, waarin Britney zichzelf als 'koud als vuur' en 'heet als ijs' omschrijft.

Het langverwachte vijfde studioalbum van Britney Spears moet dit najaar uitkomen.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:48:02 #20
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52836689
quote:

[..]

Zijn positie jegens religie bijvoorbeeld. Dat meent hij gewoon uit de grond van zijn hart, anders gaat hij dat niet zodanig lopen verdedigen achteraf lijkt me. En wat heeft het kennen van personen te maken met het soort argumenten dat je aanhaalt. Mij weet je wel snel met een ad homine" te vinden, maar het argument die gebruikt wordt door Klopkoek kort na de mijne, is niet te beoordelen? Wat is dat voor onzin? Iemand Mo. B aanhangers noemen op basis van gevoel is dus niet af te wijzen? Cabaret hoort inderdaad geen politiek betoog te zijn, maar dat is bij Teeuwen na de moord van Van Gogh steeds vaker het geval lijkt het. Hij waait een beetje met de politieke sfeer in NL mee.
Caberet heeft (en niet alleen in nederland) al sinds het jaar 0 over het algemeen WEL een politieke (maatschappijkritische) inhoud. Wel eens van Freek de Jonge gehoord? Als cabaret voor de verandering geen serieuze ondertoon heeft valt het al snel in de categorie "absurdisme"

Wat soms lastig te begrijpen is (als je emotioneel bij een onderwerp betrokken bent) is dat onderwerpen op een alternatieve (absurd, overdreven) manier behandeld worden om het algemene denkraam op te rekken. Je dwingt mensen uit hun hokje waardoor ze andermans positie makkelijker kunnen begrijpen.

Als ik een uur lang blij doe over met 250km/h over de snelweg scheuren, word een mening over met 130km/h over de snelweg scheuren plotseling een stuk makkelijker geaccepteerd.

Religie is uitgevonden door de duivel!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_52836738
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor onzinargument. Lees je eens in over ad hominems voordat je met zulke beschuldigingen komt. Het was mijn persoonlijke mening over Teeuwen, ik verwees nergens naar het debat zelf, noch naar de door hem aangehaalde argumenten. Iemand stom vinden is nog altijd geen ad hominem. Iemand stom vinden en op basis daarvan zijn argumenten waarderen is dat wel.
Iemand persoonlijk zwart maken in een inhoudelijke discussie (en dat is het) is een argumentum ad hominem. Als iemand zegt dat Balkenende naar vis ruikt als het over de politiek van Balkenende gaat, kun je 9 van de 10 keer wel vaststellen dat het niet om een geuronderzoek gaat maar dat hij gewoon de persoon zwart wil maken.
pi_52836765
Waar sloeg de opmerking van die Christenvrouw trouwens op toen ze zei dat ze zich beledigd voelde door Teeuwens opmerkingen over Jezus? Wat zei hij dan?
pi_52836816
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:46 schreef Autodidact het volgende:
Wat heeft dit met "op de man spelen" te maken? Je verwart religie met de volgelingen. Personen zijn niet gedefinieerd met hun religie dus een aanval op een religie kan nooit een aanval op de man zijn.
De aanval op historische figuren is dat wel, en laat dat nu tevens ook de belangrijke figuren zijn binnen de religies.
quote:
Misschien is het moeilijk voor je om het te begrijpen, maar ik oordeel over mensen waarvan ik meer heb gezien. Niet over mensen die ik vijf minuten een interview heb zien doen. Dat mag jij onzin vinden, maar dat is aan jou.

Ik weet toch niet op basis waarvan Klopkoek dat gevoel heeft en of dat gevoel te rechtvaardigen is? Ik ken ze niet. Als hij slechte argumenten heeft om ze Mobee-aanhangers te noemen ben ik de eerste die erop zal reageren hoor.
Uhm het argument an sich is heel goed te bekritiseren. Je hoeft daarvoor helemaal niet die mensen te kennen noch hen gezien te hebben. Als iemand zegt "Negers zijn voor mijn gevoel inferieure mensen", zal ik de eerste zijn die dat als kul-argument onder de tafel lul.
quote:
Nee, hij maakt heel duidelijk het onderscheid: in zijn cabaretvoorstellingen beledigt hij iedereen en alles, net zoals South Park etc. In serieuze interviews geeft hij serieuze antwoorden met een komisch randje. Degene die het onderscheid niet maakt ben jij, maar daar moet je Teeuwen niet voor beschuldigen.
Nee, het intreview bevestigd in mijn ogen exact zijn manier van denken. Het cabaret van hem is bijna onlosmakelijk verbonden met de huidige politieke sfeer in het debat. Het feit dat hij dat ook verdedigd en het feit dat hij het ineens ook een recht vind om iedereen te beledigen speelt daarbij ook een rol.
Allah Al Watan Al Malik
pi_52836875
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:49 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Iemand persoonlijk zwart maken in een inhoudelijke discussie (en dat is het) is een argumentum ad hominem. Als iemand zegt dat Balkenende naar vis ruikt als het over de politiek van Balkenende gaat, kun je 9 van de 10 keer wel vaststellen dat het niet om een geuronderzoek gaat maar dat hij gewoon de persoon zwart wil maken.
Nogmaals, een argument ad hominem = persoonlijke waarde oordeel koppelen aan waarde argumenten. Volgens mij is dat nergens gebeurd. Als iemand zegt, Balkenende stinkt naar vis, dus hij heeft helemaal niet gelijk = ad hominem.
(Sterker nog, Balkenende stinkt naar vis zou weleens een feit kunnen zijn!)

[ Bericht 5% gewijzigd door Mutant01 op 31-08-2007 12:02:10 ]
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:54:48 #25
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52836891
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Aja, dat verklaart alles. Een gevallen engel kwam op aarde om religie te verspreiden.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_52836966
religie is vermoeiend maar dat immer uitdragende atheisten zijn zo mogelijk nog vermoeiender .
pi_52836998
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Caberet heeft (en niet alleen in nederland) al sinds het jaar 0 over het algemeen WEL een politieke (maatschappijkritische) inhoud. Wel eens van Freek de Jonge gehoord? Als cabaret voor de verandering geen serieuze ondertoon heeft valt het al snel in de categorie "absurdisme"

Wat soms lastig te begrijpen is (als je emotioneel bij een onderwerp betrokken bent) is dat onderwerpen op een alternatieve (absurd, overdreven) manier behandeld worden om het algemene denkraam op te rekken. Je dwingt mensen uit hun hokje waardoor ze andermans positie makkelijker kunnen begrijpen.

Als ik een uur lang blij doe over met 250km/h over de snelweg scheuren, word een mening over met 130km/h over de snelweg scheuren plotseling een stuk makkelijker geaccepteerd.

Het zijn slechts enkele caberatiers die menen dat er een politieke inhoud moet zijn. Cabaret moet vermaak zijn in mijn ogen. Het moet zo ver mogelijk afstaan van elke politieke inhoud die er maar kan zijn. Daarom ben ik ook zo verliefd op Najib Amhali, die kan ook gewoon dingen aan de kaak stellen, het "denkraam" uitrekken, zonder mee te waaien met allerlei politieke winden. Cabaret moet juist nergens over gaan, maar toch ook weer over alles!
Allah Al Watan Al Malik
pi_52837057
Maargoed ik ga werken, ik verwacht dat jullie allemaal netjes en lief zijn enzo.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:03:05 #29
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52837112
Cabaret is vaak maatschappijkritisch. Politiek is vaak ook maatschappijkritisch. Daarom kunnen de onderwerpen elkaar overlappen.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:05:04 #30
Stranger than fiction
pi_52837172
pi_52837218
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De aanval op historische figuren is dat wel, en laat dat nu tevens ook de belangrijke figuren zijn binnen de religies.
Je draait in rondjes. Deze opmerkingen deed hij in een cabaretvoorstelling. Een cabaretvoorstelling is geen politiek betoog maar een serie van grapjes.

Vervolgens stel jij dat hij dit meent omdat:
'anders gaat hij dat niet zodanig lopen verdedigen achteraf lijkt me.'

Hij heeft deze opmerkingen over Jezus en Mohammed niet serieus verdedigd dus je moet ze als cabaret zien, en niet als een politiek betoog. Zijn politieke betoog heeft niks met deze figuren te maken maar gaat over vrijheden en misschien de arrogantie en lange tenen van mensen die claimen religieus te zijn. Je neemt cabaret echt veel te serieus, Mutant.
quote:

Uhm het argument an sich is heel goed te bekritiseren. Je hoeft daarvoor helemaal niet die mensen te kennen noch hen gezien te hebben. Als iemand zegt "Negers zijn voor mijn gevoel inferieure mensen", zal ik de eerste zijn die dat als kul-argument onder de tafel lul.
Dat kun je toch alleen doen als je weet wat negers zijn? Dat bedoel ik dus. Als iemand zegt dat hij het gevoel heeft dat zeemeerminnen inferieuze wezens zijn kan ik daar toch geen oordeel over vellen als ik niet weet wat zeemeerminnen doen?

Ik ken ze niet, accepteer dan dat ik geen oordeel ga vellen. Ik weet niet of ze mobee-aanhangers zijn.
quote:

Nee, het intreview bevestigd in mijn ogen exact zijn manier van denken. Het cabaret van hem is bijna onlosmakelijk verbonden met de huidige politieke sfeer in het debat.
Cabaret gaat wel eens over de actualiteit ja en neemt bepaalde ideeën wel eens op de hak ja. Verschrikkelijk.
quote:
Het feit dat hij dat ook verdedigd
Wat verdedigt?
quote:

en het feit dat hij het ineens ook een recht vind om iedereen te beledigen speelt daarbij ook een rol.
Speelt waarbij een rol? Sowieso een vreemde opmerking. Denk je dat die vrouw zich niet beledigd voelde door die baard toen 'ie weg liep? Wat wil je tegen belediging doen? Oppakken? Boete? Wat wil je nu?

[ Bericht 2% gewijzigd door Autodidact op 31-08-2007 14:05:35 ]
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:07:14 #32
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52837235
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cabaret_(kleinkunst)

Hey, Hans Teeuwen is niet ingedeeld bij maatschappijkritisch maar bij nonsens.
pi_52837252
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:03 schreef Gabry het volgende:
Cabaret is vaak maatschappijkritisch. Politiek is vaak ook maatschappijkritisch. Daarom kunnen de onderwerpen elkaar overlappen.
Tuurlijk. Maar dat betekent niet dat je de opmerkingen in cabaret lekkerlijk moet nemen.
pi_52837378
http://www.dumpert.nl/med(...)halal_tuthola_s.html

Prachtig hoe hans teeuwen in een gesprek de hele moslim gezeik naar beneden donderd.
Dit, is, mijn, staat van bewustzijn
pi_52837396
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nogmaals, een argument ad hominem = persoonlijke waarde oordeel koppelen aan waarde argumenten. Volgens mij is dat nergens gebeurd. Als iemand zegt, Balkenende stinkt naar vis, dus hij heeft helemaal niet gelijk = ad hominem.
(Sterker nog, Balkenende stinkt naar vis zou weleens een feit kunnen zijn!)
Het hoeft niet in een zin om een ad hominem te zijn. Het gaat erom welke argumenten in een discussie gebruikt worden en jij gebruikt ad hominem argumenten.
pi_52837410
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:57 schreef du_ke het volgende:
religie is vermoeiend maar dat immer uitdragende atheisten zijn zo mogelijk nog vermoeiender .
pi_52837443
Zo vermoeiend...ik heb er de kracht niet meer voor.
pi_52837717
Dit, is, mijn, staat van bewustzijn
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:25:15 #39
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52837755
Hans Teeuwen kijkt ook neer op kabouters, en vindt dat ze niet in onze maatschappij thuishoren. En wil echt sex met de koningin. Dat bevestigt hij in het interview met de meisjes van Halal.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:34:11 #40
182076 DeletedByAdmin
-=Deleted by Admin=-
pi_52838000
quote:
Vond hem ook ERG sterk!

Monopolie op de waarheid. Mooi gezegd!
Game je teveel? Discussieer mee op www.gamezorg.nl - Zorg voor Gamers!
pi_52838341
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:25 schreef Gabry het volgende:
Hans Teeuwen kijkt ook neer op kabouters, en vindt dat ze niet in onze maatschappij thuishoren. En wil echt sex met de koningin. Dat bevestigt hij in het interview met de meisjes van Halal.
En dat hij geilt op zieke nonnen.
pi_52838551
quote:
VPRO wil starten met 'etmaal-interview'

Na het naakt interviewen door Giel Beelen (VARA) is er nog een omroep die het fenomeen vraaggesprek een nieuwe impuls wil geven. De VPRO wil eind dit jaar/begin volgend jaar een talkshow maken waarin Wilfried de Jong (foto) 24 uur lang een gast bevraagt.
Als het etmaal vragen stellen voorbij is, monteren de tv-makers het lange gesprek tot een kortere versie. Hoe lang die zal zijn is nog onduidelijk. Of het interview (via internet) ook rechtstreeks is volgen, kan men nog niet zeggen.
Raarrr
pi_52838808
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:54 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Raarrr
Oud nieuws maar ik ben benieuwd, kan best leuke TV opleveren (na de montage dan vooral natuurlijk .
pi_52839834
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 13:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Oud nieuws maar ik ben benieuwd, kan best leuke TV opleveren (na de montage dan vooral natuurlijk .
Training voor Zomergasten volgend jaar voor De Jong?

Ik vond Luyendijk maar vervelend.
pi_52839886
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 13:31 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Training voor Zomergasten volgend jaar voor De Jong?

Ik vond Luyendijk maar vervelend.
Hij zou het zeker kunnen inderdaad.
pi_52840395
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:11 schreef Dutch_Nelson het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)halal_tuthola_s.html

Prachtig hoe hans teeuwen in een gesprek de hele moslim gezeik naar beneden donderd.
En elk ander fundamenteel oeverloos gelul
pi_52840430
Ik ben er niet hoor.
Eeven tussendoor.
quote:
Onderzoek: celstraf werkt averechts

DEN HAAG - Gevangenisstraf helpt niet. Criminelen die een celstraf ondergaan, worden na hun vrijlating vaker veroordeeld dan criminelen die niet in de gevangenis hebben gezeten. Dat blijkt uit onderzoek van de criminologen Paul Nieuwbeerta en Arjan Blokland.
De twee onderzoekers van het Nederlands Studiecentrum voor Criminaliteit en Rechtshandhaving (NSCR) vergeleken voor hun studie bijna drieduizend criminelen van 26 tot 28 jaar. Daaruit blijkt dat criminelen die een celstraf opgelegd krijgen, in de drie jaar na hun vrijlating meer veroordelingen op hun naam hebben dan daders die niet in de gevangenis terechtkomen. De onderzoekers noemen de resultaten opmerkelijk. ,,Het toont in ieder geval aan dat een gevangenisstraf ex-gedetineerden niet van nieuwe delicten weerhoudt. Celstraf werkt in zekere zin averechts.''

Leerschool?
Naar de oorzaak van dat averechtse effect is het echter gissen, aldus de onderzoekers. Nieuwbeerta betwijfelt of de uitkomst een bevestiging is van het idee dat de gevangenis de beste leerschool is voor criminelen. Zo zaten de onderzochte gedetineerden gemiddeld maar vier maanden vast. ,,Ik kan me moeilijk voorstellen dat nieuwe gevangenen in zo'n korte periode de kneepjes van het vak van medegevangenen leren en daardoor na hun straf extra actief worden. Of dat ze zo gehard uit de gevangenis komen dat ze zich vaker op het criminele pad begeven.''

Nieuwbeerta zoekt de verklaring eerder in de periode ná de vrijlating.

,,Ex-gedetineerden hebben een grote kans hun baan, hun partner en hun huis kwijt te raken. Hun omgeving reageert anders op hen. Ze dragen een bepaald stigma met zich. Dat maakt dat ze mogelijk verder maatschappelijk ontwricht raken.''

Een andere mogelijke oorzaak is dat criminelen die een celstraf hebben uitgezeten beter bij de politie bekend zijn en na hun vrijlating scherper in de gaten worden gehouden en dus vaker worden opgepakt. Maar die kans acht Nieuwbeerta klein. ,,De politie kan niet aan iedereen die vrijkomt na een celstraf extra aandacht besteden. Het is niet zo dat er dan een signaal afgaat op het politiebureau.''

Methode
De twee criminologen gingen in hun onderzoek als volgt te werk. Ze koppelden iemand die bijvoorbeeld op zijn 27e voor het eerst tot een celstraf werd veroordeeld aan mensen die op dezelfde leeftijd een vrijwel identiek strafblad hadden. Zij zijn gedurende hun 27e levensjaar echter (nog) niet de gevangenis in gegaan, of kregen slechts een boete of een taakstraf opgelegd. Vervolgens onderzochten ze van alle proefpersonen het aantal keren ze in de drie jaar erna werden veroordeeld.

De onderzoekers kozen bewust voor de leeftijdscategorie 26-28 jaar, omdat de criminele carrière van de proefpersonen zich dan al dusdanig heeft ontwikkeld dat ze goed te vergelijken zijn. Bovendien piekt crimineel gedrag aan het einde van de jongvolwassenheid en neemt die tijdens de volwassenheid weer geleidelijk af. Met andere woorden: vanaf het 26e levensjaar onderscheidt de beroepscrimineel zich van de boefjes.

Het onderzoek beperkte zich tot mensen van maximaal 28 jaar omdat de kans dat iemand daarna nog voor het eerst tot een gevangenisstraf wordt veroordeeld steeds kleiner wordt.

Het onderzoek wordt binnenkort gepubliceerd in het tijdschrift Mens en Maatschappij .
http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=98917
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_52840474
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 13:48 schreef sigme het volgende:
Ik ben er niet hoor.
Eeven tussendoor.
[..]

Beetje een open deur maarwel interessant .
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:59:24 #50
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52840756
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 13:48 schreef sigme het volgende:
Ik ben er niet hoor.
Eeven tussendoor.
[..]

Een gevangenisstraf dient niet alleen voor speciale preventie, maar ook ter vergelding en incapacitatie. Daarom is de titel lichtelijk misleidend. Het is een straf, waar ze hopelijk wat van leren. Als blijkt dat gedetineerden onverbeterlijk zijn dan hoeven ze van mij niet terug de samenleving in.

[ Bericht 2% gewijzigd door Gabry op 31-08-2007 14:08:11 ]
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:09:04 #51
Stranger than fiction
pi_52841043
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 13:59 schreef Gabry het volgende:

[..]

Een gevangenisstraf dient niet alleen voor speciale preventie, maar ook ter vergelding en incapacitatie. Daarom is de titel lichtelijk misleidend. Het is een straf, waar ze hopelijk wat van leren. Als blijkt dat gedetineerden onverbeterlijk zijn dan hoeven ze van mij niet terug de samenleving in.
En dan? hun leven lang in een gevangenis stoppen? Lekker duur.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:10:48 #52
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52841098
Maar goed, daders die in de gevangenis terecht komen zijn crimineler dan daders die niet in de gevangenis terecht komen. De vraag is ook nog of dat uberhaubt aan de straf ligt.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:12:14 #53
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52841141
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 14:09 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

En dan? hun leven lang in een gevangenis stoppen? Lekker duur.
Misschien een simpelere, goedkopere gevangenis voor dat soort mensen.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:12:42 #54
Stranger than fiction
pi_52841154
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 14:10 schreef Gabry het volgende:
Maar goed, daders die in de gevangenis terecht komen zijn crimineler dan daders die niet in de gevangenis terecht komen. De vraag is ook nog of dat uberhaubt aan de straf ligt.
moet je de uiteindelijke publicatie lezen.
pi_52841171
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 13:59 schreef Gabry het volgende:

[..]

Als de gedetineerder echter crimineler de cel uitkomen dan ze er in gaan klopt er misschien ook iets niet echt in het systeem...
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:13:17 #56
Stranger than fiction
pi_52841174
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 14:12 schreef Gabry het volgende:

[..]

Geen idee wat je je daarbij voorstelt.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:15:08 #57
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52841215
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 14:13 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Geen idee wat je je daarbij voorstelt.
pi_52841220
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 14:12 schreef Gabry het volgende:

[..]

Met een mooie portie dwangarbeid erbij?
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:16:29 #59
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52841259
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 14:15 schreef du_ke het volgende:

[..]

Met een mooie portie dwangarbeid erbij?
Als ze hun eigen gevangisstraf kunnen bekostigen, dan kunnen ze nog een redelijke gevangenis krijgen.
pi_52841337
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 14:16 schreef Gabry het volgende:

[..]

Als ze hun eigen gevangisstraf kunnen bekostigen, dan kunnen ze nog een redelijke gevangenis krijgen.
eenvoudige goedkope gevangenissen hebben we trouwens goede ervaringen mee in Nederland. Het ging best een paar jaar prima daar op Schiphol .
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:35:14 #61
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52841875
Misschien kunnen we levenslange gedetineerde kwijt in een gevangenis in een goedkoop land. Heeft iemand dat weleens geprobeert? Eens per maand met een boot naar een ontwikkelingsland. Daar kun je meer voor hetzelfde geld bereiken.

[ Bericht 22% gewijzigd door Gabry op 31-08-2007 14:42:28 ]
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:40:03 #62
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52842053
Oké, dat is iets te enthousiast.
pi_52842112
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 14:35 schreef Gabry het volgende:
Misschien kunnen we levenslange gedetineerde kwijt in een gevangenis in een goedkoop land. Heeft iemand dat weleens geprobeert? Eens per maand met een boot naar een ontwikkelingsland. Daar kun je meer voor hetzelfde geld bereiken.
En zo onstond Australie...
Maar dit is een truc om de verantwoordelijkheid voor de staat voor zorgplicht en mensenrechten te ontduiken ?
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:42:52 #64
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52842143
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 14:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

En zo onstond Australie...
Maar dit is een truc om de verantwoordelijkheid voor de staat voor zorgplicht en mensenrechten te ontduiken ?
Nee, om kosten te drukken.
pi_52842213
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 14:35 schreef Gabry het volgende:
Ja landen als Frankrijk en Engeland hebben dat vrij lang geprobeerd. Erg wisselend succes was het effect.
pi_52842233
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 14:42 schreef Gabry het volgende:

[..]

Nee, om kosten te drukken.
ja..door de kosten van menselijke zorgplicht en mensenrechten te ontduiken...
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:50:35 #67
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52842406
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 14:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja landen als Frankrijk en Engeland hebben dat vrij lang geprobeerd. Erg wisselend succes was het effect.
Is het recentelijk? Of eeuwen geleden? Heb jij een idee waar ik meer informatie daarover kan vinden?
pi_52842514
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 14:50 schreef Gabry het volgende:

[..]

Is het recentelijk? Of eeuwen geleden? Heb jij een idee waar ik meer informatie daarover kan vinden?
Eeuwen geleden. Engeland stuurde ze naar Australie, Frankrijk naar het caraibisch gebied. Tja het effect is: "Wat je niet ziet dat bestaat niet". Maar of je het daarvoor moet doen?

Zie jij wraak echt als het enige doel van gevangenisstraf?
pi_52842565
quote:
Vanaf 1852 vormde het Duivelseiland, net als de twee naburige eilanden, een onderdeel van de Franse strafkolonie van Frans-Guyana. Onder het regime van Napoleon III werden er politieke gevangenen vastgezet, in totaal meer dan driehonderd, waarvan meer dan zeventig er overleden. Sinds 1866 werd het eiland alleen gebruikt voor een beperkt aantal veroordeelden, die als staatsgevaarlijk werden geschouwd, zoals terroristen en spionnen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Duivelseiland
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:02:25 #71
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52842761
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 14:54 schreef du_ke het volgende:
Zie jij wraak echt als het enige doel van gevangenisstraf?
Nee, natuurlijk niet. Een gevangenisstraf heeft vier functies, vrijheidsbeneming kan om vier redenen gerechtvaardigd worden. Maar als er één wegvalt blijven er nog drie over. Het is een simpel sommetje.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:09:57 #72
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52842952
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 14:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

Eeuwen geleden. Engeland stuurde ze naar Australie, Frankrijk naar het caraibisch gebied. Tja het effect is: "Wat je niet ziet dat bestaat niet". Maar of je het daarvoor moet doen?
Toen hadden ze vast geen economische motieven daarvoor. Als de prijs een argument is tegen levenslange gevangenisstraffen, dan kan daar heus wel wat aan gedaan worden. Waarschijnlijk ten koste van de kwaliteit of persoonlijke behandeling. Of de gedetineerden moeten zelf gaan bijdragen.
pi_52843209
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 15:09 schreef Gabry het volgende:

[..]

Toen hadden ze vast geen economische motieven daarvoor. Als de prijs een argument is tegen levenslange gevangenisstraffen, dan kan daar heus wel wat aan gedaan worden. Waarschijnlijk ten koste van de kwaliteit of persoonlijke behandeling. Of de gedetineerden moeten zelf gaan bijdragen.
ik zie eigenlijk maar erg weinig argumenten voor levenslange gevangenisstraffen. Alleen bij hele brute moorden ben ik voor. Maar verder is het iets wat je als samenleving niet moet willen.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:23:18 #74
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52843355
Daar ben ik het mee eens, behalve als het om echte recidivisten gaat. Ik las laatst een stuk over mensen die 8+ keren de fout in gingen en dat rechters absoluut niet wisten wat ze met zo'n persoon aan moesten. Mensen die van stelen hun beroep maken. Dat moet eigenlijk niet kunnen.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:33:39 #75
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52843656
Twee keer kan nog. Bij drie heb ik mijn twijfels. Maar van mij mogen ze best een grens trekken. Na bijvoorbeeld vijf keer mag het geduld best op zijn. Misschien zelfs minder. De wereld draait niet om die crimineel.
pi_52843782
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 15:33 schreef Gabry het volgende:
Twee keer kan nog. Bij drie heb ik mijn twijfels. Maar van mij mogen ze best een grens trekken. Na bijvoorbeeld vijf keer mag het geduld best op zijn. Misschien zelfs minder. De wereld draait niet om die crimineel.
Als je hem levenslang opsluit draait die wereld juist wel om hem. Hoe je het ook inricht het zal veel geld kosten. dat kan je beter in een intensief traject stoppen om recidive te voorkomen en om criminaliteit in z'n geheel tegen te gaan.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:49:54 #77
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52844088
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 15:37 schreef du_ke het volgende:
kan je beter in een intensief traject stoppen om recidive te voorkomen en om criminaliteit in z'n geheel tegen te gaan.
En als ze het dan nog doen levenslang.
pi_52844887
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 14:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

Papillon .

Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_52845005
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 15:37 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als je hem levenslang opsluit draait die wereld juist wel om hem. Hoe je het ook inricht het zal veel geld kosten. dat kan je beter in een intensief traject stoppen om recidive te voorkomen en om criminaliteit in z'n geheel tegen te gaan.
Intensieve trajecten ! We gaan er gezellig over praten, probeer de dader maar met z'n schuld te verzoenen. Alsof dat lukt. Je kunt een dader helemaal niet met zijn schuld verzoenen. Ze begrijpen zélf vaak niets van hun motieven. Iemand kan zijn daden verdringen, maar begrijpen?
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_52845113
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 16:20 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Intensieve trajecten ! We gaan er gezellig over praten, probeer de dader maar met z'n schuld te verzoenen. Alsof dat lukt. Je kunt een dader helemaal niet met zijn schuld verzoenen. Ze begrijpen zélf vaak niets van hun motieven. Iemand kan zijn daden verdringen, maar begrijpen?
Het blijkt vaak heel behoorlijk te werken. En dan niet alleen praten natuurlijk maar ook zo'n jongen aan het werk schoppen, orde, tucht en regelmaat, desnoods een avondklok met meldingsplicht via een webcam ofzo.
En nog altijd is voorkomen beter dan genezen, dat zou jij als toekomstig arts toch moeten snappen nietwaar ?
pi_52845513
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 16:24 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het blijkt vaak heel behoorlijk te werken. En dan niet alleen praten natuurlijk maar ook zo'n jongen aan het werk schoppen, orde, tucht en regelmaat, desnoods een avondklok met meldingsplicht via een webcam ofzo.
En nog altijd is voorkomen beter dan genezen, dat zou jij als toekomstig arts toch moeten snappen nietwaar ?
Maar wát voorkomen? Als jij een rotzak bent blijf je een rotzak, ook met een traject. Hoogstens word je een hypocriete rotzak. In Rusland bereiken ze bijzondere resultaten met indoctrinatie, in Amerika met het doorsnijden van de hypofyse, maar wat schiet je daarmee op? Het gaat er mij om dat je dan iemands persoonlijkheid afbreekt, en dat is uiteindelijk veel gevaarlijker.
pi_52845666
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 16:37 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Maar wát voorkomen?
(herhaald) crimineel gedrag.
quote:
Als jij een rotzak bent blijf je een rotzak, ook met een traject. Hoogstens word je een hypocriete rotzak. In Rusland bereiken ze bijzondere resultaten met indoctrinatie, in Amerika met het doorsnijden van de hypofyse, maar wat schiet je daarmee op? Het gaat er mij om dat je dan iemands persoonlijkheid afbreekt, en dat is uiteindelijk veel gevaarlijker.
Iemand aan een opleiding, baan en dicipline helpen is wat anders dan het afbreken van een persoonlijkheid. daar zijn gevangenissen effectiever in gok ik zo.
pi_52845729
Leuk artikel trouwens in de nieuwe Opinio: http://www.opinio.nu/node/771
pi_52846153
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 16:43 schreef du_ke het volgende:

(herhaald) crimineel gedrag.
Dat doe je dus niet. Een labiel vogeltje zal veel eerder in recidive vervallen dan iemand die op z'n verantwoordelijkheden is aangesproken. De mate waarin je crimineel gedrag bestraft geeft aan welke waarde je verleent aan het vrije individu en hoe je verantwoordelijkheid waardeert. Hoe meer verantwoordelijkheid, hoe strenger de straf.
quote:
Iemand aan een opleiding, baan en dicipline helpen is wat anders dan het afbreken van een persoonlijkheid. daar zijn gevangenissen effectiever in gok ik zo.
Juist gevangenissen zijn effectief om de dader op zijn fouten te wijzen. Als je dagelijks geconfronteerd wordt met het feit dat je fout gezeten hebt, zul je jezelf gaan aanpassen aan de maatschappij. Als je aan een nieuw 'leven' geholpen wordt, zoals bij een hulptraject, zul je jezelf een hypocriete houding aan gaan meten die slechts camoufleert dat je nog precies dezelfde rotzak bent. Je hebt er immers zelf niets voor hoeven doen. Criminologische studies wijzen ook uit dat de recidivekans niet kleiner is dan bij celstraf.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:43:17 #86
Stranger than fiction
pi_52847415
sletjes
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:45:34 #87
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52847484
Pigia Pigia - Lento Violento Man

Dis echt helemaal waus.. Ja toch! Ofnie dan?!
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:49:55 #88
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52847611
Zo niet.. Dan toch! Ja toch!
pi_52847646
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 17:49 schreef Gabry het volgende:
Zo niet.. Dan toch! Ja toch!
Ben jij zelf trouwens 100%NL, als ik vragen mag?
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:52:52 #90
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52847684
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 17:51 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Ben jij zelf trouwens 100%NL, als ik vragen mag?
Nee, mijn beide ouders zijn gedeeltelijk Nederlands. En mijn moeder is niet in Nederland geboren.

Dus ik ben een tweede generatie allochtoon?

[ Bericht 5% gewijzigd door Gabry op 31-08-2007 18:00:26 ]
pi_52847925
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 17:52 schreef Gabry het volgende:

[..]

Nee, mijn beide ouders zijn gedeeltelijk Nederlands. En mijn moeder is niet in Nederland geboren.

Dus ik ben een tweede generatie allochtoon?
Italo's?
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:03:56 #92
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52847979
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 14:10 schreef Gabry het volgende:
Maar goed, daders die in de gevangenis terecht komen zijn crimineler dan daders die niet in de gevangenis terecht komen.
Bingo.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:05:39 #93
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52848017
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:02 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Italo's?
Mijn moeder ja, mijn vader is Indo-Portugees. Het ligt nogal gecompliceerd.
Meestal zeg ik voor het gemak gewoon Nederlander, want uiteindelijk ben ik gewoon een Nederlander.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:07:05 #94
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52848049
Mijn moeder is autochtoon, mijn vader komt van buiten de stad.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:10:21 #95
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52848130
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:07 schreef Sidekick het volgende:
Mijn moeder is autochtoon, mijn vader komt van buiten de stad.
Je moeder komt uit de Bijlmer en je vader uit Friesland?
pi_52848369
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:10 schreef Gabry het volgende:

[..]

Je moeder komt uit de Bijlmer en je vader uit Friesland?
Het slechtste van twee werelden dus.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:27:10 #97
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_52848555
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 17:43 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
sletjes
Waar? Ik eerst!
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:36:02 #98
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52848773
Liever een tweede generatie allochtoon, dan een vierderangs kutkloon, zeg ik altijd maar.
pi_52849014
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:36 schreef Sidekick het volgende:
Liever een tweede generatie allochtoon, dan een vierderangs kutkloon, zeg ik altijd maar.
Niets mis met tweede generatie allochtonen. Ik ga er mee naar bed.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:47:05 #100
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52849070
quote:
Corporaties breken overleg met kabinet af

ANP

DEN HAAG - De woningcorporaties hebben het overleg met het kabinet over investeringen in probleemwijken afgebroken.

Voorzitter Willem van Leeuwen van koepelorganisatie Aedes heeft dat vrijdag gezegd. De corporaties zijn boos omdat het kabinet ‘eenzijdig’ een belastingverhoging aan de corporaties heeft opgelegd, aldus Van Leeuwen.

Het kabinet wil dat de corporaties vanaf volgend jaar voor bijna twee miljard euro vennootschapsbelasting gaan betalen. Volgens Van Leeuwen zouden ze dan nog meer kwijt zijn dan commerciële verhuurders.

Minister Ella Vogelaar (Wonen, Wijken en Integratie) moet het geld om probleemwijken op te knappen maar zelf bij het kabinet gaan ophalen, aldus Van Leeuwen.

Donderdag liet minister Wouter Bos van Financiën zich nog optimistisch uit over het bereiken van een akkoord tussen kabinet en corporaties. Van Leeuwen maakte duidelijk dat er wel overeenstemming was over de ‘politieke sturing’ bij het inzetten van het geld in de wijken.

Van Leeuwen wil nu eerst met zijn leden overleggen over de ontstane situatie. ‘De hele gang van zaken is verbijsterend.’

Woonbond eist topoverleg
De Woonbond eist dat minister Vogelaar een topoverleg organiseert waarbij ook de woningcorporaties en de gemeenten aanschuiven. Dat heeft voorzitter Ronald Paping vrijdag gezegd.

Volgens Paping moeten de eerdere plannen van de corporaties over het opknappen van de probleemwijken, de plannen van het kabinet en de wensen van de Woonbond over de huurtoeslag en energiebesparende maatregelen op de agenda van het overleg staan.

‘De plannen van Aedes kunnen nooit een volledig alternatief zijn voor de plannen van het kabinet’, aldus Paping. Hij noemt het ‘beschamend’ dat het overleg tussen de woningcorporaties en Vogelaar is vastgelopen. De Woonbond sluit zich aan bij de kritiek van de corporaties dat er geen winstbelasting voor de sociale huisvesters moet komen.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_52849278
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:47 schreef Aoristus het volgende:

[..]
Hoe denk je er zelf over? Artikelen opzoeken is niet zo moeilijk.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:57:58 #102
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52849372
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:54 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Hoe denk je er zelf over? Artikelen opzoeken is niet zo moeilijk.
Weet ik, maar het staat netter dan tvp.

Ik vind het geen kwalijke zaak dat de wooncooperaties betrokken worden in de aanpak van probleemwijken, nu worden ze gedwongen om mee te denken.
pi_52849581
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 17:43 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
sletjes

Tevens testje; ik verwacht dat morgen mijn webspace verdwijnt. Ik heb onderdak gevonden voor de popjes. ( ).
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_52849666
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 19:05 schreef sigme het volgende:

[..]

[afbeelding]

Tevens testje; ik verwacht dat morgen mijn webspace verdwijnt. Ik heb onderdak gevonden voor de popjes. ( ).
Je houd ons hopelijk wel op de hoogte van de nieuwe URL ?
pi_52849874
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 19:08 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Je houd ons hopelijk wel op de hoogte van de nieuwe URL ?
Maar natuurlijk.

Om maar even een paar klassiekers aan te halen:

Nothing changed, really
pi_52850087
Karl Rove: eind augustus
Tony Snow: 14 september
Alberto Gonzales: 17 september

Ze hebben wel haast, hè?
pi_52850244
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 17:02 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Dat doe je dus niet. Een labiel vogeltje zal veel eerder in recidive vervallen dan iemand die op z'n verantwoordelijkheden is aangesproken. De mate waarin je crimineel gedrag bestraft geeft aan welke waarde je verleent aan het vrije individu en hoe je verantwoordelijkheid waardeert. Hoe meer verantwoordelijkheid, hoe strenger de straf.
[..]
Aparte theorie . Je gaat er hierbij ook vanuit dat strenger straffen zou helpen tegen recidive terwijl dat nogal de vraag is. Het is ook niet echt logisch, iemand die lange tijd uit de maatschappij is weggehaald zal meer problemen hebben zich weer aan te passen.
quote:
Juist gevangenissen zijn effectief om de dader op zijn fouten te wijzen. Als je dagelijks geconfronteerd wordt met het feit dat je fout gezeten hebt, zul je jezelf gaan aanpassen aan de maatschappij.
Dat is je theorie maar erg werkzaam blijkt het niet.
quote:
Als je aan een nieuw 'leven' geholpen wordt, zoals bij een hulptraject, zul je jezelf een hypocriete houding aan gaan meten die slechts camoufleert dat je nog precies dezelfde rotzak bent. Je hebt er immers zelf niets voor hoeven doen.
Als dat traject echter voorkomt dat je (weer) vervalt in crimineel gedrag, dan is de uitkomst toch prima?
quote:
Criminologische studies wijzen ook uit dat de recidivekans niet kleiner is dan bij celstraf.
Het eerder gequote stuk gaf toch andere informatie
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 19:49:16 #108
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_52850730
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 19:29 schreef du_ke het volgende:
Je gaat er hierbij ook vanuit dat strenger straffen zou helpen tegen recidive terwijl dat nogal de vraag is. Het is ook niet echt logisch, iemand die lange tijd uit de maatschappij is weggehaald zal meer problemen hebben zich weer aan te passen.
Als je gevangen zit kan je moelijk de onschuldge burger beroven en verkachten. Welhaast per definitie werkt strenger straffen. Bij levenslang en doodstraf is recidive=0..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_52851023
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 19:49 schreef Napalm het volgende:

[..]

Als je gevangen zit kan je moelijk de onschuldge burger beroven en verkachten. Welhaast per definitie werkt strenger straffen. Bij levenslang en doodstraf is recidive=0..
Bij afschaffing van het wetboek is niet alleen recidive nul, maar zelfs de hele misdaad is nul ..

vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:03:42 #110
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_52851220
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 19:58 schreef sigme het volgende:

[..]

Bij afschaffing van het wetboek is niet alleen recidive nul, maar zelfs de hele misdaad is nul ..

Juist. Daaruit blijkt meteen dat recht en rechtvaardigheid niksnie met elkander te schaften hebben.
pi_52851239
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 19:58 schreef sigme het volgende:

[..]

Eh, nee.
pi_52851300
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 20:03 schreef Napalm het volgende:

[..]

Juist. Daaruit blijkt meteen dat recht en rechtvaardigheid niksnie met elkander te schaften hebben.
nou, niksnie is wel erg weinig, maar het is een los verband.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:07:16 #113
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_52851337
weinig?

0 graden Kelvin, das pas wienig.
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 20:04 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Eh, nee.

mis·daad (de ~)

1 ernstig strafbaar feit [in België de juridische term voor het zwaarste misdrijf] => euveldaad, misdrijf
pi_52851457
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 19:23 schreef Monidique het volgende:
Karl Rove: eind augustus
Tony Snow: 14 september
Alberto Gonzales: 17 september

Ze hebben wel haast, hè?
pi_52851543
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 20:07 schreef Napalm het volgende:

weinig?

0 graden Kelvin, das pas wienig.
[..]

mis·daad (de ~)

1 ernstig strafbaar feit [in België de juridische term voor het zwaarste misdrijf] => euveldaad, misdrijf
Prima. Maar de wet is niet de enige rechtsbron.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:15:27 #116
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52851565
En er was nog zo'n schoothondje dat weg is.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:15:50 #117
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_52851576
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 20:14 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Niet?

"The Law, the whole Law and nothing but the Law" moest het heten..
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:20:50 #118
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52851696
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 20:14 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Dat is waar, maar niets is strafbaar zonder wettelijke strafbepaling.
  † In Memoriam † vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:23:11 #119
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_52851755
Teeuwen is een eikel, maar die wezens van Halal zijn mooi te kakken gezet. Wat een hoeren!
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_52851860
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 20:20 schreef Gabry het volgende:

[..]

Dat is waar, maar niets is strafbaar zonder wettelijke strafbepaling.
Tuurlijk wel, je kunt veroordeeld worden aan de hand van een rechtsbeginsel of gewoonterecht. En zelfs op basis van verdragen die NL niet geratificeerd heeft.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:28:53 #121
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52851918
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 20:26 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, je kunt veroordeeld worden aan de hand van een rechtsbeginsel of gewoonterecht.
Juist door onze rechtsbeginselen kun je niet veroordeeld worden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Legaliteitsbeginsel
pi_52851931
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 20:23 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Teeuwen is een eikel, maar die wezens van Halal zijn mooi te kakken gezet. Wat een hoeren!
Wat ik zo grappig vind is dat al die grachtengordelfiguren hun knieën stuk slaan als hij grappen maakt over Beatrix of mongolen, maar o wee als hij de meiden van Halal er bij probeert te halen. !
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:30:17 #123
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52851961
Je leest hier vanalles over die Hans Teeuwen, heeft iemand een opname gemaakt van de uitzending? Ik zat naar scent of a woman te kijken
  † In Memoriam † vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:32:56 #124
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_52852035
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 20:29 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Wat ik zo grappig vind is dat al die grachtengordelfiguren hun knieën stuk slaan als hij grappen maakt over Beatrix of mongolen, maar o wee als hij de meiden van Halal er bij probeert te halen. !
Ze zijn zo hypocriet. Moslims en hip doen is hetzelfde als met je oma naar een disco gaan.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:33:34 #125
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_52852055
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 20:26 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, je kunt veroordeeld worden aan de hand van een rechtsbeginsel of gewoonterecht. En zelfs op basis van verdragen die NL niet geratificeerd heeft.
Waar staat dat?

Vast ergens in het wetboek dat Sigme heeft weggemikt. Dus die kapstok gaat mooi niet op..
  † In Memoriam † vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:34:16 #126
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_52852079
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 20:30 schreef Aoristus het volgende:
Je leest hier vanalles over die Hans Teeuwen, heeft iemand een opname gemaakt van de uitzending? Ik zat naar scent of a woman te kijken
http://nl.youtube.com/watch?v=JcCOktdsz-0
pi_52852650
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 20:33 schreef Napalm het volgende:

[..]

Waar staat dat?

Vast ergens in het wetboek dat Sigme heeft weggemikt.
Ben ik al verlicht dictator?
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:59:57 #128
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_52852769
IOC-lid Verbruggen: Amnesty misbruikt Spelen

Wat een eikel. Amnesty misbruikt niet de Spelen, nee, China misbruikt de Spelen als een soort gratis vergoeilijkende reclame voor hun achterlijke regime.

Verbrugge, ga je mond spoelen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 21:26:47 #129
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52853420
'Allochtonen weigeren, maakt niet uit hoe'

Ik zie het ook weleens gebeuren.

Uitsmijter: Heb je een studentenpas?
Marokkaan: Ja, hier.
Uitsmijter: Nou, dan kom je er niet in.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 21:32:30 #130
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_52853585
Zouden ze zomaar betalende klanten weigeren of heeft het een reden?
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 20:54 schreef sigme het volgende:

[..]

Ben ik al verlicht dictator?
Dirktator is iets van vroegah
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 21:38:25 #131
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52853740
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 21:32 schreef Napalm het volgende:
Waarom ging Hitler (potentiele) belastingbetalers ombrengen? Had vast een reden.

Hitler, de consultant die alle problemen zichtbaar maakt.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 21:41:29 #132
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52853819
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 21:32 schreef Napalm het volgende:
Ik weet al te goed hoe Marokkanen kunnen zijn. Ik heb ook niets tegen een kritisch deurbeleid. Maar er zijn altijd grenzen. In Utrecht is meestal een studentenpas het criterium. Om tuig te weren worden alleen studenten toegelaten. Als een Marokkaan een student is dan moet je dat accepteren ook.
  † In Memoriam † vrijdag 31 augustus 2007 @ 21:45:26 #133
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_52853945
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 21:41 schreef Gabry het volgende:
Als een Marokkaan een student is dan moet je dat accepteren ook.
Moehahahahaha
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 21:46:46 #134
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52853988
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 21:45 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Moehahahahaha
Ja, die enkele keer kan er wel vanaf.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 21:50:32 #135
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52854105
Columns in Elsevier.
quote:
De door de media geënsceneerde campagne tegen de zogenaamde “rechtsextremen”, is niet meer dan een krampachtige poging van gevestigd links af te leiden van hun eigen verlies aan ideologie. Dit moge allen hier bekend zijn.

Men is als linkse gewoon anti-“rechtsextreem”, en behoort zo tot het kamp van de “goeden”.

Degenen die als “rechtsextreem” van zich laten horen, worden nog steeds neergezet als een groep van psychisch gestoorde mislukkelingen, als zijnde een exponent van een totaal verwaarloosde jeugd, die op één of andere manier hun anti-autoritaire opvoeding niet goed hebben verwerkt. Of meer van dat soort onzin, die doet geloven, dat, als een een vacuum onstaat, wanneer alle normen en waarden op het spel staan, “rechtsextremen” niet meer in staat zijn om na te denken, en zo tot bruut geweld overgaat.

Het rampzalige feit dat geweld als eerste door de linksen zelf uit de taboesfeer is gehaald, (men denke aan de RAF, ETA, IRA, RARA, Milieufanatici) en andere linkse terroristen, die tot op heden a.h.w. een heldenstatus hebben, als zijnde de voorboden van de geëmancipeerde, anti-autoritaire, “nieuwe” samenleving, heeft tot gevolg gehad dat er een enorme huichelachtige houding ten opzichte van het “geweld” vanuit “rechtsextreme” hoek is ontstaan.

Het soort geweld dat dus vanuit deze zelfde, ons opgedrongen –doch ongewenste - multikulsamenleving als pathologisch/psychopatisch te boek staat. Vandaar de voortdurende overreacties van de autoriteiten bij “extreemrechtse” activiteiten.

“Rechtsextremisme” als ideologie is een begrip dat niet is bedacht door patriotten, nationalisten, of nationaal-socialisten zelf, echter door “anti-nationalistische” linksen, die door middel van hun vuile spelletje “volk=burgerlijk=rechts=fascistisch=rechtsextreem, hun eigen inhoudsloze gebral willen verdoezelen.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 21:52:42 #136
Stranger than fiction
pi_52854171
quote:
Ik hoorde al een stuk op de radio en ik kan niks anders zeggen dan dat Hans Teeuwen gewoon weg gelijk heeft.

Onwijs mutsige vragen overigens van die hoofddoekjes.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 21:55:03 #137
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_52854224
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 21:50 schreef Sidekick het volgende:
Columns in Elsevier.
[..]

De Opinio heeft ook al kritiek op NRC Handelsblad omdat zogenaamd hun onderzoek naar rechts-extremistische sites niet deugd. Het commentaar:
quote:
De gestage teloorgang van het NRC

Ooit was het NRC Handelsblad de kwaliteitskrant van liberaal Nederland. Degelijk, informatief, een tikkeltje saai wellicht, maar in elk geval serieus en gezaghebbend. De krant van de donkere burgerheren waar Greshoff over dichtte: ‘Oud-liberaal, wantrouwend en gezond.’ Maar ’t kan verkeren. Want met de dalende oplagecijfers is de afgelopen tien jaar ook de journalistieke kwaliteit van deze krant gedaald, niet in het minst doordat de linkse politieke voorkeur van de redactie de verslaggeving steeds meer beïnvloedt.
Een voorlopig dieptepunt werd afgelopen weekend bereikt met de publicatie van een serie artikelen over extreemrechtse ‘haat-sites’. De hoofdredactie vond het onderzoek van verslaggever Joep Dohmen zó belangwekkend dat er plaats voor werd ingeruimd op de voorpagina (‘Justitie maakt ernst met aanpak haatsites’), gevolgd door een lang artikel over de ‘Opkomst en ondergang van extreemrechtse sites’, aangevuld met een serie documenten op de website van het NRC Handelsblad.
Het NRC meldt dat dit jaar ‘elf beheerders en deelnemers aan extreemrechtse forumsites zijn aangehouden of veroordeeld wegens discriminatie van allochtonen en haatzaaien’. Maar de lezer kan nergens de basale informatie vinden die de beweringen van de krant kunnen staven. Wie, wat, waar, wanneer en waarom blijven onbeantwoord. Geen harde cijfers over het aantal veroordelingen in 2007 vergeleken met het aantal veroordelingen van vorige jaren; nergens lezen we hoeveel mensen zijn aangeklaagd, hoeveel zaken zijn geseponeerd, hoeveel mensen zijn vrijgesproken; en we lezen weinig concreets over de uitingen die tot vervolging en vervoordeling hebben geleid.

De weinige voorbeelden van extremistische uitingen schetsen ondertussen een zorgwekkend beeld. Een zekere Roel heeft geschreven dat hij ‘niet zal rusten voordat Nederland weer wordt zoals het hoort te zijn: blank, trots, veilig en mooi’. Het staat Joep Dohmen (als burger, niet als verslaggever) uiteraard vrij om liever een Nederland te zien dat niet-blank, beschaamd, onveilig en lelijk is (en er is een keur van politieke partijen die in die voorkeur kunnen voorzien), maar als het enkele gebruik van de term blank in Nederland anno 2007 werkelijk aanleiding is tot vervolging en veroordeling, dan zou een artikel over de doorgeschoten politieke correctheid van het Openbaar Ministerie eerder voor de hand hebben gelegen dan Dohme’s uitval naar rechts.
De gebrekkige kwaliteit van het onderzoek blijkt duidelijk na bestudering van het overzicht van extreemrechtse sites dat op de website van de krant is gepubliceerd. Een groot aantal van de opgesomde websites heeft niets te maken met ‘extreemrechts’ – zoals daar zijn: de websites van de Stichting Taalverdediging, de libertarische stichting Meer Vrijheid, Libertarian.nl, Het Vrije Volk, Theo van Gogh.nl, de website van voormalig HP/De Tijd-medewerker Bart Croughs, het weblog van Geert Wilders, Faith Freedom (een organisatie door en voor ex-moslims) en talloze websites over of naar aanleiding van Pim Fortuyn, waaronder de officiële site van de LPF. De lijst is lang.
Blijkbaar is het op maandag tot de NRC-redactie doorgedrongen dat ze een blunder had begaan. Het overzicht werd – stilzwijgend – aangepast. De titel van het document werd veranderd van Onderzoek naar extreemrechtse uitingen op internet in: Overzicht van vrijsprekende, rechtse en extreemrechtse websites. Maar het NRC blijft toch alles gewoon op één hoop gooien. In het originele document stond: “[h]et onderscheid tussen rechts en extreemrechts is, zo blijkt uit het onderzoek, steeds moeilijker te trekken. Als het gaat om allochtonen (vooral moslims) en de multiculturele samenleving worden op de sites van beide groepen vergelijkbare opvattingen geuit.” Maandag was die zin vervangen door de onschuldige mededeling: “Dat een website op deze lijst staat, betekent niet dat de betreffende website automatisch geassocieerd kan worden met extreemrechtse uitlatingen.” Jammer genoeg voor de NRC-redactie is het moeilijker om eenmaal gepubliceerde krantenartikelen te wissen. In de krant maakte Dohmen duidelijk dat hij wel degelijk bedoelt dat rechts, extreemrechts en neonazistisch één pot nat zijn: “De inventarisatie maakt ook duidelijk dat dat de verschillen tussen rechtse en extreemrechtse sites kleiner zijn geworden.” Volgens Dohmen behoren wat hem betreft tot verboten uitingen: scepsis over de klimaatverandering, kritiek op de islam als geloof of op moslims als Nederlandse bevolkingsgroep, kritiek op de invoering van de euro, kritiek op de maximumsnelheid op de Nederlandse autowegen en op het rookverbod, en, jawel, kritiek op linkse, vooringenomen oude media (in het overzicht van foute sites komen verschillende ‘media-kritische’ initatieven voor).
Joep Dohmen ontpopt zich veeleer als een activist dan als een journalist. Het was het NRC Handelsblad dat op 6 mei 2002 een hoofdartikel publiceerde waarin een directe parallel werd getrokken tussen het nazisme en Pim Fortuyn. De krant heeft sindsdien blijkbaar niets geleerd. De redactie van het NRC denkt dat er een spook door Nederland waart dat bestreden moet worden. Maar dat spook, dat zijn zij.
Weet je meteen weer wie er met extreem rechts heult. Wat deed De Telegraaf ook alweer in de jaren '40-'45?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 21:55:55 #138
Stranger than fiction
pi_52854253
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 21:50 schreef Sidekick het volgende:
Columns in Elsevier.
[..]
Het heeft verder niks te maken met blood an honour en genoeg wapens voor een heel leger...

Wat een meesterlijk slecht stuk.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 21:58:29 #139
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_52854346
Wat een kinderachtige foto zet de Elsevier op hun website:
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_52854363
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 21:41 schreef Gabry het volgende:

[..]

Ik weet al te goed hoe Marokkanen kunnen zijn. Ik heb ook niets tegen een kritisch deurbeleid. Maar er zijn altijd grenzen. In Utrecht is meestal een studentenpas het criterium. Om tuig te weren worden alleen studenten toegelaten. Als een Marokkaan een student is dan moet je dat accepteren ook.
Ja ik weet ook al te goed hoe insert willekeurige bevolkingsgroep kunnen zijn!
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:02:50 #141
Stranger than fiction
pi_52854502
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 21:58 schreef Klopkoek het volgende:
[afbeelding]
Het is tegenwoordig onmogelijk om het goed te doen. Wat ik niet begrijp is dat je niks hoort over de maatregelen. Alleen de kosten komen naar voren.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:07:16 #142
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_52854617
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 22:02 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Het is tegenwoordig onmogelijk om het goed te doen. Wat ik niet begrijp is dat je niks hoort over de maatregelen. Alleen de kosten komen naar voren.
Tja, als het de VVD was geweest had je jubelverhaaltjes gehoord over het tegengaan van oververhitting. Politiek is tegenwoordig slechts een botsing van belangen(groepen), niet meer van ideologiën. Opinieweekbladen zijn daarin meegegroeid.

Maar toch vind ik het opvallend dat de Elsevier zich zo graag in het Bild en Telegraaf niveau wil bewegen (zoals als zijnde objectief bedoelde nieuwsberichten opleuken met suggestieve foto's), pakweg 5 jaar geleden was het allemaal meer in balans.
Deuger, Woke & Gutmensch
  † In Memoriam † vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:14:01 #143
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_52854782
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 21:52 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Ik hoorde al een stuk op de radio en ik kan niks anders zeggen dan dat Hans Teeuwen gewoon weg gelijk heeft.

Onwijs mutsige vragen overigens van die hoofddoekjes.
Hij was scherp en heeft gewoon gelijk dat een mening beledigend kan zijn voor de opperwezens. Die menen het alleenrecht te hebben om zich gekwetst te voelen. Ik vond de "meiden" overigens erg brutaal en gefrustreerd.
  † In Memoriam † vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:14:48 #144
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_52854800
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 21:58 schreef Klopkoek het volgende:
[afbeelding]
Dat komt misschien door dat continue vieze grijnsje op het bekje van dat mannetje?
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:18:14 #145
Stranger than fiction
pi_52854891
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 22:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Hij was scherp en heeft gewoon gelijk dat een mening beledigend kan zijn voor de opperwezens. Die menen het alleenrecht te hebben om zich gekwetst te voelen. Ik vond de "meiden" overigens erg brutaal en gefrustreerd.
Volgens mij bedoel je dat een opperwezen niet beledigd kan zijn. Daarvoor is zo'n wezen natuurlijk oppermachtig.
pi_52855080
Kan wel zijn, maar zijn humor is en blijft kut. Hoe ad hominem dit volgens bepaalde mensen het ook moge klinken.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:25:22 #147
Stranger than fiction
pi_52855081
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:26:17 #148
Stranger than fiction
pi_52855109
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 22:25 schreef Mutant01 het volgende:
Kan wel zijn, maar zijn humor is en blijft kut. Hoe ad hominem dit volgens bepaalde mensen het ook moge klinken.
Dat mag je best vinden. Daarin zul je niet de enige in zijn.
pi_52855125
quote:
We-reld-nieuws.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:32:16 #150
Stranger than fiction
pi_52855262
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 22:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

We-reld-nieuws.
Pffff

Het gaat op de opstelling van mevrouw.
pi_52855321
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 22:32 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Pffff

Het gaat op de opstelling van mevrouw.
En daar dan 500 artikelen over weten te schrijven. Eerst over de CGB dan rechtbank. Hoe bedoel je, komkommernieuws.
Allah Al Watan Al Malik
pi_52855361
Is dit Campzone, mods die zitten te bomen ?
pi_52855397
bomen?
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:37:47 #154
Stranger than fiction
pi_52855415
Campzone?
pi_52855430
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 22:36 schreef Mutant01 het volgende:
bomen?
Tja, jullie waren stagieres ?

Holle bomen, oranje bomen.
pi_52855509
Onbegrijpelijk.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:42:39 #157
Stranger than fiction
pi_52855550
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 22:41 schreef Mutant01 het volgende:
Onbegrijpelijk.
pi_52855553
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 22:41 schreef Mutant01 het volgende:
Onbegrijpelijk.
Heerlijk wereld vreemd
pi_52855603
Er is een leuk debat bezig op 2, met Jan Pronk dit is een sc toch
pi_52855607
Je moet niet zo veel drinken newsman. Das niet goed voor je.
Allah Al Watan Al Malik
pi_52855639
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 22:44 schreef newsman het volgende:
En nu niet meer, ik zap hem nu weg.
Allah Al Watan Al Malik
pi_52855686
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:50:58 #163
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52855775
quote:
vrij aardig ja
pi_52855777
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 22:44 schreef Mutant01 het volgende:
Je moet niet zo veel drinken newsman. Das niet goed voor je.
ahhhhhhhh nou bomen is praten, voor mensen die niet in dienst gezeten hebben, soms ook genaamd een klaverjas spel, misschien moet jullie anders is een luchtballon oplaten en niet zulke trieste nerds zijn, anders gaan jullie maar jumpen met Patrick dik vet man.

P.S zit aan mijn derde Light biertje, ff dimmen dus.

Kids

En ik moet me blijkbaar aanpassen aan jullie zwemvoetjes
pi_52855815
Oke....
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:53:49 #166
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52855854
hoe zie je dat hij drinkt, Mut?
pi_52855881
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 22:53 schreef Aoristus het volgende:
Tekstanalyse.
Allah Al Watan Al Malik
pi_52855888
quote:
check
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:56:21 #169
Stranger than fiction
pi_52855918
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 22:51 schreef newsman het volgende:

[..]

ahhhhhhhh nou bomen is praten, voor mensen die niet in dienst gezeten hebben, soms ook genaamd een klaverjas spel, misschien moet jullie anders is een luchtballon oplaten en niet zulke trieste nerds zijn, anders gaan jullie maar jumpen met Patrick dik vet man.

P.S zit aan mijn derde Light biertje, ff dimmen dus.

Kids

En ik moet me blijkbaar aanpassen aan jullie zwemvoetjes
Dat weet ik wel hoor.

Wel mooi om door een mij onbekend iemand kid en nerd genoemd te worden.

pi_52855925
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 22:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Tekstanalyse.
Dit zijn de eersten die altijd vallen.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:56:32 #171
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52855930
quote:

[..]

Tekstanalyse.
heb ik gedronken, dat je weet?
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:56:57 #172
Stranger than fiction
pi_52855944
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 22:53 schreef Aoristus het volgende:
6e zintuig van een gelovige. Hij ruikt gewoon het zondigen.
pi_52855984
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 22:56 schreef Aoristus het volgende:

[..]

heb ik gedronken, dat je weet?
Je komt niet geheel nuchter over nee.
Allah Al Watan Al Malik
pi_52855989
quote:

[..]

Tekstanalyse.
Dit persoon lult uit zijn nek, ze weten dat Newsie wel is drinkt, maar bezopen ben ik echt nog niet. Zo laat ik me dus ook niet behandelen, door dit kut kind.
pi_52856028
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 22:58 schreef newsman het volgende:

[..]

Dit persoon lult uit zijn nek, ze weten dat Newsie wel is drinkt, maar bezopen ben ik echt nog niet. Zo laat ik me dus ook niet behandelen, door dit kut kind.
Ben je nou ook al aan het snuiven joh.
Allah Al Watan Al Malik
pi_52856100
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 22:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ben je nou ook al aan het snuiven joh.
Man sla je toetsenbord in elkaar en ga naar terug naar Duitsland.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:02:40 #177
Stranger than fiction
pi_52856122
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:04:30 #178
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52856176
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 22:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je komt niet geheel nuchter over nee.
Ik doe mijn best
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:09:39 #179
Stranger than fiction
pi_52856329
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 23:04 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Ik doe mijn best
Vanavond nog wat bitsjes regelen?
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:15:56 #180
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52856516
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 23:09 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Vanavond nog wat bitsjes regelen?
Ik word een beetje moe van die wijven. Vanochtend was er ook weer zo'n raar tafereel.
Ik zat op de fiets en er reed een vreemd meisje voor me met een lekker luchtje op. Ik haal haar in en zeg dat ze lekker ruikt (in het kader van een mooie dag enzo). Zegt ze iets gaars terug, dus ik zeg: "Wat zeg je?"
-"Niets", dus ik steek mijn hand op, bij wijze van afscheid en rij verder. Botst ze even later tegen mijn spatbord aan, dus ik zeg tegen haar : " Gaan we moeilijk doen?", waarop zij zegt: " ja sorry, mijn remmen werken niet zo best"..
pi_52856569
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 23:01 schreef newsman het volgende:

[..]

Man sla je toetsenbord in elkaar en ga naar terug naar Duitsland.
Huilie.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:18:25 #182
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_52856577
Hoe laat je Pronk voorzitter worden?

Door er 5 kneuzen omheen te zetten.
pi_52856603
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 23:15 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Ik word een beetje moe van die wijven. Vanochtend was er ook weer zo'n raar tafereel.
Ik zat op de fiets en er reed een vreemd meisje voor me met een lekker luchtje op. Ik haal haar in en zeg dat ze lekker ruikt (in het kader van een mooie dag enzo). Zegt ze iets gaars terug, dus ik zeg: "Wat zeg je?"
-"Niets", dus ik steek mijn hand op, bij wijze van afscheid en rij verder. Botst ze even later tegen mijn spatbord aan, dus ik zeg tegen haar : " Gaan we moeilijk doen?", waarop zij zegt: " ja sorry, mijn remmen werken niet zo best"..
Wat kan ze slecht versieren zeg.
Allah Al Watan Al Malik
pi_52856621
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 23:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:

Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:20:19 #185
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_52856634
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 23:15 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Zucht,

Ze probeerde je te versieren en jij snapt het niet.

-edit- muti was me voor....
pi_52856635
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 23:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:

Hoe laat je Aaahikwordgek slim lijken?

Door hem in POLSC te laten posten.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:22:29 #187
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_52856685
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 23:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoe laat je Aaahikwordgek slim lijken?

Door hem in POLSC te laten posten.
Ik ben Hans Teeuwen.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:23:10 #188
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52856699
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 23:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat kan ze slecht versieren zeg.
Ik heb geen idee, ze had wel een grote bek vond ik.
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 23:20 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Zucht,

Ze probeerde je te versieren en jij snapt het niet.

-edit- muti was me voor....
Het zal wel. Ik hou liever een gezonde fiets
pi_52856724
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 23:22 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ik ben Hans Teeuwen.
Maar dan 20.000 x beter
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:25:00 #190
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52856751
Zeg, Aah, jij hebt een beetje inzicht in de voorbijfokperikelen. Wie was Zwaardvisch ook alweer?
pi_52856815
Oh, sexcetera!

Ik bedoel Al Jazeera.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:31:15 #192
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_52856924
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 23:25 schreef Aoristus het volgende:
Zeg, Aah, jij hebt een beetje inzicht in de voorbijfokperikelen. Wie was Zwaardvisch ook alweer?
Ik zou het niet weten, een vrij slim persoon schat ik in.
  † In Memoriam † vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:31:53 #193
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_52856942
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 23:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Maar dan 20.000 x beter
20000 * 0 = 0
pi_52856967
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 23:31 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

20000 * 0 = 0
Allah Al Watan Al Malik
pi_52856987
Ohnos, onze dronkelap is verdwaald in feedback.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:34:25 #196
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_52857023
oh no's, dat klinkt zooooo gay.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:35:18 #197
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52857059
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 23:31 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten, een vrij slim persoon schat ik in.
Hij stuurt me een paar pm's waarin hij beweert dat hij niet Lemmeb is en verwijst daarbij naar voorbij-voorbijfok. Schijnbaar heb ik 'm ooit met Lemmeb vergeleken en dat vond ie niet zo leuk ofzo.

Ik kan 'm wel hebben als Zwaardvisch.
  † In Memoriam † vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:37:27 #198
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_52857124
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 23:35 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Hij stuurt me een paar pm's waarin hij beweert dat hij niet Lemmeb is en verwijst daarbij naar voorbij-voorbijfok. Schijnbaar heb ik 'm ooit met Lemmeb vergeleken en dat vond ie niet zo leuk ofzo.

Ik kan 'm wel hebben als Zwaardvisch.
voorbij-voorbijfok, dat is die bende van sjun toch?
pi_52857138
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 23:34 schreef Aaahikwordgek het volgende:
oh no's, dat klinkt zooooo gay.
Ik zou het niet weten, ik zeg het nooit namelijk.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:38:30 #200
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_52857151
Ohnos, ik ga eens pitten.
pi_52857216
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 23:38 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ohnos, ik ga eens pitten.
Mag ik bij je liggen? Of is dat ook gay?
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:46:55 #202
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_52857368
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 23:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Mag ik bij je liggen? Of is dat ook gay?
Jij mag er bij liggen.

pi_52857382
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 23:46 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Jij mag er bij liggen.

[afbeelding]
Slaap lekker.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:50:57 #204
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52857468
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 23:37 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

voorbij-voorbijfok, dat is die bende van sjun toch?
Ja, die ja
  zaterdag 1 september 2007 @ 02:53:24 #205
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52860953
Bejaarde Tukker start moslimpartij

Conservatief of sociaal?
Gaan Moslims daar op stemmen vanwege de naam of vanwege de inhoud?
Hebben ze wel vertrouwen in een Tukker?
Gaat iemand uberhaubt daar op stemmen of staat de partij een stille dood te wachten?

Volgens mij kan die Tukker het wel schudden.

[ Bericht 7% gewijzigd door Gabry op 01-09-2007 02:59:50 ]
pi_52861031
Duidelijk een idee van een ontoerekeningsvatbare gek. Opsluiten en wel nu!
pi_52861551
quote:
Oh jawel
  zaterdag 1 september 2007 @ 04:30:01 #208
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52861609
Mooi. Een zwarte chewie is een betrouwbare chewie
pi_52862147
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 02:53 schreef Gabry het volgende:
Bejaarde Tukker start moslimpartij

Conservatief of sociaal?
Gaan Moslims daar op stemmen vanwege de naam of vanwege de inhoud?
Hebben ze wel vertrouwen in een Tukker?
Gaat iemand uberhaubt daar op stemmen of staat de partij een stille dood te wachten?

Volgens mij kan die Tukker het wel schudden.
'Voor meer steun wil hij aankloppen bij alle moslimstaten.'

!
pi_52862162
Ik zie geen heil in een moslimpartij. Niet omdat het iets slechts is ofzo (integendeel). Maar omdat het toch slechts een marginaal aantal zetels kan opbrengen. Je kan meer inbrengen door lobbygroepen dan door een dergelijke partij.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 1 september 2007 @ 08:52:16 #211
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_52862188
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 08:46 schreef Mutant01 het volgende:
. Maar omdat het toch slechts een marginaal aantal zetels kan opbrengen.
Voldoende moslims in NL toch? Als je als MPN een even groot prercentage stemmers krijgt als het CDA van de Christenen heb je zo een handvol zetels. Ook de SP begon kein..

Mut, je begint op Fortuyn te lijken; "voor minder dan 20 zetels kom ik mijn bed niet uit"..

[ Bericht 2% gewijzigd door Napalm op 01-09-2007 08:58:46 ]
pi_52862200
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 08:52 schreef Napalm het volgende:

[..]

Voldoende moslims in NL toch? Als je als MPN een even groot prercentage stemmers krijgt als het CDA van de Christenen heb je zo een handvol zetels. Ook de SP begon kein..

Mut, je begoint op Fortuyn te lijken; "voor minder dan 20 zetels kom ik mijn bed niet uit"..
De meeste moslima's mogen niet eens stemmen.
pi_52862207
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 08:52 schreef Napalm het volgende:

[..]

Mut, je begoint op Fortuyn te lijken; "voor minder dan 20 zetels kom ik mijn bed niet uit"..
Voldoende moslims, maar niet voldoende moslims met eenzelfde visie op de samenleving. De moslimbevolking is verspreid over alle gedeeltes van de samenleving. Van rijk tot arm, van student tot arbeider etc etc. Zo breed kan een partij bijna nooit zijn.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 1 september 2007 @ 08:58:40 #214
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_52862211
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 08:56 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Punt 1 inhet Program van de MoslimPartijNederland; vrouwenstemrecht afschaffen zodat dsat gelijk getrokken wordt..
pi_52862213
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 08:56 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Nee, dat hebben we gezien met de vorige verkiezingen toch?
Allah Al Watan Al Malik
pi_52862217
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 08:58 schreef Napalm het volgende:

[..]

Punt 1 inhet Program van de MoslimPartijNederland; vrouwenstemrecht afschaffen zodat dsat gelijk getrokken wordt..
Geen enkele moslimpartij in NL heeft dat ooit voorgesteld...
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 1 september 2007 @ 09:00:48 #217
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_52862223
hmmm, stond dat dan toch in het Napalmpartijprogram?
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 08:58 schreef Mutant01 het volgende:
Zo breed kan een partij bijna nooit zijn.
zie het CDA.

Gewoon in het midden hangen en geen mening hebben terwijl je blaat over moslimnormen en -waarden. Je hebt zo de premiergarantie.
pi_52862242
quote:

[..]

Wat? Als die 68% of 475.000 moslims die wel mogen stemmen van de Imam of buurtvader massaal op de PvdA stemmen, zie je dat inderdaad wel terug in de grafiekjes.
pi_52862491
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 09:04 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Wat? Als die 68% of 475.000 moslims die wel mogen stemmen van de Imam of buurtvader massaal op de PvdA stemmen, zie je dat inderdaad wel terug in de grafiekjes.
Zeker, want de moslims doen altijd wat de Imam of "buurtvader" hen opdraagt. Je leeft echt nog in een fantasiewereld.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † zaterdag 1 september 2007 @ 10:10:31 #220
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_52862694
quote:

[..]

Wat er gebeurde was dat moslims met stapels machtigingen aan kwamen lopen. Ook een goede reden om machtigingen af te schaffen en een check te doen bij mensen of ze wel snappen waarvoor ze komen.
  zaterdag 1 september 2007 @ 10:30:12 #221
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_52862884
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:31 schreef DeletedByAdmin het volgende:
Waar was hij te zien dan?
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_52863634
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 10:10 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Wat er gebeurde was dat moslims met stapels machtigingen aan kwamen lopen. Ook een goede reden om machtigingen af te schaffen en een check te doen bij mensen of ze wel snappen waarvoor ze komen.
Ik zag op TV anders heel wat anders. Maar dat was zeker voor de show. Hier in Rotterdam waren het zeker ook allemaal mannen die met hoofddoeken het stembureau binnenliepen. Hmmm dat zal het zijn!
Allah Al Watan Al Malik
pi_52863760
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 10:30 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Waar was hij te zien dan?
Bij de linkse media .

@ Mutant denk ook niet dat een moslimpartij hier snel boven de SGP percentages uit kan komen.
pi_52863934
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 11:34 schreef du_ke het volgende:

[..]

Bij de linkse media .

@ Mutant denk ook niet dat een moslimpartij hier snel boven de SGP percentages uit kan komen.
Wat wil je insinueren? Dat Teeuwen rechts is?
pi_52864039

pi_52864161
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 11:43 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Wat wil je insinueren? Dat Teeuwen rechts is?
Nee ik wou helemaal niets insinueren .
pi_52866028
Hallo mensen.
  zaterdag 1 september 2007 @ 13:52:00 #228
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52866456
De Ongedefinieerbare meldt zich.
pi_52866563
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 13:52 schreef Sidekick het volgende:
De Ongedefinieerbare meldt zich.
Ondefinieerbaar qua stijlfouten .
pi_52866709
Hallo Ongedefinieerbare.
pi_52867820
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:47 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Tijd voor een nieuwe discussie. Dit gezeur duurt nou lang genoeg.
Zo ken ik D66 weer.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  zaterdag 1 september 2007 @ 15:20:04 #232
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52868078
vrouw verliest haar camera

Goed topic.

Update:
We gooien er meteen even een update'je in. Hier zijn meer foto's te zien van de Mysterieuze Blonde, waaronder enkele naaktfoto's.
pi_52868108
Deze foto staat nu ook al prominent op de Telegraaf site:

Als het verder op deze manier gaat doorzingen wordt dit beeld net zo dodelijk voor Bos' imago als dat het staatsbezoek aan Amerika voor Balkenende was.

Vinden mensen het eigenlijk nog raar dat politici niet meer natuurlijk overkomen? De meest belachelijke dingen worden tegenwoordig uitvergroot en kunnen een imago vernietigen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_52868175
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 15:22 schreef Klopkoek het volgende:

Vinden mensen het eigenlijk nog raar dat politici niet meer natuurlijk overkomen? De meest belachelijke dingen worden tegenwoordig uitvergroot en kunnen een imago vernietigen.
zoom
pi_52868210
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 15:25 schreef Apropos het volgende:

[..]

zoom
Ik kan me ook nog een foto herinneren dat Wilders met een pen tegen zijn neus aan zat te wringen. Dat stond op een gegeven moment ook in A5/A6 formaat op de (voor)pagina.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 1 september 2007 @ 15:27:41 #236
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52868214
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 15:25 schreef Apropos het volgende:

[..]

zoom
  zaterdag 1 september 2007 @ 15:29:03 #237
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52868236
En dan huilen over een Bos foto.

pi_52868259
Herman Wijffels vandaag weer op Radio1: "Het volk krijgt de leider die het verdient".

Daarna gaf hij een uitleg wat er op neer kwam dat Balkenende en Bos eigenlijk een soort tussenpauzen zijn op weg naar een 'nieuwe concensus' zoals hij dat noemde.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_52868324
Wat is er mis met die foto van Bos?
pi_52868329

Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 1 september 2007 @ 15:35:25 #241
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52868330
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 15:30 schreef Klopkoek het volgende:
Herman Wijffels vandaag weer op Radio1: "Het volk krijgt de leider die het verdient".

Daarna gaf hij een uitleg wat er op neer kwam dat Balkenende en Bos eigenlijk een soort tussenpauzen zijn op weg naar een 'nieuwe concensus' zoals hij dat noemde.
Ik denk dattie gelijk heeft.
pi_52868353
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 15:35 schreef Monidique het volgende:
Wat is er mis met die foto van Bos?
Die foto wekt de suggestie dat Bos vol begeerte elke euro uit de zakken van de gewone burger steelt.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_52868381
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 15:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Die foto wekt de suggestie dat Bos vol begeerte elke euro uit de zakken van de gewone burger steelt.
Die suggestie wekt-ie misschien bij jou, maar ik zie het nog steeds niet.
pi_52868403
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 15:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Eerder dat 'ie verkrampt van ongeloof naar het bedrag kijkt waarvoor 'ie Ehsan Jami heeft laten aftuigen.
pi_52868411
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 15:35 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Ik denk dattie gelijk heeft.
Mja, maar of z'n toekomstbeeld uit komt vraag ik me af. Hij haalde de term Cultural Creatives tevoorschijn. Hij denkt dat dat de nieuwe concensus wordt.

Ook had ie het weer over de befaamde term 'leven lang leren' als vervanger van de verzorgingsstaat. Voor midden tot hoogopgeleiden kan dat misschien werken (zijn voorbeelden sloten daarop aan) maar de onderkant laat je dan denk ik al snel in de steek.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 1 september 2007 @ 15:42:14 #246
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52868441
Ownee, de minister van Financien staat met geld op de foto.
  zaterdag 1 september 2007 @ 15:43:28 #247
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52868465
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 15:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Mja, maar of z'n toekomstbeeld uit komt vraag ik me af. Hij haalde de term Cultural Creatives tevoorschijn. Hij denkt dat dat de nieuwe concensus wordt.

Ook had ie het weer over de befaamde term 'leven lang leren' als vervanger van de verzorgingsstaat. Voor midden tot hoogopgeleiden kan dat misschien werken (zijn voorbeelden sloten daarop aan) maar de onderkant laat je dan denk ik al snel in de steek.
O ja, dat was ik even vergeten. Het cda is altijd heer en meester in het positief brengen van slecht nieuws.
Ik ga me eens verdiepen in dat cultural creatives verhaal. Dat kende ik nog niet. Bedankt.
  zaterdag 1 september 2007 @ 15:58:05 #248
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52868715
quote:
'Woningtaxateurs gechanteerd om hoge huizenprijs'
Uitgegeven: 1 september 2007 08:15

AMSTERDAM - Woningtaxateurs worden door tussenpersonen gechanteerd om huizen hoog te taxeren, zodat de hypotheek en provisie voor deze personen zo hoog mogelijk uitvallen. Dat zegt de Nederlandse Vereniging van Register Vastgoed Taxateurs (RVT) zaterdag in De Telegraaf.
Novum Nieuws

De directeur van de branchevereniging noemt deze beïnvloeding van taxateurs een 'dramatische en gevaarlijke ontwikkeling'.

Tussenpersonen als hypotheekadviseurs zouden bij het verstrekken van een taxatieopdracht al aan de taxateur melden welk bedrag minimaal uit de bus moet komen. Als die niet meewerkt, gaat de opdracht doorgaans aan hem voorbij, stelt een taxateur in de krant.

Onafhankelijkheid

"Van onafhankelijkheid is geen enkele sprake meer in taxatieland. Huizenprijzen worden kunstmatig hoog gehouden", zegt hij.

De hypotheekadviseurs zouden enorme bedragen in hun zak steken aan taxatieprovisies. De huizenkoper is hier de dupe van, stelt de RVT.
Zie ook: Huizenprijzen stijgen dit jaar met 4,25 procent

Goed bezig, wanneer wordt deze maffia eens aangepakt? Ik denk dat de bouwfraude maar een schijntje is van de werkelije omvang van het probleem.
pi_52868796
Waarom hebben nazi's geen of minder problemen met moslims? Slechts en alleen omdat moslims de nazi's hielpen, wat we absoluut nooit mogen vergeten.

JFC.
pi_52869223
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 16:19 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
O, lekker hoor, wie is dat?
  zaterdag 1 september 2007 @ 16:24:00 #252
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_52869242
quote:
[afbeelding]
Wii is deze dame dan?
pi_52869255
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 16:23 schreef Monidique het volgende:

[..]

O, lekker hoor, wie is dat?
Jojo #2

Een 16 jarig breezer sletje.
pi_52869286
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 16:24 schreef pberends het volgende:

[..]

Jojo #2

Een 16 jarig breezer sletje.
Illegaal dus.
pi_52869301
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 16:25 schreef Monidique het volgende:

[..]

Illegaal dus.
Nee hoor, je mag als opa van 80 of als kerel van 25 gewoon met wijven van 16 neuken hoor. Mits je er maar geen hamburger of geld voor dokt.
pi_52869337
Ooo...
  zaterdag 1 september 2007 @ 16:30:49 #258
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52869371
quote:
[afbeelding]
Je kan nog net niet haar tenen zien
pi_52869396
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 16:28 schreef Monidique het volgende:
Ooo...

Die lust je rauw, Moni
pi_52869435
En wie kom ik vandaag tegen in een boekhandel in Antwerpen? Ja hoor, Hans Teeuwen.

Aanbid me.
  zaterdag 1 september 2007 @ 16:36:47 #261
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52869459
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 16:34 schreef Zwaardvisch het volgende:
En wie kom ik vandaag tegen in een boekhandel in Antwerpen? Ja hoor, Hans Teeuwen.

Aanbid me.
Ik kom 'm zo vaak tegen bij het filmmuseum. Ik vind hem nog steeds een lul
pi_52869471
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 16:36 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Ik kom 'm zo vaak tegen bij het filmmuseum. Ik vind hem nog steeds een lul
Maar wel een grappige lul.
pi_52869474
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 16:34 schreef Zwaardvisch het volgende:

Aanbid me.
Woon jij in Antwerpen?

Is Hans Teeuwen eigenlijk ook in België een nationale volksheld?
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 1 september 2007 @ 16:38:11 #264
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52869481
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 16:37 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Maar wel een grappige lul.
Geniet met mate
pi_52869521
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 16:37 schreef Klopkoek het volgende:

Woon jij in Antwerpen?
Nee, ik overnacht er.
quote:
Is Hans Teeuwen eigenlijk ook in België een nationale volksheld?
Ik denk het niet. Belgen houden niet zo van sarcasme. En óf die Belgen zijn heel gedistingeerd, of ze herkenden z'n kop gewoon niet, want de jongen bij de kassa keek niet op of om.
pi_52869560
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 16:38 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Geniet met mate
Hij is consequent in z'n humor. Hij kent geen heilige huisjes, zoals Freek de Jonge, of hypocrisie, zoals Van 't Hek.
  zaterdag 1 september 2007 @ 16:47:11 #268
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52869614
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 16:43 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Hij is consequent in z'n humor. Hij kent geen heilige huisjes, zoals Freek de Jonge, of hypocrisie, zoals Van 't Hek.
Gewoon alles er maar uitflappen is geen humor, daar wordt je doodmoe van. Die Groningers hebben daar goed van geleerd, zo'n Bert Visscher of zijn broertje die laatst op tv was, doen dat ook.
pi_52869681
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 16:41 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Nee, ik overnacht er.
Ah, een Belgisch liefje aan de haak geslagen ?
quote:
[..]

Ik denk het niet. Belgen houden niet zo van sarcasme. En óf die Belgen zijn heel gedistingeerd, of ze herkenden z'n kop gewoon niet, want de jongen bij de kassa keek niet op of om.
Of ze hebben gewoon smaak.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_52869789
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 16:47 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Gewoon alles er maar uitflappen is geen humor, daar wordt je doodmoe van. Die Groningers hebben daar goed van geleerd, zo'n Bert Visscher of zijn broertje die laatst op tv was, doen dat ook.
Da's z'n broertje niet, dat is nota bene de zoon van droogkloot Egbert Myer. Maar dat terzijde. Je kunt Teeuwen een eikel vinden of hem aanbidden, maar in beide gevallen zul je moeten toegeven dat hij zijn vak verstaat. Wat Visscher en Myer doen heeft niets meer met cabaret te maken. Da's clownerie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zwaardvisch op 01-09-2007 17:06:26 ]
  zaterdag 1 september 2007 @ 17:01:30 #271
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52869856
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 16:57 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Da's z'n broertje niet, dat is nota bene de zoon van droogkloot Jos de Meyer. Maar dat terzijde. Je kunt Teeuwen een eikel vinden of hem aanbidden, maar in beide gevallen zul je moeten toegeven dat hij zijn vak verstaat. Wat Visscher en Myer doen heeft niets meer met cabaret te maken. Da's clownerie.
Ik vind het erg momentafhankelijk wat Teeuwen doet en wat zijn succes bepaalt
pi_52869895
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 16:51 schreef Klopkoek het volgende:
Ah, een Belgisch liefje aan de haak geslagen ?
Ik zit er tenslotte ook een beetje voor de culturele uitwisseling, niet waar.
quote:
Of ze hebben gewoon smaak.
Ze zijn vriendelijker in de omgang ja. M'n opa kijkt zelfs de Tour de France op de BRT omdat die 'positiever' becommentariëren !

[ Bericht 2% gewijzigd door Zwaardvisch op 01-09-2007 17:13:15 ]
pi_52870040
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 17:01 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Ik vind het erg momentafhankelijk wat Teeuwen doet en wat zijn succes bepaalt
Hij is natuurlijk door het cultureel correcte clubje omhooggevreeën. Dat maakt het juist zo grappig dat hij die figuren nu op hun falie durft te geven. Heb jij Freek de Jonge wel eens iets negatiefs over de VARA horen zeggen, of Van 't Hek over een journalist van de NRC?

En z'n stukjes zijn niet allemaal even goed, maar zo'n hofnar heb je gewoon nodig. 't Is zoals hij het zelf al zei: macht die niet bespot of gepersifleerd mag worden is corrumperende macht.
pi_52870206
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 17:03 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Ik zit er tenslotte ook een beetje voor de culturele uitwisseling, niet waar.
Ow je zit daar in het kader van een uitwisselingsproject?
quote:
[..]

Ze zijn vriendelijker in de omgang ja. M'n opa kijkt zelfs de Tour de France op de BRT omdat die 'positiever' becommentariëren !
Een beetje bescheidenheid en minder brutaliteit zou voor veel Nederlanders goed zijn.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_52870256
Dus als wij de Chinezen van Europa zijn, zijn de Belgen de Japanners?
  zaterdag 1 september 2007 @ 17:25:51 #277
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52870328
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 17:12 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Hij is natuurlijk door het cultureel correcte clubje omhooggevreeën. Dat maakt het juist zo grappig dat hij die figuren nu op hun falie durft te geven. Heb jij Freek de Jonge wel eens iets negatiefs over de VARA horen zeggen, of Van 't Hek over een journalist van de NRC?

En z'n stukjes zijn niet allemaal even goed, maar zo'n hofnar heb je gewoon nodig. 't Is zoals hij het zelf al zei: macht die niet bespot of gepersifleerd mag worden is corrumperende macht.
Ik heb Teeuwen ook nog nooit iets negatiefs over de Vara horen zeggen. Sterker nog, de Vara zendt zijn shows uit
pi_52870342
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 17:22 schreef Apropos het volgende:
Dus als wij de Chinezen van Europa zijn, zijn de Belgen de Japanners?
Chinezen hebben nog steeds de leer van Confucius in zich zitten. Een groot bestandsdeel daarvan is veel aandacht voor een hierarchische ordening en gehoorzaamheid. Gelukkig heeft Nederland die eigenschappen al 40 jaar achter zich gelaten.

Eerlijk gezegd staan Chinezen voor zover ik weet niet bekend om hun brutaliteit, maar als dat wel zo is heb ik weer wat nieuws geleerd.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_52870367
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 17:25 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Ik heb Teeuwen ook nog nooit iets negatiefs over de Vara horen zeggen. Sterker nog, de Vara zendt zijn shows uit
Interessant want Teeuwen heeft ooit verklapt dat hij VVD stemt.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_52870380
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 17:26 schreef Klopkoek het volgende:
Eerlijk gezegd staan Chinezen voor zover ik weet niet bekend om hun brutaliteit, maar als dat wel zo is heb ik weer wat nieuws geleerd.
quote:
In realiteit was de Culturele Revolutie niets anders dan een poging van Mao het intellectuele leven, met alle kritische geluiden van dien, in de kiem te smoren. De partij wist de massa’s opnieuw te mobiliseren. De Rode Garde, een burgerbeweging die vooral bestond uit jongeren, werd aangemoedigd het 'oude China' te vernietigen. In de praktijk kwam dit neer op het vernielen van eeuwenoude gebouwen als tempels en het bestormen van scholen, fabrieken en partijgebouwen. Vervolgens vielen de gardes mensen aan die als verraders van het communisme werden beschouwd. De jongeren vernederden en vermoordden hun eigen leraren en zelfs hun ouders. In deze sfeer van chaos en paranoia vonden duizenden de dood. Alhoewel de Culturele Revolutie in de jaren zeventig officieel was voltooid, zette de partij het beleid voort om dissidenten naar de kaderscholen te sturen. Maar in feite waren deze scholen niets anders dan werkkampen waar critici gehersenspoeld werden om het communisme kritiekloos te aanvaarden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Culturele_Revolutie
pi_52870458
quote:
Das geen brutaliteit, dat is het plegen van genocide.

Ik heb me trouwens door een sinoloog laten vertellen dat Mao ook in China omstreden is. Ga ik even uitzoeken
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_52870569
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 17:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Das geen brutaliteit, dat is het plegen van genocide.
Och, genocide...
pi_52870594
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 17:25 schreef Aoristus het volgende:

[..]

OMG .

Teeuwen over Youp van 't Hek en Freek
quote:
Je kunt het Youp moeilijk kwalijk nemen, die doet wat hij kan en meer zal het nooit worden. Het is gewoon niet zo’n scherpe geest. Freek wel. Daarom is Freeks teloorgang zo interessant. Die worsteling met zijn ego… En dat hij grotere zalen niet meer vol krijgt; heel pijnlijk. Hij heeft zijn publiek overvoerd door zoveel voorstellingen te maken. Op een gegeven moment had ik het wel gezien met dat gefake.
Teeuwen over Lebbis en Jansen:
quote:
"Ik zou ze willen vergelijken met An & Eefje, maar dat kun je de ouders van zulke onfortuinlijke kinderen niet aandoen. Sommige mensen compenseren hun uiterlijk met gevoel voor humor; Lebbis & Jansen niet. Ze hoeven niet bang te zijn dat iemand ze ooit belachelijk maakt, daar zijn ze te slecht voor. Ze vallen niet te parodiëren."
Teeuwen over de Vara (in de voorstelling Industry of Love, meen ik):
quote:
"En maar lachen dames en heren, lekker lachen met z'n allen of niet dan [...] Hey, 't is de VARA hoor. Marcel van Dam, godverdomme. we zouden z'n pis nog drinken of niet dan. Neehee, geen Exota. Pis!"
pi_52870641
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 17:03 schreef Zwaardvisch het volgende:

Ach het wielercommentaar op de Belg is erg wisselvallig. Maar ik kijk dat ook liever dan op NL. Ze klinken me vaak wat kundiger.
pi_52870676
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 17:20 schreef Klopkoek het volgende:

Ow je zit daar in het kader van een uitwisselingsproject?
Nee, je zat goed. Ik blijf inderdaad bij een meisje slapen, maar ik vond het niet zo nodig op de detaills in te gaan. Een beetje humor Klopkoek, zo leer je Teeuwen nooit waarderen.
quote:
Een beetje bescheidenheid en minder brutaliteit zou voor veel Nederlanders goed zijn.
In vergelijking met de Belgen, zeker weten.
  zaterdag 1 september 2007 @ 17:55:09 #286
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52871058
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 17:37 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

OMG .

Teeuwen over Youp van 't Hek en Freek
[..]

Teeuwen over Lebbis en Jansen:
[..]

Teeuwen over de Vara (in de voorstelling Industry of Love, meen ik):
[..]
Zei hij dat serieus?
pi_52871197
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 17:55 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Zei hij dat serieus?
Is de paus katholiek?
pi_52871264
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 17:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Chinezen hebben nog steeds de leer van Confucius in zich zitten. Een groot bestandsdeel daarvan is veel aandacht voor een hierarchische ordening en gehoorzaamheid. Gelukkig heeft Nederland die eigenschappen al 40 jaar achter zich gelaten.

Ik bedoelde het ook niet als een volledige vergelijking. Wat me in China wel opviel, is de volkomen gelatenheid waarmee men elkaar op straat terzijde duwt, tot hoogbejaarde vrouwen aan toe. Het is een heel harde maatschappij. Maar brutaal zou ik de Chinezen niet willen noemen, bepaald niet.
pi_52871447
CU-raadslid nuanceert anti-homo uitspraak

Als Teeuwen maar niet Monty Python's kruisigingsscene noemt hè. Da's namelijk belediging.
pi_52871527
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 18:11 schreef Autodidact het volgende:
CU-raadslid nuanceert anti-homo uitspraak

Als Teeuwen maar niet Monty Python's kruisigingsscene noemt hè. Da's namelijk belediging.
Da's wel heel politiek correct. De ene dag de moslims aanpakken, de andere dag de christenen.
  zaterdag 1 september 2007 @ 18:21:05 #291
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52871650
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 16:02 schreef Monidique het volgende:
Waarom hebben nazi's geen of minder problemen met moslims? Slechts en alleen omdat moslims de nazi's hielpen, wat we absoluut nooit mogen vergeten.

JFC.
Dat gaat alleen op voor hypocriete nazi's die in het verleden leven. Alsof nazi's verplicht zijn Joden te haten.

[ Bericht 5% gewijzigd door Gabry op 01-09-2007 18:36:26 ]
pi_52871655
Als je me (mijn postgeschiedenis) een beetje kent weet je dat dat niet mijn bedoeling is. Ze krijgen er allebei van langs.
pi_52871729
Ik mag dit natuurlijk niet zeggen, maar zonder die valse gezelligheid van Sigme vind ik het hier een stuk beter uit te houden.
pi_52871911
quote:
Risico is de kans dat een gebeurtenis plaatsvindt vermenigvuldigd met het effect van die gebeurtenis en de kans dat een bepaald scenario waarin de eerder genoemde kans plaatsvindt voorkomt (dit in tegenstelling tot het begrip onzekerheid waarbij de kansen niet bekend zijn).
Tis tijd voor bier...
pi_52872053
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 18:21 schreef Gabry het volgende:

[..]

Dat gaat alleen op voor hypocriete nazi's die in het verleden leven. Alsof nazi's verplicht zijn Joden te haten.
Hypocriete nazi's, de ergsten! .
  zaterdag 1 september 2007 @ 18:45:56 #296
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52872188
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 18:33 schreef pberends het volgende:

[..]

Tis tijd voor bier...
Oftewel, het gaat goed totdat het fout gaat
pi_52872384
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 17:40 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Nee, je zat goed. Ik blijf inderdaad bij een meisje slapen, maar ik vond het niet zo nodig op de detaills in te gaan. Een beetje humor Klopkoek, zo leer je Teeuwen nooit waarderen.
Zo kennen we de ware CDA'er weer. Salonchristen
quote:
[..]

In vergelijking met de Belgen, zeker weten.
Hehe, zijn we het een keer eens.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_52872448
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 18:03 schreef Apropos het volgende:

[..]

Ik bedoelde het ook niet als een volledige vergelijking. Wat me in China wel opviel, is de volkomen gelatenheid waarmee men elkaar op straat terzijde duwt, tot hoogbejaarde vrouwen aan toe. Het is een heel harde maatschappij. Maar brutaal zou ik de Chinezen niet willen noemen, bepaald niet.
In wat voor opzicht zou je de Nederlanders en Chinezen wel met elkaar willen vergelijken?

China lijkt me een interessant land, zou er graag eens willen werken of op vakantie gaan (maarja, ik vraag me af of je wel een goed beeld van China krijgt als je niet eens de taal kunt verstaan).
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 1 september 2007 @ 19:04:25 #299
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52872603
Ik zit net te kijken naar dat stukje van Teeuwen bij de meiden van Halal. Ik vind dat hij wat rake dingen zegt.
Die meiden van Halal gaan veel te star door op het beledigd zijn en daar wijken ze niet van af.

Vooral deze vond ik goed verwoord: Gelovigen hebben de neiging om een monopolie op de waarheid te hebben
pi_52872638
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 19:04 schreef Aoristus het volgende:
Ik zit net te kijken naar dat stukje van Teeuwen bij de meiden van Halal. Ik vind dat hij wat rake dingen zegt.
Die meiden van Halal gaan veel te star door op het beledigd zijn en daar wijken ze niet van af.

Vooral deze vond ik goed verwoord: Gelovigen hebben de neiging om een monopolie op de waarheid te hebben
'Een monopolie op beledigd zijn', A.
  zaterdag 1 september 2007 @ 19:07:59 #301
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52872690
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 19:05 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

'Een monopolie op beledigd zijn', A.
gekwetstheid en gevoeligheid, Z
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')