Slechts 2x 1-1 in de eerste speelronde van dit jaar.quote:Italy - Serie A
August 25
FT Lazio 2 - 2 Torino
FT Juventus 5 - 1 Livorno
August 26
FT Fiorentina 3 - 1 Empoli
FT Genoa 0 - 3 AC Milan
FT Inter Milan 1 - 1 Udinese
FT Napoli 0 - 2 Cagliari
FT Parma 2 - 2 Catania
FT Reggina 1 - 1 Atalanta
FT Siena 1 - 2 Sampdoria
FT Palermo 0 - 2 AS Roma
O, jij bent er zeker 1 van "1 zwaluw maakt een hete zomer"?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:12 schreef dndiek het volgende:
Lees je eens wat beter in voordat je bent te klagen
Absoluut niet, volgens mij ben jij van de voorbarige conclusiesquote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:14 schreef Ippon het volgende:
[..]
O, jij bent er zeker 1 van "1 zwaluw maakt een hete zomer"?
Goed lezen!!!quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:15 schreef RayMania het volgende:
Kan het mis hebben, maar is Italië niet wereldkampioen en heeft AC Milan niet de Champions League gewonnen? Help me even.
Volgens mij zijn er op dit moment geen negatieve ontwikkelingen hoor. Supportersgeweld is er altijd al geweest, in ieder land. De omkopingschandalen zijn naar mijn weten voorbij, de Italiaanse bond is strenger geworden met het verstrekken van licenties voor clubs etc. Waaruit maak jij op dat er een dalende belangstelling is?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:19 schreef Ippon het volgende:
[..]
Goed lezen!!!
De negatieve ontwikkelingen die gaande zijn, zullen tot een enorme val leiden: financieel en sportief.
Dalende belangstelling leidt onherroepelijk tot lagere TV-opbrengsten. Dat gepaard met de enorme schulden van de clubs ... dan weet je het wel.
Welke negatieve ontwikkelingen ook alweer?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:19 schreef Ippon het volgende:
De negatieve ontwikkelingen die gaande zijn, zullen tot een enorme val leiden: financieel en sportief.
Oh ja, daar wacht ik nog steeds op.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:15 schreef Ippon het volgende:
Het afserveren van het Italiaanse voetbal ... met goede argumenten uiteraard.
Oh nee? dan zou ik toch beter opletten als ik jou was..quote:Op woensdag 29 augustus 2007 01:56 schreef Roberto258 het volgende:
In Nederland heb je ook anti-voetbal ploegen als psv en vitesse, maar daar hoor je niemand over
Vergeet Utrecht nietquote:Op woensdag 29 augustus 2007 01:56 schreef Roberto258 het volgende:
In Nederland heb je ook anti-voetbal ploegen als psv en vitesse, maar daar hoor je niemand over
Kijk maar eens naar de statistiekjes voor IItalië: vergelijk de cijfers maar eens van de Serie A van de laatste 15 jaar, dan zie je een trend. Een rampzalige dalende trend welteverstaan.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:21 schreef RayMania het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er op dit moment geen negatieve ontwikkelingen hoor. Supportersgeweld is er altijd al geweest, in ieder land. De omkopingschandalen zijn naar mijn weten voorbij, de Italiaanse bond is strenger geworden met het verstrekken van licenties voor clubs etc. Waaruit maak jij op dat er een dalende belangstelling is?
Pirlo, Inzaghi, Del Piero en Toni zijn geen topspelers?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:57 schreef Wooldoor het volgende:
Tegenwoordig kijk ik zelf ook nog liever het Duits voetbal dan het Italiaans voetbal. Vroeger een jaar of 10 geleden had je nog echte Italiaanse voetbalhelden als Ravanelli, Vialli, Roberto Baggio en nog een paar grootheden. De laatste jaren zijn er niet echt meer van zulke topspelers uit Italie gekomen. De beste spelers uit Italie zijn tegenwoordig ook meestal verdedigers.
En nu met Juve, Napoli en Genoa terug gaan die cijfers weer dik omhoog. Dus?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 07:44 schreef Ippon het volgende:
http://www.european-football-statistics.co.uk/attn.htm
Met Juve valt het tegen met de supporters die daar komen kijken. Dat stadion zit volgens mij maar een paar keer per jaar echt vol.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:12 schreef zjroentje het volgende:
[..]
En nu met Juve, Napoli en Genoa terug gaan die cijfers weer dik omhoog. Dus?
Dat is wel waar natuurlijk. Ik ben blij dat een hoop "historische" clubs weer in de Serie A zitten. Dat is alleen goed voor het niveau en de naam daarvan.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:22 schreef zjroentje het volgende:
Maar die trekken nog 2 keer zoveel supporters als Chievo, Ascoli en Messina bij elkaar.
Dat dus.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:15 schreef RayMania het volgende:
Kan het mis hebben, maar is Italië niet wereldkampioen en heeft AC Milan niet de Champions League gewonnen? Help me even.
O, vandaar dat de clubs dit jaar ruim 200 miljoen Euro meer genereren dan afgelopen seizoen aan TV gelden.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:19 schreef Ippon het volgende:
Dalende belangstelling leidt onherroepelijk tot lagere TV-opbrengsten.
En dat brengt Italie enorm veel succes en geen enkel ander land (of club uit een ander land) die dan op het zelfde idee komt, aldus de TS die alleen Italie hierop afserveert.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 12:05 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Italiaans voetbal is gebaseerd op resultaat. 1-0 voorsprong betekent vasthouden, resultaat is heilig.
Plus dat er afgelopen seizoen bv, na de rellen bij Catania, een flink aantal wedstrijden gespeeld is zonder (uit)publiek, wat het gemiddelde flink omlaag helpt.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:12 schreef zjroentje het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 29 augustus 2007 12:29 schreef Aanvoerder het volgende:
Manchester United - AS Roma, 7-1. Dat is toch een fantastische uitslag? Wat bazel je nou TS.
Ook hij was in z'n nopjes met die uitslag.quote:
Zelfde hierquote:Op woensdag 29 augustus 2007 12:27 schreef MaxPower het volgende:
Ik dacht al wanneer komt DIGGER langs?
Spaghetti-vreters en nep-tifosi als jij die van flikkervoetbal houden, horen hier niet thuis. Forza ... wegwezen!!!!quote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:36 schreef M0NTANA het volgende:
Kan ik TS nomineren voor een permanente (IP-)ban?
Nee sufferd - jezus zelfs de scholen in Nederland leren de kindertjes niks meer - je ziet toch dat afgelopen jaar 16 van de 20 clubs in de Serie A minder toeschouwers hadden? In totaal 15% minder. Je ziet toch dat die dalende trend al 15 jaar bezig is?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:12 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Waarom verdiep je je er dan in?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 14:36 schreef Ippon het volgende:
flikkervoetbal
Voorlopig hoor ik jou niks zeggen over de dramatische afname van de toeschouwersaantallen in de Serie A:quote:Op woensdag 29 augustus 2007 12:27 schreef DIGGER het volgende:
Nog wat meer non-argumenten TS?
Kan ik die ook even van tafel vegen.
Waar hoor ik niet thuis? In dit topic? Op dit forum? In dit land?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 14:36 schreef Ippon het volgende:
[..]
Spaghetti-vreters en nep-tifosi als jij die van flikkervoetbal houden, horen hier niet thuis. Forza ... wegwezen!!!!
Dus jouw enige punt is de terugloop van het aantal toeschouwers? Waar maak je je druk om?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 14:47 schreef Ippon het volgende:
[..]
Voorlopig hoor ik jou niks zeggen over de dramatische afname van de toeschouwersaantallen in de Serie A:
Gemiddeld aantal toeschouwers Serie A:
1985; 39.000
1990: 27.000
1995: 29.000
2000: 30.000
2002; 26.000
2004: 25.000
2005: 25.000
2006; 21.000
2007: 18.000
1: Zoals ik al aangaf zijn de toeschouwersstatistieken in Italie absoluut niet betrouwbaarquote:Op woensdag 29 augustus 2007 14:47 schreef Ippon het volgende:
[..]
Voorlopig hoor ik jou niks zeggen over de dramatische afname van de toeschouwersaantallen in de Serie A:
1985; 39.000
2002; 26.000
2006; 21.000
Terwijl je altijd hoog opgeeft van de statistieken in Italië. Je strooit er altijd mee. Nu zijn ze plots niet betrouwbaar als er kritiek komt en de toeschouwersaantaalen met de helft zijn geslonken ten opzichte van 20 jaar geledenquote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:11 schreef DIGGER het volgende:
[..]
1: Zoals ik al aangaf zijn de toeschouwersstatistieken in Italie absoluut niet betrouwbaar
Joh, ga je lekker lopen sjorren om het gallery voetbal van Oranje, de enorme spanning in al die 5-0, 1-8 etc. potjes in Nederland, de grote hoeveelheid voetbalsterren die hier rondlopen en hoe mooi een stadion wel niet kan zijn als het vol zit. En stil is.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 14:47 schreef Ippon het volgende:
[..]
Bovenstaande slaat werkelijkwaar nergens op, dus is geen inhoudelijke reactie waardquote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:14 schreef tong80 het volgende:
[..]
Terwijl je altijd hoog opgeeft van de statistieken in Italië. Je strooit er altijd mee. Nu zijn ze plots niet betrouwbaar als er kritiek komt en de toeschouwersaantaalen met de helft zijn geslonken ten opzichte van 20 jaar geleden
Alsof in Italië de top drie al geen 20 jaar bestaat uit AC Milan Inter Milaan en Juventus. We hebben nu AZ.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:15 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Joh, ga je lekker lopen sjorren om het gallery voetbal van Oranje, de enorme spanning in al die 5-0, 1-8 etc. potjes in Nederland, de grote hoeveelheid voetbalsterren die hier rondlopen en hoe mooi een stadion wel niet kan zijn als het vol zit. En stil is.
Nee past niet in je straatjequote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:16 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Bovenstaande slaat werkelijkwaar nergens op, dus is geen inhoudelijke reactie waard
So?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:17 schreef tong80 het volgende:
[..]
Alsof in Italië de top drie al geen 20 jaar bestaat uit AC Milan Inter Milaan en Juventus. We hebben nu AZ.
Zeg maar de uitzondering op de regel. Net zoals AS Roma en Napoli dat waren
Ok met uitzondering van Pirlo dan, de rest zou ik niet voor naar het station gaan.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:52 schreef egoTRON het volgende:
[..]
Pirlo, Inzaghi, Del Piero en Toni zijn geen topspelers?
Er liepen hier vorig jaar nog 2 sterren van Real Madrid. Vd Vaart de beste speler van de bundesliga een jaar eerder. Romario en Ronaldo leerden hier het vak. Van Nistelrooij werd hier een echte vent. Van Basten en Gullit leerden de Italianen wat aanvallen is.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:15 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Joh, ga je lekker lopen sjorren om het gallery voetbal van Oranje, de enorme spanning in al die 5-0, 1-8 etc. potjes in Nederland, de grote hoeveelheid voetbalsterren die hier rondlopen en hoe mooi een stadion wel niet kan zijn als het vol zit. En stil is.
Je kan toch niet ontkennen dat de Italiaanse competitie vele malen sterker is dan de Nederlandse? Leuk dat Real Madrid een bedrag van 13 miljoen euro neertelt voor Royston Drenthe, maar wat zegt het in hemelsnaam over de Nederlandse competitie? Daarbij is al meerdere malen gemeld dat er in de Serie A helemaal niet zoveel 1-0 en 0-0 wedstrijden zijn, er wordt zelfs meer gescoord dan in de PL. Feit is gewoon dat de Italiaanse competitie veel minder aandacht krijgt dan de PL, Primera Division en Bundesliga, maar waarom? Waarschijnlijk alleen maar omdat er slechts één Nederlander speelt en dan is het nog Clarence Seedorf ook.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
Er liepen hier vorig jaar nog 2 sterren van Real Madrid. Vd Vaart de beste speler van de bundesliga een jaar eerder. Romario en Ronaldo leerden hier het vak. Van Nistelrooij werd hier een echte vent. Van Basten en Gullit leerden de Italianen wat aanvallen is.
Dat de europees speler van het jaar een verdediger was zegt alles. Geen hond heeft genoten van Italië toen ze wereldkampioen werden. Ga maar genieten van een 0-0 of 1-0 wedstrijd. Met 3 schoten op het doel. Geef mij maar de Nederlandse competitie. Misschien gemiddeldgenomen mindere spelers maar er gebeurt iig iets op het veld.
Kan je misschien ook met fatsoenlijke argumenten aankomen?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
Er liepen hier vorig jaar nog 2 sterren van Real Madrid. Vd Vaart de beste speler van de bundesliga een jaar eerder. Romario en Ronaldo leerden hier het vak. Van Nistelrooij werd hier een echte vent. Van Basten en Gullit leerden de Italianen wat aanvallen is.
Dat de europees speler van het jaar een verdediger was zegt alles. Geen hond heeft genoten van Italië toen ze wereldkampioen werden. Ga maar genieten van een 0-0 of 1-0 wedstrijd. Met 3 schoten op het doel. Geef mij maar de Nederlandse competitie. Misschien gemiddeldgenomen mindere spelers maar er gebeurt iig iets op het veld.
tong80 is net zo'n seniele romanticus als JC, die personen leven in hun eigen wereldje.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:45 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Kan je misschien ook met fatsoenlijke argumenten aankomen?
Kampioenen laatste 20 jaar:quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:17 schreef tong80 het volgende:
[..]
Alsof in Italië de top drie al geen 20 jaar bestaat uit AC Milan Inter Milaan en Juventus. We hebben nu AZ.
Zeg maar de uitzondering op de regel. Net zoals AS Roma en Napoli dat waren
Wat een drogredernaties zeg.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heb je het nu over AZ?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:51 schreef tong80 het volgende:
Gooi er geld in koop een elftal.
De toekomst is voor een latere generatie.
Leuk is dat he, ze zien er amper wat van, kunnen geen krant lezen, kennen amper de achtergronden van de zaken, maar oordelen als de beste.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:42 schreef M0NTANA het volgende:
Feit is gewoon dat de Italiaanse competitie veel minder aandacht krijgt dan de PL, Primera Division en Bundesliga
Rivera was de laatste speler van het jaar in europa. Was een geweldige aanvaller.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:51 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Wat een drogredernaties zeg.
Hoeveel wereldkampioenen lopen er in Nederland?
En hoeveel wereldtitels staan er in de kast?
van Basten en Gullit moesten Italie leren hoe aan te valllen? Dat je het zelf gelooft, OK, maar hou dat maar voor jezelf want het slaat nergens op.
En je bedoelt natuurlijk: "Dat een Italiaan Europees speler van het jaar werd, zegt alles". Had ook een Nederlander kunnen zijn, als ze een beetje konden voetballen.
Ze kunnen zo ver wegzakken dat de competitie veel sterker is.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:51 schreef tong80 het volgende:
Sampdoria en Napoli bij elkaar gekochte elftallen. En nadien ver weggezakt.
Het topic ging overigens over de Serie A. telt u daar even het aantal Europees voetballers van het jaar?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Rivera was de laatste speler van het jaar in europa. Was een geweldige aanvaller.
Verder is er nooit een Italiaan speler van het jaar geweest in europa. Een klein land als Nederland heeft er drie.
Wees maar blij met Canavaro.
Over 3 jaar is men zijn vergeten. Net zoals Dieter Eilts oot speler van het EK werd in 96.
Sorry als ik afdwaal. Vond de discussie wel leukquote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:57 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Het topic ging overigens over de Serie A. telt u daar even het aantal Europees voetballers van het jaar?
Denk je dat ook maar één Italiaan hier om wakker ligt? Nederland heeft nog altijd precies nul wereldtitels, dát telt.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Rivera was de laatste speler van het jaar in europa. Was een geweldige aanvaller.
Verder is er nooit een Italiaan speler van het jaar geweest in europa. Een klein land als Nederland heeft er drie.
Over 3 jaar is men zijn vergeten. Net zoals Dieter Eilts oot speler van het EK werd in 96.
Nee hoor ik ben één van de weinigen die baalden dat het super trio voor Milan ging spelen. 'Oh nee niet ook jij Rijkaard' Ga dan verdomme naar Inter Milaan. Ik ben 44 trouwens en oud genoeg om mijn eigen mening te hebben. Ben ik zoals nu van een andere mening komen ze met drogredenen zoals jij nu doet. Sorry ik laat mijn mening niet afhangen van Johan Derksen. Integendeel hij belt me elke maandag om te vragen hoe ie overkwam.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:00 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Denk je dat ook maar één Italiaan hier om wakker ligt? Nederland heeft nog altijd precies nul wereldtitels, dát telt.
Jij mag blijven wegdromen bij al dat schitterende voetbal, maar het resultaat telt.
Jij bent zo'n papegaai die de vaderlandse media napraat, je hoort alleen maar slechte dingen over het Italiaanse voetbal en dus zal het wel slecht zijn ook. Maar wat als populaire jongens (voor de media) als Ruud van Nistelrooij, Wesley Sneijder en Dirk Kuijt nou voor Italiaanse clubs hadden gekozen? Dan was jij nu net als de media helemaal geil van de Serie A, dus hou nu maar je mond.
![]()
Dat het uberhaupt nog open is.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:57 schreef Doezelhaar het volgende:
De openingszinnen van de TS vind ik te lachwekkend voor woorden. Stom topic dus.
Beter naar Internazionale, omdat? Je weet dat het ook een Italiaanse club is? Daarbij, leeftijd zegt niets over het hebben van een eigen mening. Jij bent 44 en blaat de media na, terwijl ik tieners ken die wél een eigen mening hebben. Jouw vader was waarschijnlijk heel gefrustreerd door het missen van de wereldtitels in 1974 en 1978 en waarschijnlijk heeft hij jou tot vervelens toe gezegd dat "we" het hadden moeten worden, aangezien "we" het mooiste voetbal speelden. Maar wat kopen "we" ervoor?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:04 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee hoor ik ben één van de weinigen die baalden dat het super trio voor Milan ging spelen. 'Oh nee niet ook jij Rijkaard' Ga dan verdomme naar Inter Milaan. Ik ben 44 trouwens en oud genoeg om mijn eigen mening te hebben. Ben ik zoals nu van een andere mening komen ze met drogredenen zoals jij nu doet. Sorry ik laat mijn mening niet afhangen van Johan Derksen. Integendeel hij belt me elke maandag om te vragen hoe ie overkwam.
Precies, wat moeten 'we' ermeequote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:17 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Beter naar Internazionale, omdat? Je weet dat het ook een Italiaanse club is? Daarbij, leeftijd zegt niets over het hebben van een eigen mening. Jij bent 44 en blaat de media na, terwijl ik tieners ken die wél een eigen mening hebben. Jouw vader was waarschijnlijk heel gefrustreerd door het missen van de wereldtitels in 1974 en 1978 en waarschijnlijk heeft hij jou tot vervelens toe gezegd dat "we" het hadden moeten worden, aangezien "we" het mooiste voetbal speelden. Maar wat kopen "we" ervoor?
Met feiten smijten vind ik ook wel leuk hoorquote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
Sorry als ik afdwaal. Vond de discussie wel leuk
En waarom loopt half Nederland ermee weg? Omdat de media er veel positieve aandacht aan besteden.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:22 schreef pfaf het volgende:
Dat er niet gescoord wordt in de Serie A in zooo'n Tom Egbers opmerking!In de Serie A wordt al jaren meer gescoord dan in Engeland bijvoorbeeld, jeweetwel, die competitie waar half Nederland mee wegloopt...
Klopt, het enige waar de serie A wel jaloers op mag zijn zijn de toeschouwersaantallen van de EPL.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:29 schreef Radegast het volgende:
De EPL, da's pas een overschatte competitie. En het niveau gaat er daar echt op achteruit, terwijl de clubs zo ongelofelijk kapitaalkrachtig zijn.
Liepen de toeschouwersaantallen van de EPL ook niet licht terug?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:33 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Klopt, het enige waar de serie A wel jaloers op mag zijn zijn de toeschouwersaantallen van de EPL.
Yep, mee eens.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:33 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Klopt, het enige waar de serie A wel jaloers op mag zijn zijn de toeschouwersaantallen van de EPL.
yup maar het viel mee afgelopen seizoen, mede door Arsenal die 21.000 man meer trok per wedstrijd.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:38 schreef Radegast het volgende:
[..]
Liepen de toeschouwersaantallen van de EPL ook niet licht terug?
Waar haal jij Vitesse in één keer vandaan?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 01:56 schreef Roberto258 het volgende:
haha, jij bent grappig!quote:Op woensdag 29 augustus 2007 14:36 schreef Ippon het volgende:
[..]
Spaghetti-vreters en nep-tifosi als jij die van flikkervoetbal houden, horen hier niet thuis. Forza ... wegwezen!!!!
Zielig hè, die protagonisten van dat zouteloze spaghettivoetbal?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:14 schreef tong80 het volgende:
[..]
Terwijl je altijd hoog opgeeft van de statistieken in Italië. Je strooit er altijd mee. Nu zijn ze plots niet betrouwbaar als er kritiek komt en de toeschouwersaantaalen met de helft zijn geslonken ten opzichte van 20 jaar geleden
Verdedigers zijn eigenlijk mislukte voetballers, ze kunnen heel goed heel hard schoppen tegen de schenen van tegenstanders maar voor mooie acties zijn ze waarschijnlijk te dom. Italie stikt van de zwakbegaafde spelers. En allemaal homo want ze zijn altijd bezorgd dat hun kapsel in de war raakt.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zijn de toeschouwersaantallen nog je enige punt van kritiek nu de rest van tafel geveegd is?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 18:40 schreef Ippon het volgende:
[..]
Zielig hè, die protagonisten van dat zouteloze spaghettivoetbal?![]()
Mislukte aanvallers bedoel je waarschijnlijk? Als wij in Nederland iets meer verdedigers van wereldtop gehad zouden hebben, dan was onze ranglijst waarschijnlijk wel even iets groter dan één Europese titel (iets wat Denemarken en Griekenland zelfs presteerden!). Maar nee, Nederland staat bekend om haar goede spel en wint nooit wat, buiten een leuk praatje in het buitenland koop je daar helemaal niks voor.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 18:45 schreef Ippon het volgende:
[..]
Verdedigers zijn eigenlijk mislukte voetballers, ze kunnen heel goed heel hard schoppen tegen de schenen van tegenstanders maar voor mooie acties zijn ze waarschijnlijk te dom. Italie stikt van de zwakbegaafde spelers. En allemaal homo want ze zijn altijd bezorgd dat hun kapsel in de war raakt.
quote:Op woensdag 29 augustus 2007 18:45 schreef Ippon het volgende:
[..]
Verdedigers zijn eigenlijk mislukte voetballers, ze kunnen heel goed heel hard schoppen tegen de schenen van tegenstanders maar voor mooie acties zijn ze waarschijnlijk te dom. Italie stikt van de zwakbegaafde spelers. En allemaal homo want ze zijn altijd bezorgd dat hun kapsel in de war raakt.
quote:Op woensdag 29 augustus 2007 18:45 schreef Ippon het volgende:
Dus dit zou jij zeggen als bijvoorbeeld Paulo Maldini voor je neus staat?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 18:45 schreef Ippon het volgende:
[..]
Frits Barend zei dat ongeveer tegen Winston Bogarde. Die Jood heeft wel lefquote:Op woensdag 29 augustus 2007 19:23 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Dus dit zou jij zeggen als bijvoorbeeld Paulo Maldini voor je neus staat?
Vermoedelijk niet maar ik ga 100x liever naar een eredivisiewedstrijd dan naar 1 wedstrijd uit de Serie A. Zoals de grote JC recent zei: "Italianen spelen om niet te verliezen en al helemaal niet om de mensen te vermaken"quote:Op woensdag 29 augustus 2007 18:54 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zijn de toeschouwersaantallen nog je enige punt van kritiek nu de rest van tafel geveegd is?
[..]
Mislukte aanvallers bedoel je waarschijnlijk? Als wij in Nederland iets meer verdedigers van wereldtop gehad zouden hebben, dan was onze ranglijst waarschijnlijk wel even iets groter dan één Europese titel (iets wat Denemarken en Griekenland zelfs presteerden!). Maar nee, Nederland staat bekend om haar goede spel en wint nooit wat, buiten een leuk praatje in het buitenland koop je daar helemaal niks voor.
Denk je nou echt dat er ook maar één Italiaan is die met ons Nederlanders zou willen ruilen?
Nee, jouw argumenten zijn echt overtuigend zeg.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 07:40 schreef DIGGER het volgende:
Je roept nu al zo vaak het woord "Homo" dat je het waarschijnlijk zelf bent. Verder maak je je met de post zieliger, ik wou het er maar bij laten voor het te triest wordt want je "argumenten" zijn al lang op.
Waarom homo-voetbal? Hoeveel volledige wedstrijden van Internazionale, Milan, AS Roma, Lazio en Juventus heb jij vorig seizoen gezien? Volgens mij precies nul.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 06:59 schreef Ippon het volgende:
[..]
Vermoedelijk niet maar ik ga 100x liever naar een eredivisiewedstrijd dan naar 1 wedstrijd uit de Serie A. Zoals de grote JC recent zei: "Italianen spelen om niet te verliezen en al helemaal niet om de mensen te vermaken"![]()
En Nederland maar 1 Europese titel? En die 6 EC I/CL dan? Gehaald in de tijd dat er nog maar weinig buitenlanders speelden in de eredivisie. Godverdomme, echt niet slecht voor zo'n klein pokkenland.
Waarom noem je Spanje niet? Het is 43 jaar geleden dat Spanje iets won.
Waarom noem je Engeland niet? Het is 41 jaar geleden dat Engeland iets won
Dat zijn pas landen die zich dood moeten schamen.![]()
BTW, dit topic gaat over het homovoetbal uit Rome, Milaan, Turijn, etc.
Je vergeet gemakshalve de andere argumenten die ik heb genoemd, te weten:quote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:31 schreef pfaf het volgende:
Het enige argument wat overeind blijft, is het argument van de toeschouwers.
Noem er nog eens één?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:49 schreef Ippon het volgende:
- Topspelers die de Serie A verlaten om naar het buitenland te gaan; zelfs Bayern Múnchen is er in geslaagd topspits Toni aan te trekken
Nee, in Belgie en Duitsland is geen omkoping aangetoond!quote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:49 schreef Ippon het volgende:
[..]
Je vergeet gemakshalve de andere argumenten die ik heb genoemd, te weten:
- Het bedrog en de corruptie in het Italiaanse voetbal
En toch zitten er een paar juweeltjes tussen. Liever een Ennio Tardini dan al die walgelijke nieuwbouwbakken in Nederland, mét gracht, mét verhoogde tribunes etc..quote:- De zwaar verouderde stadions
Correctie: meer dan in andere NOORD-Europese landen! In Griekenland, Turkije, de hele Balkan, Oost-Europa is het geweld net zo erg aan de orde van de dag. Je kunt het ook omdraaien, daar bestaat passie nog..quote:- Het enorme geweld in en om de stadions; veel meer dan in andere Europese landen
Real Madrid voetbalde jaren met miljoenenschulden, in Nederland bestaan clubs als Twente en Vitesse bij de gratie van de gemeente, wat compleet in strijd is met de EU-wetgeving.quote:- De enorme schuldenlast; het niet-bestaande geld wat er daar in omloop gaat met goedkeuring van de Italiaanse regering en de EU
100% onzin, er vertrok dit jaar geen enkele topspeler naar het buitenland. De enige was inderdaad Toni, maar hij wilde niet naar een andere Italiaanse club uit respect voor Viola!quote:- Topspelers die de Serie A verlaten om naar het buitenland te gaan; zelfs Bayern Múnchen is er in geslaagd topspits Toni aan te trekken
Pelle voetbalt over een jaar weer in de Serie B, de echte toptalenten blijven gewoon in Italie, zoals ze dat altijd al deden. Enige toptalent wat in het buitenland voetbalt is Rossi, maar dat komt omdat Man U hem vroeg bij Parma weg gehaald heeft en nu alle Italiaanse clubs die hem kunnen betalen geen ruimte voor hem hebben.quote:- Toptalenten (Pelle) kiezen zelfs voor de eredivisie ipv een Italiaanse topclub
Is toch ook niet nodig?quote:- De weinige buitenlandse topspelers die hebben gekozen om naar de Serie A te gaan
Italie - Duitsland, leuke wedstrijd, Italie - Ghana, leuke wedstrijd, Italie - Tsjechie, leuke wedstrijd, Italie - Oekraine, leuke wedstrijd ... Vooroordelen zijn zo moeilijk weg te halen bij de mensen, zeker bij oude romanticussen. Enfin, Milan CL - winnaar en Italie wereldkampioen, meer dient niet gezegd te worden eigenlijk.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat de europees speler van het jaar een verdediger was zegt alles. Geen hond heeft genoten van Italië toen ze wereldkampioen werden. Ga maar genieten van een 0-0 of 1-0 wedstrijd. Met 3 schoten op het doel.
Deze is leuk.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:49 schreef Ippon het volgende:
- De weinige buitenlandse topspelers die hebben gekozen om naar de Serie A te gaan
Vergeet ook niet hoeveel goals van de voet/kop van een verdediger kwamen en hoe vaak een Zambrotta, Zaccardo of Grosso een voorzet vanop de achterlijn gaven.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:02 schreef zjroentje het volgende:
En daarnaast won Italie maar 1 keer met 1-0 op het afgelopen WK en was het volgens mij na Duitsland de ploeg met de meest gescoorde doelpunten.
Maar goed, dat weet tong natuurlijk al niet meer.
quote:Op woensdag 29 augustus 2007 14:47 schreef Ippon het volgende:
1985; 39.000
2002; 26.000
2006; 21.000
quote:Op donderdag 30 augustus 2007 11:01 schreef pfaf het volgende:
[..]
Nee, in Belgie en Duitsland is geen omkoping aangetoond!En denk je dat Nederland schoon is? Dat ze in Italië corruptie en omkoping aanpakken wil niet zeggen dat er elders niets gebeurd.
[..]
>>> Dat is een lachertje. Wat er in Italie is gebeurt - en nog steeds aan de hand is - is een grof schandaal. Daar vallen de gevalletjes in andere landen in het niet bij.
En toch zitten er een paar juweeltjes tussen. Liever een Ennio Tardini dan al die walgelijke nieuwbouwbakken in Nederland, mét gracht, mét verhoogde tribunes etc..
[..]
>>> Wat een onzin, fascistische architectuur is het.
Correctie: meer dan in andere NOORD-Europese landen! In Griekenland, Turkije, de hele Balkan, Oost-Europa is het geweld net zo erg aan de orde van de dag. Je kunt het ook omdraaien, daar bestaat passie nog..
[..]
>>> In Italië vallen doden. Erg sneu dat je italie vergelijkt met zigeunerlanden.
Real Madrid voetbalde jaren met miljoenenschulden, in Nederland bestaan clubs als Twente en Vitesse bij de gratie van de gemeente, wat compleet in strijd is met de EU-wetgeving.
[..]
>>> Onzin, uit onderzoek is gebleken dat Nederlandse gemeenten niets wederrechtelijks hebben gedaan. De maffiapraktijken in Italië zijn een schande voor het voetbal iha.
100% onzin, er vertrok dit jaar geen enkele topspeler naar het buitenland. De enige was inderdaad Toni, maar hij wilde niet naar een andere Italiaanse club uit respect voor Viola!
Je moet eens wat minder naar die knuppel van een Johan Cruijff luisteren, die gebruikt hetzelfde onzin voorbeeld om een niet bestaand feit aan te tonen.
[..]
>>> Onzin, er zullen er meer volgen. Jij bent blind voor de trend die gaande zijn in het Italiaanse voetbal.
Pelle voetbalt over een jaar weer in de Serie B, de echte toptalenten blijven gewoon in Italie, zoals ze dat altijd al deden. Enige toptalent wat in het buitenland voetbalt is Rossi, maar dat komt omdat Man U hem vroeg bij Parma weg gehaald heeft en nu alle Italiaanse clubs die hem kunnen betalen geen ruimte voor hem hebben.
[..]
>>> Tuurlijk, bagatelliseer maar het feit dat een basisspeler van Jong Italië er voor kiest naar de eredivisie te gaan. Wat een armoedeargument zeg.
Is toch ook niet nodig?moet er gekocht worden om het kopen, zoals die vreemde Engelsen? De Italiaanse clubs hebben bijna geen versterkingen nodig geacht. Ga je ze daar nu op afrekenen?..
>>> Ze hebben gewoon veel minder geld te spenderen. Het begint op te vallen. Snap je dat niet?
Heb je nog meer? ....![]()
>>> Ik ben nog niet eens begonnen.
Wat een knuppel ben je ook, denk je nou echt dat iedere topper weg wil uit de Serie A? Ooit van Kaka gehoord? Cristian Chivu? Zo zijn er meer voorbeelden te noemen, spelers die in Italië willen blijven.quote:
Was het niet vorig jaar dat AC Milan 1 euro vroeg voor een toegangskaartje voor de CL? Ze waren bang dat er anders geen kip of hond zou komenquote:Op donderdag 30 augustus 2007 13:08 schreef Soul79 het volgende:
En al die lege stadions die je op tv ziet, vallen me altijd wel op en dat is al jaren zo.
Dat was Juventus, twee jaar geleden.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:54 schreef Ippon het volgende:
[..]
Was het niet vorig jaar dat AC Milan 1 euro vroeg voor een toegangskaartje voor de CL? Ze waren bang dat er anders geen kip of hond zou komen
Dat het langzaam maar gelukkig zeker uitsterft.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:53 schreef M0NTANA het volgende:
Wat is nou eigenlijk (samengevat) je grote probleem met het Italiaanse voetbal?
He is GEERT! he can do such things! cause he is GEERT!quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:53 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Wat een knuppel ben je ook, denk je nou echt dat iedere topper weg wil uit de Serie A? Ooit van Kaka gehoord? Cristian Chivu? Zo zijn er meer voorbeelden te noemen, spelers die in Italië willen blijven.
Wat is nou eigenlijk (samengevat) je grote probleem met het Italiaanse voetbal?
Vorig jaar trokken 16 van de 20 clubs minder toeschouwers. In totaal 15% minder.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:55 schreef pfaf het volgende:
De Serie A is in 2005 uitebreid naar 20 teams.
Dat de populariteit in de stadions afneemt is ook niet te ontkennen, de prijzen zijn te hoog en vele supporters voelen zich genept door de omkoopschandalen van de afgelopen jaren.
Maar dit jaar zal het gemiddelde wel weer veel hoger liggen met Napoli (50.000) Genoa (25.000) Juve (25.000) en Catania mét toeschouwers (15 - 20.000) in plaats van Ascoli ( 5.000 ) Chievo (5.000) en Messina (10.000).
Zeg ik ergens van niet? Ik zeg toch dat oa door stijgende prijzen, gebrek aan topteams en de schandalen van de afgelopen jaren de toeschouwersaantallen afnemen.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:56 schreef Ippon het volgende:
[..]
Vorig jaar trokken 16 van de 20 clubs minder toeschouwers. In totaal 15% minder.
Klopt, de Serie is aan het uitsterven. Alle spelers van wereldkampioen Italië spelen in de Serie A en de Champions League is gewonnen door een club uit de Serie A, als dat geen slecht voorteken is.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:55 schreef Ippon het volgende:
[..]
Dat het langzaam maar gelukkig zeker uitsterft.
Wanneer ben jij bij een wedstrijd in italie geweest?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:56 schreef Ippon het volgende:
[..]
Vorig jaar trokken 16 van de 20 clubs minder toeschouwers. In totaal 15% minder.
Met meedere speelrondes zonder (uit)publiek.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:56 schreef Ippon het volgende:
[..]
Domme mensen die niet lezen, mogen ook niet reageren.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:58 schreef pfaf het volgende:
[..]
Je hebt geen enkel argument gegeven, hoe kan ik hier nou op reageren?
En dan durf je te beweren dat het volgend jaar allemaal beter wordt?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:59 schreef pfaf het volgende:
[..]
Zeg ik ergens van niet? Ik zeg toch dat oa door stijgende prijzen, gebrek aan topteams en de schandalen van de afgelopen jaren de toeschouwersaantallen afnemen.
Sjesus, leer eens lezen en beargumenteren man.
Een uitspraak zonder bronvermelding riekt naar liegen.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:30 schreef pfaf het volgende:
Dit weekend overigens een gemiddelde van 24300 toeschouwers.
Dus het gaat hartstikke beroerd met het voetbal in Italië. In welk land wordt het uitpubliek zo massaal geweigerd? (let op het woord massaal)quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:58 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Met meedere speelrondes zonder (uit)publiek.
Dus?
op basis van ?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 18:56 schreef De_Ananas het volgende:
De Italiaanse is samen met de Engelse wel de meest corrupte en vervuilste competitie.
De stadions zijn in Nederland toch ook niet viermaal zo klein? Wat een onzin, zeg!quote:Op donderdag 30 augustus 2007 18:39 schreef Ippon het volgende:
[..]
Een uitspraak zonder bronvermelding riekt naar liegen.
Overigens had de eredivisie afgelopen weekend een gemiddelde van 23.500. Een stijging van 30% tov het gemiddelde van het seizoen 2006-2007. Knap voor een land dat maar liefst 4x zo weinig inwoners heeft. Geeft ook nog eens de beroerde status van Italie als voetballand weer.![]()
Nou de belgische en Duitse competitie spannen nog altijd de kroon met hun gokschandalen en chinese maffia praktijkenquote:Op donderdag 30 augustus 2007 18:56 schreef De_Ananas het volgende:
De Italiaanse is samen met de Engelse wel de meest corrupte en vervuilste competitie.
Gokken, doping (gepakten tenminste), mafia, duistere paspoorten zooi, een voorzitter als President, spelers die elk jaar van club wisselen (ook tussen de topclubs), begrotingstekorten.quote:
En hoe verklaar je de duitse scheidsrechters dan? en de chinese maffia in Belgie? agenten die worden mishandeld in Nederland? Engeland met een enorm aantal stadionverboden? Frankrijk waar men iemand in de mc half dood mept.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 19:33 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Gokken, doping (gepakten tenminste), mafia, duistere paspoorten zooi, een voorzitter als President, spelers die elk jaar van club wisselen (ook tussen de topclubs), begrotingstekorten.
En misschien supportersgeweld maar daar is moeilijk iets over te zeggen.
De Engels competitie ook, de Russische en Amerikaanse maffia heeft daar vaste grond gekregen.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 18:56 schreef De_Ananas het volgende:
Mmm, gevoel voor rekenkundige verhoudingen heb je ook al niet. Straks beweer je nog dat de Nederlandse toeschouwersaantallen magertjes afsteken bij de Italiaanse omdat Nederland dichtbevolkter is.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 19:09 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
De stadions zijn in Nederland toch ook niet viermaal zo klein? Wat een onzin, zeg!
Het blijkt iig dat ik een gevoelige snaar heb geraakt ("Italiaans voetbal is op sterven na dood") want anders zou men hier niet zo fel op reageren. De meeste Italia-protagonisten zien dus wel degelijk de enorme problemen.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 18:48 schreef BramKVO het volgende:
Ippon wil hier duidelijk gewoon onrust zaaien en mensen tegen zich in het harnas jagen ... Want z'n argumenten slaan nergens op (behalve de toeschouwersaantallen die lopen inderdaad terug)
Zoals ik al zei, Italie wereldkampioen, Milan CL-winnaar ... twee grootste prijzen gaan naar Italie, andere commentaar nog nodig ?
Kaka verkoos bij Milan te blijven ipv naar Real te gaan ook overigens.
Ok.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 18:36 schreef Ippon het volgende:
[..]
Domme mensen die niet lezen, mogen ook niet reageren.![]()
Ik beweer nergens dat die aspecten beteer worden. Ik beweer wel dat de toeschouwersaantallen dit jaar fors omhoog zullen gaan, omdat Napoli, Genoa en Juventus weer terug zijn. De eerste 2 hebben zelf een afgeladen stadion, de derde zorgt voor afgeladen stadions bij uitwedstrijden.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 18:37 schreef Ippon het volgende:
[..]
En dan durf je te beweren dat het volgend jaar allemaal beter wordt?
Jezus man, leer toch eens juiste conclusies te trekken uit analyses.
bron: Voetbal International.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 18:39 schreef Ippon het volgende:
[..]
Een uitspraak zonder bronvermelding riekt naar liegen.
Ik ben meer met stomheid geslagen, door jouw gebrek aan kennis van het Italiaanse voetbal en het feit dat je je daardoor niet laat afschrikken zulke boute uitspraken te doen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 06:46 schreef Ippon het volgende:
[..]
Het blijkt iig dat ik een gevoelige snaar heb geraakt ("Italiaans voetbal is op sterven na dood") want anders zou men hier niet zo fel op reageren. De meeste Italia-protagonisten zien dus wel degelijk de enorme problemen.
Dus omdat er viermaal zoveel inwoners zijn in Italië, moeten de stadions ook viermaal zo vol zitten? Dus als in Nederland gemiddeld 20.000 toeschouwers op de voetbalwedstrijden afkomen, moet dat in Italië 80.000 zijn? Ook al hebben de stadions in Italië een gemiddele capaciteit van nog geen 30.000 man?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 06:44 schreef Ippon het volgende:
[..]
Mmm, gevoel voor rekenkundige verhoudingen heb je ook al niet. Straks beweer je nog dat de Nederlandse toeschouwersaantallen magertjes afsteken bij de Italiaanse omdat Nederland dichtbevolkter is.
Hij noemt Pelle een basispeler in Jong Italiequote:
Sowieso, hij vindt het een teken aan de wand dat die naar Nederland vertrekt, maar vergeet dat er helemaal geen interesse van overige Serie A-clubs was. Luca Toni ook zo'n verhaal, uit respect vor Fiorentina wil hij niet voor Internazionale, Milan en Juventus spelen, dus wilde hij naar het buitenland, maar die Ippon ziet dat als teken dat men de Serie A uitvlucht.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:44 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Hij noemt Pelle een basispeler in Jong Italie![]()
Laat Pazzini en Rossi het niet horen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:44 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Hij noemt Pelle een basispeler in Jong Italie![]()
Nope, dat beweer ik niet. Maar jij beweert dat de toeschouwersaantallen in Italie vergeleken met Nederland in orde zijn. Nederland is 4x kleiner dan Italie en toch trekt de eredivisie evenveel toeschouwers dan de Serie A. Je kan dat spaghettivoetbal wel tot je dood verdedigen maar de feiten zijn hard en genadeloos.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:39 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dus omdat er viermaal zoveel inwoners zijn in Italië, moeten de stadions ook viermaal zo vol zitten? Dus als in Nederland gemiddeld 20.000 toeschouwers op de voetbalwedstrijden afkomen, moet dat in Italië 80.000 zijn? Ook al hebben de stadions in Italië een gemiddele capaciteit van nog geen 30.000 man?
Bagatelliseer het maar, feit is dat jonge Italiaanse spelers Italie de rug toekeren. Heel verstandig van die jongens.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:53 schreef pfaf het volgende:
[..]
Laat Pazzini en Rossi het niet horen.
Als ik Ippon's logica aanhoud, zou ik kunnen stellen dat AZ van het niveau degradatievoetbal Serie B is.
Wat maakt het dan uit dat Nederland viermaal kleiner is dan Italië?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:06 schreef Ippon het volgende:
[..]
Nope, dat beweer ik niet. Maar jij beweert dat de toeschouwersaantallen in Italie vergeleken met Nederland in orde zijn. Nederland is 4x kleiner dan Italie en toch trekt de eredivisie evenveel toeschouwers dan de Serie A. Je kan dat spaghettivoetbal wel tot je dood verdedigen maar de feiten zijn hard en genadeloos.
So?quote:BTW, het stadion van Excelsior heeft een capaciteit van 3.000
Noem er dan nog eens één, pannekoek!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:07 schreef Ippon het volgende:
[..]
Bagatelliseer het maar, feit is dat jonge Italiaanse spelers Italie de rug toekeren. Heel verstandig van die jongens.![]()
Als geen enkele Serie A club serieuze interesse heeft in de beste jongen, keert Italie hem de rug toe en niet andersom. Bovendien gebruik je hier meervoud, ken je er nog meer?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:07 schreef Ippon het volgende:
[..]
Bagatelliseer het maar, feit is dat jonge Italiaanse spelers Italie de rug toekeren. Heel verstandig van die jongens.![]()
1 hele. Wow, that proves your point.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:07 schreef Ippon het volgende:
[..]
Bagatelliseer het maar, feit is dat jonge Italiaanse spelers Italie de rug toekeren.
Als ik jou goed begrijp moet een stadion midden in een woestijn van 10.000 km2 evenveel mensen trekken als een stadion in Londen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:08 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Wat maakt het dan uit dat Nederland viermaal kleiner is dan Italië?
[..]
Wederom, je leest niet goed en legt anderen dingen in de mond. Probeer MONTANA's posts nog eens te lezen, je kunt het wel...quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:53 schreef Ippon het volgende:
[..]
Als ik jou goed begrijp moet een stadion midden in een woestijn van 10.000 km2 evenveel mensen trekken dan een stadion in Londen.
Het wordt steeds belachelijker met je.
Als ik jou goed begrijp moet een stadion midden in een land met een gigantische bevolkingsdichteid minder mensen trekken dan een stadion in Italië.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:53 schreef Ippon het volgende:
[..]
Als ik jou goed begrijp moet een stadion midden in een woestijn van 10.000 km2 evenveel mensen trekken als een stadion in Londen.
Ik denk dat we inmiddels wel kunnen vaststellen dat het antwoord hierop nul, geen een, zero, niente, noppes, nada, niks, njet, nakko moet zijn.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:18 schreef Grimm het volgende:
Maar naar welke wedstrijd ben je i nou in italie geweest dan Ippon?
Wel ja, op logisch-rationale overwegingen ga je niet in. Alleen rare argumenten ingegeven door emoties (de stelling dat het Italiaanse voetbal een aflopende zaak is, irriteert je) krijgen we hier te horen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:56 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Als ik jou goed begrijp moet een stadion midden in een land met een gigantische bevolkingsdichteid minder mensen trekken dan een stadion in Italië.
We wachten nog steeds op je lijstje Ippon.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:09 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Noem er dan nog eens één, pannekoek!
Het stoort me meer dat jij iets roept zonder argumenten, want alleen wat betreft de mindere bezoekersaantallen heb je gelijk. Verder slaat het absoluut nergens op, nu clubs als Juventus, Napoli en Genoa terugzijn, wordt de competitie gewoon nóg sterker. En de competitie is al héél sterk, getuige het feit dat Italië regerend wereldkampioen is en AC Milan de laatste CL heeft gewonnen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:27 schreef Ippon het volgende:
[..]
Wel ja, op logisch-rationale overwegingen ga je niet in. Alleen rare argumenten ingegeven door emoties (de stelling dat het Italiaanse voetbal een aflopende zaak is, irriteert je) krijgen we hier te horen.
Denk er nou nog maar eens goed over na, dan zie je hoe je jezelf belachelijk maakt door het Italiaanse voetbal zo krampachtig te verdedigen.
En zonder kennis. Hij is er nooit geweest, kijkt/volgt het niet/amper.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:43 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Het stoort me meer dat jij iets roept zonder argumenten
Je bent star en ouderwets. De Serie A was eens een mooie competitie (hoewel het voetbal altijd al verschrikkelijk om te zien was). Dat is deze al lang niet meer door de vele negatieve randzaken er om heen..quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:49 schreef DIGGER het volgende:
[..]
En zonder kennis. Hij is er nooit geweest, kijkt/volgt het niet/amper.
Alleen op basis van een stel vooroordelen, hetgeen de NL media schrijft (vrijwel luter negatief) en wat toeschouwersstatistieken
En dan doen alsof er een Exodus is van toppers (Toni) en talent (Pelle) en er geen enkele grote speler naar de Serie A wil komen.
Hoe debiel kun je zijn. En dan helemaal door in je eigen gelijk te volharden terwijl je - nogmaals - totaal geen verstand van zaken hebt.
Ach, hij kent maar 1 statistiek, die van de toeschouwersaantallen. Als Pfaf meen ik dan een statistiek toont van de doelpunten in de diverse internationale competities, waarbij overduidelijk is dat er in Italie absoluut niet weinig wordt gescoord, dan regeert ie liever niet, om een pagina verderop weer te doen alsof er alleen maar 0-0 en 1-0 wedstrijden zijn.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:52 schreef zjroentje het volgende:
Waarom wil je niet antwoorden op vragen in dit topic die je argumenten onderuit halen?
Ja, alleen met hetquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:52 schreef Ippon het volgende:
De Serie A was eens een mooie competitie
Je bedoelt diegene die gisteren alle prijzen pakten?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:57 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Ja, alleen met hetMilanese super trio
was het fantastisch.
![]()
Calimeroquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:49 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Alleen op basis van een stel vooroordelen, hetgeen de NL media schrijft (vrijwel louter negatief) en wat toeschouwersstatistieken
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:48 schreef Ippon het volgende:
Lachwekkend, alle argumenten die ik aangeef waarom de Serie A zich in een enorme crisis bevindt, worden lachend weggewuifd;
- De dalende toeschouwersaantallen in de afgelopen 20 jaar: "Valt allemaal mee"
hier heb je enigszins gelijk, al zullen de toeschouwersaantallen weer stijgen nu de drie genoemde clubs weer id Serie A spelen. Toeschouwersaantallen daalden ook door de ticketprijzen én door het feit dat traditieclubs als Napoli en Genoa lang niet id Serie A speelden, maar dorpen als Chievo en Empoli wel.
- Corruptie en omkoping: "lang niet zo erg als andere landen"
met alle respect, op wat staaf je je om te zeggen dat het in Italie erger is dan andere landen? Enkel op het schandaal van vorige zomer?
- Geweld in de stadions: "valt allemaal reuze mee"
niet meer of niet minder dan in andere zuiderse landen lijkt me ?
- De spuuglelijke en ouderwetse stadions: "de stadions in de eredivisie zijn lelijke prefab bouwsels"
Persoonlijk zie ik liever een ietwat 'ouderwets' stadion dat voetbal ademt, dan moderne stadions die allemaal op elkaar lijken.
- Kijkplezier: "Italiaans voetbal is mooi om te zien: 0-0 wedstrijden zijn het summum van verfijnd tactisch spel'
Hier heb je in deze hele topic nog nooit een argument gegeven : kijk naar de statistieken , in Italie wordt meer gescoord dan in Engeland en Frankrijk ! Maar toch blijf je maar doorgaan over 0-0 matchen. Toont meteen aan dat je gewoon niet WIL luisteren naar argumenten !
- Italiaanse spelers die vertrekken: "Noem er nog eens 1"
Noem er nog eens één behalve je toptalent Pelle , die in Italie zelf niet gewild was.
- Buitenlandse spelers die liever naar andere competities gaan (Engeland, Spanje): ""Noem er nog eens 1"
Ongelooflijk sneue nep-tifosi die zichzelf en elkaar hebben wijsgemaakt dat de Serie A de moosite competitie ter wereld is. Jongens, voordat jullie het vergeten zijn: Van Basten, Gullit en Rijkaard voetballen al lang niet meer.
Kaka, Pirlo, Totti, Del Piero, Ronaldo, Trezequet, Nedved, Adriano, Zlatan, Nesta, Maldini, Mancini, Seedorf, Stankovic, ... daarentegen wel![]()
![]()
Zal ze één voor één behandelen:quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:48 schreef Ippon het volgende:
Lachwekkend, alle argumenten die ik aangeef waarom de Serie A zich in een enorme crisis bevindt, worden lachend weggewuifd;
De weg naar boven wordt weer ingezet, zeker nu Napoli en Genoa terugzijn, clubs die in de Serie B en C records braen qua bezoekersaantallen.quote:- De dalende toeschouwersaantallen in de afgelopen 20 jaar: "Valt allemaal mee"
Wat is de invloed van deze corruptie en omkoping op het verval van de Serie A? Straffen zijn uitgezeten, er zijn er paar spelers daardoor uit de Serie A vertrokken, maar verder?quote:- Corruptie en omkoping: "lang niet zo erg als andere landen"
Wat is de invloed van het geweld in de stadions op het verval van de Serie A? Daarbij is het minimaal, weet niet op welke wedstrijden jij recies doelt? Alleen Catania - Palermo zeker?quote:- Geweld in de stadions: "valt allemaal reuze mee"
Alleen de Kuip is in Nederland een écht voetbalstadion, maar toch kan het niet tippen aan Stadio Olimpico. Daarbij zijn er in Italië nog veel meer mooie stadions, geen betonnen bakken in elk geval.quote:- De spuuglelijke en ouderwetse stadions: "de stadions in de eredivisie zijn lelijke prefab bouwsels"
Zoals al meerdere malen van tafel geveegd, zo weinig wordt er niet gescoord, meer adn in PL bijvoorbeeld.quote:- Kijkplezier: "Italiaans voetbal is mooi om te zien: 0-0 wedstrijden zijn het summum van verfijnd tactisch spel'
Luca Toni is er één, noem er nog eens één?quote:- Italiaanse spelers die vertrekken: "Noem er nog eens 1"
Graziano Pelle is er één, noem er nog eens één?quote:- Buitenlandse spelers die liever naar andere competities gaan (Engeland, Spanje): ""Noem er nog eens 1"
quote:Ongelooflijk sneue nep-tifosi die zichzelf en elkaar hebben wijsgemaakt dat de Serie A de moosite competitie ter wereld is. Jongens, voordat jullie het vergeten zijn: Van Basten, Gullit en Rijkaard voetballen al lang niet meer.
JC en de media in NL besteden geen positieve aandacht aan de Serie A, louter negatief. Stel dat er nog wekelijks op zondag op de NOS aandacht werd geschonken aan de Serie A, was Ippon wellicht zelfs wel fan geweest.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:49 schreef DIGGER het volgende:
[..]
En zonder kennis. Hij is er nooit geweest, kijkt/volgt het niet/amper.
Alleen op basis van een stel vooroordelen, hetgeen de NL media schrijft (vrijwel louter negatief) en wat toeschouwersstatistieken
En dan doen alsof er een Exodus is van toppers (Toni) en talent (Pelle) en er geen enkele grote speler naar de Serie A wil komen.
Hoe debiel kun je zijn. En dan helemaal door in je eigen gelijk te volharden terwijl je - nogmaals - totaal geen verstand van zaken hebt, niks in een context weet te plaatsen.
HALLO, IK WEET NIET WAAR JE EEN PAAR POSTS TERUG WAS, MAAR IK BEN 15 MINUTEN BEZIG GEWEEST ALLE DOELPUNTEN VAN DE EUROPESE TOPCOMPETITIES TE BEREKENEN EN DAARUIT BLIJKT DAT IN ITALIE MEER DOELPUNTEN DAN IN BIJVOORBEELD ENGELAND, SPANJE EN FRANKRIJK WORDEN GEMAAKTquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:48 schreef Ippon het volgende:
- Kijkplezier: "Italiaans voetbal is mooi om te zien: 0-0 wedstrijden zijn het summum van verfijnd tactisch spel'
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:57 schreef pfaf het volgende:
[..]
HALLO, IK WEET NIET WAAR JE EEN PAAR POSTS TERUG WAS, MAAR IK BEN 15 MINUTEN BEZIG GEWEEST ALLE DOELPUNTEN VAN DE EUROPESE TOPCOMPETITIES TE BEREKENEN EN DAARUIT BLIJKT DAT IN ITALIE MEER DOELPUNTEN DAN IN BIJVOORBEELD ENGELAND, SPANJE EN FRANKRIJK WORDEN GEMAAKT
dus haal dat argument nu eens niet meer aan...
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:55 schreef DIGGER het volgende:
Hij heeft een plaat voor z'n kop die dik genoeg is om de Amerikaans marine van een geheel nieuwe vloot te voorzien.
Op de NOS bedoel je? Volgens mij kwam dat doordat die rechten naar betaalzenders gingen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:11 schreef BramKVO het volgende:
Waarom is het zondagavondprogramma waarin Serie A en Primera Division werden getoond eigenlijk vd buis gehaald indertijd? Werd gepresenteerd door een vrouw en vond het altijd leuk om naar te kijken.
Kaka, Seedorf, Pirlo, Ibrahimovic, adriano, Totti, Mutu..ik kan nog wel even doorgaanquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:48 schreef Ippon het volgende:
Ongelooflijk sneue nep-tifosi die zichzelf en elkaar hebben wijsgemaakt dat de Serie A de moosite competitie ter wereld is. Jongens, voordat jullie het vergeten zijn: Van Basten, Gullit en Rijkaard voetballen al lang niet meer.
Nee, man - ze hadden door dat het een zinkend schip was! Als ratten verlieten ze het als eerste. Zeg nou zelf- wie wil er met de Italiaanse competitie te maken hebben.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:20 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Volgens mij kwam dat doordat die rechten naar betaalzenders gingen.
Dat was geweldig.. Goede oude tijd.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:11 schreef BramKVO het volgende:
Waarom is het zondagavondprogramma waarin Serie A en Primera Division werden getoond eigenlijk vd buis gehaald indertijd? Werd gepresenteerd door een vrouw en vond het altijd leuk om naar te kijken.
Nee, met Emile Schelvis of Annette van Trigt dacht ik.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 22:17 schreef MaxPower het volgende:
Was dat nog met Griselda Visser (?)
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 22:12 schreef Doc het volgende:
Nee, man - ze hadden door dat het een zinkend schip was! Als ratten verlieten ze het als eerste. Zeg nou zelf- wie wil er met de Italiaanse competitie te maken hebben.
Zo wil men hier met feiten de argeloze voetballiefhebber misschien laten geloven dat er best veel gescoord wordt, maar dat is propeganda. Iedereen weet dat het alleen 0-0 en 1-0 wedstrijden zijn!
Maar gelukkig doorziet ippon het een komt met de blijde boodschap dat het Italiaanse voetbal ten dode is opgeschreven? Wanneer kunnen we de kransen bestellen, Ippon? Kan je een jaar geven wanneer we er echt vanaf zijn?
Lang kan het niet duren nu ik je goed doortimmerde betoog lees. Over twee jaar? Of is at te snel? Gezien je sterke argumenten lijkt me toch echt niet langer dan 5, toch?
Ja! Verkeerd gegokt..quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 22:59 schreef Radegast het volgende:
[..]
Nee, met Emile Schelvis of Annette van Trigt dacht ik.
Italiaanse vrouwen blonderen hun haar. Dat geeft aan dat ze zich schamen voor hun afkomst.quote:Op zaterdag 1 september 2007 03:38 schreef VoreG het volgende:
Ik ben het helemaal met Ippon eens. Italiaans voetbal is kut, Italianen zijn ook kut, het is een corrupt kutland.
Ze hebben alleen wel lekker eten, lekker weer en lekkere vrouwen.
Het geeft aan dat Italianen niet te vertrouwen zijn, rattig gedrag komt daar in alle lagen van de samenleving voor.quote:Op zaterdag 1 september 2007 03:51 schreef Hathor het volgende:
Ach, het gemak waarmee de Italiaanse bond heeft afgerekend met het jongste omkoopschandaal geeft Ippon op zijn minst een valide punt. Het is dat het niet te verklaren zou zijn geweest tegenover de rest van de wereld, maar na het succes op het WK waren de Italianen in zo'n euforische staat, dat ze het massaal eens waren dat alles maar door de vingers moest worden gezien. Zo gek hebben ze het gelukkig niet kunnen maken, maar de teruggedraaide straffen, en dan met name die van Juventus, zeggen al genoeg over de Italianen en hun manier van handelen.
Sommige mensen hier schijnen de terugkeer van Juve als een aanwinst voor de serie A te zien, maar zolang ze niet naar behoren gestraft zijn, blijf ik er een zure smaak van in mijn bek houden.
quote:Op zaterdag 1 september 2007 06:36 schreef Ippon het volgende:
[..]
Italiaanse vrouwen blonderen hun haar. Dat geeft aan dat ze zich schamen voor hun afkomst.
Italië is het land van de mafia, corruptie, slecht bestuur en verwijfde voetballers.
Ik ben echt hard aan het nadenken wie dat ook alweer was.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 22:17 schreef MaxPower het volgende:
Was dat nog met Griselda Visser (?)
Ja.. haha, klopt.quote:
quote:Op zaterdag 1 september 2007 06:38 schreef Ippon het volgende:
[..]
Het geeft aan dat Italianen niet te vertrouwen zijn, rattig gedrag komt daar in alle lagen van de samenleving voor.
Niet dan?! Het is toch algemeen bekend dat van allle rattige bevolkingen de italianen de rattigste zijn. Je gaat dat toch niet ontkennen hoop ikquote:
Ja absoluut, van de rattige bevolkingen zijn natuurlijk de italianen de meest rattige in het ratten genre!quote:Op zaterdag 1 september 2007 13:48 schreef Doc het volgende:
[..]
Niet dan?! Het is toch algemeen bekend dat van allle rattige bevolkingen de italianen de rattigste zijn. Je gaat dat toch niet ontkennen hoop ik
grapjas. Na Van Basten en co speelde Milan met een aanval om duimen en vingers vanaf te likken : Weah, Savicevic, Baggio, Boban, Simone, ...quote:Op zaterdag 1 september 2007 04:10 schreef popolon het volgende:
De tranen van Capello bij het afscheid van Van Basten betekende niet alleen het afscheid van Capocannoniere Marco himself, het betekende het einde van het leuke Italiaanse voetbal.
voor de onzin die jij uitkraamt, had je al lang geband moeten worden.quote:Op zaterdag 1 september 2007 06:36 schreef Ippon het volgende:
[..]
Italiaanse vrouwen blonderen hun haar. Dat geeft aan dat ze zich schamen voor hun afkomst.
Italië is het land van de mafia, corruptie, slecht bestuur en verwijfde voetballers.
Eens!quote:Op zaterdag 1 september 2007 06:38 schreef Ippon het volgende:
[..]
Het geeft aan dat Italianen niet te vertrouwen zijn, rattig gedrag komt daar in alle lagen van de samenleving voor.
quote:Op zaterdag 1 september 2007 16:54 schreef Dylan Dog het volgende:
Check dit eens:
Spegeltje spiegeltje aan de wand...
Jammer dat de spelersnamen in de url staan, anders had Ippon nooit geweten wie het waren.quote:Op zaterdag 1 september 2007 20:44 schreef pfaf het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Atalanta Bergamo - Parma 2 - 0quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:08 schreef Ippon het volgende:
Italiaans voetbaluitslagen:
0-0
1-1
1-0
0-0
0-1
1-1
0-0
0-0
Wat een kijkplezier. Wat een genot dat briljante tactische voetbal te zien.
Volgens mij is het compleet nutteloos dat hier te plaatsen. TS leest enkel wat hij wil lezen.quote:Op zondag 2 september 2007 18:49 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Atalanta Bergamo - Parma 2 - 0
Livorno - Palermo 2 - 4
Torino - Reggina 2 - 2
Catania - Genoa 0 - 0
Cagliari - Juventus 2 - 3
AS Roma - Siena 3 - 0
Udinese - Napoli 0 - 5
Bezoekersaantallen volgen later, pannekoek.
Je moet die botox spuit niet zo diep in je voorhoofd zetten, ik ben bang dat je wat andere zaken definitef platgespoten hebt.quote:Op zondag 2 september 2007 20:57 schreef Ippon het volgende:
Ik ben anderhalve dag even weggeweest en ik hoopte bij terugkomst een zweem van doorgebroken inzicht. Helaas, de neptifosi van fok.nl terroriseren nog steeds dit topic.
Gatverdamme, voetbal is toch een mannensport?quote:Op zaterdag 1 september 2007 20:44 schreef pfaf het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik weet niet wat jij opp de afbeeldingen ziet, maar volgens mij zijn dat mannen!quote:Op maandag 3 september 2007 07:41 schreef Ippon het volgende:
[..]
Gatverdamme, voetbal is toch een mannensport?
In homo-poses ja.quote:Op maandag 3 september 2007 09:49 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij opp de afbeeldingen ziet, maar volgens mij zijn dat mannen!
25 goals in 7 matchen, nie slecht hé ipponquote:Op zondag 2 september 2007 18:49 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Atalanta Bergamo - Parma 2 - 0
Livorno - Palermo 2 - 4
Torino - Reggina 2 - 2
Catania - Genoa 0 - 0
Cagliari - Juventus 2 - 3
AS Roma - Siena 3 - 0
Udinese - Napoli 0 - 5
Twee zwaluwen alweer, eerste speelronde werd er ook al 32 keer gescoord.quote:Op maandag 3 september 2007 11:27 schreef Ippon het volgende:
1 zwaluw maakt nog geen ....
quote:Op maandag 3 september 2007 11:40 schreef Ippon het volgende:
Ok, in het Italiaans dan maar:
Due rondini non fa un'estate
Vanavond staat Milan - Fiorentina op het programma, ga jij kijken Ippon?quote:Op maandag 3 september 2007 11:40 schreef Ippon het volgende:
Ok, in het Italiaans dan maar:
Due rondini non fa un'estate
Ik kan tot 38 tellen in het Italiaans.quote:Op maandag 3 september 2007 11:52 schreef Henkmanz het volgende:
[..]Ik ben benieuwd hoe lang je dit vol gaat houden.
Nope maar bedankt voor de uitnodiging.quote:Op maandag 3 september 2007 11:56 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Vanavond staat Milan - Fiorentina op het programma, ga jij kijken Ippon?
Misschien wel leuk, kan je je mening ook nog eens ergens op baseren!
M'n zoontje van 37 maanden ook.quote:Op maandag 3 september 2007 13:47 schreef Ippon het volgende:
[..]
Ik kan tot 38 tellen in het Italiaans.![]()
Onze vriend heeft weer een nieuw topic geopend: "De eredivisie wordt steeds sterker"quote:
So? Snap het probleem niet echt?quote:Op maandag 3 september 2007 14:33 schreef Ippon het volgende:
Prachtig atletiekstadion in Rome.
[afbeelding]
Uitstekend geschikt voor een potje hamerslingeren of hink-stap-springen.
Misschien zit daar wel de aard van het zeiken van Nederlanders op Italianen. Lelijke homofobe Hollandse voetbalfans in Twinlife kleding zien natuurlijk niet graag goed verzorgde Italianen de aandacht van hun vrouwen stelen tijdens de vakantie naar Milaan, dus beginnen ze maar over verwijfde voetballers.quote:Op zaterdag 1 september 2007 22:29 schreef DIGGER het volgende:
Ik moest wel lachen om de onrust toen Zoetebier bij Feyenoord een roze keepers tenue zou krijgen.
En in Italie speelt Palermo gewoon in het roze, liep de beste keeper ter wereld op dat zelfde moment in een roze tenue en niemand die er moeilijk over deed. Maar in NL was dat direct een "flikker kleur"
Zoiets zal Ippon ook wel zijn overkomen, de aandacht van zijn vriend zal wel gestolen zijn door een goedgeklede Italiaanse voetbalfan, want anders kan ik zijn frustratie echt niet begrijpen.quote:Op maandag 3 september 2007 15:39 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Misschien zit daar wel de aard van het zeiken van Nederlanders op Italianen. Lelijke homofobe Hollandse voetbalfans in Twinlife kleding zien natuurlijk niet graag goed verzorgde Italianen de aandacht van hun vrouwen stelen tijdens de vakantie naar Milaan, dus beginnen ze maar over verwijfde voetballers.![]()
Luigi Ferraris is na Stadio Olimpico ook mijn persoonijke favoriet, heerlijk stadion, ook van buitenkant.quote:Op dinsdag 4 september 2007 10:46 schreef DIGGER het volgende:
No way, mooiste Italiaanse stadion is onbetwist Marassi (Luigi Ferraris).
En ondanks de sintelbaan, San Paulo is ook geweldig, die enorm grote, steile 2e ring en mooie dakconstructie.
Palermo heeft ook een mooi, traditioneel stadion.
Nou, niet ovedrijven... De stadions in GB en met name Spanje zijn over het algemeen wel veel mooier dan de Italiaanse.quote:Op dinsdag 4 september 2007 10:55 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Luigi Ferraris is na Stadio Olimpico ook mijn persoonijke favoriet, heerlijk stadion, ook van buitenkant.
Sowieso snap ik niet dat Ippon de Italiaanse stadions afkraakt, wat vind hij dan wel mooi?
Old Trafford is groot, maar een betonnen bak, hetzelfde geldt voor Stamford Brigde en dat Emirates-stadion vind ik al helemaal niets! Stadion van Manchester City vind ik prachtig en ook WHL mag er zijn, maar structureel mooier dan de Italiaanse stadions? Niet echt.quote:Op dinsdag 4 september 2007 11:06 schreef pfaf het volgende:
[..]
Nou, niet ovedrijven... De stadions in GB en met name Spanje zijn over het algemeen wel veel mooier dan de Italiaanse.
Na Luigi Ferraris natuurlijk.
Die Italiaanse onderdeurtjes met hun wilde armgebaartjes als ze praten zijn echt geen concurrentie voor mij.quote:Op dinsdag 4 september 2007 08:26 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Zoiets zal Ippon ook wel zijn overkomen, de aandacht van zijn vriend zal wel gestolen zijn door een goedgeklede Italiaanse voetbalfan, want anders kan ik zijn frustratie echt niet begrijpen.
Stadions met sintelbaan zijn per definitie ruk.quote:Op dinsdag 4 september 2007 10:46 schreef DIGGER het volgende:
No way, mooiste Italiaanse stadion is onbetwist Marassi (Luigi Ferraris).
En ondanks de sintelbaan, San Paulo is ook geweldig, die enorm grote, steile 2e ring en mooie dakconstructie.
Palermo heeft ook een mooi, traditioneel stadion.
Ik neem aan dat je in al die stadions geweest bent?quote:Op dinsdag 4 september 2007 11:12 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Old Trafford is groot, maar een betonnen bak, hetzelfde geldt voor Stamford Brigde en dat Emirates-stadion vind ik al helemaal niets! Stadion van Manchester City vind ik prachtig en ook WHL mag er zijn, maar structureel mooier dan de Italiaanse stadions? Niet echt.
Montana's waarheid is wet.quote:Op dinsdag 4 september 2007 12:14 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je in al die stadions geweest bent?
Nope, maar op basis van de mij bekende informatie (naar aanleiding van foto's, videomateriaal) is dit mijn mening, die van jou kan natuurlijk verschillen.quote:Op dinsdag 4 september 2007 12:14 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je in al die stadions geweest bent?
Je vergeet Mestalla.quote:Op dinsdag 4 september 2007 11:12 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
In Spanje zijn Nou Camp en Santiago Bernabeu imponeren en Vicente Calderon vind ik fantastisch, maar ook hier kan ik niet zeggen dat de stadions gemiddeld mooier zijn dan in Italië.
Meningen kunnen uiteraard verschillen maar in dit geval LIJKT het je niets.quote:Op dinsdag 4 september 2007 12:16 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Nope, maar op basis van de mij bekende informatie (naar aanleiding van foto's, videomateriaal) is dit mijn mening, die van jou kan natuurlijk verschillen.
En gelukkig kunnen meningen verschillen, zou een saaie boel zijn.quote:Op dinsdag 4 september 2007 12:19 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Meningen kunnen uiteraard verschillen maar in dit geval LIJKT het je niets.
Mijn mening is dat je pas over een stadion kan oordelen als je er geweest bent.
Zo vind iedereen het oude Wembley geweldig maar als ik 1 pauper stadion heb bezocht is het dat wel maar omdat iedereen met de meute meelult is het geweldig.
Ben in verschillende stadions geweest met sintelbaan, Olimpico, Olympia (ook met een geweldige dakconstructie) en nog wat andere maar stadions waar je minimaal 20 meter van het veld afzit zijn geen voetbalstadions, maar goed, dat is mijn mening.
8 minuten en 43 seconden genieten: http://www.youtube.com/watch?v=GO5tNhSnmwEquote:Op zondag 2 september 2007 20:57 schreef Ippon het volgende:
Ik ben anderhalve dag even weggeweest en ik hoopte bij terugkomst een zweem van doorgebroken inzicht. Helaas, de neptifosi van fok.nl terroriseren nog steeds dit topic.
Dacht dat de stelling meer te maken had met de Serie A als competitie?quote:Op zondag 9 september 2007 14:29 schreef Ippon het volgende:
De homo's van Italië staan nu slechts derde in hun poule na het gelijke spel tegen de froggies.
Vitesse? Kerel.. ga jij eens meer wedstrijden kijken dan alleen Vitesse tegen AZ... prutserquote:Op woensdag 29 augustus 2007 01:56 schreef Roberto258 het volgende:
waar staan Engeland en Spanje ?quote:Op zondag 9 september 2007 14:29 schreef Ippon het volgende:
De homo's van Italië staan nu slechts derde in hun poule na het gelijke spel tegen de froggies.
vitesse - NEC?quote:Op maandag 10 september 2007 15:30 schreef Smeich het volgende:
Ik ben benieuwd of meneer de stomme TS ooit een Serie A wedstrijd gezien heeft... dan had je denk ik wel een andere mening gehad. Dat het Italiaans elftal catenaccio hanteert (is ook aan het veranderen maar aan de andere kant kan dit erg mooi zijn om te zien) wil niet zeggen dat de Serie A ook hierop gebaseerd is. Ga maar eens naar een wedstrijd in Italie toe en doe jezelf dan ook meteen tegoed aan de geweldige sfeer in de stadions.
[..]
Vitesse? Kerel.. ga jij eens meer wedstrijden kijken dan alleen Vitesse tegen AZ... prutser![]()
Zei ik toch al maar de nep-tifosi hier lachten me uit.quote:KAKA: "GEWELD SCHRIKT TOPVEDETTES AF"
Het geweld in Italië biedt de toppers
stof tot nadenken. Milan-vedette Kaka:
"Als dit blijft duren, dreigen de grote
sterren Italië de rug toe te keren."
"Spelers van wereldklasse willen voor
grote ploegen uitkomen, dus lijkt Ita-
lië geknipt met z'n prestigieuze clubs.
Maar die spelers zijn ook op zoek naar
vreugde en enthousiasme. Italië ver-
liest momenteel zijn geloofwaardigheid.
De lijst van incidenten wordt te lang."
"Zondag hing een ijzige stilte in onze
kleedkamer. Iedereen dacht na. Ik vrees
dat het geweld 's werelds beste spelers
afschrikt om naar Italië te verhuizen."
ZDF. Dat gaat genieten worden. Ik hoop sowieso dat Schotland doorgaat. Italië en Frankrijk is me om het even.quote:Op dinsdag 13 november 2007 23:05 schreef Vogelverschrikker het volgende:
Weet iemand van jullie welke zender Schotland-Italie uitzend?
Heerlijk, het Italiaanse voetbal in verval. Dat is de straf voor tientallen jaren afzichtelijk en laf voetbal.quote:Italiaanse club denkt aan stoppen vanwege fans
www.voetbalonline.nl, 14 november 2007 02:32 -
De leiding van de voetbalclub Taranto heeft aangekondigd om zich terug te trekken uit de competitie als gevolg van herhaaldelijk vandalisme van de eigen fans. Van deze club uit de grootste stad in Italie, die nog nooit in de Serie A heeft gespeeld, werd zondag de wedstrijd in de derde klasse tegen Massese gestaakt als gevolg van de ongeregeldheden van de eigen fans als reactie op de dood van een Lazio-supporter.
Voorzitter Luigi Blasi, die de club een paar jaar geleden een nieuw leven inblies, voelt zich gedwongen om de club uit de competitie nemen. 'Ik snap de consequentie want dan is het voetbal in Taranto dood, maar in feite hebben we geen andere keuze. Buiten ons om hebben vandalen de kleedkamer van de scheidsrechter bezocht met als eis om de wedstrijd niet door te laten gaan. Toen daar geen gehoor aan werd gegeven, hebben ze voor zoveel geweld gezorgd dat de veiligheid van de spelers in het geding was. Op ons niveau moet helemaal nooit sprake zijn van een Mobiele Eenheid rondom het veld.
Bij onze wedstrijden komen nauwelijks 2000 mensen. Dit is complete waanzin. De club wordt gechanteerd of geterroriseerd door een kleine groep. Deze week moeten we een beslissing nemen over de toekomst, maar als het aan mij ligt houden we er nu maar mee op,' aldus de voorzitter. Taranto staat in de middenmoot van de derde klasse.
Voor het stadion moet je dan ook langs Genova natuurlijk...quote:Op woensdag 14 november 2007 00:18 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
ZDF. Dat gaat genieten worden. Ik hoop sowieso dat Schotland doorgaat. Italië en Frankrijk is me om het even.
Het Italiaanse voetbal vond ik vroeger altijd erg leuk om te volgen. Lekker Studio Italia kijken. Interesse is in de loop der jaren wat afgenomen, maar nu Napoli terug is op het hoogste niveau is het toch weer wat toegenomen dit seizoen. Als stadionliefhebber kan Italië me niet echt bekoren met die sintelbanen allemaal, maar ik kijk erg uit naar mijn bezoekje aan San Siro volgende maand. Dat lijkt me wel een leuk stadion.
Alsof ook maar iemand om Taranto geeft...quote:Op woensdag 14 november 2007 06:47 schreef Bakf het volgende:
[..]
Heerlijk, het Italiaanse voetbal in verval. Dat is de straf voor tientallen jaren afzichtelijk en laf voetbal.
Tuurlijk niet maar er zullen meer clubs dit voorbeeld volgen.quote:Op woensdag 14 november 2007 06:52 schreef pfaf het volgende:
[..]
Alsof ook maar iemand om Taranto geeft...
Want? En welke?quote:Op woensdag 14 november 2007 06:55 schreef Bakf het volgende:
[..]
Tuurlijk niet maar er zullen meer clubs dit voorbeeld volgen.
Geen idee maar zit er dik in. Ik verwacht zelfs dat de Italiaanse regering de noodtoestand uitroept en alle voetbalwedstrijden tot onbepaalde tijd verbiedt. Als ze niks doen zal het alleen maar erger worden met meer doden. Geen enkele natie - behalve een bananenrepubliek - kan dit accepteren.quote:
Kan wat accepteren? Je loopt een beetje met krachttermen en aannames te strooien, maar enige onderbouwing of logica ontbreekt in je betoogjes...quote:Op woensdag 14 november 2007 07:11 schreef Bakf het volgende:
[..]
Geen idee maar zit er dik in. Ik verwacht zelfs dat de Italiaanse regering de noodtoestand uitroept en alle voetbalwedstrijden tot onbepaalde tijd verbiedt. Als ze niks doen zal het alleen maar erger worden met meer doden. Geen enkele natie - behalve een bananenrepubliek - kan dit accepteren.
quote:Op woensdag 14 november 2007 07:15 schreef pfaf het volgende:
[..]
Kan wat accepteren? Je loopt een beetje met krachttermen en aannames te strooien, maar enige onderbouwing of logica ontbreekt in je betoogjes...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |