abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:23:31 #1
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_52835894
Welkom in het slowchat-topic van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in de topics in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_52835938
Dus, hoe kom je bij ad hominem? Klonk wel stoer, maar......klopt niet echt.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:26:43 #3
Stranger than fiction
pi_52835982
...
pi_52836010
Moeilijk he, je eigen bericht editten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_52836012
goed topic...

nu

slotje!
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:28:36 #6
Stranger than fiction
pi_52836071
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:27 schreef Mutant01 het volgende:
Moeilijk he, je eigen bericht editten.
Al die knopjes.
pi_52836118
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is eerder het ontbreken van consequente reacties van jouw kant die zo typisch zijn. Als iemand zonder enig argument zegt dat de meiden van Halal Mo.b aanhangers zijn bijvoorbeeld, dan ben je in geen velden of wegen te bekennen.
Ik ken die meiden van Halal helemaal niet dus ik kan er niks over zeggen. Lijkt me niks hypocriets aan. Zo veel tv kijk ik niet.
quote:
Maar owee als iemand zegt dat Hans Teeuwen een schreeuwlelijk is en slechte grappen maakt!
Ik constateer slechts dat ad hominem argumenten gebruikt worden omdat iemand dingen zegt die hem niet bevalt. Vervolgens wordt er, om dat te verdedigen, nóg een ad hominem gebruikt. Dat vind ik een beetje zielig.
quote:

Dus onder het mom van "cabaret" kunnen we alles doen en laten wat we willen? Volgens mij niet
Woorden in de mond schuiven. Nee, ik zeg slechts dat je cabaret niet als een politiek betoog moet zien en dat je persoonlijke aanvallen niet zo serieus moet nemen als in een politiek betoog. Tenzij je het verhaal van het meisje en de zeven Turken ook gelooft natuurlijk.
quote:

en al helemaal niet in het geval van Teeuwen
Hij mag minder zeggen dan iedereen?

, omdat hij het (gezien zijn reacties gegeven bij de meiden van Halal) ook eigenlijk botweg meent. [/quote]
Wat meende hij in zijn cabaretvoorstelling en bevestigde hij in zijn interview? Geef eens citaten joh. Dus met betrekking tot Jezus en Mohammed zoals jij claimt.
pi_52836122
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_52836133
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:28 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Al die knopjes.
Heb ik ook weleens hoor, soms wil ik een reply quoten om dan te reageren, maar dan edit ik per ongeluk iemands post.
Allah Al Watan Al Malik
pi_52836173
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:25 schreef Mutant01 het volgende:
Dus, hoe kom je bij ad hominem? Klonk wel stoer, maar......klopt niet echt.
Doe een greep in de grabbelton.
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 10:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hans Teeuwen, de kneus van de eeuw. Die gast heeft zulke baggerhumor. Zo'n mannetje die ook nergens serieus op kan reageren, uit angst.
Als dit geen ad hominems zijn is niets het.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:31:56 #11
182076 DeletedByAdmin
-=Deleted by Admin=-
pi_52836192
Vond gister Hans Teeuwen briljant!
Game je teveel? Discussieer mee op www.gamezorg.nl - Zorg voor Gamers!
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:33:21 #12
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52836234
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:28 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Al die knopjes.
Geef mij maar een paar van die knoppen dan
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_52836253
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:29 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ik ken die meiden van Halal helemaal niet dus ik kan er niks over zeggen. Lijkt me niks hypocriets aan. Zo veel tv kijk ik niet.
[..]

Ik constateer slechts dat ad hominem argumenten gebruikt worden omdat iemand dingen zegt die hem niet bevalt. Vervolgens wordt er, om dat te verdedigen, nóg een ad hominem gebruikt. Dat vind ik een beetje zielig.
[..]

Woorden in de mond schuiven. Nee, ik zeg slechts dat je cabaret niet als een politiek betoog moet zien en dat je persoonlijke aanvallen niet zo serieus moet nemen als in een politiek betoog. Tenzij je het verhaal van het meisje en de zeven Turken ook gelooft natuurlijk.
[..]

Hij mag minder zeggen dan iedereen?

, omdat hij het (gezien zijn reacties gegeven bij de meiden van Halal) ook eigenlijk botweg meent.
Wat meende hij in zijn cabaretvoorstelling en bevestigde hij in zijn interview? Geef eens citaten joh. Dus met betrekking tot Jezus en Mohammed zoals jij claimt.
[/quote]

Zijn positie jegens religie bijvoorbeeld. Dat meent hij gewoon uit de grond van zijn hart, anders gaat hij dat niet zodanig lopen verdedigen achteraf lijkt me. En wat heeft het kennen van personen te maken met het soort argumenten dat je aanhaalt. Mij weet je wel snel met een ad homine" te vinden, maar het argument die gebruikt wordt door Klopkoek kort na de mijne, is niet te beoordelen? Wat is dat voor onzin? Iemand Mo. B aanhangers noemen op basis van gevoel is dus niet af te wijzen? Cabaret hoort inderdaad geen politiek betoog te zijn, maar dat is bij Teeuwen na de moord van Van Gogh steeds vaker het geval lijkt het. Hij waait een beetje met de politieke sfeer in NL mee.
Allah Al Watan Al Malik
pi_52836290
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:31 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Doe een greep in de grabbelton.
[..]

Als dit geen ad hominems zijn is niets het.
Het is geen ad hominem omdat het niet zijn argumentaties betwist. Als er stond "Hans Teeuwen is een schreeuwlelijkerd en heeft geen humor, dus heeft hij niet gelijk", had je gelijk gehad, maar dat staat er niet. Wat er staat is slechts een persoonlijke mening, over een persoon. (Zonder enige verwijzing naar het debat)
Allah Al Watan Al Malik
pi_52836414
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is geen ad hominem omdat het niet zijn argumentaties betwist. Als er stond "Hans Teeuwen is een schreeuwlelijkerd en heeft geen humor, dus heeft hij niet gelijk", had je gelijk gehad, maar dat staat er niet. Wat er staat is slechts een persoonlijke mening, over een persoon. (Zonder enige verwijzing naar het debat)
Ja, Mutant, je was een culturele recensie aan het schrijven. Maaj dat een ander wijs.
pi_52836417
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:31 schreef DeletedByAdmin het volgende:
Vond gister Hans Teeuwen briljant!
Een zieke gast.
pi_52836449
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:39 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ja, Mutant, je was een culturele recensie aan het schrijven. Maaj dat een ander wijs.
Wat is dat nou weer voor onzinargument. Lees je eens in over ad hominems voordat je met zulke beschuldigingen komt. Het was mijn persoonlijke mening over Teeuwen, ik verwees nergens naar het debat zelf, noch naar de door hem aangehaalde argumenten. Iemand stom vinden is nog altijd geen ad hominem. Iemand stom vinden en op basis daarvan zijn argumenten waarderen is dat wel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_52836634
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zijn positie jegens religie bijvoorbeeld. Dat meent hij gewoon uit de grond van zijn hart, anders gaat hij dat niet zodanig lopen verdedigen achteraf lijkt me.
Wat heeft dit met "op de man spelen" te maken? Je verwart religie met de volgelingen. Personen zijn niet gedefinieerd met hun religie dus een aanval op een religie kan nooit een aanval op de man zijn.
quote:

En wat heeft het kennen van personen te maken met het soort argumenten dat je aanhaalt. Mij weet je wel snel met een ad homine" te vinden, maar het argument die gebruikt wordt door Klopkoek kort na de mijne, is niet te beoordelen? Wat is dat voor onzin?
Misschien is het moeilijk voor je om het te begrijpen, maar ik oordeel over mensen waarvan ik meer heb gezien. Niet over mensen die ik vijf minuten een interview heb zien doen. Dat mag jij onzin vinden, maar dat is aan jou.
quote:

Iemand Mo. B aanhangers noemen op basis van gevoel is dus niet af te wijzen?
Ik weet toch niet op basis waarvan Klopkoek dat gevoel heeft en of dat gevoel te rechtvaardigen is? Ik ken ze niet. Als hij slechte argumenten heeft om ze Mobee-aanhangers te noemen ben ik de eerste die erop zal reageren hoor.
quote:

Cabaret hoort inderdaad geen politiek betoog te zijn, maar dat is bij Teeuwen na de moord van Van Gogh steeds vaker het geval lijkt het. Hij waait een beetje met de politieke sfeer in NL mee.
Nee, hij maakt heel duidelijk het onderscheid: in zijn cabaretvoorstellingen beledigt hij iedereen en alles, net zoals South Park etc. In serieuze interviews geeft hij serieuze antwoorden met een komisch randje. Degene die het onderscheid niet maakt ben jij, maar daar moet je Teeuwen niet voor beschuldigen.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:47:30 #19
Stranger than fiction
pi_52836667
Tijd voor een nieuwe discussie. Dit gezeur duurt nou lang genoeg.

Laten we het over iets interessants hebben:
quote:
Comebacksingle Britney Spears uit

AMSTERDAM - De langverwachte comebacksingle van Britney Spears is donderdag voor het eerst officieel te horen geweest op een radiozender in New York.

Het nummer, dat 'Gimme more' heet, lekte eerder al uit naar verschillende entertainmentwebsites, zo meldt het Amerikaanse tijdschrift People.

De 25-jarige popprinses stelt zich in het sexy nummer voor aan haar fans. "It's Britney, bitch", zegt ze aan het begin van 'Gimme more', dat uptempo is en een stampende beat heeft.

Timbaland

'Gimme more' is geproduceerd door Nate "Danja" Hills, een protégé van de populaire producer Timbaland. Hills werkte eerder met sterren als Nelly Furtado en Justin Timberlake.

Op de site van showbizzblogger Perez Hilton is al een tweede nummer te horen van het nieuwe album van de zangeres. 'Cold as fire' is eveneens een uptempo dansnummer, waarin Britney zichzelf als 'koud als vuur' en 'heet als ijs' omschrijft.

Het langverwachte vijfde studioalbum van Britney Spears moet dit najaar uitkomen.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:48:02 #20
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52836689
quote:

[..]

Zijn positie jegens religie bijvoorbeeld. Dat meent hij gewoon uit de grond van zijn hart, anders gaat hij dat niet zodanig lopen verdedigen achteraf lijkt me. En wat heeft het kennen van personen te maken met het soort argumenten dat je aanhaalt. Mij weet je wel snel met een ad homine" te vinden, maar het argument die gebruikt wordt door Klopkoek kort na de mijne, is niet te beoordelen? Wat is dat voor onzin? Iemand Mo. B aanhangers noemen op basis van gevoel is dus niet af te wijzen? Cabaret hoort inderdaad geen politiek betoog te zijn, maar dat is bij Teeuwen na de moord van Van Gogh steeds vaker het geval lijkt het. Hij waait een beetje met de politieke sfeer in NL mee.
Caberet heeft (en niet alleen in nederland) al sinds het jaar 0 over het algemeen WEL een politieke (maatschappijkritische) inhoud. Wel eens van Freek de Jonge gehoord? Als cabaret voor de verandering geen serieuze ondertoon heeft valt het al snel in de categorie "absurdisme"

Wat soms lastig te begrijpen is (als je emotioneel bij een onderwerp betrokken bent) is dat onderwerpen op een alternatieve (absurd, overdreven) manier behandeld worden om het algemene denkraam op te rekken. Je dwingt mensen uit hun hokje waardoor ze andermans positie makkelijker kunnen begrijpen.

Als ik een uur lang blij doe over met 250km/h over de snelweg scheuren, word een mening over met 130km/h over de snelweg scheuren plotseling een stuk makkelijker geaccepteerd.

Religie is uitgevonden door de duivel!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_52836738
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor onzinargument. Lees je eens in over ad hominems voordat je met zulke beschuldigingen komt. Het was mijn persoonlijke mening over Teeuwen, ik verwees nergens naar het debat zelf, noch naar de door hem aangehaalde argumenten. Iemand stom vinden is nog altijd geen ad hominem. Iemand stom vinden en op basis daarvan zijn argumenten waarderen is dat wel.
Iemand persoonlijk zwart maken in een inhoudelijke discussie (en dat is het) is een argumentum ad hominem. Als iemand zegt dat Balkenende naar vis ruikt als het over de politiek van Balkenende gaat, kun je 9 van de 10 keer wel vaststellen dat het niet om een geuronderzoek gaat maar dat hij gewoon de persoon zwart wil maken.
pi_52836765
Waar sloeg de opmerking van die Christenvrouw trouwens op toen ze zei dat ze zich beledigd voelde door Teeuwens opmerkingen over Jezus? Wat zei hij dan?
pi_52836816
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:46 schreef Autodidact het volgende:
Wat heeft dit met "op de man spelen" te maken? Je verwart religie met de volgelingen. Personen zijn niet gedefinieerd met hun religie dus een aanval op een religie kan nooit een aanval op de man zijn.
De aanval op historische figuren is dat wel, en laat dat nu tevens ook de belangrijke figuren zijn binnen de religies.
quote:
Misschien is het moeilijk voor je om het te begrijpen, maar ik oordeel over mensen waarvan ik meer heb gezien. Niet over mensen die ik vijf minuten een interview heb zien doen. Dat mag jij onzin vinden, maar dat is aan jou.

Ik weet toch niet op basis waarvan Klopkoek dat gevoel heeft en of dat gevoel te rechtvaardigen is? Ik ken ze niet. Als hij slechte argumenten heeft om ze Mobee-aanhangers te noemen ben ik de eerste die erop zal reageren hoor.
Uhm het argument an sich is heel goed te bekritiseren. Je hoeft daarvoor helemaal niet die mensen te kennen noch hen gezien te hebben. Als iemand zegt "Negers zijn voor mijn gevoel inferieure mensen", zal ik de eerste zijn die dat als kul-argument onder de tafel lul.
quote:
Nee, hij maakt heel duidelijk het onderscheid: in zijn cabaretvoorstellingen beledigt hij iedereen en alles, net zoals South Park etc. In serieuze interviews geeft hij serieuze antwoorden met een komisch randje. Degene die het onderscheid niet maakt ben jij, maar daar moet je Teeuwen niet voor beschuldigen.
Nee, het intreview bevestigd in mijn ogen exact zijn manier van denken. Het cabaret van hem is bijna onlosmakelijk verbonden met de huidige politieke sfeer in het debat. Het feit dat hij dat ook verdedigd en het feit dat hij het ineens ook een recht vind om iedereen te beledigen speelt daarbij ook een rol.
Allah Al Watan Al Malik
pi_52836875
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:49 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Iemand persoonlijk zwart maken in een inhoudelijke discussie (en dat is het) is een argumentum ad hominem. Als iemand zegt dat Balkenende naar vis ruikt als het over de politiek van Balkenende gaat, kun je 9 van de 10 keer wel vaststellen dat het niet om een geuronderzoek gaat maar dat hij gewoon de persoon zwart wil maken.
Nogmaals, een argument ad hominem = persoonlijke waarde oordeel koppelen aan waarde argumenten. Volgens mij is dat nergens gebeurd. Als iemand zegt, Balkenende stinkt naar vis, dus hij heeft helemaal niet gelijk = ad hominem.
(Sterker nog, Balkenende stinkt naar vis zou weleens een feit kunnen zijn!)

[ Bericht 5% gewijzigd door Mutant01 op 31-08-2007 12:02:10 ]
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:54:48 #25
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52836891
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Aja, dat verklaart alles. Een gevallen engel kwam op aarde om religie te verspreiden.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_52836966
religie is vermoeiend maar dat immer uitdragende atheisten zijn zo mogelijk nog vermoeiender .
pi_52836998
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Caberet heeft (en niet alleen in nederland) al sinds het jaar 0 over het algemeen WEL een politieke (maatschappijkritische) inhoud. Wel eens van Freek de Jonge gehoord? Als cabaret voor de verandering geen serieuze ondertoon heeft valt het al snel in de categorie "absurdisme"

Wat soms lastig te begrijpen is (als je emotioneel bij een onderwerp betrokken bent) is dat onderwerpen op een alternatieve (absurd, overdreven) manier behandeld worden om het algemene denkraam op te rekken. Je dwingt mensen uit hun hokje waardoor ze andermans positie makkelijker kunnen begrijpen.

Als ik een uur lang blij doe over met 250km/h over de snelweg scheuren, word een mening over met 130km/h over de snelweg scheuren plotseling een stuk makkelijker geaccepteerd.

Het zijn slechts enkele caberatiers die menen dat er een politieke inhoud moet zijn. Cabaret moet vermaak zijn in mijn ogen. Het moet zo ver mogelijk afstaan van elke politieke inhoud die er maar kan zijn. Daarom ben ik ook zo verliefd op Najib Amhali, die kan ook gewoon dingen aan de kaak stellen, het "denkraam" uitrekken, zonder mee te waaien met allerlei politieke winden. Cabaret moet juist nergens over gaan, maar toch ook weer over alles!
Allah Al Watan Al Malik
pi_52837057
Maargoed ik ga werken, ik verwacht dat jullie allemaal netjes en lief zijn enzo.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:03:05 #29
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52837112
Cabaret is vaak maatschappijkritisch. Politiek is vaak ook maatschappijkritisch. Daarom kunnen de onderwerpen elkaar overlappen.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:05:04 #30
Stranger than fiction
pi_52837172
pi_52837218
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De aanval op historische figuren is dat wel, en laat dat nu tevens ook de belangrijke figuren zijn binnen de religies.
Je draait in rondjes. Deze opmerkingen deed hij in een cabaretvoorstelling. Een cabaretvoorstelling is geen politiek betoog maar een serie van grapjes.

Vervolgens stel jij dat hij dit meent omdat:
'anders gaat hij dat niet zodanig lopen verdedigen achteraf lijkt me.'

Hij heeft deze opmerkingen over Jezus en Mohammed niet serieus verdedigd dus je moet ze als cabaret zien, en niet als een politiek betoog. Zijn politieke betoog heeft niks met deze figuren te maken maar gaat over vrijheden en misschien de arrogantie en lange tenen van mensen die claimen religieus te zijn. Je neemt cabaret echt veel te serieus, Mutant.
quote:

Uhm het argument an sich is heel goed te bekritiseren. Je hoeft daarvoor helemaal niet die mensen te kennen noch hen gezien te hebben. Als iemand zegt "Negers zijn voor mijn gevoel inferieure mensen", zal ik de eerste zijn die dat als kul-argument onder de tafel lul.
Dat kun je toch alleen doen als je weet wat negers zijn? Dat bedoel ik dus. Als iemand zegt dat hij het gevoel heeft dat zeemeerminnen inferieuze wezens zijn kan ik daar toch geen oordeel over vellen als ik niet weet wat zeemeerminnen doen?

Ik ken ze niet, accepteer dan dat ik geen oordeel ga vellen. Ik weet niet of ze mobee-aanhangers zijn.
quote:

Nee, het intreview bevestigd in mijn ogen exact zijn manier van denken. Het cabaret van hem is bijna onlosmakelijk verbonden met de huidige politieke sfeer in het debat.
Cabaret gaat wel eens over de actualiteit ja en neemt bepaalde ideeën wel eens op de hak ja. Verschrikkelijk.
quote:
Het feit dat hij dat ook verdedigd
Wat verdedigt?
quote:

en het feit dat hij het ineens ook een recht vind om iedereen te beledigen speelt daarbij ook een rol.
Speelt waarbij een rol? Sowieso een vreemde opmerking. Denk je dat die vrouw zich niet beledigd voelde door die baard toen 'ie weg liep? Wat wil je tegen belediging doen? Oppakken? Boete? Wat wil je nu?

[ Bericht 2% gewijzigd door Autodidact op 31-08-2007 14:05:35 ]
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:07:14 #32
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52837235
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cabaret_(kleinkunst)

Hey, Hans Teeuwen is niet ingedeeld bij maatschappijkritisch maar bij nonsens.
pi_52837252
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:03 schreef Gabry het volgende:
Cabaret is vaak maatschappijkritisch. Politiek is vaak ook maatschappijkritisch. Daarom kunnen de onderwerpen elkaar overlappen.
Tuurlijk. Maar dat betekent niet dat je de opmerkingen in cabaret lekkerlijk moet nemen.
pi_52837378
http://www.dumpert.nl/med(...)halal_tuthola_s.html

Prachtig hoe hans teeuwen in een gesprek de hele moslim gezeik naar beneden donderd.
Dit, is, mijn, staat van bewustzijn
pi_52837396
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nogmaals, een argument ad hominem = persoonlijke waarde oordeel koppelen aan waarde argumenten. Volgens mij is dat nergens gebeurd. Als iemand zegt, Balkenende stinkt naar vis, dus hij heeft helemaal niet gelijk = ad hominem.
(Sterker nog, Balkenende stinkt naar vis zou weleens een feit kunnen zijn!)
Het hoeft niet in een zin om een ad hominem te zijn. Het gaat erom welke argumenten in een discussie gebruikt worden en jij gebruikt ad hominem argumenten.
pi_52837410
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:57 schreef du_ke het volgende:
religie is vermoeiend maar dat immer uitdragende atheisten zijn zo mogelijk nog vermoeiender .
pi_52837443
Zo vermoeiend...ik heb er de kracht niet meer voor.
pi_52837717
Dit, is, mijn, staat van bewustzijn
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:25:15 #39
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52837755
Hans Teeuwen kijkt ook neer op kabouters, en vindt dat ze niet in onze maatschappij thuishoren. En wil echt sex met de koningin. Dat bevestigt hij in het interview met de meisjes van Halal.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:34:11 #40
182076 DeletedByAdmin
-=Deleted by Admin=-
pi_52838000
quote:
Vond hem ook ERG sterk!

Monopolie op de waarheid. Mooi gezegd!
Game je teveel? Discussieer mee op www.gamezorg.nl - Zorg voor Gamers!
pi_52838341
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:25 schreef Gabry het volgende:
Hans Teeuwen kijkt ook neer op kabouters, en vindt dat ze niet in onze maatschappij thuishoren. En wil echt sex met de koningin. Dat bevestigt hij in het interview met de meisjes van Halal.
En dat hij geilt op zieke nonnen.
pi_52838551
quote:
VPRO wil starten met 'etmaal-interview'

Na het naakt interviewen door Giel Beelen (VARA) is er nog een omroep die het fenomeen vraaggesprek een nieuwe impuls wil geven. De VPRO wil eind dit jaar/begin volgend jaar een talkshow maken waarin Wilfried de Jong (foto) 24 uur lang een gast bevraagt.
Als het etmaal vragen stellen voorbij is, monteren de tv-makers het lange gesprek tot een kortere versie. Hoe lang die zal zijn is nog onduidelijk. Of het interview (via internet) ook rechtstreeks is volgen, kan men nog niet zeggen.
Raarrr
pi_52838808
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:54 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Raarrr
Oud nieuws maar ik ben benieuwd, kan best leuke TV opleveren (na de montage dan vooral natuurlijk .
pi_52839834
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 13:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Oud nieuws maar ik ben benieuwd, kan best leuke TV opleveren (na de montage dan vooral natuurlijk .
Training voor Zomergasten volgend jaar voor De Jong?

Ik vond Luyendijk maar vervelend.
pi_52839886
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 13:31 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Training voor Zomergasten volgend jaar voor De Jong?

Ik vond Luyendijk maar vervelend.
Hij zou het zeker kunnen inderdaad.
pi_52840395
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:11 schreef Dutch_Nelson het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)halal_tuthola_s.html

Prachtig hoe hans teeuwen in een gesprek de hele moslim gezeik naar beneden donderd.
En elk ander fundamenteel oeverloos gelul
pi_52840430
Ik ben er niet hoor.
Eeven tussendoor.
quote:
Onderzoek: celstraf werkt averechts

DEN HAAG - Gevangenisstraf helpt niet. Criminelen die een celstraf ondergaan, worden na hun vrijlating vaker veroordeeld dan criminelen die niet in de gevangenis hebben gezeten. Dat blijkt uit onderzoek van de criminologen Paul Nieuwbeerta en Arjan Blokland.
De twee onderzoekers van het Nederlands Studiecentrum voor Criminaliteit en Rechtshandhaving (NSCR) vergeleken voor hun studie bijna drieduizend criminelen van 26 tot 28 jaar. Daaruit blijkt dat criminelen die een celstraf opgelegd krijgen, in de drie jaar na hun vrijlating meer veroordelingen op hun naam hebben dan daders die niet in de gevangenis terechtkomen. De onderzoekers noemen de resultaten opmerkelijk. ,,Het toont in ieder geval aan dat een gevangenisstraf ex-gedetineerden niet van nieuwe delicten weerhoudt. Celstraf werkt in zekere zin averechts.''

Leerschool?
Naar de oorzaak van dat averechtse effect is het echter gissen, aldus de onderzoekers. Nieuwbeerta betwijfelt of de uitkomst een bevestiging is van het idee dat de gevangenis de beste leerschool is voor criminelen. Zo zaten de onderzochte gedetineerden gemiddeld maar vier maanden vast. ,,Ik kan me moeilijk voorstellen dat nieuwe gevangenen in zo'n korte periode de kneepjes van het vak van medegevangenen leren en daardoor na hun straf extra actief worden. Of dat ze zo gehard uit de gevangenis komen dat ze zich vaker op het criminele pad begeven.''

Nieuwbeerta zoekt de verklaring eerder in de periode ná de vrijlating.

,,Ex-gedetineerden hebben een grote kans hun baan, hun partner en hun huis kwijt te raken. Hun omgeving reageert anders op hen. Ze dragen een bepaald stigma met zich. Dat maakt dat ze mogelijk verder maatschappelijk ontwricht raken.''

Een andere mogelijke oorzaak is dat criminelen die een celstraf hebben uitgezeten beter bij de politie bekend zijn en na hun vrijlating scherper in de gaten worden gehouden en dus vaker worden opgepakt. Maar die kans acht Nieuwbeerta klein. ,,De politie kan niet aan iedereen die vrijkomt na een celstraf extra aandacht besteden. Het is niet zo dat er dan een signaal afgaat op het politiebureau.''

Methode
De twee criminologen gingen in hun onderzoek als volgt te werk. Ze koppelden iemand die bijvoorbeeld op zijn 27e voor het eerst tot een celstraf werd veroordeeld aan mensen die op dezelfde leeftijd een vrijwel identiek strafblad hadden. Zij zijn gedurende hun 27e levensjaar echter (nog) niet de gevangenis in gegaan, of kregen slechts een boete of een taakstraf opgelegd. Vervolgens onderzochten ze van alle proefpersonen het aantal keren ze in de drie jaar erna werden veroordeeld.

De onderzoekers kozen bewust voor de leeftijdscategorie 26-28 jaar, omdat de criminele carrière van de proefpersonen zich dan al dusdanig heeft ontwikkeld dat ze goed te vergelijken zijn. Bovendien piekt crimineel gedrag aan het einde van de jongvolwassenheid en neemt die tijdens de volwassenheid weer geleidelijk af. Met andere woorden: vanaf het 26e levensjaar onderscheidt de beroepscrimineel zich van de boefjes.

Het onderzoek beperkte zich tot mensen van maximaal 28 jaar omdat de kans dat iemand daarna nog voor het eerst tot een gevangenisstraf wordt veroordeeld steeds kleiner wordt.

Het onderzoek wordt binnenkort gepubliceerd in het tijdschrift Mens en Maatschappij .
http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=98917
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_52840474
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 13:48 schreef sigme het volgende:
Ik ben er niet hoor.
Eeven tussendoor.
[..]

Beetje een open deur maarwel interessant .
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:59:24 #50
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52840756
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 13:48 schreef sigme het volgende:
Ik ben er niet hoor.
Eeven tussendoor.
[..]

Een gevangenisstraf dient niet alleen voor speciale preventie, maar ook ter vergelding en incapacitatie. Daarom is de titel lichtelijk misleidend. Het is een straf, waar ze hopelijk wat van leren. Als blijkt dat gedetineerden onverbeterlijk zijn dan hoeven ze van mij niet terug de samenleving in.

[ Bericht 2% gewijzigd door Gabry op 31-08-2007 14:08:11 ]
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:09:04 #51
Stranger than fiction
pi_52841043
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 13:59 schreef Gabry het volgende:

[..]

Een gevangenisstraf dient niet alleen voor speciale preventie, maar ook ter vergelding en incapacitatie. Daarom is de titel lichtelijk misleidend. Het is een straf, waar ze hopelijk wat van leren. Als blijkt dat gedetineerden onverbeterlijk zijn dan hoeven ze van mij niet terug de samenleving in.
En dan? hun leven lang in een gevangenis stoppen? Lekker duur.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:10:48 #52
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52841098
Maar goed, daders die in de gevangenis terecht komen zijn crimineler dan daders die niet in de gevangenis terecht komen. De vraag is ook nog of dat uberhaubt aan de straf ligt.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:12:14 #53
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52841141
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 14:09 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

En dan? hun leven lang in een gevangenis stoppen? Lekker duur.
Misschien een simpelere, goedkopere gevangenis voor dat soort mensen.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:12:42 #54
Stranger than fiction
pi_52841154
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 14:10 schreef Gabry het volgende:
Maar goed, daders die in de gevangenis terecht komen zijn crimineler dan daders die niet in de gevangenis terecht komen. De vraag is ook nog of dat uberhaubt aan de straf ligt.
moet je de uiteindelijke publicatie lezen.
pi_52841171
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 13:59 schreef Gabry het volgende:

[..]

Als de gedetineerder echter crimineler de cel uitkomen dan ze er in gaan klopt er misschien ook iets niet echt in het systeem...
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:13:17 #56
Stranger than fiction
pi_52841174
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 14:12 schreef Gabry het volgende:

[..]

Geen idee wat je je daarbij voorstelt.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:15:08 #57
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52841215
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 14:13 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Geen idee wat je je daarbij voorstelt.
pi_52841220
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 14:12 schreef Gabry het volgende:

[..]

Met een mooie portie dwangarbeid erbij?
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:16:29 #59
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52841259
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 14:15 schreef du_ke het volgende:

[..]

Met een mooie portie dwangarbeid erbij?
Als ze hun eigen gevangisstraf kunnen bekostigen, dan kunnen ze nog een redelijke gevangenis krijgen.
pi_52841337
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 14:16 schreef Gabry het volgende:

[..]

Als ze hun eigen gevangisstraf kunnen bekostigen, dan kunnen ze nog een redelijke gevangenis krijgen.
eenvoudige goedkope gevangenissen hebben we trouwens goede ervaringen mee in Nederland. Het ging best een paar jaar prima daar op Schiphol .
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:35:14 #61
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52841875
Misschien kunnen we levenslange gedetineerde kwijt in een gevangenis in een goedkoop land. Heeft iemand dat weleens geprobeert? Eens per maand met een boot naar een ontwikkelingsland. Daar kun je meer voor hetzelfde geld bereiken.

[ Bericht 22% gewijzigd door Gabry op 31-08-2007 14:42:28 ]
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:40:03 #62
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52842053
Oké, dat is iets te enthousiast.
pi_52842112
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 14:35 schreef Gabry het volgende:
Misschien kunnen we levenslange gedetineerde kwijt in een gevangenis in een goedkoop land. Heeft iemand dat weleens geprobeert? Eens per maand met een boot naar een ontwikkelingsland. Daar kun je meer voor hetzelfde geld bereiken.
En zo onstond Australie...
Maar dit is een truc om de verantwoordelijkheid voor de staat voor zorgplicht en mensenrechten te ontduiken ?
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:42:52 #64
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52842143
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 14:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

En zo onstond Australie...
Maar dit is een truc om de verantwoordelijkheid voor de staat voor zorgplicht en mensenrechten te ontduiken ?
Nee, om kosten te drukken.
pi_52842213
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 14:35 schreef Gabry het volgende:
Ja landen als Frankrijk en Engeland hebben dat vrij lang geprobeerd. Erg wisselend succes was het effect.
pi_52842233
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 14:42 schreef Gabry het volgende:

[..]

Nee, om kosten te drukken.
ja..door de kosten van menselijke zorgplicht en mensenrechten te ontduiken...
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:50:35 #67
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52842406
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 14:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja landen als Frankrijk en Engeland hebben dat vrij lang geprobeerd. Erg wisselend succes was het effect.
Is het recentelijk? Of eeuwen geleden? Heb jij een idee waar ik meer informatie daarover kan vinden?
pi_52842514
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 14:50 schreef Gabry het volgende:

[..]

Is het recentelijk? Of eeuwen geleden? Heb jij een idee waar ik meer informatie daarover kan vinden?
Eeuwen geleden. Engeland stuurde ze naar Australie, Frankrijk naar het caraibisch gebied. Tja het effect is: "Wat je niet ziet dat bestaat niet". Maar of je het daarvoor moet doen?

Zie jij wraak echt als het enige doel van gevangenisstraf?
pi_52842565
quote:
Vanaf 1852 vormde het Duivelseiland, net als de twee naburige eilanden, een onderdeel van de Franse strafkolonie van Frans-Guyana. Onder het regime van Napoleon III werden er politieke gevangenen vastgezet, in totaal meer dan driehonderd, waarvan meer dan zeventig er overleden. Sinds 1866 werd het eiland alleen gebruikt voor een beperkt aantal veroordeelden, die als staatsgevaarlijk werden geschouwd, zoals terroristen en spionnen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Duivelseiland
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:02:25 #71
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52842761
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 14:54 schreef du_ke het volgende:
Zie jij wraak echt als het enige doel van gevangenisstraf?
Nee, natuurlijk niet. Een gevangenisstraf heeft vier functies, vrijheidsbeneming kan om vier redenen gerechtvaardigd worden. Maar als er één wegvalt blijven er nog drie over. Het is een simpel sommetje.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:09:57 #72
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52842952
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 14:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

Eeuwen geleden. Engeland stuurde ze naar Australie, Frankrijk naar het caraibisch gebied. Tja het effect is: "Wat je niet ziet dat bestaat niet". Maar of je het daarvoor moet doen?
Toen hadden ze vast geen economische motieven daarvoor. Als de prijs een argument is tegen levenslange gevangenisstraffen, dan kan daar heus wel wat aan gedaan worden. Waarschijnlijk ten koste van de kwaliteit of persoonlijke behandeling. Of de gedetineerden moeten zelf gaan bijdragen.
pi_52843209
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 15:09 schreef Gabry het volgende:

[..]

Toen hadden ze vast geen economische motieven daarvoor. Als de prijs een argument is tegen levenslange gevangenisstraffen, dan kan daar heus wel wat aan gedaan worden. Waarschijnlijk ten koste van de kwaliteit of persoonlijke behandeling. Of de gedetineerden moeten zelf gaan bijdragen.
ik zie eigenlijk maar erg weinig argumenten voor levenslange gevangenisstraffen. Alleen bij hele brute moorden ben ik voor. Maar verder is het iets wat je als samenleving niet moet willen.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:23:18 #74
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52843355
Daar ben ik het mee eens, behalve als het om echte recidivisten gaat. Ik las laatst een stuk over mensen die 8+ keren de fout in gingen en dat rechters absoluut niet wisten wat ze met zo'n persoon aan moesten. Mensen die van stelen hun beroep maken. Dat moet eigenlijk niet kunnen.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:33:39 #75
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52843656
Twee keer kan nog. Bij drie heb ik mijn twijfels. Maar van mij mogen ze best een grens trekken. Na bijvoorbeeld vijf keer mag het geduld best op zijn. Misschien zelfs minder. De wereld draait niet om die crimineel.
pi_52843782
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 15:33 schreef Gabry het volgende:
Twee keer kan nog. Bij drie heb ik mijn twijfels. Maar van mij mogen ze best een grens trekken. Na bijvoorbeeld vijf keer mag het geduld best op zijn. Misschien zelfs minder. De wereld draait niet om die crimineel.
Als je hem levenslang opsluit draait die wereld juist wel om hem. Hoe je het ook inricht het zal veel geld kosten. dat kan je beter in een intensief traject stoppen om recidive te voorkomen en om criminaliteit in z'n geheel tegen te gaan.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:49:54 #77
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52844088
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 15:37 schreef du_ke het volgende:
kan je beter in een intensief traject stoppen om recidive te voorkomen en om criminaliteit in z'n geheel tegen te gaan.
En als ze het dan nog doen levenslang.
pi_52844887
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 14:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

Papillon .

Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_52845005
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 15:37 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als je hem levenslang opsluit draait die wereld juist wel om hem. Hoe je het ook inricht het zal veel geld kosten. dat kan je beter in een intensief traject stoppen om recidive te voorkomen en om criminaliteit in z'n geheel tegen te gaan.
Intensieve trajecten ! We gaan er gezellig over praten, probeer de dader maar met z'n schuld te verzoenen. Alsof dat lukt. Je kunt een dader helemaal niet met zijn schuld verzoenen. Ze begrijpen zélf vaak niets van hun motieven. Iemand kan zijn daden verdringen, maar begrijpen?
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_52845113
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 16:20 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Intensieve trajecten ! We gaan er gezellig over praten, probeer de dader maar met z'n schuld te verzoenen. Alsof dat lukt. Je kunt een dader helemaal niet met zijn schuld verzoenen. Ze begrijpen zélf vaak niets van hun motieven. Iemand kan zijn daden verdringen, maar begrijpen?
Het blijkt vaak heel behoorlijk te werken. En dan niet alleen praten natuurlijk maar ook zo'n jongen aan het werk schoppen, orde, tucht en regelmaat, desnoods een avondklok met meldingsplicht via een webcam ofzo.
En nog altijd is voorkomen beter dan genezen, dat zou jij als toekomstig arts toch moeten snappen nietwaar ?
pi_52845513
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 16:24 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het blijkt vaak heel behoorlijk te werken. En dan niet alleen praten natuurlijk maar ook zo'n jongen aan het werk schoppen, orde, tucht en regelmaat, desnoods een avondklok met meldingsplicht via een webcam ofzo.
En nog altijd is voorkomen beter dan genezen, dat zou jij als toekomstig arts toch moeten snappen nietwaar ?
Maar wát voorkomen? Als jij een rotzak bent blijf je een rotzak, ook met een traject. Hoogstens word je een hypocriete rotzak. In Rusland bereiken ze bijzondere resultaten met indoctrinatie, in Amerika met het doorsnijden van de hypofyse, maar wat schiet je daarmee op? Het gaat er mij om dat je dan iemands persoonlijkheid afbreekt, en dat is uiteindelijk veel gevaarlijker.
pi_52845666
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 16:37 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Maar wát voorkomen?
(herhaald) crimineel gedrag.
quote:
Als jij een rotzak bent blijf je een rotzak, ook met een traject. Hoogstens word je een hypocriete rotzak. In Rusland bereiken ze bijzondere resultaten met indoctrinatie, in Amerika met het doorsnijden van de hypofyse, maar wat schiet je daarmee op? Het gaat er mij om dat je dan iemands persoonlijkheid afbreekt, en dat is uiteindelijk veel gevaarlijker.
Iemand aan een opleiding, baan en dicipline helpen is wat anders dan het afbreken van een persoonlijkheid. daar zijn gevangenissen effectiever in gok ik zo.
pi_52845729
Leuk artikel trouwens in de nieuwe Opinio: http://www.opinio.nu/node/771
pi_52846153
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 16:43 schreef du_ke het volgende:

(herhaald) crimineel gedrag.
Dat doe je dus niet. Een labiel vogeltje zal veel eerder in recidive vervallen dan iemand die op z'n verantwoordelijkheden is aangesproken. De mate waarin je crimineel gedrag bestraft geeft aan welke waarde je verleent aan het vrije individu en hoe je verantwoordelijkheid waardeert. Hoe meer verantwoordelijkheid, hoe strenger de straf.
quote:
Iemand aan een opleiding, baan en dicipline helpen is wat anders dan het afbreken van een persoonlijkheid. daar zijn gevangenissen effectiever in gok ik zo.
Juist gevangenissen zijn effectief om de dader op zijn fouten te wijzen. Als je dagelijks geconfronteerd wordt met het feit dat je fout gezeten hebt, zul je jezelf gaan aanpassen aan de maatschappij. Als je aan een nieuw 'leven' geholpen wordt, zoals bij een hulptraject, zul je jezelf een hypocriete houding aan gaan meten die slechts camoufleert dat je nog precies dezelfde rotzak bent. Je hebt er immers zelf niets voor hoeven doen. Criminologische studies wijzen ook uit dat de recidivekans niet kleiner is dan bij celstraf.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:43:17 #86
Stranger than fiction
pi_52847415
sletjes
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:45:34 #87
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52847484
Pigia Pigia - Lento Violento Man

Dis echt helemaal waus.. Ja toch! Ofnie dan?!
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:49:55 #88
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52847611
Zo niet.. Dan toch! Ja toch!
pi_52847646
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 17:49 schreef Gabry het volgende:
Zo niet.. Dan toch! Ja toch!
Ben jij zelf trouwens 100%NL, als ik vragen mag?
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:52:52 #90
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52847684
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 17:51 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Ben jij zelf trouwens 100%NL, als ik vragen mag?
Nee, mijn beide ouders zijn gedeeltelijk Nederlands. En mijn moeder is niet in Nederland geboren.

Dus ik ben een tweede generatie allochtoon?

[ Bericht 5% gewijzigd door Gabry op 31-08-2007 18:00:26 ]
pi_52847925
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 17:52 schreef Gabry het volgende:

[..]

Nee, mijn beide ouders zijn gedeeltelijk Nederlands. En mijn moeder is niet in Nederland geboren.

Dus ik ben een tweede generatie allochtoon?
Italo's?
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:03:56 #92
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52847979
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 14:10 schreef Gabry het volgende:
Maar goed, daders die in de gevangenis terecht komen zijn crimineler dan daders die niet in de gevangenis terecht komen.
Bingo.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:05:39 #93
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52848017
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:02 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Italo's?
Mijn moeder ja, mijn vader is Indo-Portugees. Het ligt nogal gecompliceerd.
Meestal zeg ik voor het gemak gewoon Nederlander, want uiteindelijk ben ik gewoon een Nederlander.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:07:05 #94
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52848049
Mijn moeder is autochtoon, mijn vader komt van buiten de stad.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:10:21 #95
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52848130
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:07 schreef Sidekick het volgende:
Mijn moeder is autochtoon, mijn vader komt van buiten de stad.
Je moeder komt uit de Bijlmer en je vader uit Friesland?
pi_52848369
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:10 schreef Gabry het volgende:

[..]

Je moeder komt uit de Bijlmer en je vader uit Friesland?
Het slechtste van twee werelden dus.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:27:10 #97
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_52848555
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 17:43 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
sletjes
Waar? Ik eerst!
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:36:02 #98
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52848773
Liever een tweede generatie allochtoon, dan een vierderangs kutkloon, zeg ik altijd maar.
pi_52849014
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:36 schreef Sidekick het volgende:
Liever een tweede generatie allochtoon, dan een vierderangs kutkloon, zeg ik altijd maar.
Niets mis met tweede generatie allochtonen. Ik ga er mee naar bed.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:47:05 #100
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52849070
quote:
Corporaties breken overleg met kabinet af

ANP

DEN HAAG - De woningcorporaties hebben het overleg met het kabinet over investeringen in probleemwijken afgebroken.

Voorzitter Willem van Leeuwen van koepelorganisatie Aedes heeft dat vrijdag gezegd. De corporaties zijn boos omdat het kabinet ‘eenzijdig’ een belastingverhoging aan de corporaties heeft opgelegd, aldus Van Leeuwen.

Het kabinet wil dat de corporaties vanaf volgend jaar voor bijna twee miljard euro vennootschapsbelasting gaan betalen. Volgens Van Leeuwen zouden ze dan nog meer kwijt zijn dan commerciële verhuurders.

Minister Ella Vogelaar (Wonen, Wijken en Integratie) moet het geld om probleemwijken op te knappen maar zelf bij het kabinet gaan ophalen, aldus Van Leeuwen.

Donderdag liet minister Wouter Bos van Financiën zich nog optimistisch uit over het bereiken van een akkoord tussen kabinet en corporaties. Van Leeuwen maakte duidelijk dat er wel overeenstemming was over de ‘politieke sturing’ bij het inzetten van het geld in de wijken.

Van Leeuwen wil nu eerst met zijn leden overleggen over de ontstane situatie. ‘De hele gang van zaken is verbijsterend.’

Woonbond eist topoverleg
De Woonbond eist dat minister Vogelaar een topoverleg organiseert waarbij ook de woningcorporaties en de gemeenten aanschuiven. Dat heeft voorzitter Ronald Paping vrijdag gezegd.

Volgens Paping moeten de eerdere plannen van de corporaties over het opknappen van de probleemwijken, de plannen van het kabinet en de wensen van de Woonbond over de huurtoeslag en energiebesparende maatregelen op de agenda van het overleg staan.

‘De plannen van Aedes kunnen nooit een volledig alternatief zijn voor de plannen van het kabinet’, aldus Paping. Hij noemt het ‘beschamend’ dat het overleg tussen de woningcorporaties en Vogelaar is vastgelopen. De Woonbond sluit zich aan bij de kritiek van de corporaties dat er geen winstbelasting voor de sociale huisvesters moet komen.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')